Ubisoft brengt Assassin's Creed The Ezio Collection uit voor Nintendo Switch

De Assassin's Creed-games met Ezio Auditore in de hoofdrol komen als collectie naar de Nintendo Switch. Dat heeft Ubisoft aangekondigd. De gameverzameling is vanaf 17 februari beschikbaar onder de noemer Assassin's Creed The Ezio Collection.

The Ezio Collection bevat Assassin's Creed II, Brotherhood en Revelations, inclusief alle single-player dlc die voor de games zijn uitgekomen. Daarnaast zitten ook de korte films Assassin's Creed Lineage en Embers bij de collectie inbegrepen. In dit hoofdstuk van de Assassin's Creed-serie speelt de speler als Ezio Auditori da Firenze in het 15de-eeuwse Italië.

De collectie is niet nieuw, in 2016 kwam deze al uit voor de Xbox One en PS4, maar nu komt deze dus naar de Nintendo Switch. De games kregen in 2016 een nieuw jasje met betere graphics op 1080p-resolutie, ten opzichte van de originele release van de games. Voor de versie op de Switch wordt de game niet opnieuw geremasterd, maar Ubisoft heeft het wel over 'verbeterde kenmerken' voor de Switch, waaronder een trilfunctie, 'handheld-modus', touch-interface en een verbeterde HUD. De Switch-versie zal niet de online multiplayermodus hebben die in Brotherhood en Revelations zat.

De collectie kost 49,99 euro en is te krijgen als digitale download. Deze is speelbaar vanaf 17 februari. Er komt ook een fysieke versie van de collectie uit voor de Switch, met Assassin's Creed II op een cartridge en de rest als een digitale download van 35GB, maar deze staat nog niet in de Nederlandse webwinkel van Ubisoft.

The Ezio Collection

Door Stephan Vegelien

Redacteur

12-01-2022 • 10:25

66

Submitter: SanderMeppel

Reacties (66)

66
65
23
1
0
40
Wijzig sortering
Ik weet niet waardoor het komt, maar ik vond AC1 en 2 (+brotherhood en revelations) echt de bom.
Die heb ik helemaal grijs gespeeld op m'n xbox 360.
Black Flag was ook zeker sterk en heb ook Unity en Syndicate uitgespeeld.
Maar alles wat daarna kwam, ging voor mijn gevoel heel erg de nadruk op RPG elementen leggen.
Dus waar je in oudere delen goed was in vechten doordat je de button combo's voor het counteren onder de knie had... heb ik het idee dat de nieuwe versie's heel erg om de stats draaien.
Dat is wel minder, want ik was met die eerste delen echt zo goed in vechten.. dat ik hele groepen kon klaren.
Ik probeerde een tijdje terug Origins op de PS4 en als je als beginner een kasteel of iets dergelijks probeert te betreden.. dan word je met 1 klap afgemaakt, echt klote gewoon.
Je moet dus vollop gaan grinden (desnoods van die Ubi points kopen) om een beetje sterk te worden.
Niet echt mijn ding...

[Reactie gewijzigd door MastaG op 23 juli 2024 16:46]

Jammer vind ik dat er in ieder nieuw AC spel meer boven natuurlijke krachten worden toegevoegd aan de speelervaring.
Denk er hetzelfde over, Origins en Odyssey ook nog gespeeld en het zijn echt prima spellen, maar ze hadden er naar mijn mening nooit het AC labeltje op moeten plakken.
Ezio en Altaïr zijn voor mij echt de AC helden bij uitstek. De latere games hadden ook allemaal leuke dingen, maar na de games met Ezio heb ik nooit echt veel interesse in de Assassins die je speelt meer gehad.
Helemaal mee eens. Deel 1 naar deel 2 was echt een upgrade, van iets goeds iets nog veel beters maken. Later hebben ze deze upgrades niet meer geëvenaard. Alhoewel het varen in blackflag fantastisch was.
Ik vond Odyssey de volgende echt goeie AC game. Een complete upgrade met veel The Witcher 3 elementen. Varen zit er ook weer in, heerlijke game.

Zeker eens een kans geven, heb er vlotjes 100 uur in gestoken.
Misschien toch maar proberen dan. Ik heb Origins met plezier uitgespeeld, maar hoorde dat Odyssey niet echt veel verbeteringen had. Ga ik hem toch maar een keer in de sale kopen.
Ik vond Origins echt een hele leuke game(mijn favoriete Assassin's Creed, dont be mad), Oddysey eigenlijk zelfs een downgrade. Valhalla op de PC is daarintegen wel echt goed.
Grappig, ik vond Valhalla dan weer tegenvallen tegenover Odyssey, alsof deze door het B team is ontwikkeld.
Heb je m op PC of Playstation/Xbox? Punt is wel dat ik Valhalla nog niet uitgespeeld heb. zit rond de 65 procent.

[Reactie gewijzigd door iemand943 op 23 juli 2024 16:46]

Op PC, ik heb 'm overigens ook nog niet uitgespeeld.
Ja heb hem ook op de PS4, maar dat moet je dus echt absoluut niet doen.
Witcher elementen? Ik weet dat ze claimen dat de Witcher invloed heeft gehad op de ontwikkeling maar dan zijn het wel zwaar verwaterde elementen. Want ik vond al die side quests in Odyssey niet zo veel aan en de enige oplossing is alles dood maken. Daarnaast is Odyssey veel te groot met heel veel quests die mij echt niet konden boeien. Heb ook nooit alle quests gedaan omdat ik er gewoon klaar mee was
Anoniem: 450173 @Satangel12 januari 2022 13:12
Ik ben zelf een fan van de 300 film. Het begin van oddesey heeft me echter traumas opgeleverd. Leonidas doet een soort paaldans met zijn speer? Dat heeft me het spel direct laten retourneren.
Mee eens maar dat veranderde met Origins. Bayek is namelijk wel een interessant karakter.
Eens, met eervolle vermelding naar Black Flag waar ik ook echt dat assassins gevoel kreeg.
Alle latere delen hebben steeds minder met Assassins Creed te maken, zijn prima spellen hoor, maar verhaallijn in het heden boeit me niks meer.
Dit heb ik toch ook wel een beetje. Ik heb de meeste van de rest van de spellen ook uitgespeeld en heb er wel van genoten. Maar qua helden inderdaad net niet interessant genoeg meer. Het is gewoon te vaak van karakters veranderd om een verbinding te voelen bij de karakters voor mij gevoel. Al snap ik het als game ook wel. Andere locaties om te bewonderen en logisch gezien als je praat over geschiedenis dan klinkt het ook wel vreemd als Ezio of Altaïr bij elke game weer alles kwijt is en vanaf het begin moet beginnen. Al lukt het bij andere spellen wel natuurlijk. Maar toch denk ik bij Assassin's Creed dat het problemen zou geven bij de fans.
Valhalla kom ik niet eens doorheen, net als Odyssey.. Weet niet het is gewoon saai. Veel herhaalde gameplay. Misschien ook wel het feit dat je zelf niet als een Assassin speelt. Sterker nog het woord Assassin is in de laatste 3 delen niet eens gevallen. (met het heden uitgezonderd natuurlijk)
*O* hier zat ik op te wachten, had de hoop eigenlijk al opgegeven. positief verrast. als de games vergelijkbaar draaien zoals die andere bundel zit het wel goed.

De herkenbaarheid van de gebouwen en historische punten van steden als rome en venetie maakte de game voor mij extra interessant.

Werkte zo goed, dat bij city trip rome (aanrader) de 'route' tussen de bekende touristise plekjes wist te vinden (zonder ooit in rome te zijn geweest)

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 23 juli 2024 16:46]

Ja ik had precies het zelfde. Door het spelen van de spel kon ik best goed me weg in Rome vinden zonder daar te zijn geweest. Echt leuk dat ze het zo gelijk mogelijk hebben gehouden.

Los er van was Ezio spellen sowieso beste uit de Assasins Creed serie.
Ja draaien die redelijk stabiel qua framerate? Vroeg me dat ook gelijk af. Black flag leek in ieder geval redelijk stabiel zag ik net op yt.
De beste AC games op een portable.. A dream come true.
Echt heh. Ook al ga ik wel ff wachten met kopen. Prijs vind ik nog een beetje teveel en 18e komt toch horizon 2 uit op de ps5.
Als iemand die nog nooit Assassins Creed heeft gespeeld, is deze collectie een goed startpunt of moet ik ergens anders beginnen?
Moeilijk. De ezio trilogie is in mijn ogen de beste spellen in de AC reeks. Gewoon omdat ezio goed is geschreven als karakter. Ik heb ze dan ook met de originele release gespeeld. Maar als nieuwkomer ga je waarschijnlijk de graphics te oud vinden. Daarbij moet je ook deel 1 hebben gespeeld voor het gedeelte van desmond. Een karakter die terug komt in de ezio trilogie en AC3.

Dit is voor mij een gevalletje beste games ooit die ik heb gespeeld en dan op handheld kunnen spelen. En dus ook een hoog nostalgisch waarde.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 23 juli 2024 16:46]

Dankjewel! Dan ga ik er nog even over nadenken. :)
Het verhaal is iets leuker als je Deel 1 gespeeld hebt, maar ook weer niet zo belangrijk voor de spelervaring. Binnen deze trilogie van de Ezio collection helpt het wel enorm als je de drie delen op volgorde speelt.

Ezio, de hoofdpersoon in deze trilogie, heeft een eigen verhaallijn die door deze spellen loopt. Hij wordt echt pas in deze trilogie geïntroduceerd ook, inclusief de mensen om hem heen. Er zijn wel wat verwijzingen naar de hoofdpersoon van deel 1 (Altaïr) maar deel 1 gespeeld hebben is niet cruciaal om dat te begrijpen.

Er is ook een meta verhaal om een personage in de moderne tijd die door alle spellen heen loopt, die is lastiger te begrijpen zonder deel 1. Maar deze verhaallijn is meer bijzaak en vormt een klein deel van de speeltijd. Ik vond dat verhaal ook gewoon slecht :p (het liefst speel ik de trilogie zonder de hele moderne verhaallijn).
Deel 1 hoef je niet gespeeld te hebben, je krijgt een samenvatting aan het begin.
Dat is hetzelfde zeggen. Deel 1,2,3 hoef je niet gespeeld te hebben want je kan videos op YouTube kijken.
Ik bedoelde dat je bij de start van deel 2 een samenvatting krijgt van deel 1, dus je hoeft niet per se deel 1 te spelen om te weten wie Desmond is (of de andere terugkerende karakters in het heden). Persoonlijk vind ik deel 1 ook niet heel goed en zeer repetitief, dus ik zou deel 1 zeker niet aanraden.
Hier beginnen. Deel 1 is op zich wel geinig maar ik werd gek van de herhalende gameplay.
Neem ik mee, dankjewel! :)
Ik heb eerst black flag gespeeld en de AC Liberation PS Vita game en daarna de Ezio trilogie op de PS4. Ik vind het vooral tof om door die oude versies van Italiaanse steden te lopen. Het verhaal is veel beter te volgen dan de latere games en heeft goede voice acting voor de tijd dat het uit kwam. De combat en het klimmen voelt wel als een oude houterige game.
Anoniem: 390145 12 januari 2022 10:53
Jammer dat ze weer zo goedkoop mogelijk doen door een kleinere cartridge te pakken en de kosten naar de gebruiker te schuiven dat ze maar additionele opslag moeten kopen. Nu kosten die vrij weinig meer maar uit principe koop ik daarom geen games op de Switch waarbij een additionele download nodig is.
Het neemt wel wat van de charme weg dat je een spel in de console stopt en kunt spelen. Zeker in het geval van een portable console die niet altijd aan het (W)LAN hangt
Je kan het spel altijd offline opstarten dus snap dat laatste stukje niet over (W)LAN?

Het is toch ook juist niet handig met een portable console om cartridges mee te sleuren? Ook al snap ik wel dat je games fysiek wil hebben.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 23 juli 2024 16:46]

Lijkt me stug, wanneer de volledige game niet op de cartridge wordt meegeleverd. Als je een zwikkie spellen mee wilt nemen op vakantie, waaronder deze compilatie dus, moet je eerst plannen welke wel en welke niet te spelen zijn zonder additionele downloads.
Misschien omdat de meeste mensen andere dingen doen op vakantie dan gamen. Maar hoe veel moeite kost het omdat even van te voeren uit te zoeken.
Aah las je reactie verkeerd. Je bedoelt cartridge erin doen en zonder updaten het spel kunnen spelen?
Mogelijk kan je deel 2 gelijk spelen (die staat op de cartridge), en dan als het uitkomt eens de andere delen downloaden. Zo is dat ook bij de GTA trilogie gedaan dacht ik.
Dit is DE reden dat ik zo weinig Switch games heb. Halve collecties, bah
Heb me destijds goed vermaakt met Black Flag op de Switch, laat maar komen deze. :)
Eerst maar eens afwachten hoe stabiel de framerate gaat zijn. Gta definitive collectie was ook al een ramp.

Hoe draaien trouwens de andere ac spellen op de switch? Black flag en Rogue dacht ik.
AC III draait mwuah, de rest draait prima. Ik neem aan dat deze games het met hun oudere engines nog een stukje beter doen.
Net ff black flag fps test gezien en die draait redelijk stabiel 30fps. Goed teken zou dat moeten zijn. Dus idd oudere engine minder zwaar. Zou het beter moeten doen.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 23 juli 2024 16:46]

Zowel AC3 als BF draaien goed op de switch. Heb beide spellen in de sale afgelopen kerstvakantie gekocht en in beide redelijk wat uurtjes gestopt (zolang dat kan als werkende vader) maar had weinig irritaties of klachten.
AC 3 is ouder en volgens mij dezelfde engine als 1 en 2, dus ik weet niet of dit helemaal opgaat. Het voordeel is wel dat deze games al een remaster hebben gehad en dus al van de nodige updates zijn voorzien.
AC3 was ook al eens naar de Wii U geport, inclusief touch screen interface. Dus die heeft ook een vergelijkbare tussenstap gehad.
Ik hoop echt dat de AC saga weer eens teruggaat naar de tijdsperiode met Ezio en Altaïr en het liefst met beide karakters. Die delen blijven voor mij persoonlijk de meest interessante periode en qua karakters en verhaal de leukste AC's...

Origins vond ik overigens ook nog heel goed, dat verhaal zat echt heel goed in elkaar. Odyssey was mooi maar qua verhaal sprak het mij al minder aan en toch ook al redelijk ver verwijderd van de 'assassins gameplay'... alle overige AC's had/heb ik echt helemaal niets mee, voelen niet eens echt als AC qua setting en verhaal.
Persoonlijk nog altijd mijn favoriete games, deel 2 en Brotherhood, alleen jammer weer dat maar 1 van de 3 games op het geheugenkaart te vinden is en de rest apart gedownload moet worden, maar hoe dan ook, voor mensen die alleen maar Nintendo hebben gehad of deze games onderweg willen spelen zeker een leuke aanwinst.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.