Nintendo Switch Sports krijgt golfupdate op 29 november

Er komt op 29 november een gratis update beschikbaar voor de game Nintendo Switch Sports. Deze voegt de sport golf toe aan de Wii Sports-opvolger. De update zou aanvankelijk in september uitkomen, maar is toen uitgesteld.

In een tweet kondigt Nintendo de releasedatum van de golfupdate aan. De ontwikkelaar meldt dat spelers het onder meer tegen elkaar kunnen opnemen in de onlinemultiplayermodus Survival Golf. Deze kan met maximaal acht spelers worden gespeeld. Ook voegt de update 21 holes uit Wii Sports toe aan de game.

Nintendo Switch Sports kwam op 29 april uit voor de gelijknamige console. Spelers kunnen de Joy-Cons van de Switch gebruiken om sporten te spelen met hun Mii-avatar. Er komen polsbandjes beschikbaar om de controller veilig te gebruiken; die worden meegeleverd als spelers de game fysiek kopen. Net als zijn voorganger op de Wii bevat de game onder andere tennis, golf en bowling. Ook heeft de game nieuwe sporten, zoals voetbal, volleybal en badminton. Tweakers heeft eerder dit jaar een review van Nintendo Switch Sports gepubliceerd.

Nintendo Switch Sports Golf

Door Loïs Franx

Redacteur

22-11-2022 • 13:16

26 Linkedin

Reacties (26)

Wijzig sortering
Ik vind het zelf een karig spel.
Voor ~50 euro krijg je 8 sporten. Als je cosmetics wil unlocken moet je online spelen. Wat dan weer 20 euro per jaar kost, als je partner, kind etc, ook cosmetics wil verkrijgen moet die ook een online abbo hebben, anders ben je gelimiteerd tot 2 per week.
Voor 50 euro had ik wel wat meer spelen verwacht, zoals boxen en tafeltennis.
Reageer
Ik dacht ook dat je dan online moest spelen, maar je kunt ook kiezen voor Demo.

Er zit wel een beperking op het aantal punten dat je per dag of week kunt binnenhalen.

Ik ben blij met deze update. Lijkt me leuk om uit te proberen.
Ik mis nog wel boxen, hopelijk komt dat ook ooit nog.

wat ik wel erg leuk vind is dat ze toch om de zoveel tijd met een update komen die ook echt nieuw speelplezier toevoegt. Dat zie je zelden zonder meerkosten.
Reageer
Zou mij niks verbazen als deze spellen gewoon al op de plank liggen en expres niet zijn toegevoegd.

Geef je het 'gratis' weg. Hebben de huidige gebruikers hebben het idee dat zij er iets gratis bijkrijgen, en potentiële kopers zien dat Nintendo het spel onderhoudt en gaan toch overstag om het te kopen met de hoop dat hun favoriete sport ook nog in 'ontwikkeling' is of gaat
Reageer
Dat is een aanname op niets gebaseerd.
Reageer
Je reaktie ook dan.
Neem voorbeeld aan de Sims waar alles al gepland is en het dan als losse DLC te koop is.
Reageer
Wii sports was maar 5 games, en eerder vandaag was switch sports tijdelijk in de aanbieding voor maar 33 euro bij Amazon. Anders is 'ie ongeveer een tientje meer.
Echt geen gekke prijs hoor. Best prima replay value ook.
Reageer
In vergelijking tot iets zoals mario en sonic en de olympische winter spelen (2014), vind ik de value toch wel vele malen groter bij mario en sonic. Achteraf zou ik niet meer dan 30 euro hiervoor betalen, aangezien iets zoals wii sports resort 25 euro was tijdens launch en 12 spellen had ipv 8.
Reageer
Nou nog discgolf en dan ga ik hem halen
Reageer
Na jaren? De game is amper een half jaar uit.
Reageer
De Switch is al een aantal jaar uit. De Wii had vrijwel meteen Sports,
En later een update met nieuwere controllers erbij.
Reageer
Ja dat is wel waar. Toen hadden kregen we 1-2-Switch als casual party game. Alleen die was een stuk minder goed dan de eerste Sports.

Achteraf misschien wel goed. Sports had zijn beste tijd wel gehad na de Wii versie. De Wii U was een flop. Mede door voornamelijk te richten op de familie. Nintendo wou de Switch weer wat hipper maken en richtte zijn reclames daarom op de millennial. 1-2-Switch paste daar veel beter bij.

Nu de Switch een succes is en de Wii alweer 16 jaar geleden, is Sports eerder nostalgie. Mijn ervaring is dat ook deze. Het voelt veel minder innovatief dan Wii Sports en 1-2-Switch. Maar het is wel een leuke game en zit een stuk beter in elkaar.
Reageer
Nu de Switch een succes is en de Wii alweer 16 jaar geleden, is Sports eerder nostalgie.
Je bedoelt nostalWii? :)
Mijn ervaring is dat ook deze. Het voelt veel minder innovatief dan Wii Sports en 1-2-Switch. Maar het is wel een leuke game en zit een stuk beter in elkaar.
Precies. Alleen al dat je niet steeds tegen dezelfde suffe CPU (die vals speelt) staat te tennissen maar gewoon online kan spelen maakte het voor mij al interessant.
Reageer
Moet elke Nintendo console dan een Wii Sports achting spel krijgen? Volgens mij was het niet het doel van Nintendo om nog een Wii te maken na het falen van de Wii U :P
Reageer
Nee, het is absoluut geen verplichting.
Het is wel zo dat ik persoonlijk erg veel uren gegolfd heb op de Wii.
Voor mij was het de game met de meeste uren erin.

Of mensen vanwege deze game een Switch kopen? Geen idee.
Reageer
Of mensen vanwege deze game een Switch kopen? Geen idee.
Mensen zullen inderdaad niet vanwege deze game een Switch kopen.
Maar mensen met een Switch zullen wel relatief snel deze game kopen (als ik naar mezelf en online kijk)
Reageer
Ik ben persoonlijk op zoek naar een ietwat famillie vriendelijker aanbod aan games, de Wii heb ik en die was fantastisch. Maar sluit ik die nu aan dan trekt het beeld echt op niks meer met de 4k tv. Nu zou ik alleen nog willen wachten op de 4k versie van die switch en dan zou ik de stap wel zetten.
Is de switch te vergelijken qua responcetijd met de WII? Ik had die extra adapters op de controllers zitten en vond die eigenlijk wel goed werken. Klinkt misschien dom maar die controllers van de switch zijn zo klein dat ik een beetje achterdochtig ben :D.
Reageer
Die naam en het sentiment is natuurlijk wel bekend bij iedereen die ooit een Wii heeft gehad :)
Reageer
Tijd gaat tergend traag als je ergens op wacht, mogelijk heeft eternia16 er bij de eerste aankondiging rijkhalzend naar uit gekeken. :)
Reageer
Mijn teleurstelling was onmeetbaar na de onthulling van switch sports zonder golf, maar na lang wachten wordt mijn geduld beloond.
Reageer
Dan had je misschien beter:
Mario Golf: Super Rush
of
PGA Tour 2K21
of
Tee Time Golf
of
Sports Party
of
What the golf
of
Golf Story
of
Golf peaks
Infinite minigolf
of
Golf with your friends
of
Neo Turf Masters

Kunnen kopen voor de switch.

[Reactie gewijzigd door jongetje op 22 november 2022 13:45]

Reageer
Maar je wilt toch de real deal? Op de Wii ook wel eens andere geprobeerd, maar de Wii Sports Resorts was toch wel de beste en leukste versie.
Reageer
Bijzonder hoe slecht al deze titels zijn. Ik heb de meeste van deze titels wel eens geprobeerd, maar evenaart bij lange na niet de gameplay van Switch Sports. Al blijft natuurlijk de wii sports de enige koning.
Reageer
Nee, Mario Golf: Super Rush te gamey en druk. De rest zijn third party games en what the golf is eerder een puzzel spel.
Reageer
Bij Mario Golf: Super Rush kan alleen speler 1 als Mii spelen.
Reageer
Echt zin in. Las op andere sites 28 november maar dat klopt dus niet als ik Twitter mag geloven.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 22 november 2022 18:12]