Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nintendo brengt Pokémon TV-app uit voor Switch

Nintendo heeft de Pokémon TV-app uitgebracht voor de Switch. Via deze app kan er gratis naar afleveringen van animatieseries gekeken worden, maar ook naar specials en wedstrijden uit Pokémon Champion Tournaments.

In de app kan men momenteel afleveringen van enkele seizoenen van de animatieserie bekijken waaronder die van Diamond and Pearl, Zon en Maan en Pokémon: Reizen. Er zijn ook enkele specials toegevoegd die gratis te bekijken zijn. Nintendo meldt op zijn website dat de content op de app regelmatig zal wijzigen.

Het Japanse bedrijf voegt ook een junior-categorie toe aan de app die liedjes, jingles en andere content bevat die jongere Pokémon-fans moet bekoren. Sinds 2019 kunnen gebruikers van iOS en Android de Pokémon TV-app al downloaden en content gratis bekijken. Pokémon TV is gratis te downloaden via de Nintendo eShop en is beschikbaar in het Nederlands.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Jay Stout

Nieuwsposter

27-08-2021 • 13:21

32 Linkedin

Reacties (32)

Wijzig sortering
Totdat het populair wordt, features erbij krijgt, advertenties en later maand abbo's voor meer functies en/of ads te verbergen. (kucheproest youtube kuche!) :+
Reageer
Pokemon TV kun je al jaren gratis op de Pokémon website kijken en via de iOS en Android app. Daarbij wisselt het aanbod regelmatig en staan er soms ook films op. Als ze premium plannen hadden bij de opzet was dat denk ik toch al lang terug te zien geweest.

Kan mij eerder voorstellen dat het juist gratis beschikbaar maken van de serie een manier is om het merk te promoten en zichtbaar te houden wat weer goed is voor de verkoop van games, kaarten en merchandise.
Reageer
Dit vooral. De meeste afleveringen hebben ze toch al gemaakt. Of het nou op kabel (kuch) tv te kijken is of binnen een eigen app. Hoe meer mensen in aanraking komen met het merk hoe beter. Namelijk op de shows verdienen ze niet zo veel. Bij pokemon zit het vooral in de merchandise en games

[Reactie gewijzigd door Squats op 27 augustus 2021 20:08]

Reageer
Kwestie van tijd idd, premium content, abonnementen, advertenties etc.
Reageer
Jezus man, over op de feiten voorop lopen gesproken
Reageer
Een groot deel is reeds online te bekijken via de Pokémon site. Niet de prettigste site, en de compressie zou op een Gameboy nog als storend ervaren worden, maar het werkt wel: https://watch.pokemon.com/en-us/#/category?id=series

Helaas staat niet alles online.
Reageer
Niet de prettigste site,
en de compressie zou op een Gameboy nog als storend ervaren worden,
Helaas staat niet alles online.
Ik zie een hoop argumenten die de Pokemon TV app erg interessant maken.
+
Zoals @de5perado al zei -> Gratisssss
Reageer
Uit het artikel maak ik dat de app ook niet alle seizoenen beschikbaar heeft, helaas. Wat gebruiksgemak zal de app wel een streepje voor hebben, maar als het om gratis te doen is, dat is reeds het geval :)
Reageer
Ja gratis is geen USP vanuit dat perspectief, dat klopt.

Het ging mij ook meer dat je het gebruikersgemak, de betere beeldkwaliteit en (zoals ik het lees) exclusieve content krijgt, zonder een 'betaalbarriere'. Dus ja, dat maakt de app eigenlijk een no brainer.

Zou nog toffer zijn als er letterlijk alles Pokemon related in zit. Alles series, films, extra's. Maarja... never nooit in a lifetime dat zoiets gratis gaat zijn :P
Reageer
Meh. Het geeft zo'n rommel in de game lijst. :)
Reageer
Het Japanse bedrijf voegt ook een junior-categorie toe aan de app die liedjes, jingles en andere content bevat die jongere Pokémon-fans moet bekoren.
Zitten de pokémon raps hier tussen?
Reageer
De Slowpoke song O+

[Reactie gewijzigd door Stefandepefan op 27 augustus 2021 14:31]

Reageer
Nu ben ik over het algemeen niet van de "Japans is beter!" crowd, maar de originele Japanse versie is IMHO nog leuker :D
Reageer
Leuk, had er al eens naar zitten kijken en de kids hebben het wel eens op de android gebruikt, maar ik vind het zelf erg jammer dat de seizoenen elke keer wisselen. Maakt het lastig om alles in 1 keer vanaf het begin te kijken. Het is niet makkelijk om de Nederlandse afleveringen te vinden op legale wijze.
Reageer
Daarom ben ik gewisseld naar de Engelse toch maar, en enige tijd geleden al weer opnieuw begonnen.

Goed heb ze niet op de legale manier gekeken, veder staat wel op Netflix een paar seizoenen.
Reageer
Dt werkt alleen niet voor mijn kinderen die nog niet voldoende Engels kennen ;)
Reageer
Leuke toevoeging. Nog mooier zou zijn als er ook een YouTube en/of Netflix app beschikbaar komt in de eShop.

Stel dat ik op vakantie mijn telefoon en Switch mee neem, zou ik voor die paar keer toch liever op de Switch een filmpje kijken dan op mijn telefoon (gezien het formaat)

Edit: YouTube blijkt al een tijdje in de eShop te staan, Netflix echter nog niet

[Reactie gewijzigd door MauriceDW op 27 augustus 2021 13:57]

Reageer
Youtube is al beschikbaar op de Switch
Reageer
Oh, ook al een hele tijd zie ik nu... geen idee hoe ik dat heb gemist
Reageer
Echt ja? Je kijkt liever op een 720p LCD-schermpje, dan op je telefoon met (waarschijnlijk) FullHD OLED?
Reageer
Schermformaat is soms belangrijker dan resolutie. Op armlengte is 720p prima.
Reageer
Gast hou toch op tech nerds te zijn.. een anime (pokemon) kijken met compressie en al .. buiten.. omdat je in de trein zit of op vakantie bent..

Het gaat om hoe, wat, waar..

Je kan niet altijd compressie loze films kijken op je thuisbioscoop.
Reageer
Het scherm van de Switch is groter dan de meeste telefoons; ja ik zou liever op de Switch kijken. Resolutie is niet eens zo belangrijk op die afstand / dat formaat.
Reageer
Ja, ik kijk ook liever naar mijn 100 inch projectiescherm met budget beamer dan mijn 55 inch 4K tv
Reageer
Dit is ZO nintendo.. haha
Wat folders??
Wat netflix??

Hier heb je pokemon streaming
Reageer
Enkel Pokémon? -O-

Op de 3DS had je Nintendo Anime Channel, die bood naast Pokémon veel meer kijkplezier.
Reageer
Is dit ook mogelijk voor de Nintendo Switch Lite versie :)
Wij hebben namelijk een Switch Lite in ons bezit.
Reageer
Vast wel switch lite versie is gewoon een switch zonder dock, draait geen speciale aparte software ofzo.
Reageer
Thanks voor je reactie.
Je moet wel lid zijn van Nintendo Switch Online membership.
Dit kost voor 1 maand (30 dagen) €3,99 (individueel).
Dit kost voor 3 maanden (90 dagen) €7,99 (individueel).
Dit kost voor 12 maanden (365 dagen) € 19,99 (individueel).
En € 34,99 per jaar voor een family-lidmaatschap.
We zullen wel eens kijken wat er is :o
Reageer
Niet alle seizoen staan er op? Seizoen 3 tem tem 9 en 14 tem 19?
Reageer