Need for Speed Hot Pursuit Remastered met crossplay komt volgende maand uit

EA brengt volgende maand een remaster uit van Need for Speed Hot Pursuit uit 2010. De Xbox-, PlayStation- en pc-versie van de game komen als eerste uit. Een versie van de Switch volgt later. De game ondersteunt crossplay en bevat alle dlc's uit het origineel.

Need for Speed Hot Pursuit Remastered verschijnt op 6 november voor de PlayStation 4, de Xbox One, en de pc. De versie voor de Nintendo Switch volgt een week later op 13 november, staat op de website van EA. De game wordt gemaakt door de originele ontwikkelaar Criterion, in samenwerking met Stellar Entertainment. Die studio's waren ook verantwoordelijk voor de remaster van Burnout Paradise. De remaster bevat alle dlc die voor de originele game uitkwam. Het gaat volgens EA om dertig challenges die voor zeker zes uur extra gameplay zorgen.

Need For Speed Hot Pursuit RemasteredNeed For Speed Hot Pursuit RemasteredNeed For Speed Hot Pursuit RemasteredNeed For Speed Hot Pursuit Remastered

De multiplayermodus wordt crossplatform, waardoor spelers ook tegen tegenstanders of met vrienden op andere consoles kunnen spelen. Ook de Autolog-feature, waarmee het mogelijk is scores van vrienden in bepaalde challenges te zien, is via crossplay te gebruiken.

Het grafisch opgepoetste spel draait op de PlayStation 4 Pro en Xbox One X in 4k met 30fps, of in 1080p met 60fps. De reguliere PS4 en Xbox One draaien de game in 1080p op 30fps. Dat geldt ook voor de Nintendo Switch in dockmodus. Bij de handheldmodus draait het spel in 720p met 30fps. De pc-versie is verkrijgbaar op Steam en via EA Origin voor 30 euro. De consoleversies kosten 40 euro.

Door Tijs Hofmans

Nieuwscoördinator

06-10-2020 • 16:59

82

Reacties (82)

82
82
40
6
0
39
Wijzig sortering
Ik dacht al, ik herinner met Hot Pursuit niet zo. Maar ik verwarde het met Need for Speed III: Hot Pursuit. Dat is de versie uit 1998.
Er zijn 3 Hot Pursuit games. Need For Speed III: Hot Pursuit (1998), Need For Speed Hot Pursuit 2 (2002) en Need For Speed Hot Pursuit (2010), Dit is een remaster van Hot Pursuit (2010).

Persoonlijk zie ik graag een remake/remaster van Need For Speed III: Hot Pursuit (1998).
Anoniem: 306567 @L236 oktober 2020 17:20
Need for speed hot pursuit (2010) is eigenlijk gewoon een reboot van Need for speed 3: hot pursuit. En dit is dan weer een remaster van die reboot...
Heb je gelijk in. Al heb ik Hot Pursuit (2010) nooit gespeeld. Je ziet dezelfde soort omgevingen in de race tracks in alle 3 de Hot Pursuit games. Need For Speed Hot Pursuit 2 (2002) was in dat opzicht al een remake van Hot Pursuit (1998).

Ik vind alleen de race tracks van Need For Speed III Hot Pursuit en Need For Speed IV Road Challenge een stuk leuker ontworpen, doe mij maar dat soort race tracks in een remaster/remake inplaats van open wereld/lange uitgestrekte saaie race tracks.
Anoniem: 306567 @L236 oktober 2020 17:29
Ik ben jaren geleden daarom afgehaakt bij Need for speed. Alles is open wereld en dat zoek ik totaal niet in een race game (forza horizon vind ik dan nog wel leuk). Ik heb liever inderdaad de oude need for speeds met verschillende tracks. Nog wel erg vermaakt met NFS Shift en pro street. De rest vind ik niet heel veel aan eerlijk gezegd. Geef mijn maar de oude nfs games!
Klinkt misschien gek, maar qua race tracks vind ik Mario Kart nog het meest overeen komen met de oude race tracks van Need For Speed.

Zelf nog niet gespeeld, maar wat ik qua reviews zag van Hotshot Racing zie dat er qua race tracks ook erg leuk uit.
Anoniem: 306567 @L236 oktober 2020 17:34
Hotshot racing ben ik niet echt kapot van, dan liever Horizon chase Turbo. Of Sonic all star racing op de ps3.
Klopt en veelal is open wereld ook niet echt open wereld want je rijdt alsnog naar bepaalde plekken.
Niet echt. Ze namen qua omgevingen wel wat dingen over en er is een politie-element. Maar qua gameplay is het totaal niet vergelijkbaar. Verder was Need For Speed in de originele vorm (dus voor de Underground-serie) vooral gericht op het 'serieuze' arcaderacen in zo mooi mogelijke omgevingen en allerlei nieuwe grafische effecten. Dat was ook niet meegenomen en is eigenlijk nooit teruggekeerd. Dit is ook wat veel van de games redelijk inwisselbaar maakte.
Ja inderdaad die heb ik toen ook veel gespeeld :)
Tot en met NFS Most Wanted heb ik die reeks veel gespeeld (vanaf Deel 2)
Maar daar na werd het me te arcade en ben ik later overgestapt op Forza Motorsport. Heel anders maar vond het realisme toch belangrijker.

Heb wel heel veel lol gehad met die games waaronder ook de Underground serie.
Daar zou ik ook graag een remake van willen zien! alleen dan wel graag met engine van bv Forza Motorsport zodat de auto's "realistisch" rijden.
Maar zo iets zal wel nooit gaan komen. Te weinig animo voor.
Ik merk dat ik vroeger veel meer race games kocht, al waren dat ook voornamelijk need For Speed games. Na Underground 2 ben ik afgehaakt en kocht ik nog nauwelijks race games. De laatste race game waar ik veel plezier aan heb gehad is Forza Horizon 4, als ze daar nou nog politie aan toevoegen dan zou het echt geweldig zijn.
Dat wil ik wel geloven, met die avatar van jou!
Te weinig animo? Kijk maar eens op de fora van NFS, mensen roepen al jaren om een remake van Underground 1/2. (engine van Forza gaan ze alleen wss niet mogen gebruiken van EA, die willen Frostbite voor alles. Was ook niks mis met het sturen van die auto's imo).
Maar EA wilde eerst geen remasters uitbrengen, zodra bleek dat er wel geld mee te verdienen valt pakken ze natuurlijk de makkelijkste weg en "remasteren" ze een spel uit deze generatie.
Als een van de aandeelhouders eens zou zeggen dat een remake van Underground een goed idee is luisteren ze misschien wel, want waarom zouden ze naar de fans luisteren.
Het gaat vooral om de Forza engine.
Een nfs game met auto's die realistisch rijden zal niet snel gebeuren waarschijnlijk nooit.

Bij nfs ben je botsend via de vangrail sneller dan netjes de lijnen rijden.
Ik zie liever een remaster van Hot Pursuit 2 uit 2002. Daarin was de besturing echt goed en kon je ook spelen als politie. Ik dacht ook dat dit een remaster daarvan was maar niet dus. Ontgoocheling alom dus weer en een volgende bagger game id NFS reeks want Hot Pursuit uit 2010 was een stuk minder maar misschien toch nog beter dan de recente NFS games. Ik herinner mij die van 2010 niet meer zo goed. Maar als ik dat driften in de bocht ih filmpje zie heb ik er al genoeg van.
Ziet er tof uit, bedankt voor het melden!
Italdesign Scighera!
Ik had ook even de hoop dat het de 1998 versie was, helaas. Deze was ook wel leuk, maar die van 1998 was tcoh echt een stuk beter. Hier is er ook politie maar ben je ze zo kwijt, bij de 1998 versie was het een strijd tegen de politie achtervolging.
Ik had het ook mooi gevonden als het de 1998 versie was geweest. Dat was voor mij de laatste NFS waar ik nog plezier in had. Alle latere versies verveelden al snel of waren (in mijn mening) niet leuk meer.
Dat kwam vooral door de gamestijl waar EA toen heen ging.

Niet zo lang geleden nog eens geprobeerd, maar dan op de PS4, maar het kon me nog steeds niet pakken.
Project Cars (2) en Gran Tourismo, vind ik momenteel leuker om te spelen.
Ah, die had ik toevallig vorige maand nog gespeeld. Wat een heerlijke game was dat.
Ja of die andere hot pursuit 2 van de gamecube..
Dit is echt een low-effort uitmelkerij, vooral voor 30 euro! Deze "remaster" zou niet meer moeten kosten dan de originele. Voor degenen die graag de verschillen willen zien:

https://www.youtube.com/watch?v=21qljPi5iIE&t=
Anoniem: 306567 @SilverRST6 oktober 2020 17:46
Kijk eens op 5:22 en dan vooral naar de bomen op de achtergrond. Dit is bij de remaster veel slechter qua graphics dan het origineel. In dat geval noem ik dit eerder een downgrade dan een remaster..
De vraag is alleen hoeveel je daar nou van gaat zien als je 300km/h rijdt. Stilstaan is niet echt iets wat je in deze game veel doet.
Anoniem: 306567 @Justevo6 oktober 2020 18:19
Rechtvaardigt dit de downgrade die EA heeft gedaan? Ze noemen het een remaster, dan moeten de graphics toch beter zijn dan het origineel? Anders kan je net zo goed de game opnieuw uitbrengen en het geen remaster noemen.
Ik vond dat de geremasterde bomen er helemaal niet zo duidelijk erger uitzien.
... Totdat ik keek naar de kleine lettertjes en me realiseerde dat de remaster links in beeld is i.p.v. rechts.

Ik vind trouwens dat NfSHP er voor een game uit 2010 bijzonder goed uitziet en erg goed geoptimaliseerd is; zelfs met een GT440 als gpu ziet het er prima uit. Als je met 200km/u over de weg raast, merk je er toch niet zoveel van dat de textures niet zo gedetailleerd zijn.
Idd, ik vind het onbegrijpelijk dit. En een beetje nVidia of AMD kan NFS HP 2010 prima aan op 4K/60.
Schijnt tegenwoordig de normaal te zijn voor een remaster. Ik vind het veel te duur ook.
Hoewel ik Hot Pursuit 2010 een uitstekende NFS game vond vraag ik me af waarom deze game een remaster krijgt en niet iets als Most Wanted of Underground 2? Die twee worden toch meer als de echte klassiekers gezien voor NFS.
Wat men als klassiekers ziet daar verschillen Need For Speed fans nogal over, Need For Speed bestaat al sinds 1994.
Underground 2 wordt toch door veel mensen als het pareltje van de NFS franchise gezien. Ik start Riders on the storm vast even in.
Ik bedoelde het niet negatief, gaf alleen aan dat er nog een heleboel Need For Speed games aan vooraf gingen. Voor mij is Underground 2 niet het pareltje van de franchise, maar het was toen inderdaad een erg toffe game.

Vorig jaar mijn Originele Xbox gefikst en Need For Speed Hot Pursuit 2 uitgespeeld en nu bezig met Need For Speed Underground.
Ik bedoelde het niet negatief
Oh, ik bedoelde het ook niet als commentaar hoor :)
Voor mij is dit Most Wanted en Porsche 2000. Underground kan ik niet over oordelen want niet gespeeld.
Precies dat. Underground 2, heerlijk. Echt vaak gespeeld. Most Wanted kort, daarna niets meer. Kreeg niet die spanning als bij U2. Nu ik dit lees, vraag ik me af of ik deze weer zal installeren. Als het überhaupt nog op Windows 10 werkt. Zo lang geleden. Als daar nou een Remastered van was gekomen...

Overigens was ik in de veronderstelling dat Hot Pursuit een flop was, of alleen op de consoles een flop misschien?!
Waarschijnlijk omdat EA de engine van deze game veel makkelijker kan oppoetsen. En van die oldskool titels niet.

Maar mijn tip is om te genieten van de games zoals ze oorspronkelijk waren. Een goede game heeft namelijk geen remaster-geleuter nodig.

[Reactie gewijzigd door R3N3S op 22 juli 2024 19:37]

Dat kan je wel zeggen maar op een Xbox 360 ben ik toch meermaals tegen een blokkade aangeknald omdat ik gewoon niet tijdig kon zien dat ie er stond door alle kartelrandjes. Dan spreekt een remaster met PS4 pro optimalisaties mij wel aan.

Ik ga hem volgende maand dan ook gewoon kopen. Ik heb deze game echt grijs gespeeld dus die 30 euro haal ik er echt wel uit.
Geen remake bedoel je. Een remaster met opgepoetste graphics kan een goede game altijd wel gebruiken.
Ik bedoelde inderdaad remake. Remasteren kan ik nog wel inkomen. Al heeft de originaliteit van een game (soms zelfs met gebreken) wel zijn charmes.

Slechte ports zijn natuurlijk een compleet ander verhaal...
Ik had laatst gelezen dat EA de rechten over de auto's in MW en Underground 2 niet meer heeft en dat de autofabrikanten niet zo staan te springen om hun oude auto's wederom te licenseren.

Na enig Googlen kan ik hier alleen geen bron van vinden, maar op zich klinkt het wel als een legitieme reden imho.

Edit: dit zal ook wel gelden voor de muziek in de games denk ik...

[Reactie gewijzigd door herovazy op 22 juli 2024 19:37]

Nice, Crossplay.

Eindelijk, mag hopen dat EA dit standaard met meer titles gaat doen.

***refereer naar crossplay*** niet het melken tot de koe dood is

[Reactie gewijzigd door Jonathan-458 op 22 juli 2024 19:37]

Waarom zou je dat willen?
Voor de multiplay tussen de verschillende platformen?

Niet iedereen heeft meerdere platformen waarop hij/zij kan gamen.
En dan is het leuk als jij, op bv je pc, kan gamen met vrienden op de PS4 of Xbox
Oh jammer. ik hoopte eigenlijk ging om een remaster van het origineel uit 1998.
Ja die was echt leuk, gemiste kans. Game van 2010 hoeft toch nog geen remaster zou je denken.
Inderdaad, heb het origineel toevallig gisteravond nog gespeeld. Niet even mooi als de nieuwste titels natuurlijk, maar goed te doen. Het grootste voordeel zijn de laadtijden, in 3 minuten zit je in een race.
Vanaf het opstarten van de game tot dat je gas geeft Mag ik hopen.
Exact, inclusief cutscenes.
Het mooiste zou zijn om een remaster te zien van underground 2 of de "echte" eerste most wanted. Dat waren nou eens echt leuke spellen en zullen zo een hit worden.
Mee eens. EA mag nog veel NFS games uitbrengen, als ze niet hetzelfde niveau halen qua besturing als Most Wanted of Porsche 2000 hoeft het voor mij niet meer. Daar zit ik al heel lang op te wachten maar gaat nooit meer komen vrees ik. Ze moeten gewoon stoppen met dat overdreven driften in de bochten want dat is niet realistisch. Bij de oude games ging dat veel geleidelijker met respect tot de fysische wetten. Er zat bijv. ook een duidelijk verschil in overstuur ts de oude Porsches en de nieuwe in Porsche 2000. De oude gingen alle kanten op en de nieuwe waren veel beter te besturen. De omgeving was ook zeer mooi. Heerlijke game was dat.

[Reactie gewijzigd door Fredi op 22 juli 2024 19:37]

Heel leuk, maar wanneer brengen ze nou eens NFS Underground 2 opnieuw uit? Daar wacht ik al jaren op, natuurlijk wel incl. Riders on the Storm als soundtrack ;)
Had eerder verwacht dat ze Most Wanted of Underground zouden remasteren, die zijn voor zover ik weet ook nog steeds populairder bij de fans
zeker...als ze de originele most wanted zouden remasteren.....zou een instabuy voor mij zijn, vind het nog steeds erg leuk om te spelen.
Most Wanted heeft toch niet lang geleden een remaster of remake gehad?
vette trailer, mooi gedaan.
Had liever gehoopt op een remaster met proper 16:9 res van de 1e underground, met heeeeel graag dezelfde gameplay. InstaBuy(tm) wat dat betreft.

Ondertussen: <knip oude links zijn oud...> :'(

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 22 juli 2024 19:37]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.