Borderlands-spinoff Tiny Tina’s Wonderlands komt op 23 juni naar Steam

Tiny Tina’s Wonderlands verschijnt 23 juni op Steam. Het was al bekend dat er een Steam-versie van de shooter uit zou komen, maar er was nog geen releasedatum bekend. Op dezelfde datum verschijnt ook de dlc The Molten Mirrors.

De Steam-versie van Tiny Tina’s Wonderlands werd dinsdag aangekondigd. Er verschijnen twee versies van het spel op Steam: een standaardeditie en de Chaotic Great-editie, die een seizoenspas bevat. Op 23 juni komt ook The Molten Mirrors-uitbreiding uit. De dlc gaat onder meer nieuwe vijanden en moeilijkere dungeons bevatten.

De Epic Games Store-versie van Tiny Tina's Wonderlands kwam al op 25 maart uit, samen met de Xbox- en PlayStation-versies. De game bevat een verhaalcampagne en ondersteunt co-op tot maximaal vier spelers. Alle versies van de shooter ondersteunen crossplay.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Loïs Franx

Redacteur

22-06-2022 • 17:14

40 Linkedin

Reacties (40)

Wijzig sortering
Als je Wonderlands wil spelen voor de base game? 100% aanrader, geweldige game, en leuke post game content.

Als je Wonderlands wil spelen voor de DLC? Avoid it like the plague. Elke DLC is 10-15 minuten max. Je moet niet verwachten dat je de oude BL2/3 stijl DLC's krijgt.

Overall een leuke game, maar ik zou wachten op een aanbieding. (Ik heb nu 200+ uur in de game zitten)

[Reactie gewijzigd door corset op 22 juni 2022 17:29]

Reageer
Op 23 juni komt ook The Molten Mirrors uit, de eerste uitbreiding van de shooter.
Misschien heb ik wat gemist, maar hoe weet je nu al dat de dlcs 10-15 min play time is?
Reageer
Omdat het een foutje is in het artikel, dit is de derde DLC van in totaal vier. De laatste is een nieuwe class. Corset heeft gelijk dat de DLC nogal... beperkt is. Het is extra content voor een soort arena mode, geen story dlc. Wel goedkoper dan de Borderlands season pass trouwens, dus je wordt niet helemaal afgezet.
Reageer
Ah thanks. Ik heb de basegame uitgespeeld, maar was nog niet verder gegaan. Ik begon al beetje te twijfelen of de releasedate van de eerste DLC niet eerder was.
Reageer
Je hebt gelijk, dat was inderdaad een foutje. Ik heb het artikel even aangepast.
Reageer
Is dit meer van BL3? Want daar ben ik op de eerste planeet al afgehaakt.

BL 1 was leuk. BL 2 vond ik persoonlijk veel beter. 500 uur mee gespeeld, DLC's waren allemaal wel aardig. Maar het moment dat ze met de Vault hunter / True vault hunter difficulty DLC's kwamen ben ik afgehaakt. De moeilijkheidsgraad op die manier naar de max draaien had voor mij eigenlijk erg veel zwaktes van de game onthult.

TPS nog wel gespeeld, maar die maakte helaas duidelijk dat het toch wel een gedateerd systeem was en dat het verhaal ook niet helemaal een match was. Nu zou dat een B-team geweest zijn.

Maar BL3, iets van 6 uur gespeeld, afgrijselijk. Verhaal, missie structuur, het is allemaal achterhaald. Het lijkt 1 op 1 meer van dezelfde BL (1) gameplay, maar zonder het concept verder uit te werken, en net als de game ertussen een stap achteruit in verhaal, meer voertuigen combat, net zo slecht als in de eerste twee games, veel "wacht hier en luister naar gepraat" momenten, 90x per ruimte op "E" drukken om cash en ammo op te rapen... Maar zonder de charme van personages en goed geschreven, goede timing van de stukjes voice acting, en weinig vernieuwing bij de wapens valt het uit elkaar voor mij.

Nu heeft deze game een ander stijl van vertellen, andere soort endgame, en gezien de setting heel andere classes en wapens. Maar mijn vraag is daarbij; is dat genoeg?

In ieder geval goed om te weten dat de DLC's niet meer zijn wat ze bij BL 1 / 2 waren. Of eigenlijk dus meer die 10 minuten episodes die BL2 ook had, die veel één town en een "raid" boss waren.

Eerst maar eens kijken hoe het met de prijs van de base game zit zoveel tijd na release. Denk dat ze na BL3 al doorhebben dat de game ruim een jaar later uitbrengen niet heel handig is voor de verkoop. Als hij niet in Humble zat had ik BL3 waarschijnlijk helemaal nooit gekocht.
Reageer
Ja, of dit leuker is dan Borderlands 3 kan ik niet zeggen. Je bent niet de eerste met dit commentaar, maar persoonlijk vond ik BL3 wel OK. De DLC van BL3 was wel heel erg goed.

Wonderlands lijkt wel sterk op BL3. Ik vind het heel grappig en als je iets van D&D weet is het alleen vanwege de grappen over D&D wel een aanrader. Heb je van Borderlands 2 de DLC Assault on Dragons Keep gespeeld? Dit is eigenlijk meer van hetzelfde.

Op Steam zal het met ongeveer 40% korting worden verkocht, zo'n buil kan je je er ook niet aan vallen.
Reageer
Ik had net hetzelfde gevoel bij BL 3. Toch Tiny Tina gekocht en... uitgespeeld met vrienden. Het is achterliggend natuurlijk gewoon BL 3, maar het verhaal is veel beter, de D&D grappen waren goed (vonden wij) en het algemene sfeertje wist me gewoon wél te grijpen, waar dat in BL3 niet was...
Reageer
Niemand speelt een game voor DLC lijkt mij .... :+
Reageer
De Borderlands 2 DLC's zijn complete spellen en erg de moeite waard.
Reageer
Ja, maar een DLC weet je vaak nooit vooraf, dus op basis daarvan ga je geen game kopen
Reageer
Tja, soms wel hoor,

Je weet bijvoorbeeld dat wanneer Paradox een spel uitbrengt er gegarandeerd 10tallen DLC's gaan komen :) voor honderden en honderden euro's,

en dat is spijtig genoeg ook waarom ik geen Paradox spellen koop, ik koop van de meeste spellen altijd gewoon een paar jaar later de "ultimate" of "game of the year" edition met ALLE DLC's aan een betaalbare prijs, maar bij paradox blijven er gewoon DLC's uitkomen :)
(heb paar maand geleden de volledige witcher 1,2,3 collectie met alle DLC's gekocht, en denk dat ik binnen een paar jaar aan de witcher 3 ga beginnen (zit nu halverwege witcher 1 :) :) )

zoveel games, en zo weinig tijd :(
Reageer
haha jaa, sommige game studio's maken er inderdaad een sport van mbt DLC's,
Maar jou manier van games kopen is natuurlijk prima als het om singeplayer games gaat die een goede single player basis hebben, gelukkig hebben de borderlands games dat.
Reageer
Jaaa Borderlands :P ... Die hangen we toch wel apart als game want die zijn gewoon TOP!!!!!
Ik heb zelf Tiny Tina ook gekocht vanaf het begin en het trok me gewoon niet helemaal de game in tegenstelling tot de Borderlands games.

Ik heb zelf nog geen DLC gespeeld van Tiny Tina dus kan daar niet over oordelen, maar 9 vd 10 keer koop je de game voor de core game en niet de eventuele DLC die de game beter maken of leuker
Reageer
De dlc van borderlands 2 waar deze game op gebaseerd is is echt geweldig.
Reageer
Top dat ze het gelijk uitbrengen met het begin van de Steam Summer sales dan :+ Kan die gelijk mee in de aanbiedingen.
Reageer
Hmm... De Epic Store exclusives worden steeds korter, nu nog maar drie maanden. Zou de zak geld leeg beginnen te raken bij Epic of is dit meer scherpstellen van wat het beste werkt (kosten vs. baten)?
Reageer
Hopelijk komen ontwikkelaars er nu achter dat je op lange termijn niets wint bij Epic. Hoe kan je nou klanten binden op zo'n dood platform?
Reageer
Ja het blijft uiteindelijk een rekensommetje of je wat van je winst kan uitsparen aan lagere marges voor Epic, of dat je nog even misbruik kunt maken van de hype om zo veel mogelijk sales te halen op beide platforms.

Ik heb niet de indruk dat een 'tweede launch' op Steam na drie maanden nog dezelfde golf aan sales met zich meebrengt als de oorspronkelijke release.
Reageer
Ja ik vind het zelf goed nieuws dat de game zo vlot naar Steam komt, maar ik ga er echt de volle prijs niet meer voor betalen... Wacht wel op een sale :)
Reageer
Denk dat het spel gelijk een release sale krijgt gezien het wel heel toevallig met de start van de Steam sale wordt uitgebracht. Maar zal hoogstens 10-20% zijn. Al zie ik graag weer de 50% korting zoals met BL3.

Edit : Verhaal weggehaald over meer verkopen op Steam, maar kan er geen bewijzen van vinden en heb het dus alleen maar gehoord in een podcast

[Reactie gewijzigd door Beakzz op 22 juni 2022 18:39]

Reageer
Ik gebruik het vnl voor de gratis games die ik niet gespeeld heb, en daar zitten soms een paar leuke AAA games tussen die ik nog niet gespeeld heb :)

Maar dat is het ook. Dus ja, dood als in ik koop er niks op :+
Reageer
Grappig wat jij een dood platform noemt. Ik denk dat ik evenveel op Steam zit als op Epic. Ik weet n=1, maar dat geldt ook voor jou uiteraard.
Reageer
Dood is het niet. Bv. de exclusiviteit van Borderlands 3 voor zes maanden heeft Epic 750.000 nieuwe klanten opgeleverd en de bijna $150 miljoen die ze daarvoor hebben betaald was voor drie kwart in de eerste twee weken terugverdiend. Hetzelfde geld voor de wekelijkse gratis games.

Laat ik eerlijk wezen, de Epic Store exclusiviteitsdeals hebben me een hele hoop geld bespaart. Ik koop namelijk niets op de Epic Store, dat mag zich eerst nog heel wat langer bewijzen voordat ik daar geld in steek. Dus toen MechWarrior 5 uit kwam, koste het wat moeite, maar heb ik het niet gekocht op Epic Store. Toen het uiteindelijk uit kwam op Steam (na bijna anderhalf jaar) heb ik het ook niet gekocht, er was ondertussen duidelijk dat het niet de beste game ooit was, ik zo lang had gewacht, ik nog wel wat langer kon wachten totdat het flink afgeprijsd in een sale langs zou komen. Ik heb het uiteindelijk 'gekregen' via de Humble Choice...

Hetzelfde voor exclusives zoals Darkest Dungeon II, Kingdom Hearts HD, SIFU, Mortal Shell, etc. Tegen de tijd dat ze uitkomen voor Steam is mijn hype voor de game vaak al gevaren en als ik zolang al heb gewacht op die game, kan ik vast nog wel langer wachten totdat het beschikbaar komt in een sale (of ik het bij een Humble Bundle/Choice krijg)...

Aan de ene kant maakt Epic door de exclusives te kopen met een grote zak geld, het platform aantrekkelijk voor een grote groep gebruikers die, zoals we hebben gezien bij Borderlands 3, gaan waar de game is. Aan de andere kant kost het de uitgever sales omdat er mensen zijn die niet gaan waar de game is en uiteindelijk de game niet kopen of tegen een veel lager tarief. Welke mogelijk ruim gecompenseerd worden door de grote zak geld van exclusiviteit en mogelijk meer geld overhouden aan elke sale die ze wel maken (echter heeft Steam weer een apart tarief voor grote uitgevers/games, dus ik zie niet dat ze hier veel geld mee winnen).
Reageer
Iets met Fortnite en geld wat tegen de plinten aan klotst elke maand ;)
Reageer
Het boeit niet zo veel. De meeste inkomsten zijn juist binnen die 3 maanden. Ontwikkelaars zullen het wel hebben afgedwongen, omdat ze geen doodgebloede game na een jaar op steam willen zetten.
Reageer
Maar waarom hebben ze dan nog eind 2019 voor Borderlands 3 (zelfde uitgever/dev) nog wel een exclusiviteitsdeal van zes maanden gehad via de Epic Store (voor een hele grote zak geld). En nu nog maar drie maanden? Ik weet dat er deals zijn geweest voor een jaar.
Reageer
Of het is gewoon dat de makers er zelf voor gekozen hebben omdat ze op EGS maar hooguit 15% hoeven af te staan en op steam 30% + 5% voor gebruik UnrealEngine. En de meeste verkopen zijn standaard in de eerste paar maanden. En er zijn een hoop mensen die publiekelijk mauwen over EGS en dat ze die niet daar zouden kopen, maar in werkelijkheid staan ze voor aan de rij op EGS releaseday. Onderschat het niet hoor dat verschil, dat is vaak ook al genoeg voor developers om maar eerst een paar maandjes op EGS uit te brengen.
Reageer
Het zou verbazingwekkend zijn dat 2k Tiny Tina wel zonder compensatie tijdelijk exclusief heeft gemaakt op de Epic Store, terwijl ze voor Borderlands 3 nog bijna $150 miljoen kregen voor die exclusiviteit eind 2019. Borderlands 3 was nog zes maanden exclusief voor de Epic Store.

https://www.polygon.com/2...erlands-3-egs-146-million
Reageer
Geweldig spel echt een aanrader als je van Borderlands houd. Vind het beter dan deel 3 helaas zijn de dlc wel echt bagger.
Reageer
Ja de DLCs moet je meer zien als een beperkte uitbreiding op de endgame (level cap omhoog, een nieuwe boss en wat nieuwe items) dan content voor de game.

Wel jammer want het D&D concept leent zich uitermate goed voor extra story DLC in allerlei variaties.
Reageer
Ja klopt. Alleen mijn ervaring is dat chaos run meer oplevert. Okee bosses worden daar ook aan toegevoegd. Maar of dat nou de 30 euro waard is. Plus je kan geen chaos lvls 1 tot 35 doen met die dlc dacht ik.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 23 juni 2022 14:19]

Reageer
Heb de volledige game met season pass op de Xbox series X en vermaak mij er prima mee. Op Steam koop ik hem wel een keer als hij zwaar in de aanbieding is.
Reageer
Heb je voor de steam versie alsnog de Epic Launcher nodig?
Reageer
Morgen (23 juni) begint ook de Steam Summer Sale 2022. Zou tof zijn als deze titel ook in de sale komt.

Zie wel dat er websites zijn die een speciale introductie prijs vermelden, en daarnaast een actie dat als je het tussen 23 juni en 7 juli koopt een golden armor pack krijgt (toevallig ook de periode van de summer sale).
Reageer
Uhh nee?

Borderlands 2 en Borderlands: The Pre-Sequel zitten in de Handsome Jack Collection, deze zeker niet :)
Reageer
Als die volgens jou in de collectie zit dan heb je de DLC gespeeld.
Reageer
Dat is Tiny Tina's Assault on Dragon Keep
Dat is inderdaad de 4e dlc voor Borderlands 2 die ook losstaand uitgebracht is. Maar dan was je ook niet op aan het letten als je die gekocht hebt terwijl je de dlc al gespeeld had...
Reageer
Niets gekocht maar gekregen, zal straks nog even kijken dan.
Reageer