Corsair brengt nieuwe reeks pre-built game-pc's uit met RTX 3080 Ti-videokaarten

Corsair heeft een reeks pre-built game-pc's aangekondigd, de Corsair One i200, a200 en Pro a200. De pc's zijn gebouwd in een 12L-computerkast en voorzien van een Nvidia RTX 3080 Ti-videokaart, AMD Ryzen of Intel i9-cpu, tot 64GB-ram, tot 2TB geheugen en waterkoeling.

De Corsair One komt in drie nieuwe configuraties. De pc's zijn gebouwd in 12L mini-ITX-kasten van Corsair met een afmeting van 20x17x38cm. Om deze compacte kasten effectief te kunnen koelen zijn ze voorzien van convectiegestuurde waterkoeling op de videokaart en cpu. De kasten worden aangestuurd door een 750W-voeding en zijn allemaal voorzien van meerdere USB-A 3.1-poorten, een USB-C 3.2-poort, een Thunderbolt 3-poort, 3 DisplayPorts, HDMI, 2,5Gbit-ethernetpoort, Wi-Fi 6 en Bluetooth 5.0.

Het grote verschil tussen de verschillende versies zit 'm in de keuze voor processor en geheugen. Daarnaast komt de a200 met 32GB DDR4-3200 Corsair Vengeance-geheugen, in plaats van 64GB bij de andere twee modellen.

i200 Limited Edition a200 Pro a200
moederbord Intel Z490 AMD B550 AMD B550

gpu

Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Nvidia GeForce RTX 3080 Ti
cpu Intel Core i9-11900K AMD Ryzen 9 5900X AMD Ryzen 9 5950X
geheugen 2x32GB DDR4-3200 2x16GB DDR4-3200 2x32GB DDR4-3200
opslag 2TB NVMe-ssd 1TB NVMe-ssd 2TB NVMe-ssd

De pc's beginnen bij 4039,90 euro voor de Corsair One a200. De andere twee hebben nog geen prijs online staan. Daar zit wel Windows 10 en twee jaar garantie bij.

Corsair One a200

Door Stephan Vegelien

Redacteur

17-08-2021 • 16:39

99

Reacties (99)

99
99
80
6
0
13
Wijzig sortering
Iemand bekend met computer prijzen? ( ik pak altijd de BBG :+ )

Hoe verstaat de prijs in verhouding tot wat er in zit?

Ja ik snap dat het hoogstwaarschijnlijk goedkoper is om los te bestellen maar betreft het een verschil van bijv 50-200 euro of is het gelijk al een verschil van 1000 euro?

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 29 juli 2024 08:15]

Als je zelf een PC samenstelt, kan je de Intel variant met i7 / RTX 3080 / 32GB / 1TB / Windows Home voor pakweg €2700 in elkaar zetten (conservatief geprijsd) in plaats van €3919.90. De i9-11900 is amper beter dan de i7. Hangt ook van de SSD af (er staat niet bij welke erin zit). €1350 van de €2700 is de RTX 3080. Je hebt dan een betere casing met ATX moederbord en waarschijnlijk een veel betere koeling.

[Reactie gewijzigd door Asteroids op 29 juli 2024 08:15]

Staat alleen 1 fout in de tabel. De a200 heeft ook een 3080ti dus je breakdown klopt niet helemaal. Een 3080ti is wel wat duurder dan een 3080.
Als je naar de Corsair site gaat, kan je een 3080 ipv 3080 Ti selecteren. Je komt dan in combinatie met de i7 / 32GB / 1TB uit op €3919.90. De Intel varianten met i9 en / of 3080 Ti zijn duurder dan dat.

[Reactie gewijzigd door Asteroids op 29 juli 2024 08:15]

Uiteraard... het is natuurlijk elke Tweaker duidelijk dat je voor onder de €4000 geen 3080 Ti hebt....
Wat een prijzen zeg! Maar goed, dat ligt natuurlijk niet alleen aan Corsair.

"Maar draait ie ook Solitaire?"
Bedankt voor de mooie price breakdown.
Ja; dit is vanuit Corsair dus gewoon een rip-off en niets anders.
Benieuwd hoeveel argeloze mensen hier in trappen.
Breakdown klopt niet want ook in de a200 zit volgens de corsair site een 3080ti. Dus komt nog wel paar honderd euro bij.
Dat zullen er waarschijnlijk helaas genoeg zijn, net als die pre build hp's, werd tijdje geleden gebeld door iemand, die me vroeg waarom zijn pre build high end gaming hp zo warm werd, nou een 11900k koelen met een 120mm waterkoeling gaat mn niet worden..... 8)7
Bij de Corsair One hebben zowel de CPU en de GPU elk hun eigen 240mm AIO cooler..
Windows zou ik zeker niet bij je build kopen! Je kan Windows professional al voor 10 tot 20 euro kopen als legitieme licentie! Geen geld aan verspillen, kan je beter in iets anders stoppen. Heb zelf al vele licenties gekocht en nooit problemen
De vraag is in hoeverre een Windows Pro licentie van €10-20 'legitiem' is. Die hebben over het algemeen een dubieuze herkomst.
Mij is verteld dat Microsoft daar al meerdere rechtzaken over verloren heeft. Ze kunnen 'de klant' niets maken. Het zijn ongebruikte OEM licenties die vaak weer verkocht worden door bedrijven omdat die in de praktijk volume licenses gebruiken..

Hier ook gebruiker van de goedkope W10Pro licenties en nooit problemen. Na activatie is het een digitale licentie gekoppeld aan moederbord. Dus ook herinstalleren is dan geen probleem meer.

Enige waar je op moet letten is dat de codes alleen bij een verse installatie toegepast kunnen worden, want OEM.
Je mist toch een aantal onderdelen hoor:
- behuizing
- voeding
- koeling
- en zoals Arjant2 al heeft aangegeven, het gaat om een 3080ti
Ik ging uit van 3080 (geen ti) en i7, zoals je op de Corsair site kan selecteren. Ik ging niet uit van wat er in de tabel in het artikel staat. Dan kom je uit op €3919.90, de Ti variant met i9 is nog een stuk duurder. Ik heb behuizing, voeding, koeling en Windows meegerekend in de €2700. Begin juli heb ik het volgende zelf samengesteld voor iets meer dan €1100, en een 2dehands R9 290X + Windows licentie die ik al had. Nieuwe GPU wacht ik nog even mee. :P Prijzen kunnen intussen alweer anders zijn natuurlijk.
  • Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD €149.90
  • Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x16GB 3200 €159.00
  • Asus TUF GAMING Z590-PLUS WIFI €230.00
  • Phanteks Eclipse P400A Digital €89.95
  • Intel Core i7 11700 €329.00
  • Corsair RM750x PSU PC voeding €109.00
  • Scythe Fuma 2 €51.00
Je vergelijkt appels met peren hier. Je laat de 2 duurste zaken eruit namelijk de videokaart en scherm. Daarnaast heb je een 200 euro goedkopere cpu, 32Gb minder werkgeheugen en 1Tb minder SSD ruimte. Trek je dat gelijk dan zit je al op 500 meer voor je systeem. 1400 erbij voor de kaart en 500 voor een fatsoenlijk scherm dan zit je al op 3500 hoor.
En de waterkoeling niet te vergeten. Is ook niet gratis.
Scythe fuma 2 is prima in staat de corsaie one bij te houdem
GPU is ook watercooled in de Corsair systemen.
ja, met een passieve radiateur en 1 fan in de bovenkant van de behuizing... Big whoop. Gewoon vergelijken met een dual/triple fan kaart is geheel terecht in koelvermogen

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 29 juli 2024 08:15]

Ik keek op de Corsair website naar i7 / RTX 3080 / 32GB RAM / 1TB SSD / Windows Home. Die is €3919,10. Ik keek dus niet naar i9 / RTX 3080 Ti / 64GB RAM / 2TB SSD, die is weer een stuk duurder (€4499,90).

Mijn redelijk vergelijkbare i7 setup is ~€1100 zonder RTX 3080 en Windows Home, en zou ~€2600 zijn met RTX 3080, en Windows Home gekocht via MS. Dat is toch een verschil van ruim €1300.

Voor zover ik kan zien, krijg je geen scherm bij de Corsair, dus dat lijkt me niet relevant voor de discussie.
bedankt

Ouch dan betaal je inderdaad wel heel erg veel voor het merk/design

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 29 juli 2024 08:15]

dat doe je altijd met dit soort behuizingen/merken
Nou dat valt ook wel weer mee. Een laptop is namelijk helemaal compleet inclusief toetsenbord en scherm.

Als ik de basis onderdelen bij elkaar optel die erin zitten dan kom ik voor de intel variant inderdaad op 2700 maar als je zo'n pc hebt wil je ook een fatsoenlijk scherm wat rond de 400-500 euro kost, een fatsoenlijke voeding, toetsenbord, behuizing, CPU koeler, overige koelers. Als je dat er allemaal bij op telt dan kom je ook wel op 3700 uit ofzo. Dan scheelt het niet meer zoveel.

Dus maak je een eerlijke vergelijking dan scheelt het niet veel. Heb je al een scherm, toetsenbord, behuizing en voeding dan is het idd goedkoper om los te kopen maarja dat is een oneerlijke vergelijking.
Het is geen laptop en ik zie nergens staan dat je scherm/muis/toetsenbord erbij krijgt.

Dan zit je met de koelers+ voeding + kast.. maar hoeveel kost dat?

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 29 juli 2024 08:15]

Dat is een mooie setup :)
Houd je nog geld over voor een lange vakantie, je vrouw ook weer blij ;) :P
Voor dit bedrag (4000€) kan je bij deze winkel een superpc samenstellen met 64Gb werkgeheugen en 8Tb HB bovenop de 1Tb SSD. En zo zijn er vast winkels zat die pc's samenstellen voor een prijs die een pak voordeliger is.
Staan deze cases er niet bekend om dat ze erg heet worden? In combinatie met die components heb je een mooie bureauverwarmer in je kamer staan :)
Dat heb je met elke game PC; een kamer verwarmer. Al die energie moet toch ergens naartoe
Dat de hitte ergens heen moet is begrijpelijk. Het nadeel van dit soort redelijk small form factor cases is echter dat ze hun hitte slecht de kast uitkrijgen. Hiermee draait je hardware op hogere temperaturen. De ruimte voor beperkte koeling betekend vaker luidere koeling, bijvoorbeeld fans op hogere RPM om de warmte kwijt te raken. En de aanwezige hardware zal uit zelfbescherming vaker overgaan tot thermal throttling, waar je dus weer qua performance aan het inleveren bent.

Small form factor snap ik prima voor een huis- tuin en keuken desktop die je voor wat surfen gebruikt, office applicaties en simpele werkgerelateerde dingen of als PC voor wat casual gaming.

Maar voor een PC van meer dan 4000 euro, duidelijk gericht op high-end gaming? Het is het gewoon net niet. Gemakkelijk is het als consument met het geld natuurlijk wel. Maar Corsair had hierin toch net wat andere keuzes kunnen maken.

En dat is dan alleen nog maar keuzes gericht op vormgeving boven koeling. De keuze voor DDR4-3200, met name voor wat betreft de AMD CPU's, is natuurlijk ook gewoon op zijn zachtst gezegd bijzonder. Voor een kleine meerprijs had er DDR4-3600 ingezeten, toch beduidend optimaler voor deze CPU's.

Verder is de keuze voor B550 i.p.v. X570 natuurlijk ook wat bijzonder, zeker op een highend systeem als dit. De extra PCIE4 lanes die de X570 geeft zal bij NVMe uitbreiding (future proofing) toch echt wenselijk zijn geweest. Nu zal het enkel een optie zijn om de NVMe-ssd te vervangen, of een tweede te plaatsen die op PCIE3 speeds zal draaien. Toch echt een gemiste kans voor een PC van 4000+.
Klopt! Ik geniet altijd van heerlijk warme voetjes!
Die met de niet te koelen 11900K zeker :)
Waarom doen ze niet iets sneller geheugen in zulke high end systemen?
Voor de systemen die niet zo ultra high end zijn snap ik 3200mhz wel, maar voor deze setups is 3200mhz geheugen echt ondermaats naar mijn inzien, sneller geheugen is voor zulke systemen kost effectief.
Snelheid is niet de enige factor, timings zijn ook net zo belangrijk (CAS latency). 3200Mhz 12 CL is beter dan 3600Mhz 16 cl.
Dat weet ik, maar hier zal geen 3200mhz cl12 inzitten, dat is zeker. Ook als je er hoger mhz geheugen inzet draaid de infinity fabric clock van de ryzen cpu's op een hogere mhz.
3200mhz = 1600mhz infinity fabric clock
3600mhz= 1800mhz infinity fabric clock
Klopt, daar ben ik het met je eens. Zelfs 3200mhz cl14 zal sneller zijn, maar dan nog zal je dat niet of bijna niet vinden in prebuilds. [off topic] Ik heb mijn ram op 3200mhz draaien met cl13, hoger heb ik niet geprobeerd. Wellicht heb jij misschien tips om het hoger te krijgen zonder timings aan te passen (na ja, zo min mogelijk).
Ligt er heel erg aan wat voor type geheugenchips er op de ramstick zitten, de beste zijn Samsung B-die. Die zitten veelal op de duurste kits.
Toevallig zelf nu een setje corsair geheugen met hynix chips aan boord aan het tunen, zit op 3000mhz cl12. Verder komt die niet.
Toevallig net een setje G.Skill 4800 cl19 besteld, benieuwd of die 4000cl14 kan. Tips over algemeen is je voltage verhogen en kijken of je alsnog stabiel bent in memory test, ik zou niet boven de 1.4v gaan tenzei je B-die hebt. Als je klaar bent met alle timings zo laag mogelijk zetten en het is stabiel kan je je voltage beetje met beetje verlagen en dan steeds controleren op stabiliteit.
Ik heb mijn timings inderdaad nog niet helemaal gefinetuned. Ik heb een ram kitje van crucial met E-dies. Die gaan best goed overweg met ryzen cpu's. Manual heb ik het voltage op 1,35 gezet, gek genoeg had mijn moederbord het op default 1,2v laten draaien. Overigens heb ik een 5600x in bezit en denk ik dat 3800mhz het beste is ivm met de infinity fabric (afhankelijk van de timings)?

[Reactie gewijzigd door kyrillajax op 29 juli 2024 08:15]

Ik heb een setje E-die hierzo dat draaid 3600-cl14 op 1.38v.
Dat van je voltage dat je bord het terugzet, wellicht helpt het als je '' power down enable'' op disabled zet,
Eh.. 3200 MHz CL12, waar? 8)7

Ben je niet in de war met CL16 oftewel 10ns true latency vs. CL20 oftewel 12,50ns? ;)
Het was slechts een voorbeeld ;)
Ah gelukkig ik dacht even ergens iets gemist te hebben! CL13 wel eens "werkend" gezien maar het was nauwelijks beter dan CL14 wat wel stabiel door alle benchmarks heen kwam.
Toch minstens een 3600Mhz CL16 geheugen, mee eens.
Als er 3200Mhz CL14 geheugen in zit is dat even snel, als 3600Mhz CL16. En zou dat zelfs mijn voorkeur hebben.

[Reactie gewijzigd door ZesBarkiePK op 29 juli 2024 08:15]

Klopt, dat spreek ik niet tegen, maar ik betwijfel het dat dat het geval zal zijn :-D
Het is eigenlijk best jammer dat Corsair er niet meer over prijsgeeft. Want ze zijn ooit begonnen met geheugen modules.
Ik denk omdat het een Pre-built is dat Corsair vind dat te veel details geven over de specs niet nodig is.
Van zodra je die PC binnen hebt, kom je dat wel weten, veel kopers vinden het toch zo niet belangrijk of het nu CL16 of 14, maar wij horen niet bij die groep kopers, omdat wij er meer kennis over hebben, en voor ons dat gegeven belangrijk is.

Veel mensen weten nu nog altijd niet anno 2021 hoe hun PC in elkaar zit, en hoe het werkt :-D
Ja eigenlijk wel jammer van een bedrijf als Corsair. Lijkt mij nou juist een gat in de markt om pre builds te verkopen waar goed over nagedacht is en alle specificaties over te lezen zijn. Had meer van Corsair verwacht.
Klopt, ik snap ook niet dat die vendoren 3200 nemen. AMD zelf raadt 3600 aan. OK , in praktijk is er misschien weinig verschil voor de gemiddelde gebruiker zijn gemiddeld gebruik. Maar voor die prijs mag het wel wat meer zijn vind ik toch.
Meer dan 4000 euro neerleggen en dan geen sneller geheugen krijgen is inderdaad wel echt mager.
Grafisch mooi hoor, en ook als ik naar de plaatjes van de built kijk ziet het er allemaal fraai uit... maar 4000 euro voor de 'basisconfiguratie'? Dat is wel heel erg aan de prijs. Zelfs met de woekerprijzen van nu kun je dat voor zeker 500-600 euro minder doen zelf en waarschijnlijk beter als ik een inschatting mag maken wat betreft de thermal performance van de sandwich-configuratie.

[Reactie gewijzigd door zzzzz op 29 juli 2024 08:15]

En dan ben jij duidelijk niet de doelgroep van dit product. Er zijn mensen die gewoon een kant en klare pc willen bestellen, stekker insteken en gamen. Die willen geen tijd kwijt zijn aan het uitzoeken van specs en drivers of weten niet hoe dat werkt. En ze hebben geld over voor dat gemak.
Ik denk dat Corsair weinig goede klanten zal hebben als alle CPUs in de a200 PCs allemaal tegen de thermal throttle aan lopen. Dat levert alleen gedoe op voor de klantenservice en weinig echte winst voor Corsair.
de mensen die weten wat thermal throtteling is bouwen 9 vd 10x zelf een PC.

Ik durf er redelijk wat geld op in te zetten dat 80% van de kopers van de pc niet eens weten wat het is, en de andere 10% denken dat dat normaal is. dan blijft er nog 10% over die er last van heeft.
Dan nog kan je beter AZERTY of random computer winkel mailen ik wil ongeveer die config Inc assemblage. Krijg je een beter prijs en waarschijnlijk ook betere onderdelen
Bij een Random computerwinkel is het een beetje een gok of de junior of een ervaren tweaker em assembleert. Als ik dit laat doen wil ik zeker weten dat het systeem echt netjes en zinnig in elkaar zit. Goed cablemanagement, bij elkaar passende onderdelen, en goede Bios settings. Ik kijk altijd met erg veel interesse naar de 'computerbouwers' reviews hier.

Aan de andere kant, met computerbouwen is het net als aannemers/installateurs. je kan nog zo'n goede verbouwing hebben laten doen, de volgende klusser vind altijd wel iets waar hij/zijn commentaar op heeft en hoofdschuddend meldt dat hij/zij dat toch écht anders gedaan zou hebben.
Dat zou wel moeten. Maar als je Gamer Nexus kant en klaren systemen bekijk van bekende merken. Dan missen die ook die genoemde onderdelen.
Die willen geen tijd kwijt zijn aan het uitzoeken van specs en drivers of weten niet hoe dat werkt.
En twee driver-revisies verder die toch nodig zijn om die nieuwste titels te blijven spelen, gaat er iets stuk en heb je het nakijken. Dat is dan ca. 1500 pegels verbrasd aan de prijsopslag voor 'het werkt gewoon'.

Kun je beter wat vooronderzoek doen en als je dan niet zelf wilt bouwen alsnog een custom order plaatsen bij de kleinere PC zaak op de hoek. (Ja; die heb je her en der nog steeds goede.)

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 29 juli 2024 08:15]

De kleinere PC zaak op de hoek is zo duur dat je makkelijk een oepsie kan hebben zelfs met een grafische kaart anno nu, of jouw buurt (qua lokale PC toko's) is heel anders dan die van mij.
Er zijn mensen die gewoon een kant en klare pc willen bestellen, stekker insteken en gamen.
Ja, maar een heel kleine subset van die mensen heeft er ook nog eens 4000 euro voor over.

[Reactie gewijzigd door koelpasta op 29 juli 2024 08:15]

dit soort pc's is eigenlijk alleen goed voor luitjes die idd geld in overvloed hebben. Voor de meesten is dit geen redelijke deal. Veel te duur voor wat je krijgt, zeker in de huidige markt. Maar eigenlijk nog erger; dit is een slecht ontwerp; dit soort zware gamesystemen kan je beter niet in een itx formaat proppen, tenzei je waterkoeling draait, serieuze waterkoeling.

De cpu is overkill, zware nutteloze overkill. Een 5600x zet precies dezelfde prestaties neer:
https://www.techpowerup.com/review/amd-ryzen-9-5900x/18.html
en is 100% goedkoper. Maar ja, als je geld wil verstoken; ik hou je niet tegen. Tegen de tijd dat 12 cores het verschil gaan maken tov 8 cores in games, is deze cpu al zwaar verouderd.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 29 juli 2024 08:15]

Reken vooral ook eens uit wat het 5 jaar later nog waard is ;)
Zit er nu een GTX 3080 Ti in alle drie of niet? Volgens de tekst wel, volgens de tabel niet.
Je kan de PC zelf samenstellen met beperkte combinaties van CPU, GPU, geheugen en opslag. De i7 variant is alleen beschikbaar met RTX 3080 (geen ti), i9 en de twee Ryzen varianten zijn met RTX 3080 of 3080 Ti beschikbaar.
Dus dan is de titel en de tekst verkeerd.
Uit de tabel: "i200 Limited Edition
moederbord AMD Z490"?
AMD moederbord met Intel CPU? Apart.
Oeps, foutje! Moet een Intel Z490 natuurlijk.
Is dit ook hetzelfde corsair a200 als in de video van Linus die laatst was uitgekomen? Volgens Linus bleek het dat decooling niet adequaat is in verhouding met de hardware die erin zit: https://www.youtube.com/watch?v=ytSByaMvGeA

Dat verwacht je niet echt als je kijkt naar de prijs. Hopelijk is er ook een update in de cooling design.

[Reactie gewijzigd door slamhk op 29 juli 2024 08:15]

Tja dat krijg je als je vormgeving belangrijker vindt dan prestaties.. In dit geval vooral de koelprestaties voor de CPU dus kennelijk.. Maar mensen zat die veel geld uitgeven aan iets moois i.p.v. de beste prestaties.. Zie b.v. hoeveel mensen heel veel meer uitgeven aan een Apple iMac i.p.v. veel snellere PC voor hetzelfde geld, puur omdat ze die veel mooier vinden (en niet omdat ze het echt nodig hebben voor bepaalde software of toepassing, want dat is natuurlijk wel een gerechtvaardigd excuses)..
tot 2TB geheugen
nu is opslag wel een vorm van geheugen maar hanteren we nooit deze benaming voor opslag
Beetje verwarrend inderdaad, dacht even dat ik een kwantumsprong in de capaciteit van geheugen had gemist :D
Daar zit wel Windows 10 en twee jaar garantie bij.
Net doen alsof dit een feature is. Dit is de bare minimum volgens Europese wetten.
Nou ja in Nederland is er niet eens een vaste grens.
Hier in Nederland draait het wettelijk gezien om wat je er van mag verwachten qua levensduur.

Bijv een wasmachine stuk na 3 jaar, is ook best snel, vooral als het een wat beter bekend merk is en / of afhankelijk van wat het heeft mogen kosten.

Weten veel mensen ook niet.
De i200 mat AMD moederbord, Intel chipset en CPU?
Prijzen zijn niet fijn, als ik die van NZXT ernaast zet trouwens

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.