Slimme fitnessapparatuur van Peloton krijgt game die draait op Google Stadia

Google heeft zijn tweede uiting van Google Stream, ook wel bekend als Stadia, vertoond. Na een streaming-game voor Amerikaanse telco AT&T verzorgt de dienst nu een videogame voor de slimme fitnessapparatuur van Peloton.

De game van Peloton heet Lanebreak en wordt getoond op de schermen van de slimme fietshometrainers. De game neemt de vorm aan van een AudioSurf-achtige racebaan, waarin men op verschillende manieren punten kan verdienen. Er verschijnen op verschillende banen zogenoemde beats. Spelers die die raken, krijgen er punten voor. Hoe meer banen men naar links opschuift, hoe zwaarder de weerstand van de fiets, dus sommige beats zijn moeilijker te halen dan anderen. Verder zijn er ook streams, stukken baan waarin een constante hoge snelheid nodig is. De laatste manier om punten te verdienen is met spin-ups, waarbij acceleratie in een baan punten oplevert.

Spelers worden tijdens het spel op de hoogte gehouden van hun score, hoeveel procent van het theoretische maximum aan punten ze hebben en wat hun sterrenwaardering is op de baan, met een maximum van drie. Aan het einde van het potje krijgen spelers ook een plek op de leaderboard. Peloton heeft zelf geen beelden van de game vrijgegeven, maar YouTube-kanaal Connect The Watts heeft een videoreview gemaakt. Peloton-apparatuur is niet in Nederland en België te krijgen, maar wel in onder andere de VS, het VK en Duitsland.

De eerste Google Stream-deal die gemaakt werd, zorgde ervoor dat klanten van de Amerikaanse telecomprovider AT&T de game Batman: Arkham Knight kunnen spelen. Net als bij Google Stadia gebeurt dat in de browser. De game draait dus op de servers van Google en de beelden worden live naar de spelers gestuurd, terwijl de input de andere kant op gaat.

Google Stream is een strategiewijziging voor Google Stadia. Het plan is schijnbaar gewijzigd van gamestreamingdiensten leveren voor consumenten naar de dienst faciliteren voor andere bedrijven, die ze vervolgens weer aanbieden aan consumenten. Daarmee wordt Stadia een zogenaamd white-label-product. Zoals te zien is bij AT&T en Peloton, hoeven de namen Google, Google Stream en Stadia niet eens genoemd te worden. Google heeft deze strategiewijziging niet officieel bevestigd, maar anonieme Google-werknemers zouden over de plannen verteld hebben tegenover Business Insider.

Beeld via Peloton

Door Mark Hendrikman

Redacteur

20-02-2022 • 14:25

63 Linkedin

Submitter: Jasphur

Reacties (63)

63
60
22
3
0
29
Wijzig sortering
overpriced brand geneuzel. Google gaat ze niet uit de problemen helpen. De reden dat ze falen heeft meer te maken met slecht management. Een peleton fiets (ja een fiets) kost je al snel $1500 en dat is dan exclusief het vervoer, invoer kosten en BTW. Ik snap de hele trend niet behalve dan dat het een soort statussymbool is als je er aan meedoet. Kijk mij eens met mijn stoere Assault Airbike. Bij een vriend staat er 1 pontificaal midden in de woonkamer. Hij pocht over hoe duur het ding wel niet is. Het enige probleem is dat ie het ding niet gebruikt. Zoals zo vaak met dit soort dingen. Met de jaarwisseling grote goede voornemens. Ik ga in 2022 meer aan mijn conditie doen. Maar dat duurt meestal niet lang. Dit is omdat mesen vaak te hoge doelen stellen. Ik fiets die vijf kilo van de feestdagen er in een week af. Dat is niet erg realistich. Het gaat er om dat je het volhoudt en onderdeel gaat uitmaken van je routine. Begin rustig en bouw het op je eigen tempo uit. HIT kan altijd nog.

Ik heb zelf een ouderwetse hometrainer en daar kan je ook rondjes op fietsen zonder dat het veel geluid (magnetische weerstand) maakt zoals veel airbikes en rollerbanken dat wel doen. het ding heeft een zwaar vliegwiel met 32 weerstanden. Ik kan mijn eigen weerstand instellen, of hem op constant wattgebruik zetten en anders gebruik ik 1 van de ingebouwde programma's. Het enige luxe op het ding is dat ie bluetooth heeft zodat je je progressie kan registreren en opslaan op je smartphone of tablet. Je kunt ook filmpjes afspelen via de vele apps op je TV of tablet zodat het lijkt of je de l'Alpe d'Huez aan het beklimmen bent. Maar dat is net als vergaderen met zoom. Soms is een fysieke vergadering toch beter. Sommige mensen kijken naar Netflix als je ze op het ding zitten omdat ze zich anders gaan vervelen. Boohoo. Het is klinkklare onzin. Kijk jij ook naar Netflix tijdens de sex? Je aandacht moet er helemaal bij zijn en je moet af en toe op de meter kijken of je RPM op pell blijft. Dit lukt niet als je naar The Witcher 2 zit te kijken. De kans dat je langzamer gaat omdat je aandacht wegvalt is aanzienlijk. Zoals mijn vader (Hij deed aan hardlopen buiten) vroeger altijd zei. Verstand op nul en gaan. Focus op het hier en nu. Je zou het ook discipline kunen noemen. Je doet het omdat je het wil. Ik vind een workout op de fiets of hometrainer heerlijk. Met mooi weer ga ik naar buiten natuurlijk want fietsen in de buitenlucht is leuker vanwege de scenery. Als je sport (of bewegen in het algemeen) goed doet dan levert het energie op. Ja je bent even moe maar je herstelt vrij snel en na die heelijk warme douche voel je je als herboren. En na gedane arbied is het goed rusten. Ja ook ik heb een "conservation of energy" modus die bij elk mens in het DNA zit ingebakken.. Luister hier niet naar. leg je ego het zwijgen op die schreeuwt:Ik kan wel een keertje overslaan want ik heb geen zin of ben te moe van de stressvolle dag op mijn werk en ga liever met een zak chips en een potje bier lekker een filmpje streamen. Doe het desnoods rustig aan en/of een kortere sessie. Just do it.

Heb schijt aan de mensen die met hun Assault Airbike / Fitbike de beast (1000 euri+) en hun trendy Nike/Australian pakje zitten te zwoegen. Toegegeven deze bikes zijn een soort mix met cross training wat je bij een gewone "fiets" niet hebt. Maar je kan de rest van je lichaam ook op andere manieren trainen. Doe een paar pushups of bankdrukken. Of ga aan je doorpost hangen (fuck the Jacobs Ladder)
en trek je op. Je hoeft geen eens gewichten te kopen. (behalve als je body builder bent natuurlijk. Maar het is niet iedereen gegeven eruit te zien als The Rock ook al wil je het nog zo graag. Elk lichaam is anders)

Ik invensteer het geld in dat ik bespaar met niet naar de sportschool gaan en de (juice) bar daarna die meestal ook aanwezig is liever in mijn nieuwe zelfbouw PC (door de prijzen van videokaarten is dit tegenwoordig een vrij dure hobby) en andere hobby's zoals in mijn geval fotografie.

Maar ieder het zijne. Het is misschien wel leuk voor de sociale interactie en de competitie. Ik fiets harder dan jij dus ik win. Ik heb Goud. Maar als je doel is altijd te winnen dan zal je zien dat er altijd mensen zijn die beter zijn dan jij. En je wordt er ook niet jonger op en dan streven de jongere broekjes je opeens voorbij. En zo hoort het ook. De meeste topsporters gaan met pensioen wanneer ze 30 a 35 jaar zijn. Het heet niet voor niets topsport.

En nu tijd voor een rondje fietsen. Niet het goeie weer om naar buiten te gaan helaas....
Sorry voor de rant.

Ik heb lak aan status. Het interesseert me geen reet dat ik in mijn Honda op het werk kom en de garage staat vol met Bentleys, BWM en Mercedes auto's Als het me maar brengt van A naar B. Ik draag mijn steentje bij aan de klimaatverandering en hou geld in mijn zak (2 euro voor normale benzine. WTF?) omdat ik bespaar op de benzine. Win Win. Als het weer het toelaat ga ik op de fiets. Ik ga nog wel over op electrisch rijden op termijn. Je hebt al een Darcia Spring voor nog geen 20 mille en voor een paar duizend meer een Renault Twingo electrisch. Ik geloof niet in duurzaam ondernemen. De enige manier om uit het klimaat probleem te geraken is minder consumeren. Maar ja een ondernemer moet verkopen anders gaat ie kapot. Welkom tot het kapitalisme. Als iedereen in China, India en Afrika en andere ontwikkelingslanden dezelfde levenstandaard als wij zouden kunnen permitteren dan zijn we alsnog de sjaak.

[Reactie gewijzigd door Fastfreddy666 op 20 februari 2022 18:07]

Nouja, zeld hou ik het niet lang vol om op een hometrainer te zitten kijken naar een lege muur. Dit soort gamification zorgt er voor dat ik ook nog het gevoel keijg dat ik niet zomaar tijd aan het verspillen ben door dus ook nog mijn mind bezig te houden. Tja, ieder zo zijn/haar/het ding. Maar voor mij hoeft er geen leaderboard oid er bij te zitten, ik hoef niet te wedijveren met anderen online.
En in een drukke stad kun je sowieso dit niet buiten doen, want om de haverklap een verkeerslicht of voorrangsweg gaat niet werken.
je moet niet naar de muur kijken maar concentreren op wat je aan het doen bent.
Sommige mensen noemen het "mindfullness" maar dat is ook weer zo'n trend die gejat is uit het (zen) Boeddishme. Het gaat om focus. Je moet met je mind volledig in het hier er en nu zijn en niet intussen nieuwe huizen aan het checken zijn op Funda. Dit is ook het doel van meditatie. Als je bewegen ziet als tijdsverspilling dan heb je de strijd verloren. De obesitas epidemie en de gevolgen zoals diabetes en hart en vaat ziekten hebben geen positieve invloed op de levensverwachting. Niets doen is dodelijk. Waarom denk je dat 80% van de mensen die op het IC lagen met Covid overgewicht hadden. (BMI > 25). 40% van die mensen had zelfs morbide obesitas (ernstig overgewicht oftewel BMI > 30)

Ja het is saai en iedereen doet liever iets anders maar zoals ik al zei moet je aandacht er bij zijn. Als je zit te denken aan die lege muur (hang een mooie panorama foto op of zo) is je aandacht ergens anders.

[Reactie gewijzigd door Fastfreddy666 op 20 februari 2022 19:36]

je moet niet naar de muur kijken maar concentreren op wat je aan het doen bent. Sommige mensen noemen het "mindfullness"
Ik ben het hier zeker niet compleet mee eens. Waarom zou ik niet meer dingen tegelijk kunnen doen? Als mijn doel niet "mindfullness" is maar gewoon afvallen dan is er toch helemaal niets mis met afleiding tijdens een saaie klus? Zelfde geld bijvoorbeeld voor afwassen. Hoeveel mensen hebben dan geen muziek asn staan of een gesprek met een partner? Het verschil tussen fietsen en afwassen is alleen de deel van het lichaam dat gebruikt wordt. Met afwassen heb je geen handen vrij. Maar je hoofd (en de rest van je lichaam) heeft dus ruimte genoeg om gewoon dus een taak/taken extra te doen om een vervelende taak te voltooien met minder ergenis. Dus waarom niet luisteren, zingen, met je heupen en benen bewegen tijdens het afwassen? Dus waarom niet afleiding zoeken tijdens fietsen op een fitness fiets als je hierdoor juist de taak dan wel doet in plaats van niets doen omdat het te saai is?
ik heb ook up tempo muziek zoals dance en metal op de achtergrond ter motivatie. het brengt me in de CAN DO atitude. Niks lekkerders dan trappen op de BEAT in tune met je hartslag. Of zo
Waar jij muziek luistert tijdens het sporten bereikt een ander hetzelfde door te kijken naar netflix, tv of zoals bij deze fiets een game te spelen. En als dit is wat ze nodig hebben om in beweging te komen dan is dat toch prima.
Anoniem: 486069
@Daoka21 februari 2022 08:36
Het verschil tussen fietsen en afwassen is alleen de deel van het lichaam dat gebruikt wordt
En natuurlijk het doel! Tenminste, meestal fiets ik niet om de vaat schoon te krijgen! ;)
Jawel hoor, je bloedvaten!
Ik vind dit toch erg makkelijk praten. Niet iedereen kan zijn motivatie, voldoening en energie uit enkel en alleen sporten halen. Was dat maar zo'n feest. Ik ben zelf ook "slachtoffer" van de "Obesitas Epidemie" met een BMI van 35+. Dit zit ondertussen ruim onder de 30 en ik ben aan de laatste loodjes bezig om richting de 25 kunnen kruipen en ik voel mij op alle vlakken veel beter en ben een ander mens geworden.

MAAR: Na ondertussen bijna 3 jaar minimaal 3x per week in de sportschool te vinden te zijn, ik mij inschrijf aan diverse groepslessen, nieuwe sportieve hobby's zoek en weet ik veel wat nog meer, is en blijft het voor mij een hel om de motivatie tijdens het sporten vast te houden. Het blijft voor mij ondanks dat ik er achteraf echt voldoening uit haal echt onplezierig tijdens het sporten zelf en ik heb echt afleiding nodig. Ik vind dit soort dingen juist een goede slimme uitkomst. Dit zou mij motiveren om langer op die fiets te zitten en een standje bij te doen. Nu sta ik een uur op een crosstrainer en de enige reden dat ik dat volhoud is de serie die ik ondertussen aan het kijken ben op Netlix met mijn smartphone.
Ik was ook lange tijd een "coach potato" als ik thuis kwam van mijn werk op kantoor en ik was door gebrek aan beweging te zwaar (bmi 32) Omdat ik me er niet prettig bij voelde besloot ik te gaan sporten om af te vallen en een betere conditie te krijgen. Toen ik nog kind was moest ik altijd een half uur fietsen naar school (door weer en wind) en ik heb dit nooit als onplezierig ervaren.

Het feit is dat het menselijk lichaam gemaakt is om te bewegen. Dat hebben we duizenden jaren gedaan totdat de moderne technologie met grote sprongen vooruit ging.

Ik voel mezelf veel prettiger nu ik een normale BMI heb en mijn lichamelijke conditie een stuk is verbeterd. Bewegen is nu onderdeel van mijn dagelijkse routine en ik zou het voor geen goud willen missen. Ik geniet ervan. Waaom is het voor jou zo onplezierig?
Zoveel mensen zoveel verschillen. Ik vind het helemaal niets naar de sportschool gaan, ik heb maar beperkte tijd, en sporten vind ik echt geen reet aan, ik krijg werkelijk geen voldoening aan het sporten. Vroeger jaren lang aan turnen gedaan en bij scouting gezeten, dus ik was altijd veel bezig, en ook veel moeten fietsen naar/van school etc.
Maar zoals ik al zei, omdat iets jou voldoening geeft en jij vindt dat je niet zonder meer kunt, wil nog niet zeggen dat dat voor anderen ook zo is. Zelf begrijp ik ook bv niet wat mensen leuk vinden aan sport kijken, zelf doen, ok, maar puur kijken? Nope
Zucht, ja ik vind bewegen op een hometrainer met een blinde muur verspilling van mijn tijd omdat mijn mind dan vooral gaat concentreren op tijd. MIJN mind moet afgeleid worden, en dat betekent niet huizen kijken op funda oid, maar gamefication van die hometrainer, ofwel als ik aan het fietsen ben dan moet ik het idee hebben dat ik ergens naar toe fiets, dus op mn scherm een omgeving. Daarom vind ik VR dus ook geweldig voor bewegen, zeker dan in combinatie bv met extra fitnessaparatuur, bv een roeimachine. Je krijgt dan tenminste nog het idee dat je werkelijk op het water bezig bent, daardoor gaat de tijd IMHO ook sneller voorbij.
Ik ben gek op de tour de france dus heb ik wat berg etappes gereden enzo. En natuurlijk over de Champs-Élysées waar je natuurlijk een paar keer langs de Arc de Triomphe komt. Ben zelf een keer in Parijs geweest op vakantie. Het was wel leuk maar dan zit ik toch liever in het Zuiden in de natuur Bijvoorbeeld in de Carmague.

De absolute topper voor natuurliefhebbers: een waterrijk gebied met meren, lagunes en zoutvlakten, maar ook bossen en duinen. Dat is meer mijn habitat. Andere mensen houden weer meer van het strand en de zee en dan ga je naar de Côte d’Azur of zo. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

Toch vond ik het na een tijdje niet zoveel meer aan. Ik fiets liever eerst een stukje en kijk pas daarna naar een leuke natuurdocumentaire of zo. Het is wel zaak dat je door blijf fietsen. De omgeving is mooi maar je hebt geen tijd er echt van te genieten. Het is net als met de graphics van een FPS game. Ik keek destijds met Crysis 1 mijn ogen uit zo mooi was het maar tijdens het spelen van het spel heb je andere dingen aan je hoofd en komen de graphics op de 2e plaats. Het is altijd de gameplay die het verschil maakt.

Ik heb voldoende aan goeie up tempo muziek. Maar ik ben dan ook een liefhebber. Kan niet wachten tot ik weer naar een festival kan. Tomorrow land in Vlaanderen van de zomer of zo. Paul Kalkbrenner, Carl Cox, Armin van Buren en natuurlijk Tiësto en vele anderen. Maar die laatste twee zijn tegenwoordig een beetje te "commercieel" in mijn ogen. Het vroegere werk was wel oke. Het zijn intussen twee oude lullen net als ikzelf.

[Reactie gewijzigd door Fastfreddy666 op 21 februari 2022 23:19]

Ik kan me niet voorstellen dat er geen appaaraatjes zijn die (op het kantelen van de hele dure fietsen na) hetzelfde effect hebben en met een tablet gekoppeld kunnen worden voor minder dan 500 euro. Veel meer dan verhogen van de weerstand en bijhouden hoe snel je fietst heb je niet nodig
Ik kijk dan een serie op Netflix, maar met gamification ga je misschien wat beter je best doen. Ik vind dat op zich wel leuk, een stappenteller werkt ook bij mij.
mand !

mooi stukje verder. Dat wel.

[Reactie gewijzigd door bilbob op 20 februari 2022 18:09]

Inderdaad - enkel in-house te gebruiken. Gevarieerde omstandigheden buiten + de buitenlucht - is zoveel leuker. (en goedkoper)
Zelfs met regen + (harde) wind - met wind jack - prima krachttraining !

[Reactie gewijzigd door g_v_rijn op 21 februari 2022 11:46]

Maar het is ook net de kracht van zo'n trainer dat je indoor kan fietsen. Op momenten dat het jou past, bijvoorbeeld dus ook als vrouw/manlief zijn/haar hobby aan het uitoefenen is en je zelf op de kinderen moet passen/thuis blijven. Dan kan je toch nog bv. op Zwift een leuke rit doen en op die manier toch bewegen. (+ zonder vuil te worden, kans op ongelukken, ongeacht regen/donker/...)

Is fietsen buiten leuker? Absoluut! ... Als het weer een beetje ok is..
Is fietsen binnen saai? Zoals aangehaald, je moet jezelf echt in-game brengen. In mijn geval is dat Zwift en het feit dat ik andere zie rijden/zwoegen. Ik hoef/zal niet de beste zijn, ook helemaal mijn doel niet, maar na een hele dag kantoorwerk is een beetje beweging, in welke vorm dan ook, zeker aan te raden voor iedereen. Mezelf zonder veel poespas wat kunnen afbeulen, kan echt wel deugd doen.

Kost zo'n ding aardig wat geld? Ja, zeker en vast, maar een goeie racefiets kost ook al snel wat duiten.
Zolang je het maar gebruikt, en er plezier aan hebt, is het het geld waard.

Op je "goedkoper" punt, nog even dit:
Een Wahoo Kickr kost je iets van een 1300 euro, voor dat geld heb je een stevige fietstrainer waar je je eigen fiets op monteert. Voor dat geld heb je tegenwoordig niet veel racefiets meer...
Veel plezier buiten met dit weer. Ik ben met dit weer erg blij met Zwift.
Jammer voor je dan.

Eerste keer dat ik in thailand bij tiger muay thai trainde op dat een assault bike gezeten. Wow. Voor interval training is het perfect. Voor mma training is het perfect. Je kan langzaam aan doen en door blijven gaan en zo flink calorieen verbranden. Of je doet zoals vele intervallen waarbij je je zelf blijft pushen om je voor genomen hoeveel rondea af te maken. De combo van push, pull en benen vind ik beter dan bij een roeimachine.
Ik heb zelf thuis alles wat ik wil hebben voor trainen( van lichte tot echt zware kettlebells, olympische ringen en matten om op te rollen etc), behalve deze (te dure) assault bike.

Geef de assaultbike eens een try...
Ik denk dat je jonger bent dan ik. Ik loop al tegen de vijftig al wil ik dat niet weten.De gymleraar op school dacht dat mijn motoriek niet helemaal goed was. Ik was 1 van die mensen die als laatste gekozen werd.
Ik was vrij slecht in sport maar ik vond het ook niet vervelend om naar gymles te gaan. Sporten in groepsverband is essentieel voor je sociale ontwikkeling.

Ik ben trouwens wel fan van Muay Thai (aka thaiboksen) Ik ben zowieso gefascineerd door de Aziatische cultuur en martial arts in het bijzonder. Ik heb wel een tijdje aan Tai chi (van oorsprong een Chinese vechtkunst) gedaan maar dat is natuurlijk totaal iets anders. De nadruk ligt op de innerlijke beleving (neijia). Dat is bij jouw sport wel even iets anders... Ik vind de wedstrijden wel spectaculair om te kijken. Op Spike TV kijk ik wel eens Amerikaanse MMA wedstrijden. Helaas ontbreekt me de tijd op het moment om alles te volgen op dat gebied.

Voor deze sporten moet je erg veel intensieve cardio doen en dan is een assault bike ideaal. Bij 60 RPM zit je al op een energieverbruik van 300 Watt of zo. Bij 70 boven de 400. Ik kan 300 Watt wel korte tijd volhouden met mijn 75 Kg maar niet zo heel lang. Ik doe meestal een sessie van 1 1/2 uur en wissel een beetje af in intensiteit. Echte sprinters kunnen tijdens een sprint van 10 seconden een vermogen van tegen de 2000 watt halen. Dat is echt bizar. Wielrennen. Ook leuk

When you feel pain, you know that you are still alive.

Bruce Lee
Oud zijn. En oud voelen zijn niet zelfde.

Word binnenkort 35, en geef sinds corona prive training als bij baantje aan mensen die 10 jaar of meer jonger zijn dan ik...maar die hebben nooit echt bewogen..kan je vertellen die voelen zich ouder dan ik me kan indenken.

Gewoon beginnen met bewegen, dat doorzetten en voor je het weet zit je in een ritme.
overpriced brand geneuzel. Google gaat ze niet uit de problemen helpen. De reden dat ze falen heeft meer te maken met slecht management. Een peleton fiets (ja een fiets) kost je al snel $1500 en dat is dan exclusief het vervoer, invoer kosten en BTW. Ik snap de hele trend niet behalve dan dat het een soort statussymbool is als je er aan meedoet. Kijk mij eens met mijn stoere Assault Airbike.
Dat een van jou vrienden er op die manier in zit betekent niet dat iedereen deze koopt met die reden. Er zijn ook zat mensen die hem dan zien en proberen bij een sport maatje en dan zo verkocht zijn aan een model dat ze besluiten om er ook eentje te kopen. Bij een van mijn kennissen staat dat ding gewoon ergens achteraf in een kleine ruimte waar hij lekker sport als hij niet buiten op de racefiets of de mountainbike zit.
Sommige mensen kijken naar Netflix als je ze op het ding zitten omdat ze zich anders gaan vervelen. Boohoo. Het is klinkklare onzin. Kijk jij ook naar Netflix tijdens de sex? Je aandacht moet er helemaal bij zijn en je moet af en toe op de meter kijken of je RPM op pell blijft. Dit lukt niet als je naar The Witcher 2 zit te kijken. De kans dat je langzamer gaat omdat je aandacht wegvalt is aanzienlijk
Dat dit voor jou niet werk dat kan natuurlijk zeker, maar er zijn genoeg mensen waar dit wel voor werkt. Ik snap de haat tegenover iemand die op deze wijze sport ook niet helemaal
Focus op het hier en nu. Je zou het ook discipline kunen noemen. Je doet het omdat je het wil. Ik vind een workout op de fiets of hometrainer heerlijk. Met mooi weer ga ik naar buiten natuurlijk want fietsen in de buitenlucht is leuker vanwege de scenery. Als je sport (of bewegen in het algemeen) goed doet dan levert het energie op.
Een workout is een workout of je dat nu met muziek, en film of outdoor doet. Het gaat er om dat je lekker beweegt en de een probeert dat op een niveau te doen van een professionele sporter en een ander doet dat gewoon om lekker fit te blijven.
Heb schijt aan de mensen die met hun Assault Airbike / Fitbike de beast (1000 euri+) en hun trendy Nike/Australian pakje zitten te zwoegen. Ik draag mijn steentje bij aan de klimaatverandering en hou geld in mijn zak
Ik heb lak aan status. Het interesseert me geen reet dat ik in mijn Honda op het werk kom en de garage staat vol met Bentleys, BWM en Mercedes auto's Als het me maar brengt van A naar B.
Klinkt toch echt als een behoorlijk stuk afgunst. Klinkt ook een beetje als kijk mij ik rij een goedkopere auto, ik gebruik een goedkopere hometrainer, kijk mij eens goed bezig zijn voor het klimaat enz. Ook dat is andere laten zien van kijk mij eens beter bezig zijn dan jou. Waar die vriend van jou dat misschien met dure spullen doet doe jij dat ook maar met andere dingen.
De enige manier om uit het klimaat probleem te geraken is minder consumeren. Maar ja een ondernemer moet verkopen anders gaat ie kapot. Welkom tot het kapitalisme. Als iedereen in China, India en Afrika en andere ontwikkelingslanden dezelfde levenstandaard als wij zouden kunnen permitteren dan zijn we alsnog de sjaak.
Als China, India, Bangladesh, Pakistan enz wat meer zouden gaan leven zoals wij dat doen dat zou dat de wereld al onwijs helpen. Waar wij het afval netjes scheiden, op laten halen en zo klimaat neutraal proberen te laten verwerken dumpen ze het afval in India gewoon in de rivieren. Een groot deel van het plastic eiland is tegenwoordig dan ook minder veroorzaakt door de welvarende landen maar eerder de landen zoals India. Waar wij westerse landen onwijs veel geld stoppen in verbeteringen in de marge is er in deze landen zeer makkelijk onwijs veel winst te behalen. Kijk vooral even iets verder dan de propaganda van de zogenaamde klimaat activisten die voornamelijk goed zijn in het met het vingertje naar andere wijzen. Moor een goed voorbeeld is bijvoorbeeld https://www.scientificame...he-plastic-in-the-oceans/

Kijk voor de gein maar eens naar de wereld luchtvervuilingskaart:En kijk dan vooral even op het tijdstip dat het daar overdag is.
Het gaat niet zo goed met Peleton... CEO weg, dure apparaten met een duur personal trainer abonnement. Veel waarde verloren recent. En nu gaat ze in zee met een dienst waar Google eigenlijk niet veel meer inziet.
Stadia != Stream. Stream is de backend en daar ziet Google genoeg business.
Totdat ze die business niet meer zien en het de nek omdraaien. Dan stopt je game ineens met werken, en wat moet je dan je klanten vertellen? “Het was niet onze schuld”? Waarom ze die game niet gewoon op hardware in het apparaat zelf draaien, maar dit via een internetservice doen, wat waarschijnlijk nog een bak geld kost ook, snap ik niks van. Een game met de genoemde beschrijving zou al genoeg moeten hebben aan pi-achtige hardware.
Nee, pi-achtige hardware draait dit spel niet.

Het is juist heel logisch om op deze manier op minder krachtige hardware toch veeleisende grafische games te kunnen draaien. Wat een onzin om in elk apparaat dikke hardware te stoppen.

Ik kan me dan ook niet voorstellen waarom ik nog ooit een gaming laptop zou willen, streamen is zo makkelijk, en de laptop lekker licht, dun, koud, en lange accuduur.
En ik vind het dan weer onzin om ieder apparaat maar van een internetverbinding te voorzien. Dat is gewoon hip doen om het hip doen. Vooral ik dit geval: een afhankelijkheid op internet en Google diensten, voor 1 klein beperkt doel: het kunnen draaien van 1 spelletje. Er hoeven bij zo’n spel als dit heus geen Unreal Engine graphics in te zitten.
Het probleem ligt bij "... as a Service".

Alle producten worden langzamerhand omgebouwd naar iets wat enkel werkt met een abonnement.

Maandelijks betalen voor een deurbel, hometrainer, films/series en zelfs voor de kapper...

Dit omdat het veel stabieler en over de jaren heen, meer verdient dan een product 1x te verkopen.

Het is niet direct een technisch probleem, je zou immers prima een telefoon/PC aan kunnen sluiten en dan ben je niet direct afhankelijk van Google en hoeft je geen GPU te plaatsen in een hometrainer, wat ik wellicht nog wel heftiger vindt dan het idee om een netwerkaansluiting er op te hebben.
en Photoshop. Ik geef eerlijk toe dat ik vroeger een niet zo legale versie gebruikte (het pakket kostte 1000 euro+). De software heeft wel last van feature bloat zoals de cloud (ik heb een NAS, onedrive en Pcloud lifetime 2 TB voor mijn eigen archief). Maar ja. Een schoon geweten voor € 12,09 per maand. Nu nog mijn torrent/usenet gebruik uitbannen voor de tv series die op andere streaming diensten staan dan Netflix en dan ben ik roomser dan de paus. een one way ticket to heaven. Alleen jammer dat ik niet geloof in de afterlife.
En ik vind het dan weer onzin om ieder apparaat maar van een internetverbinding te voorzien. Dat is gewoon hip doen om het hip doen. Vooral ik dit geval: een afhankelijkheid op internet en Google diensten, voor 1 klein beperkt doel: het kunnen draaien van 1 spelletje. Er hoeven bij zo’n spel als dit heus geen Unreal Engine graphics in te zitten.
Nu heb ik geen Peleton bike maar een Concept2 roeimachine met de EXR game er op. En die draait Unity game engine, met een internetverbinding. Waarom? Omdat je een realistische omgeving wilt zien met andere roeiers om je heen, om je tijdens een uur durende sessie wat afkeiding te geven. Kan me voorstellen dat dat het einddoel is.

Want in de sportwereld wordt heel erg gekeken naar Zwift: mensen zitten uren op een fiets, en willen het gevoel hebben dat ze een realistische omgeving rijden, met echte wielrenners om zich heen. Dan maak je het toch wat dragelijker.

Wil je afhankelijk zijn van Google, met hun vrij rigoreuze snoeibeleid in hun portfolio? Ik zou het zelf niet willen, maar dat is dan Peleton's probleem.
In Zwift zit je niet in een realistische wereld hoor.
Nee.

Arduino-achtige hardware welke via bluetooth/USB verbindt met een smartphone/tablet/PC dat kost per fiets nog geen 10euro bij massaproductie.

En een houder waar je telefoon/tablet op kan plaatsen.

[Reactie gewijzigd door FuaZe op 20 februari 2022 18:49]

Opzich een goed idee, omdat men toch al afhankelijk is van Spotify en Flitsbezorgers.
Er komen ook nog steeds games uit voor Stadia. Eea zou ook best naast elkaar kunnen bestaan.
Maar de marketing loopt niet zo lekker idd ;)
Vorige week was een mooie kans om een short positie in te nemen. CEO weg. 2800 banen geschrapt.
Het is fitnessapperatuur met een touchscreen. Meer niet.
Je kunt veel beter Zwift nemen als software. Je eigen trainers, en een iPad of je pc gebruiken als scherm voor een slimme interface met game
Leuk. Beetje jammer dat Peleton, en alle Peleton achtige services, totaal niet te krijgen zijn in Nederland :(
Wel eens van Zwift gehoord?

Als ik de tekst zo lees, motiveert het me niet echt dit te gaan gebruiken. Blijf ik veel liever bij Zwift, waar je in een virtuele versie van de werkelijkheid kan fietsen ipv een of andere achtbaan waar je punten kan verdienen. Het lijkt me toch redelijk snel te gaan vervelen.
Vreemd dit, terwijl de abonnement afnemen en met de cijfers het niet als te best gesteld is….
Peloton, poloton en in de comments peleton. Maar wat is het nou? 😂
Ik doe soms wel een half jaar over een game... Weet niet hoe Google Stadia Google Stream tegen die tijd heet, mocht het nog bestaan
Voor wie nog een presentatie van een activistische belegger wil lezen, die de vorige CEO finaal onderuit haalt..

Het is bijna hilarisch hoe dit in elkaar gezet is, tegelijkertijd ook treurig, wel een aanrader om even door te lezen.

[Reactie gewijzigd door Providentia op 20 februari 2022 21:16]

Leuk maar van een game als Zwift gaan ze het niet winnen. Hoef je ook geen overpriced trainer voor in huis te halen. Ik denk dat het wachten is tot een overname.
Zie in de video een rollend wiel. En dat noem je een game?
Stadia zal idd wel stoppen nu ze het gaan ombouwen naar eens stream dienst voor derden. Zoals deze service voor peleton dus
nieuws: 'Google verlegt gamingfocus van Stadia naar Stream, een service voor ...
Stadia is gewoon een laag bovenop Stream. Door die los te trekken en Stream aan 3de aan te bieden zorg je voor meer schaalvoordelen die ook Stadia ten goede kunnen komen.

De hele speculatie dat Stadia er mee stopt is niks meer dan speculatie.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 20 februari 2022 19:33]

Google heeft natuurlijk wel altijd de schijn tegen bij zoiets, en dat ze zelf geen games meer ontwikkelen, topmensen weglopen en dan dat laatste nieuws maakt het allemaal niet beter.
Heb net 4 uur lang CyberPunk gespeeld. Nee, zag er niet dood uit _/-\o_

Je kunt ook nog steeds account maken, Free to play spellen proberen, maand gratis Pro, enz. Dus probeer het gerust eens uit. Mijn ervaringen ermee zijn positief.

Verder gaat dit niet over Stadia, maar een Buisness to Buisness dienst van google. (Stadia is voor de consument).

Dus de titel is verwarrend lijkt me.

[Reactie gewijzigd door 1234567y op 20 februari 2022 15:53]

Vind ik ook, en de eerste zin "... Google Stream, ook wel bekend als Stadia..." is een beetje uit de lucht gegrepen. Is Google Stream überhaupt een officiële, aangekondigde/bestaande dienst?
Het is ook gewoon niet hetzelfde. Stadia is B2C en Stream B2B. Het artikel had daar beter kunnen noemen dat de techniek gelijk is, zoals later wordt gedaan.
Misschien nog (net) niet, maar zouden ze volgens mij wel moeten doen, ArsTechnica verwoordt het mooi.

Kort samengevat: Google is niet een bedrijf wat de benodigde hardware en kennis is huis heeft om mee te kunnen komen met echte op gaming gerichte bedrijven zoals Microsoft en Nvidia.

Mijn eigen ervaringen met Stadia zijn ook slecht, heb maar snel m'n proefabo weer opgezegd en een dikke videokaart gekocht.
Wanneer heb je voor het laatst gespeeld en wat was er slecht aan? Ik gebruik het nu een half jaar en vind het echt goed werken. Ben wel een casual gamer.
Ik weet eigenlijk niet of in net wel of niet een casual of iets serieuzere gamer ben (ik ben iemand die videokaarten in de xx60 serie koopt en over het algemeen 1 of 2 generaties overslaat).

Toen ik laatst (begin dit jaar) door een artikel hier er op gewezen werd dat ik m'n xbox controller gewoon via USB op m'n LG TV aan kan sluiten heb ik dat direct geprobeerd dmv/icm Stadia. De (gratis) spellen die ik toen geprobeerd heb (een stuk of 5 op die avond, waarvan er een Forza Horzizon 5 was) hadden te veel lag om lekker te draaien. Aan m'n internet verbinding ligt dat sowieso niet, misschien wel aan m'n TV die niet heel high-end is?

Anyway, in de loop van de week nog een paar keer geprobeerd, maar zo slecht dat ik m'n geld er niet aan uit ga geven. Inmiddels heb ik, ondanks de nog steeds (te) hoge prijs een nieuwe videokaart gekocht en ook een xbox abo voor m'n pc afgesloten en daar ben ik wel heel erg tevreden mee. (baal er wel van dat Horizon Forbidden West een PS exclusive is...)

[Reactie gewijzigd door Alxndr op 21 februari 2022 03:47]

Weet je wel zeker dat je Stadia hebt gebruikt? Want Forza Horizon 5 is namelijk niet te spelen op Stadia en ook niet op Geforce NOW, enkel via xcloud al heeft je tv daar geen app voor. Misschien dat het werkt via de ingebouwde browser maar dat zal vermoedelijk suboptimaal werken. Xcloud heeft op dit moment de minste beeldkwaliteit en de hoogste inputlatency van de drie dus dat zou je ervaring wel kunnen verklaren.
Foutje, ik bedoelde Dirt 5, Horizon 5 speel ik nu op m'n PC.
Ik gebruik Stadia nu een jaartje (niet eens Pro) & dat bevalt mij prima. Ik ben een casual gamer & daarom is Stadia een prima product voor mij, kostentechnisch gezien.
Ik heb een gratis account en eigenlijk nooit echt problemen. En als ze er zijn zijn deze 99% v d tijd terug te geleiden naar verbindings problemen.

De enige game waar ik problemen mee heb is F1 aangezien de minste hapering hier een enkeltje muur oplevert . Grid is overigens dan weer goed te doen en bij bv Assassins creed of by Cyberpunk vallen de haperingen me niet echt op.
De enige redenen die ik kan bedenken dat het bij mij niet goed (genoeg) draait, zijn dat m'n TV niet heel erg high end is en de verbinding niet met een kabel maar via wifi mis (al is m'n 600 mbit abo top en wifi via 5GHz zonder buren of wat voor andere interferentie dan ook). Ik denk toch dat het aan de hardware (en connectiviteit) van Google ligt zoals in het artikel wat ik linkte beschreven wordt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee