Blizzard kondigt BlizzCon aan voor 2026

Blizzard gaat volgend jaar weer een BlizzCon-evenement organiseren. De conferentie gaat plaatsvinden op 12 en 13 september 2026 in de Californische stad Anaheim. Wat het programma precies gaat zijn en of er nieuwe games worden aangekondigd, is nog niet bekend.

De ontwikkelaar schrijft dat de conferentie gaat plaatsvinden in het Anaheim Convention Center, net als de BlizzCons in voorgaande jaren. Blizzard schrijft dat er een openingsceremonie zal zijn. Ook kunnen bezoekers panels volgen en is er de mogelijkheid om games uit te proberen.

Het is nog niet bekend wanneer de kaartverkoop begint. Blizzard raadt geïnteresseerden aan om zich via de website van BlizzCon in te schrijven voor updates.

De eerste BlizzCon is gehouden in 2005. Vanaf toen is er elk jaar een Blizzcon gehouden, tot 2020. Toen ging de conferentie niet door vanwege de coronapandemie. Een jaar later werd BlizzConline, een digitale versie van het evenement, gehouden. BlizzCon 2022 werd tevens geschrapt, vermoedelijk vanwege de berichten over de verziekte werkcultuur bij Activision Blizzard en de seksuele-intimidatiezaak die destijds gaande was.

In 2023 keerde BlizzCon terug. Toen vond het plaats op 3 en 4 november. Tijdens de conferentie werden de eerste uitbreiding van Diablo IV en drie uitbreidingen van World of Warcraft aangekondigd. BlizzCon 2024 ging niet door, maar er kwam wel een fysiek evenement voor het twintigjarig bestaan van World of Warcraft. Ook dit jaar heeft Blizzard besloten om geen BlizzCon te organiseren.

Door Loïs Franx

Redacteur

11-03-2025 • 18:27

79

Submitter: Zeror

Reacties (79)

79
69
29
0
0
25
Wijzig sortering
Vol hopium op een heroes of the storm reboot
Dat was idd een toffe game. Ik kon niet zo goed in LoL of Dota2 komen, vanwege de complexiteit en weinig tijd. Maar HotS was echt lekker laagdrempelig en super fun.

Maar ik ben verbaasd dat er een BlizzCon komt. Blizzard voelt voor mij als vergane glorie. Ik was sinds WoW vanilla t/m Warlords of Draenor enorm fan. Hearthstone, HotS en Overwatch heb ik ook veel gespeeld. En ik hield van de SC2 tournaments.

Dus hopelijk gaat BlizzCon ons verrassen en komt Blizzard weer een beetje terug. Het feit dat ze het nu goed doen met WoW stemt me goed. Maar ik heb mijn twijfels.
Overwatch 2 heeft ook een enorme update gehad en is ook weer erg leuk.
Wat is er allemaal positief veranderd?
https://www.gamespot.com/...oxes-return/1100-6529561/

Tldr: lootboxes zijn terug, perks systeem, nieuwe mythic wapens
Was een toffe game? Is een toffe game!

Ze hebben heel hard hun best gedaan om de game dood te laten gaan, maar met de nieuwe updates die over het laatste jaar steeds groter worden, vind ik nog steeds ARAM games in ~5 seconden, Brawls in ~10 seconden, en ranked games in 1-3 minuten in plat/diamond.

Speel het nog elke dag :)
Haha wat tof, stiekem ben ik ergens wel blij dat ik er mee gestopt ben, hots was voor mij de eerste online game waar ik echt moeite mee had om het neer te leggen. Just one more game..
Blijft enorm zonde hoe ze daar mee om zijn gegaan. Ik hoop mee, eigenlijk tegen beter weten in.
Ja helemaal eens, het stomme is dat met name het business model gewoon nooit goed uitgedacht was, niet de game zelf.
Heroes of the storm was tof. Maar ze hebben alle mensen die eraan werkte ontslagen of ergens anders neergezet. Het is op de StarCraft 2 engine gebouwd dus een nieuw team bouwen is erg moeilijk. weinig mensen die er verstand van hebben. Als het te slecht draaide om een team aan te houden, vrees ik dat het niet goed genoeg is om een nieuw team eraan te laten werken.

Mijn hoop is een Xbox pas integratie zodat nieuwe mensen het uitproberen. De game is primaz maar vers bloed is altijd goed.
Ik betwijfel sterk of HotS nog een revival krijgt, het was niet zo succesvol als Blizzard wilde, en de MOBA genre is ook wel aan zijn einde. Mogelijk krijgt het meer development dan nu, maar ik denk dat er nog weinig groei in de game zit, en dan zal Blizzard gelijk krijgen in de keuze om het in de huidige vorm door te laten gaan.
Is this an out of season joke ? :+
You don't have phones?
Durven ze het weer aan na al die fiasco's de laatste aantal jaar? 8-)
Bobbie is eindelijk pleite, dus er is hoop op verbetering.
Ik ben voorzichtig optimistisch, het Overwatch team krijgt meer personeel erbij, en wat ze de laatste tijd daar aan het klussen zijn is wel lekker ten opzichte van launch OW2. Ook de recente WoW expansies zijn tof.

Ik hoop persoonlijk op een Destiny-achtige Overwatch gamemode, bijvoorbeeld waar je een PvE map hebt met 3 fases, waarbij de eindbaas bijvoorbeeld een uber Ramattra van Null Sector is. Stadium was laatst aangekondigt en dat ziet er ook tof uit, dus wie weet wat ze voor 2026+ in petto hebben.

Het lijkt er ook op dat het sinds de Microsoft acquisitie wat beter gaat.
Ook de recente WoW expansies zijn tof
Unpopular opinion misschien maar ik heb eigenlijk elke WoW expansion wel goed gevonden. Sommige expansions was ik misschien niet meteen weg van in het begin maar wist ik later wel te waarderen, zoals bijvoorbeeld Cataclysm.
Ik speel het ook nog steeds met veel plezier. Als ik iets mag noemen wat ik juist jammer vind is dat de focus bij iedere expansion op nieuwe content ligt en het oude soms volledig wordt achtergelaten. Ik zou dungeons bijvoorbeeld liever als groei model zien waarbij alle dungeons nog iets kunnen opleveren dat van waarde is.

Ik mis Atal'dazar :). Wat natuurlijk juist een voorbeeld was van aanbieden van eerder geïntroduceerde dungeons. Ik had graag gezien dat ze dat structureel zouden doen.

Overigens ben ik ook van mening dat luisteren goed is maar je moet wel je eigen lijn kiezen als ontwikkelaar.
Helldivers 2 achtige Starcraft game /wishfulthinking
Warcraft 4 wacht ik al jaren op, helaas doen ze het niet omdat hun verdienmodel WoW dan een tik krijgt.
Ik zie het minder snel gebeuren dan een nieuwe Starcraft. Deels door WoW, maar ook omdat de lore niet meer te volgen is voor iedereen die geen WoW heeft gespeeld.
Laten we eens hopen op een Warcraft 4, maar dat zal vast wel niet.
Heb ik eindelijk een smartphone, kondigen ze weer een diablo voor de PC aan verdomme
Don't you guys have pc's?
Blizzard is al heel lang geen Blizzard meer dus who cares? Al dat gefaal de laatste tijd zegt genoeg. Heb zelf al heel lang geen hoop meer dat er ooit een Warcraft 4 komt.
Gefaal? WoW Dragonflight en The War Within deden en doen het toch juist hartstikke goed? Natuurlijk is niet alles hosanna, maar over het algemeen zijn de spelers behoorlijk tevreden over de toevoer van nieuwe content. Blizzard heeft eindelijk een ritme gevonden waardoor er genoeg te doen is om te blijven spelen.
Klopt. zeker met TWW , ze doen het heel erg goed. luisteren ook naar de community. Holly Longdale is het beste wat wow overkomen is in de afgelopen 6-7 jaar.

Tevens is de laatste patch en content update, Undermined, een onwijs succes. over het algemeen vinden spelers het super leuk.

[Reactie gewijzigd door Visgek82 op 11 maart 2025 20:15]

Soms luisteren ze iets teveel naar de community naar mijn idee. Blizzard mag van mij wat denken als old-Blizzard, maar vrees dat dit niet meer gaat gebeuren. Spelers komen soms met mooie ideeën, maar lang niet alles matched met wat de game zou moeten zijn. Hierdoor komt nog weleens troep in het spel.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 11 maart 2025 22:08]

Tja, het is ook nooit goed. eerder is Blizzard heftig bekritiseerd omdat ze niet zouden luisteren. nu luisteren ze (en hebben aangetoond te kunnen veranderen, ten goede) en dan is het nog niet goed.

Soms heb ik ook wel het idee dat bepaalde devs nooit iets goed kunnen doen, en mensen veel blijven hangen in het verleden.
Luisteren naar de community is zeker goed, maar teveel luisteren en zo dus dingen toevoegen aan je game wat ten koste van je game is weer niet goed. Maar het is al beter dan de de periode tussen Legion en TWW.
Geluisterd...dat is toch een grapje of niet?
Het wordt te makkelijk en alles gaat kado of je kan het kopen met euros.
De achievement b.v met mounts.
Dan dat laaste...content alweer goblin meuk....beetje dejavu.
Laten we eerlijk wezen! Goldsellers en guilds die voor gold jouw boosten.

Wow is gewoon kapot.
Het grote deel van de community is het niet met je eens en zien undermine als een grote stap voorwaarts. Maar je mag zeker je mening hebben.

Tww is voor velen de beste expansion sinds wotlk.

Dus nee, voor het grote deel van de playerbase is het geen grapje ;) .

[Reactie gewijzigd door Visgek82 op 11 maart 2025 22:13]

Knap dat jij dat weet , sinds Blizzard geen spelers aantallen noemt.

Wat ik vooral merk in het spel is dat de steden meer levend zijn dan sinds jaren en ook blijven. Ook zijn er in lowlevel gebieden meer spelers dan ooit. Het is trouwens normaal dat aan het einde van een "seizoen" het iets rustiger is. Maar met het tempo waar blizz content en feature updates het spel in slingert op het moment is daar heel weinig ruimte voor.

Iets zegt mij dan ook dat jouw analyse niet geheel klopt.
Mensen zoals jij zijn de reden waarom de hele WoW community toxic is.

Nee, als WoW speler hoor je helemaa niet te weten hoe je de grootte van de player base op moet zoeken.

Kijk nou gewoon eens naar je eigen reactie man, vind je dit nou zelf echt oke?
Lol
Waarom denk je dat Blizzard die info niet meer deelt.
Dit is gewoon een MSFTje, die rond Xbone console sales niet meer rapporteerde.
En nu vooral nog naar buiten komt met "x aantal downloads"

Ik weet de cijfers niet, maar Blizzard (wat ooit mn favo studio was) is al jaren hun magie kwijt. Merkte je al met de verhaallijnen van D3 en SC2.
Even los van alle schandalen, obsessie voor geld tov pure game kwaliteit, etc.
Ik blijf niet herhalen he!

https://mmo-population.com/r/wow

[Reactie gewijzigd door xaradine op 12 maart 2025 16:08]

Juist , ja.

Geen officiele bron, het enige wat deze site kan doen is gokken. daar heb je dus niets aan.

Dit soort sites staan erom bekend dat ze zo inaccuraat als de pest zijn , net als "can my pc run it" sites. (zie ook https://mmos.com/editoria...n-com-accurate-not-at-all)

Verder nog iets?

[Reactie gewijzigd door Visgek82 op 12 maart 2025 16:22]

Misschien bij jou.
Bij mij is het weggehaald, en vele van mijn vrienden ook.
Blizzard is geen blizzard meer.
Activision greed.

Grappig dat de andere downvoted wordt voor de waarheid. :)

[Reactie gewijzigd door pnxsinned op 11 maart 2025 20:00]

Jij speelde dus Blizzard games niet vanwege de games maar vanwege het bedrijf? Bijzonder. Ik speel niks van Blizzard's franchise behalve WoW en dat doe ik vanwege die game, niet vanwege Blizzard. Het boeit mij verder ook helemaal niks wat Blizzard doet, of Activision, als de game bevalt speel ik het. Net als met die issues die intern toen bij Blizzard speelde, allemaal mensen die de games weigerden te spelen, ik snap dat niet.

Overigens, ik had voor WoW nog nooit van Blizzard gehoord zelfs omdat hun andere games niet binnen de genres die ik speel liggen. Zo is dat trouwens ook met andere gamestudios, ik ken alleen games die mij aanspreken, het bedrijf erachter onthoudt ik niet.
Spijt me vriendelijk, maar vrienden en ik waren gigantische fans van World of Warcraft.
Heb zelfs in de emulator scene gezeten en Blizzard Entertainment destijds voor mijn deur gehad.

Blizzard is gewoon een skelet van wat het voorheen was, het begon al redelijk snel duidelijk te worden dat Activision de hele Blizzard kant aan het verzieken was. WoW sinds Wrath of the Lich King ging daarna gewoon berg afwaarts. Terug gekomen bij elke expensie, maar je merkte gewoon op dat het niet meer ging om het verhaal, maar meer voor de raiders. Vrienden die er nog in verdiept zaten probeerde me nog terug te halen aantal keren, geprobeerd maar ik merkte op dat de community ook zwaar toxic was geworden.

Ben toen overgestapt op Final Fantasy 14, en ondanks dat het daar ook langzaam berg afwaarts gaat (helaas, management weer...), is de game nog steeds zo gemaakt dat het toegankelijk is voor terug komers, en de laatste expansie was helaas een afgang, maar de nieuwe 2 classes maakte het weer goed.

WoW is voor mij op dit moment iets wat leuk was lange tijd geleden, maar nu meer voor de try-hards en raids is gemaakt, casual gamers zullen door een hele grote zure appel heen moeten bijten, om het spel enigzins nog leuk te vinden.
Mjah zoals ik zei, ik hecht geen waarde aan de bedrijven erachter, maar het spel an sich. Ik speel WoW al 21 jaar, vanaf laat alpha, en nog steeds met veel plezier. En ik ben geen mythic raider, er zijn hordes casuals in WoW.
Dat is mooi om te horen, maar ik hoor via via toch andere geluiden.
Het spel is gewoon (naja, volgens veel mensen) niet speelbaar zonder plugins.
Zoals ik al zei, het spel is zo ver gegaan dat terug komende spelers het spel proberen, en erachter komen dat ze gewoon teveel achterlopen, en men er geen tijd meer aan wilt besteden.

Als je, zoals ik lees jij en anderen, niet stopt en door blijft spelen, blijf je tenminste nog bij de updates en vele aanpassingen, die voor terugkerende spelers gewoon een berg is.
dan heb je het Blizzard van weleer gewoon niet gekend. Hun kwaliteitseisen lagen zo hoog dat ze zelf ooit beslisten om een game waar 3 jaar aan gewerkt was (toen dat nog op 2 jaar kon worden uitgebracht) niet aan hun eigen eisen voldeed en schrapten, ondanks dat er veel mensen naar uit keken. Met WoW zijn ze net voor het grote geld beginnen gaan en met/onder Activision was het helemaal om zeep met die oude cultuur.
Het boeit mij verder ook helemaal niks wat Blizzard doet, of Activision, als de game bevalt speel ik het.
Hij hoeft Blizzard oud of nieuw ook niet te kennen. Leuk = spelen. Kwaliteitseisen hoog of niet doet hier niks aan af.
Ik heb de oude blizzard wel gekend en ik heb ook niet alle games gekocht omdat dat het blizzard was. Net zoals ik niet alle westwood games heb gekocht omdat het westwood was.
Dat is echt niet uniek, er worden in de gehele industrie projecten afgeschoten die al lang op weg zijn.
Van mij een plus 1, je hebt helemaal gelijk. Speel nog steeds warcraft, maar alle moneygrabs zie je nou ook in warcraft. Voor mijn gevoel was dat vroeger veel minder. Een ingame mount voor € 78....
En geen van die moneygrabs die je nodig hebt. Ik heb nog nooit een mount uit de store gekocht. Voegt niks toe.
Dat is natuurlijk prima, maar niet echt de essentie van het probleem. Wat wél het probleem is dat Blizzard voor zichzelf een incentive heeft geschapen om voor de freeloaders (lees: mensen die alleen een AAA-prijs willen betalen voor basegame content) toch nét wat minder moeite te stoppen in cosmetics en wat dies meer zij. Daar komt bij dat het nu slechts over één mount gaat van EUR 78, maar er zijn legio microtransacties die je kunt aanschaffen bij de stores van Blizzard, van cosmetics tot ""quality of life"". Alleen factor "noodzaak" in ogenschouw (willen) nemen is de impact groot onrecht aandoen.
Wat wél het probleem is dat Blizzard voor zichzelf een incentive heeft geschapen om voor de freeloaders (lees: mensen die alleen een AAA-prijs willen betalen voor basegame content) toch nét wat minder moeite te stoppen in cosmetics en wat dies meer zij.
Oneens. De tradingpost :? Maandelijkse een waslijst aan nieuwe cosmetic items en mounts die je kan kopen met een currency door content te spelen. Er zijn daarnaast legio cosmetic items in game te verzamelen, vele malen meer dan dat er cosmetic items in de shop staan.
Grappig dat je begint over kopen met ingame currency wanneer Blizzard steeds verzaakt in het aanpakken van botting door goldsellers. Op de keper beschouwd is het een incentive voor bots (ingame currency aanbieden op sites voor fiat) en een incentive voor Blizzard om een sort-of balans in stand te houden waarbij dit voor botters rendabel blijft -- zodat men accounts blijft kopen om te kunnen botten na een pro forma ban wave door Blizzard.

Hoe Blizzard omgaat met bots is reeds decennia velen een doorn in het oog en Blizzard lijkt 't allemaal wel prima te vinden. Dan is de meest simpele verklaring vaak de juiste: men spint er garen bij.
Grappig dat je begint over kopen met ingame currency wanneer Blizzard steeds verzaakt in het aanpakken van botting door goldsellers.
Wie heeft het over goud :? Ik heb het over de trading post en de currency die daarbij hoort. Je komt nu wel heel erg over als een iemand die vele expansions geleden is gestopt maar nog elke gerelateerde nieuwspost zuur doet. No offence. Je predikt over zaken maar als er tegenreactie komt weet je niet eens waar het over gaat.

[Reactie gewijzigd door JeroenNietDoen op 12 maart 2025 17:32]

Botting is volgens jou geen probleem waar Blizzard reeds decennia geen werkende oplossing voor heeft..? Tsja. Dan mag je van mij vinden en zeggen wat je wil hoor ;)
Botting is volgens jou geen probleem waar Blizzard reeds decennia geen werkende oplossing voor heeft..? Tsja. Dan mag je van mij vinden en zeggen wat je wil hoor ;)
Wat ik daarvan vind is niet relevant op wat ik zei in reactie op wat jij zei over cosmetic items ;)
of 6 wow tokens :). Kosten? minder dan 2 miljoen gold. Er staan duurdere mounts op de AH.
destijds ook d4 gekocht van mn ingame WoW gold :)

[Reactie gewijzigd door Mr.Monk op 12 maart 2025 09:31]

Ik hoop nog steeds dat Microsoft een WC4 of SC3 in gang heeft gezet. Als ze zijn begonnen bij de overname zijn ze misschien in 2026 klaar om iets te laten zien?
Een first person shooter in het SC universim
Ghost was een stealth game toch? Ik denk dat @Scriptkid meer doelt op Doom of Halo maar dan tegen Zerg en Protoss.
Ze zouden een combinatie ervan kunnen maken. Dus meer een HALO meets Metroid meets Metal Gear-like game.
Overwatch is geen geen scooter,

Game als mass effect in SC universum dat zou gaaf zijn

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.