Streamingdienst Canal+ biedt geen ESPN-zenders meer aan voor nieuwe klanten

Streamingdienst Canal+ biedt geen abonnement meer aan met het zenderpakket ESPN Compleet. Dat komt door een 'wijziging' in het contract tussen beide partijen. Voor klanten die momenteel van dat abonnement gebruikmaken, verandert er 'voorlopig' niets.

Tweaker PatrickC merkte op dat er geen Canal+-abonnementen met het ESPN Compleet-pakket meer worden aangeboden op de site van de streamingdienst. Voorheen bood Canal+ een abonnement aan met enkel on-demandcontent en een pakket met daarbovenop 'meer dan 75' live-tv-zenders, waaronder de vier zenders van ESPN Compleet. Canal+ zegt op zijn site nu echter dat er in het laatstgenoemde pakket 'meer dan 45' live-tv-zenders zijn inbegrepen, zonder dat ESPN Compleet wordt genoemd. Met een prijs van 10 euro per maand is dit abonnement ook 5 euro goedkoper dan het vorige live-tv-pakket. Overigens worden de ESPN-zenders nog wel genoemd op de zenderlijst van de streamingdienst.

Woordvoerders van Canal+ en ESPN bevestigen tegenover Totaal TV dat het abonnement met ESPN Compleet sinds 1 augustus niet meer kan worden afgesloten door nieuwe klanten. De aanpassing is het gevolg van een 'wijziging' in de contractuele afspraken van beide partijen. "We kijken gezamenlijk met ESPN naar de mogelijkheden hoe we binnen de nieuwe afspraken nieuwe alternatieven kunnen aanbieden aan nieuwe klanten", zegt Canal+. Volgens de woordvoerder verandert er 'voorlopig' niets voor bestaande klanten. ESPN Compleet blijft nog wel onderdeel van satelliettelevisiedienst Canal Digitaal.

Canal+ content streaming

Door Kevin Krikhaar

Redacteur

14-08-2025 • 18:00

93

Submitter: Hmmbob

Reacties (93)

93
90
33
0
0
42
Wijzig sortering
Blijft bijzonder dat je espn niet kunt afsluiten zonder tv-pakket. Waarom niet als zo veel ander streamingdiensten gewoon los kunnen afsluiten?
En voorheen kon je losse wedstrijden kopen ook, dat kan ook niet meer. Dan stream ik wel via alternatieve kanalen.
Ik vond het vooral belachelijk dat ik grof geld per maand betaalde om wedstrijden van mijn club te zien, maar dat ze niet eens alles uitzenden (sommige bekerwedstrijden bv). Of dat je alleen een lullig schakelkanaaltje krijgt. Ik ben sindsdien ook alto gegaan en dat werkt als een trein.
NLziet in combi met ESPN zou voor mij de ultieme optie zijn. Helaas (nog) niet mogelijk
Daar wacht ik ook al zo lang op. Vind het maar vreemd dat je niet gewoon een losse wedstrijd kan kopen bij ESPN.

NLziet is superieur aan de tv dienst van bijvoorbeeld Odido, voor de helft van de prijs.

Je zou bijna de illegale markt op gaan voor ESPN.. Tips in DM zijn welkom :D

[Reactie gewijzigd door yorroy op 14 augustus 2025 22:26]

NLziet is superieur aan de tv dienst van bijvoorbeeld Odido
Kan je dat verder uitleggen. Ik zit bij Odido maar ben op zoek naar alternatief :-)
Ik denk dat het vooral de navigatie is binnen de app.

De Odido app op mijn Apple TV vind ik qua gebruiksvriendelijkheid een stuk onvriendelijker dan NLziet. Er is bijvoorbeeld geen homescreen waar je naar terug kunt navigeren. Het voordeel is dan weer wel dat ik alles binnen 1 app heb (tv + espn) en gezien ik weinig tv kijk buiten voetbal om kan ik er wel mee leven.
Zeker. Mijn ervaring met de Odido tv app is van ruim 10 maanden geleden, maar toen vond ik de navigatie vreselijk. Bovendien kon je maar tot 7 dagen terugkijken en moest ik regelmatig de app herstarten omdat deze vast liep.

NLziet is in principe een jaar terugkijken, maar van een aantal televisieseries, bijvoorbeeld Ik Vertrek kun je zelfs seizoenen van meerdere jaren terug kijken.

Beeldkwaliteit was op mijn TV hetzelfde.
Omdat Nederland gewoon een draak van een mediawet heeft; ESPN beschikt over een uitgebreid productaanbod van sportcompetities, waarvan veel ook via andere aanbieders (als Ziggo, Viaplay) beschikbaar zijn. Hoewel ESPN feitelijk een monopolie heeft op de Nederlandse voetbalcompetities, is het marktaandeel daarvan in het totale aanbod zo klein dat dit niet als economisch misbruik wordt gezien.
Een aantal providers (KPN, Ziggo, Odido) hebben in 2023 nog bij de ACM geklaagd dat Eredivisie CV de rechten op de Eredivisie niet rechtstreeks aan ESPN had mogen licentiëren, maar deze openbaar had moeten aanbesteden. De ACM heeft echter geoordeeld dat hierbij rechtmatig is gehandeld, waardoor de – in andere sectoren vaak verboden – koppelverkoop van ESPN met het reguliere TV-pakket toch blijft toegestaan.
ESPN is veel te duur, ze hebben nog niet eens internationaal voetbal (heel weinig), maar vragen wel ruim 20 euro pm. ervoor (exclusief acties).

Daarnaast heb ik nog ViaPlay, Ziggo Sport Totaal en tegenwoordig ook Amazon Prime (Premier League op zaterdag) nodig. Ik wil graag alles zien, en ik weet dat ik meer naar buiten moet gaan.. maar dan heb ik dus nog niet entertainment erbij opgeteld of reclame-vrij kijken abbonnementen.

De ACM zou er eens naar kunnen kijken, maar geen idee waarom die nog bestaan? Nuttige dingen doen ze vrij weinig, ze hebben nog steeds niets opgebroken en de glasvezel blijft ook duur vergeleken bij andere landen.
Waarom zou de ACM hier naar moeten kijken ? Al het voetbal kunnen kijken is nou niet bepaald een recht of levensbehoefte. Die diensten betalen grof geld voor al die rechten en dat moet terug verdiend worden.
ESPN dat alleen af te sluiten is in combinatie met "ouderwetse" tv abonnement. Dat heet koppelverkoop en dat is volgens de wet verboden. De ACM zou hier op toe moeten zien.
Is dat wel zo? Er blijven voldoende aanbieders over waar je uit zou kunnen kiezen. Weliswaar allemaal in dezelfde branch, maar dat lijkt mij niet iets waar de ACM mijns inziens naar zou moeten kijken. Televisiepakketten lijkt mij daarboven ook iets dat prima past bij een televisieabonnement. Er valt nu slechts 1 partij weg.

En vooropgesteld, het raakt mij straks wellicht ook. Wanneer Canal+ ESPN niet meer beschikbaar stelt vertrek ik er gewoon. Wanneer genoeg mensen dat doen en wegblijven, zal er wel iets moeten veranderen. Zowel Canal+ als ESPN zou een minimimaantal abonnementen moeten hebben om uit de kosten te geraken.
Acm gaat ook over marktwerking. Ik denk dat we in de nieuwe moderne wereld toe moeten naar een definitie dat wanneer 90% van een bepaalde markt zulke voorwaarden hanteert, die markt tot nader order de status ongezond krijgt, waarna de ACM zonder verder voorbehoud kan ingrijpen. Oligopolie en onofficiële marktwerking die karakteristieken daarvan vertoont, hoe de vork ook in de steel zit, dan mogen ze ook eindelijk optreden.

Die hele internetprovider Ziggo hoeft niet open te stellen ellende komt vanuit de EU die twee providers waarvan eentje verplicht open, wel al een marktwerking vindt...
Je kunt het alleen krijgen via je provider. Voor mij is dat bij Ziggo 20 euro p.m. (exclusief eventuele acties - als die er al zijn).

Ik kan niet het nemen via NLZiet of vroeger via hun eigen site. Bij Viaplay en andere, kan dat prima
Maar ESPN is een commercieel bedrijf. Blijkbaar halen zij voldoende winst uit de huidige manier van aanbieden. Al betwijfel ik die keuze ook. Ik vermoed dat ze nog meer inkomsten kunnen vergaren door het pakket ook los afneembaar te maken.

Ik zie voldoende concurrentiemogelijkheden bij de diverse providers. De ACM heeft, zoals ik dat zie, wel belangrijker zaken op te pakken.
Ze krijgen nu al een vast bedrag van alle klanten bij providers die ESPN 1 in het basispakket hebben, dat is eigenlijk de enige reden dat ze nog bestaan volgens mij . De Eredivsie kost ze €100+ miljoen per jaar? (€135 miljoen zelfs sinds de nieuwe deal, een flink stuk meer dan Viaplay voor de Formule 1 betaalt)

Dan staat er misschien ook wel tegenover dat de providers het (alleen)recht hebben het volledige pakket aan te bieden?

[Reactie gewijzigd door apis29 op 1 september 2025 17:23]

20euro? Bij Odido kost het 12,50 per maand (als je al tv hebt).
En als je zoals ik tv hebt opgezegd bij Odido, heb je ipv €22,50 nu voor €15 tv incl. ESPN bij Canal+ (maar als je mobiel ook bij Odido/Ben zit of gaat zitten kom je met een paar abo's en pakketkorting ook in de buurt)
Je krijgt vanaf oktober geen espn meer bij een canal+ abonnement :

nieuws: Streamingdienst Canal+ stopt ESPN-zenders in nieuw satelliet- en appa...

[Reactie gewijzigd door jongetje op 1 september 2025 20:51]

Ik heb het al en hoef het enkel om te zetten naar de nieuwe abonnementsvorm (voor dezelfde prijs) (y) (aldus de mail die ik vandaag ook ontvangen heb)

[Reactie gewijzigd door apis29 op 1 september 2025 21:28]

Twee verschillende bedrijven. Niet verboden
Jammer hoor. Daar gaat de laatste betaalbare optie voor tv+espn. Nu ben je verplicht om voor espn een klassiek tv abo af te sluiten.
Daarmee dwingen ze je naar een illegaal IPTV abbonement. Ook als je voetbal uit de Engelse championship, 2e Bundesliga of uit zuid Amerika wilt kijken kom je niet onder illegale IPTV uit (helaas)
Nou ja, er zijn geen legale opties, dus als je graag naar die competities kijkt heb je gewoon geen andere opties.
Er zijn genoeg legale opties. Mijn broer kijkt gewoon legaal ESPN en die zit niet bij Canal Plus
Dan moet hij dat via zijn tv abbo doen, wat hier juist het punt is. Canal+ is de enige legale manier om ESPN te kijken zonder tv abbo.
maar alleen icm van een TV-abonnement.
Voor lagere Engelse competities? Voor zuid Amerikaans voetbal?

Noem ze dan, dan kan ik stoppen met iptv
Alles behalve de laatste, zit toch bij Viaplay?

Ziggo deed er niets mee, bij Viaplay kon ik wel alles zien.. maar nu ook niet meer.
Ik heb zelf nul interesse in sport, maar ik heb even voor je gekeken. Ik kan met mijn Disney-plus account inloggen op de ESPN-app, en daar kan ik de vier zenders zien (en specifieke live wedstrijden)

Dus met een Disney-plus abo kun je het ook zien.
edit:
Dit bleek niet te kloppen. Wanneer je probeert te kijken, wordt er gevraagd om een live tv abo

[Reactie gewijzigd door lenwar op 15 augustus 2025 00:00]

Weet je dat zeker? Kun je anders een screenshot maken voor in het Randzaken Voetbal topic? Dat zou wel een interessante legale optie kunnen zijn.
Excuus. Je hebt gelijk. Ik moest, wanneer ik live wilde kijken een koppeling maken met een live-tv abonnement.

Zoals ik al schreef heb ik nul interesse in sport en had dus alleen de app bekeken.
Erg jammer dit. Vanaf oktober ga ik over van KPN Compleet naar Odido alleen internet (glasvezel). Maar wil wel ESPN kunnen kijken dus zou ik dan ook een Canal+ abonnement nemen. Nu even kijken hoe we dit weer gaan oplossen…
Ik heb odido tv online naast mijn odido glasvezel en daarbij kun je ESPN afsluiten.
Je zou kunnen overwegen om naar een IPTV aanbieder te kijken, zij het via de niet legale route. Ik heb dat zelf ooit uitgeprobeerd, maar de belabberde beeldkwaliteit en de constante haperingen tijdens de grotere wedstrijden waren voor mij reden om over te stappen naar het legale CANAL+. Bovendien keek ik toch niet naar die tienduizend zenders die erbij zaten.
Jammer dat je genuld wordt, want ik vind je reactie wel degelijk relevant: als je als aanbieder piraterij wilt voorkomen, moet je zorgen dat een legale route meer gemak biedt dan een illegale. Canal+ bood dat gemak, maar dat valt nu dus weg. Lijkt me helemaal niet gek dat klanten dan naar illegale opties kijken.
Een beetje kromme retoriek: als het niet gemakkelijker kan dan rechtvaardigd dat toch geen illegale praktijken.

Ik heb de Mona Lisa gestolen en thuis aan de muur gehangen, want elke keer naar Parijs reizen is zo slecht geregeld van het Louvre. /s
Een beetje kromme retoriek: als het niet gemakkelijker kan dan rechtvaardigd dat toch geen illegale praktijken.
Ik zeg toch nergens dat het gerechtvaardigd is? Ik zeg alleen dat het erin resulteert.

Bijvoorbeeld: een paar jaar geleden had ik nog een abonnement op Netflix, maar inmiddels heb ik m’n ooglapje maar weer op gezet. Torrentsites zijn een veel makkelijkere plek om alle films die je zoekt te vinden dan 101 streamingdiensten waar een paar films op staan die ik zoek.

Bij de muziekindustrie hebben ze dat wel begrepen: alles staat op Spotify, dus is er nauwelijks nog aanleiding voor piraterij. Voor de consument is dat fantastisch!

Terzijde: ik koop af en toe ook nog wel eens een Blu-Ray, maar dat kun je ook niet echt meer de makkelijkste manier noemen.
Je vergelijking klopt niet, je kunt gewoon een kopie van de Mona Lisa aan de muur hangen, zonder gedoe. Bijvoorbeeld:

https://www.vangoghstudio.com/mona-lisa-leonardo-da-vinci-reproduction/

Echter bij TV zit je met de wetgeving rond uitzendrechten, waarbij bedacht is in de vorige eeuw hoe dat door de lucht analoog ging en er toch een eerlijk verdienmodel overbleef.

Nu met TV via streaming of TV kastjes, is exact bekend hoeveel mensen wat kijken en kan die verdeling veel eerlijker. Waarom mag je als Nederlander in Zwitserland niet legaal een Nederlands zenderpakket kopen op je huisadres en daar naar kijken? Technisch kan het, prehistorische wetgeving zit in de weg.

En dan komen er illegale IPTV aanbieders die zich niets aantrekken van wet en regelgeving, en waar de klant tegen betaling wel krijgt wat die zoekt, en het ook nog eens gebruiksvriendelijk werkt. Die betaling loopt de legale aanbieder mis, maar die legale aanbieder mag het ook niet aanbieden door de wet en regelgeving uit de vorige eeuw.

Kortom het probleem is de wet en regelgeving die innovatie remt van legale oplossingen.
Ik ben het hier helemaal met je eens.

Stomme is ook dat je als je van een bepaalde sport bent of iets wilt zien als Amerikaan die tijdelijk hier is bijvoorbeeld, dan heb je gewoon pech. Een VPN kan je proberen, maar die worden al heel snel geblokkeerd. Het enige alternatief is een VPN naar huis.. maar waarom? Inderdaad omdat het nu veel meer oplevert, niet omdat het niet kan.
Spijtig en ronduit stom dat sommige diensten niet meer bestaan, maar om hier nou illegale praktijken te adviseren vind ik niet zo cool eigenlijk.

Die IPTV clubs zijn geen idealistiche hobbyisten; dat zijn keiharde criminelen die over ruggen van auteursrechthebbenden voor miljarden schade aanrichten.

Lijkt me niet een advies dat op Tweakers thuishoort als oplossing om je favoriete voetbalwedstrijden te kijken.
Aha, de braafste jongen van de klas, dat waardeer ik wel. Zelf heb ik, mede dankzij ESPN Compleet, bewust gekozen voor een CANAL+ abonnement. Helaas is de verwachting dat ESPN bij deze service op termijn zal verdwijnen, en tot nu toe zie ik geen echt bruikbaar legaal alternatief aan de horizon. Voor mij is via KPN overigens een prima alternatief. Niet iedereen heeft deze mogelijkheid.

Mijn reactie was gericht op iemand die straks geen toegang meer heeft tot ESPN Compleet. Voor die persoon zou IPTV dan misschien een laatste redmiddel kunnen zijn. Ik geef direct bij aan dat het niet legaal is, de beeldkwaliteit vaak ondermaats is en je regelmatig te maken krijgt met storingen en haperingen. Ik zeg ook erbij dat de persoon zelf de overweging moet maken of die deze, niet legale, route wilt kiezen. Als dit als aanprijzen wordt gezien, dan heb ik duidelijk geen overtuigende pitch gegeven.
Tja, IPTV is dus geen laatste redmiddel, omdat dit maatschappelijk totaal verwerpelijk is. Het feit dat het illegaal is is hierin nog niet eens het grootste punt.

De impact des te meer: wat ik al zei, de criminele netwerken achter IPTV zijn niet dat stelletje straatschoffies van op de hoek. Zij harken >>10 miljard EUR per jaar binnen. Dat geld investeren zij echt niet in de zorg het onderwijs of een extra strookje groen in de buurt, maar is ordinaire financiering voor de zwaarste criminaliteit die jij en ik ons maar kunnen bedenken.

Noem mij maar moraalriddertje, maar het is gewoon naïef wegkijken en ik wil gewoon dat we eens inzien dat IPTV een façade is voor maatschappij ontwrichtende criminaliteit en dus niet iets is wat we salonfähig moeten maken.

Hoezo zou iemand dit moeten overwegen? Snap je mijn punt?
Je beschikt echt over veel kennis over illegale IPTV. Veel gebruikers, zelfs mensen zoals ik, die dit soort onderwerpen redelijk bijhouden, waren met veel van deze informatie niet bekend. Sommige zullen denken dat ze legaal bezig zijn omdat ze betaald hebben. Er zijn gewoon heel veel mensen die kanalen van hun moederland bekijken. Ik werk samen met expats uit India en zij kijken allemaal met IPTV. Er is gewoonweg geen alternatief.

Op internet zijn er altijd moraalridders te vinden, maar wat zij beweren neem ik altijd met een korreltje zout. Iedereen kan tenslotte alles roepen, maar of ik het ook geloof, is iets anders. Jji hoeft dus niet bij mij te verantwoorden. Mensen zullen nu eenmaal altijd op zoek gaan naar goedkopere opties via ‘loopholes’, zoals bijvoorbeeld Netflix via Turkije of YouTube Premium via India, en dat soort omwegen worden ook gewoon gebruikt. Uiteindelijk denk ik dat iedereen zich weleens niet helemaal aan de regels houdt, net zoals jij vast ook weleens door rood licht rijdt of loopt.

Eerlijk gezegd zijn er in de wereld grotere maatschappelijke problemen dan mij druk maken over het gebruik van IPTV. Daarvoor kom ik niet naar Tweakers. Zoals ik al zei, ik weet dat het illegaal is en de nodige risico's hangen daaraan. Mensen mogen zelf beslissen wat ze moeten doen. Mocht je nog goede, legale alternatieven voor ESPN compleet weten, voor mij en anderen, laat het vooral weten, want daar hebben we echt iets aan.
Aannames, aannames, aannames. Tweakers heeft een zoekbalk. Gewoon even IPTV zoeken en lezen maar.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Ik heb een bestaand  CANAL+ abonnement, maar ik vrees dat het einde nabij is. Ik kijk weinig lineaire tv, maar volg het Nederlandse voetbal, en in het bijzonder Feyenoord, wel op de voet. Ik verwacht dat het binnen een half jaar voorbij is.

Ik heb een KPN abonnement voor glasvezel en mobiele telefonie, en zal waarschijnlijk overstappen naar ESPN via KPN. Ik heb gezien dat de beeldkwaliteit daar hoger is in combinatie met de tv‑box die KPN levert. Een voordeel van CANAL+ was dat het eenvoudig mogelijk was het abonnement te delen met iemand anders, in mijn geval met mijn ouders. Dat zal bij KPN niet gaan, omdat zij een Odido verbinding hebben.
Dan moeten je ouders de KPN TV app op hun telefoon/tablet installeren en inloggen met jouw KPN TV account. Dan kunnen ze op de tablet/telefoon kijken en eventueel streamen naar een chromecast.

Rechtstreeks de app op de TV installeren gaat niet werken nee. Maar via een mobiele app en dan chromecast werkt weer wel.
Ik ben benieuwd, iets zegt me dat dit me straks meer geld gaat kosten dan de huidige 14,95 van nu..

Wel jammer, want dit pakket is gewoon makkelijk en nog een beetje goed betaalbaar, canal+ is zelfs goedkoper dan ik het ESPN compleet bij Ziggo er los bij neem en dan heb je ook alle andere zenders :)
Hmm ik heb net 10 augustus een compleet abo voor 7,50 besteld inclusief espn. Ik zit er nu wel 6 mnd aan vast. In de tekst staat dat het vanaf 1 augustus niet meer mogelijk is terwijl ik afgelopen zondag nog heb kunnen kijken?

Mochten ze espn eruit gooien, dan betaal ik voor niets 7,50 want espn is de enige reden voor het abo.

Ik moet zeggen dat tv kijken via NLZiet toch een stukje prettiger is dan via canal+
Voor klanten die momenteel van dat abonnement gebruikmaken, verandert er 'voorlopig' niets.
Niet gelezen?
De voorlopig is wat hem doet. Ook op TotaalTV staat dat ze niet zeker kunnen zijn of dat zo blijft.
Heel toevallig heb ik 9 augustus eenzelfde abonnement afgesloten, heeft in totaal 3 dagen gewerkt en opeens moest ik bij alle programma's weer gaan bestellen. 4 chats met de klantenservice verder kwam er vandaag een bericht vanuit de klantenservice: "Het is al geannuleerd of althans niet geactiveerd. Dit is omdat ESPN de rechten heeft ingetrokken en wij dus het CANAL+ Totaal pakket niet meer kunnen aanbieden momenteel." "De creditering staat al klaar en omdat er niets is geactiveerd ontvang je verder geen opzegging omdat er niet opgezegd wordt. Je mag natuurlijk wel een screenshot maken van onze chat, dan heb je ook een opzegbevestiging."
Woordvoerders van Canal+ en ESPN bevestigen tegenover Totaal TV dat het abonnement met ESPN Compleet sinds 1 augustus niet meer kan worden afgesloten door nieuwe klanten.

Dat klopt niet helemaal. Ik weet zeker dat tot een paar dagen terug dit nog wel kon. Althans, de optie werd aangeboden op de Canal+ website, maar ik heb toen nog niet geprobeerd een abonnement te nemen. Aangezien de 6 maanden voor 50% korting actie pas net gestart was, dacht ik dat ik het abonnement nog wel deze week kon afsluiten, maar die vlieger ging dus niet meer op helaas.

Ik vond het al bijzonder dat ESPN Compleet in het abonnement zat, want dat kost als je het b.v. bij je KPN internet abonnement afsluit, net zo veel als het hele Canal+ abonnement. En als je dan ook nog eens 6 maanden 50% korting krijgt, is het al helemaal een koopje. Daar lijkt ESPN dus nu een stokje voor te hebben gestoken.
Ik heb het afgesloten een week geleden (6 aug). De betaling gedaan. Maar geen toegang. Geen chat beschikbaar en na moeilijk zoeken eindelijk een telefoonnummer gevonden. Ze gingen het uitzoeken. Inmiddels al een paar keer wel via de chat contact gehad en ze zouden alles gaan regelen en de ontwikkelaars zijn er mee bezig het probleem zou worden opgelost.

ik heb er een hard hoofd in dat dit nog opgelost gaat worden na het lezen van dit artikel.
Dat zou wel heel kwalijk zijn. Mensen lokken met een mooi aanbod inclusief ESPN en dan dit niet nakomen. Maar je hebt wel al betaald voor het duurdere abonnement, wat nu dus niet meer beschikbaar is? Of is er ook nog niets afgeschreven?
Ik heb betaald met de AMEX voor de actie die net die dag live kwam. 7,50 euro voor een 6 maand abonnement. daarna 14,95. Ik ga ze straks weer eens bellen/chatten om te kijken wat ze te zeggen hebben.

Laten we hopen dat er daadwerkelijk een fout is en dat ik straks minimaal 6 maanden gewoon ESPN kan kijken. Immers ik ook met die voorwaarden een abonnement ben aangegaan en tevens betaald heb.
Ze zijn sowieso bagger. Linux support is bijvoorbeeld ook niet mogelijk, alle andere diensten werken gewoon prima.

Het is een partij met een hele oude service, en hun interface vind ik echt veel te rommelig.

Ben er weggegaan, want het was gewoon te duur en niet goed genoeg.
Ja het gaat mij om af en toe een wedstrijd te kijken in de Eredivisie. De rest gebruik ik niet. Mainstream TV staat hier nooit aan. Al meer dan 15 jaar niet. We zijn ooit begonnen met RTL XL. Daarna Netflix etc etc.

Blijft belachelijk dat ze koppelverkoop forceren van reguliere TV + ESPN. ESPN zou ook gewoon los te krijgen moeten zijn. Maar iets in de regels/wetten/contracten zegt dat alleen echte providers die mogen aanbieden. Daarom is het ook bij NLziet niet te krijgen (jaren terug was dat de reactie van hun support na navraag) geen idee wat daar nog actueel aan is. Blijft een gemis. Lijkt mij dat ESPN alleen maar kan profiteren van direct aanbieden. Kijk naar F1 TV.
Vreemd. Ik heb het ook afgelopen week afgesloten en kan toch echt nog steeds alle zenders van ESPN bekijken.
Op 8 augustus had canal+ een 50% kortingsactie voor het 14,99 kostende abonnement met ESPN met een duur van 6 maand en dat heb ik (en andere tweakers) afgesloten. Een medetweaker had deze aanbieding gedeeld in het Canal+ topic hier.

Ik kijk tv via NLziet, maar heb voor ESPN dit erbij genomen, gelukkig werkt het nog wel. Wil je tv kijken zonder ESPN? Dan is NLziet werkelijk in alles superieur.

[Reactie gewijzigd door krijtbord op 14 augustus 2025 19:47]

Canal+ heeft al een tijd problemen om met diverse aanbieders een contract te verlengen.

Toen ik nog bij Canal+ was en via de satelliet naar de TV keek was ineens Discovery/History niet meer te zien. Na een telefoontje naar klantenservice heb ik nog een half jaar kunnen kijken via een brouwser naar die zenders, maar daarna zou ik self een extra bonnement moeten afsluiten. Toen hebben we besloten om over te stappen naar IPTV van KPN wat uiteindelijk goedkoper bleek (TV en internet) en we de gewenste zenders wél konden bekijken.
Wij hebben in 2019 dezelfde stap genomen. Ook TV via de schotel maar na steeds meer zenders te schrappen ook overgestapt naar KPN. Waar de zenders wel te zien waren.

Dit is uiteindelijk ook het probleem voor canaldigitaal geweest. Zenders schrappen, opzeggende klanten, weer zender schrappen, klanten zeggen weer op. En het werd ook heel snel heel duur.

Uiteindelijk bleek de Interactieve tv van KPN gelukkig probleemloos te werken op onze DSL aansluiting. Beeldkwaliteit was prima. En heel veel meer wat niet mogelijk was op de schotel.
De schotel is sowieso al duur en veel te onhandig. Vroeger was het echt nodig, tegenwoordig kan het prima over het internet, en schotel lijkt me storingsgevoeliger (sneeuw, wind, regen..), laat staan dat je het al mag plaatsen.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn