Gerucht: Apple is bezig generatieve AI toe te voegen aan Siri, Xcode en Keynote

Apple is bezig om zijn eigen grote taalmodel te integereren in onder meer digitale assistent Siri, ontwikkelaarsprogramma Xcode en programma's als Pages en Keynote, zo claimt financieel persbureau Bloomberg.

De slimmere versie van Siri moet volgend jaar zijn debuut maken, meldt Bloomberg-auteur Mark Gurman in zijn nieuwsbrief. Apple integreert functies later dan concurrenten als Google en Microsoft, omdat het bedrijf niet voorbereid was op de snelle opmars van generatieve AI in het afgelopen jaar. Google en Microsoft waren dat wel, waardoor zij de technologie veel sneller konden integreren in hun apps en diensten.

Apple zit nog te overwegen of elke AI-functie lokaal moet werken of dat bepaalde functies een internetverbinding nodig zullen hebben. Het voordeel van lokaal werkende AI is dat het sneller en privacyvriendelijker was, maar een cloudversie zogt ervoor dat Apple sneller functies kan updaten of nieuwe mogelijkheden kan aanbieden. Onder meer concurrent Google heeft bij zijn Pixel 8-telefoons gekozen voor een hybride vorm, waarbij sommige functies lokaal kunnen en andere een internetverbinding vereisen.

De generatieve AI in Xcode zou code kunnen aanvullen, terwijl die in Pages en Keynotes zou moeten werken om gebruikers te helpen met schrijven en maken van presentaties door vooraf suggesties te geven. Dat is vergelijkbaar met hoe het werkt in diensten van Google en Microsoft. Apple werkt volgens dezelfde auteur al sinds deze zomer aan een eigen groot taalmodel.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

23-10-2023 • 07:23

60

Reacties (60)

60
60
34
0
0
22
Wijzig sortering
Siri was toch een soort AI?
Het ‘probleem’ is dat elke vorm van ogenschijnlijke slimheid tegenwoordig onder vlag AI gaat, terwijl A.I. nog steeds voortbouwt op wat de mens heeft gemaakt. Zo wordt vergeten dat de fotorealistische computer graphics die met behulp van A.I. eenvoudiger en efficiënter kunnen worden gegenereerd toch echt het resultaat zijn van decennia lang buffelen en snellere hardware ontwikkelen om te komen waar we nu staan. Idem voor 3D scannen, idem voor snelle telefoonchips, de hardware en softwarelogica voor VR headsets etc.
Dit vind ik nogal simpel gesteld. Letterlijk alles wat je om je heen ziet is immers een voortborduursel op iets bestaands. Zelfs de meest creatieve mensen hebben ergens hun inspiratie vandaan. Alles wat een mens maakt, zegt en doet is een gevolg van iets dat hij of zij in het leven heeft meegemaakt.
Wat dat betreft werkt generatieve AI dus vrijwel hetzelfde als mensen. Alleen omdat het nu om machines gaat die dat doen noemen we ze ineens niet creatief.
Ik heb aardig wat creatieve sessies gedaan met ai en ik moet zeggen dat een ai het creatieve proces naar een heel nieuw niveau tilt.
Uiteraard wil je de output nog wel tweaken, zodat het precies aansluit bij wat je wilt. Maar eerlijk is eerlijk, als een ander iets maakt is het nooit 100% zoals je wilt. Zelfs op de boeken van Tolkien zou ik nog wat verbeterpuntjes hebben.
Ik stel nergens dat AI niet creatief is. Ik stel enkel dat de resultaten die AI weet te produceren gestoeld zijn op decennia fundamentele research. In de media krijg je soms het beeld dat alles wat geavanceerd is inmiddels mogelijk is door AI. En dat is niet zo.
Neem het voorbeeld computer graphics. We zijn toch echt zonder AI op het punt van nagenoeg fotorealisme gekomen. Vervolgens wordt regelmatig het idee gewekt dat AI ineens als een wonder fotorealistische beelden mogelijk maakt. Ik zie AI dan ook veel meer als een katalisator van wat er al is. En daarmee als één van de bouwstenen en niet de be all end all technologie zoals het in de media gepresenteerd wordt.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 23 juli 2024 08:18]

Daar ben ik het wel mee eens. In ieder geval wat we nu om ons heen zien gebeuren. We doen hetzelfde als we altijd al deden, maar dan veeeeeeul sneller.
Wat mij betreft niet perse een gewenste ontwikkeling. Zelf vind ik inefficiëntie wel fijn. Het geeft tijd voor reflectie, wat nu wegvalt.

Maar dat een ai op dit moment nog gewoon menselijke dingen doet, is het niet uitgesloten dat het in de toekomst veel meer kan dan mensen.
Nee, dat is het teveel credit geven. Siri is een suite aan functionaliteiten. Het is een systeem dat patronen binnen vastgestelde kaders probeert te zoeken. (Dus dat de voorgestelde apps beter kloppen). Het is een in stukje spraakherkenning. Het is ook een stuk zoeken naar sleutelwoorden om daar gescripte opdrachten op uit te voeren.
Zo kan je dus zeggen: “Zet de woonkamer lampen op 10% helderheid” maar ook “Verander de woonkamer naar 10% helderheid”. Beiden doen hetzelfde.
Siri is mijn ogen toch echt mogelijk gemaakt obv A.I. op het niveau van machine learning. Zo is obv research naar klanken en training een model gecreëerd dat voice to text mogelijk maakt. Net als Face-ID dmv machine learning is getraind om gezichten te herkennen en een digitale vingerafdruk van een gezicht op te slaan waaraan gematcht kan worden. Maarja toen hoorde je nog vrijwel niemand over AI. Nu consumenten en bedrijven anders dan enkel multinationals zelf aan de slag kunnen met AI is het ineens een buzzword.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 23 juli 2024 08:18]

Dat zeer waarschijnlijk wel. Maar het product ‘Siri’ zelf is geen AI. Het is gemaakt met behulp van AI.

En begrijp me niet verkeerd. Siri is best leuk en zit best vernuftig in elkaar, maar het is geen AI-tool. Daar is het domweg te beperkt voor.
Wat je zegt klopt allemaal.
De huidige generatie slimme assistenten is meer een soort zoekmachine dan AI, ze reageren gewoon op bekende woorden en zinnen. Er zit wel wat slimmigheid in het vertalen van bijv. 'wat is 5 kilo in ponden' naar een zoekopdracht, maar ook dat zijn standaardopties die vooraf zijn geprogrammeerd.
Neen dat is het hem juist dat is niet voor geprogrameerd en er zit wel veel meer achter dan louter "bekende woorden en zinnen"

Je kan zonder problemen unieke vragen stellen en die zal er correct op antwoorden.
Zo uniek zijn die vragen en antwoorden niet. "AI" is vooralsnog een geavanceerde sorteerbak.
Nee, nogmaals je kan een vraag verzinnen die nog nooit gesteld is en je zal in veele gevallen juiste antwoorden krijgen. Dit is niet louter een snelle zoekmachine.
Wat nog steeds een sorteerfunctie is. Computational language models zijn al een tijdje een ding, en super relevant, maar maakt geen intelligentie.
Neen dat heb je redelijk fout :

https://www.youtube.com/watch?v=qbIk7-JPB2c

Gaat al veel verder dan "een sorteerfunctie"
Dat ligt helemaal aan wat je onder A.I. verstaat. Siri is volgens de gangbare definities zeker een soort van A.I. de taalherkenning bijvoorbeeld. Maar het is een relatief simpel A.I. model.
De laatste generaties gereratieve A.I. modellen, zijn nog steeds een soort woordhuselaars, maar dan wel veel geavanceerder dan wat siri nu doet. Ze geven veel betere resultaten, dan een model als wat nu achter siri zit.

Het ene A.I. model is moeilijk te vergelijken met het andere A.I. model.
AI is heel breed. Siri heeft inderdaad AI elementen, bijvoorbeeld in Natural Language Processing, maar het gaat hier om generatieve AI en daar heb ik Siri nog niet op kunnen betrappen.

Voor mensen die het interessant vinden, de basics van AI zijn best snel te leren en het is best handig om de verschillen te weten tussen:
- Algoritmes en AI
- Predictive AI en Generative AI
- Machine Learning en Neural Networks.

Ik heb recent deze gratis cursus gedaan en ik vond hem erg de moeite waard:
https://trailhead.salesfo...mix_creator_id=strailhead
Siri was/is vreselijk gescript. Er is niets intelligents aan. Dat was wel okee toen het geintroduceerd werd 10 jaar geleden maar sindsdien is er eigenlijk geen fuck aan verbeterd.

Zelfs als je 2 aparte dingen wil doen ("Zet het licht aan in de keuken en woonkamer") krijg je doodleuk de opmerking dat je dat in losse brokstukjes moet zeggen.

Wat dit betreft is het momenteel de slechtste van de drie groten. Wel de beste op privacygebied daarom heb ik Homepods staan (terwijl ik verder bijna niks meer van Apple heb). Ik hoop met de opmars van lokale AI (Home assistant, LLaMa2 enz) uiteindelijk gewoon helemaal lokaal te gaan. Alleen jammer van die homepods dan want het is wel mooie hardware.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 23 juli 2024 08:18]

Ondertussen vind ik generatieve AI al niet meer interessant. Implementaties van Google en Microsoft zijn gewoon slecht. Na enige tijd merk ik ook dat de output gewoon steeds slechter of meer opvallend hetzelfde is. Straks komt er een verdienmodel achter te zitten, als de taalmodellen zijn uitgetraind. Dan begint de enshittification.
Ze zijn indrukwekkend maar tegelijkertijd voegt het practisch maar in heel specifieke situaties iets toe. Zo zie ik met normaal mobiel gebruik geen enkel punt waar AI in mijn gebruik iets kan betekenen. Dat wilt niet zeggen dat AI op de achtergrond niks kan betekenen qua performance/batterij verbruik, maar in eigen gebruik zie ik het gewoon niet. Dus ik ben dan ook wel heel benieuwd wat Apple precies gaat doen, of het iets zinvols toevoegd of dat het meer een late jump on de AI-train is.

Verder... Apple ondanks hun gigantische R&D doet het voor mijn doen gewoon heel slecht met Siri. Ik vraag me echt af ze hier meer kunnen betekenen of dat het eerder een slap aftreksel wordt van wat de andere giganten beter doen. En als het het laatste is, is het gewoon spijtig dat Apple blijft inzetten op eigen ontwikkeling in plaats van dat ze accepteren dat ze hier gewoon niet sterk zijn ten gunste voor de gebruikers.
Kan je even specificeren wat ze precies heel slecht doen met Siri?
70% van de vragen/opdrachten wordt niet begrepen. Hele simpele dingen wel maar vraag eens een bepaald nummer af te spelen en t gaat mis of werkt niet.
Bij mij doet Siri het wel aardig met Apple Music. Alexa deed het dan weer voor geen meter met Apple Music bij mij (al werkte die eerder heel goed met Amazon/Prima music). Alexa had ook nog het probleem dat die twee talen door elkaar haalde continue en Siri een veel consistentere ervaring bied. Al met al kan ik niet klagen, al dubbelcheck ik wel altijd of mijn wekker echt goed gezet is O-)
Ik heb net de ervaring, met Apple Music, dat Siri dat netjes doet. Heel fijn in de auto.

Enkel het nummer SOS van Camille (favoriet van de dochter) doet Siri niet, dan belt die de hulpdiensten 🙈.

Wellicht is de integratie met andere muziekdiensten minder, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Iemand bellen via hey Siri! Werkt hier ook perfect. Net als een adres opgeven voor de gps.

Zelfs complexere zoekopdrachten doet Siri 90% juist.

Maar ik ben maar 0,00001% van de gebruikers, dus is mijn ervaring weinig relevant.
Ik heb juist het omgekeerde. Ik vraag het licht aan te doen en begint (af en toe) hij een nummer te spelen :(

Ik heb mijn homepods helemaal niet voor muziek dus ik zou die functionaliteit graag blokkeren zodat dit niet steeds kan gebeuren. Ik heb natuurlijk geen apple music maar het vervelende is dat ik wel een paar nummers op mijn iTunes account heb ik die ik er niet uit krijg. Gaat om met name een of andere flut CD van U2 die Apple ooit ongevraagd aan elke klant heeft gegeven. Als ik die verwijder uit mijn account staat hij de volgende dag weer terug :(

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 23 juli 2024 08:18]

Meestal als ik Siri gebruik heb ik het gevoel dat ik praat met een opstandige teenager.

Praktisch voorbeeld: "Hey Siri, play xxx" (een liedje) - werkt eerste keer prima.
Liedje afgelopen "Hey Siri, play xxx" (zelfde commando, zelfde liedje) - werkt niet meer, reactie is altijd "blabla is only available on Apple music". Als je geen subscription hebt, en dat iedere keer het antwoord is om een liedje te spelen dat gekocht is(!), is dat een zeer irritante vorm van sluipreclame. Misschien niet direct een probleem van Siri, maar het stelt Siri wel in een bepaald licht.

Om weer iets af te spelen doe je dan dit: "Hey siri, reboot apple music. Hey Siri play song xxx" en dan werkt het gewoon weer... Ik bedoel "Reboot apple music" is belachelijk - maar het werkt. Het echte probleem is echter dan Siri gevoeld op dezelfde stand is als 4 jaar geleden (stagnatie) - en 4 jaar geleden lag het al achter op de google assistent.

En dat is maar een voorbeeld, maar door dit soort situaties gebruiken we Siri ondertussen bijna niet meer.

[Reactie gewijzigd door rboerdijk op 23 juli 2024 08:18]

Mijn dochter van 2,5 begrijpt beter, meer, sneller, prettiger dan Siri wanneer ik tegen haar praat.

[Reactie gewijzigd door n4m3l355 op 23 juli 2024 08:18]

Jij gebruikt Siri zeker niet?

Zelfs de meest simpele dingen begrijpt ie niet. Complexe zaken al helemaal niet. Ik durf gewoon geen herinneringen, agenda items of iets dergelijks te maken met Siri. Het zal niet de eerste keer zijn dat je later iets tegen komt waarvan ze de helft niet heeft verstaan en je niet meer weet wat het was.
Dat is ALS ze het al begrijpt. Ik heb vaak genoeg in een volzin van een reminder: zeg maar waar je aan herinnerd wilt worden (ze heeft me dus helemaal niet verstaan). Of als je roept dat ze je thuis moet herinneren: ik kan geen woning accessoire in je huis vinden met die naam. Of de meest depressieve: dit heb ik op het web gevonden, je kunt er naar kijken op je iPhone.

Ik doe het allemaal wel zelf. Een timer of een lampje gaat in 8 van de 10 gevallen nog wel goed, maar verder...
Siri is een template-based systeem dat extreem lastig uit te breiden is vanwege de grote technical debt en het onhandige fundament. Het wordt al een tijdje herschreven en gaat gebruik maken van 'AI'. Ben erg benieuwd naar de nieuwe versie.

Ik ben wel blij dat Apple dit zelf gaat doen, dan heb ik in ieder geval een beter beeld waar mijn data blijft.
Maar ze hebben het echt zoooo lang laten sloffen. Ze gooien er duidelijk met de pet naar.

Dat is zo vervelend aan Apple. Sommige produkten zijn niet bling bling genoeg in hun ogen en dan laten ze ze gewoon helemaal zoals het is en doen ze er geen fuck aan. Net zoals bijv. de Mac Pro. Die wordt een keer in de 3-5 jaar veranderd en in de tussentijd verkopen ze je doodleuk 5 jaar oude hardware voor de nieuwprijs van toen 8)7

Het is een beetje "killed by google" maar dan "in limbo by apple" :) Het is hollen of stilstaan met Apple.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 23 juli 2024 08:18]

"hey siri switch on the lights in the bedroom"
"OK, here's Metallica"
Yep heel bekend!! En ontzettend vervelend. Ik wil de muziek functionaliteit eigenlijk gewoon helemaal uitzetten zodat dit niet kan gebeuren. Maar dat kan niet :( Ze willen natuurlijk dat je het gaat gebruiken voor muziek zodat ze je een apple music abo kunnen aansmeren.

Ook heel storend is dat hij af en toe een opvolgvraag stelt en dan in een lus blijft hangen en die vraag steeds opnieuw stellen, ondanks dat ik "Hey Siri, STOP" zeg of "no" of wat dan ook. Dan moet ik de homepod echt uitpluggen en weer inpluggen en dan gaat het weer.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 23 juli 2024 08:18]

Vandaag, na mijn vorige comment: ik zeg: Siri you’re useless.
Doet ie alle lichten in het huis uit (Hue) :o
Hebben jullie dat enkel bij Engelse commando’s? Of ook bij commandocentrum het Nederlands?
Ik denk dat het Microsoft vooral te doen is om marktaandeel af te pakken van Google door CoPilot direct in Windows te integreren waardoor mensen niet meer naar Google hoeven.
Of dat gaat werken weet ik niet.
Echter vind ik de kwaliteit van de antwoorden en oplossingen best goed te noemen van CoPilot, je moet alleen goed opletten hoe je de vraag stelt.
Het zou heel fijn zijn als Siri wat minder “dom” reageert en je commando’s aan elkaar door kan geven. Nu moet je zeggen hè Siri speel muziek, hè Siri zet het volume op 10%, hè Siri zet de lampen aan. Zou fijn zijn als je in één keer kan zeggen Siri speel muziek op 10% volume en doe ook de lampen aan. En helemaal top als ze dan ook menselijke gesprekjes kan voeren. Dan voelt het helemaal alsof je in de toekomst leeft :p
Daar ben ik het helemaal mee eens! Of als je in de auto zit en je hebt de navigatie verkeerd ingesteld. En je probeert Siri ertoe te bewegen de route aan te passen. Zou ook leuk zijn als dat wel gaat werken.
Kan je daar geen shortcut voor aanmaken en deze laten uitvoeren?
Nou ik ben benieuwd naar Xcode integratie, mijn MacBook met 32GB ram gaat al regelmatig op de knieën voor het project waar ik aan werk. Als daar dan nog een AI bijkomt die de boel gaat analyseren…

Praktisch gezien zeker wel benieuwd, qua automatische test generatie, code suggesties, etc. Maar ja we gaan het zien.
Of het lokaal gaat runnen blijft natuurlijk de vraag, Copilot is ook niet lokaal dus daar heb je geen performance hit bij. Maar Apple is natuurlijk al een tijdje bezig met LLM's goed lokaal te kunnen gebruiken met die neural cores dus ik ben benieuwd :)
Dat wordt toch normaal in de cloud gedaan. Zou eigenlijk niks van jouw eigen resources moeten gebruiken
Dat wordt toch normaal in de cloud gedaan.
Normaal gesproken wel, maar Apple zou juist aan het overwegen zijn om de AI-functies lokaal te draaien:
Apple zit nog te overwegen of elke AI-functie lokaal moet werken of dat bepaalde functies een internetverbinding nodig zullen hebben.
Heb dat nooit begrepen hoe dat werkt lokaal.
Want uiteindelijk moet er toch ook een verbinding naar Apple zijn.
Hoe wilt iets lokaal iets aanleren, als het nog nooit in die omgeving was/is.
Of kijk ik verkeerd tegen dit aan.
Het 'inleren' van een AI is een duur proces en levert een forse bak data op die verrassend klein is vergeleken met de brondata. Stable diffusion past bijvoorbeeld in 'maar' 8Gb. Ook Llama (een compact taalmodel zoals ChatGPT) kan ik realtime draaien op een M2 pro Mac met 16Gb.
Het lokaal draaien van generatieve tools of taalmodellen is dus best mogelijk op beperkte hardware mits de berekeningen maar snel genoeg uitgevoerd kunnen worden. Daarvoor zitten 'neural engine' accelerators in de nieuwe Apple CPUs, zelfs die van de iPhone.
Maar hoe zou dat dan werken want de databron achter de AI lokaal halen lijkt me onmogelijk?
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat ze ‘zomaar’ even al onze source code uploaden naar hun cloud om te analyseren. Qua dat lijkt het mij dat voor Xcode code suggesties en dergelijke toch echt wel lokaal gedraaid moet worden (ook voor performance).
Ben benieuwd of ze ook iets nieuws kunnen brengen in de interactie met de ai

Tot nu toe voelt het vaak alsof de ai er later op vast geschroefd is, ipv echt geïntegreerd
Wellicht als Apple er meer tijd voor uittrekt het resulteert in iets wat meer meerwaarde biedt. Ik experimenteer nu met de CoPilot van Microsoft 365 en die levert vooral veel 'fluff' op, heleboel woorden om niets te zeggen. Het lijkt leuk dat ik uitgebreide wollige teksten kan laten produceren, maar de ontvangers worden er niet per se blijer van als ik ze overlaad met die 'onzin'. Grappig genoeg als ik de andere kant hetzelfde laat doen dan ontstaat er een overdaad aan hele politiek correcte en uitgebreide berichtenverkeer waarin bijzonder weinig wordt gezegd.

Maargoed, tis een start van een nieuw tijdperk, dus dat moet nog grooein. Copilot kent de context wel goed en houdt daar rekening mee, dus het is ergens wel bijzonder om te zien. Andere implementaties, zoals ChatGPT heeft natuurlijk soortgelijke onhebbelijkheden. Ik zoek nog naar de eerste leverancier die de implementatie zo doet dat het bijna niet meer van een mens te onderscheiden is - wellicht een kwestie van geduld dus. Of Apple, aangezien die vaker bestaande techniek beter implementeren dan anderen.
Copilot is ook gewoon ChatGPT. Alleen dan met een "grounding" in je eigen data voor en na elke ChatGPT aanroep. Dus je eigen data wordt niet in het model zelf meegetraind, helaas.
Gewoon veel te laat. Gaat nog wel even duren voordat dit een beetje uit de verf gaat komen. Microsoft ligt inmiddels zo ver voor dat het mij zal benieuwen of Apple dit nog in kan halen.
Werd ook gezegd over Maps. Je kan van Apple simpelweg niet verwachten dat ze AI functionaliteit binnen hun ecosysteem gaan inkopen via een andere partij. Dat maakt ze net zo afhankelijk als het niet hebben van een eigen browser; een onderbelichte ontwikkeling die fundamenteel was voor het kunnen realiseren van de iPhone.
Heeft Apple dat dan ooit ingehaald met Maps?

Toen ik van iOS afstapte was het 1 a 2 jaar na de aankondiging dat ze het helemaal gingen verbeteren en het was nog steeds redelijk shit allemaal.
Is het nodig om het in te halen om een goed alternatief te bieden? Ik gebruik het sinds dag 1 en vind het zeer prettig in gebruik. Geen enkele keer verkeerd gereden ermee.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 23 juli 2024 08:18]

Oh ja ik rij geen auto, ik loop alleen en gebruik OV (fietsen doe ik ook niet).

Daarvoor vond ik hem destijds heel erg tegenvallen. OpenStreetMap is 100x beter voor lopen, en Google Maps is helaas nog koning in het OV met live updates, je ziet het precies als de bus een paar minuten te laat is.

PS: Met inkopen van AI is niet zoveel mis, Microsoft heeft dat ook gedaan door zich gewoon half in te kopen in OpenAI. Al hun nieuwe AI produkten zijn daar op gebaseerd.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 23 juli 2024 08:18]

Tot nu toe is AI nog ver van mijn bed show
Apple kennende, en ik ben een iPhone en iPad gebruiker, zal je de nieuwste hardware moeten kopen om gebruik te maken van de “nieuwe intelligente Siri”.
Als dit gerucht klopt, dan verwacht ik dat voor de Nederlandse taal dit nog lang gaat duren. Apple loopt regelmatig nogal achter met dingen voor andere talen (en soms ook niet Noord Amerika gerelateerde dingen). Recent voorbeeld is dat voor de NL Siri de "Hey Siri" nog steeds gebruikt moet worden, terwijl Apple vol trots op zichzelf aankondigde dat je gewoon "Siri" kunt zeggen. Dat kan inderdaad, mits je Engels gebruikt. En dan is dit nog iets heel kleins. Een ander voorbeeld is dat de vertaalopties nog steeds niet voor het Nederlands werkt, maar slechts voor een selecte groep talen. (Nu is Nederlands geen wereldtaal, maar een Google heeft het toch al jaren.)
Als dat al niet bestaat voor het Nederlands, dan verwacht ik dat dit generatieve AI gedoe voor Pages nog veel langer gaat duren.

[Reactie gewijzigd door PrimusIP op 23 juli 2024 08:18]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.