Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vacature wijst mogelijk op komst van NZXT-monitoren

NZXT, een Taiwanese fabrikant van behuizingen en componenten, gaat mogelijk monitoren maken. Het bedrijf zoekt in een vacature naar een ingenieur die verantwoordelijk zal zijn voor het ontwikkelen van monitoren voor onder andere desktops.

De NZXT-vacature staat op een website van een hr-bedrijf. In de tekst staat dat de Taiwanese fabrikant op zoek is naar een Display/Monitor Engineering Lead, Principal Engineer. De gezochte persoon zal verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en kwalificeren van platte schermen voor desktopmonitoren en draagbare producten. De ingenieur zal daarvoor samen moeten werken met schermleveranciers.

NZXT was jarenlang met name bekend van zijn behuizingen en aio-waterkoelers, maar sinds 2018 maakt het bedrijf ook moederborden. Verschillende componentenfabrikanten zijn onlangs begonnen met het maken van monitoren. MSI begon daar in 2016 mee en Cooler Master maakt sinds vorig jaar monitoren. Corsair had in 2018 ook een vacature online staan die wees op de komst van monitoren van dat merk, maar tot nu toe zijn die nog niet verschenen.

Dergelijke fabrikanten gebruiken allemaal panelen van leveranciers zoals LG Display en AU Optronics, maar onderscheiden zich met specifieke functies gericht op gamers of het ontwerp. De moederborden van NZXT hebben een minimalistisch ontwerp. De fabrikant zou dat ook door kunnen voeren bij het ontwerp van monitoren.

Moederbord van NZXT

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

15-03-2021 • 11:51

46 Linkedin

Reacties (46)

Wijzig sortering
De moederborden van NZXT hebben een minimalistisch ontwerp. De fabrikant zou dat ook door kunnen voeren bij het ontwerp van monitoren.
Als we nu eens high end monitoren krijgen (4k+, 120Hz+, 600+ nits, HDR, enz..) zonder ruimteschip/stealth fighter uiterlijk met opvallende gamer logo's en kleuraccenten zo dat een heel mooie zaak zijn :D
helemaal mee eens

heb een vergelijkbaar probeem met laptops als je top end specs will is het bijna onmogelijk om zonder gamer uiterlijk te werken

ASUS zephyrus lijn komt nog het dichtste in de buurt
Dell XPS? Lenovo Thinkpad?
De high-end modellen daarvan zijn vaak uitgerust met videokaarten uit de professionele lijn (Quadro van Nvidia). deze werken in mijn ervaring vaak slechter in games en bieden ook geen ondersteuning voor de volledige software-suite die geleverd worden bij de consumenten-kaarten.
Je hebt bij lenovo de Thinkpad T15G, T15P of de X1 Extreme. T15G Komt met RTX kaarten
Ik gebruik zakelijk gezien een Lenovo Legion, mede om het argument dat ik niet een 'GAMING'-schreeuwende laptop wilde hebben. Dat is met de Legion-lijn aardig gelukt, behalve dan het rainbow-rgb effect op het toetsenbord en rondom de laptop dat ik niet uit kan zetten. Pas na booten in Windows neemt die verlichting de instellingen vanuit de Corsair iCUE app over.
wat @sjettepetJR. zegt dus al zie ik van @gameguy12 een paar interessante alternatieven
HP Zbook dan? Moeten nog bijgewerkt worden naar de Nvidia 3000 series, maar dat was best een kandidaat geweest.

Er zijn best wat rappe laptops zonder franjes te koop. Kan het zijn dat je gewoon niet goed genoeg gezocht hebt?

[Reactie gewijzigd door fapkonijntje op 15 maart 2021 13:05]

XMG Apex 15. Niet alleen hebben die een neutraal ontwerp, het zijn veruit de krachtigste laptops die er op de markt zijn, omdat ze desktop-CPU's van AMD gebruiken.
Dat is omdat fabrikanten zo gericht mogelijk willen plaatsen naar gelang hun (toekomstige) productgroepen. Als je gamers wil aantrekken - richt je je specifiek op gamers en om dat te verduidelijken geef je ze een 'game uiterlijk' :)

Wil je een saaie monitor, ik heb net sinds afgelopen week de CS2740 van Eizo aangeschaft. 4K en veel saaier kan je het niet hebben. Overigens met uitstekende kleureigenschappen.
Ze bestaan wel hoor. Ik heb deze monitor van een mede tweaker overgenomen:
pricewatch: ConceptD CP7271KP Zwart

4k 144hz 600+ nits + HDR1000 support + gsync ultimate. Alles wat je zou willen met een heel degelijk uiterlijk. Natuurlijk is deze monitor iets duurder, maar het is maar wat je wilt.
Een monitor met 600 nits kan toch geen HDR1000 support hebben? Dan is het toch gelimiteerd tot HDR600?
De 600 nits is sustained brightness (helderheid die de monitor continu kan behouden), de monitor zelf heeft een peak brightness van 1000 nits (de monitor kan korte momenten 1000 nits aantikken), wat dus zorgt dat de monitor wel een HDR1000 support krijgt. De OLED CX tv's van LG bijvoorbeeld hebben ook een peak brightness van 1000 nits maar de sustained brightness ligt een stuk minder.

[Reactie gewijzigd door Simon Shipperd op 15 maart 2021 13:36]

De 4ms valt dan wel weer tegen van deze monitor.
4ms is redelijk normaal, mijn LG die "1ms" is, is in werkelijkheid ook gewoon rond de 4ms. Het is pas 1ms in de "faster" overdrive mode die eigenlijk onbruikbaar is vanwege overshooting e.d.
Ze mogen van mij die zakelijke behuizingen zo in zetten voor de high end "gaming" specs, en eventuele besparing op productie kosten in eigen zak steken(indien, zullen ze dat toch wel).

Al zijn de panel specs nog zo mooi, het hebben van fysieke knoppen is voor mij een wel must(zij het zo' n joystick, al kan dat weer ongemak geven bij multi-monitor opstellingen).

Maar als het ff kan nooit meer van die trage, brak reagerende, maar ofc. instant op random nabij gelegen voorwerp reagerende, indexloze touch meuk.

Dit met meerdere merken/schermen, wat een ellende, zelfs m'n kookplaat is met die meuk in wezen functioneel afgeschreven, wat een tyfus ding(amper reageren op bediening, maar owe als er in een straal van een aantal centimeters zich een fliemeltje of object bevind in de aura van de bediening, code rood alle pitten uit, alarm in morse code, brandweer is al gebeld en onderweg...)
Van mij part alles weer aan het gas, fatsoenlijke knoppen met instant feedback, gewoon vlammen met die zooi :+

[Reactie gewijzigd door URKb8DvHFz op 15 maart 2021 14:01]

Meen ik hier nou een lichte vorm van frustratie te detecteren? :+

Beeldschermen van telefoons uitgezonderd, fysieke knoppen > touch, Altijd en overal.
Is ook de reden dat ik in mijn niewe woning weer voor gas ga om te koken, nu een duur NEFF inductie vuur, dat ding begint te piepen voor het minst vuiltje, en ondanks dat er een magnetische draaiknop bij zit, mis ook toch gewoon een simpele knop om het aan en uit te zetten
Als we uitgaan van de vacature, dan lijkt het er niet op. Er wordt meermaals verwezen naar panel en display suppliers. De reden dat je weinig variatie ziet in daadwerkelijke panelen, is omdat de meeste panelen worden gemaakt door Samsung, AU Optronics en LG. 4K, 120Hz+ en 600+ nits hangt dus niet per sé af van NZXT, maar van de display fabrikanten. NZXT zou wél alles in een strakke verpakking kunnen stoppen. Dat zou in ieder geval wel passen in hun huisstijl.
While there are many different manufacturers of LCD monitors, the panels themselves are actually only manufactured by a relatively small selection of companies. The three main manufacturers tend to be Samsung, AU Optronics and LG.Display (previously LG.Philips) [...]
https://www.tftcentral.co...s/monitor_panel_parts.htm
A-men! Ik haat het dat er zelfs sommige gamer monitoren zijn met glossy plastic op de achterkant. Alsof monitoren niet al stofmagneet genoeg waren! Ik ben zo gek op de clean look van NZXT ik zou er echt naar uit kijken hoe deze er uit komen te zien.
Ik kan dan de pricewatch: LG UltraGear 27GN950 Rood, Zwart aanraden. Zit een RGB ring op de achterkant maar die kan je ook gewoon statisch wit zetten of uit. Verder ziet hij er aan de voorkant mooi strak uit.
Ik heb een aorus scherm. Voet eraf gehaald en op een monitor arm gehangen. Dan ziet er veel minder schreeuwerig uit en die achterkant, tja daar kijk ik toch niet tegen aan.
Heb ik met mijn Acer Predator X34A, de logo aan de voorkant in het midden onderaan, maar die zie je bijna niet, de kleuren zijn zo donker dat je bijna niet kan zien zonder er licht op te schijnen, ze geven ook geen licht, en een logo Acer aan de achterkant links, wat er aan de achterkant zit zal me een worst wezen trouwens, aangezien ik nooit kijk aan de achterkant van me monitor, niemand eigenlijk, omdat hij 25cm van me muur af zit.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 15 maart 2021 15:49]

Zou dit niet een indicatie kunnen zijn dat ze een soort van AiO willen gaan maken? Lijkt me wel leuk, een AiO behuizing waarin je de hardware kan customizen.
Shit, ik geloof dat ik net een nieuw hobbyproject heb bedacht :)
Dat heeft wel bestaan hoor, een monitor met een kastje achterop. Je build is alleen wel sneller irrelevant dan je scherm, en het geheel omhoog houden is best lastig. Je kunt gemakkelijker een USFF PC met een Vesa mount kopen. In sommige formaten micro behuizing past ook een echte GPU.
Ja ok, maar dan ga je dus naar hardware in de regionen van een NUC of thin-client met CPU-onboard.
Een vesa mounted PC is ook niet je-van-het, mij lijkt het leuk om een volledige PC inclusief grafische kaart achter zo'n monitor te proppen in een behuizing die net dikker is dan de hoogte van een IO shield.
Ik zou heel graag een strakke AIO Windows PC hebben voor in de keuken (zoals die grote iMacs 27"), maar ik vind zoiets nergens..
HP heeft een aantal prachtige AiO systemen.
Lenovo heeft er ook een paar. Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar in dezelfde metaalkleurige hoek zit het wel. En waarom niet gewoon een iMac trouwens?
Kun je de (ITX) behuizing niet gewoon onder de tafel schroeven? ;)
AIOs zijn altijd slechter up te graden of te repareren.

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 15 maart 2021 12:23]

In de keuken ? Wat wil je daar dan mee doen als ik dat mag vragen.
Als ik in de keuken ben, dan is het om eten te maken, af te wassen/vaatwasmachine te vullen of leeg te maken, maar lijkt me redelijk duur als receptenlezer.
En als ik iets aan het snijden ben dan concentreer ik mij toch wel liever op het snijden :)
Wanneer je welke rommel bij wat moet gooien en hoe lang het dan moet pruttelen bij het koken. Ik zie mensen wel met een tablet in de keuken (beter bestand tegen vette walmen dan een pc). Maar soms denk ik: ik zet een scherm en een toetsenbord en muis in de keuken, het kastje elders. Maar een scherm kan mogelijk ook niet zo goed tegen dampen. Ik ben er nog niet uit. Een sole purpose tablet vind ik dan ook weer gedoe, naast de extra handelingen van recept op je tablet zetten*, op een pc gaat dat makkelijker. En de pc kan ik dan ook voor andere dingen gebruiken, de tablet zou ik enkel daar voor gebruiken.
*eerste-wereld-leed
DELL heeft ook AIO systemen:

https://www.dell.com/nl-n...iron-27-7700-aio/cd770003

Tijdens het koken is een tablet handiger.

[Reactie gewijzigd door Navi op 15 maart 2021 12:54]

Ik denk dat je óf een hele dure oplossing, óf een custom oplossing gaat dan, en als je die niet zelf bouwt, dan wordt die mogelijk ook duur.
Waar wil je het voor gebruiken? Als het alleen voor recepten/youtube/tv is dan kun je best leuke dingen zelf bouwen.
Bedankt voor alle reacties :)

We spenderen als gezin met 3 kleine kinderen veel tijd in de keuken, waar we ook eten en waar ze huiswerk maken.

Er is een kleine wandtafel waar perfect een AIO PC met groot scherm maar zonder computerbak zou passen, niet alleen om recepten e.d. te zoeken maar ook om rap iets te googlen, de gasten op youtube iets van muziek opzetten, een email te schrijven, etc.

@MiesvanderLippe
Liefst geen Apple gezien ik absoluut niks van Apple heb (wel meerdere Windows toestellen) en ik graag in hetzelfde ecosysteem blijf met alles (Onedrive, etc.).
Ik denk voor zoiets dat als je een beetje handig bent, je een thin-mini-itx bordje achter een scherm kunt vouwen, als je een 12v scherm vindt dan sluit je de hele handel aan op een stroomblokje met een zelfgemaakte behuizing er omheen, draadloos toetsenbord met touchpad en je hebt een mooie oplossing. (of je koopt er een van HP, die hoeven niet duur te zijn)
En nu maar hopen dat geen externe OEM leverancier is waar ze extra gaten in de PCB boren om het gemonteerd te krijgen.

Edit: Meer info over hun PCI-E riser waar doodleuk gaten door 12V planes in een PCB waren geboord: https://www.youtube.com/watch?v=c9PlibqsBWg

[Reactie gewijzigd door MMaster23 op 15 maart 2021 11:59]

Ja ik hoop dat de kwaliteitscontrole m.b.t. het productontwerp er idd wat op vooruit gaat.
Maar ze zullen er toch wel iets van geleerd hebben?

@MMaster23 heeft het hier over dit spektakel: https://www.youtube.com/watch?v=fjUscSRLwks
AUB een 35+inch min 1440p 100HZ dat geen 1000 euro kost.
pricewatch: Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart ?

Of bedoel je significant groter dan 34 / 35"?

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 15 maart 2021 12:10]

Ja, heb nu 39,5 inch 16/9 4k , 34 inch 21:9 1440p is gewoon teveel opgeven voor louter die hogere refresh rate denk ik.
Da's een kleine TV toch? Dat gaat makkelijk voor onder de 1000.
Qua monitor vind amper iets met die specs die niet richting 1000 euro gaat.

https://tweakers.net/moni...WGUKoJGKV2Otfz5jOEI15zzFw

EN dergelijke tv's beginnen meestal bij 48 inch wat weeral te groot is.
Zullen waarschijnlijk veel duurder worden dan dat ze werkelijk waard zijn, maar zal vast een mooi design zijn dus als je dan toch het geld hebt. Why not!
Queue de gebruikelijke verwarring tussen panelen en monitoren, mede door het gebruik van het verwarrende woord "schermen" dat allebei of iets in het midden kan betekenen. Dat woord dient reeds gisteren een zachte dood te sterven, behalve als het gaat om echte fysieke schermen zoals bij projectoren. Nou kan je zonder dat woord nog steeds in de problemen komen, maar dan dwing je in elk geval jezelf en de lezer om dat onderscheid te maken en (o.a. aan de hand van de brontekst) uit te vissen hoe het eigenlijk zit.

Zoals ik de vacature lees, gaat deze man (m/v) niet samenwerken met de in het artikel genoemde PANELfabrikanten zoals LGD of AUO, maar met MONITORfabrikanten zoals Qisda en TPV.

Op dezelfde manier klopt de uitspraak "Verschillende componentenfabrikanten zijn onlangs begonnen met het maken van monitoren." ook al niet voor de meeste componentenfabrikanten. Die monitoren worden in veel gevallen op specificatie van die componentenfabrikanten gemaakt door monitorfabrikanten op basis van ODM/OEM overeenkomsten. Het gaat in die zin dus niet om fabrikanten die ze zijn begonnen te maken, maar om fabrikanten die ze in het assortiment hebben opgenomen.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 16 maart 2021 01:40]