WinFuture: Galaxy Watch5 krijgt grotere accu, nieuwe sensor en kost 299 euro

Het Duitse WinFuture heeft productafbeeldingen van de Galaxy Watch5 weten te bemachtigen, alsook extra details over de aankomende smartwatches van Samsung. Die zouden een grotere accu krijgen, een nieuwe sensor op de achterkant en over de toonbank gaan vanaf 299 euro.

De standaardversie van de Galaxy Watch5 zal in een 40mm-versie en een 44mm-versie verschijnen. De versie van 40mm zou 9,8mm dik zijn en 28,7 gram wegen. De 44mm-versie zou ook 9,8mm dik zijn, maar 33,5 gram wegen. De kleinere versie krijgt een 1,19”-amoledscherm met een resolutie van 396x396 pixels mee. Het grotere model krijgt een amoledpaneel van 1,36”, met een resolutie van 450x450 pixels.

Er komt naar verluidt ook een Pro-model van de Galaxy Watch5. Dat model krijgt een grotere behuizing van 45mm mee dat uit titanium bestaat. Het Pro-model zou 10,5 millimeter dik zijn en 46,5 gram wegen en krijgt naar verluidt hetzelfde oledpaneel als de Galaxy Watch5 van 44mm mee.

Alle modellen krijgen naar verluidt saffierglas mee om het display te beschermen tegen krassen. Samsung zou op de achterkant van de slimme horloges ook een nieuwe sensor hebben geplaatst maar welke functie die heeft, weet WinFuture nog niet. De redactie van de website denkt aan een temperatuursensor.

Zowel de 40mm- als de 44mm-versie van de Galaxy Watch5 zullen het maximum 50 uur kunnen uithouden op één lading. De kleinere variant krijgt een accu van 284mAh mee, tegenover de 247mAh van de kleinere Galaxy Watch4 van vorig jaar. De grotere versie krijgt een accu van 410mAh mee, tegenover de 361mAh die in de 44mm-versie van de Watch4 zit. De Pro-variant krijgt een accu van 590mAh mee en zou 80 uur moeten kunnen meegaan. Alle accu’s zijn draadloos op te laden via de ingebouwde lader en dat met 10 watt.

De smartwatches zullen over een Exynos W920-soc beschikken die ook in de Samsung Galaxy Watch4 zit. Deze chip beschikt over twee ​​1,18GHz-Cortex-A55-cores en een Mali-G68-MP2-gpu. Daarnaast is er een zuinige Cortex-M55-core die het energiegebruik bij gebruik van het always-on-display zou moeten kunnen beperken. Samsung zou ook lte-versies van de horloges introduceren die e-sim ondersteunen.

De 40mm-versie van de Galaxy Watch5 zou voor 299 euro over de toonbank gaan. De 44mm-versie moet 329 euro gaan kosten. De Galaxy Watch5 Pro zou 469 euro kosten. Volgens WinFuture kosten de versies met lte-connectiviteit telkens ongeveer 50 euro meer.

Door Jay Stout

Redacteur

04-08-2022 • 21:08

103 Linkedin

Reacties (103)

Wijzig sortering
De grote NEE tegen Samsung smartwatches vindt ik is dat je niet alle functionaliteit tot je beschikking hebt als je geen Samsung smartphone in je bezit hebt.
Hoop dat ze dat ooit gaan veranderen.
Reageer
En de Wearable en Health apps hebben inmiddels belachelijk veel permissions nodig die nergens op slaan, en je kunt er geen één weigeren of je komt er gewoon niet in. Voor mij nooit meer Samsung "smart" apparaten.
Reageer
Ik vind het opmerkelijk dat dit in oa reviews onderbelicht blijft. Zonder al die excessieve permissions te accepteren, kan je niet eens de tijd aflezen. Dat was ook de reden om mijn Watch 3 te verkopen.
Reageer
Als we als vuistregel nou nemen dat iedereen die moeite met privacy heeft gewoon wegblijft van alle Samsung, Google, apple en Microsoft producten, scheelt dat een enorme hoeveelheid data aan deze elke keer terugkerende nutteloze discussies.
Reageer
Het is geen nutteloze discussie. Support, privacy, updates, vendor lock, wispelturigheid in dienstenaanbod zijn gewoon steeds belangrijkere factoren om een product /dienst (het is steeds vaker een combi) op te beoordelen.
Reageer
Ik vermoed dat je iets in mijn reactie leest wat ik niet heb gezegd.

iOS en Android geven gebruikers over het algemeen steeds meer opties om op individueel niveau permissies in te stellen voor apps. Geef je geen of minder permissies dan kan de app gebruikt worden, zij het dat een bepaalde functionaliteit ontbreekt.

Bij de Samsung Wearables app kan dat dus niet. Deze app kan alleen gebruikt worden als je alles accepteert. Er is geen opt out. Zonder deze app kan je je horloge simpelweg niet in gebruik nemen. Bij het aandoen van de smartwatch staat er dat het gepaird moet worden. Je kan dit niet wegswipen en besluiten dat je geen notificaties etc etc voor lief neemt en de horloge als dumb watch gaat gebruiken.

Er kan wel beweerd worden dat locatie nodig is icm BT voor bepaalde zaken of dat het via SmartThings mogelijk moet zijn om je Buds of horloge terug te vinden. Maar wat als ik dat niet wil? Wat als ik gewoon accepteer dat ik beter op m'n spullen moet letten en dan locatie kan uitvinken? Niet mogelijk.

Jij mag het een elke keer terugkerende nutteloze discussie vinden die enorme hoeveelheid data met zich meebrengt. Als het werkelijk nutteloos is, welk nut heeft het dan om te reageren? Blijkbaar is het toch belangrijk genoeg voor je om je er over uit te spreken :).
Reageer
Bij de Samsung Wearables app kan dat dus niet. Deze app kan alleen gebruikt worden als je alles accepteert. Er is geen opt out. Zonder deze app kan je je horloge simpelweg niet in gebruik nemen. Bij het aandoen van de smartwatch staat er dat het gepaird moet worden. Je kan dit niet wegswipen en besluiten dat je geen notificaties etc etc voor lief neemt en de horloge als dumb watch gaat gebruiken.
raar ik heb een gear 4 zonder android (helaas verplicht iDumbphone 13 en die laten geen WearOS toe)
Maar het horloge werkt wel gewoon. maar omdat het niet samen werkt met de stommePhone is het verder redelijk nutteloos ja.
En 2 gsms hebben vind ik ook over the top.
Reageer
Dit geldt toch voor heel Google Android. Als je je zorgen maakt om de permissies van Samsung, zou ik me al helemaal zorgen maken over wat Google allemaal van je wil weten.
Reageer
Uiteraard, en ik ben Google ook langzaam uit m'n leven aan het verwijderen. Maar kunnen we een keer stoppen met het whatabouttisme/"both sides" gedoe? Het is gewoon niet relevant voor waar het hier over gaat.
Reageer
Jij reageert dat je vindt dat Samsung teveel permissies vraagt, dan is het niet heel ver gezocht richting de verzamelwoede van Google lijkt me.
Reageer
Het punt is dat Samsung veel onnodige permissies vraagt, en als je er ook maar één weigert, helemaal niets meer doet. Dat is dus absoluut niet hetzelfde.

Daarnaast: alleen omdat ik weet dat Google veel over mij verzamelt door Android te gebruiken, wil niet automatisch zeggen dat ik dat ook wil van bedrijf X, Y en Z, enzovoorts. Hoe minder hoe beter.
Reageer
Wat google niet goed doet is niet het onderwerp. Het gaat over wat Samsung niet goed doet. Het gaat hier over Samsung producten.

Misschien heb ik Google al grotendeels geblokt op m'n Android. Nu wil ik een smart watch, dan is dit relevant. Misschien vind ik dat Google al zoveel data verzamelt en wil ik niet nog meer bedrijven die dat doen in m'n leven.
Reageer
Ik ben ervaringsdeskundige met het gebruiken van android zonder google. AMA
Reageer
Hoe is het om android te gebruiken zonder Google?
Wat zijn precies de voordelen waarom je hiervoor hebt gekozen?
Wat zijn precies de voordelen die je ervaart?
Welke zaken mis je in je dagelijks gebruik van android zonder Google?
Reageer
Hoe is het om android te gebruiken zonder Google?
Ik vind het ideaal, ik draai gewoon android 12.
Wat zijn precies de voordelen waarom je hiervoor hebt gekozen?
Wat zijn precies de voordelen die je ervaart?
Geen google.
Welke zaken mis je in je dagelijks gebruik van android zonder Google?
De bank app ondersteunt geen NFC, maar aangezien ik vaak mijn mobiel niet meeneem als ik een wandeling maak maar wel mijn portemonnee is dat niet echt een nadeel.

Maar ik ben denk ik geen power user voor een smartphone.
Geef mij een imageboard viewer en de communicatie apps en ik ben tevreden. Ik speel eigenlijk alleen mindustry en een of andere rare manual tetris clone op mijn telefoon.

Ik denk dat Netflix niet zou werken, maar dat is niet echt een probleem, ik ben geen student dus ik heb geen treinritten waar ik dat kan kijken.
Reageer
Dat is al jaren aan het veranderen. Android wordt juist steeds beter qua privacy en toestemmingen.
Reageer
Off topic: Snap niet hoe bovenstaande comment off-topic is.
Reageer
Omdat hij niet concreet aangeeft wat er dan beter aan het worden is.
Reageer
Dat maakt het incompleet, niet off-topic.
Reageer
0 staat niet alleen voor offtopic. Incompleetheid valt onder "onvoldoende onderbouwd" en is daarmee onderhevig aan een 0:
"De score 0 is bedoeld voor [...] vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen"

Bron: https://tweakers.net/info/faq/karma/ (tabblad 'Moderatiesysteem')
Reageer
Je had het over off-topic, niet over de gedachte achter een 0
Reageer
Nee, de persoon boven bij zei "Snap niet hoe bovenstaande comment off-topic is.". Ik heb het woord "offtopic" nooit gebruikt.
Reageer
Welke functies mis je dan? Je kan Samsung Health gewoon downloaden op een niet Samsung telefoon en je krijgt de zelfde functies voor zover ik weet. Ik heb een poos een Oneplus gehad met een Samsung Watch en miste geen functies dat ik anders met een Note 20 wel had.
Reageer
Zonder Samsung telefoon kan je officieel niet gebruik maken van ECG en Bloeddruk metingen, aangezien je daar de Samsung Health Monitor app voor nodig hebt en die is dus niet beschikbaar op niet-Samsung telefoons.
Reageer
Is dat bij Apple dan anders?
Reageer
Bij Apple is het nagenoeg bekend. De Watch is daar in essentie een accessoire voor de telefoon.

In de Android wereld kan ik me voorstellen dat gebruikers meer interoperabiliteit verwachten.
Reageer
Ik kan het ook omkeren: bij Samsung was het ook nagenoeg bekend, dus ik snap niet waarom dat dan bij Samsung ineens een probleem is en bij Apple niet?
Reageer
Omdat in het geheel genomen android opener is dan apple. De sensoren e.d. kunnen meestal gewoon via een api benaderd worden. Bij apple wil dat (denk aan nfc) wel eens anders zijn. Dus de opmerking begrijp ik wel.
Reageer
Denk dat dat nu minder nu er WearOS op staat
Reageer
Exact dat. Je download apps, watch faces, Google assistent,Google wallet etc. via de play store. Heb zelf een watch 4 en ben er wel blij mee. Heb hiervoor een pebble en daarna vrijwel alle andere galaxy watch versies gehad). Ze hebben de laatste jaren flink wat vooruitgang geboekt

[Reactie gewijzigd door jacob.korf op 4 augustus 2022 22:19]

Reageer
ECG en bloeddrukmeting werkt niet als je geen Samsung hebt. "Aangepaste service" werkt dan ook niet waardoor de slaapstand niet zelflerend is.
Reageer
Wat vreemd dat bloeddrukmeting niet lokaal kan werken. De bloeddrukmeting op mijn goedkope PineTime werkt ook gewoon op de smartwatch zelf, zonder dat ik een companion-app op een ander apparaat hoef te installeren.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 5 augustus 2022 18:00]

Reageer
Het zijn pesterijen om mensen een Samsung smartphone te laten kopen. Vergelijkbaar met hoe Apple mensen pest die een Apple watch willen gebruiken i.c.m. een Android telefoon
Reageer
Schrale troost: bloeddrukmeting op smartwatches stelt toch niet veel voor. Maar het maakt niet uit welk mer smartphone je erbij hebt uiteraard.
Reageer
Ik heb afgelopen week een watch 4 classic gekocht. Ik wist dat er een 5 aan zit te komen maar de standaard 4 wordt ondertussen voor 139 euro verkocht. Dus vind ik persoonlijk nog te doen... 469 euro voor een smartwatch... Meh. Ik wist dat ze weer rond de 400 euro zouden zitten dus heb daarom gekozen voor de 4. Dit is voor de komende paar jaar weer prima
Reageer
Android telefoon. Samsung niet nodig, ik werk al jaren prima met de OnePlus series. Wat mis je dan?
Reageer
hetzelfde met aan apple watch
Reageer
In het begin toen de smartwatch nog pas op de markt was vond ik het fantastisch en kon ik niet erop wachten dat de prijzen omlaag gingen. Uiteindelijk toen eens een 2de handsje gekocht, paar keer gedragen en helaas lag die te verstoffen. Naderhand nog eens een 2de keer geprobeerd maar hetzelfde, in het begin leuk dat er van allerlei extra's op zitten maar al snel pak je weer de smartphone. Eigenlijk is het enigste praktische aan zo'n smartwatch dat je de tijd erop kan zien en zelf een face kan kiezen.

Als je sportief bent kan ik mij nog wel iets erbij voorstellen dat je dan het aantal stappen kan zien, rondes kan registreren en dat soort dingen. Ik ben zelf verder geen sporter en gebruik dat soort toepassingen dus niet en dan valt er al een deel van de functionaliteit weg. Om die rede heb ik voor 1 jaar terug maar een al verouderde in de aanbieding zijnde Samsung Watch 2 gekocht. Daar zit op zich ook nog genoeg aan extra's op maar ik heb er in elk geval niet teveel extra voor hoeven te betalen.

Ik denk ook dat velen uiteindelijk zich achteraf afvragen van is het dat vele geld eigenlijk wel waard en hoe vaak maak je nu van alle functionaliteit gebruik. Daarbij ook nog eens dat velen tegenwoordig hun smartphone altijd bij zich hebben en je daarmee precies hetzelfde kan op een veel groter scherm.
Reageer
Ik ben totaal niet sportief, mijn watch3 doet ongeveer 3 dagen op een accu. Vaak leg ik hem 's ochtends even op de lader als ik douche en ontbijt, scheelt zo weer 20%. Enkele keer als ik een drukke dag heb en overwerk dan wil hij nog wel eens de dag niet halen maar ik ben er super blij mee.
Nooit een horloge drager geweest.
Notificaties snel even bekijken. Soms alleen de afzender al(groeps apps) en dan hoef ik mijn telefoon niet te pakken. In overleg, telefoontje wegschuiven. Stappen perfect geregistreerd. Jammer dat het OS geen updates meer krijgt.. ik ben er super tevreden over.
Reageer
Uitzonderingen bevestigen de regel zoals dat zo mooi klinkt.

Kijk ik naar mijzelf, in het begin deed ik dat ook maar al snel pakte ik telkens weer de smartphone of ging ik achter de pc zitten.
Reageer
Ik zelf heb ook maar erg weinig use-cases voor mijn smartwatch maar het geeft mij op een of andere manier zoveel rust (dat zou je juist niet verwachten omdat je voortdurend meldingen kunt ontvangen) om snel een glimp op te vangen van een notificatie op mijn horloge en dan, als de notificatie belangrijk is, pas mijn telefoon erbij te pakken om actie te nemen / te antwoorden.

Momenteel heb ik nog een Apple Watch Series 2 (2016) welke ik dit najaar ga vervangen voor een Series 8. Na 6 jaar gebruik ben ik wel klaar voor een nieuwer design (de Series 7 heeft 1143 sq mm scherm, de Series 2 slechts 740 sq mm), IP6X stofbestendigheid, een snellere processor en nog wat kleine updates.

Maar een smartwatch is inderdaad niet iets waarbij het persé jeukt om het frequent te vervangen.
Reageer
zoveel rust (dat zou je juist niet verwachten omdat je voortdurend meldingen kunt ontvangen)
Ergens is het dan wel een beetje een 'vertekende rust' want je blijft dan ongemerkt toch bezig met het 'bereikbaar' zijn. Maar ik snap wel wat je bedoeld te zeggen dat je niet dan weer ongemerkt een half uur op je smartphone allerlei berichten zit te lezen die geeneens belangrijk zijn.
Reageer
Een usecase bedenken om een aankoop te rechtvaardigen voor iets wat eigenlijk weinig tot niets functioneels toevoegt, maar je tóch wilt hebben, rekening houdend met de WAF. Altijd leuk! Al jaren draag ik namelijk een smartwatch en vraag ik mij zelf af waarom eigenlijk. In het begin ga je een beetje spelen met sport- en slaaptracking. Maar nadat de nieuwigheid daar vanaf af was, gebruik ik dat nauwelijks nog. In de praktijk waardeer ik vooral de notificaties en het kunnen bellen met het horloge, als de gekoppelde telefoon niet binnen bereik is, maar je toch een binnenkomende oproep wilt beantwoorden. En de zaklamp functie is ook handig, als je in in het donker thuis komt. Maar ook ik zoek nog altijd naar dé killer-app.
Reageer
het kunnen bellen met het horloge, als de gekoppelde telefoon niet binnen bereik is, maar je toch een binnenkomende oproep wilt beantwoorden.

Hoe doe je dat?
Reageer
Niet binnen handbereik bedoelde ik, maar nog wel binnen Bluetooth bereik. Bijvoorbeeld als je op WC zit, terwijl de telefoon ergens in de woonkamer ligt. Voilà, een usecase! ;-)
Reageer
Je moet ook geen echte functionaliteit verwachten. Zelf heb ik een GearS3 die het al meer dan 5 jaar prima doet. Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor stille agendapunten en het snel even lezen van mails/dm's. Bij het sporten ruil ik hem om voor een Xiaomi bandje.

Voor mij dus ideaal, en het ding gaat vele malen langer mee dan ik gedacht had :)
Reageer
hier ook gebruiker van het eerste uur
telefoon staat op stil notificaties, telefoontjes,stappen,en alle andere gedane activiteiten. komen binnen zonder dat iemand het in de gaten heeft zou niet meer zonder kunnen
ook even snel een telefoontje beantwoorden is heel fijn .
Reageer
Ik heb de 4 classic, en vind het zeker het geld waard. Ik droeg nooit een horloge maar doe hem alleen nog af als ik naar bed ga.
Ik hoef veel minder vaak mijn telefoon te pakken, bij lopen en fietsen is de navigatie heel handig, en ook een oproep aannemen en kort gesprek gaat prima.
Een mooie watchface met veel informatie erop alleen is al erg fijn.
Timer, muziekspeler, en vele andere handige apps gebruik ik allemaal regelmatig.
Reageer
dit had mijn verhaal kunnen zijn
Reageer
Precies dit, ik heb dezelfde ervaring met de 4 classic. Normaal echt geen type voor een horloge, maar de watch 4 classic heeft hier toch verandering in gebracht. Snelle notificaties, reacties (korte spraak reactie), navigatie op die fiets, media controls, weersverwachting, etc. Ik vind al die zaken toch meer dan voldoende en precies waarom ik in ieder geval een horloge heb gekocht.
Reageer
Hey!
Even een klein vraagje in verband met sporten icm gebruik van Google maps.
Bij mij verspringt het scherm constant terug op de activiteit tracker en sluit zo de navigatie vanzelf af. Heb je hier toevallig een oplossing voor?
Thanks!
Reageer
Het is allemaal dichtgetimmerde zooi. Ik ben geen horloge-drager, maar het zou misschien enigzins interessant kunnen worden als ze dat hele "smart" eraf halen en er een volledig toegankelijke computer van maken. Bootsequece, storage, I/O. Doe er serieel bij voor de zekerheid...
Reageer
Kan mij deels wel voorstellen dat ze het dicht timmeren, deels wel vanwege de prijs van productie omlaag te krijgen. Deels denk ik ook wel omdat de hardware klein moet blijven en de accuduur ook zo lang mogelijk moet zijn. Maar oke, op de een of andere manier zou het wel mogelijk moeten zijn dat het wat meer open is zodat externe programmeurs ook wat meer kunnen.
Reageer
*kuch* PineTime *kuch*
  • Open-source operating systems
  • 1.3 inch IPS capacitive touchscreen
  • Week-long battery life
  • Bluetooth 5 and BLE
  • Heart rate sensor
  • Step counting
Voor minder dan 30 euro beschikbaar.

https://pine64.com/product/pinetime-smartwatch-sealed

Misschien ook interessant voor @blorf

[Reactie gewijzigd door SirLenncelot op 5 augustus 2022 07:59]

Reageer
Alleen maar bluetooth? Als het niet hangt aan een SDK of andere high-level configuratie wil ik het wel proberen voor dat geld. Kun je er "raw" instructies heen sturen?

[Reactie gewijzigd door blorf op 5 augustus 2022 19:48]

Reageer
Je kunt een developer kit kopen en helemaal losgaan 🙂
Reageer
Een kleine variant van een RPI Zero met een oled schermpje en accu heb je voor 30 euro. Daarna heb je echt geen 270 nodig om het als een horloge uit te voeren.
Reageer
Past een RPI zero in 44mm? :)
Reageer
De chipset wel. Heb je meteen Wifi, USB, HDMI out en een SD-slot.
Reageer
Het zou mij persoonlijk niet interesseren. GPS gebruik ik alleen in de auto, en wie gebruikt er serieus NFC? Kun je een pasje nadoen met je horloge, wow!
Reageer
Ik gebruik NFC om te betalen met de horloge omdat dat makkelijker is, en zodat ik bij het rennen betalen kan als ik drinken wil kopen.

GPS gebruikt iedere renner om zijn afstand te tracken, en in mijn geval ook om routes te volgen.

Ik neem aan dat je niet echt een sporter bent maar iets meer fantasie zou je toch kunnen gebruiken.
Reageer
Hardlopen, de weg niet meer weten en dan op mijn 1,2 inch horloge met navigatie-app de weg terugvinden. En dan geen telefoon of pinpas meenemen. Daar heb je aardig wat fantasie voor nodig. Kies je je besteming met een pen? :+
Reageer
Hardlopen en een route volgen doe ik vaak ja, als GPX ergens gevonden. En ja dan moet ik inderdaad kijken of ik links of rechts af moet. Bij elk paadje een telefoon uit de broekzak halen is dan niet handig nee.

En mijn pinpas neem ik nooit mee.

Verder valt op dat je heel handig het "afstand tracken" vergeten hebt te vermelden....

Maar goed laat maar zitten, je hebt gelijk. Alle features die in smartwatches zitten zijn onzin. De fabrikanten zijn idioten om te denken dat GPS nodig is en NFC handig is. Alleen features die jij gebruikt zijn relevant.
Reageer
Alsof de smartwatch een bloeiende markt is. De nuttig-factor is te verwaarlozen. Van horloges in het algemeen, trouwens. DIt nerd-level verdedigen van een miezerig markt-segment omdat mijn persoonlijke mening als een aanval aanvoelt, -dat- is onzin. Een smartwatch is iets wat iedereen kan kopen maar weinig mensen iets interesseert. En?.
Reageer
Yup je hebt gelijk. Niemand koopt smartwatches. En horloges zijn sowieso niet nuttig. Alleen de RPI zero is een succes, ik ken ook niemand zonder.
Reageer
Ik denk niet dat er een horlogemerk met vergelijkbare produkt-afzet bestaat. Meer Casio's dan Raspberry's?
Reageer
Nee dat bestaat ook niet. Niemand koopt een Apple watch. En iedereen een raspberry. Echt waar.
Reageer
Niemand en iedereen... Jij houdt wel van relativeren, niet? :+
Reageer
Ik kan gewoon heel goed toegeven dat je gelijk hebt en smartwatches een miezerig marktsegment zijn.

PS: zoek eens voor de grap de verkoopcijfers van de Apple watch en de RPI zero op... Maar nu is het echt genoeg. Geen zin in discussie met je. Je hebt 100% gelijk, ik ga nu naar bed.
Reageer
Hoezo is dat geen domme vergelijking die nergens op slaat? Daarverwacht je een inhoudelijke reactie op? Ik zag het al wel aan komen. Apple watch, uiteraard.
Reageer
Dat is natuurlijk wel iets voor de handige hobbyist maar weer niet direct iets voor een doorsnee gebruiker lijkt mij.
Reageer
Daar zorgt de situatie met ecosystemen nu juist voor. Behalve misschien een OS-mod kan niemand er iets anders op draaien dan waar het mee werd verkocht. Vergeleken met SBC's, er draaien al lang complete high-res desktops op printplaatjes van een tientje.
Reageer
Ik ben zelf al meer dan een jaar, in het bezit van de Watch3 Titanium en heb het bijna elke dag om mijn pols zitten. Het werkt perfect en het registreert alles wat ik doe (gaat natuurlijk wel ten koste van de accu).

Zo houdt ik o.a. mijn slaapritme en mijn bewegingspatroon in de gaten; daarnaast gebruik ik het ook tijdens het wandelen en sporten. Het leukste blijft wel dat je je wandeltochten terug kan bekijken, wel zo leuk voor op vakantie :P

Daarnaast gebruik ik het als een halve media speler; heel makkelijk een nummer skippen of de volume aanpassen zonder de telefoon uit te halen.
Ik denk ook dat velen uiteindelijk zich achteraf afvragen van is het dat vele geld eigenlijk wel waard en hoe vaak maak je nu van alle functionaliteit gebruik. Daarbij ook nog eens dat velen tegenwoordig hun smartphone altijd bij zich hebben en je daarmee precies hetzelfde kan op een veel groter scherm.
Je bepaalt zelf welke opties je wilt gebruiken, wil je de ECG en de bloeddrukmeting gebruiken, dan moet je het voor lief hebben om, om de 30 dagen de horloge te kalibreren.
Het liefst zie ik de LTE variant ook in NL verschijnen, dan kan ik mijn S22 Ultra thuis laten als ik een wandeling ga maken. Een leuke playlist of podcast erop zetten, je BT oortjes verbinden en lekker lang de deur uit zonder dat je je telefoon mist.

Er zijn trouwens ook mensen die een tienvoud of meer van de nieuwe prijs, aan een simpele horloge uitgeven, want een horloge kan ook als een sieraad gezien worden. Alleen blijven die wel hun waarde behouden i.t.t. de smartwatches.
Reageer
Er zijn trouwens ook mensen die een tienvoud of meer van de nieuwe prijs, aan een simpele horloge uitgeven, want een horloge kan ook als een sieraad gezien worden. Alleen blijven die wel hun waarde behouden i.t.t. de smartwatches.
Ook daarvan kan je je wel afvragen of dat zinvol is om zoveel geld neer te tellen voor een horloge wat alleen als sieraad gezien word. Zelf kijk ik veel meer naar functionaliteit en uitzien dan voor mij persoonlijk meer bijzaak is.

Maar zeker geloof ik je dat de smartwatch voor jou persoonlijk wel veel functionaliteit heeft maar ook hier zeg ik weer van uitzonderingen bevestigen de regel. Het gros van de mensen legt denk ik toch de smartwatch vroeger of later in de la en kijkt er niet meer naar als het nieuwe eraf is.
Het liefst zie ik de LTE variant ook in NL verschijnen
Dat zou ik dus wel zinvol vinden maar het nadeel vind ik weer dat vaak de smartwatches met LTE een stuk duurder zijn. Ook ik zou dan denk ik wel mijn smartphone thuis laten liggen en dan de smartwatch gebruiken.
Reageer
Het allergrootste nadeel vind ik nog steeds het niet volledig waterdicht zijn van de Samsung smartwatches!
Ze zeggen dat de smartwatches het zijn, totdat je de handleiding goed leest...
Reageer
Mijn vrouw zwemt met haar horloge dagelijks baantjes. En een duik naar de bodem van het bad is geen probleem.
Reageer
Volgens de handleiding is het niet aan te raden...
Reageer
Your device supports water- and dust-resistance. Follow these tips carefully to maintain the
water- and dust-resistance of your device. Failure to do so may result in damage to your
device.
• Do not expose the device to water moving with force. Do not suddenly apply water
pressure to the device, such as when diving.
• Do not use your device while diving into the water, playing water sports, or moving in
fast-flowing water. It is designed for regular use in normal swimming conditions, such as
for swimming pools or beaches.
Reageer
Ik zwem ook dagelijks met mij watch 3, nog nooit geen problemen gehad met waterdichtheid.
Reageer
Klopt, maar voor een Tweaker moet het geen probleem zijn de bloeddrukmeter en de ECG werkend te krijgen.
Reageer
ik heb een xiaomi band 7 die ik voor slaap tracking tijd, hartslag bijhouden maar vooral notificaties bekijken gebruik aangezien ik vaak niet op mn telefoon kan kijken... ik zie mijzelf zeker een uitgebreider horloge kopen als een samsung:)

Edit: spelling.

[Reactie gewijzigd door jordyS1 op 4 augustus 2022 21:51]

Reageer
De charme van de eerste samsung smartwatch was groot, de teleurstelling van de classic 4 en de Flip5g was nog vele malen groter. Devaluatie van deze devices is zo gigantisch dat ik voorlopig weg blijf van alles wat samsung is ( smart devices)
Reageer
Triest dat het ding dus volgens de specs al maximaal minder lang meegaat dan mijn in tech termen praktisch antieke Galaxy Watch (de 1e) in de praktijk nu nog steeds doet... Laat staan als ik hem in power saving zet, dan gaat hij een dikke week mee.
Reageer
Beter wacht je tot de Pixel Watch uit komt. Ik heb een Watch3 gehad en heb er alleen maar spijt van gehad. Sensoren zijn niet accuraat en ECG/Bloeddruk zijn alleen beschikbaar op Samsung telefoons (wel te fixen via XDA). Ik zal echt nooit iets van Samsung kopen. Geen telefoon, geen watch, geen scherm, helemaal niks.

[Reactie gewijzigd door Azerox op 4 augustus 2022 22:31]

Reageer
Wat jammer... Eindelijk wordt er wat gedaan aan de accu en dan maken ze er alsnog een domper van met de oude Exynos W920-soc. Pak dan door met de nieuwe Snapdragon Wear 5 Gen 1+ op 4 nm.

Pass!
Reageer
Hopelijk is de accuduur van deze horloges flink verbeterd, want bij de eerdere modellen was dat altijd de achilleshiel.
Reageer