IKEA brengt eerste ASUS Republic of Gamers-meubels uit in China

IKEA heeft zijn eerste 'gamingmeubels' uitgebracht in China. Het retailbedrijf ontwierp deze meubelstukken in samenwerking met ASUS en brengt ze uit in de Republic of Gamers-serie. Het is nog niet bekend of en wanneer het meubilair in de Benelux uitkomt.

De ROG-meubels worden op de website van IKEA China voorzien van een 'For Gamer'-stempel. Onder de producten valt onder andere een Uppspel-bureau, dat in de hoogte verstelbaar is en extra ruimte voor kabelmanagement heeft. Het bureau is daarnaast in verschillende groottes beschikbaar, met een vanafprijs van omgerekend 487 euro voor een 140cm-variant. Het is niet duidelijk wat het product in Europa zou kosten. De fabrikant toont ook een simpeler zwart bureau, met rode accenten en een Utespelare-bureau met achterkant van gaas. IKEA claimt dat dit bedoeld is voor luchtcirculatie wanneer gebruikers hun pc onder het bureau plaatsen. Dit bureau is 160cm breed en kost omgerekend 77 euro.

Het Uppspel-bureau, de goedkopere Huvudspelare en de Utespelare met achterkant van gaas

IKEA toont ook verschillende Uppspel-kastjes en -accessoires, die bij het gelijknamige zit/sta-bureau horen. Hieronder vallen een ladekast op wielen, die voor 77 euro beschikbaar komt. IKEA komt daarnaast met een Uppspel-wandkast voor omgerekend 64 euro. Deze heeft een ophangbord aan de binnenkant, die voorzien kunnen worden van haakjes om bijvoorbeeld koptelefoons of controllers op te hangen. Dit ophangbord komt ook los verkrijgbaar voor omgerekend 19 euro. IKEA verkoopt daarnaast losse led-strips, die aan de achterkant van de Uppspel-wandkast bevestigd kunnen worden.

De verschillende IKEA ROG Uppspel-kastjes

Het Zweedse bedrijf komt verder met enkele bureaustoelen. Het meubelbedrijf toont de Matchspel, die is voorzien van een rugleuning van gaas met ingebouwde curve voor lendesteun. Deze curve is echter niet verstelbaar. De Matchspel kost omgerekend zo'n 128 euro. Daarnaast verschijnt een Utespelare, die meer weg heeft van een racingstoel en omgerekend 90 euro kost, en een minder verstelbare Huvudspelare met achterkant van gaas voor 38 euro.

Van links naar rechts: de Matchspel in zwart en wit, de Utespelare en de Huvudspelare

Het assortiment bevat daarnaast enkele accessoires, waaronder een ringlamp met geïntegreerde telefoonhouder, die in China omgerekend zo'n 32 euro kost. IKEA komt ook met een PC-standaard met wielen. De meubelfabrikant brengt verder met een muisbungee, headsetstandaard, muismatten, kussens en andere accessoires uit.

IKEA kondigde zijn samenwerking met ASUS in september aan. De twee bedrijven maakten toen al bekend dat de producten aanvankelijk bedoeld zouden zijn voor de Chinese markt. Wel meldde IKEA toen dat de producten in oktober zouden verschijnen in andere landen. Of de ROG-meubels dan ook in de Benelux verschijnen, is niet bekend.

Enkele IKEA ROG-accessoires

Door Daan van Monsjou

Redacteur

31-01-2021 • 17:27

255 Linkedin

Submitter: T-Junkie

Reacties (255)

Wijzig sortering
Karlby keukenblad en Alex kastjes er onder, beter kan je haast niet hebben voor het geld naar mijn mening. Behalve de wandkastjes en wandborden is dit toch iets te...gamerig (en geen opbergmogelijkheden in de bureau's, bah).
Even goed rondkijken en bij veel 2e hands kantoor meubel zaken vind je nu electrisch in hoogte verstelbare 160cm buro's voor tussen 200 en 250 euro incl. Verzending. Ik heb er inmiddels twee staan in de kleur die ik wilde met nieuwe bladen en in zit/sta uitvoering voor 225 elk. Beter voor het milieu ook nog eens, en het aanbod wordt alleen maar groter doordat bedrijven meer mensen thuis laten werken.

Even voor de duidelijkheid, want ik lees hier van alles over verschillende kwaliteiten, maar professionele buro's zijn zo degelijk, dat je er dansje op kunt doen. De werkbladen zijn ook uit goed hout gesneden, zodat mijn heavy PC eronder kan hangen in een beugel. En de motor beweegt het hele zaakje (incl. 2 monitoren aan een dubbele monitorstandaard) moeiteloos op en neer.

Kortom super voor je bankrekening, professioneel spul en beter voor het milieu.

[Reactie gewijzigd door millenarian op 1 februari 2021 01:45]

Klopt. Veel grote bedrijven doen een groot deel van hun inboedel weg en gaan naar flexplekken met 200% bezetting.

Sommige Kantoorpanden gaan ws ook naar een 4 dagen “open” beleid waarbij je dus 2 dagen op inschrijving op kantoor kunt werken en drie dagen thuis. De andere helft kan dan op de andere twee dagen op kantoor zitten.

Scheelt ontzettend veel op de vaste kosten.
als we straks toch met veel minder mensen op kantoor zitten en massaal gaan overleggen met mensen die thuiswerken, hoop ik wel dat de kantoortuinen (grotendeels) zullen verdwijnen.

Moet toch verschrikkelijk zijn om straks met 30 man in 1 ruimte te teamsen...

Ontopic, ik heb niet veel met de styling van gaming producten, maar toch mooi dat je met dit IKEA spul voor rond de 300 euro een complete set hebt in dezelfde kleurstelling.
Ik zit met 14 man op een afdeling, gelukkig aparte ruimtes voor teamscalls. Maar ideaal is het niet.

Een goede set noise cancelling headphones, is de aankoop van het jaar voor mij. Op kantoor geen last van collega's die even bellen.... En ook thuis geen last van kind en tv terwijl ik werk in dezelfde ruimte.
Heb je zo wat tips voor deze tweedehands kantoor meubel zaken?
Kijk eens op online veiling meester, Ik heb daar al meerdere bureau's weg gehaald voor een paar tientjes. En dan ook echt fijne Lensvelt bureau's met alles erop en eraan. Nadeel is dat je het wel zelf moet ophalen vaak.
Heb je zo wat tips voor deze tweedehands kantoor meubel zaken?
Mijn buro's heb ik bij RM Kantoor- en designmeubilair BV gekocht.
Info@rmkantoor.nl

Ik had nog 4 tweedehands kantoormeubel shops gevonden, maar deze had beste leveringsvoorwaarden/prijzen. :)
Brabants handelshuis, paar weten terug een bureau gekocht voor 50,- 140x80, hoogte verstelbaar in nette staat en aardige kleurstelling. Zou wel even bellen vantevoren wat ze hebben staan ;)

[Reactie gewijzigd door Firestorm op 4 februari 2021 13:07]

van Dinteren in Druten
Het enige handige (grappige) is de bekerhouder.

Bureau die ik nu heb is goedkoper en groter. Kan ik zelfs een deel uitschuiven wanneer ik tijdelijk meer ruimte nodig heb.
Wat betreft de overige accessoires heb ik zelf op dit moment een goede zet van razer, war er veel mooier en degelijker uitziet.
Zie ook nergengs iets van rog logo of in die kleurstelling.
Ben er net één aan het bouwen. Keukenblad en 3 Nordli kasten er onder voor 450cm bureau-plezier. Nadeel van het keukenblad is de geringe diepte van 60cm, dus daarvoor nog een houten regel er achter plaatsen voor 12cm extra. Kost net zo veel als dat kleine tafeltje in het artikel.
Je hebt ook bladen van 80 diep. Afgerond, harde toplaag. Die zijn perfect. Kweeniet of IKEA die levert, anders bij de bouwmarkt of even googelen.
Zijn er maar weinig in de bouwmarkt webshops te vinden. En echt langs gaan zit er eerst even niet in. In deze grote lengtes heeft Ikea enkel 60cm diep.

80cm diep is mij ook te veel, de Nordli kastjes er onder zijn maar 50cm diep, dus is het blad topzwaar aan de achterkant (oversteek van 30cm).
Bauhaus heeft mooie massieve werkbladen. 4m breed en 80cm diep. Wij hebben van de 2m brede eikenhouten variant een bureau gemaakt.

[Reactie gewijzigd door XanderHuisman op 1 februari 2021 10:55]

Kun je misschien een link plaatsen naar deze werkbladen? Ik kan ze niet vinden op de website van Bauhaus.
Ze staan ook in de reclamefolder van deze week (mocht je die ontvangen) https://nl.bauhaus/massief-houten-panelen/c/10000768.

Wij hebben hem op 160cm laten zagen en daarna een paar keer met houtwax behandeld. Ik heb zelf nog een oud bureau van Ikea (zo'n holle) en ben aardig jaloers op het nieuwe bureau ;)
Held!! Ik was precies hier naar op zoek. Bedankt. Ikea is op dit moment geen optie als je 80CM diep wilt.
Ik neem aan dat de randjes van die panelen nog wel zelf even afgerond moeten worden?
Met gewoon schuurpapier kom je heel ver. De zaag kant hebben we met wat grover schuurpapier mooi rond geschuurd en daarna met wat fijn schuurpapier het het hele blad gedaan (wat fijner als je met je arm/hand over het blad beweegt). Omdat het massief hout is, heb je ook geen lelijke kant die je met fineer bladen hebt (normale keukenwerkbladen).

Voor ons keukenblok hebben we nog een Ikea fineer keukenwerkblad, maar daar zitten al behoorlijke krassen in. Daar willen we ook nog een massief blad voor laten zagen.
Ik kwam deze ook nog tegen, en die zijn dan al wel afgerond. Kan alsnog inderdaad wel een extra schuurbeurtje gebruiken alsnog. ( ik had een vergelijkbare gebruikt voor een meubel, en na in geolied te zijn was hij alsnog een beetje stroef )
https://www.gamma.nl/asso...200x80-cm-26-mm/p/B513621
Dat is een stuk beter dan die van Ikea - die zijn niet van 1 houtsoort als ik het goed lees. Dus wel massief maar binnenin ander (goedkoper) hout en dan gefineerd.
Misschien dat je meer opties kan vinden als je zoekt bij andere bedrijven in plaats van bouwmarkten, die van ons komt bijvoorbeeld bij ''PKX gevel en plaat vandaan''. Op dat moment de enige in Nederland met de lengte en diepte die wij wilden 320cm lang en 90cm diep.

Eigen vervoer doen ze alleen niet, maar een koerier is zo geregeld. De prijs is mijns inziens ook schappelijk en er zijn genoeg kleuren te kiezen.
Nee je koopt er ook gelijk een set poten bij natuurlijk en schroeft ze vast. Die kastjes zet je dan waar je wilt. 60cm vind ik echt te ondiep. Als je een beetje onderuitzakt kan je je benen al niet kwijt.
Zelf zit ik het liefst in een hoek, dus 2 bladen aan elkaar onder 90 graden. Dan kan je je armen laten rusten hoe je ook zit.
Ah daar zit het verschil Ik bouw het bureau OP de 3 kasten van 80cm breed, dus geen poten nodig.
Staat veel strakker omdat het bureau passend in de ruimte wordt geplaatst.
Zoals hier (maar dat voorbeeld heeft de fout gemaakt van 82cm hoogte en 60cm diepte. Dus mooi en onbruikbaar..)

De mijne wordt 450cm breed, 72cm diep en 75-78cm hoog (verstelbare pootjes).

[Reactie gewijzigd door X-Kiwi op 31 januari 2021 22:21]

Ik heb inmiddels twee IKEA bladen in gebruik, beide custom op maat, 90cm diep, 30mm dik en 5.5 meter lang. De andere is korter en heeft een ronde hoek. Je kunt ze (als de ikea open is) tekenen in de keukenafdeling en worden dan thuisbezorgd.

Alternatieven in custom bladen zijn... prijziger. Paar poten eronder, muurbeugels erbij en je hebt een keukenbladburo dat nagenoeg 30+ jaar meegaat.
Natuurlijk is alles op juiste maat te krijgen, maar ik vermoed dat jouw bladen geen €49 per stuk kosten voor 250x60x3.8? Moet voor mij gewoon een mooie mix van op maat/ingebouwd + betaalbaar + ergonomisch worden.
Ik heb bij Hornbach voor heel weinig geld 1 blad van 3000mm gekocht die 64CM diep is. Was rond de 100 euro, en werd voor mij ter plekke op maat gezaagd (is een hoekbureau geworden). Heb er zelf IKEA keukenkastjes onder gezet, maar sommige mensen vinden dat te hoog of te ondiep. Ik vind het helemaal perfect.
Als je een wat groter blad wil met meer diepte, dan val je ook bij de bouwmarkten buiten de mogelijkheden. Tenminste, 5 jaar terug. Ikea was toen het goedkoopste om een keukenblad te laten maken, met curves, vormen en zelfs gaten erin. Hoewel een gat ter grootte van een gootsteen toch wat overdreven was voor de kabeldoorvoer.

Het enige nadeel was de plaatsing, thuisbezorgen ging prima op 5.5 meter, maar het blad weegt dan 100Kg+ en is niet meer te tillen. En inmeten is cruciaal. In mijn geval moest het precies tussen twee muren passen, zonder naden. Toch wel een uitdaging als je rolmaat maar 5 meter is.
Met zo'n formaat en gewicht is het inderdaad niet eenvoudig. Mijn blad bestaat uit twee delen van elk 40kg en 220cm lang, dus dat is nog prima te doen.

ps: laser-afstandsmeter is een prima rolmaat voor grotere afstanden.
I know, inmiddels in mijn bezit na het max 5 meter rolmaat debacle.
Even geheel offtopic, maar welke laser afstandsmeter heb je? Ik zoek er nog een en weet niet of er iets specifieks is waar ik op moet letten :)
Top ding! -> https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dHEG9RI
Ik heb de X5-NEW MODEL van 60m. Buiten is het niet echt te gebruiken als het te licht is. Als het donker(der) is wel. Binnen zie je de laser perfect.

[Reactie gewijzigd door marsupi op 1 februari 2021 11:30]

ps: laser-afstandsmeter is een prima rolmaat voor grotere afstanden.
Ik heb al een paar keer naar zo'n ding gekeken maar dan staat er op de doos een afwijking van 2% en dan koop ik hem niet want 2% van 3 meter is 6 cm en ik zaag meubels en geen heipalen.

De jouwe is dus wel milimeterprecies? Welke heb je?
Hoe ga je ze aan de kasten vast maken ?
In principe hoef je ze niet vast te zetten, het staat al erg stevig zodra je het allemaal goed neerlegt. Maar je zou het evt wel met rubberen pootjes kunnen tegenhouden.
Huh hoe moet ik dat voor me zien? Wordt dat niet vrij instabiel als je er verkeerd op leunt? :')
Ik heb genoeg voorbeelden gezien waar het gewicht van het blad alleen genoeg is.
Soms hebben mensen dus rubberen poten voor onderop een kastje juist bovenop gemonteerd zodat daar weer het blad bovenop kan.

Zoals je bij de rest kan lezen zijn er genoeg andere oplossingen om te voorkomen dat hij slipt in ieder geval, maar tenzij je een heel klein of een heel licht blad erop legt, denk ik niet dat je tegen problemen daarmee aan zal lopen.
Normaal gesproken zou ik zeggen schroefje door de binnenkant van de kast heen het blad in, (wat bij keukens en TV meubels ook gebeurt), maar in dit geval zou ik dat toch niet zomaar doen. Eerst even kijken hoe het blad intern werkt (linmon bladen hebben bijvoorbeeld maar 4 of 5 flanges waar je een poot op kunt schroeven) en hoe het kastje dit dan houd.
Ik ga Nordli kasten gebruiken, welke ik zonder de bovenplaat gebruik ivm hoogte. De kasten bereid ik voor door bovenin 3 houten latten vast te schroeven (zijkanten en achterkant). Eenmaal alles op zijn plaats, schroef ik door deze latten een paar schroeven om het keukenblad vast te zetten. De twee keukenbladen zet ik aan elkaar vast en tenslotte wordt het geheel aan de muur verankerd.
Kun je dan niet beter de METOD keukenkastjes gebruiken? Die hebben al voorbereiding voor een werkblad.
Ik heb het met dubbelzijdig tape gedaan. Werkt prima.
onbruikbaar? Ik zit al een jaar met een dik fijn beuken (of berken?) keukenblad van 64 diep en keukenkastjes eronder van 80 hoog. Het is het fijnste bureau dat ik ooit heb gemaakt :-) Om alles wat je zelf niet 100% perfect vindt 'onbruikbaar' te noemen vind ik wel heel erg kort door de bocht.

Ben overigens 186CM, en zit nooit met mijn benen of voeten tegen de muur aan. Wel heb ik mijn monitor opgehangen zodat hij neit te dicht bij staat, maar het is echt helemaal prima!
Onbruikbaar in die situatie dan. Ik heb toevallig het bouwverhaal gelezen van die Ikea Hack. Men heeft de Hemnes kasten gebruikt, welke in basis al behoorlijk hoog zijn. Het totaal kwam volgens mij uit op 83cm hoog (zelfde als die van jou dus?), wat toch voor de gemiddelde mens flink te hoog is. De meeste vaste bureaus hebben 72 - 75cm (en verstelbaar gaat door tot 82cm voor de écht lange mens). De blogger van de betreffende Ikea hack heeft dan ook gemeld dat ze het bureau niet goed kan gebruiken - en er eigenlijk geen stoel te vinden is welke hoog genoeg komt om het te compenseren.

En met 60-64cm diep zit je inderdaad met de monitor. Als ik mijn 27" op zo'n bureau neer zet, staat hij gewoon te dichtbij.
Met het juiste gereedschap en twee rechterhanden kan je natuurlijk altijd de kastjes wat korter maken (voor je ze in elkaar zet)

[Reactie gewijzigd door Durandal op 1 februari 2021 12:29]

Ja, daar moet je inderdaad wel goed van doordrongen zijn. Ik had de extra opbergruimte nodig, en ik kon heel erg goedkoop de vorige Maximera lades op de kop tikken in de koopjeshoek. Dat scheelde me enorm veel geld, en het zijn hele fijne lades.

Maar inderdaad, mijn hoogte is nu 80+3CM, dus dat klopt. Maar met mijn bureaustoel vrij hoog kan ik er heel goed aan werken, en ik vond veel burea's in het verleden te laag voor me. Maar het is zeker iets om van op de hoogte te zijn.
In Ikea heb ik een aantal jaar geleden een losse tafel blad gekocht met apart verstelbare tafelpoten. Beste bureau ooit met eronder kastjes met wielen.
Enkel de bureau stoelen van ikea ben ik minder over te spreken.
Ik heb twee Ikea Volmar bureaustoelen. Worden nu niet meer geleverd, maar waren destijds de beste. Bevalt redelijk goed voor de ~80uur per week dat ik er op zit.
Ik zweer in de zomer bij een herman miller aeron, nu een heerlijk oude burostoel uit de jaren tachtig met dikke stoffen zitting. De tafels / bureaus bij de ikea zijn wat mij betreft net iets te lichtgewicht, bewegen mee; het karlby bovenblad met verstelbare poten lijkt mij een prima keuze !
Ik heb dat opgelost met capita plankdragers... Ik heb twee keukenbladen gekocht en ze op elkaar gemonteerd met die dragers er tussen, met de bovenste een stukje naar achter. Zo werd het geheel wat dieper zodat hij tegen de muur kan staan zonder dat ik te dicht tegen de muur aan zit, mijn monitor staat op een goede hoogte en mijn keyboard en muis kunnen mooi onder de monitor (en kabels gelijk uit zicht). Ik had dan ook nog de bovenste plank een stukje opzij gemonteerd zodat mijn pc aan de zijkant nog op de onderste plank kon staan.
Mijn inziens is het karlby keukenblad te ondiep om echt fijn als bureau te gebruiken. Met een monitorarm heb je wat ruimte over en zou het te doen zijn, maar zelfs dan is het aan de krappe kant. Heb het ooit overwogen, maar ben nu blij met mijn 80cm diepe bureaublad.
Dat is idd wat ondiep.
Heb er nu een 34" widescreen op staan en heb de bureau wat van de muur getrokken en de monitor hangt er vanachter met zijn stand een beetje over.
Zo is het wel goed.
Maar 10 cm dieper had idd wel fijner geweest.

Al is het voor een computer bureau diep genoeg zo wel.
Dat is ook waarom ik voor het Gerton bureaublad ben gegaan. Die is 155 bij 75 cm (als ik het me goed herinner) en gewoon massief hout. Je moet het alleen nog wel lakken.

Uiteindelijk gecombineerd met een in hoogte verstelbaar onderstel van Fully. Was heel makkelijk in elkaar te zetten en heeft in tegenstelling tot de bureaus van IKEA presets.
Heb zelf een Saljän keukenblad, stuk goedkoper dan Karlby en ook zeer mooi!
Heb een gelijkaardige
De nieuwe kleur blauwe kastjes en een donker bruin werkblad.

Ideaal :)
Ik heb net hetzelfde! :D
Zelfde hier gedaan, 3 bladen gehaald en er 2 bureau`s van gemaakt en een hoge kast voor de printer en andere zooi die ik kwijt moest. Keukenbovenkastje en een ladekastje van 80cm voor de hoge kast gebruikt en voor het bureau een simpel 3 ladenkastje.

Voor cable management kun je heel goed de PVC-buisklemmen gebruiken van 30 of 40mm en die aan 1 kant vastschroeven onder je bureau, werkt prima en je kan altijd je kabels er zo uit halen doordat 1 kant los is.
Zie het hier veel voorbij komen dat de producten te "gamerig" zijn. Dit zijn producten die door Asus en hun "gamer" lijn ROG ontwikkeld worden i.s.m. IKEA. Dit is in mijn ogen hetzelfde als zeggen dat je een hypercar niet goed vind omdat hij alleen voor snelheid is en niet gemaakt voor daily driver. Dat is nooit de insteek geweest. Dit hoort "gamerig" te zijn.
Die wandborden hebben ze volgens mij ook gewoon gekopieerd van een andere Ikea reeks, SKÅDIS. Die kan je allang in bruin en wit kopen.

Het is allemaal weinig inspirerend als je het mij vraagt. Doorsnee Ikea meubels, in zwart en met een motiefje.

Ik vind het in ieder geval niks en denk ook niet dat ik in mijn tienerjaren hier blij van was geworden eerlijk gezegd. Maar goed, er zal vast vraag naar zijn, anders zouden ze het niet uitbrengen :).
Het nadeel van deze oplossing is dat je de hoogte van het bureau niet kan verstellen. Je zal dus je stoel (en houding) moeten aanpassen aan de hoogte ipv andersom.
Beetje creatief met vinyl wrap kom je een aardig eind :). Maar ik vind het leuk gevonden van Ikea.
Alex kasten zijn uit het gamma gehaald helaas. Was vorige maand ook op zoek... Nog geen goef alternatief gevonden helaas.
als een lasser, heb ik men eigen tafel in elkaar gezet. ik moet zeggen, ik ben trots op de kwaliteit die ik kan brengen, gezien men vorige tafel zon 'gamer' tafel was, en ik was geschokt over de slechte kwaliteit lassen en schroeven die ze gebruikt hadden. de buizen waren zo dun, dat blik nog te dik zou zijn. het is een tafel, een beetje gewicht zou niet erg zijn want het is niet de bedoeling dat je ermee rond sjouwt.

natuurlijk dubbele poeder coating, grondlaag en rotep zwart, mooi kleurtje. dit ding zal ook niet zo snel gaan roesten en de verf kan teminste tegen een stootje. net als de tafel. ik ben een gamer, een rage momentje hier en daar is niet uitzonderlijk. maar die ikea tafels? kunnen echt niks hebben.

[Reactie gewijzigd door sollitdude op 31 januari 2021 17:35]

Heb een goede tip over een simpel bureaublad te maken die ook lang meegaat, gewoon gelamineerd houten aanrechtblad. Met afgeronde rand aan de zit kant. Ik gebruik er 1 van 3 meter omdat ik er 2 setups op heb, 5 grote aluminium poten er onder, eentje in t midden voor stevigheid.

Gebruik het nu al 15 jaar iedere dag, nog geen slijtage plekje te zien, ook niet waar mijn armen rusten, en omdat het dus afgerond is, ook geen pijnplekken aan de polsen of armen.
Het probleem met dergelijk bladen is alleen dat de binnenkant van spaanplaat is dus dat custom afmetingen of rondingen vaak niet netjes te maken zijn. Ook niet met zo'n plakstripje erop. deze zijn vaak te kort om een 45 graden zaagsnede af te werken. Sws is verlijmen van meerdere delen al onbegonnen werk en kun je inlays vergeten.

Ben daarom voor een massief houten werkblad gegaan (hardhout blad van de praxis) aangezien ik hier een hoek bureau mee heb gemaakt met daarin nog een kleine driehoek (zodat je 2 45 graden hoeken hebt ipv 1x 90), en omdat dit dus massief hout is kun je dit met een biscuit joiner goed tegen elkaar aan lijmen.

Ander voordeel is dat je in principe iedere zoveel tijd het blad even kunt schuren en weer in de olie zetten, Ben je van alle beschadigingen af.
Gewoon van muur tot muur, dan kan je de zaagsnede afkitten ;)
klopt, maar dan moet je nog steeds een nauwkeurige zaagsnede maken die klopt met je hoek. Anders heb je alsnog een probleem. Ik heb om die reden het blad 15 mm uit de muur gehaald. Dan heb je overal direct een kabelgoot en bijkomend voordeel dat je dus nooit hoeft te klooien met de hoek van de muur als de delen niet perfect haaks staan (spoiler dat is nooit zo).
natuurlijk dubbele poeder coating, grondlaag en rotep zwart, mooi kleurtje. dit ding zal ook niet zo snel gaan roesten en de verf kan teminste tegen een stootje. net als de tafel. ik ben een gamer, een rage momentje hier en daar is niet uitzonderlijk. maar die ikea tafels? kunnen echt niks hebben.
Ligt eraan wat je van IKEA hebt. Hun elektrisch in hoogte verstelbare BEKANT bureaus zijn best wel stevig. Het heeft alleen geen 'gamer' labeltje, maar kan prima tegen een 'rage momentje', ook tijdens het thuiswerken (staand of zittend). ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 31 januari 2021 17:45]

Waar de poten van de bekant inderdaad behoorlijk stevig zijn, is het tafelblad dat niet. Een flink ragemomentje en je slaat zo een gat of beschadiging op je blad. Zo’n blad is letterlijk van bord karton. Aan de uiteinden zit er goedkoop spaanplaat, in het midden een honingraat karton structuur. Meestal ziet zo’n blad er na een paar jaar dus ook niet meer uit. Beter dus de poten van Ikea kopen en je blad ergens anders.
Meestal ziet zo’n blad er na een paar jaar dus ook niet meer uit.
Dan vervang je het blad, of doe je er een bureaudonderlegger op.

Ik weet niet wat men hier allemaal met hun tafels doet, maar ik heb ervaring met twee die er na twee jaar intensief gebruik er nog goed uitzien. Nee, het is niet het hoogste kwaliteit materiaal (meeste geld zit daarom in de poten, die je inderdaad ook los kan kopen), maar goed genoeg voor iedereen die normaal zuinig is op de eigen spulletjes.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 31 januari 2021 17:56]

Ik denk dat ik eerlijk gezegd al bijna 20 jaar met hetzelfde kartonnen IKEA blad doe. Het is maar net hoe je er mee om gaat denk ik 8)7
IKEA is heel hard aan het bezuinigen op kwaliteit. Bureaus en meubels van 20 jaar terug zijn kwalitatief beter dan de meubels van nu.

Een aantal uitzonderingen daar gelaten (hang en sluitwerk van Blum is echt een verbetering en is nu vrijwel toolless) zijn vooral werkbladen en de bekende series de dupe.

Zo zijn toleranties op afmetingen veel groter geworden (panelen zijn dus nooit exact dezelfde maat waardoor wandmeubels in groepen slecht exact op te hangen zijn) en is het vulmateriaal minder goed.

Vandaar dat hedendaagse besta meubels bijvoorbeeld vrijwel niks meer wegen ten opzichte van hun formaat. Zien er heel stevig uit, maar is stiekem gewoon echt karton. Ook zijn planken die vroeger nog van kwaliteitatief hout waren (MDF soorten) nu van spaanplaat (met alle gevolgen van dien voor stevigheid).

Jouw 20 jaar oude bureau is daar zo'n voorbeeld van. Toen hadden ze echt serieus degelijk spul. Tegenwoordig is massaproductie een groter dingetje vandaar dat de prijzen in de afgelopen jaren nauwelijks omhoog zijn gegaan. Ik heb een linmon bureaublad, maar dat is nog steeds even duur, terwijl er in 10 jaar behoorlijk wat inflatie door verrekend zou moeten zijn.

Ook op YT zie je dus dat linmon bladen goedkoper in elkaar gezet zijn. Ze hangen veel sneller door. Terwijl die van mij nog vrij recht is, met een behoorlijk gewicht aan monitoren, HDD's en laptops er op.

Vergis je dus niet in de kwaliteit van IKEA meubels. soms heb je mazzel, maar tegenwoordig zou ik niet al te veel gokken met de specs. Als er staat 10kg dan is het ook echt 10kg en geen gram meer.
Ik vind het juist goed dat IKEA met best wel goedkopere (karton bv) en met minder materiaal best wel acceptabel meubels weet te maken.

Daarin zijn er ook echt bewust fabrikanten die bijvoorbeeld banken bewust zwaarder maken zodat mensen dit gelijk linken aan kwaliteit.

Inmiddels heb ik al 10 jaar een BEKANT bureau dat al drie verhuizingen mee gaat en waar echt niet zuinig mee om wordt gegaan en geregeld zaken op vallen of op geleund wordt of waar drinken etc overheen gaat. En nog steeds verkeerd het bureau in een goede stabiele staat, en dat voor 140 euro.

Ja dat iets uit volledig hout bestaat ipv karton is voor de meeste mensen inderdaad een teken van kwaliteit. Maar toch heb ik liever een bureau van karton wat echt wel wat kan hebben en echt niet na een jaar al van ellende uit elkaar valt. Liever dat dan onwijs veel materialen verwerken in een meubel waar je eigenlijk 5 meubels van had kunnen maken. En ja met een massief bureau doe je langer. Maar ik ken weinig mensen met een bureau van 30 jaar of ouder en of bijvoorbeeld een keuken van 30 jaar oud. Mensen willen ook zo nu en dan wat nieuws en wat meer moderner. Dan is het juist beter voor het milieu dat er kartonnen bureaus worden gemaakt i.p.v. massief houten bijvoorbeeld.

[Reactie gewijzigd door marco-ruijter op 31 januari 2021 19:04]

De Pax kast die we 15 jaar geleden kochten, bleek een rijtje ordners niet te kunnen hebben zonder na een tijdje vervaarlijk door te buigen. Die heb ik daarom zelf maar verstevigd. Niet wat je mag verwachten voor dat geld. Dat was 15 jaar geleden, dus ze zullen er niet degelijker op geworden zijn, hooguit hetzelfde gebleven.

Prima als het met (nog) minder hout / lagere kwaliteit gerecycled materiaal etc kan, maar ik vind dit toch echt onder de maat voor een kast die honderden euro's kostte. Maak dan de leggers nog liever van wat dikker 'karton' in plaats van 12 mm spaanplaat, dan buigen ze tenminste niet door.

Dat goedkope valt trouwens soms tegen, als je het vergelijkt met zelf iets maken, afhankelijk van wat het is wat je nodig hebt.

Ik heb zelf een joekel van een werktafel gemaakt van een grote, 4 cm dikke plaat multiplex. Keertje gronden en inrollen met verf op waterbasis. Stel stalen poten eronder. Oerdegelijk. Precies in de kleur die ik wilde / passend bij m'n schuifdeurenkast. Veel goedkoper en steviger dan een Ikea tafel, als toen al iets in dat formaat en kwaliteit hadden gehad. Toen niet in ieder geval.

Ik heb er nog twee 'mangaten' uitgezaagd – zodat je er half 'in' zit en met je armen op tafel leunt, zit veel lekkerder dan een stoel-armleuning. Voor het mooie de randen met een bovenfrees afgerond zelfs. Ja, hij is idioot zwaar maar hij hoeft toch nooit van zijn plek en dan is die massa juist prettig. Al 15 jaar een heerlijke werkplek en als hij ooit afgedankt wordt, kun je die plaat nog prima voor wat anders gebruiken.
De Pax serie zijn kledingkasten, geen kantoorkasten. De Bekant serie kan gewoon wel een rij volle ordners hebben.
We hebben van een ander merk nog een een 'zelfbouw systeem' slaapkamerkast met schuifdeuren, zelfde prijsklasse en die kan gewoon een rij ordners hebben zonder ook maar 1 mm door te zakken.
Ik ken genoeg mensen met veel oudere bureaus, dat heet namelijk antiek. Mijn keukentafel is ruim 100 jaar oud, ben ik van plan heel lang te houden en zou ik voor geen enkele Ikea tafel willen ruilen.
Maar ik ken weinig mensen met een bureau van 30 jaar of ouder en of bijvoorbeeld een keuken van 30 jaar oud. Mensen willen ook zo nu en dan wat nieuws en wat meer moderner.
Ik ken juist weinig mensen die regelmatig meubilair vernieuwen. 10, 20, 30 jaar en nog steeds hetzelfde, komt veelvuldig voor. Gebruiksvoorwerpen zoals bankstellen en stoelen worden nog wel es vernieuwd omdat die echt slijten en op raken, maar als je een beetje kwaliteit in huis neemt zal dat niet snel voor andere dingen gaan gelden.

Ook mijn eigen bureau, dat ik vroeger toen ik nog net geen kind meer was zelf gemaakt heb. 3cm dik gefineerd spaanplaat van de bouwmarkt, in een hoek aan elkaar met 45 graden schuine naad, met houten balken constructie aan de muur vast. Het is onderdeel van het huis geworden zeg maar. Op de voorste rand na ziet het er nog steeds uit alsof het nog geen jaar oud is, maar het staat hier al minstens 25 jaar. En gaat ook niet vernieuwd worden.

Later heb ik ook een deel van een wandkast zelf gemaakt, al zeker 10 jaar geleden. Onderste en bovenste kastjes van de IKEA, middelste deel zelf ontworpen met gefineerd spaanplaat van de bouwmarkt. Die IKEA kastjes waren nog van echt spaanplaat, zwaar en degelijk, en op lichte vergeling van het witte fineer na zien ze er nog uit als nieuw. Heeft ook al enkele verhuizingen meegemaakt en heb geen reden dat ooit te vervangen.

Ik ben zeker geen tegenstander van vernieuwen, maar laat dan alsjeblieft de klant de keuze of ze iets lichts willen dat goedkoop is (en snel beschadigt) of iets zwaars willen dat duurder is maar lang meegaat. IKEA zou er goed aan doen beide aan te bieden.
Ikea is niet de gene die bezuinigd. De consumenten bezuinigen en IKEA levert wat de consument wilt hebben.

"Vroeger" was een meubel zoals een bed of eetkamertafel een serieuze investering en ging deze ook een leven mee. Tegenwoordig kost een tafel met zo veel als een week boodschappen.

Er is (binnen en buiten IKEA) genoeg aanbod in elke prijsklasse. Voor het midden en lage prijs segment hebben IKEA producten een zeer goede prijs/kwaliteit/service verhouding.
en dat is precies het probleem met men vorige bureau. die zat in elkaar met lange bouten, maar de schroeven die in de buizen waren gelast lieten of los, of waren gewoon versleten. het wiebelde als een gek als ik niet iedere week de bouten aandraaide. mijn zelfgemaakte bureau heeft dat probleem niet, omdat de bouten door en door zitten en dan vastgedraaid met nylonmoeren zodat ze ook niet meer los komen. men tafelblad is gewoon plaatstaal van 1,5mm dik met een frame erop gelast voor extra stevigheid en zodat het niet inzakt. dat hout is mooi, maar dat IKEA spaanplaathout is gewoon niet sterk genoeg.
Tja Ikea is toch ook nooit kwalitatief echt goed geweest? Het blijft een massabedrijf met zelf-monteer-meubels. Ik ben opgegroeid in een modaal gezin met 2 verdieners en wij kwamen nooit in Ikea. Ik kende die winkel amper tot ik in mijn studententijd met een huisgenoot de winkel eindelijk eens bezocht. Ik ben er eerlijk gezegd nooit warm van geworden. Ik koop liever mijn meubels in een goede meubelzaak. Dan betaal je wat meer maar ik doe ook bijzonder lang met mijn spullen. Een bankstel moet gewoon makkelijk 10 tot 15 jaar meegaan bijv. Dan is een set van een paar 1000 euro ook ineens helemaal niet duur meer, en het scheelt een boel materiaal. Daarbij zie ik mijn spullen tenminste niet in nog 12 andere huishoudens staan. En dan lees ik nu jouw bericht dat de kwaliteit van Ikea nog verder is teruggelopen. Dan zakt echt m'n broek af. :/

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1330988 op 31 januari 2021 18:55]

Ikea had vroeger wel een aantal solide producten. De computermeubel die ik gebruik en van familie overgenomen heb is inmiddels toch 15-20 jaar oud en bijzonder solide nog steeds.

Als ik kijk naar wat tegenwoordig aangeboden wordt is het enkele dunne platen of 'raster'platen. Bijzonder goedkoop, maar als je struikelt en je valt er op dan is de plaat zelf compleet kapot ipv 'slechts' de ophanging.
Mijn moeder heeft een leren bank van IKEA die ook al minstens 20 jaar oud is, dat ding is echt nog prima hoor. Het is dus ook niet dat IKEA spul per definitie slecht is of niet lang mee gaat. Maar ze bieden producten in verschillende prijs categorieën en de allergoedkoopste dingen kun je natuurlijk niet van verwachten dat die net zo goed zijn.
Ligt er aan wat je als kwaliteit ziet. IKEA is heer en meester in het zelfbouw systemen maken. Kun je gewoon echt niet fout doen.

De meubels die ze leveren zijn gemaakt tegen bepaalde specificaties. kleine bijzettafeltjes en lichte bureaus kunnen daarom ook best wel wat hebben. Grotere dingen zijn echter maatwerk waar mix en match bij komt kijken en de afstelling van bepaalde producten is daarbij belangrijk. Een linmon blad met 4 losse poten zal eerder doorzakken dat een linmon blad met 2x een U poot door betere gewichtsverdeling.

De kant-en-klaar pakketten zijn over het algemeen goed, maar hebben zo hun limiet waar je niet overheen moet gaan, maar dit is evenzo bij designmeubels of Leenbakker. Men denkt vaak niet na over bepaalde natuurkundige effecten, zoals het hefboom effect bij muur gemonteerde bladen.

Leuk dat een enkele plankdrager 50kg aan kan, maar als je er 2 gebruikt voor een 150 bij 75 blad kan ik je verzekeren dat de hele boel een keer naar beneden komt lazeren.


Over het algemeen gaat ikea spul best lang mee, maar je moet er wel moeite voor doen om het netjes te houden. heb hier een Besta meubel staan van tig jaar oud, waar nog geen krasje op zit. Dat is wmb ideaal, maar als ik ze soms op Marktplaats voorbij zie komen.... tsjaa.

Het ligt heel erg aan de intentie van gebruik en hoe je de spullen uitkiest om kwaliteit te kunnen krijgen. Voor sommige dingen (zoals dat ophangboard) boeit het echter niet. Dat is een stukje hardboard met een likje verf. Totale kosten zijn misschien 2 euro en een keertje over de CNC frees.

Wat jij zegt over meubels is waar. Een goede bank kost geld. Neemt niet weg dat IKEA serieus leuke meubels heeft voor een schappelijke prijs en ze ook prima lang mee kunnen (tientallen jaren).

Ikzelf vind IKEA meubulair leuk omdat je er alles zelf aan kunt versleutelen en als het fout gaat is het niet erg, want het kost toch geen drol.

Zo ga ik hun keukenkastjes ook misbruiken voor opslag onder mijn bureau (extra stevigheid bij ondersteuning en wat handige opbergruimte) en als het fout gaat met monteren ben ik hoogstens een paar tientjes kwijt om het te fiksen en niet honderden euro's voor een duur keukenmerk.

IKEA had vroeger gewoon een aantal hele serieuze lijnen die gewoon degelijk in elkaar staken, dat is tegenwoordig minder.
Klopt, ik merk het zelf aan de billy kasten. Degene die we vroeger kochten bij ikea (staan nog bij mn ouders) waren zeer stevig, maar ook zwaar. Nu zijn de metalen pinnen vervangen door kunstof driehoekjes en voelt het allemaal best hol. Een rij zware boeken kan eigenlijk alleen nog maar op de onderste of middelste plank.
Ik heb een GALANT bureau maar dat is echt nog wel andere kwaliteit 👍
Heb ook wat uit die galant serie op kantoor staan, best prima spul.
Nou ik gebruik het ook gewoon als bureau (linmon blad), maar als je goed gaat kijken zitten er toch gewoon krassen en beschadigingen op die ik zelf niet kan verklaren.

Hij buigt iig niet door (wat de nieuwere bladen wel sneller doen), maar merk vooral dat de toplaag niet zo stevig is als ik had gehoopt. Je kunt hem helaas ook niet herstellen dus je moet em gewoon recyclen en iets nieuws halen.
Daarom heb ik een eigen bureaublad door een maatje van mij laten maken, hij is interieurbouwer. Ideale combinatie!

Ik geniet nu van mijn "eigen ontworpen" bureau wat ik in hoogte kan verstellen en wat de juiste afmetingen heeft om niet te groot, maar ook niet te klein te zijn :)
En verder heb ik geen "gaming stoel", maar heb ik een sportstoel (auto) gekocht dat geschikt is om op een bureaustoel onderstel te zetten, heerlijk (y)

[Reactie gewijzigd door Milo44 op 31 januari 2021 18:08]

Heeft deze maat ook een website?
Nee, helaas. Hij werkt gewoon bij een bedrijf voor interieurbouw. Het privé knutselwerk wat hij verricht doet hij in een aantal verloren uurtjes tussendoor.
As het een zpp was geweest had ik m graag gesteund ;)

Zal ik verder moeten kijken :D
Mijn bekant tafel blad is toch echt gewoon mdf hout hoor.
gebruik nu een Gerton blad van ikea, massief hout en nog es spot goedkoop. koop daarbij paar fatsoenlijke poten en je bent klaar.
Vandaar dat ik voor mijn "tijdellijke" thuisbureau gekozen heb voor een meubelblad (ook van IKEA). Natuurlijk heeft dit nog steeds niet de gelijkheid van een echt houten paneel maar voor 35 euro ga je niet beter vinden.
Ik neem aan dat je hiermee doelt op de extra oerwouden die gekapt worden omdat we meer "wegwerp meubelen" gebruiken en niet op de gebruiker? Toch?
Het enige echte bureau (als je geen lasser bent :D) is nog altijd gewoon dat werk wat je op kantoor ziet. En die zijn gewoon te koop. 250-300 euro en je hebt een prachtig hoekbureau staan met kabelgeleiders en al. Onverwoestbaar, ik kan er op dansen. Een blad dat gewoon puntgaaf blijft. En als je een stapje verder wil gaan heb je een zit-sta-versie.

IKEA is duurkoop voor alles wat langer dan een paar jaar moet overleven, en zeker als het flink gebruikt wordt. Voor de kasten en dergelijke geldt een beetje hetzelfde. Meer dan één keer in elkaar zetten moet je er niet mee doen. Je moet er niet verkeerd tegenaan stoten of vallen met wat gewicht. En ik vind overigens dat de kwaliteit over de laatste 5 jaar niet vooruit gegaan is. Metalen onderdelen zoals schroeven hebben plastic delen gekregen. Platen zijn dunner. etc. Leuk als student. Maar daarna... Het is nog niet in alle categorieen producten zo gesteld overigens, keukens en bedden gaan nog prima.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 31 januari 2021 20:54]

Helemaal met je eens. Ik zie hier mensen enthousiast zijn over computermeubeltjes… Negen van de tien goedkope computermeubels zijn van die wankele dingen met een uitschuifbaar blad waar je toetsenbord op kan, maar je armen niet op kunnen leunen vanwege te weinig ruimte en veel te gammel. Recept voor rugklachten en RSI.
En 5 cm bewegingsruimte voor de muis op diezelfde uitschuifbare keyboard plank
Ja die dingen heb ik echt nooit begrepen, zelfs niet toen ik 13 was.
Het in hoogte verstelbare bureau heeft een redelijk prijskaartje dus.
Mat zwart blad met een mooi onderstel, schuine en afgeronde uiteinden. Gamer printje kan er mss zelfs af, maar redelijk subtiel, kan er wel mee leven.

[Reactie gewijzigd door Luke Skyballer op 4 februari 2021 08:59]

Nouja, ik heb al sinds 2002 een IKEA computer meubel, en ragen doe ik ook vaak, en dat ding is zo solid als het maar zijn kan, vooral het meerdere 'lagen' hebben, is fantastisch, bureaublad, dan een plank(ondersteund met een degelijk frame) om je monitor en andere troep op te zetten (zodat je dus onde de plank je toetsenbord en router en zuk kwijt kunt, en dan nog 1 helemaal bovenaan (die planken kun je ook nog zelf bepalen op welke hoogte je ze neerhangt. Alleen ben ik inmiddels aan wat nieuws toe, maar vind het zeer irritant dat ik geen mooi bureau kan vinden met eigenlijk alleen het desk en 1 extra laag.
dan een plank(ondersteund met een degelijk frame) om je monitor en andere troep op te zetten (zodat je dus onde de plank je toetsenbord en router en zuk kwijt kunt,
Waarom niet een monitorbeugel? Dan heb je nog meer plek voor andere troep. ;)
Vind zelf die paal in het midden van het bureau niet mooi, en aan de muur wil ik niets hebben hangen. Maar die plank is dus JUIST handig omdat je dan 2 lagen hebt waar je 'troep' op kunt leggen.
Ik heb nu een beugel, maar zou voor een volgend bureau wel willen kijken naar zo'n desk shelf van Grovemade. Mooie spullen maar niet goedkoop, zeker als je er ook nog importheffing over moet betalen
Geen idee of het bij jouw van toepassing is maar wellicht heb je hier wat aan: Ik heb een AmazonBasics monitor arm. De arm zelf wordt vrijwel helemaal uit het zicht gehouden door mijn 34 inch ultrawide. Daarnaast heb ik een laptop houder van omoton waar mijn laptop in staat (op zijn kant). en staat vrijwel in zijn geheel voor de paal. Alle kabels zijn keurig weggewerkt en dat geeft veel rust op mijn bureau!

Persoonlijk wil ik troep juist niet op mijn bureau hebben, mijn bureau is een weerspiegeling van mijn gemoedstoestand :')
Dat kan ook met een IKEA monitor stand van 15 euro ;) Die heb ik op m'n niet-IKEA bureau staan :D
Maar die is dan niet de volledige breedte van het bureau.... Heb op het werk ook monitor stands, en vind dat niet echt fijn (wel fijner dan helemaal niet).
Ah zo. Tja, ook niet lastig op te lossen natuurlijk. Twee beugels en een plank naar keuze ;)

Je brengt me op ideeen... dit klinkt als een prima upgrade :D

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 februari 2021 14:34]

Maar dat is vaak niet zo mooi dat zelfbouw gedoe, haha.
Je zegt dat je vorige tafel een 'gamer' tafel was en uit je laatste zin in je tweede stukje krijg ik de indruk dat je het daar ook over je vorige tafel hebt. Misschien mis ik iets, maar ik ben vooral benieuwd waar je op baseert dat deze Ikea tafels niks kunnen hebben.

Ik vind die Uppspel tafel er juist wel redelijk robuust uitzien. Het design spreekt me niet perse aan. Ik zou dan graag een Utespelare met zit-sta functionaliteit zien.
Volgens mij wordt een werkbank met een bureautje vergeleken. Beide hebben een hele andere doelgroep en prijsklassen.
Ik maak meubels, maar als ik iets betaalbaars wil, dan is Ikea voor mij prima. Alle materialen los ben je veel meer kwijt. En niet alles hoeft van volledig hout te zijn.
Ok maak regelmatig gebruik van IKEA meubels als basis van een inbouw meubel. Uitstekend basis voor elk doe het zelf project.
Maar dan heb je voor 500 euro een bureau. Als ik jou zou vragen om voor mijn een degelijk kwaliteitsbureau in elkaar te zetten, met dikke stevige schroeven, professionele lassen en goed materiaal, ben ik minstens vijf keer zo veel kwijt. Niet iedereen wil/kan dat betalen...
?! Wat?

Ik kocht voor 250 euro een nieuw hoekbureau. Een echte, zoals je ze op kantoor hebt.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 februari 2021 09:40]

Anoniem: 1367158
@sollitdude31 januari 2021 18:33
yagh, net wat ik dacht toen ik mijn meest recente stuk in mekaar mocht hameren ipv vijzen - "had ik die cursus lassen maar gevolgd, lol" - - - bon ... en dan nu radiostilte tot de 1 april grap van de regeringen waar of niet blijkt
Stoelen van IKEA zijn vrij budget, de beste stoel vind ik persoonlijk die van Secretlabs.

Voor de rest zeker wel fan van Asus, ze maken mooie dingen.
Wat is er zo bijzonder aan de secretlabs stoelen? Als ik zo de plaatjes zie verschillen ze niet van andere "gaming chairs" waar gelijk het euvel in zit aangezien deze ergonomisch nogal twijfelachtig zitten. De race kuipstoel vorm dwingt bijvoorbeeld je schouders raar naar voren, er zit geen lendesteun in (of er wordt zo'n goedkoop kussentje meegeleverd die je met een elastische band moet bevestigen), etc.

Nu lijkt het er op dat de secretlabs stoelen iets anders zijn in zoverre dat ze wel een lendesteun bevatten maar hebben ze nog steeds een "pasvorm" die volgens mij niet direct bevordelijk is voor lange zit sessies.

Zie bijvoorbeeld dit Gamers Nexus filmpje over gaming chairs.

In dezelfde prijs klasse kan je ook zeer fatsoenlijke bureaustoelen kopen die voldoen aan diverse normeringen zoals NEN-EN 1335 (Europese norm) en NPR 1813 (Nederlandse norm aangepast aan het feit dat Nederlanders gemiddeld wat langer zijn).

Sowieso iets wat ik jammer vind aan veel "gaming" producten, ze zijn zeer gericht op de looks waardoor de feitelijke kwaliteit vaak minder aandacht heeft.
Het is gewoon een OEM stoeltje met honderden prints en nepleer dat binnen twee jaar een verkruimelde rotzooi is geworden. Alles aan deze stoelen is gewoon slecht behalve marketing. Dat geldt voor ALLE gaming merk zooi.

(Echt alle? Ja. Gaming is synoniem voor goedkope plastic rommel met premium prijs, ik moet de eerste uitzondering nog tegenkomen buiten de GPU zelf waar 'Gaming' bij staat)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 februari 2021 14:38]

De Uppspel en Utespelare spreken mij wel aan! Handige accessoires ook, maar veel dingen hebben voor mij een iets te hoog 'gamer' gehalte, met name de stoelen. Ik had gehoopt dat de functionaliteiten vooral voor gamers handig waren, maar dat er ook keuze was voor wat subtielere designs.
Gamer chairs zijn vaak gerebrandde stoelen.
Qua comfort en ergonomie zijn deze waardeloos. Je kan beter een echte kantoor bureaustoel kopen. Deze zorgen voor minder lichamelijke klachten en bouw en zitkwaliteit is beter.

Voor een uitgebreide review van Gamers Nexus over kantoor en gamerstoelen :

https://youtu.be/9Yhc6mmdJC4
Ik heb een secretlab omega (gewoon subtiel zwart), prima bureaustoel met een lumbar en hoofdkussen. Armleuningen goed verstelbaar.
Hou toch eens op met die generalisering. Niet elke gaming chair is slecht.
Ik kreeg een MSI gaming chair bij mijn pc en heb deze aan een bekende verkocht. Daarna in elkaar gezet en bouwkwaliteit was om te janken. Kussentjes voor je lende zaten oncomfortabel. Zonder kussentje was comfortabeler. Slechte armleuningen, te dun / niet breed en tevens niet lang genoeg + waren erg hard. Flut wielen. Veel plastic fantastic. De stoel weegt bijna niets en er weinig aan te verstellen.

Als je eenmaal bijvoorbeeld RH-Logic 400 gewend ben (in mijn geval 10 jaar) zijn die gamer chairs gewoonweg troep met een waaibomenhout constructie.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 31 januari 2021 18:17]

Een stoel die je gratis kreeg was ruk, wat een verrassing.

Ik zeg toch duidelijk "niet elke gaming chair is slecht" en niet "elke gaming chair is goed"?
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, maar kom dan eens met een voorbeeld van een gaming chair die niet slecht is (hij hoeft niet direct goed te zijn).

Wat ik ben tegengekomen is amper in te stellen, dat werkt als je een persoon bent waarvoor dat specifieke model voor is gebouwd, maar voor de rest van de bevolking niet. Ik vind zelfs de meeste kantoor bureaustoelen die bij bedrijven staan bijzonder slecht. Het verschil tussen een goede en een slechte stoel zijn enorm, zeker als je er heel veel tijd in besteed. Zeker nu waarbij een hoop mensen thuiswerken is het gros van die game chairs behoorlijk ruk en slecht voor je omdat je er nu ipv. een paar uurtjes gamen, er de hele dag inzit.

Ik vraag me af hoe lang zo een IKEA stoel mee gaat van €90, zeker als deze intensief wordt gebruikt (40-100 uur/week). Natuurlijk is dat geen vergelijk met een stoel van €900 of van €1600, maar menig gamer koopt elke paar jaar een nieuwe PC, maar investeren in een goede stoel die 10 jaar mee gaat...
Secretlab. Voordeel is dat die ook voor grotere mensen stoelen hebben. Als je bijna 2 meter bent dan zijn veel "goede" kantoorstoelen gewoon te klein en te smal en te kort
Dan ben ik toch benieuwd wat er beter is aan die stoelen, lijkt namelijk gewoon een DXRacer clone. Ik zie geen ergonomische vormen, alleen standaard gaming stoel.
Dan ben ik toch benieuwd wat er beter is aan die stoelen, lijkt namelijk gewoon een DXRacer clone. Ik zie geen ergonomische vormen, alleen standaard gaming stoel.
Ze zijn verre van een "standaard gaming stoel". Er zit een daadwerkelijk configurabele lumpbar in, het kussen is dik (aka je zit niet op een houten plank, na een aantal weken erop gezeten te hebben), kussen is stevig.
En de softweave fabric variant is ook een stuk luchtiger dan een DX racer.

Misschien handig om erbij te vermelden: Secretlab is gestart door 2 pro e-sporters uit Singapore die jarenlang geklaagd hebben over de DXRacer stoelen. Uiteindelijk hebben ze dus een eigen bedrijf gestart voor "gaming chairs" die comfortabel en ergonomisch zijn.
Kijk, dat miste ik in de reacties van @418O2.

Ik ben benieuwd of ze daarmee in de buurt kunnen komen van een echte bureaustoel, zeker voor de prijs. Ze zijn niet veel duurder dan DXRacer, en qua uiterlijk en materialen lijken ze ook niet veel verder te gaan. Mijn DXRacer stoel is van leer, maar het kussen is toch ook zeer comfortabel, ook na bijna 7 jaar. Ik mis de afstelbare lumbar support, maar qua ondersteuning is het wel oké als je goed in de stoel past.

Maar ik blijf toch het standaard racemodel als een flink nadeel zien. Als je kijkt naar bijv. de stoelen van Herman Miller dan zie je meteen een flink verschil in de vormen en bochten in de zitting, die allemaal heel natuurlijk zijn. Een ergonomische gaming stoel heeft dan wel alle extra's om 'm af te stellen, maar mist een beetje die natuurlijke zitting.

Misschien dat ik te kritisch ben, de mensen die een gaming stoel van €400-500 kopen hebben natuurlijk gewoon geen interesse in een echte bureaustoel die tweedehands ongeveer het dubbele kost, maar dat betekent niet dat er geen terecht argument is dat gaming stoelen over het algemeen minder ergonomisch en comfortabel zijn. Verder niks tegen Secretlab, maar hun producten zien er gewoon uit als een ergonomische gaming stoel, niet als een hoogwaardige bureaustoel met een jong uiterlijk, en daar zit toch wel een heel groot verschil in.
Ik was in de markt voor de beste stoel die ik kon vinden. Ik ben naar meerdere winkels gegaan en ook in "directors chairs" in de 1000+ range gezeten om te zien of dat wat voor mij was. Veel van die stoelen waren voor mij te zacht en zat er vaak potentie in om schuin te gaan zitten. Ik heb in 3 HermanMiller stoelen gezeten en het schuin zitten is een probleem wat ik bij alle drie die stoelen tegenkwam. Dat is iets wat ik eigenlijk niet kan in de Secretlab stoel vanwege de vleugels. In deze stoel zit ongeveer dezelfde natuurlijke vorm als in een office chair al is dat met het blote oog wel minder goed te zien.

Zelf heb ik geen (nep)leren stoel maar een softfabric wat een fijner materiaal is. Bij office chairs heb ik een dergelijk materiaal ook nog niet gezien. het is vaak of (nep)leder of een mesh.

Het klopt inderdaad dat het niet lijkt op een ergonomische stoel, maar iedereen die ik heb gesproken over de stoel is erg enthousiast.
Ik ken de dx racer stoelen niet, maar mijn Titan is heel stabiel, aan alle kanten instelbaar, biedt steun waar ik dat wil en de foam in de zitting is erg prettig, niet te hard, maar ook niet te zacht. Ik zit er soms 10 uur op een dag op en dat gaat prima. En ik ben oud (35) en wat te zwaar.

Misschien moet je ietsje verder kijken dan een plaatje voor je over clones begint.
Dat klinkt allemaal alsnog als een standaard gaming stoel. De Secretlab Titan lijkt me niet veel ergonomischer dan een DXRacer Iron.

Al die gaming stoelen zijn gewoon hetzelfde, welk merk het ook is. Er zit verschil in hoe lang ze mee gaan en hoeveel hendeltjes je hebt, maar uiteindelijk zijn ze allemaal niet geschikt om 40+ uur per week op te zitten. Ik heb zelf een DXRacer stoel en ik heb toch spijt dat ik 'm gekocht heb (ook al is het zo'n 6-7 jaar geleden), want een goeie kantoorstoel zit veel fijner.

Ik zeg overigens niet dat alle gaming stoelen slecht zijn, maar ik heb nog geen enkel model gezien dat wel de ergonomie van een fatsoenlijke bureaustoel biedt, op rebrands van dure kantoorstoelen (i.e. Herman Miller Embody rebrand van Logitech) na. Het standaardtype racestoel is oké, maar gewoon niet te vergelijken met iets dat gemaakt is voor goeie ondersteuning bij langdurig gebruik.
Nou, ik ben wel uitgepraat. Je hebt je eigen mening en je doet geen enkele moeite je te verdiepen, maar neemt wel de moeite om te roepen dat secretlab hetzelfde levert als dxracer.
Als je plaatjes bekijkt van die 2 zie jij dus geen verschil in dikte en kwaliteit. Erg bijzonder.
TL;DR: https://www.youtube.com/w...C4&ab_channel=GamersNexus

Letterlijk alle gamestoelen (die op DX Racer lijken) worden gemaakt door een of twee white label-fabrikanten in China.
Volgens mij is het een gevalletje wat je eisen zijn en wat je gewend bent.

Aangezien ik (pre-corona) bij verschillende klanten kwam heb ik op heel veel verschillende kantoorstoelen gezeten, een deel erg prettig, een deel ook zeker om te huilen.

Prima heb ik een "ikea standaard bureaustoel" (waardeloze zit en kapot na 2/3 jaar), "needforseat nepleer" (waardeloze kwaliteit dat net leer, maar zat, voor mij ideaal ging 6 jaar mee), een "reguliere" kantoorstoel (matige zit ging 5 jaar mee).
En nu ook een "secretlab titan softweave", voor mij, voor nu de ideale stoel. Ademt gooed, voor mij een goede zit en kan er de hele week op werken.

Voor bureaustoelen is het vrij simpel: probeer zoveel mogelijk modellen, en dan kom je er pas achter wat het beste voor je werkt.
Collega's van mij zweren bij zo'n opgeblazen skippyball, ja dat kan ook, ben blij voor hun dat dat werkt. ook een tijdje zo eentje geleend maar was niets voor mij xD
Begrijp ik goed dat je al 7 jaar op een slechte stoel zit? Daar zou ik toch eens wat aan doen dan.
Dat staat wel in de planning, maar ik heb deze toentertijd nieuw gekocht voor ~350 euro als flinke verbetering over de goedkope IKEA-stoel waar ik op zat. Deze stoel (DXRacer Iron) is redelijk comfortabel en als ik eraan denk om goed rechtop te zitten is er weinig aan de hand, maar het is zeker wel tijd om een echte bureaustoel te kopen.

Moet overigens zeggen dat buiten het totale gebrek aan ergonomie en de (te verwachten) slijtage van het netpleer van de zitting hij nog als nieuw is, slechte kwaliteit is het zeker niet, maar gewoon niet gemaakt om zo veel op te zitten
Ik ken de DXracer stoelen en ik heb zelf een SecretLabs de SecretLabs is zeer zeker geen DXracer clone.
Ik heb juist het tegenovergestelde probleem. Ben slechts 1,55m, waardoor de meeste bureaustoelen te diep en soms te hoog zijn (zelfs met voetenbank). Zelfs de dure bureaustoelen op mijn werk waren niet echt comfortabel.

Heb (toevallig) mijn huidige stoel in de koopjeshoek van IKEA gekocht: de Alefjäll. Echt leer en tot nu toe heel comfortabel. Ook erg laag in de stellen.
Hier ook een Secretlab (Titan). Ik was in de zoektocht naar een goede bureaustoel, maar dit hoefde zeker niet persé een gamestoel te zijn.
Helaas viel alles wat uit mijn research kwam (ver) buiten budget. Na wat ingelezen te hebben over secretlab, de titan besteld, en tot nu toe geen spijt! De stoel is oerdegelijk, alles is in te stellen voor een perfecte houding.
Ik als (ex?)rugpatient (hernia) kan een hele dag op deze stoel zitten en zonder gekraak en rugpijn deze stoel uit komen. Dus vergelijk deze aub niet met een DXRacer stoel.

Dat deze stoelen er leuk uit zien is een leuke bijkomstigheid, maar het had van mij betreft ook het uiterlijk van een Office chair mogen hebben. Deze fanboy kon het dan ook niet laten om de batman edition aan te schaffen :+ .
Waarom zou ik als ik er 1 kan kopen.

Heb je wel eens een secretlabs stoel in het echt gezien?
Frame onder autostoel bouwen en denken dat hij aan de arbo regels voldoet. Niets aan een auto stoel is gemaakt om achter een bureau te werken dus elke "pauper" stoel voldoet meer aan Arbo richtlijnen als dat.
- Hoogte instelbaar
- Armleuningen (instellbaar)
-...
Dan zit je ook in prijsklasse nog boven de beroemde Herman Miller Aeron waar ik nu op zit te typen. Geen wonder dat je dan kwaliteit krijgt. Ik hoef nooit meer iets anders.
Hele rant over een stoel die een slechte bouwkwaliteit heeft en dan vergelijken met een stoel die 10x zo veel kost. Ja nogal wiedes dat die die beter is.

Een Mercedes s-klasse is ook stuk beter gebouwd dan een Suzuki Swift. Dat betekent niet dat de goedkope optie waardeloos is.
Mercedes s-klasse is ook stuk beter gebouwd dan een Suzuki Swift.
Vergelijking daar is een Cruise schip VS een zeilbootje.
Zeg dan tenminste een Rolls Royce Phantom VS Mercedes-Benz S-klasse.

maar goed, ik ben offtopic [ 0 ]
ik kon het er niet zo bij laten liggen.
Er zijn dan ook weinig gaming stoelen die verkocht worden voor 1651,65 euro inclusief BTW, dus die vergelijking is onzin.

Dat gezegd te hebben, in zo goed als alle gevallen is de 200-400 euro die mensen besteden aan een dxracer/Clutch chair/akracing/maxnomic chair zonder twijfel beter besteed aan een op prijs vergelijkbare simpele ergonomische kantoorstoel.
Dus jij vergelijkt een gaming stoel van 300 euro met een bureastoel van 1400 euro. Sorry hoor, maar je maakt jezelf niet geloofwaardig op deze manier.
Dat mag ook wel voor een 1600 euro stoel. Waarom zijn die altijd zo vreselijk duur ?

Die kasten met dat patroon voor dingen aan te hangen lijkt ook op skadis, is het misschien ook.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/skadis-ophangbord-wit-10321618/
Dat ding is zo duur omdat het gebouwd is voor 24/7/365 gebruik. Denk aan locaties waarbij en dag en nacht gewerkt wordt en iedereen in dezelfde stoel zit, normale stoelen zijn daar niet op gebouwd en als je die wel zo gebruikt gaan ze een heel stuk sneller stuk.
als je dat uitstipt over 10 jaar als een investering in je rug, ipv 20 jaar lang fysio, vraag je je eigenlijk af waarom je in hemelsnaam ooit voor een stoel onder de 500 euro zou gaan ( als je er de hele dag in zit)
Ik heb hier een Trust GXT(een budget gaming chair) en ik vraag dan ook aan iedereen die hier langs komt ga eens zitten. En ik hoor alleen maar positieve stemmen met als antwoord ik zit goed recht in een stoel en zit nog lekker ook, al moet je wel de kussentjes verstellen bij elk persoon. Ik snap dat een dure kantoor stoel een stuk beter is maar een bepaalde gaming chair is echt zo slecht nog niet.

[Reactie gewijzigd door Jeroentjeeuh op 1 februari 2021 01:35]

Je vergelijkt dan ook een Gaming Chair (gem. 300-500euro) met een stoel van 1600 euro. Even los van het feit dat dit een bizar hoog bedrag is, is dat hetzelfde als het vergeleken van een Renault en Mercedes, beide factor 3 in prijs.

Ah, ik had niet gezien dat meerdere mensen al op datzelfde stukje hadden gereageerd. 8)7

[Reactie gewijzigd door Sjeefr op 31 januari 2021 19:56]

Wat zijn volgens jou dan typische game kenmerken van een gaming chair?
Marketing. Verder niks.
Precies, maar daarom begreep ik jou reactie niet. De betreffende video is juist kritisch over het fenomeen gamechair.
Die reactie impliceert dat alle gaming brandend chairs slecht zijn. Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb een secretlab en die zit echt goed en is degelijk gebouwd (en ik ben zwaar en groot genoeg om daar wat over te kunnen zeggen)
Ik heb in de afgelopen 20 jaar de nodige opdrachtgevers gehad en op veel bureau stoelen gezeten, maar geen kan op tegen de SecretLabs waar ik nu al bijna een jaar thuis op zit... Verweg de beste bureau stoel inderdaad die ik tot nu toe heb gehad.
En hoe lang heb je die stoel nu?

Ik heb een 'el cheapo' bureaustoel die gezien mijn postuur prima zit. Inmiddels zit de gasveer tegen de bodemplaat aan met een losse zitting en veel gekraak tot gevolg. Ik ben in de markt voor een nieuw modelletje, want de zitting heeft niet veel demping meer (nog te zwijgen over het versleten 'nepleer').

Anyway, deze stoel heeft het 3 jaar volgehouden, voor het geld dat ik er voor betaald heb nog respectabel.
Maar met een 'echte gamestoel' die je 500 euro kost hoop ik toch haast wel een 10+ jaar te doen.

De kantoorstoelen (van +1000 euro) waar ik op gezeten heb (7 jaar lang) waren op het eind nog net zo fijn als de eerste dag (buiten de slijtage aan de bekleding).

Nu is iedere ervaring anders, maar hoe doen die secretlabs het na jaren gebruik? En dan ook als je dus niet 60kg weegt, maar een veelvoud daarvan :P
Dat klopt, maar als je een willekeurige stoel neemt die als gamerstoel wordt verkocht dan kijk ik voor datzelfde geld of het nu 200,- of 500,- is liever bij de kantoor stoelen. Verder vindt ik ventilatie heel belangrijk, in de overgrote meerderheid van de stoelen zweet ik mij kapot. Jarenlang op deze gezeten en dan zit je echt voor je plezier: https://www.buerostuhl24....3LawIyEAQYAiABEgLlpvD_BwE
Ik heb pas mijn office chair vervangen door een gaming chair en mijn rugklachten waren binnen een maand weg.

https://secretlab.eu
Ik heb pas mijn office chair vervangen door een gaming chair en mijn rugklachten waren binnen een maand weg.
Dat zegt meer over die office chair dan over gaming chairs..

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 31 januari 2021 18:55]

[...]

Dat zegt meer over die office chair dan over gaming chairs..
De office chair waar ik opzat was soortgelijk aan diegene die Groningerkoek deelde.
Maar daarom kan het voor jou nog wel de verkeerde stoel zijn. Stoelen zijn net als matrassen waar de een goed slaapt op een flinterdun en zacht matras slaapt een ander het beste op een keihard matras.
Klopt.
Maar jij zei:
dan zit je echt voor je plezier
Nee, dan zit JIJ echt voor je plezier. Ik niet.

en Olaf zei:
Dat zegt meer over die office chair dan over gaming chairs..
Dat zegt dan hoogstens net zoveel over office chairs als over gaming chairs. Het is een individueel iets.
Mooie stoelen zeg, vooral die witte.
Dan had je een verkeerde stoel... Er zijn prima stoelen voor minder dan 200 euro te koop, alleen moet je wel rekening houden met je rugleuning. Veel stoelen zijn voor mannelijke Nederlanders te laag (en een gedeelte van de vrouwelijke Nederlanders) qua rugleuning.

Je kan beter een stoel kopen die wat langer is en je gehele rug en als het kan het hoofd ondersteund.
Dan had je een verkeerde stoel... Er zijn prima stoelen voor minder dan 200 euro te koop, alleen moet je wel rekening houden met je rugleuning. Veel stoelen zijn voor mannelijke Nederlanders te laag (en een gedeelte van de vrouwelijke Nederlanders) qua rugleuning.

Je kan beter een stoel kopen die wat langer is en je gehele rug en als het kan het hoofd ondersteund.
De stoel die ik had was aangeraden voor mensen voor mensen van 2meter of langer en ondersteunde me in de eerste 2 jaar gewoon goed maar werd met de tijd steeds oncomfortabeler.
Hm, vreemd. Had je toevallig 'ruimte in de rug' bij die stoel bij voornamelijk het midden en het onderste stuk van de bovenrug? Dat is ook een puntje wat ik vaak zelf zie en wat in de loop der jaren vrij pijnlijk kan worden of iig zeer oncomfortabel. Zelf heb ik daarom een (duurdere) stoel gekocht die ipv compleet recht is zelf een beetje een uitstulping heeft in het midden en daarom altijd mijn gehele rug zal ondersteunen.
Nee, ook die stoel had wel een lumpbar, maar ik kreeg snel de neiging schuin te zitten. De secretlab chair die ik nu heb heeft ook een goede lumpbar support maar hij "dwingt" je om recht te zitten vanwege z'n vleugels.
Je kan beter een stoel kopen die wat langer is en je gehele rug en als het kan het hoofd ondersteund.

Juist niet voor een ergonomische houdig. maar goed..,,
Grappig. Dit is een van de merken die die goedkoop inkoopt uit china en ze aan grote winstmarge verkoopt. De marge hier is zo groot dat ze zowaar een financieringsplan aanbieden op de website 8)7
Grappig, want deze stoelen worden in Singapore gemaakt met een eigen design omdat de gemiddelde gaming chair uit China totaal niet goed was voor de houding van een gamer. De founders van het bedrijf zijn professionele e-sporters die zich jarenlang hebben uitgesproken tegen die goedkope "rebranded" stoelen.
In Singapore zit inderdaad het bedrijf en daar doen ze Marketing, R&D, Engineering etc.. Maar productie is uitbesteed.
juist, daarom dat ze er identiek uitzien. Zal vast dat 999 euro leder zijn dat de ervaring compleet anders maakt :z
Je maakt best een claim daar, zonder bron. Vervolgens wimpel je een terecht tegenargument zomaar even af.
Misschien heb je wel 100% gelijk, maar waarom zouden we perspectief zomaar geloven? Puur omdat ij ze er hetzelfde uit vindt zien moeten ze dus wel hetzelfde zijn?
Dus nu hebben pro-gamers verstand van stoelen a la Bouvrie?

Ga weg man!
Nee, maar ze hebben wel deskundige in de hand genomen die er wel verstand van hebben.
Tja, ik denk dat iedereen zijn klachten verdwijnen als je die meid met poeze oortjes er bij krijgt.
Precies, mijn noble zit heerlijk en beter als de stoelen op kantoor. Je moet gewoon geen trust stoel kopen, want dat is een beetje hetzelfde niveau als een bureaustoel van de leen bakker van 5 tientjes.
Precies dit, mensen hebben een video gezien en hun mening staat vast.
Terwijl in die video zelfs in de blinde test naar voren kwam dat niemand de duurste bureaustoel het lekkerst vonden zitten.
Jawel. Ze zijn allemaal ergonomisch een ramp en dat maakt ze gewoon objectief slecht en ongezond om te gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 februari 2021 09:48]

Er zitten ook zeker wel goede tussen, ik heb een AK Racing stoel, en die zit geweldig, al 2 jaar lang elke dag, ervoor had ik een DX Racer en die zat niet lekker inderdaad.
Ik heb het over deze: pricewatch: AK Racing Gaming Chair Core EX Zwart
Werkelijk identiek aan mijn Secretlab stoel, LOL. Dus zelfs de Secretlab stoelen waar die poster hierboven spreekt zijn gewoon OEM.
Tuurlijk dat is gewoon marketing. Over het algemeen zijn kantoor stoelen beter want een slechte kabtoorstoel kost geld en je krijgt de arbo op je dak.
Echt een fijn stoeltje!
Ben ik het totaal niet mee eens. Zelf mijn Herman Miller weggedaan aangezien ik het een echte ‘werkstoel’ vond. Te rechtop en gefocust op het beeldscherm, waar ik in mijn DXRacer Racing Pro naast normaal zitten, ook lekker onderuit kan zitten.
Zelf een autostoel verbouwd tot bureau stoel. Hele verstel mechanisme zit er nog op, inclusief verwarmde rug en bips. Sindsdien nooit meer last van m’n rug gehad. Autostoelen worden naar een andere standaard gebouwd als bureau stoelen, verwacht dat het ding nog járen mee gaat!
I say bullshit. Ik heb een Maxnomic sinds 2016. Zit ik sinds lockdown 1 gemiddeld 10 uur per dag op. Zitting nog net zo dik en stevig als toen ik hem kocht en alle mechaniek vertoont nog geen enkel mankement. Sure, na 4 jaar slijt het PU leer wel maar verder is deze stoel in prima conditie.

Maar goed, is wel wat anders dan een gamestoel van Trust, Leenbakker of Jysk.

[Reactie gewijzigd door JeroenNietDoen op 31 januari 2021 19:28]

Die Uppspel lijkt verdacht veel op de autonomous.ai tafels. Scheelt je weer wat gamer-looks.
Afwezigheid van subtiliteit is een belangrijke functionaliteit voor gamers. #boomertakes
Voorop gesteld het is Ikea spul , dus functioneel meestal wel ok , kwaliteit naar prijs
Ikzelf heb nu een stoel die lijkt op De Matchspel , dus een extra hoofdsteun en kost maar 128-
Accessoires zijn iig voor de mokhouder en warmhouder wel origineel , bij mij staat er altijd teveel in de weg dus die mokhouder ga ik wel voor.

En ja er is beter spul als Ikea , maar dan heb je een dikke portemonnee nodig.
Wat de stoelen betreft ziet het er niet heel aanlokkelijk uit.

Ik hou het in ieder geval wel bij mijn Ikea Markus. Na 6 jaar van zo'n 8 uur per dag op dat ding zitten--zij het voor werk, studie of gamen--is hij nog steeds prima. Het zitkussen heeft nog steeds genoeg dikte en de rugleuning is heerlijk ademend, hoog genoeg en biedt goede steun aan de onderrug.

Alleen de armleuningen waren ruk, dus die heb ik er meteen af geschroefd. Met de juiste zithoogte en ergonomische muis- en keyboard steun was een armleuning toch volstrekt overbodig.

Voor de prijs van dat ding was en ben ik heel positief verrast.
Goeie tip. Ben op zoek naar een nieuwe burostoel, ziet er goed uit.
Arbo gekeurde stoel kopen geschikt voor 6 uur zitwerk (mij niet gezien) https://www.officecity.nl...=801&arbo_goedgekeurd=803
Vind dat wandmeubel oprecht heel gaaf, heel cool om daar wat figurines en oude peripherals in te zetten/hangen!
Waar zijn de houten zitstoelen gebleven. Heb een keer op straat een BlackAdder-achtig kasteelstoel gevonden, en daar nog 7 jaar heerlijk op gecomputerd, dat niveau heb ik nooit meer geevenaard. Dat kunststof voor 620 euro hoef ik niet. Ijzer voor 2000 wil ik wel echter betaal ik niet, doei.
Iemand een advies voor een merkstoel waaraan je je op de 2e handsmarkt geen breuk aanvalt? Het gaat mij meer om zitvlak dan de leuning, ben zwaar, en ik hou van verchroomd, zeg wat je ziet in de EU-vergaderzalen.

[Reactie gewijzigd door Sjah op 1 februari 2021 02:40]

Ik vind het erg mooi producten van ASUS aangeboden in Ikea. Wie weet als ik ooit een nieuwe bureau met stoel wil hebben.
"'Wie weet als ik ooit een nieuwe bureau met stoel wil hebben."
Haha,ja dat weet ik !!
Jouw bureau op de foto gezien,en die is te klein.
Dus het antwoord is JA, je wilt een groter bureau hebben!! :)
Lekker Nederlands, pik.
Na de LackRack voor je server, nu ook IKEA hardware voor je thuis-setup. Moet wel zeggen dat dit wat minder... subtiel is :)

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.



Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee