Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Five Nights At Freddy's VR is snelst verkopende Oculus Quest-game tot nu toe

Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted is volgens de ontwikkelaar de snelst verkopende titel voor de Oculus Quest tot nu toe. De cijfers gelden zowel voor de eerste dag als voor de eerste week. Exacte aantallen zijn niet bekend.

Andrew Dayto, de ceo van Steel Wool Studios, zegt in een interview met UploadVR dat Five Nights at Freddy's VR het 'ontzettend goed doet' op de Oculus Quest. Verkoopcijfers maakt de studio niet bekend, maar de topman zegt wel dat er niet eerder een game was voor de Quest waarvan binnen de eerste dag en de eerste week zoveel exemplaren van werden verkocht.

Oculus Quest

Five Nights at Freddy's VR: Help Wanted verscheen op 16 juli voor de Oculus Quest. Het is een dertig euro kostende bundel van minigames uit het Five Nights-horroruniversum. De game kwam vorig jaar al uit op Steam voor vr-headsets die met de pc verbonden zijn en voor de PlayStation VR-headset.

Hoe de verkoopcijfers van de game zijn voor de Oculus Quest in vergelijking met de andere vr-platforms zegt de studio niet. UploadVR merkt op dat meerdere vr-games een flinke groei in verkopen hadden nadat er een versie voor de Oculus Quest verscheen. De site noemt als voorbeelden Superhot en Red Matter, waarvan voor de Quest veel meer exemplaren werden verkocht dan voor de Rift.

De Oculus Quest is een standalone vr-headset, met ingebouwde hardware, waardoor er geen externe pc of console nodig is. De Quest is sinds april vorig jaar te koop. Volgens geruchten werkt Oculus aan een verbeterde versie, waarvan al renders verschenen. Het nieuwe model wordt mogelijk aangekondigd of uitgebracht op 15 september.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

03-08-2020 • 13:50

56 Linkedin

Reacties (56)

Wijzig sortering
De game in de trailer ziet er wel uit als een spel uit het jaar 2000. Maar toch gaaf dat het kan. Ik ben benieuwd wat de grafische capaciteit van zo'n standalone bril over 20 jaar is!
De reden dat dat zo overkomt is om de Quest een mobile cpu heeft (Snapdragon 835 edit) en de games nu eenmaal terug geschaald worden naar ‘oude’ graphics.

Zo is ook Onward afgelopen weekend voor de Quest uitgekomen. Een game die al 4 jaar voor de PCVR is ontwikkeld alsmede de graphics. Maar omdat FB de kleine developer gevraagd heeft het voor de Quest beschikbaar te maken en crossplay toegankelijk te maken is de game gigantisch gedownscaled qua graphics. Ook voor PCVR dus. De PCVR fans zijn massaal kwaad omdat wij als betalende klant een game hebben gekregen die nu aanvoelt als Unreal uit 1998. Visuele effecten als rook, schaduw en diepte zijn compleet verdwenen uit de game om crossplay met mobile cpu’s mogelijk te maken nadat wij rond de 2500 euro aan VR apparatuur hebben aangeschaft terwijl de focus nu dus ligt op de Quest. Ronduit belachelijk.

Maar niet de alleen de graphics zijn verpest. Ook het geluid. Het was 3D surround sound, nu gewoon weer 2D sound.

De dev heeft een beta versie voor de PCVR spelers beschikbaar gemaakt (v1.17) om weer op volle graphics te kunnen spelen, maar dus zonder crossplay. v1.18 is dus met crossplay.

[Reactie gewijzigd door Yzord op 3 augustus 2020 14:59]

Toch raar, want een game zoals Echo Arena kan prima verschillende graphics op Quest en PCVR hebben. Ook ligt daar het verschil in graphics niet zo ver uit elkaar als Onward (pre-crossplay) PCVR en Quest.
Het grote probleem was dat Onward 60gb aan download was en daarmee de Quest bij de meeste een probleem zou geven ivm discruimte in de Quest. Hierdoor moesten ze Onward dusdanig downscalen zodat het comfortabel op een Quest zou passen.

En Downpour heeft zelf aangegeven dat ze van FB devs hulp hebben gehad om het speelbaar op de Quest te maken. Crossplay was een verreiste (of dat nu van Downpour was of van FB), omdat Dante bang was dat de pc community het spel links zouden laten liggen ivm de graphics.
Op de Quest wil je ook helemaal geen games hebben van 60GB. Zelfs als je het 128GB model hebt. De MMC is niet snel genoeg om zoveel data over te pompen tijdens een speelsessie. Zelfs als een map 'maar' 10GB is, is dat al veel te groot. UFS 3.1 zal toch wel een vereiste worden voor de Quest 2, lijkt me.

Maar kijk hoe een game als Red Matter het geweldig doet in slechts 1.37GB. Downpour moet het echt wel beter kunnen.
Zowel Red Matter, Echo Arena en andere games krijgen het wel voor elkaar om stukken betere graphics in een veel kleiner spel te proppen inderdaad.
Jammer. Ze hadden gewoon moeten aansturen op de Link verbinding of de Virtual Desktop.
De Quest gebruikt een Snapdragon 835, niet een 865.

Dat gezegd is Onward niet zo grafisch gedowngrade vanwege de Quest-to-PC crossplay. Games zoals Echo VR & Contractors zien er stukken beter uit op de PC, maar zijn alsnog crossplay compatible.

Het is gewoon een slechte update geweest en het is nogal vervelend dat mensen steeds de Quest de schuld geven, want het is gewoon wél mogelijk om een mooie game op PC te hebben die crossplay compatible is.
Het ligt wel degelijk aan de update voor de Quest. En ja, er zijn mooiere games voor de Quest, maar een kleine dev heeft er gewoonweg geen capaciteit voor om beide platformen op eenzelfde level te krijgen. Het is geen slechte update. Het is een compromis die gemaakt is om een grotere betalende userbase aan te boren, omdat het een eenmaal betalende game is en de updates gratis.

Hier, oordeel zelf maar waar we mee te maken krijgen als PCVR spelers.

https://m.youtube.com/wat...k0ytTyI&feature=emb_title
Quest heeft denk ik meer gebruikers en is de opkomende vr-bril. Puur door prijs. Heb hem zelf ook en geniet er elke dag van. Oh ja, en er zit geen kabel in, dat is echt een NOBRAINER.
Quest is niet de opkomende vr-bril. Dat wordt de draadloze Index :-)
Als die er komt op korte termijn. En de Quest is een succes omdat die wel betaalbaar is voor redelijk wat mensen, meer dan de helft van een complete Index, en dan moet je daar nog een complete PC bij aanschaffen om het te kunnen spelen, de Quest is gewoon een alles in 1, en voor die prijs is het een behoorlijk goede VR-headset.
Laten we wel wezen. De meesten hebben gewoon een gamepc als je van gamen houdt en je inlaat met vr. Alleen heb ik de stap genomen om mijn gamepc naar huidige standaarden te upgraden.

En patent voor draadloze Index is twee weken geleden toegekend. Ok, dan wil het nog niet veel zeggen, maar de patentaanvraag was in begin 2019 ingediend en ik zie Valve er wel voor aan in de tussentijd er aan gewerkt te hebben.

De Quest is zeker leuk voor vr beginners, maar is zeker niet de opkomende vr bril. Het is een opstap naar de vr ervaring, maar de komende tijd zal HP (in samenwerking met Valve) met de G2 komen en Valve zelf met de opvolger van de Index die inmiddels ook al ruim een jaar oud is.

De Quest heeft gewoon nog een hoop beperkingen imo. Ik heb op een Quest gespeeld en heb zelf de Index en het is gewoon een wereld van verschil. En ik zit al in vr sinds de allereerste Oculus Beta bril. De Index icm Alyx is het allereerste moment in mijn vr experience dat ik dacht: “ja, nu komen we ergens”.
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.
8 van mijn vrienden hebben een oculus quest, en slechts één van ons heeft een gamepc.
De Quest is zeker leuk voor vr beginners
Het is volwaardige VR, wat een onzin om het af te doen als een beginners bril.
Draadloos 1440 x 1600 per oog, zelfde resolutie als de Index.
En je kunt er prima half-life Alyx op spelen via een PC.. Draadloos!

[Reactie gewijzigd door pim op 3 augustus 2020 19:11]

En extragratis Facebook spyware op je PC.

[Reactie gewijzigd door Yordi- op 3 augustus 2020 20:00]

Een Facebook account is niet benodigd voor Oculus. En als je bang bent voor spyware, wat die je dan hier op het internet. Zeg dan je internet op, gooi je smartphone weg en ga in een hutje op de hei zitten. Maar kom niet met die hypocriete onzin aankakken.
Maar doe je nou niet een aanname dat de gemiddelde persoon (En waar de fabrikant hoopt het geld van binnen te halen) €2500,- (een bedrag uit een eerdere reactie) gaat uitgeven aan een systeem en VR-set?
De Quest is zeker leuk voor vr beginners, maar is zeker niet de opkomende vr bril.
De quest is na de PSVR de meest verkochte VR headset.

Ik heb zowel een Rift als een Quest en de Quest gebruik ik vaker want makkelijker. De Quest is een wonder van techniek. Ja, minder dan andere sets, maar wint het door gemak.

CD's zijn ook beter dan Spotify... Maarja, gemak...
Hahaha je doet net alsof het zo'n kartonnen vr ding is. Ik vind eigenlijk de Quest (nog) steeds opkomend, als ik rond mijn vrienden etc kijk.
Sterker nog, beperkingen zijn er niet? Games zijn speciaal geschreven voor de Quest dus stabiele performance is vrijwel gegarandeerd.
En wees nou eerlijk, wie geeft er nou meer dan 1000 euro uit voor een vr set? Waarbij je ook nog eens een high end pc voor nodig hebt?
Quest: Mid/high-end, Index superhigh-end.

Of je het nou wil of niet, de Quest is gewoon een goede vr-ervaring, en al helemaal voor de prijs.
Ik ben bekend met de update, ik speel zelf ook Onward.

Contractors word gemaakt door een team van twee. Onward heeft véél meer developers. Het lijkt erop dat ze veel dingen opnieuw gebouwd hebben voor de Quest en het meerendeel van deze assets in de PC versie hebben gezet. Het ontbreken van dynamic lighting, schaduw en hoge resolutie textures heeft echt niks met crossplay compatibility te maken. De geometry is wat belangrijk is.

Zelfs voor de Quest's standaard zijn de graphics slecht. En nogmaals, de graphics hoeven niet overeen te komen voor crossplay. Ze hoeven niet op één level te zijn. Zolang de geometry maar matched & de lighting niet drastisch verschilt.

Ik ontken niet dat de PCVR graphics slecht zijn, ik zeg alleen dat de Quest crossplay niet de oorzaak is. Correlation != causation.
Zat er maar een Snapdragon 865 in, het is een oude 835. Hoop dat de geruchten over een Quest 2 kloppen en dat die niet alleen mikt op goedkoper te zijn, maar ook op dit vlak een upgrade krijgt.

Jammer, maar zakelijk begrijpelijk dat de focus bij Facebook nogal op de Quest is gekomen, maar dat verhaal van Onward is een beetje onzin als ze het zo presenteren. Geen enkele reden waarom puur visuele effecten zoals rook een schaduw niet gecombineerd kunnen worden met crossplay. Alles wat geen directe invloed op gameplay heeft, zou gewoon per platform moeten kunnen verschillen.

Zou wel heel raar zijn als PC spelers ook alleen maar kunnen spelen tegen tegenstanders met dezelfde grafische instellingen :?
Ik zou niet al te veel verwachten van die update van de Quest. Het is in iedergeval geen echte Quest 2, maar een marginaal betere versie (dat is in iedergeval sowieso wel te hopen). Ik verwacht dat die zeker niet duurder dan de huidige Quest zal zijn.
Ik begrijp je frustratie hoor, maar je doet nu net of je 2500 euro hebt uitgegeven aan hardware om Onward te spelen. En dat zou ik pas belachelijk vinden. Gelukkig zijn er ook VR games die er wel mooi uitzien.
Waar haal je vandaan dat FB Downpour heeft gevraagd het voor de Quest beschikbaar te maken? Ik heb van de community manager gehoord dat dit niet het geval is. Onward is de enige inkomsten bron van Downpour en ze verdienen alleen geld aan de verkoop aan nieuwe spelers. De uitrol naar Quest is voor Downpour de enige logische stap als ze op dit business model blijven zitten.
Ik kan je vertellen dat dat misschien s ook wel beter is.
Als je te realistische graphics met horror combineert en vr kan dat nog al een effect achterlaten op je brein.
Je zit er natuurlijk midden in.

Ik kreeg al kriebels bij het zien van deze trailer.
Wetende hoe het is in vr.

Zijn ook weinig echte horror games in vr of redelijk kinderachtige... Geen probleem voor mij want ik vind horror met een beeldscherm al niet te doen.. En daarmee bedoel ik dat ik zo het spel weg druk.
Zou zonde van de vr set zijn als je deze in een schrik reactie van je af gooit.
Nee horror games laat ik wel aan mijn vriendin over, ja ik geef dat echt toe.
Zij druft ook gewoon met subnautica overal naar toe te zwemmen waar ik bij een dolfijn geluid al kriebels krijg zolang ik niet zie waar dat vandaan komt.
Ja, het lijkt mij een leuke horror VR om te 'oefenen' voor het echte werk ;)
Subnautica was toch geen echt eng spel? Alleen de eerst 15 minuten zijn beetje spannend, omdat het nieuw is en je net in de wereld bent. Maar later zitten er niet heel veel spannende momenten in vond ik. Je hoort de leviathans al ver van te voren en je kunt overal saven.
Offtopic:
Hhmm nee in principe is het een heel mooi spel.
Maar met een lichte Thalassophobia is dat wel lastig.
En met lichte bedoel ik dan in games, in principe hoef ik nooit meer de ocean op aangezien ik het idee heb dat er dan een megalodon komt om de boot op te eten...dit was al voor "The Meg".
(Of ik moet nog even wachten tot de oceanen leeg zijn.)

Maar mijn vriendin die ging er juist op af....
"hey wat is dat voor een schip, laten we er eens naar toe zwemmen"
Ik op de achtergrond meekijken en wel zien dat er een draak achtig beest rond zwemt....
"kijk uit schat er zwemt iets engs rond"
"he waar dan?"

En dood!
Ze wist niet eens wat er gebeurd was.
Ja haar onoplettendheid is soms frustrerend voor mij, maar voor haar alleen maar meer plezier.

Alleen overal saven? hhmm..
BTW. misschien een offtopic vraag:

Is er een kans dat de VR sets goedkoper worden?
Tot nu toe vind ik het een beste uitgave namelijk.
Imho vind ik de prijs wel meevallen in het geval van een Oculus Quest. Je krijgt in principe een VR-bril met allerlei toeters en bellen (sensoren doel ik dan op) die voor een geweldig VR-ervaring zorgen. Daarbij redelijk prima hardware voor het afspelen van (simpele) VR-games en dat allemaal vanaf €460.

De Quest is in principe gewoon een Android apparaat in de vorm van een bril. Als je je bedenkt dat veel mensen voor €500 of het dubbele daarvan ook wel eens in de twee jaar een telefoon aanschaffen, vind ik de prijs niet meer dan redelijk te noemen. Om daar nog eens een kanttekening bij te plaatsen dat je de Quest kunt aansluiten op je game PC en zodoende als een Rift kunt gebruiken.

Moet ik ook wel erkennen dat ik het ook niet zo over de balk smijt en met telefoons ben ik ook liever zuinig. Maar volgens dit perspectief vind ik de prijs meer dan te rechtvaardigen.

Om dan ook nog antwoord te geven op je vraag: Ik denk dat VR wel goedkoper wordt op termijn, net als met alle innovaties. Ik verwacht dat er op een gegeven moment verschillende prijsklassen voor headsets gevormd zullen worden, maar je moet dan natuurlijk niet verwachten dat je de nieuwste en tofste VR-games op een headset van €200 kunt beleven.

[Reactie gewijzigd door sanderth op 3 augustus 2020 16:38]

Ik denk niet dat ze goedkoper gaan worden. Misschien krijg je ooit een budgetversie van een ander merk, maar net als bij smartphones en tablets zie je dat die elk jaar weer beter en duurder worden. Zal hier niet anders zijn. Je kan niet zo'n headset extreem verbeteren voor de helft van de prijs.
Ik denk niet dat ze goedkoper gaan worden. Misschien krijg je ooit een budgetversie van een ander merk, maar net als bij smartphones en tablets zie je dat die elk jaar weer beter en duurder worden. Zal hier niet anders zijn. Je kan niet zo'n headset extreem verbeteren voor de helft van de prijs.
Je ziet heel duidelijk dat Facebook probeert goedkoper en "slechter" te produceren om de grote markt aan te spreken waar bedrijven als Valve vooral beter ongeacht de prijs produceren om te innoveren.
Zo krijgt de nieuwe Quest geen IPD slider om het goedkoper te maken.
Ja, die gaan uiteraard nog goedkoper worden! Bij de Quest is het wel zo dat je niet alleen een VR bril koopt maar gelijk een complete console. De vergelijking qua prijs met een console is dus zo gek nog niet.
Jammer dat het (volgens de demo) enkel om schrikeffecten gaat. Beetje cheap imho.
Dat is waar het voor wat ik er van gezien heb bij Five Nights altijd al om ging. Niet zo gek dat het in VR ook zo is.
Ik denk dat je FnaF daar wel een beetje te kort door de bocht doet. Ja, er zijn alleen maar schrikeffecten / jumpscares. Maar de opbouw naar dat moment toe, zit goed in elkaar bij FnaF. Je moet robots in de gaten houden want die gaan 's nachts aan de wandel. Maar je hoort subtiele geluiden waardoor je door hebt waar ze ongeveer zitten. Daarnaast volg je ze met de camera's maar je kan niet alle camera's tegelijk bedienen en het bedienen kost energie (wat beperkt is). Dat draagt allemaal bij aan het beklemmende kamertje waar je in zit tot het moment dat ze daadwerkelijk voor je neus staan.
Het is meer een horror mini game collection met schrikbarend (ha) veel content. Ik vond het in het begin echt dood eng, maar na de eerste jump scare was alle spanning er af. Wat er toen overbleef was een erg leuke party game.
Ik vond hem zonder VR al eng genoeg :D
Ik vind de lore achter de games meer luguber dan de games zelf, die staan doorgaans enkel bol van de jumpscares.
Nah, dan maar 29.99 betalen ; als niks.... twee weken de tijd om terug te krijgen.
VR is en blijft interessant. Nu geen telefoon meer in bril, maar er is nog echt weinig software.
Ben bejaarde, dus games zijn niet mijn ding.
En irritant dat Google Maps, en nog erger: Arts en Culture, niet werken. Vr door een museum wandelen kan dus wel, maar ik krijg het niet voor elkaar op de Quest.

Horror is echt geweldig op VR. Je w e e t dat het nep is maar als er dan, dwalend door een kasteel, een zootje kraaien op je af komt. Verbijsterend wat een invloed dat heeft.
Huib
Die stand-alone units zijn de toekomst voor VR, mooiste zou nog zijn dat het draadloos kon omdat je dan de hardware van de PC kunt gebruiken, maar sowieso, zonder draad, zonder veel gedoe, is denk ik de enige manier waarop VR een echt succes gaat worden.
Zolang de mobiele hardware niet bij PC hardware in de buurt komt is het echt wel minder.

Recent heeft Onward een "upgrade" gekregen voor oculus quest support. Dit houd in dat bosjes waar je voorheen doorheen kan kijken nu solide blokken zijn.
Waar je met een goede headset (betere lenzen en hogere resolutie dan de Index) en een goede environment eigenlijk niet eens meer doorhebt in VR te zitten. Hetgene wat nu de PCVR tegenhoud om wireless te gaan is het gebrek aan hardware die snel genoeg alle data heen en weer kan sturen (zonder resolutie of refresh rate/FPS te laten zakken).
Waar je met een goede headset (betere lenzen en hogere resolutie dan de Index) en een goede environment eigenlijk niet eens meer doorhebt in VR te zitten
overdrijven is ook een kunst.. Het is echt geweldig VR en is een hele vette belevenis, maar niet doorhebben in VR te zitten gaat mij nog even te ver.. Heb zelf de HTC Vive Pro.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik betere lenzen nog belangrijker vind dan hogere resolutie, als ik me ergens aan erger dan is het wel die godrays van die klote fresnel lenzen.. Op dat gebied wil ik wel dadelijk de HP Reverb G2 aanschaffen, maar die heeft weer andere punten waar ik niet zo over tevreden ben.. Maar we zullen zien.
[...]

overdrijven is ook een kunst.. Het is echt geweldig VR en is een hele vette belevenis, maar niet doorhebben in VR te zitten gaat mij nog even te ver..
Tuurlijk heb je wel door dat je in VR zit maar ik heb ooit wel is in een private tech demo gezien met raytracing in VR (3 2080TI's) waarbij ik in een kamer stond en ik toch even 3 keer met mijn ogen moest knipperen voordat ik mijn ogen geloofde.
Heb zelf de HTC Vive Pro.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik betere lenzen nog belangrijker vind dan hogere resolutie, als ik me ergens aan erger dan is het wel die godrays van die klote fresnel lenzen.. Op dat gebied wil ik wel dadelijk de HP Reverb G2 aanschaffen, maar die heeft weer andere punten waar ik niet zo over tevreden ben.. Maar we zullen zien.
Waarom geen Index? Qua kosten ongeveer gelijk aan de Reverb G2 (ervanuit gaan dat je de basestations + controllers al heb van je vive pro).
Ik weet niet precies wat je doet in VR, maar als je roomscale dingen doet is de G2 af te raden vanwege mindere tracking (minder dan de quest)
Waarom niet de Index? Omdat de Reverb G2 wat betreft beeld een behoorlijke vooruitgang is op de Index, en dan natuurlijk ook op de Vive Pro.
En wat betreft tracking van de G2 vraag ik me af waar jij je info vandaan haalt, de previews zijn op dit moment zeer lovend. De tracking is met de G2 enorm verbeterd ten opzichte van de eerste Reverb.
En van de controllers is nog steeds niet echt iets bekend, want die zouden ook een upgrade hebben gekregen (maargoed, controller tracking met camera is nog steeds een probleem als je naast/achter je lichaam zit).
Mooie van de Quest is dat deze met Virtual Desktop ook via WiFi aan een VR ready pc is te koppelen om zo draadloos PCVR games te spelen. Best of both worlds!
Goed nieuws, dat kan al met de huidige Quest!
ish... Je moet er wel wat moeite voor doen, en het is nog steeds niet officieel ondersteund (en het moeite moeten doen om het fatsoenlijk aan de praat te krijgen is waarschijnlijk ook de reden waarom ze het nog niet officieel zelf ondersteunen).
Welke moeite? Je downloadt en installeert de betreffende software via Sidequest, zorgt ervoor dat je via 5Ghz wifi verbonden bent, en gaan!
Je moet wel een goeie router hebben, je moet dicht bij de router staan, en dan is het nog hopen dat de stream perfect is.
Je moet inderdaad een router hebben die 5Ghz aankan én ervoor zorgen dat je goede ontvangst hebt. Dat ga je natuurlijk altijd hebben met wifi-oplossingen. Als je aan die 2 voorwaarden voldoet, kan je perfect draadloos pc-vr gamen met de Quest.
Klopt, maar bij dit komt het wel heel wat nauwkeuriger kijken omdat framedrops (die niet gecompenseerd worden door speciale VR-algoritmes) wel een behoorlijke impact hebben op de belevenis. En hoor dat het hier en daar toch wel op dat gebied probleempjes heeft, en dat dus al op 72hz.. Dus het is te hopen dat Oculus met de volgende Quest hier meer hardwarematige oplossingen voor heeft en het dus zelf native ondersteund (waardoor de kans op net wat betere performance groter wordt).
Heb je het zelf al gebruikt? Ik gebruik het regelmatig, en ik heb zelden last van framedrops.
Nee, ik heb zelf nog geen Quest (heb zelf de Vive Pro), maar ik ken wel 2 mensen met een Quest en die zeggen dat ze wel af en toe framedrops hebben, maar nog steeds wel fijn is om te gebruiken..
Ik wacht zelf nog even af wat de nieuwe Quest gaat worden, als het een achteruitgang is dan koop ik de huidige nog wel bij, maar anders misschien wel de nieuwe.
De nieuwe quest zijn ook foto's van ondertussen, niet alleen renders.
Poppen doen me denken aan die uit akira, dezelfde stijl dat "konijn" is zelfs bijna een complete kopie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True