Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ziggo begint verkoop Chromecast voor gebruik tweede tv

Ziggo is begonnen met de verkoop van de Chromecast met Google TV voor gebruik bij een tweede of derde tv. De Ziggo Go TV-app voor Google TV werkt alleen via een internetverbinding van Ziggo en vereist een tv-abonnement.

Ziggo vraagt tachtig euro voor de Chromecast met Google TV en dat is volgens de Pricewatch een marktconforme prijs. De kabelaar zegt dat gebruikers de Chromecast kunnen inzetten om via de tweede of derde tv televisie te kunnen kijken. Dat kan live-tv zijn of terugkijken.

Ziggo ondersteunt het gebruik van twee Chromecasts met de Ziggo Go TV-app in een huishouden. De Ziggo Go TV-app is er behalve voor de Chromecast ook voor diverse smart-tv-platforms en als de tweede tv een ondersteund platform is, is de Chromecast dus niet nodig. Het is niet nodig te streamen naar de Chromecast. De app draait op de stick zelf.

De Ziggo Go TV-app werkt alleen via een internetverbinding van Ziggo. Dat wijkt af van de Ziggo Go-app voor Android en iOS die binnen de hele EU werkt en dus ook bij het reizen functioneel is. De kabelaar is maandag begonnen met de verkoop van het Google-apparaat.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Arnoud Wokke

Nieuwsredacteur

11-10-2021 • 12:39

331 Linkedin

Reacties (331)

-13310329+1114+210+30Ongemodereerd191
Wijzig sortering
Er is sinds vandaag ook een tweede Mediabox Next mogelijk voor de particuliere klanten.
Kosten zijn 5 euro per maand .
Ik kies liever daarvoor.

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra

[Reactie gewijzigd door dolopfriet op 11 oktober 2021 13:22]

Reageer
Voor mensen die bij hun televisie geen internet én tv-aansluiting hebben, is een Chromecast stream de uitkomst. Want die rare Ziggo Mediabox Next wilt beide aansluitingen hebben, terwijl het anno nu gebruikelijk is om alleen UTP bij je televisie te hebben.

Ik wacht nog steeds op het moment dat ik niet meer voor televisie hoef te betalen. Zodra er bij mij eens glasvezel komt, kan ik Ziggo opzeggen en hoef ik eindelijk geen televisie meer te betalen.
De televisieaansluiting gaat bij mij alleen naar het modem, voor de rest heb ik geen aansluitingen meer in huis.
Reageer
Ik dacht dat je een tweede Mediabox Next gewoon via UTP kan aansluiten als deze via de eerste Mediabox Next zijn signaal kan krijgen. De eerste Box dient dan wel met beide aangesloten te zijn?
Reageer
Nope.. dat werkte zo met de Horizon boxen.. maar niet met de Next :-( waren ze maar zo slim |:(
Reageer
Je hoeft ook helemaal niet meer te betalen voor TV, Ziggo heeft internet only abonnementen.

https://www.ziggo.nl/internet/internet-only
Reageer
Weer je of of je dan ook ziggo go kunt gebruiken? Op zich gebruik ik de tv box niet meer en kijk tv via m'n android tv via ziggo go. Veel makkelijker. Maar volgens min heb je daar nog een tv pakket voor nodig?
Reageer
Internet-only is eigenlijk met Kabel TV (= ongecodeerde DVB-C broadcast) maar dan zonder Ziggo GO.

[Reactie gewijzigd door robertwebbe op 11 oktober 2021 15:16]

Reageer
Uhm nee.
Internet only is Internet only geen TV kanalen via coax en ook geen Ziggo GO.

Wil je kabel Tv kies je Internet Basic of start met kabel tv.
Reageer
Zit daar niet bij. TV kijken is 6 euro duurder bij een Max abonnement (60,50 tegen 66,50). Startpakket met TV is 71,00 euro. Mijn punt? Internet only is echt niet veel goedkoper.

Overigens zie ik ook dat je geen gigabit internet-only abonnement kunt krijgen. Wel via zelf pakket samenstellen maar dan zit je dus aan die extra euro's p/m voor TV.
Reageer
Gewoon de klantenservice bellen, die willen je met alle liefde helpen, mits je een beetje vriendelijk bent.

Zo heb ik toen het net uitkwam een Giga internet abonnement met TV compleet, movies & series XL, een Mediabox Next + Ziggo Safe online en een zakelijk DOCSIS 3.1 modem (Ubee UBC1318ZG) op een particuliere aansluiting.

Kortom je kan het hele pretpakket zelf maken zolang je er maar voor wilt bellen / moeite voor doet.
Reageer
en wat is de beweeg reden geweest om een UBC1318ZG te regelen? want tzt wil ik ook wel naar 1000/50 (in de hoop dat de upload vrij snel naar 100mbit gaat...) maar ik wil niet zo`n connectbox :P
Reageer
Ik had erg veel last van packet loss, maar dat zullen niet veel gebruikers hebben. De connectbox kon de hoeveelheid pakketjes per seconde in mijn netwerwk niet aan, waardoor ik 30-60% packet loss ervoer. Dit ondanks twee monteurs die langsgekomen waren, de kabels hadden gecontroleerd en zelfs een nieuwe Connectbox Giga hadden geinstalleerd.

Komt vooral door mijn grote thuisnetwerk met ongeveer 60 apparaten. Ik gebruik niet extreem veel bandbreedte continue, want dat kan die box schijnbaar wel aan (als het maar een paar apparaten zijn, in plaats van 50+).

Sinds de Ubee altijd een perfect stabiele verbinding volgens smokeping.

[Reactie gewijzigd door fjh40 op 12 oktober 2021 11:23]

Reageer
Eerst giga pakket nemen 71.50 met tv start. Dan tv afsluiten, blijft er iets meer dan 60 euro over.

Edit: wat is hier aan off topic???

[Reactie gewijzigd door jimzz op 12 oktober 2021 12:39]

Reageer
Ik hoop dat je begrijpt dat je een abbo minimaal een jaar moet hebben om hem naar beneden bij te stellen
Meer mag altijd
Reageer
daar heb je minimaal het 'kabel tv' pakket voor nodig. (anders geen ziggo GO).
Reageer
Ik heb sinds jaar en dag alleen 'TV Standard Met Smartcard' omdat ik geen losse set-top box wil hebben bij mijn TV, daar zit het ook bij. Ik heb geen internet bij Ziggo. Zoals het nu lijkt is Ziggo Go ook een oplossing voor mijn primaire TV, moet de App wel op een Nvidia Shield werken. Zal eens checken vanavond :-)
Reageer
Zou ik niet doen.
Je betaald nu rond de 20 euro voor je abonnement.
Wil je over naar Ziggo GO gaat het minimaal 42,50 kosten.
Reageer
Besef je dat je hier alsnog betaalt voor de Coaxiale verbinding en dus de open digitale zenders gewoon alsnog TV hebt? _/-\o_ Internet Only is echt de grootste wassen neus die Ziggo tot nu toe durft te hanteren :)

Ziggo, ziggo, ziggo toch.. Wat een belabberde partij |:(

[Reactie gewijzigd door Tweakez op 11 oktober 2021 15:12]

Reageer
Volgens mij ligt dit niet aan Ziggo maar aan de afspraken met de gemeentes en provincies.
Las ooit eens ergens iets dat Ziggo 18 Euro moest betalen voor de doorgifte en gebruik van de kabel.
Is al weer een tijd geleden... oude discussie.

Iedereen moest en zou een internet only abbo hebben... en nu hebben ze er één is het weer niet goed.
Reageer
Ja maar, het is geen internet only.... je betaald gewoon nog steeds voor de coaxiale verbinding voor de doorgifte á 18 euro bijna. Het is pas internet only, als ook die kosten weg zijn. Ik wil helemaal geen verdere verbinding. Alleen internet, niet meer en niet minder, en dat leveren ze niet dus hun aanbod "internet only" is een marketing truc 8)7
Reageer
Stiekem betaal je dan nog steeds gewoon voor TV, want het ongecodeerde dvb-c aanbod krijg je er nog altijd bij 8)7.

Is ook wel af te zien aan die bedragen die ze foor 'internet only' durven te vragen tegen de bandbreedte die je dan krijgt.

Jammer genoeg is FttH ook niet (meer) zaligmakend. Als @Patrick1995 nog geen glas heeft liggen en KPN het uiteindelijk alsnog komt doen, dan wordt het een geheel passief (GPON) netwerk, waarop alleen KPN signaal kan zetten en waar concurrenten dus alleen via KPN Wholesale tarieven diensten kunnen aanbieden. Of je moet geluk hebben dat T-mobile / Open Dutch Fiber er komt graven.
Reageer
Het ongecodeerde dvb-c heb je altijd. Zelfs als je geen klant bent bij Ziggo staat het signaal op de coax. Die kunnen ze alleen handmatig in de wijkkast uitzetten, maar die moeite nemen ze niet. Vandaar ze ook altijd internet en tv hadden gekoppeld.

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 11 oktober 2021 16:57]

Reageer
Volgens sites zoals TotaalTV is Ziggo de laatste tijd toch steeds actiever met het uitschakelen van het signaal in de straatkast. En dat is ook mijn ervaring: Tijdje alleen het 'basis' tv-abonnement gehad, naast FttH internet only. Toen maar opgezegd omdat ik alleen NPO 1, 2 en 3 in HD niet meer van deze tijd vind.

Het signaal was er na het opzeggen ook vrij snel, slechts enkele maanden, van af.
Reageer
Erg wisselend. Ze sturen niet een monteur naar je wijkkast om signaal eraf te halen, maar als een monteur in die wijkkast moet zijn, halen ze 't er vanaf. Hier was het signaal binnen een maand al weg.
Reageer
In het oud multikabel gebied heb je remote tabjes waar je met een druk op de knop het signaal helemaal aan of uit kan zetten. Hoe het in de oud upc of casema gebieden zit weet ik niet.
Reageer
Alleen het jammere van internet only is dat het vrijwel ofwel even duur is dan als je het TV pakket erbij neemt, ofwel een sigaar uit eigen doos alleen een andere naampje op je factuur.

Je zou verwachten dat internet only een flink stuk goedkoper is.

[Reactie gewijzigd door mr_evil08 op 11 oktober 2021 14:53]

Reageer
Inderdaad. Omdat het hier met de glasvezelaanleg/-aansluiting zo problematisch is en we nu al 2 jaar verder zitten sinds het traject begon, ben ik haast geneigd om een jaartje Ziggo te nemen totdat alles in orde is met glasvezel, wat nog wat maanden gaat duren. Maar niet voor die absurde prijzen die Ziggo vraagt voor internet-only!

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 11 oktober 2021 17:13]

Reageer
Dat hebben ze al een tijdje, tenminste een jaar of twee. Het was alleen niet te vinden via de hoofdpagina. Ik kon deze alleen vinden via Google.
Reageer
Er bestaat geen internet only bij Ziggo. Op het signaal uit de coaxkabel dat gebruikt wordt voor de modem zit ook het signaal voor de TV zenders.
Reageer
Gebruikelijk *zou moeten zijn*. Het is aflopende tech, absoluut, maar als je aan het verbouwen ben zou ik vooralsnog toch maar een coax door een buisje leggen. Kan je later vervangen door glas.
Reageer
Ik heb hier al een tijdje de ziggo app draaien op een shield tv. Geen coax kabel meer naar de TV nodig. Werkt top, ik heb nu enkel nog de shield aan mijn tv hangen verder geen ander kastje of wat dan ook.
Reageer
Zelfde hier. Ook een Shield tv op de slaapkamer hangen en voor onze dochter ooit als ze tv op haar kamer mag, ook een Shield tv.

Moet nu alleen nog de coax terug trekken met een netwerkkabel er aan (weet alleen niet meer hoe die loopt en dus of die wel of niet in een buis zit :+).
Reageer
Glas? In huis? Gaat hem nooit worden. Is ook niet te doen, want je kunt dit niet zelf afmonteren. De installatie kosten zullen schrikbarend hoog worden.

Je krijgt glas tot in de meterkast.
Je kunt daar of een mediaconvertor toepassen en er "normaal" 1000Base-T van maken of je propt het direct in een SFP module in een eigen switch. Daar laatje die switch het via een VLAN omzetten naar een poortje waar je je firewall/router op aansluit met de WAN aansluiting, of als je een wat hoger segment firewall/router hebt ook een VLAN. Vervolgens stop je de LAN poort(en) of LAN vlan(s) weer terug in die switch en breng je dit naar verschillende plekken in je huis waar je tv's staan.
Je kunt over koper (CAT6 of CAT6a) zonder probleem 10Gbps trekken. Bij CAT6 moet je alleen korte stukjes overbruggen tot 55meter en CAT6a kan de volle 100meter.
10Gbps is vooralsnog ruim voldoende om in huis alle apparaten van voldoende bandbreedte te voorzien.
Reageer
Sterker nog, het is zwaar overkill voor huis tuin en keuken gebruik.

Gezien de extra benodigde energie en investeringen (10gbit apparatuur is behoorlijk duur) is 1gbit echt nog wel even genoeg thuis.
Reageer
Klopt. In het begin van Corona had ik een Horizon Media Box XL + Extra media box. Ziggo ging er mee stoppen en ik kreeg twee mediaboxen next. En inderdaad: de extra media box heeft naast UTP ook COAX nodig. Die kabel moest ik dus extra (laten) trekken (ik had al UTP naar de bovenverdieping). Tijdens het begin van Corono, kwamen er geen monteurs langs voor dat soort ' extra diensten' zoals bekabeling aanleggen.

Heb de extra mediabox toen maar terug gestuurd en een Fire TV stick gekocht (+USB Ethernet adaptor). De ziggo TV app is ook voor TV stick beschikbaar. En dat werkt prima. Scheelt weer 5 euro per maand ;-)
Reageer
Op zich is dit dan een mooie oplossing, al zijn er ook goedkopere opties te vinden. In feite is elk device dat op AndroidTV draait een prima alternatief. Hieronder zijn de Firestick en de Nvidia Shield al genoemd, maar ook een Xiaomi Mi Stick (heb ik zelf) of Box zijn prima alternatieven. Met name de Firestick en de Mi Stick zijn ook nog eens goedkoper dan deze Chromecast. Ook Realme komt binnenkort nog met een Google TV-stick.

Opties te over voor de consument :)
Reageer
De Next kan ook via WiFi op internet aangesloten worden. Coax is idd nodig voor live-tv.
Reageer
Ik heb zelf voor de kids tweemaal de xiaomi android tv stick gekocht voor € 39,00 met afstandbediening en apps als KPN TV , Netflix, Prime, Videoland en Youtube werkt er perfect op. Beide kids hebben overigens twee afgeschreven 27 inch monitors met HDMI waarop de stick is aangesloten.

Het werkt perfect op deze manier.
Reageer
is iptv dan geen optie voor je?
alleen snel internet nodig, verder op elke tv, telefoon, tablet of mediabox kunnen kijken met alle zenders uit de hele wereld voor een tientje of 8 per jaar.

Geen netflix meer nodig, geen disney meer nodig, geen amazon meer nodig en zelfs geen espn meer.
Alles in 1 pakket voor 80 euro per jaar :)

Mijn ervaring.....werkt allemaal als een tierelier :)
Reageer
Een tweede? Ik kan niet eens een eerste krijgen zonder een heel nieuw abonnement af te sluiten..
Reageer
Wat bedoel je met "heel nieuw abonnement"? Ik heb destijds met 1 jaar verlengd om de Mediabox Next te kunnen krijgen. Was voor mij prima, aangezien er hier voorlopig toch geen glasvezel komt en er geen goede alternatieven zijn voor Ziggo.
De Mediabox Next is echt een verademing t.o.v. die oude box. Geen vastlopers meer, geen digitale artefacten meer, snel, energiezuinig, prima apps. Gewoon dikke prima.
Reageer
Wat @Polydeukes aangeeft, het is echt geen straf om een jaar te verlengen bij Ziggo voor de Mediabox Next. Dit apparaat, is echt een verademing. Had hem als één van de eersten thuis toen die werd gereleased :+
Reageer
Scheelt je ook een vertraging tot twee minuten als je heerlijk voetbal aan het kijken bent en de buren je voor de gek proberen te houden dat er gescoord is.

Ik weet niet wat ik van dat IPTV via de Ziggo GO app moet vinden. Maar voor de simpele programma's waar geen echte tijd belangrijk is (zo live als mogelijk bedoel ik dan) dan is het redelijk nuttig. Kijk je voetbal, live talkshows, etcetera voornamelijk, loop je met Ziggo GO al snel achter de feiten aan. :*)

Is het die 5 euro extra per maand, en een internetkabeltje trekken toch echt wel waard.
Reageer
Betaal je graag 5 euro per maand voor een extra tv ja? Apart
Reageer
We zijn niet allemaal typische hollanders. 'n extra next heeft zo zijn voordelen :)
Reageer
Is het hier mee ook mogelijk om deze next in een ander huis neer te zetten?
Mijn ouders hebben wel complete tv abonnement, ik heb nog start abonnement.

Bij mij kost het 8.45 per maand extra als ik naar TV Compleet wil van TV start.
Dus dan scheelt deze optie 3.45 per maand...
Reageer
Nee, dat is niet mogelijk. Het signaal van een next wordt gestuurd op serienummer binnen een betreffend abonnement. Zodra jij de next bij jou thuis neerzet, zou in theorie en praktijk het niet moeten werken omdat de serienummers niet in jouw "ziggo-netwerk" ingespoeld zijn.
Reageer
Vroeger werkte het wel... Met de oude mediaboxen. Zolang je maar in de regio bleef....

Wel eens gedaan ivb voetbal kijken bij een ander en ik was de enige met een HD abbo ;)
(en toen liep HD zo achter dat je het gejuig van de buren eerder hoorde, en toen zijn we weer sd gaan kijken... :P)
Reageer
Ja, welke oplossing dan ook zonder tv abbo. Ik kijk al 4 jaar geen tv meer en ik mis helemaal niks als ik het weer ergens anders even bekijk. :)
Reageer
Die 2e box heb ik echt al sinds dat de test is afgelopen. Kan je die echt nu pas bestellen?
Reageer
Ja. Wel tig keer ernaar gevraagd en elke keer was het nee.
Reageer
Ik heb op dit moment twee TV's in huis, in de huiskamer staat een Mediabox XL en in de slaapkamer staat een Humax (met een CI+ module). Kan ik die Humax wegdoen en daar inplaats zo'n tweede Mediabox Next plaatsen?

Is die compitabel met de Mediabox XL in de huiskamer?
Reageer
ja dat kan, maar die Humax is toch het beste wat je kan hebben??
films opnemen, en via je netwerk opslaan op een pc (dat kan niet meer met die mediaboxen xl)
DE rede dat ziggo met humax is gestopt :)

Hier doen we er alles aan de humax zo lang mogelijk in leven te houden :)
Reageer
uuhm een Cromecast is op de langere duur goedkoper, na 16 maanden heb je je geld er al uit.

tov de mediabox, waarbij je 5 euro blijft betalen per maand.
Reageer
Dit is toch al heel lang mogelijk? Wij hebben al minimaal anderhalf jaar (zo niet langer) 3 next boxen in huis.
Reageer
Net een reactie hierboven gegeven dat ik wel tig keer naar een 2e next box heb gevraagd maar ik kon deze echt niet krijgen.
Reageer
Moet je wel een waardeloze lompe lelijke "een kabel die enkel voor ziggo getrokken moet worden doorheen je huis" coaxaansluiting in de buurt van je TV hebben.

Ziggo's koppige luie weigering om iets anders dan achterlijk verouderde en gebruiksonvriendelijke tech te gebruiken maakt het voor mij simpelweg een no-go: ik heb geen coax in mij tv hoek, wel cat6 en wifi. Daar kan ik perfect de hoge bitrate 4K HDR streams van Sony Bravia Core over streamen, maar het is blijkbaar niet goed genoeg voor Ziggo hun lelijke brakke 1080i live tv.

Ok, dan geen ziggo, doei :)
Reageer
Ik heb daarentegen liever iets waarvoor ik eenmalig kan betalen en vervolgens mijn maandlasten niet verhoogt. Ik behoor niet tot de doelgroep voor de huurproducten samenvattend gezegd.
Ik heb deze chromecast overigens geprobeerd met T-Mobile TV en hij werkt prima, voor 12,50 euro tv voor op 4 tv´s! (Abonnement voor TV zonder box bij T-Mobile)

[Reactie gewijzigd door elponchis op 13 oktober 2021 17:23]

Reageer
Voor "boomers" waarschijnlijk een betere oplossing inderdaad, voor de jeugd is dat ontzettend duur. Na 16 maanden heb ik die Chromecast er uit. Als ik het tv abonnement meereken na 3 maanden al.
Reageer
Over een jaar kost dat 60 euro, die chromecast heb je er dan zo uit.
Reageer
Kan je met de Ziggo Go app voor smartphones ook live TV streamen via de Chromecast (zonder dat je Ziggo verbinding hebt)? Volgens mij of niet altijd, toch? :)

EDIT:
Kleine nuance aan de vraagstelling toegevoegd, ik heb namelijk geen Ziggo verbinding.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 11 oktober 2021 12:46]

Reageer
Live TV en Replay TV uit de Ziggo GO app voor telefoon/tablet kun je perfect streamen naar een Chromecast. Dit werkt probleemloos in de gehele EU. Op deze manier kun je in de praktijk dus in de gehele EU naar Ziggo op je tv kijken, zonder dat je gebruik hoeft te maken van een Ziggo-internetverbinding.

Op deze 'nieuwe' Chromecast met Google TV kun je rechtstreeks apps installeren. Streamen vanaf je telefoon/tablet is dan niet meer nodig (maar het kan nog wel). Via deze weg (met de Ziggo GO TV app rechtstreeks op je Chromecast geïnstalleerd) kun je alleen naar Ziggo kijken als de Chromecast verbonden is met een Ziggo-internetverbinding.

[Reactie gewijzigd door NY_Giant op 11 oktober 2021 14:09]

Reageer
Bij Replay TV is het casten naar een chromecast echter vaak geblokkeerd, dat zal vast gerelateerd zijn aan rechten van contentleveranciers, maar is wel rete irritant, terwijl ik op mijn mediacenter gewoon alsnog Replay TV kan bekijken op dezelfde TV, dus ik vraag mij af hoe nuttig die extre beperking is.
Reageer
Vaak kan je dit omzeilen door het programma op te nemen. Opgenomen programma's kan je dan wel weer terugkijken.
Reageer
Hoe neem je programma's op met de Ziggo Go app? Dat is geen functie die ik ooit eerder gezien heb.
Reageer
Of het komt door mijn abo, maar bij het programma kan ik in de Ziggo Go app in de menu gewoon op opnemen klikken.
Reageer
Ligt er aan wat voor kastje je hebt. Bij mij thuis met een media box kan ik via app opnemen, met Cisco, HUMAX e.d. niet.
Reageer
Ik denk dat die optie alleen aanwezig is als je ook een Mediabox van Ziggo hebt, want hij moet natuurlijk wel een device hebben om het op te nemen. Ik zie er hier inderdaad verwijzingen naar: https://www.ziggo.nl/klan...-radio/ontvangers/opnemen

Maar bij mijn Ziggo Go app zie ik die optie niet, maar ik heb ook geen Mediabox, want heb alleen CI+ modules, want wil geen extra box bij mijn TV hebben.
Reageer
De Mediabox neemt zelf ook niets meer op, die heeft onlangs een update gehad. Alles gaat via de cloud tegenwoordig.

Ik kan via de ziggogo.tv website ook gewoon opnames plannen.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 11 oktober 2021 14:15]

Reageer
Ok, maar blijkbaar zit die optie nog wel aan je mediabox gekoppeld, ik heb hem ieder geval niet in mijn Ziggo Go app
Reageer
Tegenwoordig is dat wel toegestaan, al zijn sommige zenders/programma's helaas uitgesloten: https://community.ziggo.n...de-Chromecast/ba-p/778914
Reageer
Ik heb net contact gehad met Ziggo klantenservice betreft dit apparaatje.

Het blijkt dat

A. De Google Chromecast + TV Branded is.
B. Replay TV wordt volledig ondersteund, geen omwegen en geen haken en ogen.
C. Hij is niet op factuur te verkrijgen, het moet gekocht worden in de zogenaamde "RANDAPPARATUUR" afdeling, waar ook TP link etc. etc. te krijgen zijn. Helaas voor de ge-abboneerde onder ons. Wel krijg je 2,50 korting op de verzending, waardoor het apparaat 79,95 kost.

[Reactie gewijzigd door Raan7 op 11 oktober 2021 19:49]

Reageer
Bij Belsimpel is hij voor iedereen te koop en joh hij is nog 1 euro goedkoper dan bij Ziggo ook..

https://www.belsimpel.nl/...omecast-met-google-tv-wit

Dit is trouwens denk ik een nieuwe inkomstenbron voor Ziggo, want:

1. op veel nieuwe tv´s werken de apps al standaard dus dan heb je dit niet eens nodig.
2. in het buitenland is dit voor consumenten voor 70 euro al te krijgen, dus de kostprijs zal wel rond de 50 euro liggen, alleen omdat hij officieel in Nederland niet te krijgen is, is hier ~80 euro hier normaal.

[Reactie gewijzigd door elponchis op 13 oktober 2021 17:33]

Reageer
Ondertussen gebruik ik de chromecast tv al een half jaar, maar terug kijken gaat net zo makkelijk als op de telefoon of tablet. Hij is, omdat hij 24/7 aanstaat, wel iets minder stabiel. Eens per 2 weken de stekker er uit om er voor te zorgen dat de ziggo app niet blijft hangen is noodzakelijk. De app geforceerd sluiten haalt niks uit.
Reageer
Je hebt ook geen "Tv- en Internet" abonnement nodig. Met alléén Internet heb je ook TV via Ziggo Go.
Reageer
Welk abonnement is dit dat? ik vind 'm zo 123 niet.
Reageer
https://www.ziggo.nl/pakketten

Kies je TV pakket -> Ik wil geen TV. Internet Only.

Uiteraard heb je dan alleen standaardzenders.
Reageer
Weet je zeker dat je dan Ziggo go hebt? Naar mijn weten is het verschil tussen:

internet & online tv aan de ene kant en internet only bij Ziggo juist dat je bij de eerste de basiszenders over de kabel krijgt + gebruik mag maken van ziggo go tv en bij internet only alleen de basiszenders via dvb-c het doen en de app er niet bij zit.
Reageer
Dit is interessant. Ik ging het eens nazoeken, en hoewel ik 1000% zeker weet dat ik alleen Internet expliciet zonder TV heb willen afsluiten, zie ik in mijn account dat TV ook aanstaat.

Ik heb nog nooit van die hele TV gebruik gemaakt en Ziggo Go pas recent "ontdekt." Dus of ze hebben mij toch een oor kunnen aannaaien voor €6,50 per maand, of ten tijde van het afsluiten was het nog niet mogelijk om alleen internet af te sluiten zonder TV. Zou me niet verbazen, zo'n monopolist is het wel.

Het abonnement is nu 13 maanden oud. Hiervoor had ik Tweak glasvezel, 2 keer zo goedkoop, 20 keer zo snel. Beviel goed. Maar ik ben inmiddels naar de monopolistenpolder verhuisd.
Reageer
Dit zou kunnen inderdaad, internet only bieden ze pas sinds kort, zie nieuwsbericht op rtl:

https://www.rtlnieuws.nl/...only-goedkoper-abonnement

Maar goed, ik heb hetzelfde gehad, toen ik over vdsl maar 23mbit kon krijgen moest ik op een gegeven moment voor snel internet wel naar ziggo. 1,5 jaar geleden werd de vdsl lijn geupgrade en kon ik 100mbit halen en dat voldeed en voldoet nog steeds voor mij (25 euro). Gezien de snelheid van glasvezel uitrol verwacht ik niet meer over te hoeven naar ziggo (gelukkig) als ik behoefte zal krijgen in de toekomst voor sneller internet.
Reageer
internet only bieden ze pas sinds kort, zie nieuwsbericht op rtl:
https://www.rtlnieuws.nl/...only-goedkoper-abonnement
Nu begrijp ik het! Ik was al druk in de weer met factuurs enzo om te kijken waar het fout ging.
Mods, bovenstaande reactie moet even op +2.

Ik zou willen dat er hier in de straat glasvezel kwam te liggen. :')

[Reactie gewijzigd door Redsandro op 14 oktober 2021 12:53]

Reageer
Live TV en Replay TV uit de Ziggo GO app voor telefoon/tablet kun je perfect streamen naar een Chromecast. Dit werkt probleemloos in de gehele EU
Is dat nieuw? Het was denk ik nog dit jaar dat de meeste commerciele zenders verhinderden dat je Replay TV kon casten. Het is me onlangs opgevallen dat ik ineens de Formule1 kon terugkijken via de Chromecast op Ziggo Sport, dat kon pas geleden echt niet.
Reageer
Dat mag nu wel inderdaad, al zijn sommige zenders/programma's helaas uitgesloten: https://community.ziggo.n...de-Chromecast/ba-p/778914
Reageer
Maar dat heeft meer te maken dat Replay TV voor die zenders/programma's helemaal niet beschikbaar is, niet zozeer dat je het niet kan casten. Of begrijp ik dat verkeerd?
Reageer
Het zit eigenlijk zo:

Elk programma dat je via Ziggo GO op je telefoon kunt terugkijken, mag je nu ook streamen naar je Chromecast (of terugkijken via de native Ziggo GO TV app op de Chromecast met Google TV).

Vanwege rechtenkwesties is dat helaas niet bij elk programma mogelijk, maar bij de overgrote meerderheid wel.
Reageer
Ja dat is wat ik bedoel idd. En daarbij lijkt er volgens deze comment geen verschil te zijn in wat je in de Ziggo Go app terug kunt kijken, en wat je op de Mediabox kunt zien:
Dat kan kloppen. Niet alle content is beschikbaar gesteld voor Replay TV. Dit heeft met de overeenkomst te maken die wij hebben met de contentaanbieders. Deze content is dan zowel niet via de Mediabox Next of Mediabox XL te bekijken als via Replay TV via de ChromeCast. Bij deze content ontbreekt het icoontje om het programma terug te kijken.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 11 oktober 2021 14:42]

Reageer
Het zou goed kunnen inderdaad dat dat inmiddels volledig gelijk is getrokken. Als de beeldkwaliteit via de app nog iets omhoog gaat, kan ik straks prima af zonder kastje of CI+.
Reageer
Ongeveer hoe het bij de telenet- app werkt (max 5 devices daar). maar ben je nu niet slechter af ?, Op de oude manier stream je eigenlijk ook niet van je tablet of telefoon, je gebruikt die gewoon als afstandsbediening eenmaal de content gestart is haalt die chromecast alles zelf binnen tenzij je natuurlijk je scherm kopieert en kan je gerust de app uitzetten op je telefoon, althans bij telenet zo. Nu moet je een app op de Chromecast installeren en dit moet binnen het zigo netwerk zitten, dus meer controle voor hun.
Reageer
Je kunt deze 'nieuwe' Chromecast ook nog steeds op de ouderwetse manier gebruiken, zoals jij beschrijft. Daarnaast kun je nu dus ook nog apps op het apparaat zelf installeren. Er zit een afstandsbediening bij en zappen en navigeren gaat op deze manier een stuk sneller dan wanneer je de Chromecast vanaf je telefoon bedient.

Maar casten en bedienen vanaf je telefoon blijft ook gewoon mogelijk. Er komt dus eigenlijk een functie bij zonder dat de oorspronkelijke functie, zoals we die van eerdere Chromecasts kennen, verdwijnt.
Reageer
Ik heb sinds eind april de Chromecast met Google TV. Werkt prima: Netflix, Prime, Ziggo Go, VLC om vanaf de harddisk te streamen. Alles werkt, behalve NPO Start. Die crasht onmiddelijk na het opstarten. Voor NPO Start cast ik nog altijd vanaf mijn telefoon.
Reageer
Helaas vertikt de NPO het vooralsnog om de app geschikt te maken voor Android TV 10 (want dat is waar het probleem zit; niet zozeer de Chromecast met Google TV zelf). Het grappige is dat de NPO-app wel prima werkt overdag tussen 12 en 16 uur. Buiten die tijden crasht die inderdaad.
Reageer
Ik had al eens gelezen dat de app wel overdag werkt en dat natuurlijk uitgeprobeerd. Maar dat is bij mij nooit gelukt.
Reageer
met welke device heb jij er een harddisk aan gehangen? Geheugen van dat apparaatje is net voldoende voor die paar apps namelijk en dan heb je geloof ik een goedwerkende en tegelijkertijd power throughput ondersteunende usb-c hub nodig.
Reageer
Sorry. Late reactie vanwege afwezigheid. Ik draai minidlna op mijn NAS en dat stream ik met VLC.

[Reactie gewijzigd door ErikJanVens op 18 oktober 2021 20:41]

Reageer
Doe ik zeer vaak, nooit problemen mee ervaren. Ook niet in het buitenland. Ik neem op vakantie altijd een chromecast mee om voetbal te kunnen kijken.
Reageer
De Ziggo Go App werkt niet altijd in het buitenland. Ik was recent in Turkije en daar kon ik niet kijken zonder GPS toegang voor de App.
Reageer
Vodafone denkt daar anders over. Kan mij best voorstellen dat klanten van VodafoneZiggo dan hetzelfde verwachten van Ziggo.
Reageer
Nee, ze zeggen nergens dat Turkije in de EU ligt. Wel dat je dezelfde voorwaarden krijgt als een EU land:
Op hun website:
Ook buiten de EU, want alleen bij Vodafone ben je ook in Turkije, Zwitserland en Albanië net zo mobiel als in Nederland.
Reageer
Laat dat woordje "nog" alsjeblieft weg, dat impliceert dat ze er bij komen en met het huidige regime en economie daar zie ik dat niet gebeuren ;) .
Reageer
Laat dat woordje "nog" alsjeblieft weg, dat impliceert dat ze er bij komen en met het huidige regime en economie daar zie ik dat niet gebeuren ;) .
Als Ankara een mooie 'entry-fee' betaald, zijn er vast wel wat mogelijkheden.
Het idee EU is prima, maar het wordt nog steeds gerund door mensen :+
Reageer
Wees maar blij dat het niet werkte anders had je een leuke rekening tegemoet kunnen zien voor je internet... (zie ook antwoord van @robertwebbe )
Reageer
Ik heb iets van 50 GB gebruikt en dat valt allemaal onder de FUP van Vodafone. Ze waarschuwden me wel dat als ik meer dan incidenteel zo vaak in Turkije data ga verstoken ze me wel een rekening gaan sturen, maar dat dit nu nog niet het geval is.
Reageer
Daar heb je een oplossing voor heh, tenminste op de android. Die staat namelijk het gebruik van fake gps apps toe waarmee je de telefoon laat denken dat hij zich elders bevindt en als je dat tegelijkertijd doet met een VPN met een locatie in een willekeurig EU land, voila.
Reageer
Oh nou als ik dat doe, of het probeer bij iemand anders thuis, krijg ik de melding dat ik niet verbonden ben met het ziggo netwerk
Reageer
Waar kijk jij ziggo go mee? Net gewoon via data bundel getest en kan gewoon kijken hoor via android ziggo go app.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 11 oktober 2021 12:54]

Reageer
Ja dat lukt. maar het streamen naar een Chromecast buiten het ziggo netwerk
Reageer
Nee klopt niet met de normale of ultra waarschijnlijk dan. Omdat die een link door stuurt naar je chromecast. Wel dus de google tv Chromecast.
Reageer
Ik snap het probleem al.

Op de google TV staat ook een ziggo app en die moet verbonden zijn met het ziggo netwerk.
Als je de ziggo go app gebruikt op je telefoon/tablet en die cast naar een chromecast dan werkt dat ook buiten het ziggo netwerk (in ieder geval de oude chromecast en de ultra, bij de nieuwe zal een cast wel worden overgepakt door de native app die dan weer niet werkt.)
Reageer
aah okee. wel apart dat de android app op de telefoon weer niet met het ziggo netwerk verbonden hoeft te zijn. maar ook wel weer logisch omdat je telefoon overal mee kan nemen.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 11 oktober 2021 14:13]

Reageer
Ja, zo heb ik afgelopen seizoen oa ook F1 gekeken. De TV met Google TV Chromecast en Ziggo Go app en Vodafone dataverbinding combo, resulteert in de foutmelding. Als ik echter de Ziggo Go App vanaf mijn (KPN) telefoon start, op het zelfde netwerk zit als de TV (met Vodafone data), kan ik mijn telefoon beeld casten naar de native Ziggo Go app van de Chromecast. En dat werkt wel/prima. En valt zoals je ziet maar lastig uit te leggen... NB Een Vodafone dataverbinding valt dus kennelijk niet onder de noemer Ziggo Netwerk...

[Reactie gewijzigd door Robus op 11 oktober 2021 18:04]

Reageer
Dat is eigenlijk wel heel erg slecht zeg. Je zou toch aannemen dat het ook werkt op een Vodafone netwerk.....
Reageer
Ik cast de formule 1 altijd naar Chromecast of AirPlay terwijl ik geen ziggo verbinding heb, werkt perfect.
Reageer
Er zijn 2 versies van Ziggo GO. De eerste is bedoeld voor smartphones en tablets, deze kun je in de hele EU gebruiken op iedere internetaansluiting. De tweede (Ziggo GO TV) is bedoeld voor televisies thuis en deze werkt alleen op een Ziggo Internetaansluiting. De beeldkwaliteit van de TV app is hoger dan die van de smartphone gezien de schermen groter zijn.
Reageer
Dat is geen antwoord op de vraag. Hij vraagt of je de mobiele app wel ook kunt casten naar een Chromecast (dus niet de app op de Chromecast zelf draaien).
En ja, dat kan wel. Ik weet niet of het altijd kan of dat er restricties op zitten bij bepaalde programma's, maar ik heb bv wel F1 zo op tv gekeken bij familie die geen Ziggo hebben.
Reageer
Weet je dat zeker? Ik dien mij aan te melden met mijn Ziggo account. Geen Ziggo abonnement = geen Ziggo account. Toch?
Reageer
“ik heb bv wel F1 zo op tv gekeken bij familie die geen Ziggo hebben.”

Dan heeft hij uiteraard met zijn ziggo account, waarschijnlijk op zijn eigen mobiel, staan casten naar de Chromecast van de familie.
Reageer
“ik heb bv wel F1 zo op tv gekeken bij familie die geen Ziggo hebben.”

Dan heeft hij uiteraard met zijn ziggo account, waarschijnlijk op zijn eigen mobiel, staan casten naar de Chromecast van de familie.
Precies, dat werkt wel gewoon ongeacht welke verbinding er achter ligt (dat hoeft niet perse Ziggo te zijn, het werkt tenslotte ook met je 4g abbo)
Reageer
Dan begrijp ik niet waarom je aan Finraziel de vraag “weet je dat zeker?” stelt. Lees ik iets anders in zijn bericht?
Reageer
Dan begrijp ik niet waarom je aan Finraziel de vraag “weet je dat zeker?” stelt. Lees ik iets anders in zijn bericht?
Lees de vraag helemaal bovenaan de draad ook even want je mist wat context. CHAOS vraagt of je zonder thuis over een ziggo verbinding te beschikken wel gebruik kan maken van de Ziggo App om te casten. Daarop antwoord robertwebbe met de opmerking dat je bij anderen thuis zonder dat daar een Ziggo verbinding ligt prima kan casten(hij heeft thuis zelf wel een Ziggo lijn, CHAOS niet). Ik reageer daar vervolgens vragend op dat je mijn weten alleen gebruik kan maken van de app als je zelf thuis een Ziggo lijn hebt want om te casten moet je inloggen met je Ziggo account en die krijg je niet zonder een Ziggo abonnement.

[Reactie gewijzigd door Typecast-L op 13 oktober 2021 00:47]

Reageer
Op veel programma's zit inderdaad een restrictie en kan dat dus niet, ook niet als je thuis op je eigen Ziggo Wifiverbinding zit.
Reageer
Ik gebruik wel eens de Ziggo Go-app van iemand anders op mijn telefoon of laptop, en ik kan niet casten omdat ik geen Ziggo-internetverbinding heb thuis.
Reageer
Wat mijn ervaring is, is dat je wel kan casten bij live uitzendingen, maar niet met replay of later starten met kijken, terwijl de uitzending gaande is.(iOS) Tenminste met F1, andere kanalen/programma's niet getest. Blijkbaar heeft dat met rechten te maken volgens Ziggo.

Ik blijf het vreemd vinden dat ik geen replay mag casten vanaf mijn iPhone of iPad met Airplay direct naar mijn TV, maar dat ik wel mag replayen vanaf een Apple TV met Ziggo Go, terwijl dat uiteindelijk precies hetzelfde doet, alleen geen Airplay ertussen.
Reageer
Wie bij Ziggo heeft deze belachelijke naming bedacht.

Ziggo Go TV vs Ziggo Go en wat kan je met beiden apps: TV kijken, eventueel kan het allebei via de chromecast. Het grote verschil: Ziggo Go TV werkt alleen op het Ziggo netwerk.

Dit zorgt toch voor gigantisch veel verwarring (zie ook de discussie onder dit artikel waar Ziggo Go TV en Ziggo Go door elkaar gebruikt worden).

Daarnaast slaat de naam Ziggo Go TV app ook nergens op, de Go slaat mij insziens op mobiel gebruik (laptop, telefoon) als in: niet op een vaste plek TV kijken.

Terwijl de Ziggo Go TV App juist wel op 1 vast apparaat, namelijk de TV, gebruikt wordt 8)7
Reageer
Ze hadden het dan idd beter Ziggo Home kunnen noemen. Als iemand van Ziggo meeleest en dit overneemt: graag 2ct per download als jullie die naam gaan gebruiken :+
Reageer
[quote]
De tweede (Ziggo GO TV) is bedoeld voor televisies thuis en deze werkt alleen op een Ziggo Internetaansluiting. De beeldkwaliteit van de TV app is hoger dan die van de smartphone gezien de schermen groter zijn.
[/quote]


ik hoop oprecht dat dit waar is. heb je hier een bron van? (dat het geen 720p is maar 1080?)
Reageer
Ik heb dit op de Ziggo Community gelezen. Maar blijkbaar is de helft maar waar want nu ik mij er verder in verdiep lees ik dat alleen Movies & Series 1080 is en live tv en replay 720.

Maar ik gebruik de Chromecast met Google TV al een tijdje met Ziggo GO TV en ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit.

[Reactie gewijzigd door robertwebbe op 11 oktober 2021 17:38]

Reageer
Sja ik ook en ik ben niet tevreden over de beeldkwaliteit, wie heeft er nu gelijk dan ?
Reageer
Met de Ziggo GO app op je telefoon kun je zonder Ziggo internet toch casten naar en chromecast.
Maak je gebruik van de nieuwe Google chromecast (waar de ziggo app zelf opstaat), maar ook de ziggo go app op je android televisie dan moet je een Ziggo verbinding hebben.

Ikzelf maak gebruik van de Ziggo GO app op mijn android televisie. Ik moet dan eerst een VPN opzetten naar mijn andere huis (waar ik wel een ziggo abonnement en een ziggo verbinding heb) om te kunnen kijken.
Reageer
KPN heeft dezelfde beperking voor de app die op smart tv's beschikbaar is voor o.a. Samsung tv's. Zal misschien te maken hebben dat ze in dergelijke apps gebruik maken van multicast streams om hogere kwaliteit aan te kunnen bieden en je daarom binnen het netwerk van de provider moet zitten.
Reageer
Even wat terminologie verhelderen ;)
Maak je gebruik van de nieuwe chromecast with Google TV (waar de ziggo Go TV app zelf opstaat), maar ook de ziggo go TV app op je android televisie dan moet je een Ziggo verbinding hebben.
Het zijn dus twee verschillende apps: "Ziggo Go" op tablet&mobiel, "Ziggo Go TV" op Android TV en Chromecast with Google TV. Alleen Ziggo Go TV heeft internet van Ziggo nodig.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 11 oktober 2021 14:37]

Reageer
Ik heb even gekeken wat ik heb geinstalleerd. En je hebt gelijk. Op mijn TV staat 'Ziggo Go TV' en op mijn mobiel staat 'Ziggo Go'.

Dan maar eens kijken of ik Ziggo Go op mijn android TV kan krijgen. En kijken of ik dan toch tv kan kijken zonder Ziggo internet...
Reageer
Kun je niet gewoon casten vanuit de Ziggo Go app op de telefoon naar je Android TV?

Gewoon lekker zappen zal er niet bij zijn, zo werkt de Ziggo Go app immers niet.
Reageer
En dat is de reden dat ik de app op mijn tv wil hebben. Dan kan ik lekker zappen via de afstandsbediening en hoef ik niet te klooien met die app.

Het zou trouwens wel mooi zijn als er een eenvoudige manier is om te zappen op de Ziggo Go app terwijl je aan het casten ben.
Reageer
Ik heb thuis T-mobile en gebruik de Ziggo go van mijn ouders.
De app op mijn Apple TV werkt niet omdat deze dan de foutmelding geeft dat ik op een foutief netwerk zit (logisch).

Echter als ik de app op mijn iphone gebruik en dan via shareplay cast werkt het ineens wel.

Prima alternatief, denk dat dit ook wel werkt via chromecasts.
Reageer
Ja hoor, zolang je account gegevens hebt van iemand die toegang heeft tot de Ziggo Go app is dat geen probleem.

Ik gebruik Ziggo Go voor de F1 met het account van mijn vader, terwijl ik zelf bij Online zit. Andersom gebruikt hij mijn Canal Digitaal voor voetbal.

Ook gedurende de vakantie in Kroatië gewoon F1 kunnen kijken via de Ziggo Go app, zonder problemen.
Reageer
Je hoeft voor zover ik weet niet met Ziggo verbonden te zijn, maar wel ingelogd. Mijn broer had in zijn vorige huis geen Ziggo maar Caiway, en streamde Formule 1 naar zijn Chromecast via de Ziggo Go app met de inloggegevens van mijn ouders.
Reageer
Als je bent verbonden met je Ziggo netwerk wel
Reageer
Och, vergeten erbij te vermelden: zonder Ziggo verbinding.
Reageer
Dan kan dat niet helaas
Reageer
Helaas, de Ziggo GO TV app werkt alleen op een Ziggo internet verbinding met actief abbo zoals hierboven ook geciteerd wordt. Heb dat zelf al eens uitgeprobeerd en werkt inderdaad niet.

De Ziggo Go app voor Android, werkt wel maar dat is dus niet dezelfde app.
Reageer
Werkt hier gewoon prima op het KPN netwerk en voorheen Telfort.
Reageer
De Ziggo GO TV App die specifiek is gemaakt voor Android TV werkt niet. Ik heb juist dat vorige maand geprobeerd om F1 te kijken op mijn KPN internet. Je krijgt echt de melding dat ik een Ziggo verbinding nodig heb.

Wat wel werkt is de Ziggo GO (die voor telefoon, tablet etc) app. Ik kan me bedenken als je zo'n Android kastje hebt die de normale Android draait (die Chinese spul vaak) dat je dan de normale Ziggo Go app aangeboden krijgt via de Play Store en ga vanuit dat dat inderdaad wel werkt. Door te casten vanuit de Ziggo GO app op de telefoon konden we dit trouwens wel zien.

[Reactie gewijzigd door V-rg op 11 oktober 2021 13:19]

Reageer
Ik kijk op de PC en inderdaad op de telefoon en H96 max, die wordt gezien als een Pixelphone. Never nooit problemen mee in jaren en zelfs de Horizon app van Ziggo draaide altijd zonder problemen.
Reageer
Als je hier inlogt https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-gids-replay.html
kun je 'ook gewoon' op elke (Windows)computer of laptop kijken...
Reageer
Als je hier inlogt https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-gids-replay.html
kun je 'ook gewoon' op elke (Windows)computer of laptop kijken...
Werkt ook op een Mac laptop/desktop

[Reactie gewijzigd door versc049 op 11 oktober 2021 17:04]

Reageer
Je kunt alleen live tv zien en niet via replay via Chromecast. In de app zelf kijken kan wel.
Reageer
Hij vroeg dan ook naar de Ziggo Go app, niet naar de Ziggo Go TV app.
Reageer
Ja dat kan mijn vader kijkt op die manier formule 1 op zijn KPN verbinding :)
Reageer
uit het artikel

De Ziggo Go TV-app werkt alleen via een internetverbinding van Ziggo. Dat wijkt af van de Ziggo Go-app voor Android en iOS die binnen de hele EU werken en dus ook bij het reizen functioneel zijn

Via de app moet je dus niet via Ziggo verbonden zijn. Als je via de app op de Chromecast zelf wil streamen, wel.

Dus via Ziggo netwerk gebruik je de app op de Chromecast zelf en bedien je alles via de afstandsbediening van de tv. Via niet-Ziggo netwerk stream je van op je telefoon of tablet via de Ziggo Go app
Reageer
Of het moet nu veranderd zijn, maar ik keek altijd rustig tv op mijn telefoon met tele2 netwerk voordat ik ben overgestapt op vodafone, en mijn broer keek thuis via mijn inloggegevens op zijn tv met chromecast. Voor zover ik weet mogen ze je niet eens verbieden te kijken via een andere provider, aangezien wij europees geregeld hebben dat alle data gelijk is, in tegenstelling tot in de USA.
Reageer
Jawel. Ik zal maar niet openbaar bekend maken waarvoor ik het gebruik, maar laat ik maar zeggen dat het me geld bespaart. Werkt perfect :)

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 11 oktober 2021 12:51]

Reageer
Ja dat werkt, maar inderdaad alleen voor Live TV. Replay (dus dingen terugkijken) via Ziggo Go mag je van de leveranciers helaas niet casten ( https://community.ziggo.n...eTV-Chromecast/td-p/26504 ).

Hopelijk mag dat laatste (voor de mensen met een Ziggo-verbinding) met Google TV wel, omdat dat geen casten is (want de app draait op de TV of Chromecase zelf). Heb jij niets aan, maar wij waren erg teleurgesteld doen we enige tijd terug op de slaapkamer iets wilden terugkijken. Hebben het toen maar op de tablet gekeken.

[Reactie gewijzigd door Paul op 11 oktober 2021 13:00]

Reageer
Replay TV casten naar een Chromecast (dus dingen terugkijken) werkt tegenwoordig ook prima:

https://community.ziggo.n...de-Chromecast/ba-p/778914

En terugkijken rechtstreeks op deze 'nieuwe' Chromecast met Google TV werkt ook prima (zolang het apparaat verbonden is met een Ziggo-internetverbinding).

Enkele zenders/programma's zijn wel uitgesloten van het terugkijken, maar over het algemeen werkt het probleemloos.

[Reactie gewijzigd door NY_Giant op 11 oktober 2021 13:30]

Reageer
KPN's variant van Replay TV mag ik ook casten naar de Chromecast, mijn oma doet dit sinds afgelopen jaar dagelijks. Dus ik zou het best vreemd vinden als dat op dit moment niet zou mogen bij Ziggo. Mogelijk is dat bij KPN dan ook pas recenter aangepast.
Reageer
ja, dat werkt prima
Reageer
Ik heb mn ouders geholpen met de ziggo app en die werkt ook gewoon bij mij thuis met de chromecast. Deze ziggo app draait gewoon op mn mobiel.
Reageer
Wel met Google TV dat is een andere app.
Reageer
Ligt aan het programma en of de app er zin in heeft. Het is nogal instabiel. Gebruik het wekelijks.
Reageer
Niet altijd, wat zonde dat alles weer via een Ziggo verbinding moet lopen. Casten vanaf de telefoon werkt dan weer wel maar dat werkt uiteraard weer net niet bij de zenders/programma's die jij wilt zien.

Ik kijk zelf wel eens voetbal of F1 via de Ziggo GO app op een Philips TV met Android TV. Soms is de wifi verbinding niet wat het zijn moet achter in de tuin, dan werkt het prima om even een hotspot op je telefoon op te zetten en toch verder te kijken.

Nu zat ik laatst bij iemand anders thuis met een Chromecast + Android TV. Wifi reikte niet tot achter in de tuin dus zet ik maar een hotspot op, begint diezelfde app op die chromecast ineens te weigeren want geen ziggo verbinding.

[Reactie gewijzigd door Johanson16 op 11 oktober 2021 17:06]

Reageer
Je kan met de ZiggoGo app op je telefoon of tablet, gewoon op je reguliere chromecast streamen, ongeacht welke internet verbinding je hebt. Terug kijken en casten kan NIET via de app op je telefoon of tablet.

Maar blijkbaar kan dat WEL op deze Ziggo Chromecast binnen het Ziggo netwerk. De ZiggoGo app staat blijkbaar op die chromecast en heeft daardoor wel een beperking in netwerk, maar niet in content om te streamen

[Reactie gewijzigd door chimnino op 11 oktober 2021 20:44]

Reageer
Kan ik nog een derde tv voorzien van Google TV?
Ja, dat kan zeker. Je kunt per Ziggo internetaansluiting twee Google TV's aansluiten. Dat is naast je mediabox aansluiting.
Ligt het aan mij of kunnen het er ook 5 zijn bijvoorbeeld? Ze werken toch via een app? Wie houdt je tegen om er meer dan 2 te kopen?

Bron: Q&A Ziggo go op je Google TV

[Reactie gewijzigd door Wessel0101 op 11 oktober 2021 12:42]

Reageer
Heeft waarschijnlijk te maken met het aantal kijkers tegelijkertijd? Dat je bv maar 2 streams tegelijk kan bekijken per account? Beetje a la Netflix.
Reageer
Lijkt me dat je best meerderen kan kopen, maar niet meerder dan twee tegelijkertijd streams kan kijken.
Reageer
Waarschijnlijk kan je maar twee keer tegelijk ingelogd zijn met dezelfde account. Dus dan kan je er inderdaad meer hebben, maar niet meer gebruiken.
Reageer
Dus als je geen mediabox heb maar een CI+ kan je met 3 kijken?
Reageer
Dus als je geen mediabox heb maar een CI+ kan je met 3 kijken?
Zelfs met 100 ... als die in de huiskamer passen
Reageer
Je kan er wel 100 aansluiten maar je kunt maar met 3 mensen tegelijk kijken op de ziggo go app.
Reageer
Ziggo is echt een kut bedrijf aan het worden! Maar 1 next of XL box willen leveren, mensen laten betalen voor Movies en Series XL en het maar op 1 TV kunnen bekijken. Die Chromecast werkt alleen als je ook je internet via Ziggo hebt lopen dus weer een vorm van onnodige koppelverkoop.

Laat ze gewoon normale receivers voor 5 TV's gaan aanbieden met alle mogelijkheden zoals KPN wel doet. Compleet ander systeem ik weet het , maar dit is gewoon Ziggo die cheap probeert te doen.

[Reactie gewijzigd door Terrestrial op 11 oktober 2021 13:01]

Reageer
Toeval denk ik want zo te zien kan het pas vanaf vandaag, op zich goed natuurlijk maar nu nog de derde, vierde en vijfde TV mocht je die hebben. Het punt is dat ze op elke TV dezelfde mogelijkheden moeten leveren.
Reageer
Via de Ziggo Go TV app heb je eigenlijk, icm een Next/Mediabox XL, dezelfde mogelijkheden. Enkel de beeldkwaliteit van live TV geeft een wat mindere kwaliteit via de app. Als je de luxe hebt van vier of vijf 55" 4k TV's in huis, dan zou dat mogelijk niet voldoende kunnen zijn 😉
Reageer
Al die apps werken toch voor geen meter, bovendien kan de ondersteuning voor jou apparaat van de ene op de ander dag vervallen, dan betaal je voor een dienst die je ineens niet meer kan bekijken.
Reageer
De streaming apps die ik gebruik werken vrijwel allemaal bijzonder goed, het zijn vooral de apps voor mijn TV die het af laten weten/niet beschikbaar zijn.

In mijn beleving wordt het app support voor Android (Google) TV steeds beter, al helemaal in vergelijking met die voor WebOS (LG).

Vanwaar het idee dat ze voor geen meter werken?
Reageer
Dan geef je toch precies het probleem aan, die app geeft niet eens dezelfde beleving op verschillende apparaten. Dat moet je als bedrijf niet eens willen want dat is enorm slechte reclame voor je product. Een gewone consument, geen tweaker wil gewoon een altijd goed werkend product en geen geklooi met apps.
Reageer
Ik denk dat je me misschien verkeerd hebt begrepen dan? De Ziggo GO TV app werkt op ieder apparaat eigenlijk hetzelfde, een sterke kant van de Ziggo Go opzet wat mij betreft. Voor WebOS is de app er niet eens, ik doelde op apps in het algemeen.
Reageer
Laten we even genuanceerd blijven. Niet dat ik de hoogste pet op heb van Ziggo, maar ze zitten wel vast aan de beperkingen van het kabelnetwerk.
Reageer
Juist DVB-C heeft geen beperkingen zoals IPTV die wel heeft.
Reageer
Kan ik alleen maar beamen. Heb laatst bij een vrouwtje die nog analoog keek alles moeten aansluiten.
Ze moest over van Ziggo naar digitaal. Nou was dat niet zo'n probleem, wat ze had 2 tv's en kreeg voor haar leven lang een 2de tv kastje van Ziggo gratis, als vergoeding voor het afschaffen van Ziggo analoog tv.
Ik heb toen alles gewoon simpel en netjes aangesloten, waarna ze me na een paar dagen belde dat ze op het gratis tv kastje van Ziggo niet alle zenders deed ontvangen. Ik dacht dit kan niet, want alles zenders zitten onder je tv abonnement voor wat je betaald. Ik dacht dus dat ik wat verkeerd ingesteld had.
Toen ik dit ging nakijken, bleek na gesprekken met Ziggo dat inderdaad het kastje niet alle zenders doorlaat. Waarop ik me zeer bedrogen voelde, na al die gesprekken die ik had gehad met Ziggo voordat ze (verplicht) overstapte naar digitale tv. Er was namelijk niets over gezegd, en dacht wat een verspilling van Ziggo om daar nog een kastje bij mensen thuis neer te zetten wat stroom gebruikt, waarbij een simpele Chromecast TV met de Ziggo app wel alle zenders krijg. Ik heb dus het vrouwtje leren omgaan met de Chromecast TV (niet gekocht bij Ziggo, want die hadden ze toen nog niet) Maar wat een drama was dit, want hun eigen monteurs wisten nog niet eens dat dit kastje beperkingen had, want die was ondertussen ook nog voor dit probleem langs geweest.
Reageer
vrouwtje
Ik neem aan dat ze niet zo groot was (<1,50m)? O-)

On topic: Tja, dat is een lastig verhaal. De wereld staat niet stil en ontwikkelingen gaan snel. Ziggo kan natuurlijk niet eeuwig het analoge signaal in de lucht houden voor een handjevol bejaarden dat nog tv kijkt via de CRT. Ik ben het wel met je eens dat het scharrig is dat de dame in kwestie nu minder zenders krijgt dan voorheen, terwijl ze daar niet over geïnformeerd is. Aan de andere kant, krijgt ze nu met digitale tv juist niet meer zenders dan voorheen? Wellicht zijn het andere zenders dan ze gewend was?
Reageer
hehe, ja ze is inderdaad maar rond de 1.50 :)
ja dat begreep ze ook wel en dat ze uiteindelijk na digitaal moest. Dat was het probleem ook niet. Maar dan een (GRATIS) tv kastje leveren waar haar favorite zender "ID" niet beschikbaar was (en nog meerdere zenders), vond ik echt niet kunnen van Ziggo met nu als achteraf al hun mis informatie. Het was net of ze bij Ziggo hun eigen oude troep aan het opruimen waren. Gewoon eerlijk zijn als je zegt dat je je leven lang niet hoeft te betalen voor je 2de tv kastje, om daarna te zeggen als je bent overgestapt, dat je een nieuw tweede kastje moet huren om die zenders te ontvangen waarvoor je eigenlijk al betaald, want die zitten gewoon in haar abonnement.
maar ja, het is opgelost met een Chromecast, en gelukkig kan ze daarmee overweg, want ze had in haar hele leven nog geen internet gehad, laat staan een app gebruikt.
Reageer
Waarom zou iemand deze dure variant kopen en niet gewoon deze icm de app? https://store.google.com/nl/config/chromecast?hl=nl
Reageer
De Chromecast met Google TV ondersteunt 4K, HDR10 en Dolby Vision. De standaard Chromecast ondersteunt enkel 1080p.
Reageer
Ziggo zend geen 4K uit via de Ziggo Go app zo ver ik weet.
Reageer
Nee, alleen 1280x720p. Dat is een van de grote nadelen van de "Ziggo Go for Android TV" app. Ik snap niet waarom deze beperkte resolutie als acceptabel gezien wordt door Ziggo. Ik betaal voor 1080p, dan wil ik ook 1080p via de app krijgen. Zolang dit niet verandert blijf ik via de mediabox kijken.
Reageer
Dat klopt, maar Netflix, Prime and so on wel.

Buiten dat:
  • Afstandsbediening met microfoon die aan google assistant te koppelen is en met voice commando's werkt. Dus ook beter de integreren in je Smart Home ;)
  • Fijne UI, die content van alle geinstalleerde apps weergeeft (Dus eigenlijk een overzicht van Netflix, Prime etc. .samenvoegt).
  • Apps installeer je op het apparaat, daarom werkt deze volledig standalone en heb je geen mobiel meer nodig zoals bij de vorige chromecasts.

[Reactie gewijzigd door stx op 11 oktober 2021 13:27]

Reageer
aha oke, dat zijn aardige argumenten inderdaad. Thanks!
Reageer
Waarom zou je überhaupt reclameblokken in 4K willen kijken?

Sinds enkele weken heb ik alleen nog internet thuis. Tv-abonnement opgezegd en nog geen moment spijt van gehad. Voor enkele programma's kijk ik reclamevrij via NLZiet in 1080P. Dat voldoet prima op een 65" 4k tv op 3 meter afstand. En films, series, docu's kijk ik alsnog in 4K via Netflix, Prime Video, Play Movies, Pathe Thuis en Disney Plus.

Er is voor mij echt geen enkele reden meer om lineaire tv te willen hebben en snap dan ook niet dat mensen in dit aanbod trappen in plaats van voor dezelfde prijs (of zelfs enkele euro's minder) zelf een CC met Google TV te kopen. Daarvoor heb je Ziggo niet nodig.
Reageer
Ik heb zelf een Chromecast Ultra (maar die is niet meer beschikbaar zie ik). Ook daarmee haal je 4K, HDR10 en Dolby Vision. Er staar er wel eentje in V&A voor 52 euro.
Reageer
Omdat je dus niet alles mag casten naar een reguliere chromecast.
Probeer maar eens F1 te casten.. dan krijg je de melding dat dit niet mag.
Deze 'dure' variant is dus een Google/Android TV en niet zozeer een ChromeCast.
Reageer
Gisteren gewoon de live uitzending van F1 gecast naar onze tv via de ziggo go app op de telefoon, naar een standaard chromecast.
Reageer
Ja 'live' dat klopt.. sorry dat had ik wellicht moeten verduidelijken. Het gaat om terugkijken.. dat mag inderdaad niet.
Nee live kijken hoef ik nooit te casten aangezien ik Ziggo in huis heb kan ik het sowieso gewoon zien.
Maar F1 terugkijken mag niet via het casten dus dat moet je dan op je kleine schermpje doen.

(of zoals ik dat nu doe, een laptop aansluiten en via de website dan maar fullscreen 'projecteren' naar de TV)
Reageer
Mijn vader kijkt (streamt) gewoon F1 op zijn tv via de Ziggo Go app, en hij heeft geen internet of tv van Ziggo. Dus weet niet wat er bij jou mis gaat?
Reageer
Omdat niet iedereen apparaten heeft waarop die app draait misschien?
Reageer
Omdat je dan niet een ander apparaat met de Ziggo Go app nodig hebt om naar de Chromecast te streamen?
Reageer
Omdat het een vrij omslachtige handeling is die niet aan iedereen zonder technische kennis is uit te leggen?
Reageer
Omdat de gewone Chromecast geen Google TV is.
Google TV zit op de Android tv's, Nvidia Shield TV, Apple TV en de Ovale Chromecast met remote en op die goedkope streamers die ik niet adviseer te gebruiken zijn traag en lopen geregeld vast.
Ziggo heeft een andere app voor deze devices werkt erg goed op een Nvidia Shield en lijkt net een Next alleen dan 720p.

[Reactie gewijzigd door Vage_Karel op 11 oktober 2021 14:12]

Reageer
Het gaat als ik naar de specs kijk zo te zien om de 4K versie, vandaar waarschijnlijk ook die €79,99 als prijs. Wellicht handig om dat in het artikel te vermelden?

[Reactie gewijzigd door WarrieJunioR op 11 oktober 2021 12:52]

Reageer
Er is alleen een 4K versie van de Chromecast met Google TV
Reageer
Je hebt helemaal gelijk ook, sorry.
Ik zat nog in gedachte met de oude Google Chromecast en Google Chromecast Ultra.
Reageer
Heel slecht dat ze een Google TV remote laten zien met een Apple TV UI op de Tv... |:(
Reageer
Eerst wat ik dacht; "Is Google TV nou serieus een 1 op 1 kopie van Apple TV qua UI?!"
Reageer
Nee, maar het lijkt wel veel sprekend (behalve dat Apple witte tonen gebruikt en Google zwarte). Niet geheel onlogisch natuurlijk, het doet ook redelijk hetzelfde.
Reageer
Ik keek ook raar op bij de afbeelding. Eerst dacht ik ja slim dat ze iets als Pathé Thuis kiezen ipv NLziet in de afbeelding. En vervolgens zie ik het logo van de Apple App store. :+
Reageer
Welke witte tonen :+ Ik gebruik enkel de donkere modus, veel mooier
Reageer
Ik was al op zoek naar een reactie als deze. +1!
Reageer
Gebruik al bijna een jaar haast dagelijks de Xiaomi Mi Tv-stick met de Ziggo App voor de helft van de prijs van de Chromecast die Ziggo aanbiedt 4 tientjes. (had geen zin om Coax te trekken naar mijn t.v. dus wilde dit eens proberen en met succes)
Voordeel is dat deze Android draait dus niet perse op het Ziggo netwerk hoeft te zitten en werkt echt perfect !

Kortom meer mogelijkheden, en voor de helft van het geld een aanrader!
Oohja en hij functioneert dus ook gewoon als een Chromecast dus je kunt behalve er apps op installeren hem ook gebruiken om vanaf je telefoon (Apple / Android) te chromcasten)

[Reactie gewijzigd door cyclone op 11 oktober 2021 13:24]

Reageer
Iets klopt er niet in je verhaal, op Android TV geldt dezelfde beperking van de Ziggo Go TV app, er is namelijk geen verschil tussen de apps die aangeboden worden voor Android en Google TV, het betreft exact dezelfde app met dezelfde (Ziggo) eisen.

Je Mi Stick draait op Android TV V9, niet op Android mobiel, de ChromeCast met Google TV draait op V10, er is niet werkelijk een wezenlijk verschil tussen beiden versies, behalve dan dat sommige apps moeilijk doen/niet werken onder V10 (NPO+ bijv.), maar dat geldt voor meer Android TV apparaten die gebruik maken van V10, Google TV is daarin niet de enige.
Reageer
Hey ik refereerde naar dit stuk uit het artikel
De Ziggo Go TV-app werkt alleen via een internetverbinding van Ziggo. Dat wijkt af van de Ziggo Go-app voor Android en iOS die binnen de hele EU werkt en dus ook bij het reizen functioneel is.
De app op de Xiaomi TV stick werkt gewoon in het buitenland (althans van de zomer (lees nog geen maand geleden) wel) en is derhalve niet beperkt tenminste niet in mijn persoonlijke ervaring.
Wellicht klopt jouw info niet? Hij strookt iig niet met mijn ervaring.

[Reactie gewijzigd door cyclone op 11 oktober 2021 14:29]

Reageer
Mijn info is 100% kloppend, en indien je werkelijk de officiële Ziggo Android TV app in gebruik hebt (dus niet de mobiele versie en niet een variant daarop via Kodi bijv.), dan werkt deze werkelijk alleen maar via een Ziggo internetverbinding.

Indien je de internationale versie van de Mi Stick hebt dan is deze standaard voorzien van Android TV. Je kunt binnen de instellingen van die stick zien of dat ook het geval is.
Reageer
Ja hoor je hebt gelijk en ik heb niet heerlijk F1 zitten kijken op de standaard Ziggo App (nee geen Kodi) in Frankrijk zonder VPN iets meer dan een maand geleden op dit fijne stukje hardware, of .. euh oohja toch wel. Maargoed . .je hebt wel gelijk hoor ;-)
Nogmaals jouw informatie strookt niet met mijn ervaring doe ermee wat je wilt ;-)
[edit]
Wacht even .. .ik bedenk net dat was de F1 in Zandvoort, de NL GP dat zal wellicht de reden geweest zijn dat het wel werkte. En Max won :+

[Reactie gewijzigd door cyclone op 11 oktober 2021 14:52]

Reageer
Ziggo had de Zandvoort race voor iedere NL provider gratis beschikbaar gesteld dat weekend, dus of je het nu sarcastisch bedoeld of niet, dat was toevallig wel het geval. Je Mi stick is eveneens een Chromecast, dus als je het via streaming vanaf je telefoon hebt gedaan, dan kan dat prima. Het gaat dan echter niet via de app voor Android TV (waar het artikel over gaat), maar via die voor je mobiel, en dat is een andere versie, zonder de vereiste Ziggo internet verbinding.
Reageer
Het was sarcasme, heb een hele week t.v. gekeken daar in Frankrijk (Elzas nabij Strasbourg) maar je wilt me niet geloven je bent overtuigd van je eigen papieren werkelijkheid, want zeg even eerlijk heb jij de Xiaomi TV stick eigenhandig in Frankrijk gebruikt ?

Weet dat je me niet wil geloven maar voor iedereen die mee leest. Echt de Ziggo App (de officiele) werkt op de Xiaomi TV Stick ook in het buitenland (dus nee ik heb niet de chromecast functie gebruikt).
En dat allemaal voor 4 tientjes mooi toch ?
Nogmaals doe ermee wat je wilt. (en ik ga het hierbij laten mocht je het laatste woord willen het is je gegund).

[Reactie gewijzigd door cyclone op 11 oktober 2021 15:32]

Reageer
Ik geloof je hoor, maar ik dacht daar je het over het land Frankrijk had, jij hebt alleen hier je vakantie doorgebracht (op een Ziggo verbinding) https://nl.wikipedia.org/wiki/Frankrijk_(Harderwijk) 🤡

Duidelijk nu 👍
Reageer
Dit is toch eigenlijk een alternatief voor een tweede mediabox in je huis?
Reageer
Goedkoper is een goed alternatief.
Een Xiaomi Mi Tv-stick is dan nog eens de helft goedkoper.
Heb je een TV met Android, dan kost het helemaal niks.
Reageer
Heb zelf een Mecool km3 box. Google certified. Netflix workaround.
Reageer
En dan krijg je netjes de volledige beeldkwaliteit? Of is dit zwaar gecomprimeerde en ziet het er eigenlijk niet uit? 4K en HDR hoeven we zeker ook niet te verwachten?
Reageer
Nope half-HD it is.
Reageer
Bizar... zitten we anno 2021 dus nog steeds naar DVD kwaliteit te kijken.
Reageer
Nope: 720P, maar wel Dolby Digital met 5.1
Tenminste, op mijn Ziggo app op m'n Sony TV met Google TV.
https://www.sony.nl/electronics/televisies/x80j-series

Dat is wel een verbetering t.o.v. de Ziggo Go app op Apple TV, die heeft alleen maar 2.0 AAC
Reageer