LG wil omzet uit smartphones vergroten met introductie goedkopere modellen

LG wil de dalende trend in de omzet uit smartphones omkeren door de komende maanden goedkopere modellen uit te brengen. Dat staat in de kwartaalcijfers van het concern. Het bedrijf verwacht al snel meer te verdienen aan smartphones.

LG komt komende maanden met nieuwe smartphones in goedkopere prijsklasses om de verkopen op te krikken, schrijft de fabrikant in de kwartaalcijfers. Ook moet de eerder aangekondigde Velvet-smartphone in meer landen in de verkoop gaan. Op die manier wil LG dat de omzet uit smartphones weer gaat stijgen. Die omzet daalde met ongeveer 19 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Vergeleken met het vorige kwartaal is wel een stijging te zien.

Op gebied van tv's gaat LG inzetten op zijn dure modellen. Dat zijn modellen met oledschermen, zijn Nanocell-serie, en tv's met grote schermen. De omzet uit tv's liep terug door de uitbraak van het coronavirus en bijbehorende lockdowns. LG verwijst er niet naar, maar in Europa kan het annuleren van het EK Voetbal voor mannen een factor zijn geweest. Grote sportevenementen staan erom bekend de verkopen van tv's op te stuwen.

LG als concern haalde 18 procent minder omzet als dezelfde periode vorig jaar en kwam uit rond omgerekend 9,1 miljard euro. Het netto-inkomen kwam uit op rond 46 miljoen euro, een daling van rond 38 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Door Arnoud Wokke

Redacteur

30-07-2020 • 12:21

62 Linkedin

Reacties (62)

62
58
22
4
0
32
Wijzig sortering
Tsja Misschien kan het nog, maar ik vrees dat het relatief te laat is dankzij het geweld van Samsung en Huawei nu in die sectie. Wat kan je daar nog beginnen als "nieuwkomer"? je hebt totaal niet de martkmiddelen die de andere twee grote partijen hebben en vrijwel nul naamsbekendheid. Ja de V30 en 40 waren goed, maar weet men dat er ondertussen een V60 is?

Misschien moet LG eerst eens met marketing gaan kijken wat nou echt onderscheidend kan zijn, ook voor budgetrange.

edit: ff een lijstje van suggesties:
* updates die je belooft ook echt leveren
* 3+ jaar updates
* Kleinere apparaten met OLED paneel
* Kleine waterdichte toestellen
* Draadloos laden ook toevoegen aan je lijn met accesoires. Waarom niemand nog een powerbank onder merknaam heeft die ook met QI werkt is mij een raadsel.
* Stop een setje fatsoenlijke oordoppen in de doos, niet die plastic prullen. (of laat het gewoon weg)
* Betere kwaliteit microfoon.
* Snappy touch input.
* Fatsoenlijke display resolutie.

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 30 juli 2020 15:31]

Met alle respect, maar je noemt zaken waar mensen weinig om geven. Als je je omzet wil vergroten, zul je iets moeten brengen waarmee je de mainstream-secties in de markt aanspreekt.

Deze geven in de meeste gevallen niets om updates, kleinere apparaten en draadloos laden. Fatsoenlijke oordoppen, zoals jij het noemt zijn een enorme kostenpost, en mensen merken het niet eens. LG is een van de laatste merken die je hierom kunt bekritiseren aangezien ze jarenlang die QuadBeat (of zoiets) oordopjes hebben meegeleverd die voor gratis oordopjes prima kwaliteit leverden. Sony deed zoiets ook een paar jaar lang. De meeste reviews merkten het niet eens op.

Plastic is overigens prima materiaal voor oordopjes. Het is makkelijk te manipuleren (productietechnisch), goedkoop en lichter van gewicht. De meeste oordopjes tot de 100 euro (en eigenlijk ook ver erboven wanneer het gaat om opties waarbij het niet per definitie om design gaat) zijn van plastic.

LG is ook een van de weinige (misschien wel het enige) merken dat daadwerkelijk werk maakt van de headphone jack. Buiten dat ze het überhaupt het implementeren, is de implementatie ook gewoon degelijk, ook in de opties zonder de Quad-DAC zoals de Velvet.

Je zou dit gegeven kunnen communiceren naar bijv. een oudere groep die vaak gehoorproblemen heeft, of een jongere groep die steeds vaker gehoorproblemen heeft door goedkope uitvoeringen van koptelefoons en hoofdtelefoon-uitgangen in de meeste telefoons en andere apparaten als notebooks, wat als gevolg heeft dat koptelefoons vaak veel te luid worden gezet.

Draadloos laden in een powerbank is duur om te implementeren en ook niet logisch. Een powerbank is bedoeld om een tekort aan batterijduur aan te vullen in wat voor context dan ook. Waarom zou je dan een energie-inefficiënte optie daarin verwerken? Voor iets dat aan een stopcontact zit of een auto-accu, maakt het niet veel uit. Maar met een powerbank wil je natuurlijk zo energie-zuinig/efficiënt mogelijk werken.

OLED is iets dat te verkopen is. Maar Apple heeft jarenlang geen OLED toegepast, wat ze volgens mij nul in verkopen geraakt heeft. Geven mensen daadwerkelijk om het hoge contrast en de zwartwaarde op hun toestel? Misschien als ze het naast elkaar gezien hebben. Maar meestal kan het de grootste groep geen ruk schelen.

Hetzelfde geldt voor een chipset die het snelst is, wat betekent dat er een kans ligt om gebruik te maken van goedkopere chipsets die tegenwoordig best potent zijn, waardoor er voor een lagere prijs toch een goed presterend toestel gemaakt kan worden.

Hoe dan ook is het veel te makkelijk om te roepen dat een fabrikant zus en zo moet doen, zonder dat er degelijk marktonderzoek gedaan is, waarbij ook zaken meegenomen worden als merk-waarde. Veel mensen kopen puur op basis van het merk, of het uiterlijk. Zaken die voor het gebruik niet eens relevant zijn.

Maar als ik dan toch een duit in de zak zou moeten doen, zou ik zeggen dat je als LG zijnde, het beste iets kan verkopen op basis van argumenten die een meerwaarde zijn voor het leven van mensen.
Eigenlijk doet LG met de Velvet een paar dingen erg goed. Het is een stevig gebouwd toestel, heeft een goede microfoon-aansluiting, ziet er prima uit en de prestaties zijn voor de meesten meer dan sterk genoeg. Dat toestel kan gecommuniceerd worden als een praktisch toestel voor iedereen.

Het mist alleen een IPX-certificering en een lagere prijs (hoewel dit een kwestie van tijd kan zijn). En natuurlijk moeten updates voor elkaar zijn, ondanks dat het niet echt een punt is voor de meeste mensen.

Argumenten die mainstream mensen kunnen overtuigen gaan over degelijkheid (vertellen waarom jou toestel kwalitatief beter is door bij. te praten over kwaliteit van componenten, waterdichtheid, misschien updates), accuduur. Verder moet je het apparaat een irrationele meerwaarde meegeven. Praten over wie en wat LG is en hoe het toestel in dat idee past en op een manier dat mensen dat ook aanspreekt.

Ik denk verder dat LG zich zou moeten richten op de boomers. Deze hebben geld en zoeken naar een degelijk praktisch toestel die in hun leven past. Iets dat probeert een sexy toestel te zijn geven ze in de regel niet veel om.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 30 juli 2020 13:41]

maar je noemt zaken waar mensen weinig om geven
Het gaat dan ook helemaal niet om mensen an sich. Dit is een marketingspelletje en dat spelletje lijk jij nog niet helemaal door te hebben.

Als iedere reviewer en "consumentenbond" valt over het feit dat er slechte updates zijn, dan is dat best wel killing voor je flow. Zelfde geldt voor gebruikersreviews. Bij de Q60 lees ik bij coolblue bijvoorbeeld hele gemixte reviews. Voor een toestel van 180 euro is men over het algemeen wel redelijk positief, maar een aantal minpunten vallen mij dan weer op.

* Zo is de kwaliteit van het scherm en touchlaag niet naar verwachting, Resolutie is laag en touchlaag traag.
* Het apparaat wordt qua design wel mooi genoemd, maar ook groot en soms ook echt te groot.
* trage opladen en afwijkende USB poort (USB C vind ik echt wel een must op android toestellen)
* DE google assistant knop (heeft men niet geleerd van bixby debacle?)
* Geluid is maar matig (vooral input)
* RAM management is drama.
Plastic is overigens prima materiaal voor oordopjes. Het is makkelijk te manipuleren (productietechnisch), goedkoop en lichter van gewicht. De meeste oordopjes tot de 100 euro (en eigenlijk ook ver erboven wanneer het gaat om opties waarbij het niet per definitie om design gaat) zijn van plastic.
True ik bedoelde het dan ook niet voor het plastic idee zelf, want dat is prima, maar over het algemeen vind ik de oordoppen die LG meelevert echt voor geen meter zitten, ongebalanceerd klinken en weinig bouwkwaliteit hebben (dunne kabnel, knopjes voelen heel fragiel).
LG is ook een van de weinige (misschien wel het enige) merken dat daadwerkelijk werk maakt van de headphone jack. Buiten dat ze het überhaupt het implementeren, is de implementatie ook gewoon degelijk, ook in de opties zonder de Quad-DAC zoals de Velvet.
Klopt, alleen zijn de ingebouwde microfoons dan weer vaak om te huilen. Het is dan ook meer een appaat voor de audiofielen en niet de gewoon gebruiker. Bespaar op DAC kosten en zorg voor goede spraak microfoons zodat mensen ook, jaja, gewoon kunnen bellen.
Hetzelfde geldt voor een chipset die het snelst is, wat betekent dat er een kans ligt om gebruik te maken van goedkopere chipsets die tegenwoordig best potent zijn, waardoor er voor een lagere prijs toch een goed presterend toestel gemaakt kan worden.
Mwah de chipset moet in balans zijn met wat je nu bied en met software support de komende jaren. Een chip die nu net goed genoeg is hoeft dat over drie jaar niet meer te zijn (en die kans is eigenlijk 1). Hier kun je dus op plannen. Ervaren traagheid kan ook zitten in memory of storage. Het is de combinatie van die factoren die een toestel snel maakt. Een Apple A13 Soc met SD class8 grade opslag gaat natuurlijk voor geen meter werken.
OLED is iets dat te verkopen is. Maar Apple heeft jarenlang geen OLED toegepast, wat ze volgens mij nul in verkopen geraakt heeft. Geven mensen daadwerkelijk om het hoge contrast en de zwartwaarde op hun toestel? Misschien als ze het naast elkaar gezien hebben. Maar meestal kan het de grootste groep geen ruk schelen.
Omdat Apple het jaren lang als voordeel heeft gebruikt. Apple heeft nu nog steeds toestellen zonder OLED en die zijn zeer populair. Komt ook omdat ze gewoon echt hele goede LCD schermen hebben. LG heeft goede OLED panelen, maar de schermen in hun budget toestellen laten te wensen over. Vandaar dus dat OLED voor hun prima zou kunnen werken. Zij zijn immers de grootste fabrikant van die dingen.
Maar als ik dan toch een duit in de zak zou moeten doen, zou ik zeggen dat je als LG zijnde, het beste iets kan verkopen op basis van argumenten die een meerwaarde zijn voor het leven van mensen.
En hoe ga je dat doen dan? De enige dingen die ik kan bedenken zijn de genoemde suggesties hierboven. Vooral een klein handzaam toestel is een veel gevraagde. Kijk maar naar de populariteit van de iPhone SE. Overigens laat Apple zien dat je prima een heel duur stukje hardware (A13 bionic) in een heel goedkoop toestel kan zetten en dat kun differentiëren op features en niet op performance.

Apple doet dat heel goed. Iedere iPhone kan rekenen op minimaal 5 jaar Software support en dezelfde hardware binnen een generatie (minus een camera en wat ram) zorgt ervoor dat iedere toestel uit dat jaar ook altijd even snel is. Er is geen enkel verschil tussen de iPhone SE van mijn moeder en mijn iPhone 11 pro max behalve uiterlijke kenmerken, bouwkwaliteit en de camera. Qua support mag zij exact hetzelfde verwachten en qua snelheid in principe ook.

Briljante propositie. Als LG een dergelijke simpele lijn op zou zetten (gewoon 4 toestellen per jaar en niet 40) zouden de kosten ook omlaag gaan.
Het gaat dan ook helemaal niet om mensen an sich. Dit is een marketingspelletje en dat spelletje lijk jij nog niet helemaal door te hebben.
Marketing is dus niet gericht op mensen? En je bent nogal naïef in allerlei aannames die je doet, en denkt materie volledig te snappen terwijl je weinig blijk van enig realisme geeft.
Als iedere reviewer en "consumentenbond" valt over het feit dat er slechte updates zijn, dan is dat best wel killing voor je flow.
Niet echt. De mainstreamconsument checkt deze reviews namelijk helemaal niet. Die gaan gewoon naar een provider en stelt vragen aan de verkoper. Ik heb zelf vroeger bij een provider gewerkt en daarna nog meer dan tien jaar zelf een bedrijfje gerund waarin ik vooral zakelijke, maar ook privé-aansluitingen verkocht. Mensen kijken echt niet zo afgewogen naar telefoon als jij denkt.

Over Coolblue-reviews: Ten eerste is het altijd afwachten waar een review op gebaseerd is. Zat mensen hebben onrealistische verwachtingen of zijn juist niets gewend en vinden alles indrukwekkend. Deze basis van deze mensen zul je moeten meenemen, maar ben je niet bekend mee. Daarom zijn dat soort reviews weinig waard. Zeker in het lagere segment is er een grote variëteit aan factoren dat ervoor zorgt dat de betrouwbaarheid matig is. Daarbij heb je het over iets dat niet specifiek is voor het merk LG.
Klopt, alleen zijn de ingebouwde microfoons dan weer vaak om te huilen. Het is dan ook meer een appaat voor de audiofielen en niet de gewoon gebruiker. Bespaar op DAC kosten en zorg voor goede spraak microfoons zodat mensen ook, jaja, gewoon kunnen bellen.
De kwaliteit van microfoons is niet echt een factor. Het gaat om gebruik, dus mensen willen horen. De probleem van de gesprekspartner interesseert ze niet. Overigens heb ik meerdere goedkope toestellen getest. Microfoons zijn gewoon prima. Niet altijd van dezelfde kwaliteit, maar afdoende en er zijn geen breedgedragen klachten over dat mensen vinden dat hier verbeterpunten zitten.

Dat het meer een apparaat voor audiofielen is, is niet waar. Die zullen geen gebruik maken van een telefoon voor hun muziek, hoewel de beste DAC in een telefoon voor hun wellicht een selling-point is. Echter is de markt van audiofielen ontzettend klein (ook de mensen die zich zo noemen, maar in werkelijkheid geen klap over geluid weten) en dus niet interessant. Derhalve is het juist een goede idee om de Quad-DAC ook te communiceren als een feature waarmee mensen duidelijker hun gesprekken kunnen horen.
Mwah de chipset moet in balans zijn met wat je nu bied en met software support de komende jaren. Een chip die nu net goed genoeg is hoeft dat over drie jaar niet meer te zijn (en die kans is eigenlijk 1). Hier kun je dus op plannen. Ervaren traagheid kan ook zitten in memory of storage. Het is de combinatie van die factoren die een toestel snel maakt. Een Apple A13 Soc met SD class8 grade opslag gaat natuurlijk voor geen meter werken.
Alles wat een 650 is of sneller is gewoon snel genoeg voor de meeste gebruikers, waar de meeste mensen niets merken in het algemene gebruik van een telefoon vs een high end chipset. Tegenwoordig is dat een oude chip, dus laten we chips uit de 700-serie noemen, zowel van Huawei als Qualcomm, terwijl chips als de MediaTek Helio G80 en daarboven ook al dergelijke ervaringen bieden. Natuurlijk moet het in balans zijn met overige componenten. Het is een redelijke aanname dat zaken als het geheugen waarmee deze SoC's gecombineerd worden, ook voor elkaar zijn. Dit zien we overigens ook terug in de toestellen waar ze mee uitkomen.
Omdat Apple het jaren lang als voordeel heeft gebruikt. Apple heeft nu nog steeds toestellen zonder OLED en die zijn zeer populair. Komt ook omdat ze gewoon echt hele goede LCD schermen hebben. LG heeft goede OLED panelen, maar de schermen in hun budget toestellen laten te wensen over. Vandaar dus dat OLED voor hun prima zou kunnen werken. Zij zijn immers de grootste fabrikant van die dingen.
Ze zijn niet de grootste fabrikant van mobiele OLED-panelen (dat is Samsung). De industrie voor televisies is een compleet andere welke volstrekt irrelevant is. Maar het is natuurlijk logisch dat ze hun eigen panelen zouden gebruiken. Maar feit is dat de implementatie van goede OLED-panelen gewoon geld kosten, en dat LCD goedkoper is. En mensen geven niet om de voordelen van OLED. Mensen geven sowieso in de regel niet veel om de kwaliteit van het scherm. De juiste resolutie en een goede helderheid, that's it. De meeste mensen willen ook liever overgesatureerde kleuren vs natuurgetrouwe kleuren, zeker op hun telefoon, maar zelfs televisies worden in de regel op een veel te hoge helderheid ingesteld.
En hoe ga je dat doen dan? De enige dingen die ik kan bedenken zijn de genoemde suggesties hierboven. Vooral een klein handzaam toestel is een veel gevraagde.
Degelijk marktonderzoek en goede marketing waarin je uitlegt waarom jouw product past in het leven van mensen. Jij noemt zaken die vooral met je eigen voorkeuren te maken hebben, maar dit heeft niets te maken met wat de mainstream gebruiker wil. Dit zie je ook aan de verkopen. Het feit dat jij zegt dat mensen een kleiner toestel willen is de grootste onzin ter wereld. Anders zouden de compacte varianten van de verschillende merken het ook goed gedaan hebben. Echter liep iedereen met grote toestellen rond zodra ze allemaal in meer betaalbare segmenten te krijgen waren.
Kijk maar naar de populariteit van de iPhone SE. Overigens laat Apple zien dat je prima een heel duur stukje hardware (A13 bionic) in een heel goedkoop toestel kan zetten en dat kun differentiëren op features en niet op performance.
Mensen geven niets om features. Ze willen gewoon een toestel dat ze kunnen gebruiken. De iPhone is voor veel mensen sowieso de norm omdat ze dit gewend zijn, en/of wegens het stukje merkwaarde. Dde SE is een relatief goedkoop toestel, terwijl het ook een iPhone is. Echter, als er een SE+ verkrijgbaar zou zijn voor dezelfde prijs of meer, dan hadden mensen dat toestel vooral gekocht. De SE is echter het budget-toestel van Apple en men wil dat mensen die een groter toestel willen gewoon voor een van de duurdere opties gaan. Juist omdat een SE+ dan hun duurdere toestellen flink wat markt zou afsnoepen, bestaat de SE+ niet.

Je moet verder niet naïef zijn over het gegeven dat jij hier effe een verhaal kan neertypen met inzichten die een LG niet heeft. Vandaar dat ik mijn suggestie als 'als ik toch een duit in de zak moet doen' omschreeft. LG doet heus wel marktonderzoek, maar feit is dat het een lastige markt is. Ze doen ook maar weinig marketing omdat het effect er amper is.
Marketing is dus niet gericht op mensen? En je bent nogal naïef in allerlei aannames die je doet, en denkt materie volledig te snappen terwijl je weinig blijk van enig realisme geeft.
Tuurlijk is marketing wel gericht op mensen. Alleen niet direct op die manier. Als je ergens wil beginnen is dat bij de influencers. Je naam in het "straatbeeld" krijgen.
Over Coolblue-reviews: Ten eerste is het altijd afwachten waar een review op gebaseerd is. Zat mensen hebben onrealistische verwachtingen of zijn juist niets gewend en vinden alles indrukwekkend. Deze basis van deze mensen zul je moeten meenemen, maar ben je niet bekend mee. Daarom zijn dat soort reviews weinig waard. Zeker in het lagere segment is er een grote variëteit aan factoren dat ervoor zorgt dat de betrouwbaarheid matig is. Daarbij heb je het over iets dat niet specifiek is voor het merk LG.
Daar ben ik het niet geheel mee oneens. Echter denk ik zeker dat er over het geheel we een soort consensus te behalen valt op het gebied van objectieve kwaliteit. Als iedereen valt over de accuduur, maakt het niet zoveel uit wat een realistisch verwachtingspatroon is aangezien iedereen ongeacht waar ze vandaan komen het kennelijk niet voldoende vind. Dat kan ook liggen aan de marketing van de shop (als CB zegt je kan er makkelijk een week mee doen, en dat is niet het geval bij 90% van de gebruikers dan is dat natuurlijk niet handig).
De kwaliteit van microfoons is niet echt een factor. Het gaat om gebruik, dus mensen willen horen. De probleem van de gesprekspartner interesseert ze niet. Overigens heb ik meerdere goedkope toestellen getest. Microfoons zijn gewoon prima. Niet altijd van dezelfde kwaliteit, maar afdoende en er zijn geen breedgedragen klachten over dat mensen vinden dat hier verbeterpunten zitten.
En toch zijn er best wat uitzonderingen te vinden. Bepaalde microfoonbehuizing zijn bijvoorbeeld slecht ontworpen en daardoor werkt het buiten bijvoorbeeld heel slecht. Indoor tests zegt daardoor bijvoorbeeld ook vrij weinig op zichzelf.
Dat het meer een apparaat voor audiofielen is, is niet waar. [...] Derhalve is het juist een goede idee om de Quad-DAC ook te communiceren als een feature waarmee mensen duidelijker hun gesprekken kunnen horen.
Maar dat is gewoon BS. Die DAC zorgt echt niet voor betere geluidskwaliteit en verstaanbaarheid. Hoogstens wat EQ dat er voor zorgt dat S-en en T's beter klinken. als het ingangssignaal prut is kan de DAC daar niet ineens MQA 384KHz kwaliteit van toveren.
Die zullen geen gebruik maken van een telefoon voor hun muziek
Over een kam scheren gesproken. Er is dankzij Roon, Tidal en Qobuz geen enkele reden meer om dat niet te doen. Zat mensen die dat nu juist wel doen.
Echter is de markt van audiofielen ontzettend klein (ook de mensen die zich zo noemen, maar in werkelijkheid geen klap over geluid weten) en dus niet interessant
En toch wordt de LG Quad-DAC door LG juist voor audiofielen neergezet met 384 KHz MQA en DSD ondersteuning. Dit in samenwerking met Meridian (wat toch echt high-end audio producten neer zet)

Voor de consument zijn deze DAC's echt totaaaaal niet interessant. Op geen enkel niveau behalve signal to noise ratio.
Alles wat een 650 is of sneller is gewoon snel genoeg voor de meeste gebruikers, waar de meeste mensen niets merken in het algemene gebruik van een telefoon vs een high end chipset. Tegenwoordig is dat een oude chip, dus laten we chips uit de 700-serie noemen, zowel van Huawei als Qualcomm, terwijl chips als de MediaTek Helio G80 en daarboven ook al dergelijke ervaringen bieden. Natuurlijk moet het in balans zijn met overige componenten. Het is een redelijke aanname dat zaken als het geheugen waarmee deze SoC's gecombineerd worden, ook voor elkaar zijn. Dit zien we overigens ook terug in de toestellen waar ze mee uitkomen.
Ja dat lijkt in principe redelijk te kloppen, alleen is het jammer dat ze vaak teruggrijpen op ontoereikende hardware om geen update te hoeven leveren. Dan moet je daar wat aan doen of geen beloftes maken.
Anders zouden de compacte varianten van de verschillende merken het ook goed gedaan hebben. Echter liep iedereen met grote toestellen rond zodra ze allemaal in meer betaalbare segmenten te krijgen waren.
En dat lag niet per se aan de scherm grootte, maar meer dat het toestel algeheel gewoon veel beter was. Langere support, betere camera's, snellere SOC, meer RAM, meer en snellere opslag. Je had gewoon echt veel meer toestel voor je geld. Het feit dat een iPhone SE nog steeds gretig aftrek vind en bijvoorbeeld toestellen in de A series van Samsung zo populair zijn geeft dan ook wel aan dat Performance en support veel belangrijker is dan alleen een groot scherm.
Jij noemt zaken die vooral met je eigen voorkeuren te maken hebben, maar dit heeft niets te maken met wat de mainstream gebruiker wil
Ha das helemaal niet waar man. Het is android dus ik "hoef" het sowieso al niet. Nee ik heb juist gekeken naar suggesties van anderen. Ik heb 6 jaar telefoons gerepareerd en ben nog steeds veel betrokken bij mensen die een nieuw toestel moeten hebben. Deze dingen hoor ik gewoon heel vaak voorbij komen en staan nota bene hier in de reacties.
Je moet verder niet naïef zijn over het gegeven dat jij hier effe een verhaal kan neertypen met inzichten die een LG niet heeft. Vandaar dat ik mijn suggestie als 'als ik toch een duit in de zak moet doen' omschreeft. LG doet heus wel marktonderzoek, maar feit is dat het een lastige markt is. Ze doen ook maar weinig marketing omdat het effect er amper is.
Oh nee daar ben ik me terdege van bewust. Echter is het wel een rare stelling wat je nu noemt.

LG doet de laatste tijd enorm zijn best om de XBoom producten (met Meridian) aan de man te brengen. Ontzettend veel marketing op YT. Ze doen dus wel degelijk veel marketing. Ook voor hun TV's bijvoorbeeld, maar nauwelijks voor hun smartphones.
Mensen geven niets om features. Ze willen gewoon een toestel dat ze kunnen gebruiken
eh pardon? tuurlijk wel. Anders had iedereen nu met een Nokia 3310 rond gelopen. Ook prima bruikbaar. Jij hebt het denk ik over andere features dan ik.
Echter, als er een SE+ verkrijgbaar zou zijn voor dezelfde prijs of meer, dan hadden mensen dat toestel vooral gekocht.
Die is er. Dat heet een 11. De doelgroep voor de SE zit niet te wachten op het grotere scherm. Ga het maar nakijken in de verschillende online reviews. Ze nemen de afzichtelijke bezels voor lief omdat het ding wel een beetje klein is in verhouding met de 11 en 11 pro.

Maar goed neemt niet weg dat we het issue hier niet op gaan lossen voor LG. Dat ben ik met je eens. Ze maken alleen hele rare keuzes qua stabiliteit en betrouwbaarheid en dat is vanuit een verkoper gezien weer heel onhandig.
Dan denk ik gelijk aan Android updates die beloofd worden en uiteindelijk niet komen. Als LG zich daar eens op zou focussen bijvoorbeeld 3 jaar updates dan heeft LG weer klant aan mij. Niet alleen mij maar ook vele andere klanten.
Dat had ik ook in gedachte ja. Maak een leuk, relatief goedkoop toestel wat iig nog een jaar of 4 ondersteuning heeft (en dan niet beloven en dan niet doen). Dat is gewoon echt een must tegenwoordig.
Tjah zou ik ook graag zien maar gaat niet gebeuren vrees ik. Veel "normale" consumenten boeit het niet op wat voor een versie hun telefoon draait, ze weten waarschijnlijk niet eens wat de meest recente versie is :P
Totdat de apps niet meer ge-update worden, en je de store niet meer in kunt...
Android One?

LG heeft heel goeie schermen, daarmee kunnen ze zich onderscheiden.
Je slaat de plank mis ben ik bang, want de LG G7 en nu de G8S en G8X hebben een groot deel van jouw lijstje al.

* updates die je belooft ook echt leveren
- LG G7 zit netjes op Android 9 na bijna 2 jaar tijd en krijgt nog netjes Android 10.

* 3+ jaar updates
Eerder 2+ jaar, maar dat is niet heel veel anders dan andere die geen Android One draaien.

* Kleinere apparaten met OLED paneel
- LG G8S met 6.21 inch niet de grootste en gebruikt OLED

* Externe Hardware features die wel langer dan een jaar ondersteund worden.
- Snap je punt niet hier.

* Kleine waterdichte toestellen
- Toestellen zijn waterdicht.

* Draadloos laden ook toevoegen aan je lijn met accesoires. Waarom niemand nog een powerbank
onder merknaam heeft die ook met QI werkt is mij een raadsel.
- Zou mooi zijn als meer fabrikanten meer focus leggen op QI in het algemeen. Helaas heeft bijvoorbeeld de OnePlus 8 ook geen QI in de smartphone zelf.. Gemiste kansen hier, zeker! Gelukkig hebben de LG's wel nagenoeg altijd QI.


* Stop een setje fatsoenlijke oordoppen in de doos, niet die plastic prullen.
De LG G lijn komt met geniale oordopjes (in verhouding tot) en een erg handige QuadDAC.

Kortom, LG krijgt veel 'blame' van veel Tweakers. Grotendeels terecht vanuit het verleden, maar vanaf LG G7 zijn ze zeker op de goede weg. Zo krijg je bij LG tenminste een smartphone zonder de dingen als Samsung Bixby en Samsung Pay die niet weg te krijgen was op de Samsung S7 en dat voor een leuke prijs bij LG.

Voor mij ligt de boycot bij Samsung met al hun onsmakelijke software keuzes en mag LG zeker van mij meer aandacht krijgen weer nu ze weer op het goede spoor zitten.
Eerder 2+ jaar, maar dat is niet heel veel anders dan andere die geen Android One draaien
Dat is dus precies het punt. Maak het drie jaar en je hebt een USP (overigens heeft samsung al lang drie jaar en meer).
LG G8S met 6.21 inch niet de grootste en gebruikt OLED
Pardon? Mensen klagen over de SE2 dat ie groot is en die is 4,7”.

Nee 6,21 is echt heel groot al. Een iPhone 11 pro is al kleiner.
Externe Hardware features die wel langer dan een jaar ondersteund worden.
- Snap je punt niet hier
Fair point. Dat was motorola. Haal em er uit.
De LG G lijn komt met geniale oordopjes (in verhouding tot) en een erg handige QuadDAC.
De G lijn zit tussen €400 en €1000?

We hebben het hier over sub 250. Heel ander verhaal. Ik heb dan liever geen oordoppen en dan een betere interne mic.
Fair enough, groot en klein is voor iedereen anders. 6,2 inch is voor mij persoonlijk niet groot, maar perfect juist. Blijkbaar is er nog een markt voor kleinere toestellen die ik heb gemist.

Software update policy moet beter, dat ben ik volledig met je eens. Voor de gehele smartphone markt, buiten Apple and Android One toestellen geld dat nog ben ik bang. Wie weet, zien we straks Android One bij de grote Android jongens, ik ben voor :)

Overigens kost een LG G8S je op het moment 375 euro, bij release eerder rond de 500-600. De LG G7 was bij release 600-700 en was eind 2018 rond de 400 euro. Het ding met LG is dat de prijzen vaak bij introductie te hoog zijn en dan snel dalen. Niet de gekste prijzen, met prima hardware specs.
Ja ik zie de G8 thinq nu bij CB staan voor mid 400. Nog steeds wel stevig aan de prijs als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de Q lijn. Die gaan voor sub €200.

LG heeft enorme issues met betrouwbaarheid op het gebied van support. Zowel richting telco’s als consumenten. Updates die uitblijven en ondersteuning voor nieuwe technieken als VoWifi en Volte. Zeker die eerste is voor providers heel interssant. Je kunt daarmee je bandbreedte op 4 en 5G in dichtbevolkte gebieden in principe halveren zonder dat men daar last van ondervind. Ook qua bereik is wifi vaak beter dan mobiele netwerken die tegenwoordig vaak niet door muren heen kunnen.
Misschien moet LG eerst eens met marketing gaan kijken wat nou echt onderscheidend kan zijn, ook voor budgetrange.
Toestellen met 5 inch (oled-) scherm of kleiner.

Niet iedereen zit te wachten op phablets, en juist de groep die geen groot scherm voor media en games wil, heeft ook minder hoge eisen aan GPU en CPU. Prima doelgroep voor een budgetlijn, dus.
Zo'n klein schermpje? Ik zie dat hier wel vaker langskomen. Daar verbaas ik mij werkelijk over. Zal wel aan mij liggen, maar ik ben blij dat dat gepriegel met tekst tikken op een ieniemienie-schermpje op een toetsenbordje van kabouterformaat verleden tijd is.
Voor mij is een scherm van 5 " echt een crime.

Hoewel zo'n toestel wel in bijna elke broekzak past. Dat dan weer wel.
Met de V60 zijn ze ook de verkeerde kant opgegaan. Sommige dingen waren downgrades vergeleken mijn V30. Heel jammer want LG is heel innovatief geweest met smartphones (ultrawide camera, DAC, fingerprint scanner op de achterkant verwerkt in de aanknop, om maar een aantal dingen te noemen uit mn hoofd). LG had zelfs als een van de eerste NFC in smartphones, m'n mobiel van ongeveer 8 jaar geleden had het al.

Het probleem van LG was dat toestellen een half jaar of meer na de concurrentie uitgebracht werden, waardoor de concurrent 'binnenkort' al weer met betere hardware kwam. Vervolgens waren de updates enorm laat, en lieten de foto bewerking algoritmes ook steken vallen. (GCAM was heel veel beter voor fotos, maar kon voor videos niet gebruik maken van de geweldige microfoon)

Om nog niet te spreken over de prijs die enorm snel zijn waarde verliest vergeleken andere merken.
"Je hebt totaal niet de marktmiddelen die de andere twee grote partijen hebben en vrijwel nul naamsbekendheid".

Toen stopte ik met lezen je hebt totaal niet geloofwaardig over als je zulke dingen zegt ik zou zeggen doe je huiswerk beter, lg is misschien niet de grootste in de telefoonwereld maar om ze als vrijwel nul naamsbekendheid te schilderen is totale onzin.
Sorry, maar in de telefoonmarkt zijn ze echt een superkleine speler meer die nauwelijks nog bekendheid heeft onder de normale consument.

Het probleem van LG is dat ze wel goed spul hebben, maar het alleen bekend is bij een groepje selecte winkelaars.
Toen stopte ik met lezen je hebt totaal niet geloofwaardig over als je zulke dingen zegt ik zou zeggen doe je huiswerk beter
Tsja, dat moet je zelf weten. Natuurlijk.

https://www.theverge.com/...%20to%20data%20from%20IHS.

Een marktetshare van 3% is echt bedroevend weinig.
Het probleem is de markt zelf.

Kijk naar de evolutie van producten.
Fase 1 early adopters, lees beperkt aantal aanbieders.
Fase 2 groei meerdere aanbieders
Fase 3 volwassen

We zitten nu in fase 3 met steeds meer aanbieders. Dat betekend dat er steeds minder verschillen in kwaliteit zitten tussen de telefoons. De prijzen worden steeds scherper. Daarbij zijn er n atuurlijk merken die proberen het met hoge prijzen. Apple is de enige die dat op grote schaal lukt. Geen ander merk in die markt kan dat.

Xiaomi probeert nu ook met hogere prijs, gevolg andere chinees duikt in dat gat met goede specs voor weinig.

Over 3-5 jaar is de markt een totale massamarkt met lage prijzen. Voor lg zal er dan ook weinig te verdienen zijn als ze voor massa tegen krappe marges gaan.

Bovenstaande heeft de CD en DVD markt al gehad, daar zijn al heel veel producten uitgestapt. Zo ver is het nog niet met smartphone maar bij dalende marges en meer aanbieders komt dat vanzelf.
Xiaomi probeert nu ook met hogere prijs, gevolg andere chinees duikt in dat gat met goede specs voor weinig.
Iedere fabrikant doet dat. Apple heeft die trend ingezet met de iPhone X en sindsdien is iedereen meegegaan. 1000 was voorheen de magische grens.Toen Apple de eerste stap zette met de 7 plus was het snel gedaan met de rest. De X maakt de weg vrij voor 1200+ toestellen.

En ja dan moet er aan de onderkant van de markt weer worden aangevuld, want de rest gaat in mid tier land natuurlijk lekker meeliften. en zo krijg je dus product differentiatie. door de extremen wat verder te leggen haal je veel meer binnen op het midden deel.
Xiaomi heeft 1 duurder model uitgebracht maar ondertussen zijn ze nog steeds goedkopere modellen met topspecs aan het uitbrengen. En dat duurder model is gewoon de 5g chip prijs geweest.
De pocophone f1 was toen mooie specs voor weinig. Dat zie ik nu helaas niet meer aan de prijs.
Dat klopt zeker. In absolute euro's bezien. Prijzen voor de topmodellen vind ik inmiddels over de grens van het belachelijke gekomen.

Maar als je de verhouding beziet tussen de prijs van de Pocophone f1 en de toenmalige topmodellen van andere merken, dan zal je zien dat de verhouding tussen de prijs van de huidige Poco F2 Pro en de huidige topmodellen van andere merken niet eens zo veranderd is. De Poco F2 Pro zag ik in de aanbieding voor € 499 bij Belsimpel. Zet dat maar eens af tegen een Samsung S20+ of S20 Ultra.
Dan vind ik die Poco F2 nog steeds een zeer strakke aanbieding.

Ik heb de F2 Pro nu zelf ruim een week en ik ben er uitermate tevreden mee.
Een marktetshare van 3% is echt bedroevend weinig.
Je eerdere uitspraken doen het echt lijken alsof LG <<0.1% zit. 3% marktaandeel is gewoon gezond. Alleen Samsung, Apple, Huawei en Xiaomi kunnen van noemenswaardig hogere marktaandeel spreken. Zelfs OPPO zit (inc OnePlus) onder de 5%. We moeten die concentratie als consumenten ook helemaal niet willen.
3% marktaandeel is gewoon gezond
Nee met het marktaandeel wat LG voorheen had (LG chocolate en Viewty anyone) is dat niet gezond. Ze staan wereldwijd op een zevende plaats.

Dat een Oneplus (en moederbedrijf) op 5% geeft al aan dat het met LG dus niet beter gaat. OnePlus is een bedrijf wat het moet hebben van de tech enthousiasteling. Slecht verkrijgbare toestellen, matige support en veel zelf doen. OPPO is een bedrijf met echte budget units maar heeft ook enorm dure high end toestellen. De hele markt dus.

LG kan dus nooit met alleen high end flagships concurreren met dergelijke partijen. Daar heb je namelijk de grote eindbaas op het gebied van support en integratie Apple en de eindbaas op het gebied van features en marketing Samsung. Als je daar tegenop wil boksen, moet je echt van goede huize komen.

Gezien Huawei daar nu soort van doorheen aan het prikken is op de budget en mid tier niveaus hebben andere ook wel door de high-end niet de way to go is.
Misschien in Azië, maar in Europa en de VS zijn ze goed als onzichtbaar op telefoongebied.
Zoveel geweld heeft Huawei anders niet meer in Europa, de VS en India.
Ze zijn nog wel heel groot, maar de meeste mensen vinden het ontbreken van Google apps gelijk een no-go, waardoor er uitgeweken wordt naar Motorola, prijsvechters als Xiaomi en Realme en inderdaad Samsung. Huawei heeft zijn hoogtepunt in het westen gehad.
Sorry heb jij het nieuws gemist?

nieuws: Canalys: Huawei heeft Samsung ingehaald als marktleider op smartphone...

Het westen is dan ook niet meer de markt. Al heel lang niet meer. Daar gaat LG ook geen verandering meer in brengen. Die strijd is gestreden en is vrij schappelijk verdeelt tussen Apple en Samsung in high-end segment en Huawei en Samsung in Low en midden sement. Hierbij heeft samsung voornamelijk het zakelijke mid tier deel gepakt met de A toestellen.
Misschien is het je ontgaan, maar Huawei heeft een probleem.
Die kunnen geen echt nieuwe dingen meer uitbrengen, dus als LG, waar ik diverse producten van heb, met een betaalbare phone komen.......
Welk probleem? Dat qualcomm en andere amerikaanse leveranciers niet meer leveren?

Volgens mij heeft men sowsieso een probleem. Productie en logistiek is allemaal drama nu.
Dit zijn vooral jouw eisen, maar heb je marktonderzoek gedaan van de meeste mensen willen?
Dit zijn niet per se mijn eisen, maar ook suggesties van andere tweakers hier en suggesties uit reviews van LG toestellen die je oa bij tweakers en CoolBlue kunt vinden. Dus ja klein beetje marktonderzoek voor LG ja ;).
Als je het mij vraagt dan zeg ik: een vlotte soc (hoeft niet top Notch te zijn) met een top camera en het formaat ergens tussen de iPhone 8 en de Galaxy s10e. En dan nog een goede prijs natuurlijk ongeveer gelijk aan de Oneplus Nord en als ze de strijd willen winnen, dan dus mogelijk nog iets lager.

[Reactie gewijzigd door dafallrapper op 30 juli 2020 18:13]

LG,s high end segment lag qua prijs altijd al ver onder die van bijvoorbeeld een way over prised Samsung Huawei of Apple. Dus zal het me niks verbazen dat ze dit in het midden en lagere segment net zo zullen doen...

Er zijn genoeg mensen die inmiddels door hebben dat je voor minder het zelfde of zelfs beter aan hardware kan krijgen. Wanneer ze beseffen dat mee lopen op een merk gewoonweg naïef is.

Iedereen wil anders zijn... Maar ondertussen lopen de meeste met de zelfde telefoon rond. Hebben ze de zelfde tv aan de muur. Of de zelfde magnetron in de keuken staan.


Doe ik al jaaaaaaaren niet meer.
LG’s high end segment start ook gewoon op 1100+ euro hoor. En qua hardware valt het allemaal vies tegen. Er is een reden dat ze eigenlijk niet meer ter referentie worden gebruikt in bijvoorbeeld tweakers reviews. High end Lg is gewoon niet High end genoeg en dat is jammer, want een beetje concurrentie in dat segment is goed.

LG maakt geen eigen SoC’s en met reference design kun je gewoon bijna niet meekomen. Loop je echt achter de drie groten aan.

LG focust heel erg op content creators met bijvoorbeeld de V60 met dingen als “Voice bokeh”, “ASMR recording” en 8K video.

De software die er bij komt kijken is echter niet per se heel goed. Dit is bij veel android toestellen zo voor bijvoorbeeld film. Supersnel focussen en white balance veranderen klinkt fijn, maar is het niet. Dat geeft hele rare overgangen als je bijvoorbeeld van buiten naar binnen gaat of achter een boom vandaan komt.
Iedereen wil anders zijn... Maar ondertussen lopen de meeste met de zelfde telefoon rond. Hebben ze de zelfde tv aan de muur. Of de zelfde magnetron in de keuken staan.
Dat heet product differentiatie. Daar heeft xavier guzman nog een mooie sketch over gemaakt. ;)
Ik snap niet dat er bij niemand binnen LG een lampje gaat branden dat het aan de software ligt en niet aan de prijs categorie. LG toestellen zijn binnen no-time goedkoop omdat niemand de toestellen meer voor de volle mep haalt omdat ze binnen 3 maanden minimaal 30% goedkoper zijn. Als ze nou eens begonnen net als Samsung en Huwaei de software releases op orde re brengen en dan pas meer toestellen uit te brengen.
ik snap dat gedoe over software niet. prima schil, bijna geen bloatware maar juist een paar apps (mail enzo) die veel beter zijn dan standaard google prut. Doet totaal niet onder voor huawei (waar je alleen settings kan vinden met de zoek optie, ik heb nu een p20pro). Samsung niet meer gehad sinds de s6, dus kan ik niet veel over zeggen.

maar gezien alle reacties hier toch wel problemen blijkbaar

[Reactie gewijzigd door tw_gotcha op 30 juli 2020 12:44]

Binnen de enthousiast android community hebben mensen echt een hekel aan de LG versie van Android idd en fetisjiseren bijna stock Android. Maar ik persoonlijk ben niet een grote van van stock en vind dat LG echt goede toevoeging heeft.
Precies dit! Ik koop LG juist oa vanwege de fijne schil eromheen. Ik heb een telefoon van LG en een tablet van Samsung, maar als ik die twee naast elkaar leg, is de skin van LG veel minder heftig. Mijn moeder had een Huawei, en ik kon daat echt helemaal niks vinden omdat die software zo onoverzichtelijk was (was wel de p8 lite).

Ik vind sommige apps wel wat dubbel, zoals de kalenderapp die nagenoeg identiek is aan de Googlevariant, maar er zijn ook fijne toevoegingen zoals de muziekapp en de gallerij (wat werkt Google photo's vreselijk, blij dat ik geen Android One heb).

Ieder zn ding, zal ik maar zeggen, maar heel veel mensen zullen niet eens met deze software hebben gewerkt terwijl ze er wel iets van zeggen 🤷.

Updates mogen wel vaker komen, draai nog steeds op 9 met mijn G7, maar beveiligingsupdates komen nog per kwartaal en soms vaker. Redelijk vergelijkbaar met Samsung, die ook niet altijd de snelste is maar hier niet op wordt aangerekend.

Wel sinds de update naar Android 9 soms vastlopers bij het maken van een screenshot, maar verder geen echte problemen tegengekomen na ruim anderhalf jaar gebruik.
Ik zou wel oren (ogen?) hebben naar een mooi mid-range toestel met een 90hz of 120hz OLED display. Denk dat ze dat wel kunnen bij LG :)
LG is meer van de TV-sized OLED's hoor. Volgens mij halen ze alle smartphone paneeltjes van Samsung, BOE of dergelijke.
LG is juist een van de grotere mobiele OLED-fabrikanten. Google even naar wat POLED is. O.m. Sony gebruikt die panelen voor hun toestellen.
Het grootste probleem van LG is niet het aantal modellen dat ze hebben. Het pijnpunt dat ze hebben is dat je het merk niet kunt vertrouwen. Dat geldt voor zowel de telecombedrijven, die de meeste telefoons verkopen en voor de consumenten die de telefoons kopen. Als je Samsung verkoopt als KPN, dan weet je vrij zeker hoe het allemaal samenwerkt met je netwerk. Je weet dat je klanten redelijk tevreden zullen zijn. Iedereen krijgt ongeveer waar ie voor betaald. De updates zijn wat frequenter bij de dure modellen, maar de midrange doet het ook wel goed. En verder performen die apparaten van Samsung gemiddeld genomen best goed.

Huawei snapte dat ook redelijk en werd dus steeds populairder.

Bij LG kon en kun je er geen peil op trekken wat ze gaan doen met hun toestellen. Er is geen consistentie in line-up van de telefoons. Je hebt als telco geen idee of het werkt met VoLTE of VoWifi. Er is geen consistentie in software versies. Je hebt geen idee wanneer ze een nieuwe software versie gaan krijgen etc. Je bent beter af met Nokia, Motorola en dat soort clubs dan dat je LG gaat (ver)kopen

[Reactie gewijzigd door Raindeer op 30 juli 2020 12:36]

Persoonlijk vind ik de LG G serie best een goede serie. Mijn ouders hebben G3, G4, G7 en G8s gehad! High-end SoC, geen gigantische prijs en toch alles wat ik in een smartphone zoek. Vaak gewoon nog 3,5mm plugje als een van de weinigen i.p.v. te forceren dat je maar naar bluetooth-oortjes moet!

[Reactie gewijzigd door Groentjuh op 30 juli 2020 12:41]

Denk dat ze vooral hun update beleid moeten verbeteren.

Gewoon Android One volgen LG!
Ik weet niet of iedereen dit zomaar kan gebruiken. Sowieso is het lastig om een meerwaarde te zijn met software die anderen ook hebben. Als iedereen met Android One komt, blijven alleen de partijen over die voor het laatste bedrag iets in de retail kunnen leggen. Dus ik kan me voorstellen dat ook Google dit niet wil.

Met een eigen schil, kun je specifieke features bieden en mensen laten wennen aan een omgeving die jij ingericht hebt. Bloatware is verder een noodzakelijk kwaad voor velen; het maakt het goedkoper om een toestel aan te bieden.

Verder weet ik niet wat voor voorwaarden er zitten aan Android One qua aanpassen van elementen? Ik weet dat Nokia het doet met het toepassen van een eigen camera-app. Ik neem aan dat de onderliggende software ook van hunzelf komt.
De duurdere toestellen hebben maar een beperkt consumenten aantal kopers.
Goedkopere toestellen hebben inmiddels zoveel overgenomen van de duurdere dat 95% van de mensen hier genoeg aan heeft.
Jammer dat LG zo'n slechte reputatie heeft. Software-updates zijn inmiddels prima, soms wel traag, zijn er wel (ondersteuning wel onbekend), schil is redelijk clean en heeft betere alternatieven voor de apps van Google, prima bouwkwaliteit, en niet te vergeten een headphone jack.

En daar is de onderscheiding: de headphone jack. Probeer maar een een flagship te vinden met en die ook nog Quad DAC heeft.

Wel jammer dat die toestellen enorm zijn en ook duur, maar LG daalt snel in prijs. Ik wacht nu tot de V60 flink gaat dalen in prijs.

Marketing is vooral het probleem vrees ik, en ze moeten hun updatebeleid beter vastleggen. En een nadeel is dat software-updates steeds verder uitgesteld worden, maar ach, ze komen er tenminste
LG heeft nog redelijk wat naam en heeft wat lef getoond door te innoveren met verschillende ideeën. Dus de gun factor is er zeker. Echter is de budget en midden segment een onmogelijke markt met de Chinese prijzen van bijvoorbeeld een Xiaomi Redmi.
Mogen ze bij LG eerst wel eens zorgen dat de support op orde is...
Zoals de beloofde Google home op de OLED C9 en het beantwoorden van vragen die gesteld worden via de support site van LG.

Zonder behoorlijke support gaat het niets worden!

[Reactie gewijzigd door Jiu Mei Lian op 30 juli 2020 12:37]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee