LG wil transparante oledpanelen combineren met schuifdeuren

LG wil transparante oledpanelen inzetten voor glazen deuren die automatisch open en dicht kunnen. Die kunnen dan bijvoorbeeld reclame tonen. LG gaat hiervoor samenwerken met het Zweedse ASSA Abloy.

Het resultaat van de samenwerking betreft de productie van automatische glazen deuren, die in openbare gelegenheden bijvoorbeeld bezoekers de weg kunnen wijzen met teksten of die reclamebeelden kunnen tonen. De videobeelden, teksten of andere afbeeldingen zijn daarbij aan te passen, met behoud van de transparantie.

LG zet hiervoor zijn 55EW5G-oledpaneel en SuperSign-software voor signage in. De 55EW5G heeft een maximale helderheid van 400cd/m² en een transparantie van 38 procent. De integratie moet gebeuren met de glazen schuifdeuren van ASSA Abloy Entrance Systems. Volgens LG kan zijn oledtechnologie eenvoudig aangepast worden voor gebruik in combinatie met verschillende deuren.

LG is al jaren bezig om oleds te gebruiken voor toepassingen op de signagemarkt. Naast de transparante oledpanelen, demonstreerde het bedrijf al in 2016 dubbelzijdige oledschermen voor reclamedoeleinden in bijvoorbeeld winkels. Eerder dit jaar toonde het bedrijf transparante oleds voor gebruik in de metro.

LG transparant oledLG transparant oled

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

07-12-2020 • 16:57

103

Reacties (103)

Sorteer op:

Weergave:

Duur grapje als je er perongelijk tegenaan loopt |:(
Wel gaaf om te zien dat ze hier mee bezig zijn!
Heel gaaf idd, nog meer reklame die je door je strot gedrukt wordt.
Wat zal het gemiddelde winkelcentrum een uitdaging voor je zijn!
Dus jij vindt het een goede zaak dat we meer en meer lichtborden, lichtkranten en schermen met bewegende reclame in de wereld komen?

Statische reklame is hooguit een rolreclame is al vervuilend genoeg.

Zowel voor milieuvervuiling als voor lichtvervuiling zou het beter zijn dat hier maatregelen op komen. Je kunt tegenwoordig nergens meer komen of je krijgt koppijn van de felle schermen met reclame.
PaT Moderator Mobile @Chinco7 december 2020 20:29
Bij ons in Rotterdam is er beleid op dit gebied. Schermen van 10m2 of groter moeten tussen 23:00 en 07:00 gewoon uit. Daarnaast gelden er regels voor de lichtintensiteit.

Een eerste kleine stap naar een rustigere leefomgeving.

Ik vraag mij af of dit niet storingsgevoelig is? Je hebt toch een continu bewegend element in je schakeling. dat contact zal best wat te verduren krijgen.
Als je een rustige leefomgeving wilt moet je niet in een stad gaan wonen.
Een stad is wat anders dan het platteland, maar dat betekend niet dat in een stad alles maar niet kunnen.
Ik woon praktisch op het platteland, dorpje van 11k inwoners. Met een vet led scherm bij binnenkomst van het dorp.

Je loopt echt achter.
Jorgen Moderator Beeld & Geluid @Chinco8 december 2020 14:04
Ik woonde voorheen 1,5 km buiten een dorpje met maar 584 inwoners. In ons stukje maar 9 huizen.

11k is gewoon een stad 😉
Daar kunnen we een boom over opzetten, natuurlijk. Maar 600 inwoners is meer een gehucht, buurtschap.

Veel polder met tuinderijen om ons heen, geen schouwburg, ziekenhuis e.d., dus wat mij betreft is het een dorp.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dorp

;-)
Dat maakt niet uit want die schermen staan overal. Er is praktisch geen reclame vrije plek meer over.
Hoezo niet? Er zijn gewoon regels voor geur, als een boer zich daar niet aan houdt mag je best klagen. Houdt hij zich er wel aan dan heeft je klacht vaak ook niet veel nut
Er zal altijd wat geurhinder zijn naast een boerderij. En als je er naast gaat wonen heb je geen recht van klagen.
Dus jij vindt het een goede zaak dat we meer en meer lichtborden, lichtkranten en schermen met bewegende reclame in de wereld komen?
Hoe kom je nou weer tot die conclusie. En moet het echt zo op de man? :S
Gezien waar ik op reageerde? Dat was iemand die het (wat flauw) op de man speelde. En mijn antwoord was een vraag. Gesloten vraag, met ja of nee te beantwoorden. Inclusief een inhoudelijke reactie.

Verberg de 19 reacties ertussen maar, dan wordt het wel duidelijk.

Daarbij: niet te zwaar aan tillen, zo is het nooit bedoeld.
Helemaal mee eens! En daarnaast: wat te denken van mensen die overgevoelig zijn voor prikkels, zoals veel mensen met autisme, of hoogsensitieve mensen. Die kunnen als het zo door gaat op gegeven moment niet meer de straat op!

Kortom: zeer slecht idee.

Los van de beoogde doelen vind ik de techniek trouwens wel mooi. Mensen waarschuwen zodat ze niet tegen een schuifdeur aan lopen, actuele relevante informatie over een gebouw tonen op de voordeur, zo zijn er vast nog meer zinnige toepassingen denkbaar.
Voor mij is het dat ook, bodemloze ergernis. M'n vrouw vindt me een mafkees.

Als ik moet kiezen zit ik in de auto ook liever in de stilte dan dat ik naar de radio luister, vanwege de reclame. Om dezelfde reden kijk ik geen TV (we hebben dan ook geen aansluiting).

Het bedrijfsleven geeft miljarden uit aan reclame en dat doen ze niet als het niet werkt. Ik preek in de panelen hier wel vaker over de waarde van een simpel leven en dat wordt een stuk moeilijker als je met 'kopen kopen kopen' in je hoofd rondloopt.
Helemaal mee eens. Ik denk dat het liberale kapitalisme doorgeslagen is. De constante stroom aan reclame zorgt ervoor dat mensen alleen maar meer, meer, meer willen.

Aan de andere kant merken we dat we de hele planeet aan het verkloten zijn. Er wordt enorm veel tijd en geld gestopt om beter technieken te verzinnen en innoveren.

Maar wanneer worden we nou eens wakker? We moeten ons eens realiseren dat het broeikas effect geen technologisch probleem is maar een cultureel probleem!
>Het bedrijfsleven geeft miljarden uit aan reclame en dat doen ze niet als het niet werkt.

Dat is vaak echt niet zo zeker. Het is echter nogal een risico om het gewoon niet te doen en te hopen dat je ongeveer evenveel afzet.
Ik heb hier eens een interessant artikel over gelezen een paar jaar geleden, kan het artikel natuurlijk niet meer vinden. Conclusie was dat de hele marketing een soort van een race to the bottom was. Marketing budgetten zijn relatief gezien gigantisch gestegen tov de omzet maar hebben eigenlijk niet tot een hogere winst geleid. Je moet eigenlijk meedoen, anders verlies je sowieso wat er dus toe leidt dat er alleen maar meer naar marketing gaat maar dat ze hier dan weer niet meer door verdienen
Het gaat bij heel veel producten om die laatste procenten die je kunt verkopen en die het verschil tussen winst en verlies maken. Veel FMCG's hebben marge van enkele procenten maar door de volumes wordt er nog goed aan verdient. Maar als een paar procent van de consumenten jouw product niet koopt draai je ineens verlies.

Bij heel veel producten werkt het heel simpel: als je in de winkel staat en je kunt kiezen uit een paar verschillende merken kiezen veel consumenten voor het product dat ze van de reclame kennen, zeker als het een product is waar ze niet zoveel vanaf weten. Als ik naar mezelf kijk: ik heb geen benul van wasmiddelen. Dus neem ik iets wat ik in ieder geval ken qua naam. Maar van de jam weet ik dat ik Bonne Maman de lekkerste vind, dus als Hero veel reclame maakt ga ik geen Hero kopen.
Precies, Guerilla marketing is tegenwoordig veel beter. Of super gericht adverteren als concurrent X een campagne start dat jij iets start wat wel jouw waarden vertegenwoordigt maar haaks op die van de concurrent staat.
Ja ik bedoelde meer dat je vaak überhaupt niet weet of het zin heeft. In sommige gevallen wel natuurlijk. Maar vaak ook niet. Maar als je ermee stopt en vervolgens verkoop je veel minder heb je een probleem. Dus dan maar gewoon doen.

Enigszins vergelijkbaar met beveiliging op vliegvelden. Er is weinig bewijs dat het werkt. Het is niet alsof ze regelmatig terroristen vangen bij de metaaldetector. Maar om er nou geheel mee te stoppen is ook nogal een gok.
Hier hebben we een afstandsbediening, we gebruiken dat tijdens de reclame
Die zenders doen dat allemaal tegelijk. Kan je van de ene naar de andere commercial zappen. :+
De regionale zenders zijn beschikbaar tijdens de reclame blokken :)
En bovendien zijn de reclames op die lokale zenders van zo'n lachwekkende kwaliteit dat ik het daar nog wel door de vingers kan zien dat ze je eigenlijk iets proberen te verkopen.
Dank je, gaat in de lijst, zet 'm morgen in de auto aan. :)
Leuk, ga ik luisteren. Overigens is het zeker zo dat niet alle marketing uit kan, maar als je een beetje goede marketeer bent en goede analisten hebt kun je gemiddeld prima uitrekenen of je marketing wat oplevert. En dat geldt ook voor banners, tv, out of home etc. Dat er dan af en toe ook wat tussen zit wat niet uit kan is ter optimalisatie.
Leuke podcast. Ik heb ooit een artikel gelezen in dezelfde strekking maar wel duidelijk een ander artikel. Kan het nu niet terugvinden.

[Reactie gewijzigd door borbit op 23 juli 2024 07:28]

Hier ook zo'n reclame-hater, en liefhebber van stilte. In winkelcentra kom ik dan ook zelden. Gelukkig zijn er vele, vele mogelijkheden om er omheen te gaan.
Voor mij is het dat ook, bodemloze ergernis. M'n vrouw vindt me een mafkees.

Als ik moet kiezen zit ik in de auto ook liever in de stilte dan dat ik naar de radio luister, vanwege de reclame. Om dezelfde reden kijk ik geen TV (we hebben dan ook geen aansluiting).

Het bedrijfsleven geeft miljarden uit aan reclame en dat doen ze niet als het niet werkt. Ik preek in de panelen hier wel vaker over de waarde van een simpel leven en dat wordt een stuk moeilijker als je met 'kopen kopen kopen' in je hoofd rondloopt.
En toch lees je nu een artikel over LG, deze naam zul je ook onthouden. Misschien beter om offline te gaan als je geen reclame wilt
Das een beetje flauw, ik zoek bewust deze site en dit artikel op namelijk.
Dat mensen nog naar de radio luisteren in een tijd van Spotify, Apple Music en Youtube Music blijft me verbazen... Het "gemak" van een radio is allang geen argument meer met de gepersonaliseerde automatische playlists in vrijwel iedere muziekstreaming dienst.

Reclame is ook precies de reden waarom ik allang geen TV meer afneem. Je betaalt je blauw voor die paar zenders en alsnog wordt je doodgegooid met reclameblokken.
Je kan maar ergens last van hebben...
Inderdaad. Vervelend voor hem toch. Ik deel zijn mening.
Je zou er ook nuttigere dingen mee kunnen doen. Maar daar is waarschijnlijk geen markt voor.
Tegen een normale glazen schuifdeur kan je toch ook per ongeluk aanlopen?
Dit is een glazen schuifdeur met bewegend beeld erop. Ze werken niet voor niets samen met ASSA Abloy, alhoewel ze het zelf ook wel zouden kunnen waarschijnlijk.
Lijkt me dat dat nog moeilijker is om per ongeluk tegen aan te lopen.
Ze kunnen het zeker inhouse ontwikkelen. Maar Assa Abloy heeft het distributie en servicenetwerk al voor deze markt. Dus waarschijnlijk zijn beide partijen gebaat bij samenwerking.
Lijkt me leuk om zo'n schermpje te hacken :)
En dan opengaande schuifdeuren animatie te triggeren als er iemand aan komt.
De signage server overnemen is dan ook wel een aardige.
laag glas er voor zal dat wel oplossen toch?
Gezien de kwaliteit van glas dat we tegenwoordig hebben is de mogelijke tandartsrekening de hoogste kostenpost. :)
Hoezo? Ivm pixeldefecten?
De integratie moet gebeuren met de glazen schuifdeuren van ASSA Abloy Entrance Systems.
ASSA Abloy maakt echt donderssterke deuren. Die worden ook gebruikt als onderdeel van beveiligingssystemen. Dit zijn niet zomaar glazen puien, maar gecertificeerd spul wat normen voldoet.
Er zijn diverse toegangsoplossingen op de markt die bijdragen aan inbraakbeveiliging. Zo kan een inbraakwerend schuifdeursysteem beschikken over P4A-glas, oftewel gelaagd veiligheidsglas dat voldoet aan de EN 1627-norm.
Men moet zo'n deur ook niet laten lijken op een openstaande deur.
Je de deuren met zo'n transparant scherm ook heel goed kan laten lijken op een stenen muurtje. Daar loop je niet snel tegen aan, maar je zoekt je wel rot naar de ingang.
Heel dit product is dus een paradox: Ze denken de deur wat fancy en opvallend te maken maar in de werkelijkheid camoufleren de deur met reclame.

Niemand zal er dus tegenaan lopen, maar niemand zal de winkel bezoeken. Die render is al helemaal grappig, net een game waar er een verborgen deur zit achter een schilderij.

Ze zijn hopeloos opzoek naar nuttige toepassingen voor hun dure technologie.
Zal vast geen dik glas omheen gezet worden.
Gaat de deur nog wel open of wordt je gedwongen eerst 30 s reclame te kijken ? |:(
De reclame opmerking is volgens mij bedacht door de artikelschrijvers en niet zozeer door de fabrikanten...

Is wel handig om "mondkapje verplicht" op te zetten, of bepaalde routes voor een bepaald event voor bezoekers. :)
Hoezo zou het handig zijn om routebeschrijvingen op bewegende objecten te zetten? Dat blokkeert de doorstroming en als de deur opengaat is je beschrijving ook weg... :?
Je kan altijd door een deur.

Het is alleen echter wel netjes als je deze eerst opent.

Maar bij 30s reclame heb ik geen zin meer in netjes.
Als je een adblocker bij je hebt gaat de deur gelijk voor je open.
Is hun wet dream uiteraard, net als op tv 8 min verplicht reclame kijken dan gaat de deur pas open...
En naast de deur komt een knopje zodat je na 5 seconden de reclame kunt skippen en deze meteen open gaat. :Y)
Ja handig, telkens als je probeert te lezen wat er staat, schuift de deur de hele tijd open en dicht :X

Edit; Maar even serieus.. "Kunnen bijvoorbeeld reclame tonen" .. Nou dit is gewoon de enige reden dat zoiets tot stand komt en kan bestaan.

Het is imo weer een voorbeeld van "Welk leeg plekje is er ergens nog over in de openbare wereld, waar we mensen reclame kunnen opdringen, omdat ze geen andere keuze hebben dan er face-to-face mee te komen.. Zoals bijvoorbeeld die reclame/tv schermpjes boven een urinoir, waar je 'verplicht' tegenaan staat te koekeloeren.
In dit geval moet je op de deur af lopen, dus heb je geen keuze eigenlijk :/

En natuurlijk kun je leuke creatieve dingen er mee doen.. maar laten we eerlijk wezen, dat is niet t echte doel, meer een leuke bijkomstigheid..

[Reactie gewijzigd door poor Leno op 23 juli 2024 07:28]

Plus dat het inbrandt... altijd mooi zo’n permanente tena lady reclame op je deur oid.
Want voor een stilstaand plaatje is het natuurlijk niet goedkoper om een sticker te doen. Dit beweegt natuurlijk, animerende reclames.
stuur eens 52x per jaar iemand naar een locatie om elke week een andere sticker te hangen en je weet hoe lang het duurt om uit de kosten te raken ;)
Vooral met een deur die continu open en dicht gaat :)
Reclames hoeven geen statische plaatjes te zijn. Als het maar een beetje beweegt is er niet zoveel aan de hand.
Je bedoelt zoals de videos die ze laten zien in de winkel, die ook inbranden omdat het 2-3 minuten loops zijn

Ja die branden dus super hard in in een paar welen tijd, absoluut onherstelbaar.

[Reactie gewijzigd door freaq op 23 juli 2024 07:28]

Alleen de statische delen branden in, zoals logo's etc.
Nee dus, incorrect.
Delen die helderder zijn in de loop raken uitgebrand, geen probleem met thuis tv maar na 5000 uur is er flinke verkleuring. Dat is veel erger het geval als het veel hetzelfde beeld is.

Dat is na 7-8 maanden dus.

Ik heb oleds gezien in de winkel
Welke zodanig verkleurd waren dat een render van de zon (dichtbij) groen was na 3 maanden dezelfde 7 minuten loop te hebben getoond.

En ja dat was vorig jaar. Dus geen super oude tech.

Mischien heeft men daar nu een oplossing voor wieweet maar ik zou er niet op rekenen.
Ik moet dan meteen denken aan de film Blade Runner. Waar ook overal waar je keek reclame was op grote oplichtende panelen. Geen goede ontwikkeling wat mij betreft.
was dat ook die film waarin je dan kon dokken/upgraden om minder reclames te zien? Steeds meer richting echte wereld nu...
Het kan ook erg interessant zijn voor beurzen om aan te geven wat er in dat geval achter de deur plaats vind.
Of op de wallen ;)
Handig, kunnen ze gelijk ook de afdruk/ silhouet visualiseren wanneer er iemand tegenaan loopt. Samen met een soort van Kinect camera kunnen hier weer goede marketing toepassingen voor ontwikkeld worden. (Screen sharing via Chromecast of iets dergelijks, maar lijkt me dan beter voor op de ramen en niet de schuifdeuren :P).
Combineer het dan gelijk met de animatie van openende deuren en je hebt een winnaar van een hidden camera grap.
Juist benieuwd of ze pijlen oid erop animeren dat iedereen weet dat het deuren zijn. En juist door een slechte UI het helemaal mis gaat }>
kun je je nintendo of xbox aansluiten op je deur :+
...of het wordt gehackt en zie je een mooie film van [insert pr0n star] verschijnen.

Nee ik zie voor thuis echt wel leuke toepassingen met transparante schermen. Niet per se voor reclame dus.
Net als in de futuristische films waarin je bij regen even een tropisch eiland als uitzicht kan instellen.
stel je voor dat de deuren worden ingezet als reclame zuil en propaganda binnen bedrijven. je wordt nu al doodgegooid met reclame in elke vorm op elk medium. net als in bladerunner. ik hoop over drie jaar te verhuizen naar het platte land, zonder reclame en/of snack tent om de elke meter.
zou me niet verbazen als ze zo komen met deze pron video is gesponsord door <vul producent in> en deze didlo is gesponsort door < vul naam in>.
Voor de snackbar moet ik savonds 17 km afleggen. Overdag 3, supermarkt is nu weer om 6 uur dicht en 11 km verderop zit pas een jumbo. Heeft zo z'n voordelen en nadelen dat platte leven. Autosleutels kan je gelukkig nog gewoon in het contact laten zonder zorgen.
Even de deur op een kier zetten :)
Komt mooi uit, ik hoorde mijn vrouw onlangs over schuifdeuren in de woonkamer, dus dan zal ze dit wel bedoelen toch? 🙈

Maar echt super gave techniek dit! Je ziet nu vaak stickers op de deuren, maar dit maakt het super interactief mogelijk! Zie je het voor je, op kantoor een persoonlijk begroeting op de deur op basis van gezichtsherkenning ;)
Mja de WAF lijkt mij opzich behoorlijk hoog met zulke dingen.
Ja: Je bent weer te laat, je wordt 100 euro gekort op je salaris, werk ze nog!

Succes ermee
Een een halftransaparante deur icm een ultra short throw beamer niet veel makkelijker/goedkoper te produceren?
Dat wordt een dure schade bij een klein ongelukje
Los van advertenties is waarschijnlijk het meest interessant voor interieurontwerper, tentoonstellingen en experiences.
in chengdu zit de hele metro buis vol met reclame en die beweegt met de trein mee! en in bangkok zijn alle skytrain poortjes reclame schermen. waardeloze rotzooi!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.