Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

MSI introduceert gebogen 34"-monitor met kromming van 1500R en 100Hz-va-paneel

MSI introduceert de Optix MAG342CQRV, een gebogen 21:9-monitor met een resolutie van 3440x1440 pixels en een kromming van 1500R. Het scherm heeft een verversingssnelheid van 100Hz en een va-paneel.

Het gebruikte va-paneel heeft volgens MSI een contrastverhouding van 3000:1 en een helderheid van 250cd/m². Daarmee is het paneel niet geschikt voor hdr-weergave en een DisplayHDR-certificering ontbreekt dan ook. Wel heeft het gebruikte paneel een vrij groot kleurbereik, volgens de specificaties kan de monitor 89,5 procent van de dci-p3-kleurruimte weergeven en 112,2 procent van de srgb-kleurruimte.

De monitor ondersteunt Adaptive-Sync en heeft een geclaimde mprt van 1ms. Het scherm heeft een kromming van 1500R, wat gelijk staat aan de kromming van een cirkel met een radius van 1,5 meter. Aan de achterkant van de monitor zit een ring met rgb-leds.

MSI voorziet de Optix MAG342CQRV-monitor van een hdmi 1.4-aansluiting, een hdmi 2.0-poort en een displayport 1.2a-aansluiting. Wanneer de 34"-gamingmonitor verschijnt en voor welke prijs, maakt MSI niet bekend. Het scherm staat bij enkele winkels als preorder met een prijs van zo'n zeshonderd euro.

De Optix MAG342CQRV is MSI's derde 34"-monitor. De twee varianten die al verkrijgbaar zijn, hebben een minder sterke kromming van 1800R.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

20-08-2020 • 10:35

97 Linkedin

Reacties (97)

Wijzig sortering
Ik vind het ook wat een bizarre monitor.
Ik zoek een 34" ultrawide momenteel maar deze heeft echt niets dat interessant lijkt.

100Hz maar, waar je toch echt wel mag beginnen vanaf 120Hz tegenwoordig en met een VA paneel zou je toch al zeker op 144Hz moeten zitten.

Tenzij ze voor echt budget gaan, wat met 600 euro niet het geval is, en MSI zijnde toch ook al helemaal niet hun ding normaal, begrijp ik niet goed voor wie deze is.
AOC heeft al een bende interessantere op de markt voor een lagere prijs.

En met 100Hz kan je ook gewoon shoppen tussen monitoren van 2018.
Ok, je hebt een hogere HDMI en Displayport versie. Maar wat dat doet op deze refresh en resolutie weet ik niet goed.

Mogelijks willen ze een range hebben in alle prijscategoriën voor mensen die merktrouw zijn?
Cooler Master was ze net wat voor en heeft net wat betere specs.

pricewatch: Cooler Master GM34-CW Zwart

https://www.coolermaster.com/catalog/setup/monitors/gm34-cw/

Alleen ook te duur ? ( https://tweakers.net/pric...;1598684;1420728;1281035/ )

[Reactie gewijzigd door BioBlade op 20 augustus 2020 14:08]

Cooler Master is een QuantumDot scherm en heeft HDR400 support. Daarbij ook nog GSync. Is toch niet te vergelijken ;)
Nee, heeft geen G-Sync, heeft Freesync 2.
I stand corrected, G-Sync compatible ;)
Ik vind het ook wat een bizarre monitor.
Ik zoek een 34" ultrawide momenteel maar deze heeft echt niets dat interessant lijkt.

100Hz maar, waar je toch echt wel mag beginnen vanaf 120Hz tegenwoordig en met een VA paneel zou je toch al zeker op 144Hz moeten zitten.

Tenzij ze voor echt budget gaan, wat met 600 euro niet het geval is, en MSI zijnde toch ook al helemaal niet hun ding normaal, begrijp ik niet goed voor wie deze is.
AOC heeft al een bende interessantere op de markt voor een lagere prijs.

En met 100Hz kan je ook gewoon shoppen tussen monitoren van 2018.
Ok, je hebt een hogere HDMI en Displayport versie. Maar wat dat doet op deze refresh en resolutie weet ik niet goed.

Mogelijks willen ze een range hebben in alle prijscategoriën voor mensen die merktrouw zijn?
Volgens mij zit je compleet fout met je berichtgeving. Vergeet niet dat we het hier hebben over 34" UW 1440p, en niet 1080p. verder zijn de meeste 1080p schermen van LG, en niet van AOC in 34"UW.

1440p UW en 144Hz is dit de enige pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart
Wat nog geen 4 sterren heeft, en nu goedkoper is, maar ook mindere specs heeft. verder is de €600,- nu bij pre-order, dus nog afwachten of die zakt

@P3TER_ gaat over AOC !

[Reactie gewijzigd door Hackus op 20 augustus 2020 13:56]

Deze monitor is 100Hz en 600 euro.

Verder haalde ik AOC alleen maar aan omdat deze al meermaals goede monitoren voor een lage prijs op de markt hebben gebracht. Zo haalde hardware info een monitor van hun aan in hun overview: CU34G2X
Dus liefst niet blindstaren op het feit dat ik alleen AOC vermelde. Dat AOC er maar 1 heeft die positieve reviews heeft betekent niet dat 'heel mijn berichtgeving compleect fout is'.

In de pricewatch zie je voor 34", 1440p curved monitoren met minstens 100 Hz er een hele bende van onder de 500 euro.
Philips, Samsung, AOC, Iliyama, en MSI zijn eigen oudere VA monitor.

Wat ik bedoel is dat voor een monitor aan te kondigen in 2020 met deze specs ik niet goed begrijp wat hun plan is.

De response rate melden ze 1ms te zijn, maar in genoeg reviews is al gebleken dat producenten daar wel eens durven 'vrij' te zijn in wat ze op de spec sheet zetten.

Verder is dat zelfs niet uitzonderlijk.

Zo is bv; de ilyama is wel 144Hz en ook 1ms, en goedkoper.
Deze monitor is 100Hz en 600 euro.

Verder haalde ik AOC alleen maar aan omdat deze al meermaals goede monitoren voor een lage prijs op de markt hebben gebracht. Zo haalde hardware info een monitor van hun aan in hun overview: CU34G2X
Dus liefst niet blindstaren op het feit dat ik alleen AOC vermelde. Dat AOC er maar 1 heeft die positieve reviews heeft betekent niet dat 'heel mijn berichtgeving compleect fout is'.

In de pricewatch zie je voor 34", 1440p curved monitoren met minstens 100 Hz er een hele bende van onder de 500 euro.
Philips, Samsung, AOC, Iliyama, en MSI zijn eigen oudere VA monitor.

Wat ik bedoel is dat voor een monitor aan te kondigen in 2020 met deze specs ik niet goed begrijp wat hun plan is.
De response rate melden ze 1ms te zijn, maar in genoeg reviews is al gebleken dat producenten daar wel eens durven 'vrij' te zijn in wat ze op de spec sheet zetten.
Verder is dat zelfs niet uitzonderlijk. Zo is bv; de ilyama is wel 144Hz en ook 1ms, en goedkoper.
Nogmaals, een scherm is vaak bij uitkomen duurder dan degene die al op de markt is. en er is nog geen
"nu kopen" prijs, maar pre-order. je praat over ladingen van AOC, en er is er één met ook 100Hz pricewatch: AOC CU34G2/BK Rood, Zwart

En is de Iiyama niet leverbaar, dus is dat ook geen goede prijs om te vergelijken.(die ook €600,- + was bij uitkomen)
Hij komt ook uit België, vergeef hem!
Hij zegt dat het bij elkaar een hele bende is, niet dat het per merk een hele lading is. Er zijn uiteraard zat VA UW 1440p@100Hz die momenteel gewoon onder de 500 euro kosten, sommige zelfs tegen de 400 euro aan.
Hij zegt dat het bij elkaar een hele bende is, niet dat het per merk een hele lading is. Er zijn uiteraard zat VA UW 1440p@100Hz die momenteel gewoon onder de 500 euro kosten, sommige zelfs tegen de 400 euro aan.
AOC heeft al een bende interessantere op de markt voor een lagere prijs.
ik zie ze nergens, ook niet zat. Dat er nu schermen zijn van +- gelijke specs heeft daar niet mee te maken. die staan al in de markt. een pre-order prijs van €600,- is niet raar. zo zijn de meeste in de markt gezet.
7 toestellen waarvan er één niet verkrijgbaar is. daar past MSI toch mooi tussen.
https://tweakers.net/moni...9IFuzGrVqEp8-wwVFpLXi7LDw
Nee, niet de enige. De Iiyama 3461 en 3466 zijn er ook, samen met de Lenovo G34W-10. Allemaal onder de €500.
Nee, niet de enige. De Iiyama 3461 en 3466 zijn er ook, samen met de Lenovo G34W-10. Allemaal onder de €500.
3461 is een plat scherm en geen 1500R gebogen.
3466 is niet leverbaar, dus prijs nu is niet realistisch. en was bij net uitkomen ook €600,- (€619,-)
Lenovo G23W-10 was ook met uitkomen €600,- en nu voor consument €552,-. maar mijn reactie was op de zgn load aan AOC schermen, die er niet zijn.
Schrijf een bericht wat nut heeft op de discussie, anders geef je een vertekend beeld voor de lezer.
Is inderdaad heel grappig, zat laatst 'per ongeluk' op 100hz en voelde alle window movement minder smooth aan, ga ik op onderzoek uit en is hij van 120 naar 100 gesprongen.

En dan zijn er mensen die zeggen dat je boven de 60 toch niks merkt xD
Zelf heb ik in 2018 een Acer Predator X34a gekocht, 1440p, 100hz met G-Sync wat mij toen een logische keuze leek voor een GTX 1070.
Ook heb ik een Alienware M15-R2 (Laptop) met een RTX 2060 en 144 Hz 15,6" scherm, het verschil tussen beide qua 'smoothness' is zeker wel merkbaar. Alleen vind ik het wel erg zonde van het X34a scherm om deze nu al te vervangen voor een 144hz scherm ^^

Edit: Ik kwam van een 21,5" 60hz Samsung Syncmaster 226BW x3 setup en het verschil met 100hz is echt werkelijk waar enorm! Heb inmiddels ook al ~4,5 maanden een 120hz scherm op mijn telefoon (S20 Ultra) en ook dit verschil is echt gigantisch ten opzichte van mijn vorige telefoon, iPhone 8 Plus.

Zodra ik een iPhone van een kennis of familielid vast heb voelt dit traag, schokkerig en text is minder makkelijk te lezen wanneer ik scrol. Ik ga nooit meer een apparaat kopen welke een scherm onder de 120hz heeft, behalve smartwatches en bike computers dan!

[Reactie gewijzigd door fjh40 op 20 augustus 2020 14:03]

Merken de andere mensen ook dat jouw telefoon vloeiender is? Ik geloof dat sommige mensen deze dingen heel goed merken en anderen het helemaal niet door hebben.
Heb het tot nu toe alleen nog mijn vader laten testen, hij gaf aan dat hij mijn telefoon merkbaar vloeiender ervaart dan zijn huidige iPhone XS. Vooral tijdens het scrollen kan hij de text veel beter lezen. Ik durf niet te zeggen of iedereen dit inderdaad zo ervaart, maar zal het eens wat meer gaan vragen! Wel een interessante test voor de 'gewone' gebruikers / niet gamers.
Ik heb zelf de Xiaomi surface 34"ultrawide voor 477 euro gekocht,
144 hz va panneel van samsung met betere specs dan dit beeldscherm
Waar heb je dit scherm gekocht? Ik kan zelf alleen maar banggood vinden als leverancier...
banggood idd, 2-5 dagen levertijd als je kiest voor europese levering
met de insteek hoeven fabrikanten natuurlijk niks op de markt te brengen.

Het zou juist goed zijn wanneer er iets op de markt komt wat niets bijzonders is, maar dat wat het heeft gewoon kwalitatief goed is en geen compromises maakt om de kosten van het speciale onderdeel tee bekostigen om zo toch nog ene bepaalde vraag prijs te behalen.

Wat AOC betreft; Momenteel heb ik dit paneel en ik heb nog niks kunnen vinden in het 1440p landschap die dat evenaart (Nu meot ik wle zeggen dat het krijgen van dit paneel enorm lastig is.. ik kocht deze voor 189 euro)
Jouw link gaat naar een monitor (apparaat) en niet naar een paneel (onderdeel), maar dat bedoel je denk ik ook.

Verder is de monitormarkt qua prijs/kwaliteit gewoon best lastig. Het moet sowieso goedkoop. Er zijn een paar grote OEM's die de meeste modellen maken. Als je daar klant bent (zoals MSI) en om iets sterk afwijkends vraagt dan prijs je jezelf al snel uit de markt. AOC kan een breder gamma aanbieden omdat ze TPV zijn, één van die paar grote OEM's.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 20 augustus 2020 18:14]

inderdaad, het enige wat deze middelmatige monitor speciaal maakt is zijn absurde prijssetting, zonder ook maar enige technische verklaring voor die meerprijs.
Ik zie dat ze een mprt van 1 ms claimen, in principe zou dit vergelijkbaar zijn op spelen van een 1000 fps op een 1000 Hz monitor. Er zijn twee manieren om motion blur tegen te gaan dat is op minimaal dezelfde fps spelen als je monitor, dus hoe meer Hz je monitor hoe beter. Maar je kan ook door technieken de pixel al uit zetten in de tussentijd wat effectief de motion blur verminderd omdat de pixel dus niet meer aan staat in de tussentijd.
Het verschil is, dat AOC een fabrikant is (TPV) en dat MSI de monitoren moet inkopen. Dan zijn dit soort wat afwijkende modellen al snel wat schaarser en duurder.
Lijkt er inderdaad op dat ze nog wat oude panelen hadden liggen en het hierin gegooid hebben. Ik heb zelf een Predator X34 met zo een 100hz scherm, zeker fijne monitor maar zou tegenwoordig wel iets meer verwachten van een nieuw scherm inderdaad.
Ik zou op deze wachten.... gigabyte G34WQC Gaming Monitor,deze komt binnenkort uit.
Ligt het aan mij of is de innovatie in de monitor branche ver te zoeken de afgelopen jaren? Ik zie nieuwe monitors met oude panelen, oude aansluitingen (dp 1.2). De helderheid van 250cd is belachelijk voor een dergelijke monitor (hoop niet dat dat de piekhelderheid is). Zijn de fabrieken de panelen van 2015 aan het opmaken of zo? Ik wil full-on specs, voor onder 700 euro op 32"+. En ik ben ook daadwerkelijk prospect, maar ik blijf nog wel even wachten tot er echte nieuwe schermen komen.
Ik heb lang gewacht op het perfecte scherm, zeg maar de alleskunner die goede PVA zwartwaarden heeft, IPS kleuren, TN-snelheden en die bovendien met HDR overweg kan middels zeer fijne local dimming. Uiteraard in ultrawide en tegen een goede prijs. Het is er niet, of je komt bij ultra-premium schermen uit die ook nog eens hun makken hebben.

Als je ziet dat je 55", 120Hz OLEDs kan hebben voor 1100€ dan vraag je je af waarom het op de monitormarkt zoeken naar een speld in een hooiberg is.

Ik heb me er maar in berust en heb een nette 35" Ultrawide gehaald, nog geen €500,- voor 3440x1440, PVA en 100Hz maakt het tot een enorm fijn office scherm die voor semi-casual gaming dik in orde is. Zodra er een OLED TV staat wordt daar wel op gegamed.

En ja, als ze het in het artikel genoemd scherm voor 600€ op de markt zetten zullen ze snel moeten zakken, want uitblinken doet het qua specs sowieso nergens. 250cd/m2 is op een heldere dag gewoon niet helder genoeg om prettig op te werken.
Als je ziet dat je 55", 120Hz OLEDs kan hebben voor 1100€ dan vraag je je af waarom het op de monitormarkt zoeken naar een speld in een hooiberg is.
OLED schermen op monitor formaat worden niet geproduceerd, ze zijn onlangs net begonnen met het maken van 49" als kleinste maat (afgezien van smartphones dan).

Over enkele jaren zullen we wellicht OLED monitoren hebben en een paar jaar later zijn ze misschien betaalbaar.
Wat mij verbaasd is dat er kennelijk dozijnen gaming monitors op de markt komen, maar ik zie weinig voor de home office sector: groot & licht, en met een minimum aan kabels (b.v. voeding naar of van PC), zodat na het werk de monitor snel van "de keukentafel" gehaald kan worden... mag best een 1 ms response hebben zodat er ook gegamed kan worden, maar mij interesseert dat niet... Eventueel een NUC aan de achterkant geschroefd, draadloos toetsenbord en muis en klaar is ie.

[Reactie gewijzigd door batteries4ever op 20 augustus 2020 12:09]

maar ik zie weinig voor de home office sector: groot & licht,
Hoe groot en hoe licht?
27" 1440p monitors zijn er voldoende.
Dat zal voor iedereen natuurlijk anders zijn. Voor mij rond the 30" "vrijwel draadloos" dus b.v. met voeding via die Laptop of juist andersom: vanuit de monitor naar de laptop, en VESA NUC die achterop geschroefd is en USB porten. Dit gaat natuurlijk een paar kg wegen, en wilt ook dat dat ding stevig staat...
Er zijn ook genoeg 32" 1440p schermen.. er zijn er vast wel een paar met USB-PD.
Inderdaad, belachelijk voor woorden. Dit is gewoon dezelfde monitor als de MSI Optix MAG341CQ echter met nieuwe aansluitingen (en andere R-curve).
Tja het is een lastige markt. Volgens mij is het gewoon wachten op Oled en Miniled. LG heeft het toppunt met hun nano-ips wel bereikt en ook hoge verversing snelheid. Zijn alleen pokken duur omdat niemand anders een vergelijkbaar paneel kan maken.
oude aansluitingen (dp 1.2).
Wat is het voordeel van DP 1.4 / 2.0 voor een 3440 x 1440 @ 100Hz monitor?

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 20 augustus 2020 11:40]

Ik ben bang dat je lang kunt wachten, want er zijn genoeg mensen die hier al jaren op aan het wachten zijn. Wil je ook nog eens een paneel met 120-144hz dan is het helemaal niet te doen. Daar waar elke tv al jaren lang 4k ondersteunen is de monitor markt blijkbaar een grote melkkoe. 4k met een snelle verversingssnelheid is gewoon nog steeds niet te betalen en ja de meeste hardware zal dit op dit moment niet aankunnen, maar wie koopt een monitor van €700+ voor een paar jaar, dan wil je iets wat toekomst bestendig is.

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 20 augustus 2020 11:39]

De Odyssey G9 is wel een leuke als de issues van de baan zijn. Op een oled widescreen kunnen we nog wel even wachten vrees ik..
Ik ben benieuwd of dit dezelfde paneel is als in de Xiaomi, AOC en IIyama monitor met dezelfde kromming. Alle specs lijken daar heel veel op

[Reactie gewijzigd door Chillmeister op 20 augustus 2020 16:16]

De AOC en iiyama modellen zullen van dezelfde OEM komen, dus grote kans dat die in elk geval hetzelfde paneel hebben.
250nits is heeeeeel karig in 2020. Helemaal voor dat bedrag.
Qua uiterlijk zou ik de monitor direct kopen, want een strak ding (mits die bezel echt zo klein is).

Echter door gebrek aan VESA en de specs die 2 jaar oud zijn, mits de 600 euro correct is en ook blijft zie ik hier geen markt voor. Voor 500 euro koop je op uiterlijk na betere schermen.
Ik heb ook een MSI gaming monitor. Die RGB aan de achterkant, heb je echt niks aan. Je ziet het nauwelijks. Of je moet hem pal tegen de muur zetten. Maar aangezien het beestje best wel warm wordt , is dat geen optie.
Kan je zo een scherm softwarematig opsplitsen zodat games bvb het midden gebruiken en je links en rechts nog wat over hebt voor bv discord en maps?
MSI denkt zeker dat gamers bereid zijn extra te betalen voor een grotere kromming.. Anders kan ik de prijs van deze monitor met budget specs niet verklaren..

Ik begrijp sowieso niet waarom mensen een heel krom scherm willen.. Ik heb een LG 38GN950 staan en die heeft slechts 2300R, wat een heel subtiele kromming is.. Meer zou ik echt niet willen, en dat is op een grote 38".. Voor bepaalde games is het leuk misschien, maar in Windows vervormt alles enorm met teveel kromming.. Maar dat is slechts mijn mening..
een edge case voorbeeld:
ik zit heb een platte 34" ultra wide en een bril -6.5

door de vervorming die de bril geeft lijkt de monitor omgekeerd gebogen

ik zou een lichte kromming dus wel appreciëren (ook weer niet te veel)

maar zoals gezegd een edge case, verder snap ik de kromme hype ook niet (al zeker niet voor tv's waar heel het gezin rond moet)
Voor TV's is die trend dan ook alweer een tijdje voorbij zover ik weet (net zoals 3D geflopt).. De huidige modellen van de bekende merken zijn gewoon allemaal plat.. Bij monitoren is de situatie iets anders omdat je daar veel dichter op zit en meestal ook alleen, maar dan nog vind ik een heel krom scherm niks.. Kijk naar de nieuwe Samsung G9, dat ding is echt belachelijk krom en schijnt nog behoorlijk populair te zijn ook.. Gelukkig is er nog meer dan genoeg keuze voor plat of veel minder krom..
Ik zie de toegevoegde waarde van deze monitor echt niet.
Wat is de reden van RGB op de achterkant van een scherm? Dat ga je toch nooit zien?
Weerkaatsing op de muur erachter voor sfeer, ik kan t wel waarderen.
En anders is het vast uit te zetten als er iemand anders tegenover komt te zitten bijvoorbeeld.
Denk niet dat dit monitoren zijn die in een zakelijke omgeving worden gebruikt...
Waarom niet? Als de prijs goed is zijn dit perfecte monitoren voor in een zakelijke omgeving, super strak en genoeg inputs en daarbij ook nog vrij solide specs.
Waarom niet?
Geen VESA mounting mogelijkheid of in hoogte te verstellen ... dat vind de arbo nooit zo leuk als een monitor niet goed in hoogte te verstellen is.

[Reactie gewijzigd door HerrPino op 20 augustus 2020 11:18]

Deze heeft gewoon een VESA Mount (75 x 75 mm) en is daarnaast ook gewoon in hoogte verstelbaar hoor. Bij mij op kantoor hebben we ook gewoon dit soort monitoren, van LG. Werkt prima in zakelijke omgeving.
Lijkt er wel op dat hij vesa compatibel is hoor. Er zit een lipje achter de stand verstopt zoals je die bij Dell ook ziet. Meestal zitten de visa punten daaronder verstopt. Hierdoor kun je het design mooier houden en zit de Mount dichter op de interne structuur en dus minder ver van de muur (kan soms een centimeter of 2 schelen).


edit: Volgens MSI inderdaad 75 x 75 mm VESA compatibel

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 20 augustus 2020 11:35]

De SLA's zijn niet toereikend voor zakelijk gebruik. Zakelijk wil je minimaal next businessday on-site support.
Is het niet voordeliger gewoon een monitor op voorraad te houden?
Nee, aanmelden bij de leverancier is 5 minuten werk. De getroffen medewerker kan even uitwijken naar een andere werkplek. De resterende kosten zijn voor de leverancier.

Dat is een stuk goedkoper, dan een monitor op voorraad houden(inclusief afschrijving). De monitor omwisselen, de defecte opsturen. Je asset beheer bijwerken. Dan ben je per incident zo 300 euro verder.
Een SLA is ook niet gratis.. wat betaal je daar voor?
Een zorgverzekering is ook niet gratis, dus dan maar niet meer afsluiten en alle gemaakte zorgkosten uit eigen zak betalen?

Zo zie ik een SLA tenminste, een verzekering voor wanneer er iets mis gaat dat er dan zaken geregeld kunnen worden waar (meestal) geen extra kosten aan verbonden zijn, want dit zit bij in de SLA overeenkomst.
Je verzekert je tegen iets waarvan je de kosten niet zelf kunt/wilt dragen... want op de lange termijn is een SLA echt duurder, het andere bedrijf werkt ook niet gratis.
Doorgaans niets, de leverancier bied je deze aan om je aan hun services en diensten te binden. Een beetje bedrijf genereert vele miljoenen euro's aan omzet voor zo'n leverancier. natuurlijk zit dat verwerkt in de prijs van de artikelen. Maar of je er gebruik van maakt of niet veranderd niets aan de prijs van de artikelen. En dan is de keus snel gemaakt.
Als je toch een extra werkplek hebt wat is dan precies het voordeel vd Sla? Desnoods koop je een nieuwe op bol.com is ook next day service heb je ook geen voorraadbeheer of magazijn nodig ;)
Je krijgt van de leverancier ook gewoon een factuur voor vervanging na een bepaalde tijd. Een SLA is ook niet gratis, je hebt die monitor misschien al 10 keer betaald.
Een SLA voor kritische apparatuur is normaal, server apparatuur en telefonie etc. Maar voor schermen?

Veel kantoren hebben gewoon 1 á 2 schermen op voorraad ter vervanging. Deze worden aangekocht, ingeboekt, opgeslagen en afgeschreven. Geen asset beheer komt daar aan te pas. De defecte monitor wordt aangemeld voor garantie en omgeruild indien het een defect van de leverancier is. Dat kost nog geen 30 euro.
1 of 2 op voorraad waarschijnlijk wel, maar wat als er meerdere personen zijn die een nieuwe monitor nodig hebben? Voor alle medewerkers een monitor als backup in het magazijn stof laten happen?
Wat is de kans dat alle monitoren dezelfde dag stuk gaan?
Het zal maar gebeuren en je hebt geen overeenkomst, dan zit je als werkgever met personeel dat niet kan werken wat dus alleen maar geld kost en niets opbrengt voor meerdere dagen.

Om dat te voorkomen kun je dus een SLA afsluiten met een leverancier.
En wat kost zo'n SLA meer dan een scherm op voorraad houden? Next day of sneller is nou niet echt goedkoop... Plus dat dan alsnog iemand een dag niet kan werken, dus dan trek ik liever een reservescherm uit het rommelhok...

Als er meerdere schermen op 1 dag falen is er wel meer mis, en roep ik eerst een electricien :+
Ik heb nooit gezegd dat een SLA goedkoper is dan een monitor op voorraad houden. Het is alleen maar net wat je als werkgever geregeld wilt hebben.

Of, je moet alles zelf regelen (letterlijk zelf of indien aanwezig de ICT afdeling), dus bestellen van nieuwe monitor, afkoppelen en terugsturen van defecte monitor, nieuwe monitor aansluiten.

Of, je hebt een SLA, je belt met je contactpersoon en zij regelen alles. Zij bestellen nieuw scherm, zij regelen iemand die het defecte scherm ophaalt en meestal direct een nieuwe aansluit (of tijdelijk, of direct het nieuwe scherm).

Dan moet dus de werkgever zelf besluiten, wil ik deze kosten zelf maken door hier zelf of mijn eigen personeel achteraan te laten gaan, of betaal ik een andere partij zodat zij alles voor mij regelen waardoor het mij (als werkgever of ICT afdeling) nauwelijks tijd kost. (en tijd == geld)

Daarbij komt een ander voordeel kijken, nu verwacht ik niet dat dit standaard is maar het is wel een mogelijkheid, dat zo'n SLA ook gebruikt kan worden om verouderde hardware te vervangen voor nieuwe hardware. Ik weet uit ervaring dat Dell, en volgens mij ook HP, dit aanbied.

[Reactie gewijzigd door DiaZ_1986 op 20 augustus 2020 15:17]

Dan zal dat niet op te lossen zijn met Next-Day On-Site Support...
Makkelijker om allemaal nieuwe aan te schaffen.

Want lijkt me sterk dat het een garantie geval kan zijn. En als je dat mee maakt dan zal niet snel hetzelfde merk/model nemen door de slechte ervaring.
Ik koop dit soort spullen veel in en dit gaat een grote coroprate echt niet als standaard monitor neerzetten. Wat moet een bedrijf in hemelsnaam met verlichting aan de acherkant? Gewoon een standaard Dell, HP etc. is ruimschoots voldoende. Dit is puur consumer spul
Ja en ik zit echt niet te wachten op de LED lichten van mijn collega('s) die tegenover mij zit(ten) en andersom. Ik bedoel 1 keer is misschien grappig, maar daarna irriteert het wel heel snel.
VA paneel,, niet bepaald fijne kleuren
Strak = recht en zonder poespas.
Met de helderheid en plaatsing van deze Leds is het hoogstens een lichtgevend gloedje als de rest van de ruimte volledig verduistert is, dit moet je niet zien als Ambilight alternatief, maar gewoon grappig. Zijn deze LEDs absoluut niet sterk genoeg voor.
MSI noemt het Mystic Light
With MSI Mystic Light, the Optix MAG series gaming monitor lights provide a soft ambient light that can easily be synced with any other Mystic Light enabled gaming product. Select any of the colors from the palette using the Mystic Light App to match your system style to your taste. Or just turn on gaming echo, letting your monitor back light dance to music you play on the computer.
Dus een soort ambi-light voor je pc.
mwah ik denk dat het zwaar tegenvalt. Heb een philips monitor gehad met ambiglow en daar was het wel redelijk te zien maar dit waren volle leds aan de linker en rechter kant van de monitor. Zo een rgb ronding zal weinig doen denk ik zo
LG heeft er een waar het heel goed werkt. Het kan wel maar er moeten gewoon vrij sterke LEDs op worden gezet wat vaak niet wordt gedaan.
geeft een "cool" effect tegen de muur waarschijnlijk
Volgens mij kan het ook altijd nog uit, het is puur "voor ieder wat wils" tegenwoordig als het aan komt op overal maar RGB leds in stoppen ;)

[Reactie gewijzigd door stverschoof op 20 augustus 2020 10:45]

Dat is tegenwoordig een hype bij "gaming" monitoren. Ik heb dit ook nooit begrepen...
Ik heb zo ie zo heel dat RGB in een computer nooit gesnapt. Ik zou er persoonlijk knettergek van worden als er overal lampjes en lichtjes van kleur veranderen. Leuk voor de mensen die het wel kunnen waarderen maar totaal niks voor mij. Ik heb dus ook een saaie kast, toetsenbord, scherm en muis.
Ik zou er persoonlijk knettergek van worden als er overal lampjes en lichtjes van kleur veranderen.
Ik ook, daarom staan ze vast op 1 kleur, en die kan ik wel aanpassen als ik wil. vindt het er juist heel stijlvol uit zien en is verre weg van een kermis met wat je zegt die lampjes die steeds van kleur veranderen en patroontjes.
Ik snap juist deze opmerkingen dus nooit. Jullie weten dat het voordeel van RGB is dat je het dus elke kleur kan maken die je wilt?? Je kan het dus zo simpel maken als een zachte witte kleur of juist knal roze, wat je maar wilt.
Die regenboog kots is puur om duidelijk te maken dat het RGB is. Alleen mensen die niet doorhebben dat je het via software kan aanpassen houden deze demo modus aan xD
Wie houdt er nou niet van een beetje sfeer verlichting. Overigens geeft dit savonds ook rust voor je ogen als de muur achter je monitor verlicht is.
Dat is voor als je tegenstander tegen over je zit aan de zelfde tafel kan je hem/ zij afleiden tijdens het gamen :+
Heb je wel eens een Philips Ambilight tv gezien?!
Ja, maar zoon kleine cirkel zo in het midden gaat weinig licht geven om te weerkaatsen. Een Ambilight TV heeft redelijk felle leds aan de zijkant, of rondom het paneel.
Dat hangt nogal van het aantal lumen van de LEDs af... bij bv. de Philips OLED TV's zitten de LED's voor de bovenrand ongeveer halverwege het scherm...
Ja, maar die hebben wel een heel andere hoek om echt naar boven af te stralen en niet recht naar achteren. Helderheid en lens spelen een rol bij dit soort implementaties en bij deze Ring is dat vrijwel afwezig. Is gewoon diffuus afgegeven licht zoals Razer dat bijvoorbeeld doet met zijn chroma line-up.
Ik heb een gelijkaardig scherm van Samsung met dit soort verlichting, wel enkel blauw.

Mijn eerste idee was, waarom zit dit er in?...

Heb het dan toch eens aangezet en het is best aangenaam zo'n gloed achter het scherm, het valt niet super op en stoort dus eigenlijk niet.

Als je dan bvb snachts op de pc zit geeft het net genoeg licht dat je de muis en toetsenbord, spullen op de bureau kan zien liggen in het donker.

Zou ik een scherm kopen voor deze feature: nee