Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

De Sims 4 Eiland Leven-uitbreiding komt 21 juni uit op pc

De Sims 4 krijgt deze maand de Eiland Leven-uitbreiding waarmee het spel naar het tropische eiland Sulani gaat. Daar kunnen spelers meer wateractiviteiten ondernemen als varen en jetskiën, kunnen ze omgaan met dolfijnen en kunnen ze leven als zeemeerminnen.

Zoals de titel van de uitbreiding doet vermoeden, gaat het bij Eiland Leven om Sims die op een tropisch eiland wonen, leven en werken, zo schrijft EA. Het eiland heeft een gemoedelijke sfeer en de Sims kunnen dan ook veel nieuwe 'relaxte' activiteiten ondernemen. Spelers kunnen op het strand zandkastelen bouwen en zonnebaden, of, wanneer ze dat beu zijn, direct de zee inlopen. Daar kunnen Sims zwemmen en snorkelen, maar ook jetskiën, vrienden worden met dolfijnen en op een boot varen.

Hoewel de sfeer op het eiland laid back is, moet er ook wel worden gewerkt. Sims kunnen daarom met de uitbreiding nieuwe bijbaantjes kiezen, zoals badmeester en duikleraar. Het vangen van vissen levert met de uitbreiding daarnaast extra geld op. Omdat er op het eiland ook sprake is van afvalvervuiling, kunnen Sims met de uitbreiding natuurbeschermers worden om bijvoorbeeld dat afval op te ruimen. Wanneer spelers voor die baan kiezen, zal het eiland er mooier uit gaan zien, zegt EA. Zo komen er meer bloemen en vlinders op het eiland tevoorschijn.

Bij de uitbreiding horen nieuwe kleding, accessoires en haarstijlen die passen bij het eilandthema en kunnen spelers ervoor kiezen om als een zeemeermin door het leven te gaan. Veel maakt EA nog niet bekend over de zeemeerminnen, wel is duidelijk dat ze meer gemaakt zijn voor het zeeleven dan de meer menselijke Sims. Op het eiland zwerven daarnaast spoken en wonen ook de oorspronkelijke eilandbewoners. De Sims kunnen de cultuur daarvan leren kennen en bijvoorbeeld leren hoe ze eilanddrank kava moeten maken. Voor die eilandcultuur heeft EA naar eigen zeggen gekeken naar de Polynesische cultuur.

Qua huizen kunnen spelers kiezen uit paalwoningen die vlak aan zee liggen of gebouwen die hoger op het eiland staan. Wanneer Sims een huis aan de oceaan hebben, kunnen ze direct van hun terras het water in springen. Sims kunnen ook vlakbij de vulkaan van het eiland wonen, als ze dat willen. Die vulkaan kan tijdens het spel overigens uitbarsten en gesteente uitspuwen. De uitbreiding krijgt tot slot ook nieuw meubilair mee, zoals loungestoelen.

De Sims 4 Eiland Leven komt op 21 juni uit voor Windows en Mac. De uitbreiding is nu te reserveren voor veertig euro. Consolespelers krijgen de uitbreiding op 16 juli. EA maakte tevens bekend dat er op 18 juni een gratis update beschikbaar komt met onder meer kleding in het teken van de Pride Month. In de zomer komt daarnaast een Stuff Pack met kleding van het merk Moschino en een parttimebaan als freelancemodefotograaf. EA kondigde tot slot de Realm of Magic-gamepack aan, die deze herfst moet uitkomen.

Door Hayte Hugo

Nieuwsposter

09-06-2019 • 10:52

54 Linkedin Google+

Reacties (54)

Wijzig sortering
Zo iedereen wacht op sims5, en nu komt EA na al die jaren met nog een DLC van sims4. Op zich leuk maar krijg beetje een "uitmelk" gevoel er bij.
De Sims is altijd de grootste melkkoe ooit geweest en is met de dlc erbij een van de duurste spellen ooit. Ik kon me herinneren dat de Sims 2 met alle uitbreidingen richting de 700 euro ging

Edit: even snel op Steam gezocht naar de Sims 3 en zelfs nu kost deze nog 540 euro met alle dlc

Edit2: de Sims 4 kost nu bijna 500 pond met alle uitbreidingen volgens de onderstaande bron

https://www.google.nl/amp...-4/sims-4-dlc-price%3famp


Edit3: deze prijzen verbleken trouwens met spellen als trainsimulator en flight simulator die met alle uitbreidingen richting de 5000 euro gaan

[Reactie gewijzigd door mikesmit op 9 juni 2019 11:10]

Altijd kopen tijdens de uitverkoop.

Dit geldt eigenlijk voor alle games waar je op kan wachten.
Precies komt weinig voor dat ik een spel altijd direct koop, ik koop 1 spel en speel die uit en koop dan pas de volgende.
Zo komt vaak voor dat je een spel of hier via tweeakters goedkoper vind voorbeeld, nu ben ik voorbeeld eens met Pokemon Ultra Moon begonnen.

Wel Pokemon Sun gespeeld maar had geen zin zelfde deel weer te spelen, en daar uiteraard weer 50/60 euro voor te betalen.
Nu 2 jaar later maar eens gedaan voor 25 euro ouzo gekocht, en vermaak mij er na zo lange tijd best wel weer prima mee :).
Precies! Vaak genoeg is er op Steam of GOG of zo wel een leuke sale. Ik wacht momenteel ook op de sale van een aantal (nieuwe) spellen, zoals bijv. de nieuwste Kingdom Rush :)
Zelfs dan is het een dure hobby en moreel gezien denk ik dat het gehele pakket niet meer dan 150 moet kosten om te zorgen dat dit geen ultiem piraten spel moet worden
Star citizen kan nog duurder hoor :) Paar leuke schepen en je zit zo 400 euro in de min.
Ja vergelijkt hiermee wel echt appels en peren natuurlijk.

Bij de sims gaat het over DLC en bij Star citizen kun je de base game hebben voor rond de 45 dollar uit mijn hoofd en de rest van de schepen kun je gewoon vrijspelen als het uit is.

Wanneer hij ooit uitkomt en hoelang je nodig hebt om een schip vrij te spelen is natuurlijk een ander verhaal :+
je de uitbreidingen niet te kopen bij de sim? de gameplay is intact. Je koopt alleen extra features. Enige verschil is dat het bij SC ooit eens ingame te koop zal zijn. ooit eens. ooit.
Het enige maar wel meest cruciale verschil, het draait er immers om in een spel dat je dingen vrij speelt, progressie, anders gaat een spel snel vervelen.

Ik weet niet of je sims wel eens gespeeld hebt maar de base game is behoorlijk kaal, echt heel kaal. Dus nee je hoeft het niet te kopen maar je kan het amper een spel noemen zonder dlc, dat willen ze natuurlijk. Ik heb het voor mijn vriendin dus ook gewoon allemaal gedownload want het is natuurlijk van de zotte als je dat allemaal zou moeten kopen.

Waar in Star Citizen het een crowdfunding game is, het geld gaat naar de ontwikkeling. En de "bedoeling" is dat het later ook mogelijk zal zijn om alles vrij te spelen zonder er extra geld voor neer te leggen. Je hoeft die extra features dus niet te kopen.

Crowdfunding vs DLC lijkt mij een aardig verschil, maargoed...
SC is inmiddels al lang geen crowdfunding meer maar simpelweg extra verdienen aan schepen etc. Het geld is allang binnen.

Ik heb wel is sims gespeeld, maar dan hebben we het over sims-1 en daar heb ik het ook bij gelaten. Je kan alle verschillen noemen tussen deze games, maar als jij 500 euro uitgeeft aan de sims of aan een star citizen, het concept blijft het zelfde: veel geld uitgeven aan digitaal vermaak. En in dat opzicht kan SC het veel bonter maken want 1000 euro aan een schip is niet vreemd, wel absurd natuurlijk.
SC is inmiddels al lang geen crowdfunding meer maar simpelweg extra verdienen aan schepen etc. Het geld is allang binnen.
Dat ben ik met je eens, maar je betaald niet voor extra content wat je later niet zal kunnen unlocken.

Met je concept heb je gelijk, maar het blijft een gekke vergelijking omdat het hele principe van dlc verder niet aanwezig is en ook in niks op elkaar lijkt.
Sterker nog, veel schepen kun je nu al in-game unlocken. Alleen qua content is het vrij lastig te halen en er zijn server-wipes bij elke grote update.

Maar een prospector (mine-ship) kost 1.6 miljoen. Speel je een paar weken aan missions dan heb je 'm. En dan kun je 'm houden tot de volgende server-wipe. En met de prospector kun je ook wel lekker geld verdienen.

Er zijn op verschillende plekken ship-stores.
Edit: ah je had de andere sims al gevonden, truck, train en flightsimulator zijn incl alle dlc inderdaad tussen de 5 en 10k.

Waarbij je bij flightsimulator ook nog eens extra veel uit kunt geven aan randapparatuur.
De vergelijking met Train- en Flightsims gaat niet geheel op. De uitbreidingen zijn van talloze verschillende studio's en ontwikkelaars en vaak zijn er gratis alternatieven. Maar het is wel waar, het is een enorm dure hobby als je het 'goed' wil doen.
Waarom introduceren ze niet Sims as a Service? 15 euro per maand geeft je toegang tot alles Sims en als je EA Access hebt dan krijg je nog meer extra's bij.
Sims is altijd al een uitmelk geweest natuurlijk.
EA games en uitmelken.. neuhhh 😛
De Sims is een voorbeeld van een melkkoe die op een gegeven moment instort. Er komt een tijd dat men het beu is, om De Sims te upgraden naar een nieuwere versie, omdat daarmee alle DLCs opnieuw moeten worden gekocht. Het moderne verdienmodel is om de basisversie gratis uit te brengen, altijd gratis te updaten naar een nieuwe versie (gratis van Sims 3, naar 4, naar 5, naar 6, etc.) en om de klant te laten betalen voor DLCs die mee gaan met de versies. Een dergelijk verdienmodel is wel sustanibel voor de langere termijn, omdat Sims gebruikers op zich trouwe klanten zijn. Ook kan de Sims engine wel een keer een overhaal gebruiken, want behalve buggy is de AI ook best matig.

[Reactie gewijzigd door Trommelrem op 9 juni 2019 11:28]

Ik speelde de Maxis / Will Wright spellen religieus in mijn jongere jaren, en dat melkkoe / DLC gehalte is echt onzin. Het stort ook helemaal niet in want de playerbase groeit nog steeds. We hebben in vier jaar nu de zevende serieuze uitbreiding á €40,- per stuk. Dat is €70,- per jaar. Natuurlijk, als je voor welke reden dan ook echt alles wilt, ben je het dubbele per jaar kwijt. Ik kende jongeren die dat op feesten in één weekendje wegzopen.

Het is een leuk spel, en nog steeds uniek in zijn soort. Ik ben zo iemand die er vroeger honderden euro's instopte, maar daar heb ik ook echt duizenden (letterlijk) uren plezier aan gehad.

[Reactie gewijzigd door Eesti op 9 juni 2019 11:47]

''en dat melkkoe / DLC gehalte is echt onzin'' Daar ben ik het niet met je eens. Sims 2 en Sims 3 waren toendertijd ook duur, maar als je ziet wat je daarvoor terug krijgt was je wel weken met zoet. Sims 4 wordt zo minimaal aangevuld. Kijk toen maar naar de basegame, Basegame was toen wat? 50/60 euro? Je had geen peuters, geen zwembaden, geen geesten, brandweer inbreker en de politie is verdwenen, geen carpool. sommige dingen werden er later ingepatched maar als nog. Ik vind zelf dat de game kaal is. zeer zeker vergeleken met vroegere Sims series die veel voller zaten, meer meubels, meer dingen om te doen. Sims 4 is een melkkoe, dat is nu gewoon zo. Ze weten niet meer wat ze moeten doen heb ik het idee, ze doen maar wat en mensen betalen toch wel. je kan mij niet zeggen dat je aan Sims 4 echt honderden uren aan plezier hebt gehad en dat je nog steeds bezig bent om dingen te ontdekken van een nieuwe DLC.
Je kunt gewoon gratis duizenden meubels/behangen/kapsels/kledingstukken downloaden en installeren als mods. Er is gewoon mod support specifiek daarvoor. Dus een klein beetje moeite doen.

Bovendien heeft Sims 3 momenteel voor €539 aan DLC's in de store, dus dat dat is ook niet goedkoop.

Sims 4 base game was onlangs gratis, ik heb er inmiddels 25 uur in zitten en heb nog niks echt bereikt (heb nu pas 2 kinderen bijvoorbeeld, en je wil wel een paar generaties er uit halen eigenlijk). Ik heb vooralsnog geen mods geinstalleerd. Dus nu is de basegame echt wel genoeg gameplay voor > 50 uur. Koop je een DLC, dan kun je die 50 uur plus extra overdoen bijvoorbeeld.

Voor mij is, 1 euro spenderen = 1 uur plezier. Als ik dat uit een game kan halen ben ik tevreden. Speel ik 30 uur met de gratis basegame dan vind ik daarom ook dat ik het het wel waard vind een DLC van 30 euro te kopen. Grote kans dat ik er dan nog wel een keer 30 uur uit haal.

[Reactie gewijzigd door Wraldpyk op 9 juni 2019 20:24]

dat kan al sinds Sims 1, inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat dat iets is wat het spel afmaakt. dan nog loopt het heel erg achter op de voorgaande series. met of zonder custom content.
De kosten van het zuipen, is een zo niet relevant argument.

Zijn argument heeft niets te maken met kosten van drank tegenover de uitbreiding van The Sims. Het gaat hier om de strategie van EA m.b.t. het uitbrengen van nieuwe versies waarbij je uitbreidingen niet gebruikt kunnen worden.

Waarde is altijd persoonlijk. Jij kan 1000 euro meer uitgeven aan je PC, om je setting 5% omhoog te kunnen zetten, en een ander kan 1000 uitgeven aan velgen voor zijn auto, die hetzelfde doen als de oude. Of je kan gaan zuipen, of je kan een collectie beeldjes hebben enz enz enz. Dat zal altijd zo zijn, en ik zal dan ook nooit zeggen dat The Sims het niet waard is, want dat is dus persoonlijk.

Ik denk dat bij The Sims het 'probleem' is, is dat er wel veel mensen geinteresseerd zijn in dit genre, weinig tot geen(?) andere alternatieven hebben, maar zich niet prettig voelen bij dit model.
Mijn vriendin had veel uitbreidingen van The Sims 3, en toen kwam 4, die kocht ze, maar ze miste veel dingen, natuurlijk kon je die wel kopen, maarja...

Dit is natuurlijk niet vreemd voor een game dat een nieuwe uitkomt, alleen dan is wel het punt dat het hier om veel geld gaat, 7de serieuze uitbreiding a 40 per stuk, dat is 280, spel er nog bij en je zit op 340, en dan alle kleine uitbreidingen. Het gaat zo om 500 euro wat je moet achterlaten, en dan zijn ze nog niet klaar met 4, dus tegen de tijd dat 5 komt, dan ben je opeens een flink bedrag 'kwijt', want de spellen zijn natuurlijk gemaakt om de oude echt te vervangen.
De gamepacks hebben het in een melkkoe veranderd. Ja echte uitbreidingen zijn leuk maar die gamepacks hebben voor mij sims begraven.
Ik vind de gamepacks vaak nog wel leuke dingen toevoegen aan de game. De stuffpacks waar je 10 euro uitgeeft voor 10 items zijn daarentegen de echte melkkoe.

Maar het was bij de Sims 2 en 3 wel een stuk beter geregeld, waar je alleen de grote uitbreidingen en de stuffpacks had. Beide waren altijd enorm goed gevuld en voegden ook echt iets toe aan de game.
Behalve dat al die expansions TS3 super laggy hebben gemaakt met mega veel script lag.
In een weekend.. een gemiddelde stapavond kan wel duurder zijn. Leuke vergelijking
en dat melkkoe / DLC gehalte is echt onzin
Het zou geen EA spel zijn zonder uitmelken, dat is wat ze doen. Steeds een kleine aanvulling die de helft van het originele spel kost. Hetzelfde was het geval bij Dragon Age en Mass Effect.
As of July 2, 2018 there are 5 expansion packs (EP), 6 game packs (GP), and 14 stuff packs (SP) which when bought at full price costs $500
Als je ontkent dat het DLC/melkkoe-gehalte onzin is... https://nl.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndroom
Als iemand die het zelf niet speelt (vriendin wel), vind ik het echt wel meevallen. De stuff packs kun je zeker uitmelken noemen, maar cosmetics lijken tegenwoordig in vrijwel elke game normaal te zijn en in tegenstelling tot vele games kun je bij de Sims ook heel veel user created content gratis downloaden en heb je die stuff packs dus echt niet nodig.

Mijn vriendin heeft nu vier expansion packs, waarvan een full price gekocht, dus in totaal heeft ze er 40 (basis spel) + 40 (uitbreiding) + 3 x 20 = 140 euro aan uitgegeven, waarbij ze dus ook enorm veel user generated content heeft kunnen downloaden. Het basis spel was op dag 1 zeker heel basis, maar er zijn ook veel gratis updates geweest, waarbij de mogelijkheden zijn uitgebreid, ook als je geen expansion packs hebt. En als ik zie wat ze soms toevoegen in expansion packs, dan is dat meer dan enkel uitmelken.

Ondertussen is het spel 5 jaar oud en zoals hierboven al aangegeven, liefhebbers halen er honderden uren uit en dan is 140 euro echt niet veel. Je kunt beter dit spelen dan F2P mobile games in ieder geval imo. En ja, als je er voor kiest om echt alles te kopen los van of het interessant is en ook nog full price, dan kies je daar zelf voor.

[Reactie gewijzigd door UltimusXI op 9 juni 2019 14:01]

Tja... ik kocht laatst Baldurs Gate 2 EE voor 17.99 euro en heb daar al weer 120 uurtjes in zitten.

Alles is relatief, nietwaar.
Maar volgens mij is het toch ook nog steeds uit te breiden met user created content?
Ik was vroeger met de sims 1 altijd met floppies heen en weer met nieuw gedownloade content..
Toegegeven, waren wel veelal nieuwe items, en geen nieuwe functionaliteit.
Klopt, cc is echt enorm binnen de Sims, websites als modthesims.com staan vol met user generated content.
Het toeval wil dat de basis game een paar weken terug gratis op EA's Origin stond, dat zal vast niet zonder reden zijn geweest of gedaan. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 9 juni 2019 18:21]

Jammer dat dat soort dingen dan niet op de frontpage terecht komen maar wel dingen als Fortnite update nummer zoveel..
Dan moet je op de /r/gamedeals subreddit zitten
Wat een kletskoek.

"De Sims is een voorbeeld van een melkkoe die op een gegeven moment instort"

En even later:

"Een dergelijk verdienmodel is wel sustanibel voor de langere termijn"

Dat lijken mij tegenstellingen

We zijn in 19 jaar bij versie 4, die alweer 5 jaar oud is.
Wat nu melkkoe ?
Niet iedereen voelt zich verplicht (alle) aanvullingen te kopen.

[Reactie gewijzigd door WimmieV op 9 juni 2019 14:23]

Dat is dan toch de definitie van een melkkoe? Als die geen melk geeft heb je er weinig aan. Als je naar de inhoud (dus kosten om te maken) van de uitbreidingen kijkt hoeft er zoveel niet gekocht te worden om rendabel te blijven met precies hetzelfde.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 9 juni 2019 16:01]

De DLC's geven vele uren speelplezier. Dus vind je het spel leuk dan spendeer je ook genoeg tijd aan de content van de DLC. Anderen geven geld uit aan VBUCKS in fortnite, weer anderen in-app purchases in candy crush. Als je er blij van wordt dan is het goede content.

Als jij dat niet vind, dan ben je duidelijk niet de doelgroep die al honderden uren in het spel heeft zitten.
Anderen hebben al voor mij gereageerd.

Maar je bedoeld dat alles wat je koopt melkkoeien zijn.

Of omdat er iets nieuws voor komt,
óf omdat er aan vullingen voor komen.
De Sims 4 is dan ook al weer uit 2013 ondertussen, dit gaan ze dus heus niet in 4 nog veranderen.
10000en spelers die er geen bezwaar tegen hebben hoe Sims’ DLC in elkaar zit. Mijn vrouw heeft alle sims en alle uitbreidingen van het eerste uur tot nu.

De DLCs zijn vaak complete games in de sims universum en voegen veel content toe, maar ook zonder de DLC heb je een game met veel features.

Ik hoop dat ze het niet veranderen - ik vind het prima zo
Slimme zet. Paar weken geleden was sims4 gratis. Zelf speel ik geen Sims, maar de mensen die ik ken en het wel spelen zitten met smart te wachten op een uitbreiding.
Niks mis met de SIMS, prima verder, maar knetters wat een tenenkrommende presentatie zeg. Je ziet wel dat het echt een vak is een fatsoenlijk Keynote in elkaar te zetten, Ik krijg meer respect voor bedrijven die dat echt goed doen. Niet iedereen kan zomaar voor een lens gesleept worden (ik ook niet ;) ).

Het is niet echt ontopic, maja.
Zelf kijk ik echt wel weer uit naar deze uitbereiding. Ik ben het wel eens met het commentaar hierboven, het is een duur spel. Maar in mijn ogen is het zeker niet beperkt met alle packs erbij. Ik heb het inmiddels 700 tot 800 uur gespeeld en nog steeds heb ik niet alle carrières gedaan. Voor mij blijft het echt lang leuk.

Ik zit zeker niet te wachten op Sims 5. Nu heb ik een uitgebreide game en het ziet er ook mooi uit. Komt Sims 5, dan moet ik weer opnieuw gaan sparen.
Wow geen beter nieuws vandaag? :)

Al jaren geen nieuws gezien over de Sims op Tweakers.

Ben benieuwd of deze DLC wel een leuke toevoeging heeft. vorige dlcs hebben dat niet zo behalve wat nieuwe objecten maar de core gameplay blijft heel erg beperkt. jammer dat na 4/5 jaar? er nog steeds zo weinig werelden zijn. Hopelijk brengt de dlc een leuker omgeving. iets in natuur is altijd wel leuk An sich dus wie weet wordt t eiland leuker dan de doorsnee steden/dorpen. maar goed zal hem vast wel weer voor de vrouwtje aanschaffen gezien we toch al alles hebben... :+
Tja het is E3 tijd, en The Sims4 is nou eenmaal een grote titel qua verkoopaantallen dus zo gek is het toch niet?

Jammer dat ze niet gewoon al die rescources in een opvolger stoppen, begint toch wel een keer tijd te worden.
"Wow geen beter nieuws vandaag?"

Tja, ik heb wel wat interssanter nieuws dan dit getipt aan de redactie gedurende een aardig deel van de dag, maar helaas hebben ze dat niet opgepakt.
The Sims 4, nog steeds populair mede dankzij mods. Je kon al een beach setting krijgen met de Tropical Getaway Modpack

Er zijn ook leuke adult mods tegenwoordig:
Palace of Pleasure (strip club, BDSM)
WhickedWhims
:9

[Reactie gewijzigd door LordLuc op 9 juni 2019 14:01]

Een basis game hoort volledig te zijn. DLC's zijn prima als ontwikkelaars nieuwe spel elementen uitbrengen. Waar ik mij vooral aan stoor is dat sommige spelmakers, basis games uitbrengen die gewoon niet af zijn of bewust content weglaten zodat ze later nog flink kunnen cashen met DLC's. CK2 is voor mij een spel die dit grotendeels goed begrepen heeft(al was daar wel wat kritiek vanuit de consument voor nodig). Zij breiden bij het uitbrengen van DLC's ook gratis content voor de basis game uit. DLC's brengen in de meeste gevallen hierbij ook echt nieuwe spel elementen in.

Voor Sims 5 zou ik het behoorlijk storend vinden als alle improvements van de sims 4 dlc content weg worden gelaten zodat ze dit later alsnog als DLC kunnen uitbrengen. Uiteindelijk is het natuurlijk aan de consument zelf, je ziet als gamers in opstand komen er in veel gevallen ook wel iets veranderd.
Iemand enig idee hoe dat met deeltje 4 zit qua stabiliteit? Bij deel 3 kon je bepaalde combinaties van uitbreidingen niet eens tegelijk geïnstalleerd hebben staan omdat je game daar instabiel van werd en regelmatig crashte of vast liep. Uiteraard nooit opgelost, maar wel vrolijk deel 4 uitgebracht, in true EA fashion. Het is alleen zo jammer dat m'n vriendin er zo gek van is.... :/
Mooie rehash weer. danka


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.