Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 29 reacties

Uitgever Electronic Arts heeft een nieuw boksspel aangekondigd. Het spel, getiteld Facebreaker, wordt ontwikkeld door EA Canada en moet vooral niet realistisch zijn, maar wel heel veel plezier met zich meebrengen.

EA CanadaHet boksspel-met-arcadetrekjes doet uiterlijk vooral denken aan de stijl van Team Fortress 2. Het spel lijkt bijvoorbeeld dezelfde cartoon shading-techniek te gebruiken als het online schietspel. Mede daardoor is het direct duidelijk dat de ontwikkelaar met Facebreaker geen realistische boksgame voor ogen heeft. De boksers zijn dan ook niet naar het voorbeeld van echte vechtersbazen gemodelleerd; het zijn fictieve figuren, met elk een eigen verhaal. Zo is er de 'Latin lover' Romeo en de veel te dikke Russische explosievenexpert Molotov, die een voorliefde voor het overtreden van regels heeft. Gamers kunnen via de Game Face-functie ook hun eigen gezicht op een nieuw personage plakken.

"Deze arcade-boksgame doet me denken aan de periode dat ik net in de gamesindustrie werkzaam was", vertelde EA Sports-topman Peter Moore aan 1UP.com. "Dit spel illustreert bovendien ons doel om ons casual games-aanbod te verbreden", aldus Moore, die geen uitspraak deed over wanneer het spel, dat voor de Xbox 360, de PS3 en de Wii verschijnt, moet uitkomen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (29)

Ik moet ineens denken aan een nogal oud spel genaamd 4D BOXING, daarbij keek je vanuit het perspectief van de boxer en moest je je vijand proberen neer te halen. Je zag ook aan de ogen dat je tegenstander moe werd enzo en was voor die tijd fantastisch gemaakt. Graphics uit het Stunts tijdperk, het 'net niet' 3D principe waarbij egaal gekleurde polygonen nog een soort van 3d illusie vormden.
Heb me zeer vermaakt met dat spel, hoewel dat voor zijn tijd waarschijnlijk onder de 'realistische' graphics viel moest ik bij het cartoon idee toch eventjes aan 4D BOXING denken :D

Dit zou best een grappig spel kunnen worden, als het maar niet een goedkope arcade kloon wordt van de welbekende Japanse vecht titels. Het zou me echter niets verbazen als EA ook ineens op die toer gaat in de context beter slim gejat dan slecht verzonnen.

[Reactie gewijzigd door BruT@LysT op 31 januari 2008 20:26]

dat is al het tweede spel in korte tijd die ea aankondigt qua cartoon look techniek van tf2 (Valve) eerst de nieuwe battlefiend en nu al dit boksgame. wat komt er nog meer aan. ze blijven maar kopieeren
Cel-shading was er voor TF2 ook al, hoor. Je kan zo ook beweren dat Valve met TF2 de look van XIII heeft gekopieerd.
TF2 heeft niets met cel-shading van doen. Dat iets een cartoony stijl heeft wil nog niet zeggen dat er cel-shading rendering technieken voor worden gebruikt. Kwa techniek is TF2 namelijk meer net als 'vroeger' - simpele textures en geen "next-gen" lighting (met normal en specular maps e.d.). Met XIII haal je een goed voorbeeld aan van wat wel cel-shading is, met dikke zwarte lijnen rond silhouette edges en effe kleuren in slechts een paar tinten van licht naar donker.

Vergelijk: XII en TF2

.edit: verder ben ik het idd met je eens, de opmerking van RenaldoNiels slaat nergens op - cartoon games zijn er al jaren :). Ze zijn nu wellicht wat meer in trek bij EA wegens hun focus op casual gamers, die vaak niet zitten te wachten op realisme. Maar dat afdoen als "kopiŽren" is echt nonsense.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 31 januari 2008 13:05]

Het is inderdaad niet echt celshaded met de herkenbare zwarte randen erom heen, maar ik zou toch zweren dat er weldegelijk wat celshading technieken inzitten. Het wordt echter wat anders getoont dan voorgaande celshaded games. Het heeft weliswaar een duidelijke toonstyle, maar als je kijkt naar de belichting op sommige vlakken is deze ook kenbaar anders. Wel lekker duidelijk en de animaties zijn vooral supergoed.
Akkoord, geen cel-shading dan. Maar laten we eerlijk zijn: TF2 is echt niet het eerste spel dat een cartoony stijl heeft.
Bijvoorbeeld Evil Genius of the Freedom Force games hadden dezelfde stijl
Kan ik hieruit concluderen dat volgens jou Battlefield geen vervolg verdient?
O jawel battlefield verdient zeker wel een vervolg maar dan wel in reallity style en zeker geen cartoon style
Volgens mij gaan ze alleen voor de "gratis/lever je gegevens in om onze reclame te zien" versie van BF deze cartoon graphics gebruiken. De volgende niet gratis BF gaat wel "normale" graphics gebruiken.
Klopt, Battlefield 3 wordt gewoon realistisch, Battlefield Heroes is een (gratis) cartoon-style game. 't Zijn twee heel verschillende games.
Ik heb anders helemaal geen problemen met die toon stijl, celshaded stuff ziet er gewoon erg duidelijk uit en is daardoor voor mij een stuk speelbaarder. Ik zou graag terug willen naar de Quake2 tijd waarbij je gewoon iedereen een totaal witte skin had gegeven zodat ze goed opvielen. En PICMIP zo baggeraal instellen dat textures egaal gekleurde vlakken zijn geworden. Heerlijk duidelijk en dat is pas speelbaar!
Ik geef bij die online shooters niet zoveel om realisme, vind het zelfs erg irritant. Daarnaast zit ik achter de pc en niet een echte oorlog te voeren, ik wil spellen spelen die zo onrealistisch zijn dat ik er met mijn hoofd niet bij zou kunnen. Lekker psychadelisch etc. want ik beleef elke dag al realisme en dat is zwaar ruk eigenlijk. Als je zo graag op een echt slagveld wil rondrennen ga dan het leger in zou ik zeggen, be a real man!

"Om er maar even zwaar tegen de mening van een ander in te gaan"

Tuurlijk mag een spel best realistisch zijn, maar niet iedereen vind dat 'DE SHIT', daarnaast is realisme nog niet haalbaar met pc's en vind ik het 'net niet realistische' gehalte van tegenwoordig iets te groot worden waardoor het juist extreem NEP is (de term hiervoor ben ik ff kwijt, iets met uncanny oid). Maar als je dan een mooie celshaded game hebt met goeie physics kan dat op bepaalde vlakken juist veel realistischer overkomen. Maar ik denk ook dat met name de pubers hier er iets op tegen hebben want die denken gelijk aan kinderlijke zaken en dat mogen ze natuurlijk niet spelen want dat is suf. Get over it zou ik zeggen. De echte goeie games zijn vaak arcade en slaan uberhaupt nergens op. Dat mensen tegenwoordig niets anders meer willen zien dan FPS games komt mij ook de strot uit.

En dan heb je altijd van die gasten die een nieuw deel toch niet goed genoeg vinden want het is te zwaar en de oude gameplay is verziekt, dus als je nou zo graag je oude trouwe Battlefield wil gamen dan kan dat toch gewoon? Doet een toonstyle versie dan totaal afbreuk aan de gehele reeks? God wat sick...

[Reactie gewijzigd door BruT@LysT op 31 januari 2008 20:13]

Battlefield: Bad Company en Battlefield 3?

Nee, dat kun je er niet uit concluderen.
Hopelijk is het even leuk als (Super) Punch Out!, dat vind ik toch nog wel het leukste boksspel wat er is :)

Het doet er ook wel aan denken als ik de omschrijving van de vijanden mag geloven.

[Reactie gewijzigd door Whut?! op 31 januari 2008 10:50]

Deed mij ook aan de Punch-Out games denken. Trouwens ook aan de "Ready to Rumble" games.
Lijkt mij een ideale titel voor de Wii overigens.
Op zich is dit apart, een tijdje geleden werd aangekondigd dat ze stoppen met Fight Night, een realistische bokstitel. En dan nu dit uitbrengen. Fun verkoopt beter dan simulatie/realism blijkbaar, dat heeft de Wii wel bewezen. En natuurlijk stapt EA daar in. Ook al was Ready to Rumble erg grappig en leuk en zal deze er misschien op gaan lijken. ik had liever het voortbestaan van Fight Night gezien....
Lijkt me leuk. Heb me vroeger erg vermaakt met arcade-achtiger punchers. Hoop wel dat EA ook werkt aan een nieuwe Fight Night.

[edit] Lees hierboven dat Fight Night niet verder wordt ontwikkeld? Dat is echt een gemis, want de game had goede diepgang en toch voldoende ruimte om verder verbeterd te worden.

[Reactie gewijzigd door AlbertTCB op 31 januari 2008 12:23]

Dat ze fight night gecancelled hebben hiervoor....
Ik speel om de avond nog wel eens een lekker potje.

Arcade punchers zijn prima , maar fight night was/is super.
Goed afgekeken van Wii sports ;)
Natuurlijk wel met extra toevoegingen zoals de typetjes van tegenstanders.
haha ja ik vraag me dus af wat er gebeurd als je een foto van een landschap of iets anders als game face zal gebruiken...

@ renaldo niels:
Kopieeren? Valve is van EA geloof ik (95% zeker)
Ik weet voor 100% zeker dat Valve niet van EA is. http://www.valvesoftware.com/about.html
Psies. Ze geven alleen de fysiek verspreide versies van hun games uit.
Rainbox Six vegas accepteert alleen gezichten door hoofd-oren-ogen te detecteren. Dat zal hier ook wel zijn denk ik.
Dat kan nog een interessant experiment worden. Wie kan het meest realistische gezicht op z'n achterwerk tekenen om de gezichtsdetectie te foppen?
U vraagt, wij draaien... Klik

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True