Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

De Sims 4-update laat niet-speelbare personages levensveranderingen meemaken

Een nieuwe update in De Sims 4 zorgt ervoor dat non-player characters of npc's dingen in hun virtuele levens kunnen bereiken. Spelers kunnen hun levenskeuzes ook beïnvloeden, bijvoorbeeld door een npc te overtuigen om het uit te maken met diens vriend of vriendin.

Deze update met de nieuwe 'Buurtverhalen'-functionaliteit verschijnt op 30 november als onderdeel van het basisspel, meldt EA in een blogpost. Spelers hoeven dus niet een van de uitbreidingspakketten te kopen om deze functie te ontgrendelen.

Hiervoor maakten de npc's in de levenssimulatiegame geen echte levensveranderingen mee. Nu wordt het dus wel mogelijk voor die personages om bepaalde dingen te bereiken. Zo kunnen ze nu kinderen krijgen, trouwen, het uitmaken met een partner of van carrière wisselen. De speler kan daar nu ook een rol in spelen door ze in een gesprek van bepaalde keuzes te overtuigen. Voorheen was het alleen mogelijk om npc's levensveranderingen laten ondergaan door ze in het huishouden van de speler op te nemen. Daardoor worden ze speelbaar en kunnen ze wel vooruitgang boeken in hun leven.

Volgens de blogpost worden de ontwikkelmogelijkheden bij niet-speelbare Sims geleidelijk aan uitgebreid. Wanneer de update verschijnt, zal het enkel gaan om Sims die al een relatie hebben met het huishouden van spelers. Daaronder vallen bijvoorbeeld werkcollega's of vrienden. In toekomstige updates zullen ook Sims die nog geen relatie hebben met de spelers een eigen leven kunnen leiden. Wanneer die updates verschijnen, is niet bekend.

Een soortgelijke functionaliteit zat ook al in De Sims 3 onder de naam Verhaalvoortgang. In die game kon de functie in- en uitgeschakeld worden. De blogpost meldt dat De Sims 4-spelers met Buurtverhalen daarentegen meer opties krijgen, zodat ze precies kunnen kiezen welke levensveranderingen npc's wel en niet ondergaan. Ook dat moet in een latere update verschijnen en is dus nog niet mogelijk op 30 november.

De Sims 4 kwam uit in 2014. Het spel wordt nog regelmatig geüpdatet en jaarlijks verschijnen er meerdere dlc-pakketten. Zo is er een Eiland Leven-uitbreidingspakket uitgebracht en dlc gebaseerd op het Star Wars-universum. In een interview met VentureBeat heeft de chief studio officer van EA gezegd dat het team ondertussen ook bezig is met 'de volgende generatie' van de serie.

Sims 4

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Kevin Krikhaar

Stagiair nieuwsredactie

24-11-2021 • 13:43

35 Linkedin

Reacties (35)

Wijzig sortering
Ik ben een groot liefhebber van simulatie games, maar na de sims 3 ben ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee: letterlijk honderden euro's aan uitbreidingen uitgegeven en komt opeens de sims 4 enkele jaren geleden en mag je alles weer opnieuw kopen om dezelfde functies te krijgen die je voorheen had.

De sims 4 heb ik wel eens gespeeld bij een kameraad en wat gameplay video's van gezien op youtube, maar kan niet echt zeggen dat bijvoorbeeld de graphics er zoveel op vooruit zijn gegaan in al die jaren.
Reageer
Ja. De kosten zijn echt wel heftig. Ik zou best The Sims 4 met alle uitbreidingen willen hebben (heb nu via EA Play de game erbij in en volgens mij 1 a 2 dlc/uitbreidingen). Ik zou liever 100 euro betalen voor alles in 1 keer. Sommige keysites houden er ook andere titels op na omdat ze in elk land gekke namen in de native taal hebben. Maar de markt is denk ik erg groot van mensen die de dlc’s kopen.
Reageer
Zijn/waren Sims games ook niet bekend om het feit dat ze gelijk na release werden gepirate, juist door die constante 15-30€ euro content en expansion packs?
Er is een rede waarom een de all-in-one warez van een bepaalde architect zo populair zijn voor alle Sims games. :+
Reageer
Deel 3 geloof ik wel. Als je zoekt op 4 zit het volgens mij vrij incompleet in elkaar en maakt vaak de volgorde van installeren enorm uit. Het is jammer dat als je het legaal wil kopen dat je echt flink moet investeren. 800+ euro voor een game is niet okay.
Reageer
Nee hoor, the sims 4 pirated krijgen is veel eenvoudiger dan voorgaande soms games, waar ik nu met 3 klikken de game + dlcs + updates heb geïnstalleerd.
Durf alleen niet te zeggen hoe t met toekomstige updates gaat.

Ik kocht ze ook liever via de legale wijze, maar ik vind de prijs die ze voor de sims vragen (ook oudere delen) van de pot gerukt. Sorry maar 30 euro voor een DLC waar je wat nieuwe items ervoor bij krijgt (wat de community gratis maakt) vind ik echt ver gaan. Als je alles wilt, dan tel maar een nieuwe telefoon er voor neer. Nee dat is zijn geld niet waard imho. Daarnaast, hoezo is een dlc veel duurder dan de basegame?
Reageer
Ah nee hoor, TS2/3 waren wel brak met installatievolgorde, maar voor de TS4 is er een all-in-one zonder installer. Tis wel een download van 60GB, maar dan ben je ook gelijk klaar.
Reageer
De Sims 4 is juist enorm makkelijk om gekraakt te spelen. Je hebt zelfs een crack waarmee je gewoon online kunt (lees: gebruik maken van de community catalogus.
Reageer
Ze hebben dus gewoon een bestaande mod als het ware voor nu een deel overgenomen.
Reageer
Dit is exact wat in de film Free Guy gebeurt

Hierbij worden de NPC's slimmer (middels AI en een algoritme) en hebben het gevoel dat ze in een echte wereld leven.

Overigens een erg leuke film (beetje GTA achtige style).
Reageer
Ik heb mij meer vermaakt met die film dan ik had verwacht :)
Reynolds speelt zijn rol heel erg goed
Reageer
Actie films waar Reynolds zijn sowieso altijd wel erg leuk! Red notice is ook een aanrader, staat op Netflix.
Reageer
Ik hoor daar slechte dingen over, maar ik zal eens neuzen, kost toch niks extra :)
Reageer
Ja, film was fantastisch. Heeft me zeer positief verrast :D
Reageer
Ik had al wel een idee dat die wel leuk zou zijn, maar inderdaad na ik hem helemaal gezien te hebben was positief verrast(Dacht niet zo leuk zou zijn :) )
Reageer
Best bijzonder dat dit 7 jaar heeft geduurd. Dacht dat dit al het geval was eigenlijk.
Reageer
Wow, ik sta er van te kijken dat EA er niet voor heeft gekozen dit niet te gebruiken als exclusieve nieuwe feature voor De Sims 5.
Reageer
Alle games die ik speel zijn legaal en gekocht, maar als ik af en toe zin heb in de Sims wijk ik toch wel uit. Wat voor bedragen je daar voor moet uitgeven inmiddels, voor een “complete” game.
Reageer
Hopelijk is het ook mogelijk om nu een oorlog te starten in de stad waar het zich afspeeld, waarbij je meerdere characters tegen elkaar opspeelt
Reageer
En dan ook een wethandhaving, een overheid die wetten maakt, protest-simulatie, crafting voor vuurwerkbommen, nieuwe banen in de verzekeringsmarkt en defensie, zo kunnen we voor echte second-life ervaring gaan :')
Reageer
En dan komt de Pandemie DLC die verdeeldheid in de samenleving introduceert. Laat jij je Sim vaccineren? Of ga je liever ongevaccineerd rellen schoppen? Jij hebt de keuze!

/downvote me maar, ik weet dat humor hier niet is toegestaan.
Reageer
Vergeet de WOKE dlc niet. Hierbij wordt het verplicht in elk gezin minimaal een transgender, binair of gekleurd gezinslid op te nemen.
Reageer
En je vergeet de belangrijkste feature: humor wordt verboden.
Reageer
Zeker, dat is natuurlijk ook van deze tijd. Dat zie je ook op de vele minnetjes hier. Op pikjes wordt gauw getrapt tegenwoordig. :+
Reageer
:*) :*) :*) in de context van een spel is het leuke humor hoor. Ik zou in ieder geval dan lekker alles doen }> wat ik in real life nooit zou doen. Daar zijn de spellen voor 8-)
Reageer
Een ziekte vrijlaten?
Reageer
Zou eerst beginnen met ziekenhuis medbeds af te bouwen.
Daarna als de ziekte er is een achievement introduceren.
Na een tijdje blijven aandringen dat de achievement de enigste oplossing is tegen de ziekte.
tegen de tijd dat er sims doodgaan door te weinig medbeds kun je als je het goed gedaan heb al behoorlijk op weg zijn in een wij versus zei houding waardoor men elkaar al snel de haren in vliegt.
Misschien moet je ook wat geruchten her en der verspreiden, en zo adhok mogelijk reageren op statistieken dat onvrede blijft, hou dat momentum, en laat het vooral niet het idee ontstaan dat er te weinig medbeds zijn.
Reageer
Je vergeet het personage die constant onzin Latijn uitkraamt en een uil als knuffelbeer heeft! O-) :X

Ik speelde de Sims vroeger ook. Wel met mods. Deuren weghalen of trappetjes bij het zwembad. (Kleine tip voor wie zijn Sim wilde laten sporten. Een grote ruimte met in alle hoeken rookmelders was zeer effectief! :9~
Reageer
En dat voor maar 40€ :+
Reageer
Spelers hoeven dus niet een van de uitbreidingspakketten te kopen om deze functie te ontgrendelen.
...
Reageer
Ik refereer ook meer naar de 1001 uitbreidingen die er bestaan waar je een gruwelijk hoog bedrag moet neerleggen voor dingen die 'ooit' al in het basisspel zaten. Zelfs in de sale zijn de DLC's nog 15-20€ wat nog steeds ontzettend veel geld is voor een paar kleine extra's
Reageer
Valt wel mee toch voor 884,50€ heb je alle DLC :D En maar afvragen waarom hun store zo slecht loopt.

Schaamteloze zakkenvullers zijn het.
Reageer
Het valt mee! Hij is nu in de aanbieding op Steam. Voor maar €563,10 heb je alles compleet. Een koopje! :+
Reageer