Nintendo brengt oude Super Mario-games opnieuw uit op Switch

Nintendo brengt oude Mario-games opnieuw uit voor de Switch. Versies van de oude Super Mario Bros-games voor de NES komen donderdag uit, over twee weken volgt een bundel met Super Mario 64, Sunshine en Galaxy.

De games zitten in bundels die Nintendo tijdelijk gaat verkopen als viering van het 35-jarig bestaan van Mario-games op Nintendo-consoles, zegt het bedrijf in zijn Nintendo Direct-aankondiging. De bundel met Super Mario Galaxy, Super Mario Sunshine en Super Mario 64 kost 60 dollar. Super Mario All-Stars, dat oorspronkelijk uitkwam voor de SNES in 1993, komt donderdag uit voor de Switch.

Daarnaast komt er een online multiplayerversie van de originele Super Mario Bros, waarbij spelers met 35 tegelijk kunnen spelen. Verslagen vijanden belanden bij andere spelers in het level. Ook die versie is op de Switch tijdelijk speelbaar, vanaf 1 oktober dit jaar tot 31 maart volgend jaar.

Ook kondigde Nintendo fysieke karts aan voor Mario Kart. De karts volgen het Switch-spel en staan bijvoorbeeld stil als in het spel een kart wordt geraakt door een rood schild. Mario Kart Live Home Circuit komt volgende maand uit voor een nog onbekende prijs.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

03-09-2020 • 15:46

183

Reacties (183)

183
173
71
12
0
92
Wijzig sortering
Ik ben een groot Mario fan, maar dit is zo inzetloos van Nintendo en totaal niet de 60 euro waard in mijn optiek.

Mario 64:
Geen 16:9 (dus geen 1080p in docked maar 960 x 720 docked en handheld, 4:3)
Geen 60FPS
Geen texture veranderingen

Mario Sunshine:
Geen 60FPS.
Geen texture veranderingen.
Wel 16:9

Mario Galaxy:
Joy-con vereist. Ja, dit betekent dus als je een Switch Lite hebt dat je dus aparte joy-cons moet kopen om het te kunnen spelen. Dit is idioot.

Daarnaast erg jammerlijk dat er geen Galaxy 2 bij zit, wat voor veel mensen de beste 3D mario is.

Vergelijk dit met Spyro remakes en je krijgt best een zure smaak als grote Mario fan.

[Reactie gewijzigd door Phuuz op 22 juli 2024 13:45]

Had de details nog niet zo helder na het even snel doorkijken, maar dit is wel dramatisch.

Vooral dat ze de games niet gemoderniseerd hebben ze nog steeds op de oude framerates laten lopen is wel erg zuur.

Zeker als je deze games al ooit hebt gespeeld, of misschien nog bezit maar gewoon niet van console wilt wisselen, is dit gewoon echt heel erg duur. €20 voor titels waar ze eigenlijk niets aan veranderd hebben?

Vraag me ook af waarom... Toen m'n Wii eraan ging, heb ik Mario Galaxy b.v. op een emulator gespeeld. Had het spel maar voor 70% afgerond en ik wil de het einde nog meekrijgen. Het verbaasde me enorm hoe een PC het gewoon op hoge resolutie en hoge framerate kon draaien. Misschien dat de oude console games timing aan de framerate hebben gekoppeld, maar als je de volle prijs gaat vragen voor 3 oude games, dan hadden toch tenminste wat tweaks uitgevoerd mogen worden op krachtigere hardware.

Weet niet waarom, maar Nintendo weet het continue zo onaantrekkelijk te maken voor mij om de Switch te overwegen. Keer op keer teleurstellingen. (kwa performance, joycons die voor zeer kleine handen zijn gemaakt, de prijzen de beperkingen...)
Ze vragen dus niet de volle prijs voor 3 oude games, maar een combiprijs voor 3 games (zoals je zelf al eerder noemt).

Zelfs als ze voor €60 per stuk uitkwamen, waren ze als warme broodjes over de toonbank gegaan, omdat mensen gewoon graag deze spellen willen spelen op een console van nu, zonder poespas van kabels, oude consoles die stoffig zijn en uitgeblazen moeten worden etc. etc.

Ik vind €60 voor deze 3 games zeer prima. Ga ze even op de 2ehandsmarkt kopen en je bent in totaal een stuk meer kwijt.

Ik kan persoonlijk in ieder geval niet wachten en heb m'n pre-order daarom al geplaatst!
Aan de ene kant zou een remaster leuk zijn, maar is het niet toffer om juist het origineel te spelen?
Nee. Dat soort spellen zijn in je herinnering altijd een stuk beter dan ze daadwerkelijk waren. Vooral qua graphics vergeten we vaak hoe ontzettend low-res games toen waren. Vergeet ook niet dat je games toen op een CRT speelde, en dat er rekening gehouden werd met hoe een CRT graphics weergeeft in het design. Gewoon de oude graphics pakken en die op een moderne LCD weergeven is natuurlijk niet echt het origineel spelen. Zie hier voor een voorbeeld. Je zal er op z'n minst een CRT filter overheen moeten halen, en het lijkt niet dat Nintendo dat gedaan heeft.

Je kan ook prima de exact zelfde Mario games als toen maken met ge-update HD graphics, de cartoony tekenstijl leent zich daar uitstekend voor. Kijk b.v. naar New Super Mario Bros U. Da's exact dezelfde gameplay met moderne graphics.
Ben ik het niet mee eens, maar het is natuurlijk altijd een kwestie van smaak. Ik speel nog altijd graag de klassiekers en daar horen deze spellen toch echt wel bij.

Betere textures waren leuk geweest misschien maar vaak vind ik het er wat out of place uit zien. Scherpe textures en high poly modellen, maar een wereld die redelijk plat en leeg aan doet vind ik minder dan gewoon het origineel spelen.

Playstation spellen zijn wel wat onderhevig aan een roze bril omdat die onder andere geen texture filtering had.

Een Remake van Mario 64 zou natuurlijk erg leuk geweest zijn, maar ik vind deze collectie ook prima, alleen had Galaxy 2 er toch echt bij gemoeten.
Dat weet ik en snap ik. Ik speel nog met enige regelmaat Super Mario World, Mario Bros en Mario 3, die wil ik dan echt zo origineel mogelijk hebben. Wat ik bedoel is als je hem remastered zal het spel gewoon anders spelen/aanvoelen.
Had dan zowel de orgineel en een remake/remaster(dus 16:9 60 fps etc). Dan kan je kiezen welke versie je wilt.
Ik speel liever de SMB3 uit All-Stars dan de NES versie.
Enorm teleurstellende collectie. Je zou verwachten dat Nintendo wat meer moeite doet.
Als het volledige remasters waren geweest dan had je ongetwijfeld drie keer de portemonnee mogen trekken. Nu betaal je 20 euro per game en dat valt best mee voor Nintendo-games.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 22 juli 2024 13:45]

Als ze het op deze manier doen dan snap ik niet waarom ze er zo lang voor nodig hebben. Microsoft heeft bijna hun hele catalogus naar de Xbox One geport in de tijd dat Nintendo een handjevol games emuleert. Als ze slim zijn pakken ze gewoon een open source N64 emulator als beginpunt, of kopen ze er een.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 22 juli 2024 13:45]

Volgens mij was de wii virtual console release van mario 64 niet eens 20 euro. Volgens mij was dat 10 of 15 euro. En dat was meer dan tien jaar geleden.

Even snel gekeken. Zo te zien kan je mario 64 in de Wiiu virtual console voor tien dollar kopen. Zal wel 10 euro zijn dan.

Dus dan betaal je 50 euro voor een port van galaxy en sunshine.

Dat vind ik eerlijk gezegd best veel geld voor spellen die al zo oud zijn.
Waarom? Nintendo is al de hele generatie oude ports voor de hoofdprijs aan het verkopen.
Doet Nintendo dat niet bij zo'n beetje iedere generatie? :+
Blijkbaar is het toch winstgevend genoeg om te blijven doen, en maakt het hun niet uit als een bad rep krijgen bij de mensen die er geen gehoor aan geven. Want hey, om de oude Wii meme naar boven te halen. De switch "it just prints money !"
Mensen blijven het kopen, dus natuurlijk blijft Nintendo dan dingen uitbrengen? Het zou zakelijke zelfmoord zijn als je zou stoppen met dingen uitbrengen, als ze nog steeds zo goed verkopen als ze nu doen.

Nintendo komt nergens mee weg, Nintendo levert wat de mensen willen hebben.
Nintendo houdt zo te zien ook wel van quick bucks. Je kunt N64 ook op een Android smartphone emuleren of op een laptop spelen.
Maar ja als Nintendo kopers vindt dan moeten ze vooral doen.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 143912 op 22 juli 2024 13:45]

Dat is ook echt dezelfde ervaring... not.
Anoniem: 143912 @Ulas4 september 2020 13:32
zeker wel hoor. een usb joypad van ali aansluiten op een laptop en dat werkt fantastisch. Ik vind niet minder dan met een console op TV
Tja dat is jouw smaak. Ik heb voor zo’n games liever een CRT scherm, het ziet niet uit op een moderne tv of scherm.
Ik denk dat naast jij en nog wat andere mensen.. niemand nog een CRT thuis hebben staan.. Die dingen nemen nogal wat ruimte in beslag tov een LCD schermpje

Daarnaast ik heb de nes en snes emulator op de switch... Kan je vertellen.. Ik heb al uren weg zitten tikken met oude Mario games.. Donny Kong heb ik vreemd genoeg nooi uit gespeeld. Dat ga ik na het uitspelen van de oude Mario games toch wel proberen...

Net zitten kijken naar de Mario Allstars die had ik origineel ook op de snes.. Dat was toen wel echt een remaster van het orgineel al.. ja deze spelen een beetje anders... door bv meelopende achter grond.. kleuren die zijn gebruikt.. heb ik en had ik er toen minder plezier van??? Uhhh nee... zou ik als het kon nog een CRT aansluiten als ik deze had staan... nee te veel gedoe wil lekker op de bank casual kunnen gamen....
Ik speel die Mario all stars op de Wii, ziet er ook super uit, en had nog een omgebouwde Wii hier staan, dus waarom niet. Mijn crt is maar 17 inch, ik heb ook geen plaats voor een crt tv, maar heb en mijn retro pc en mijn Wii er aan hangen voor retro plezier. Ik heb tomb Raider 2 eens op mijn moderne monitor geprobeerd, en ik kan je zeggen, het zag echt niet uit. Had mijn Wii ook even aan een oudere 32 inch LCD hangen, en zelfs met de 480p component kabel zag het wazig uit.

[Reactie gewijzigd door Ulas op 22 juli 2024 13:45]

Wat had jij liever gehad? Gewoon een vraag.
Een echte remaster of re-release waar wat tijd in zit zoals Spyro of Crash.
Oke, nu snap ik je reactie.
En dan had ie €60 gekost en dan hing je alsnog in de comments hier om te zeuren over het feit dat Nintendo €60 durft te vragen voor zo'n oude game.

Het is ook nooit goed.
Sorry. Dat is niet waar. Ik vind games over het algemeen spotgoedkoop. Ik kom uit de tijd dat je 169,- moest aftikken voor SNES games.

Ik vind het gewoon heel erg jammer dat deze remaster zo karig is uitgevoerd. Zeker als je kijkt naar andere remasters waar echt veel meer liefde in gestopt wordt. Denk aan Crash of Spryro, Links awakening etc
169? Ik kom uit de NES tijd, toen waren ze tussen de 10 en maximaaal 45 euro. Vlak daarna kwam de SNES, die was toch niet zo veel duurder?

De N64 waren de spellen zon 50 a 60 euro.

[Reactie gewijzigd door Arokh op 22 juli 2024 13:45]

In de nes tijd hadden we geen euro’s. 45 euro is dan ook al snel 100 gulden geweest..
Pff, dat is 124 euro. Wat dacht Nintendo :-) de NES liep goed, de SNES extreem csshen en daarna met de N64 de weg naar beneden gevonden, ik kan me nog herinneren dat de hype toen veel minder was.

Achteraf logisch misschien.
Games zoals Maria 64, 007: golden eye, Mario kart... Zelda natuurlijk was behoorlijk populair.. probleem was.. Het was zo duur.. ouders die een snes hadden staan voor de kids kochten geen n64 meer. Omdat het te duur was allemaal.. want ja je wilt toch een spel en 1 ja daar ben je zo op uit gekeken...

Voor je het wist was je 500+ gulden kwijt
ik had ook op remasters gehoopt, maar blijkbaar was dat teveel gevraagd. Dat zou ik meteen gekocht hebben. Nu is Sunshine de enige die ik niet gespeeld heb, maar voor deze versie ga ik geen 60 neerleggen.
Nee, die zijn optioneel.
Mario gaat op een intergalactische missie om Rosalina te helpen en prinses Peach te redden van Bowsers astronomisch machtige offensief. Negeer de zwaartekracht en spring over de planeten met de optionele bewegingsbesturing, of geef een Joy-Con-controller aan een vriend voor dubbel plezier in de Co-Star Mode!
Ik ben heel benieuwd hoe ze dit gaan doen zonder joy-cons icm die shooting stars.... Moet je straks (in handheld) je switch gaan schudden?
Handheld is touchscreen, docked is joy-cons?
En dat terwijl de DS al een remaster kreeg van Mario 64. Hadden ze best de verbeteringen van kunnen hergebruiken.
het is een leuke collectie en ik ben er blij mee, maar oef.. die 30 fps vind ik wel een zwaar gemis.

in dolphin draait het fantastisch op hoge resolutie en 60fps, het ziet er met hoge resolutie ook gelijk heel erg goed uit dus die textures kan ik ze nog wel vergeven, maar geen 60 fps is echt ontzettend jammer.

edit: even een speurtocht gedaan op internet, ik vind nergens informatie over de FPS? Wel is er in de video sprake over een 16:9 resolutie voor mario sunshine, concreet niets over de fps.

[Reactie gewijzigd door Ocin32 op 22 juli 2024 13:45]

G2 wordt denk ik een download als het een succes is..
Daarnaast speel ik ieder jaar wel een keer mario 64 en blijf het een fantastisch spel vinden. Dus waarom zou dat voor de switch versie niet gelden? Maakt het alleen maar makkelijker om het te spelen omdat je niet hoeft te klooien met emulators.
Daarnaast: Mario 64 remake is er al, die kwam toen uit op de Nintendo 64.
Ik vind het prima. Zoals ze waren ze te spelen. Zag er wel goed uit. En misschien is het eindresultaat beter. Mijn kids gaan er zeker van smullen. En er achter komen dat ze vroeger toch wel echt pittiger waren de games.
Ben het hier zeker niet mee eens.

Vind dat "texture-veranderingen" zeker geen positieve bijdrage hoeven te leveren, dan het origineel al is. Ik zou dat echt niet willen, haalt het gevoel van jeugdsentiment weg voor mij. De SM64 op de DS vond ik daarom ook niks. Deze is ook flink anders dan het origineel.

Voorbeeld van Spyro is ook dat het als een compleet andere game aanvoelt. En die game kostte ook wel iets meer dan deze 3-in1.

Nintendo brengt gewoon een 1:1-kopie uit van hoe het toen was. Het enige waar ik me wel aan ga storen is het 4:3 verhaal. Dat had makkelijk naar 16:9 gebracht kunnen worden.

En geen 60fps is geen big issue op een apparaat zoals de Switch.
“De bundel met Super Mario Galaxy, Super Mario Sunshine, Super Mario 3D World en Super Mario 64 kost 60 dollar. Super Mario All-Stars”

Klopt niet. 3D World + Bowsers Fury is een aparte release die pas verkrijgbaar is vanaf 12 februari 2021. https://www.nintendo.be/n...owser-s-Fury-1832228.html

[Reactie gewijzigd door BitJager op 22 juli 2024 13:45]

Helaas geen versie van Paper Mario en Paper Mario: TTYD...
Ze zouden gek zijn, ze hebben net afgelopen zomer Paper Mario gereleased.
waarom zouden ze niet meer geld willen?

Geloof mij dat die twee goed zullen verkopen, en de mensen die de nieuwe paper mario willen, hebben hem ondertussen al
Sorry maar die All Stars bundle als limited run tot maart 2021 verkopen slaat echt nergens op.
Dat is met limited edities wel vaker lijkt me dat ze niet eeuwig te koop zijn, het "dat slaat nergens op" snap ik niet zo goed in deze, als je hem willen hebben koop je hem voor volgend jaar, lijkt me niet zo moeilijk.

Of wilde je wachten tot die over 2 jaar ergens een keer voor 5 euro in de budgetbak beland?
Als mijn kind over 3 jaar het spel zou willen, had ik het spel dus nu maar moeten kopen?
Moet ik alles wat limited edition is gaan kopen onder het mom dat ik het mogelijk ooit ga spelen?
Sure een limited edition is fine, maar dan is er ook altijd een standaard edition die te koop blijft. Dat is in dit geval niet zo.
Als jou kind over 3 jaar het spel zou willen kan je kind deze vast op Marktplaats kopen, net zoals jou kind over 3 jaar wellicht NES Tetris wilt spelen. Daarnaast kan je je afvragen of de Switch over 3 jaar nog te koop is en tegen die tijd niet elke switch spel "limited" geworden is.
Marktplaats? Hah. Dit wordt een collector's item. Gaat duur zijn.

[Reactie gewijzigd door Cilph op 22 juli 2024 13:45]

Daar gok ik wel op je. Daarbij volgend jaar komt er toch weer een refresh van de Shield en Switch dus mogelijk komt er nog een speciale editie.
Je moet uiteindelijk niets, of je het koopt of niet is volledig je eigen keuze.

Kies je ervoor om het niet te kopen, dan kies je ook voor het risico dat het later uitverkocht is. Dan heb je nog de mogelijkheid om 2e hands te kopen, maar ook dat is weer je eigen keuze.
En dan breng je juist hiermee pirating in de hand.
Je hebt enigzins een punt, maar die hebben de piraten dan ook, door zo'n actie van Nintendo.
De piraten hebben vaak ook een punt, maakt het nog niet goed, maar ik kan het er wel mee eens zijn.
Of wilde je wachten tot die over 2 jaar ergens een keer voor 5 euro in de budgetbak beland?
Ja, want ik hoef niet elke game gelijk voor de hoofdprijs te kopen op het moment dat die uit is, maar die keuze krijg ik bijna niet.

Bij Nintendo's originele spellen duurt dit veel langer dan 2 jaar, als ze uberhaubt al afgeprijsd worden: https://www.intertoys.nl/...-breath-of-the-wild-1-000

Daar komt nog bij dat je de DLC ook niet eens erbij kan kopen fysiek (waar andere aanbieders vaak na een tijd een "Final edition" van hun game uitbrengen inclusief alle DLC). Dus het is ook niet zo dat ik de complete Zelda game later via tweedehands kanalen kan kopen. Want dan moet ik alsnog de DLC voor de volle prijs downloaden want die krijg je er dan ook niet bij.

Dit samen met het rampzalige DRM beleid wat Nintendo heeft voor hun Switch drijft mij echt weg bij hun als consument. Ik gun ze mijn geld niet als ze het spelletje op deze manier spelen. Het is dat ze heel goede games uitbrengen. Maar op een gegeven moment houdt het gewoon op of ga je andere wegen zoeken.
[...]


Ja, want ik hoef niet elke game gelijk voor de hoofdprijs te kopen op het moment dat die uit is, maar die keuze krijg ik bijna niet.

Bij Nintendo's originele spellen duurt dit veel langer dan 2 jaar, als ze uberhaubt al afgeprijsd worden: https://www.intertoys.nl/...-breath-of-the-wild-1-000

Daar komt nog bij dat je de DLC ook niet eens erbij kan kopen fysiek (waar andere aanbieders vaak na een tijd een "Final edition" van hun game uitbrengen inclusief alle DLC). Dus het is ook niet zo dat ik de complete Zelda game later via tweedehands kanalen kan kopen. Want dan moet ik alsnog de DLC voor de volle prijs downloaden want die krijg je er dan ook niet bij.

Dit samen met het rampzalige DRM beleid wat Nintendo heeft voor hun Switch drijft mij echt weg bij hun als consument. Ik gun ze mijn geld niet als ze het spelletje op deze manier spelen. Het is dat ze heel goede games uitbrengen. Maar op een gegeven moment houdt het gewoon op of ga je andere wegen zoeken.
Hun DLC beleid was mij dan weer niet bekend, dat is wel zuur ja.
Met hun DRM beleid bedoelde je de manier van hoofdsysteem? Doen Microsoft en Sony niet ongeveer hetzelfde?
Met hun DRM beleid bedoelde je de manier van hoofdsysteem? Doen Microsoft en Sony niet ongeveer hetzelfde?
Geen idee, ik ken het niet zo goed op die systemen.

Maar bij Sony heb ik er veel minder moeite mee omdat je daar vaak games na een tijd voor een schappelijke prijs kan kopen. Ik heb bijvoorbeeld geen probleem om een game uiteindelijk voor 10-20 euro als digitale aankoop te doen i.p.v. bij release voor de volle prijs. Maar bij Nintendo heb ik die keuze niet. Digitaal of fysiek kost even veel. En je dan met je digitale aankoop gebonden aan hun DRM.

Hoewel het met fysieke aankopen op disk nu ook wel die kant op aan het gaan is, als ik kijk hoeveel gigabytes aan updates sommige games moeten downloaden voordat je het kunt spelen. Terwijl je net de disk vers uit de winkel hebt gekocht.
Het is een remaster van een GAME. Slaat echt nergens op om dat 'limited' te maken.
Oke nog als ze een speciale fysieke versie maken, maar dit gaat over zowel fysiek als digitaal.

[Reactie gewijzigd door Anton.net op 22 juli 2024 13:45]

Dat het met fysieke games zo werkt, prima. Maar waarom zou je een digitale release limited maken? Dat slaat inderdaad nergens op.
Jawel, want dan weet je dat iedereen die het wil hebben het voor de einddatum gekocht moet hebben.

Zet ergens limited op en ze verkopen in de eerste week 2x zoveel exemplaren.
Die MiniNES zou ook maar 3 maanden te koop zijn. Ondertussen ligt die nog overal in de schappen.
Dat is niet de all stars bundel. Dat is mario 35. En het is alleen maar een goed idee om van te voren te laten weten dat je service een tijdsduur heeft. Beter om dit van te voren aan te geven, weten ze zelf ook hoelang ze voor servers moeten gaan betalen.

Als het goed gaat lopen komt er vast meer van.
Dat is niet de all stars bundel. Dat is mario 35.
Dat is wel degelijk de all stars bundel:
https://www.nintendo.nl/G...rs-1832369.html#Overzicht
Opmerking: Super Mario 3D All-Stars is tot 31 maart 2021 te koop. Kopers kunnen alle content ook na het verstrijken van deze datum blijven spelen en opnieuw downloaden in de Nintendo eShop voor het geval de software is gearchiveerd.
Dan heb ik blijkbaar niets gezegd!
Ik schat dat ze erna wel te koop zijn, maar dan voor 30-40 euro per stuk in de eShop.
60 dollar :o Dat is een hoop geld voor spellen die ik inmiddels al verschilelnde keren betaald heb... ik heb hier de originele NES cartridges van Mario 1-2-3, de SNES all-stars versie, Mario 64 (de beste imho :)), de Wii Galaxies en de oude mario's op Virtual Console... Gamecube heb ik helaas overgeslagen.
Natuurlijk is het je keuze om ze wel of niet te kopen, maar wat mij betreft mag Nintendo wel iets doen voor deze gebruikers...
€60 is (helaas...) de standaardprijs voor premiumgames op de Switch, zoals ook Odyssey, MK8, Breath of the Wild, dus logisch dat ze die prijs aanhouden. Fysieke cartridges worden over het algemeen wat goedkoper en wie Online heeft kan twee games kopen voor €50/stuk, dat scheelt ook wat.
3 games voor 60 euro lijkt een prima deal, maar het zijn geen remasters/remakes en lijken gewoon 1:1 geport te zijn, inclusief de limitaties van toen. Super Mario 64 is inmiddels 24 jaar oud. Sunshine 18 jaar. Galaxy 'maar' 13 jaar. Dus je pakt oude games, doet er niks aan (behalve misschien wat compatibiliteitsdingetjes fixen) en vraagt er 60 euro voor. Dat is gewoon veel te veel.

Kijk naar wat Capcom heeft gedaan met Resident Evil 2 Remake. Volledig van de grond af opnieuw gemaakt naar de huidige maatstaven en die vroegen er slechts 40 euro voor. Dan heb je wel maar één game, maar wel eentje die volledig opnieuw opgebouwd is en niet een simpele port van de ene generatie naar de andere. Of misschien nog een beter voorbeeld is Spyro Reignited Trilogy. Drie remakes, volledig opnieuw gemaakt, ook voor 40 euro.

Wat Nintendo doet is gewoon op en top lui en is niks meer dan een makkelijke cashgrab. Het is Mario dus men koopt 't toch wel.
Moet je die games is los kopen voor de oorspronkelijke console.

Waarom mag de 2de hands markt wel de hoofdprijs vragen en Nintendo voor een port naar nieuwe hardware niet?
Het is heel dubbel. Aan de ene kant zou je voor dergelijke ports i.p.v. remakes graag minder betalen, aan de andere kant is het Nintendo's goed recht de prijs te vragen die ze vragen en zal het ze meer opleveren deze prijs te vragen.

Zelf heb ik 64 en Sunshine nooit gespeeld (de Wii was m'n eerste console, zo jong ben ik :$) en krijg ik dus al twee nieuwe ervaringen als ik de bundel koop, en ik zal vast niet de enige zijn. Bij lang niet iedereen gaat het om opnieuw spelen :)
Het zijn ook geen remasters, Nintendo heeft al eerder roms uit het download circuit zelf gebruikt om games opnieuw uit te brengen op nieuwere console's. Is dus waarschijnlijk gewoon een setje roms met een emulator. En € 60 voor een setje roms is veel te duur.
Bij Nintendo blijf je keer op keer de hoofdprijs betalen voor oude content.
Dat komt gewoon omdat de schare fans dat ook gewoon BLIJVEN betalen.
In weze verdienen ze deze prijzen want ze blijven betalen voor rehashes, remakes, en HD versies.
Zelfs de Switch hit Zelda (ook geen exclusieve Switch game overigens) betaal je nog steeds de volle mep voor, Belachelijk.
Ik ben als Nintendo fan (sedert 1989 !) gestopt met Nintendo na de WiiU, beetje klaar met steeds hetzelfde kopen, magere hardware en steeds minder exclusieve Nintendo games die ertoe doen (in mijn ogen).
En je krijgt er daarom ook gewoon meer voor terug op de tweedehandsmarkt. Stabiele hoge prijzen zorgen ook voor een stabiele markt. Als jij over 2 maanden CoD koopt, kan je die een half jaar later voor 10% van de aankoopsprijs kwijtraken, terwijl dat met die Zelda-game gewoon op 50-60% van de winkelprijs blijft hangen.
Ja, dus ?
Ik koop hard en software niet voor de 2e hands markt.
Als fan is het gewoon leuk dat oude klassiekers (die de meesten echte wel hebben) nog eens terug komen op een nieuw systeem.
Het is dan leuk dat zoiets niet de wereld kost.

Het vervelende is dat ze steeds hetzelfde uitbrengen, soms iets opgepoetst, waar je dan gewoon de hoofdprijs voor moet betalen.
Voor de mensen zonder diepe zakken is de waarde daling van bijv. PS4 games erg fijn want je koopt de game 6 maanden later voor de helft en dan is het instappen veel fijner.
Nu betaal je gewoon nog full price voor de Switch versie van BOTW die destijds gelanceerd is met de switch in 2017 geloof ik, gaat nergens over.
Vooral Mario 64 vind ik heel interessant, op de DS was dat altijd een geweldige game. Sowieso zijn veel N64 games goed. Het zou heel erg gaaf zijn als ze Donkey Kong 64 ooit uitbrengen voor de 3DS (zal wel niet gebeuren) of de Switch.
Sorry hoor... maar even een news flash: bedrijven zien consumenten altijd als koeien... jij ziet mensen ook als koeien als jij iets weet te verkopen trouwens..
Er is een verschil tussen maximale winst ten kosten van alles. Of gewoon een bedrijf bent die winst wil maken(logisch). Maar niet mensen kost wat kost uit buit.
20 euro per game eigenlijk... duur zeg... normaliter zou je dan 3 maal 60 EUR betalen...
Normaal is voor jou duidelijk iets anders dan voor veel anderen. 60 euro voor een spel van 13 jaar oud of meer is niet normaal in deze wereld. Zelfs voor 3 oude spellen doet dat vele wenkbrauwen ophalen, als er werkelijk geen moeite in gestopt lijkt te zijn. Als mensen daar graag hun onvrede over uitspreken is dat toch prima?
Voor games die zo oud zijn? De meeste AAA games kan je voor 5 euro in een budget bak vinden na 1 a 2 jaar.

Tevens gaat dit om een simpele poort. En niet eens een remake/remaster.

En kijken we naar spyro remakes ook 3 games. En die was bij release op de switch(en ook andere consoles). Gemiddelt 45 euro. Met her en der rond de 30 euro.


Dus ja ik vind de prijs voor de moeite absurd. En zal hem ook niet direct kopen. Hooguit dat ik hem later eens van iemand over neem op Marktplaats. Maar daar blijft het bij
Ik zou heel graag de Zelda serie (Ocarina of time en Majora's Mask) opnieuw spelen op de switch als remake. Kijken of het dan nog steeds zo mooi is als ik het herinner :)
Misschien volgend jaar als de Zelda serie 35 jaar bestaat.
Ze zijn voor de 3DS al wel een keer ge-remastered.
Was erg cool om in die games in stereoscopisch 3D te spelen. Maar ik denk ook dat we daarom eerder Wind Waker kunnen verwachten dan deze twee.
maar met resp. 5 en 6 keer zoveel verkochte consoles was de Wii-U lang niet zo populair als de 3DS of Wii, dus daar valt nog wel wat te halen. Wind Waker is grafisch ook veel aantrekkelijker voor de gemiddelde Switch speler
dit!
heb beide hier nog wel liggen, maar ze werken niet meer en krijg ze ook niet meer gerepareerd :(
Anoniem: 474132 @XLord3 september 2020 15:53
Wind waker vond in ook erg gaaf op de GC (cell shaded gfx).
Eens. Heb ook genoten van de HD remake op de Wii U
en draait super op een emulator
Ik heb hier een CD/DVD voor de GC waar alle spellen van Zelda (tot aan Wind Waker) op te spelen zijn.
OoT meermaals gespeeld! Majora's Mask kwam ik op gegeven moment niet verder en vertikte het om op te zoeken.

Lijkt mij dat ze zoiets dan ook wel voor de Switch kunnen maken, dan is het een instant buy! _/-\o_
Anoniem: 767041 3 september 2020 15:50
omg! dat is een heb dingetje als je al een switch heb natuurlijk.. prachtig
omg! dat is een heb dingetje als je al een switch heb natuurlijk.. prachtig
Niet voor 60€ hoor ....
Dat is gewoon over de top
ELKE Nintendo first party game is 60 en gaat NOOIT in prijs omlaag tot het "Nintendo Select" titel word.
Fijn dat je het zo wilt accentueren, maar dat maakt MIJN idee over de prijs ECHT niet minder ...
Niks mis met dat beleid, blijkbaar verkoopt het toch wel. Maar inderdaad, als je een PC hebt die een beetje recente titels aankan, dan koop je met €60,- toch heul wat meer vermaak op, bijvoorbeeld, Steam.
Zelfs Gameboy spellen van tientallen jaren oud zijn dat nog waard. Dit soort games kun je prima voor 60 kopen uitspelen en een paar jaar later voor 40 verkopen. Dan heeft het 20 euro gekost totaal
Vorige week nog luigi's mansion 3 gekocht met 33% korting op de e-shop. En het zeker vaker voor. Want zo heb ik er meedere titels online gekocht.
Mario Kart Live Home Circuit is wel gaaf
Wij gaan verbouwen en mijn kinderen vinden dat we eigenlijk tunnels door de muren moeten maken...

Helaas zal de directie van het huishouden daar wel een veto voor gebruiken dat dat dus niet gebeurt
Dat fysieke race ding met camera is wel vet, denk dat de vrouw daar blij mee zal zijn. (ik en de kat niet natuurlijk :D )
Als 37jarige wordt ik hier ook blij als een kind van!
Dat noem ik nog eens een verjaardag vieren. :)

Ik vermoed dat Game & Watch: Super Mario Bros binnen de kortste keren is uitverkocht.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 22 juli 2024 13:45]

Denk ik ook. Jeugdsentiment.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.