Instagram, WhatsApp en Messenger kampen met wereldwijde storing - update

Instagram, WhatsApp en Facebook Messenger kampen momenteel met een wereldwijde storing. Dat melden gebruikers op diverse platformen. Het is momenteel onduidelijk wat de precieze oorzaak is.

De storingen op de drie platforms lijken in Nederland en België rond 18:00 uur te zijn begonnen. Dat valt af te leiden uit de grote hoeveelheid meldingen die allestoringen.nl en haar Belgische evenknie op dat tijdstip ontvingen. In amper een half uur tijd stegen de meldingen voor WhatsApp op allestoringen.nl van enkele gevallen tot 105.699 meldingen. Ook elders in de wereld begonnen de problemen met de platforms rond hetzelfde tijdstip. Het is niet bekend waar de oorzaak van de problemen ligt.

Signal, één van de chatapps die wedijvert met WhatsApp, claimt ondertussen op haar Twitter-account dat het bedrijf door de storing bij WhatsApp heel wat nieuwe gebruikers heeft verwelkomd.
Update, 19:20: De storing is voorbij. Een Twitter-reactie van chatapp Signal werd toegevoegd.

Door Jay Stout

Redacteur

19-03-2021 • 19:06

135

Reacties (135)

Sorteer op:

Weergave:

Tijdens zulke momenten zie je wel nadeel van afhankelijk te zijn van één vandor. Natuurlijk je kan nog sms'en of bellen. En er zijn natuurlijk andere apps als Signal en Telegram. Maar simpel weg, mijn ouders (70+) gebruiken dat niet.
Mijn ouders van 72 en 74 zijn gewoon over naar Signal. Heb ze naar Appstore en Playstore verwezen en ik kreeg een uur of 1,5 later warempel een berichtje van ze via Signal. Willen is kunnen.
Mijn moeder (74) net zo, die zelf heel graag met de tijd meegaat. Doet bankzaken op de iMac, heeft van ons een doorschuif iPhone gekregen voor WhatsApp en koopt haar hobby spullen gewoon on-line.

Heeft ze een storing gaat ze eerst zelf op onderzoek uit, via het www of alles eerst stap voor stap nalopen.

Trots op deze vrouw :)

Zo klaar mee, dat alles wat maar 70 of 80 plus (fossiel) is voor de maatschappij niet meer meetelt...
Inderdaad, ik stapte over op Signal, schoonouders niet, dus verliet ik doodleuk de whatsapp groep. :) En toen waren ze er toch.
Tja, ik vind dit altijd van die "kijk mij tegen de mainstream in gaan" zijn. Ik heb Whatsapp en ook signal. De een gebruikt liever dit, de ander dat. Punt is dat Whatsapp de grootste is. Ik kan nu wel een profielpagina maken op profielsite x, maar dat is lang niet zo handig als op Facebook, hoeveel nuttige features site x ook heeft.
Tja, ik vind dit altijd van die "kijk mij tegen de mainstream in gaan" zijn.
Verschil is dat het nu volledig terecht is.
Dat kun je betwijfelen. Je wil graag het anders doen en probeert dan anderen te dwingen dat ook maar te gaan doen. Whatsapp is nu eenmaal de grootste, en ook niet zo lek dat iedereen je gesprek kan volgen ofzo. Je kunt twijfelen aan de intenties van Facebook betreft geanonimiseerde data verkopen, maar tja, dat is het dan ook wel.

Als jij graag signal gebruikt, prima, maar ga dan niet demonstratief uit gesprekken in de hoop dat anderen daarom signal gaan installeren.
Ik denk dat je het veel te ver trekt, Whatsapp begon problemen te geven, zowel in de intentie van de nieuwe regels als ook spam berichten. Mijn schoonouders begonnen die te ontvangen en aangezien ze niet precies weten wat ermee te doen, waren dat potentiele slachtoffers van oplichting. Dat dat uberhaupt kan vond ik niet meer veilig genoeg. Dus ja, dan doe ik daar niet aan mee, dat is met een duidelijke reden, niet omdat ik zo graag tegen de mainstream in ga. :) Switchen doen ze niet snel, want, dat is al snel te technisch en dan is het soms helemaal niet verkeerd er een kleine push voor te geven.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 24 juli 2024 00:32]

Maar stel dat jouw ouders en de menigte signal gaat gebruiken. Dan zal de phishing/oplichting op signal net zo goed toenemen. Dus dat is een beetje een vicieuze cirkel. Waar markt is, wordt toegehapt.

Je wil neem ik aan op een platform zitten waar de meesten op zitten om makkelijk contact te leggen. Ik kan ook vanaf morgen via rooksignalen gaan communiceren met mijn ouders, maar als anderen dat niet kennen/kunnen/willen is dat toch vrij onhandig.
Natuurlijk kan dat gebeuren, maar ook bij whatsapp is dat pas na lange tijd echt een issue geworden. Verder is whatsapp ook klein begonnen, ik ben al meerdere keren van platform verandert in al die jaren dat ik op Internet zit (1995 :) ).
Wat is ‘terecht’? Doet Signal of welke club dan ook niet hetzelfde? Zonder dat wereldkundig te maken...
Ik vind dat altijd zo "Kijk mij eens lekker met de rest meelopen" Die gebruikt dit, die gebruikt dat en ondanks dat je er niet van houdt dat techreuzen je privacy verkwanselen, doe je er toch maar aan mee omdat de rest dat ook doet.
Ik denk niet dat ik met 20 mensen regelmatig contact heb. Heb het wel een tijd proberen te volgen.

Ipv mijn data bij 1 provider (facebook, waar ik een bloedhekel aan heb), staat mijn data nog steeds daar, en bij zo veel anderen...

En het gebruiksgemak is er ook niet beter op, altijd moeten checken wie op welke app zit. Ik bel wel even, stuur een sms of mailtje met foto of video, komt altijd aan.

Heeft niets met meelopen te maken (ik ben er klaar mee en zal juist niet meelopen naar hype of the week best privacy encrypted but need your phone number and contacts app om 2 berichtjes te sturen en dan batterij te vreten omdat niet genoeg mensen het gebruiken en toch nog WhatsApp hebben), het moet gewoon snel, efficiënt en makkelijk werken om te vragen of we een biertje gaan drinken (nu ja, door Covid zitten we nu op pc weer aan de Skype, teams, zoom discord, webex en welke heb ik nog gemist om te videobellen, want dat biertje kan niet meer. Tijd om hier ook eens te snoeien.)
Mijn vader (71) vroeg er zelfs expliciet om. Heb 'm wel even geholpen met installeren en instellen, maar sindsdien gebruikt hij WA niet meer 👍
Ja, beetje beu dat iedereen hier mensen boven de 70 als incapabel blijft beschouwen, mijn groot ouders hebben ook een iPad een smartphone en een computer, het meeste van hun problemen lossen ze zelf op.

Hell, de president van de grootste economie (voorlopig nog) is boven de 70, denk jij dat die geen signal kan instellen op zijn telefoon?

[Reactie gewijzigd door maevian op 24 juli 2024 00:32]

De huidige generatie zeventigers is toch compleet anders dan de zeventigers van rond de eeuwwisseling.

Deze na oorlogse generatie heeft gewoon met computers gewerkt.
En mijn moeder bvb "69" heeft vanaf mijn pubertijd "1996" kabel internet en mijn afgedankte pc's gehad deze heeft tegenwoordig een moderne smart TV, ipad, Windows 10, iPhone zelfs de thuis tel is een Siemens gigaset met touchscreen.

En ja ze klaagt af en toe over schermen die niet doen wat ze wil maar ze kan beter overweg met office dan ik.
Daarnaast is ze beter dan de gebruikers die ik supporte 20 jaar geleden, welke allemaal minimaal mbo hadden 30% de overige werknemers hadden hbo/uni en zelfs dat waren typische "gebruikers"
Denk niet dat het een kwestie van kúnnen is maar de oudste generatie is er wel een keer klaar mee om zich steeds voor “ons” aan te blijven passen. Mijn vader, toevallig net 70 geworden, roept altijd: “Donder op met je whatsapp, je kunt me toch sms’en?”

Nee, daar hoef ik echt niet te beginnen met wéér iets nieuws….
Niks moet, maar je aanpassen aan je omgeving heeft zo zijn voordelen.
Niemand verbied je om te lopen naar je bestemming, maar een auto brengt je er wel sneller... Het is een afweging of je je wil aanpassen of niet. Die keuze mag iedereen zelf maken.
Ik mag hopen dat je wel een verschil inziet tussen twee vormen van berichtservice die effectief dezelfde functie vervullen, en een transportmethode die 20x sneller is dan wandelen, met een hogere lastcapaciteit.
Ik weet niet direct of het met leeftijd te maken heeft, maar ik ben ook een beetje klaar met het hopeloos gefragmenteerde communicatiearsenaal op m'n telefoon. De één wil dit, de ander dat, maar iedereen heeft SMS, en iedereen heeft de telefoonfunctie op z'n mobiel. Ik heb simpelweg geen zin om iedere keer te moeten zoeken naar wie nu ook alweer welke app gebruikt. Wordt natuurlijk niet geholpen doordat ik sowieso al een hekel heb aan tekstberichten... 😛
Moest men vader ooit zoiets zeggen, ik word kwaad en zeg hem adapt or die,,,
Verandering is de enige constante in het leven, en het is niet meer omdat je plots 70 bent, dat je kan blijven stilstaan.
Maar dan moet je wel uit kunnen leggen dat iets béter is. Het lukt mij niet uit te leggen waarom Whatsapp (of wat anders) beter is dan sms. (iMessage).

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 24 juli 2024 00:32]

Je kan er foto's mee sturen en groepsgesprekken mee hebben, met imessage gaat dat ook (wel enkel met andere ios gebruikers), maar imessage is geen sms
Dat zijn redenen voor jou en mij. Maar niet voor iemand die niets met appgroepen heeft.
Hell, de president van de grootste economie (voorlopig nog) is boven de 70, denk jij dat die geen signal kan instellen op zijn telefoon?
Idd. Dat is ook lastig voor een senior citizen.
😉

[Reactie gewijzigd door Tantrum op 24 juli 2024 00:32]

Ja, beetje beu dat iedereen hier mensen boven de 70 als incapabel blijft beschouwen,[...]
Mwah, een machtig land heeft laatst iemand van 78 de macht gegeven om een compleet land te regeren... Dus dat "iedereen" valt wel mee ;)
Mijn grootvader is er 90, een zeer intelligente man maar de source knop is ook z’n ergste vijand :9
de source knop is voor heel veel mensen de ergste vijand. Het is ook een niet logisch systeem. In de tijd en ontwikkeling van nu moet er toch iets beter te verzinnen zijn.
Beeldschermen met meerdere ingangen hebben ook zo'n knop. Een collega heeft een beeldscherm bij het grof vuil gezet nadat hij die per ongeluk had aangeraakt en geen beeld meer kreeg. Die geeft nu leiding aan automatiseringsprojecten...
Ik heb zowaar weer iemand gebeld.... :P
Dus echt afhankelijk zal wel meevallen. Voor echt spoedeisende dingen is er nog gewoon een alternatief.
Ik bel vaker dan ik app :) Heb echt een hekel aan onpersoonlijk contact
Mensen die me voor iets bellen waarvoor ze evengoed kunnen sturen, blokeer ik gewoon. Zo heb ik mijn eigen moeder voor een maand geblokkeerd, het was snel afgeleerd
Hoe deed je dat dan voordat de smartphone er was?
Niet, maar is ondertussen ook al een goede 10 jaar geleden dat ik mijn eerste smartphone heb gekocht,,,
Maar er zijn ook mensen die bellen he :) Zo zijn er ook mensen die mensenschuw zijn, niet sociaal zijn aangelegd of menselijke communicatie moeilijk vinden. Dit kan zijn door ass, emotie stoornissen, het maakt niet uit wat want ik accepteer juist iedereen zoals die is. Ik denk alleen wel dat je omgeving je beter begrijpt als je uitlegt waarom je niet wil bellen ;) gewoon als advies.
Mijn omgeving weet dat, heeft vooral te maken met op een servicedesk gewerkt te hebben en bel moe geworden te zijn, vind bellen ook gewwon zo invasief je bent met iets bezig en dat vraagt direct al je aandacht, zeker mensen die nadat je de call niet aanneemt nog een tweede keer bellen, dan denk ik het is iets dringend. Als het dan niet dringend is, getuigt dit gewoon aan een totaal gebrek aan respect van mijn tijd.
Jammer probleem is snel verholpen... Omdat nu de kans was om mensen naar Signal te krijgen (overigens toch een paar vrienden de app laten downloaden omdat die het wel deed :P)
Signal is gratis , Whatsapp is gratis.

Je betaald met je data

Er zit weinig verschil in, je kan in allebei videobellen, appen, etc.

Niks is gratis :)

[Reactie gewijzigd door Rockvee2 op 24 juli 2024 00:32]

Signal is open source en wordt gerund door een nonprofit organisatie. Dat is wel ff iets anders dan bij WhatsApp.

Signal wordt onderhouden vanuit donaties. Waaronder donaties van mij. Ik hou Signal graag privacy vriendelijk. De optie om te doneren zit in Settings menu, onderaan.

Of ga nu zelf direct naar:
https://signal.org/donate/
Signal is een beter alternatief dan whatsapp,telegram etc. . Qua beveiliging gebruiken(Whatsapp, Instagram,Twitter allemaal de Signal Protocol encryption aan de voorkant welke overigens door de CEO (moxie) van Signal is ontworpen.

Signal is overigens een beter alternatief als het gaat om privacy (hoewel in Amerika moeten ze voldoen aan die spionage wet en de server staat daar ook) en daarbij zijn die andere apps (whatsapp, Insta,etc) die je data verkopen aan derden of derden toelaten tot je data en dan heb ik het over facebook. Telegram werkt sinds 2018 al mee om gebruikers data te delen met Rusland en daarbij allen E2E encryption voor geheim chats en de servers zijn niet open source. Daarbij loggen ze ip adressen van en data van gebruikers voor Rusland.

Wil je dat geen enkele lang meekijkt dan kun je uitwijken naar BBMe (3 security lines) met Servers in Scandinavie (was ooit de UK) en Canada of Threema in Zwitserland, overigens wel twee betaald apps. Alles heeft een prijskaartje, maar signal zekers een aanrader boven de gratis apps

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 24 juli 2024 00:32]

Telegram gebruikt geen Signal Protocol. Was het maar zo'n feest. :+ Telegram heeft standaard geen encryptie ingeschakeld en geen enkele mogelijkheid tot encryptie in groepen. Voor SC's wordt een eigen protocol gebruikt, geen SP.

Signal's servers verzamelen overigens niets en allemaal volatile. Zelfs als ze moeten voldoen aan bepaalde wetgeving valt er niets te halen bij hun servers, dat scheelt weer.
Encryptie is bij Telegram wel ingeschakeld volgens mij, maar de keys staan op de server.

E2E encryptie is alleen als je daadwerkelijk een secret chat start afaik
Je ziet dat de context E2EE was in deze thread door wat er besproken wordt; moet ik dan écht nog specifiek gaan benoemen dat we het over E2EE hebben en niet over, in deze context, compleet arbitraire versleuteling zoals TLS en at-rest encryptie die niets met de content te maken hebben noch het probleem met de adversary? ;( Dat missende, maar reeds duidelijk geïmpliceerde detail, aangrijpen komt op mij wel wat onoprecht over, maar misschien had je het echt niet door. Bottom-line: Telegram heeft volledige toegang tot de plain-text van alle groepen en alle gesprekken in default m.u.v., inderdaad wat ik al benoemde, secret chats. Dat Telegram toegang heeft tot de plain-text is het probleem en waarom je ze in default modus dus geen "encrypted messenger" mag noemen... ;)

Dus gezien we het hadden over E2EE en dat de context was: Nee, Telegram heeft in de standaard modus geen encryptie ingeschakeld. (En rephrased omdat je kennelijk de context moet herhalen: geen end-to-end encryptie.) At-rest encryptie op hun servers (waar zij inderdaad zelf de keys voor beheren) is iets compleet anders en maakt ook geen verschil gezien Telegram zelf inderdaad de sleutels heeft en dus volledige toegang heeft tot al je gesprekken, bijlagen, et cetera. :P Encryptie op data verliest de toegevoegde waarde als de sleutel bekend is. ;) Gezien we willen dat niemand, dus ook de dienstverlener, de berichten kan lezen; is de vorm van encryptie die Telegram in de default modus toepast dus niets meer dan een good practice; maar beschermt het de content van uitgewisselde berichten, media/foto's/video's, niet tegen neuzende ogen van Telegram, aanvallers of overheden met toegang.

Het benoemen van TLS/at-rest encryptie in de context van encrypted messengers is bijzonder misleidend en vermoeiend; vooral omdat die beredenering zou betekenen dat ook Facebook Messenger en zelfs Tweakers' DM-systeem "versleutelde berichtendiensten" zijn. Maar het mag intussen toch wel voor iedereen, zeker Tweakers, duidelijk zijn dat we met "versleutelde berichtendiensten" end-to-end versleutelde diensten bedoelen. Althans, dat hoop ik. :) (En toegegeven, jouw reactie lijkt er op te duiden dat dit (nog) niet (geheel) het geval is. ;()

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 24 juli 2024 00:32]

Het was geen poging om vervelend te zijn of om irritatie op te wekken, dat soort persoon ben ik niet. Ik denk dat ik toch nog wel wat te leren heb op dit onderwerp.

Ik dacht dat het ging om berichten te kunnen lezen buiten de Telegram servers om, maar ik heb dus inderdaad de context gemist blijkbaar.
klopt telegram hoort hier inderdaad niet bij. Het is signal , twitter, whatsapp en insta die inderdaad deze beveiliging gebruikt . Goed opgemerkt en fout van mijn kant . Telegram zou ik ook niet echt aanbevelen boven signal op dit moment die sinds 2018 al meewerkt met de overheid in Rusland op basis van data overdracht in weliswaar gebruikersgegevens en locatie en meer niet geven ze aan bij telegram
Totdat de geldkraan dicht gaat. Non profit bestaat niet! Net zoals gratiz
De geldkraan dat ben jij. Of althans, met jij bedoel ik de gebruiker van Signal.

Je stelling over nonprofit kan ik niet plaatsen. Nonprofit is een organisatietype, bij wet vastgelegd. Nonprofit betekent niet dat er geen winst gemaakt mag worden. Nonprofit betekent ook niet dat werknemers geen geld mogen verdienen.

Gratis bestaat wel, in de zin dat jij als gebruiker geen geld bestaat voor een product of dienst. Er zit dan een ander verdienmodel achter, zoals inkomsten uit reclame. De krant en tv hebben een hybride model, je betaalt bij de krant abonnementsgeld, maar de krant verdient ook aan advertenties.

Je eerste stelling, tot de geldkraan dichtgaat is een stelling waar ik vrij weinig mee kan. Dit geldt in feite voor iedere organisatie.
Whatsapp was geen privacy risico totdat het door Facebook werd overgenomen. Vanaf dat moment had niemand de illusie dat privacy en WhatsApp nog samen zouden gaan. Nuja, niemand op wat naïeve politici na...

Ik heb destijds zelfs betaald om WhatsApp te gebruiken, ik was helaas een van de weinigen... Ik was niet naïef. Nu betaal ik weer voor Signal, meer dan ik destijds betaalde voor WhatsApp.

Ik ben niet achterlijk. Uiteraard kan de geschiedenis zich herhalen met Signal. Maar het is aan ons, als gebruikers, dit te voorkomen. Hoe meer mensen jaarlijks doneren, hoe groter de kans dat de geschiedenis zich niet herhaalt.

[Reactie gewijzigd door KoffieAnanas op 24 juli 2024 00:32]

WhatsApp was wel een privacy risico want we wisten al die tijd al dat er op een gegeven moment geld verdient zou moeten worden. Het originele bedrijf was te apathisch om daar zelf wat mee te doen en je ziet het resultaat
Betalen met data zie ik niet altijd als iets slechts, zolang deze data maar niet lekt naar derden en laat Facebook daar nu juist een handje van hebben
Waarschijnlijk problemen bij Cloudflare. Daar zijn storingen en inmiddels is er een fix uitgevoerd. Een storing bij Cloudflare heeft meestal een grote impact. Wellicht nu ook het geval geweest.

[Reactie gewijzigd door RobbieBit op 24 juli 2024 00:32]

Nee. Zij hebben hun eigen CDN
De Cloudflare API begon te storen 17:07 Nederlandse tijd; fix was 19:28

https://www.cloudflarestatus.com/
Daar heb je opties voor.
Notificaties uitzetten, of je telefoon op 'stil'.
Ik kan het iedereen aanraden. Geen geluidjes, berichten op je lock screen (waar iedereen ze mee kan lezen), geen notificatie ledjes...
Gewoon kijken wanneer jij dat zelf wil ;)
Inderdaad. Heb ik ook al tijden ingesteld. Zorgt er tevens voor dat ik tijdens werk ook veel minder afgeleid ben.
Doe ik ook geregeld. Alle notificaties uit, geen afleiding.

Chatgroepen hebben notificaties altijd uit want dat gepingel is echt hinderlijk.

Net als iedereen heb ik ook slechte dagen en dan gaat de telefoon helemaal uit. Mijn vriendin vindt dat soms lastig (wij wonen niet samen) maar begrijpt het nu wel. Al kan zij mij wel altijd bereiken omdat zij dan mijn werknummer kan gebruiken.

Werktelefoon is wel altijd aan omdat ik na werktijd toch nooit wordt gebeld of berichten krijg. Als er dan een bericht is dan kan het alleen van haar zijn.

Telefoon uit komt niet heel vaak voor. Alleen als ik hele drukke dagen heb gehad en lastige beslissingen heb moeten maken. Ik heb dan tijd nodig om bij te komen. Speel dan ongestoord wat spellen en ga dan vroeg naar bed.

Er is al zoveel afleiding op een dag. Soms wil je gewoon alleen met je gedachten zijn, alleen en ongestoord. :)
Inderdaad heb ook

Geluid altijd uit
Whatsapp groepen volledig niet storen(stil)

Notificatie led heb ik al 6 of 7 jaren niet meer, Mesen verklaarden mij voor gek.
Mee-eet dan toch niet wanneer iets binnen komt, ik ja klopt toch niet erg kijk wel als ik zin heb.
Was het echt waard inderdaad, die 15 minuutjes. :+
Voor sommige gebruikers valt "het internet' nu uit
NU het momennt om over te stappen op Signal! _/-\o_
Precies! Want alleen WhatsApp ligt wel eens plat - alternatieven nooit.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de afgelopen 3 jaar nog geen serieuze onderbreking van Signal heb gehad.
Maar als extra zet kan dit (hopelijk) bijdragen om weg te gaan bij 'iets' wat allang verboden (in de EU) zou moeten zijn - facebook en alle uitzaaingen ervan.
Totdat Signal groeit, en ook de kwaaltjes krijgt die 'de groten' treffen.
En Signal is nu 'veilig'. Hoe is dat over een paar jaar?

Ik ben overigens (ook) Signal gebruiker.
Afhankelijk hoe Signal ingericht is, kon dat nog best automatisch schalen om kosten te drukken. Anders had met de recente aanwas van gebruikers ook wel een keer eruit moeten liggen ivm drukte.
Dat is ook gebeurd, Signal had problemen met de enorme toestroom van nieuwe gebruikers. Een paar dagen lang zijn er problemen geweest.

Gelukkig zie ik steeds meer nieuwe mensen uit mijn adresboek op Signal. En ik heb uiteraard gedoneerd, kan heel simpel via het Settings menu, onderaan.
Signal is en zal altijd een non-profit organisatie blijven. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het (altijd) veilig zal blijven en het beste toegankelijke alternatief voor facebook/whatapp. Maar dat is het nu wel, dat zie je ook aan het aantal gebruikers dat gelukkig blijft stijgen.

Het mooie zal zijn dat er vanuit de UN een initiatief wordt genomen om een int. 'open' privacy veilig communicatie systeem te ontwikkelen wat zowel veilig is/open source en is ontwikkeld door ontwikkelaars wereldwijd.
Vervelende is alleen aan een open, veilig en pro-privacy systeem, er ook gevaren op de loer liggen voor mensen die met zekere agenda's de app ook gaan gebruiken en in dat op zicht een dergelijke tool dus ook faciliterend werkt, dat moet je ook niet willen, zeker vanuit de UN niet.
Dat kan je bij elk (veilig) communicatie middel zeggen. Ik zie eerder gebeuren dat bepaalde landen er nooit aan zouden willen meewerken/goedkeuren als het werkelijke veiligheid biedt.
Het is sowieso een balans inderdaad, altijd is het voor 'goed' en 'kwaad' in te zetten. De vraag is alleen hoe ver wil je gaan in een dergelijk systeem te faciliteren.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de afgelopen 3 jaar nog geen serieuze onderbreking van Signal heb gehad.
Lijkt me sterk, nog geen 2 maanden geleden had ook Signal een enorm grote storing. Het kwam zelfs op tweakers:

nieuws: Berichtendienst Signal heeft last van storing

Nu was dit natuurlijk wel na de grote influx van nieuwe signal gebruikers.

[Reactie gewijzigd door saren op 24 juli 2024 00:32]

Dat had ik destijds hier ook gelezen, maar ik heb er zelf geen last van ervaren. Mogelijk nu wel als het weer zou gebeuren. Alleen al om het feit dat meer en meer van mij colelga's zijn overgestapt.
Je warm water doet het niet . Nu is de tijd om over te stappen op een warmtepomp! 8)7
Als je bestaande CV ketel ineens anders gaat functioneren en niet meer aan je veiligheidseisen voldoet is overstappen op een warmtepomp of een moderne en veilige cv ketel zeker een goed idee.
Uitstekende vergelijking! :)
Spijtig, maar waar
Ja Facebook had ook de storing, dus veel 'overheidswebsites' waren ook onbereikbarbaar |:(
Buurvrouw stond zojuist aan de deur. Internet deed het niet of ik kon helpen. Router uit- en aangezet. Nog steeds niets. Ik naar de browser: huh gewoon internet 8)7 Je statement is te accuraat :9
Dat verklaart een hoop
Whatsapp werkt weer in Rotterdam
Yup, hier ook.
Oei, dat wordt een boek lezen voor veel mensen vanavond :+
Hier komen ze alweer binnen merk ik overigens.
Duurt nooit lang aangezien Facebook nu een significant deel van hun inkomsten uit (data van/advertenties in) deze drie haalt
Werkt anders prima hier. Geen problemen. Ook niet gehad.
Hier zijn zoveel nare opmerkingen over te maken :P
Inmiddels weer opgelost, geen paniek mensen :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.