Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties

Qualcomm heeft een licentie verworven op AMD's Unified Shader-architectuur om de grafische technologie te integreren in zijn draadloze chipsets voor mobiele apparaten.

AMD-gebouw De technologie zal unified-shaderondersteuning toevoegen aan de Mobile Station Modem-chipsets die Qualcomms ontwikkeld voor mobiele apparatuur, schrijft PC World. AMD kondigde in maart 2007 al aan unified shaders naar handhelds te zullen brengen. Daarbij gaf het bedrijf tevens aan met gereedschap te zullen komen waarmee ontwikkelaars applicaties kunnen bouwen door gebruik te maken van OpenVG 1.0 en OpenGL voor Embedded Systemen 2.0.

De fabrikant werkt daarnaast aan mobiele media-processors die de naam Imageon dragen en die geoptimaliseerd zijn voor toepassingen zoals mobiele video en tv, fotografie, videotelefonie, muziek en 3D-applicaties. Ook STMicroelectronics heeft een licentie om AMD's grafische technologie te gebruiken in chipsets, en vorige maand maakte Freescale bekend de architectuur te gaan gebruiken voor game-, interface en navigatie-applicaties.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

De eerste toepassingen waar de tweakers uiteraard aan denken is gaming. Dat is natuurlijk ook zo, maar vergeet niet dat veel toepassingen tegenwoordig 3D technologie 'nodig' hebben. Sterker nog, veel toepassingen zullen nooit doorbreken zonder 3D mogelijkheden. Denk hier bijvoorbeeld aan route plannings software, la google earth, de complete omgeving in 3D. Augmented reality is een goed voorbeeld, waarbij je op je scherm kijkt, het beeld van wat de camera waarneemt ziet met hierop digitale informatie gelegd.
User interfaces schreeeuwen om 3D ondersteuning met de komende generatie multi-touch schermen.
Het eerste wat ik bij tomtom altijd doe is de map in 2D zetten... dat is voor mij veel duidelijker.
En ik maar denken dat ik de enigste was die 2D beter duidelijker vondt. ;)
hopelijk brengt dit weer wat geld in kas voor amd, want ze hebben het broodnodig...

vraag me af of deze technologie 3d applicaties(lees: games) ook mogelijk gaan maken op pakweg PDA's...
Gamen, wat dacht je van een Beryl-cube variant op je smartphone.
Ik erger me vreselijk aan de kleine workspace op huidige smartphones, maar zodra je vensters naar een ander scherm kan slepen gaat er een nieuwe wereld van mogelijkheden voor je open.
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb wel eens zo'n PDA en en zo'n halve tablet pc in mijn handen gehd maar om dara nu bijvoorbeeld films mee te kijken en of spellen ermee te spelen nee dat zie ik mezelf nou nogsteeds niet doen. Maar als ik kijk naar bijvoorbeeld hoeveel mensen er wel niet in de bus met hun PSP zitten te gamen zonder oordopjes (ja vanmorgen zag ik er 11).. Da denk ik dat op dat gebied toch nog wel wat geld valt te halen. Voor films.. ik denk dat ik veel meningen deel dat het niet prettig kijkt op zo'n klein scherm...

Ik blijf het trouwens zwaar irritant vinden die gamers in de bus.. doe op zijn minst je oordopjes op. O wacht er had er een zijn oordopjes op maar die maakte zelf geluiden (Vroem vroem 8)7 (geschatt leeftijd 29) ).
Gamen op een 2,4" scherm (of groter) is wel redenlijk te doen.
Moet het wel een VGA (640x480 pixels) scherm zijn.

Heb me al wat vaak vermaakt met worms op m'n PDA, en dat op een 2,4" scherm.
Waarom zou je wel op een resolutie van 640*480 op een 2.4 inch scherm kunnen gamen, en lager niet? Ik speel als ik me verveel vaak games als worms ofzo op mn pocketpc, ook een 2.4 inch alleen een resolutie van 320*240, twil prima hoor.
mijn gameboy van vroegh had ook een irritant klein rotschermpje, oke, ik was ook maar 10 jaar oud toen ik dat ding had en kritisch was ik niet op de beeldkwaliteit, maar toch. Ik heb weet ik niet hoeveel uur op dat ding gespeeld, vermakelijk was het zeker! Dus er zit zeker potentie in mobiele game-chips. Het is dat ik geen geld heb, maar zo'n PSP is wel errrrrg leuk!

[Reactie gewijzigd door -krekel- op 2 oktober 2007 19:54]

Ik hoop maar dat we dit snel in de nieuwe generaties HTC toestellen gaan zien, die gebruiken ook de Qualcomm's.
Zou deze gebaseerd technologie gebaseerd zijn op de chip van BitBoys? Zullen ze dan eindelijk een product op de markt krijgen? :')

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True