Amazfit brengt T-Rex 2-smartwatch uit voor 229 euro

Amazfit brengt zijn T-Rex 2-smartwatch uit in Nederland en België voor een adviesprijs van 229 euro. De fabrikant richt zich met het horloge op buitensporters. De T-Rex 2 heeft een 1,39"-amoledschermpje met een resolutie van 454x454 pixels.

Volgens Amazfit is de T-Rex 2 robuust gebouwd en kan die vrieskou trotseren. Ook heeft het horloge een waterdichtheid van 10 ATM, wat geschikt is om ermee te zwemmen en snorkelen. De Amazfit T-Rex 2 weegt inclusief horlogebandje 66,5 gram, heeft afmetingen van 47,1x47,1x13,7mm en is voorzien van vier knoppen en een touchscreen.

Aan de binnenkant zit een 500mAh-accu die volgens Amazfit bij 'normaal gebruik' 24 dagen meegaat en 10 dagen bij zwaar gebruik. In de besparingsstand zou dat 45 dagen zijn. Bij continu gebruik van gps in de nauwkeurigste modus is het horloge na 26 uur leeg. Met de zuinigste gps-stand is dat na 58 uur.

Het horloge werkt in combinatie met Android- en iOS-smartphones, is voorzien van een BioTracker-sensor met zes fotodiodes om de hartslag en zuurstof in het bloed te meten. De smartwatch heeft tal van sportmodi, navigatiefuncties en functies om gezondheid en slaap te tracken.

De Amazfit T-Rex 2 is een verbetering ten opzichte van de T-Rex uit 2020 en de T-Rex Pro uit 2021. Die modellen hebben beide een 1,3"-oledscherm met een resolutie van 360x360 pixels. Het nieuwe model is wel duurder dan de voorgangers.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

22-06-2022 • 17:12

62 Linkedin

Reacties (62)

Wijzig sortering
Is nou dat hele ding een amoled scherm of zitten er echte wijzers op?
Reageer
Er zitten geen fysieke wijzers op. Het is gewoon een amoledschermpje met een watchface. Moest ik ook goed nakijken, want die renders willen je dat wel doen geloven inderdaad ;) Op YouTube zijn reviews te vinden die een wat realistischer beeld geven.

[Reactie gewijzigd door Xtuv op 22 juni 2022 17:20]

Reageer
echt verneukeratief, beetje schaduw toevoegen in photoshop. Dat zou je op de watchface natuurlijk ook kunnen doen, kwestie van slim coderen... maar ik weet niet of 360x360 daar genoeg voor is

[Reactie gewijzigd door tw_gotcha op 22 juni 2022 17:27]

Reageer
De T-Rex 2 heeft een 1,39"-amoledschermpje met een resolutie van 454x454 pixels.

Aldus het artikel 😉
Reageer
je hebt gelijk, verkeerd gezien. ik denk niet dat de reclame plaatjes in die resolutie zijn

[Reactie gewijzigd door tw_gotcha op 22 juni 2022 19:28]

Reageer
Iets waar ik me enorm aan kan storen. Op renders zien alle smartwatches er fenomenaal uit. Irl blijven er maar een aantal over die echt mooi zijn als het scherm aan staat.
Reageer
450x450 is op zo'n klein beeldscherm, op de gemiddelde afstand van een horloge toch ook best prima?
Reageer
Net even opgezocht. Gear S3 heb ik hier liggen en heeft een scherm dat renders benaderd kwa resolutie en die is maar 360x360. Dus dit scherm zou er inderdaad prima moeten uit zien.

[Reactie gewijzigd door BlaDeKke op 23 juni 2022 12:26]

Reageer
Nu nog de uur-indicators erbij om het wat duidelijker te maken..
Reageer
Welk OS draait deze horloge? Want dat is mij niet duidelijk namelijk. Is het een eigen ontworpen OS? Of weer een Google iets?

Edit: ik heb hem zojuist besteld. Omdat het juist geen Google en/of Samsung OS erop heeft staan wil ik deze wel proberen. Ik draag altijd gewone horloges en ik heb aan beide kanten een tattoo sleeve, dus ik ga deze uitgebreid testen en reviewen hier op T.net. Ik zal hem dus naast mijn gewone horloge dragen. Oftewel, ik ga deze dragen op mijn andere arm.

ik ben namelijk wel heel erg benieuwd of deze 'beter' is dan de Apple watch of de Samsung watch die ik ooit heb gehad (en snel weer heb verkocht).

[Reactie gewijzigd door Yzord op 22 juni 2022 23:37]

Reageer
Wat is de toegevoegde waarde van het noemen van de tattoo sleeves? Kan aan mij liggen, maar ik zie de link niet.
Reageer
Omdat een Apple watch niet werkt op getattoeerde armen. De sensor komt niet door de inkt heen ofzo. Daarom heb ik al meerdere AW's moeten verkopen.

Vandaar de toegevoegde waarde ;)
Reageer
Aha! Grappig! Hey, je zou een rondje precies onder je horloge weg kunnen laten laseren.. Is dat geen idee? 🙂

[Reactie gewijzigd door Omer op 23 juni 2022 01:51]

Reageer
Ik ben ook onder getatoeëerd en bij mij werkt de apple watch prima. Hartslag/o2 sensor.. ?
Reageer
Dat kan, alleen mijn polsen zijn donkerzwart en daar komt hij echt niet goed door heen. Tenminste tot en met de AW4. Daarna niet meer geprobeerd.
Reageer
Zal een eigen OS zijn, anders haal je die accuduur nooit.

[Reactie gewijzigd door Sissors op 22 juni 2022 18:32]

Reageer
Zepp OS volgens hun website. Naam komt van het moederbedrijf Zepp Health.
Reageer
De eerste versie heeft Amazfit OS dus ga er vanuit dat deze het ook heeft.

pricewatch: Amazfit T-Rex 2 Zwart (Zwart)
Reageer
Ze gebruiken hun eigen OS. Doet er op zich niet echt veel toe, je kan er toch geen extra apps op installeren.
Reageer
Ik heb de T-Rex Pro. Het is inderdaad het eigen OS, wat vermoedelijk het gunstige batterijverbruik verklaart. Ik heb gemiddelde instellingen en dan gaat de Pro een 10-14 dagen mee en opladen duurt een half uur. Dankzij amoled is het scherm verrassend scherp. Deze smartwatch is duidelijk gericht op sportieve prestaties en slaap meten en dat doet het prima. Het ziet er ook ietsje meer als een gewoon horloge uit. Ik ben er dik tevreden mee.
Reageer
Wow, wat een gaaf ding. Ik ben verknocht aan mijn Apple Watch, maar blijf toch altijd lonken naar horloges die er nog wel echt uitzien als een horloge. Benieuwd hoe het touchscreen houdt gedurende het zwemmen.
Reageer
Ik heb de T-Rex. En ik ben er ongelooflijk blij mee. De accu gaat eeuwig mee, Android integrative loopt soepel en genoeg nuttige activity trackers. En als klap op de vuurpijl weet hij zelfs nauwkeurig aan te geven hoeveel km ik op de loopband loop. ( < 100m afwijking op 5km) Magisch! Met de analoge horloges die ik al heb kan ik een 6e horloge moeilijk uitleggen, maar m'n vingers jeuken!!!
Reageer
Moet ik misschien eens overwegen.
Nu ik hier verplicht opgescheept zit met een dumb iphone, is mijn Gear 4 ook niets meer waard.
en een ugly applewatch koop ik zeker niet.
Ben wel fan van de Bezel op de Gears, maar ook dat heeft Google/wear-OS verneukt.

Sorry van mijn nativiteit over de apple rommel, maar ik kan daar echt niet mee overweg en irriteert mij mateloos.
Reageer
Afgaande op mijn ervaring met Amazfit sla ik deze zeker over. Een van de zaken die voor mij als buitesporter belangrijk zijn is de GPS ontvangst. De Amazfit devices die ik tot nu toe heb gehad laten hier echt een steek vallen. "No GPS signal" komt met regelmaat voor maar ook de track die Amazfit oplevert is niet super. Er wordt geen smoothing of een route gedaan waardoor de lijn met regelmaat behoorlijk heen en weer kan springen. De daadwerkelijk afgelegde afstand komt daardoor soms ook niet overeen met de gemeten afstand. Ook wat betreft tracking is Amazfit soms een beetje vreemd; kijk je naar de stappenteller maar fiets je bv ook (horloge op tracking voor fietsen) dan telt hij de fietsafstand rustig bij de gelopen afstand op. Zo is het eenvoudig om bv 100KM met maar 1000 stappen te halen.

Ook over de bijbehorend Zepp app ben ik niet tevreden. Deze meldt met regelmaat errors in de verbinding of geeft aan dat bluetooth aangezet moet worden terwijl dit gewoon aan staat.

Waar Amazfit de data opslaat is lastig te achterhalen. Privacy kan een issue zijn.

Wat mij betreft is het enige valide verkooppunt de prijs. Voor de rest zit je beter bij Garmin of bv Polar.

[Reactie gewijzigd door Bor op 22 juni 2022 17:33]

Reageer
Vreemd, bij mijn GTS 2 mini werkt de GPS behoorlijk goed, wel met in gedachten genomen dat het een horloge is. En de accuduur is fenomenaal. Het is wel alleen GPS, geen Glonass e.d. en in een horloge met kleine antenne heeft dat gewoon zijn beperkingen. Voor de prijs prima en zo belangrijk is het ook niet (Ik weet ook wel dat ik op het pad liep en niet een meter ernaast :P )

Privacy met de standaard app is inderdaad waardeloos met alle produkten uit de Xiaomi familie maar je hebt daar twee goede opties voor die de Zepp app vervangen en geen info lekken.

- Gadgetbridge, voor de echte hardcore privacy nuts zoals ik.
- Notify for Amazfit die je een wat uitgebreider spectrum geeft tussen privacy en functionaliteit.

Dit maakt Amazfit juist de #1 op privacy momenteel wat mij betreft. Met Gadgetbridge lekt er echt niets naar internet, de app heeft niet eens internet toegang. Geldt ook voor de meeste andere huami (onderdeel van xiaomi) produkten die door apps van derden ondersteund worden.

En de prijs.. Mijn GTS 2 mini was 75 euro en weegt bijna niks, wat voor mij belangrijk is. Garmin watches zijn altijd in de sport klasse en veel groter en zwaarder.

Het enige dat me echt aan de GTS 2 mini stoort is dat hij typen soms herkent als lopen en dan de stappenteller op hol slaat. Het is me al een paar keer gebeurd dat ik een metro of taxi had genomen naar werk (dus bijna niets gelopen) en dan halverwege de ochtend al een "Hoera je hebt je 8000 stappen!" voor mijn neus kreeg :P Terwijl ik gewoon op mijn reet zat op dat moment.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 22 juni 2022 18:16]

Reageer
Dit maakt Amazfit juist de #1 op privacy momenteel wat mij betreft. Met Gadgetbridge lekt er echt niets naar internet, de app heeft niet eens internet toegang.
Beetje rare conclusie. Je hebt een watch die een zeer discutabele app met zich meebrengt, maar door een workaround (andere app) heb je het lek gedicht. Dat maakt Amazfit natuurlijk geen haar beter dan zonder die app en dus zeker niet #1 op privacy.
Reageer
Als je het alleen bekijkt als de hardware wel :) Ik ben het gewend om dingen los te trekken. Hopen op een bedrijf dat echt privacy voorop stelt is gewoon niet realistisch meer (en Apple's walled garden is sowieso geen optie).

Niet dat ik het bedrijf steun, nee.. Maar met het produkt ben ik wel blij. Ik zou ook veel liever mijn PineTime gebruiken en echt een goed bedrijf steunen.

Maar die is nog veel te pril om echt te gebruiken helaas.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juni 2022 14:59]

Reageer
Op #1 staat een horloge met killswitches voor de radios (hw of sw). Zo kan ik mijn smartwatch er dom uit laten zien maar Bluetooth blijft aan tenzij batterij minder dan 10% is.
Reageer
Vergelijk de GPS maar eens met de gerenommeerde merken zoals Garmin en Polar. De tracking van de Amazfit devices is echt niet best. Naast de genomen route, verlies van ontvangst komt nog steeds met enige regelmaat voor en de afstand op een langere track verschilt soms behoorlijk met de daadwerkelijke afgelegde afstand.
Reageer
Voor de prijs prima en zo belangrijk is het ook niet (Ik weet ook wel dat ik op het pad liep en niet een meter ernaast :P )
Dat zeg je nu wel maar dat maakt het horloge voor een meer serieuzere sporter min of meer waardeloos wanneer deze op de GPS info wil vertrouwen. Het zorgt namelijk niet alleen voor een onrealistische weergave maar ook voor afwijkingen in snelheid en afgelegde afstand. Juist bij een fitness horloge moet zit zo accuraat mogelijk zijn. Het is namelijk niet zo dat de tracking gewoon een meter naast het pad zit en hiermee een consistente fout weergeeft. In de praktijk is het "all over the place" waardoor de meting echt minder betrouwbaar is dan hij zou kunnen zijn. Voor de prijs misschien prima maar wat mij betreft onvoldoende voor de serieuzere (duur) sporter.

[Reactie gewijzigd door Bor op 24 juni 2022 15:20]

Reageer
GPS problemen waren er vooral bij GTR en GTR 2, sinds de komst van GTR 3 , T-Rex Pro en T-Rex 2 is de GPS gewoon goed, keuze uit vier satellieten en bij de T-Rex 2 is er sprake van dual band en 5 satellieten. Een fix in 3 seconden en veel instelmogelijkheden in verband accuraatheid en batterij gebruik. Ik ervaar geen problemen met de Zepp app, ik gebruik de watch in combinatie met IPhone. Verbinding blijft stabiel en alle notificaties komen snel binnen.
Reageer
Definieer "gewoon goed"? Ik zie ook daar de GPS log nog met regelmaat behoorlijk afwijken van het daadwerkelijke traject, mede door het gebrek aan enige intelligente processing (Amazfit slaat simpelweg de ontvangen punten op welke soms meters heen en weer springen).
Reageer
Zie bijgaande vergelijking https://www.youtube.com/watch?v=gAFr9HOHmiQ&t=11s
Ik neem aan dat je mening gebaseerd is op recente eigen ervaringen met de T-Rex 2?
Reageer
Wel jammer dat Amazfit van de reflectieve schermpjes zijn afgestapt. Ik zocht laatst een vervangen voor mijn Amazfit Bip S, en deze zijn onder de 200 euro nauwelijks te vinden. Alleen Garmin maakt ze eigenlijk nog, en deze zijn een stuk duurder of bevatten niet de functies die ik wil hebben. Het leuke van zo'n reflectief scherm is dat het in de zo'n juist leesbaarder wordt.

Ik wil eigenlijk gewoon een simpele fitnesstracker met dezelfde functies als een Mi-band, maar dan met een scherm dat altijd aan staat en minstens 2 weken op batterij mee gaat.

[Reactie gewijzigd door stijnvankampen op 22 juni 2022 17:51]

Reageer
De Bip S is nog te vinden op Amazon voor 50 euro.

Maar nieuwer is er niet meer inderdaad. De Bip U is ook OLED geworden.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 22 juni 2022 18:20]

Reageer
de bip 3 komt ook uit binnenkort…
Reageer
Oh ja ik zie het maar @stijnvankampen zocht een model met reflectieve / transflexieve LCD en de Bip 3 is wel TFT maar niet reflectief zo te zien?

Ik ben zelf wel erg blij met de OLED van mijn GTS 2 mini, maar ik gebruik hem veel voor hiken en daarbij kan ik wel merken hoe lastig dat soms is. De always-on display zie ik echt niet in fel zonlicht en het gewone beeld met moeite.

Maar aan de andere kant gebruik ik gepolariseerde zonnebrillen overdag en die zijn met TFT weer zeer onprettig dus het is voor mij wel goed zo. Maar er is zeker wel een markt voor.

Edit: Misschien heb ik het mis. Op de plaatjes heeft de Bip 3 het diepe contrast van een normaal (niet transflexief) TFT of zelfs OLED scherm (maar in de specs staat TFT). Maar aan de andere kant, het zijn allemaal renders... Dus wellicht misleidende. Maar op de Amazfit site wordt er niets over gezegd.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 22 juni 2022 22:28]

Reageer
Nee, de Bip U heeft een gewoon LCD scherm. Zie maar: https://www.amazfit.com/en/bip-u
Reageer
Had precies dezelfde wensen als jij en heb daarom de Mi Watch gekocht.

Batterij is echt super fijn, gaat lang mee. Is waterdicht, geeft notificaties (o.a. bellen en whatsapp bellen, rest gebruik ik niet), zit alarm/stopwatch/timer op, en heeft wat simpele tracker info (gebruik de rest niet).
Reageer
Gaaf ding, past veel meer in mijn straatje dan de "hipster" of "Fitness" smartwatches gezien ik ook een collectie G-Shocks heb (waar deze duidelijk inspiratie van lijkt te lenen).
Hoop dat deze de "indestructible" status gaat evenaren voor buitensport activiteiten, maar ga dit zeker in de gaten houden.

[Reactie gewijzigd door Turismo op 22 juni 2022 17:32]

Reageer
Indestructable zijn de Amazfit devices niet. Er wordt voornamelijk met redelijk goedkope kunststof materialen gewerkt. Het 'glas' op diverse horloges lijkt ook gewoon plastic. Dat houdt de prijs en het gewicht laag (en ja, het krast snel).

[Reactie gewijzigd door Bor op 23 juni 2022 13:28]

Reageer
Ik heb m'n BIP S nu al een jaar of 2, draag 'm altijd, ook tijdens klussen e.d. En hij ziet er nog heel netjes uit. Het glas is zeker geen gewoon plastic, en zelfs geen gewoon glas. Is vergelijkbaar krasvast als fatsoenlijke telefoons.

Het matte deel van de behuizing begint wel meer hoogglans te worden door slijtage, maar geheel geen butsen of krassen op de behuizing.

Ben eigenlijk diep onder de indruk van de bouwkwaliteit tov prijs verhouding!

(dit gaat natuurlijk over de BIP S, maar denk niet dat de andere modellen een volledig andere kwaliteit hebben)
Reageer
Ah, mooi!

Ik heb de T-Rex Pro. Gebruik hem voor skeeleren, fietsen, zwemmen, (berg)wandelingen, ... GPS is prima en de accu gaat lang mee. Aanrader!

Er zijn ook vele watchfaces te vinden en zelf te maken en met de app AmazTools kun je die gemakkelijk op je Amazfit apparaat zetten. Check hier: https://amazfitwatchfaces.com

Hiervoor had ik een Amazfit Bip S, maar een combi van zwemmen, sauna, zwemmen bleek ie toch niet tegen te kunnen - vast de temperatuur shock. De T-Rex serie kan dat wel hebben. ...En daarvoor had ik een Amazfit Bip, maar die ben ik verloren met zwemmen.

Leuke horloges voor een fatsoenlijke prijs en de app is simpel doch goed te noemen.

[Reactie gewijzigd door Jittikmieger op 23 juni 2022 07:20]

Reageer
Ik heb nu al twee jaartjes het eerste model:
[Huami Amazfit T-Rex] Ervaringen & Discussie

En behalve wat GPS haperingen (af en toe zegt 'ie dat geen GPS connectie meer heeft), doet 'ie het verder prima. 8-)
Ooit aangeschaft voor 100 euro. En wellicht niet zo super degelijk als een 'echte' Casio ProTrek; maar dan nog. Zeker waar voor je geld.

Binnenkort weer eens hiken in de Alpen. Zit nog te twijfelen of ik dit opvolgermodel zal aanschaffen, of nog maar ff zal wachten...

[Reactie gewijzigd door ehtweak op 22 juni 2022 22:18]

Reageer
Ik heb de T-rex 1 heb ik gezien maar toen niet gekocht, vond het jammer dat bij o.a. het gewicht en afstand voornamelijk de Amerikaanse pond en miles werd aangehouden en je, tenminste toen, dit niet kon omzetten. Hopelijk is dat bij deze straks wel zo, want het was zeker een stevig en mooi horloge.
Reageer
Mooi horloge, maar zie nergens iets over nfc of google pay :(
Reageer
Dat zit er inderdaad niet op. Ik heb nog nooit een amazfit gezien met betaalmogelijkheid in Nederland overigens.
Reageer
Die zijn er ook niet.
Reageer
Dat zit er niet op. Je moet dit vooral als een low budget feature horloge zien net als de andere Amazfit devices.
Reageer
weet niet of dit budget. De prijzen dalen wel snel...maar 200 + euro is voor velen niet budget.
En zo voelen ze ook niet aan.
Reageer
200 euro voor een multi sports watch met dergelijke features is redelijk budget. Kijk eens wat een Garmin kost bijvoorbeeld.
Reageer
Ja ik zie dit ook meer als een budget variant van de Garmin Fenix.

Het verschil is alleen dat Garmin zelf ook budgetmodellen heeft zoals de Venu.

Ik moet trouwens wel zeggen dat bij amazfit de adviesprijs vaak zeer snel verwatert tot zeer acceptabele straatprijzen. Bij Garmin is dat veel minder het geval.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 22 juni 2022 22:29]

Reageer
ja omdat de een heel duur is maakt het de ander niet budget. Je hebt ook sport horloges van 20 euro.
Reageer
Voor zover ik weet doet Amazfit enkel NFC in China om te betalen.
Reageer
Eens gaan vergelijken met de Ticwatch pro3 ultra...
Wat denken jullie?
Reageer