Studio achter Pokémon Unite gaan Monster Hunter-game voor mobiel ontwikkelen

TiMi Studio Group gaat een Monster Hunter-titel ontwikkelen. Het gaat om een game voor mobiel in het Monster Hunter-universum van Capcom, verder zijn er nog weinig details bekend. Zo weten we nog niet wanneer de game moet verschijnen.

Capcom is verantwoordelijk voor games uit de Monster Hunter-franchise, maar kondigt aan voor de nieuwe game samen te werken met TiMi Studio Group. De studio valt onder het moederbedrijf Tencent en kennen we van games als Pokémon Unite en Call of Duty: Mobile. Ook is de studio verantwoordelijk voor de game Honor of Kings, dat in China een grote hit is.

Verder maken de twee bedrijven weinig bekend over de aankomende game. Het enige dat de ontwikkelaars op dit moment kwijt willen, is dat het een game wordt waarin spelers "jagen zoals kenmerkend is voor de Monster Hunter-series en spelers een nieuwe ervaring zal bieden gemaakt voor mobiele apparaten".

De Monster Hunter-games staan bekend om de grote monsters waar spelers op moeten jagen. De franchise heeft inmiddels meer dan vijftig titels en is goed voor meer dan 88 miljoen verkochte exemplaren. Daarmee is het een van de meest populaire franchise van Capcom.

In Monster Hunter: World jagen spelers op grote monsters

Door Robert Zomers

Redacteur

08-11-2022 • 18:54

8 Linkedin

Reacties (8)

Wijzig sortering
Ik snap dat Capcom zich als Aziatische publisher zich meer richt op de markt in Azië. Daarom is het geen verkeerde poging om je te richten op de mobiele markt. Maar hier in het westen is de vraag naar hun main-titles alleen maar groter geworden. Ik denk (let op dit is mijn eigen mening) dat veel mensen die MH: World of titels voor de Nintendo 3DS/Switch gespeeld hebben zitten te wachten op een vervolg op MH: World die meer in lijn is met de traditionele titels maar wel de graphics bieden van World.

Lijkt wel alsof Capcom heel voorzichtig is met het uitbrengen van titels in het westen terwijl World hun grootste succes was. Ik weet alleen niet of het voor hun de moeite waard was, of ze de kosten voor de productie er goed uit hebben kunnen halen. Maar zelf denk ik en hoop ik dat ze nu zelfverzekerd titels kunnen uitbrengen voor PC en de meest populaire consoles inclusief crossplay mogelijkheden.
Reageer
Ik denk (let op dit is mijn eigen mening) dat veel mensen die MH: World of titels voor de Nintendo 3DS/Switch gespeeld hebben zitten te wachten op een vervolg op MH: World die meer in lijn is met de traditionele titels maar wel de graphics bieden van World.
Ik ben een van die fans die inderdaad graag een wat meer traditionelere titel zou willen zien. Meer "Elder Dragon bedreigt klein dorpje" en minder "Megastad doet onderzoek naar monsters". De laatste game die voor mij het èchte Monster Hunter gevoel had, was Monster Hunter Tri (of MH3U). Hoe stijfjes de onderwater-content ook was, het verhaal en de setting waren veel meer wat ik graag van een Monster Hunter game zou willen zien.

Sommige quality of life changes sinds World zou ik nog wel willen houden, maar veel maakt het spel ook net even te makkelijk.
Lijkt wel alsof Capcom heel voorzichtig is met het uitbrengen van titels in het westen
...
titels kunnen uitbrengen voor PC en de meest populaire consoles inclusief crossplay mogelijkheden.
Ik verwacht dat ze vooral terughoudend zijn in de veronderstelling dat hetzelfde succes als bij World niet per se een gegeven is voor de volgende grote titel. Rise heeft tot nu toe nog maar 60% van de sales gehaald die World heeft gezien. Kan me voorstellen dat je er dan enorm zeker van moet zijn dat je volgende titel een overtreffend succes wordt.
Reageer
Heerlijk, nog meer 'free' to play games die mensen verslaafd maken om daar maximaal van te profiteren.
Het kost 1200 euro om in pokemon Unite je items compleet te hebben.
Er zitten drie currencyconversieslagen in. MrWhoseTheBoss heeft hier een video van gemaakt.

Jammer dat dit soort projecten er zijn. Ik zie dit niet als een positieve waarde voor de eindgebruiker.
Alleen aandeelhouders zullen hier van smullen.
Reageer
Dit soort mobile games zijn schijnbaar echt hot in Azië, ik zie het hier ook niet snel iemand spelen.
Reageer
als MH fan kan ik zeggen dat ik echt een hekel heb aan mobile games. MH Rise was ook een keiharde teleurstelling in vergelijking met MH World. Echter toch betrap ik mezelf op het uitspelen van MH Rise ondanks de vele negatieve beperkingen van een nintendo switch game op pc.

Maar, mobiel..MH...klinkt fanatastisch!!! korte hunts tussen je wachtijden ff doen, of met collega's en vrienden op de bank potje jagen klinkt als muziek in men oren. echter...mijn angst is dat het NOG beperkter wordt dan de MH titels op PSP.maar zoals altijd: We gaan het zien!
Reageer
Genoeg mensen die het hier ook spelen.
Reageer
Met name in Japan is de mobiele markt zo groot omdat veel mensen in de metro/trein hun games spelen. Dat is hier veel minder grootschalig een ding dan daar. "Even tussendoor" past veel beter bij de Japanse manier van leven. Maar de markt is wel langzaam aan het verschuiven van de handhelds naar de smartphone, vandaar dus ook dit nieuws.

Ik denk wel dat je gelijk hebt, en de meeste fans hier toch vooral graag een goede Console/PC game willen zien. Maar dit is hoe het vrijwel altijd gegaan is met Monster Hunter, er wordt af en toe een grotere console-titel gereleased, en daarna weer een stuk of drie mobiele varianten. Voorheen was dat voor de PSP en de (3)DS, nu is dat Nintentdo Switch en smartphone. Die cyclus herhaalt zich eigenlijk constant.

En dat is allemaal niet zo gek, want de Japanse markt is nog altijd de grootste voor Monster Hunter.
Reageer