Video toont Lenovo Yoga-laptop met twee schermen en Windows 10X

Een presentatie van Lenovo toont een laptop die twee touchscreens heeft en die het besturingssysteem Windows 10X draait. Afbeeldingen tonen de verschillende modi waarin de Yoga-laptop te gebruiken is.

De video betreft een one more thing-aankondiging in het Portugees, waarschijnlijk aan het einde van een online productpresentatie van Lenovo. De video is online gezet door Walking Cat, die regelmatig Microsoft-informatie naar buiten brengt. Afbeeldingen tonen vervolgens een Lenovo-laptop met twee touchscreens die Windows 10X draait.

Lenovo specificeert hoe de laptop twee apps kan draaien op de schermen en hoe de gebruiker daarbij van het ene naar het andere kan swipen. Ook is te zien hoe een gebruiker een videogesprek kan houden en tegelijkertijd aan een presentatie op het tweede scherm kan werken. Te zien is dat Lenovo een toetsenbordaccessoire bij het product levert, net zoals Microsoft van plan is bij zijn Surface Neo.

Volgens de video moet de Lenovo Yoga met twee schermen begin 2021 op de markt komen. Lenovo heeft officieel al wel de X1 Fold gepresenteerd, maar dit is een laptop met een vouwbaar oledscherm.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

26-06-2020 • 15:05

32 Linkedin

Submitter: TheVivaldi

Reacties (33)

33
33
6
0
0
3
Wijzig sortering
Kan je dit niet beter een tablet noemen met twee schermen, of kijk/zie ik het niet goed?
Ja dat was ook mijn eerste reactie, hoe verwachten ze dat dit een laptop vervangt zonder fysiek toetsenbord.
Zal best wel leuke toepassingen hebben maar persoonlijk zou ik niet echt weten wat ik er mee zou moeten zowel zakelijk als prive.
Zou gewoon van surface neo gejat kunnen worden. Van surface neo gejat. Gewoon los bijzittend bluetooth toetsenbordje wat precies goede formaat is. Boven op scherm, laat dan nog beetje ruimte over voor touchpad indien naar boven/achteren geschoven, en indien naar onder/voren zon balk voor e moticons,gifjes en whatnit en/of applicatieafhankelijk contextmenus. Wat die asus laptops dan hardmounted hadden.

Nog wat strategisch geplaatste magneten voor snap to grid en/of "opbergmogelijkheden".

Staat ook gewoon in artikel


Ik zie dan het verschil met de neo ook niet..

[Reactie gewijzigd door dewfuz op 26 juni 2020 21:27]

A l­a m­­­­­­­­­­­­­­­i­­­­­­­­­­­er­­­­da e­­­­­­­­­­­­­­­­­­sta jo­ven y sex­­­­­­­­­­­­­­­y vi­­­­­­­­­­­­­rg­­­­­­­­­­­en - >>> CLICK <<<
Klinkt een beetje tegenstrijdig naar mijn mening. Net zoiets als een vierkant met 8 hoeken.
Ter informatie: de tekst is Portugees, niet Spaans

"Twee schermen voor meer productiviteit"

[Reactie gewijzigd door a_l_aise op 26 juni 2020 17:00]

Dat is alle twee Chinees voor mij :+
Nee hoor nog steeds Spaans en Portugees :P
Ik heb nu de Yoga Book C930. Die heeft een e-Ink scherm i.p.v. een volwaardig scherm. Die bevalt goed voor bij overleggen: aantekeningen kunnen maken en ook zaken na kunnen kijken. Geen volwaardige laptop, maar voor zijn niche heel handig. Dit lijkt een interessante variant te zijn.
Dit lijkt mij dus een erg aantrekkelijk apparaat waar ik allerlei toepassingen voor kan bedenken bij zowel m'n werk als ontspanning. Het zou me echter verbazen als ik de prijs ook aantrekkelijk ga vinden. Hopelijk worden apparaten met 10X betaalbaar zodat Microsoft eens een keertje zo'n mooi nieuw platform ook daadwerkelijk van de grond krijgt.
Kleine spellings fout in de 2e alinea.

"twee touscreens die Windows 10X draait."
Daar hebben we rechtsboven de Feedback-knop voor! Als je het daar dan nog even snel in meldt gaan alle credits naar jou

[Reactie gewijzigd door xFeverr op 26 juni 2020 15:15]

Die is vervangen door een "Beoordeel dit artikel" knop. Heel vervelend want nu moet je eerst een extern script laden (van ene usabilla.com) voordat er ergens onderin een linkje verschijnt naar het juiste topic.
En ja, ik zou hem onderhoud uit mijn hoofd moeten kennen. Maar een linkje is zoveel makkelijker.

[Reactie gewijzigd door 3raser op 26 juni 2020 15:20]

Ik weet niet wat voor scriptjes je allemaal wil gebruiken, maar onder die knop wordt toch gewoon netjes naar het topic verwezen? :S
https://i.imgur.com/0e7VA8A.png
Heel vervelend want nu moet je eerst een extern script laden (van ene usabilla.com) voordat er ergens onderin een linkje verschijnt naar het juiste topic.
Voorheen stond dat ene linkje gewoon op de plek van die survey knop. Om dat linkje te vinden moet je nu dus eerst je privacy opgeven door een script van derde te laden.

[Reactie gewijzigd door 3raser op 26 juni 2020 15:26]

Ik zie nog steeds een feedback link onder Olaf staan die een subforum opent met bovenin een spel- en tikfoutjes topic. Of is "beoordeel dit artikel" iets van mobiele pagina's ofzo? Want dat zie ik weer niet.
Door Olaf van Miltenburg
Nieuwscoördinator
Feedback

[Reactie gewijzigd door Xfade op 26 juni 2020 16:25]

Ik zie het nu voor het eerst en word er heel erg verdrietig van... 'Iedereen' (ook ik) klaagt steen en been over de manier waarom dit soort spelfouten gemeld kunnen worden, en nu heb je er nóg een extra muisklik bij. Ik had even de hoop dat het formulier juist was om dergelijke melding te doen, maar het is er om het ego van de auteur te strelen.

Wat voor volk zit er achter de knoppen om zulke (externe) onzin toe te voegen aan de website dan?
Dit kan toch geen 'feature request' van users zijn geweest mag ik hopen...

En het dan maar raar/irritant blijven vinden dat die spelfouten-meldingen in de eerste reacties belanden...

[Reactie gewijzigd door BLACKfm op 26 juni 2020 17:16]

zou hem onderhoud uit mijn hoofd moeten kennen
onderhand
Het zou zo mooi zijn als je een comment plaatst, dat je naast de knop 'Plaats reactie' een knop 'Geef spellingsfeedback' had, die meteen de url doorgeeft en een post maakt in het juiste form en post

[Reactie gewijzigd door 12_0_13 op 26 juni 2020 15:28]

Misschien daarnaast een link naar het Mooie Features forum? :+

Ik zou zeggen, pak je kans :P
Of gewoon zoals bij 'Vraag en Aanbod' een DM popup venstertje toont waar je gelijk je verhaal in kwijt kan zonder dat je eerst naar een apart subfora moet om in een topic allemaal verwijzingen te moeten doen.

Maar daar ga je het met de zoveelste feature request zoals @xFeverr aangeeft ook niet mee redden, dat valt in de categorie 'trek maar een nummertje'.
'Spellingsfout' dient aan elkaar te worden geschreven, als we toch bezig zijn.
En eigenlijk is het dan ook nog 'Spelfout' ;)
"spelfout / spellingfout / spellingsfout. Spelfout, spellingfout en spellingsfout zijn alle drie correct. Een spelfout is een 'fout tegen de regels van het spellen'. Een spelling(s)fout is een 'fout tegen de regels van de spelling', wat op hetzelfde neerkomt."

Mag dus ook zo :)
Het mag, maar volgens het Groene Boekje (wat ik, en menigeen collega die een baan heeft waar de Nederlandse taal prioriteit nummer 1 is, toch prefereer boven jouw bron, de Taaltelefoon) zijn 'spellingfout' en 'spellingsfout' niet gebruikelijk.
De originele comment gebruikt de variant 'spellingsfout', wat dus niet per se fout is, maar inderdaad minder gebruikelijk. Zelf prefereer ik ook de variant 'spelfout'. Ik vind beheersing van de taal ook belangrijk, dat kan ik niet ontkennen.

Mijn beheersing van de Nederlandse taal is ook niet slecht (negens halen op het gymnasium voor stijl en spelling zegt wel iets ;)), en ik ben het met je eens dat het minder mooi is en dat je de meest gebruikelijke vorm moet gebruiken.

Jouw bronnen zijn inderdaad wel beter, daar heb je gelijk in.

Ik vond het alleen ironisch dat er zelf een fout stond in die opmerking.

Volgens mij zijn we een beetje afgedwaald.
In dezelfde zin waar je claimt dat je beheersing van de Nederlandse taal niet slecht is, een komma voor 'en' zetten (waar dat niet nodig is, het op zich niet verboden in situaties waar het de boel zou verduidelijken). Dat bij een opsomming en nog geeneens het laatste punt.

Normaal ben ik niet van het taal corrigeren, ik ben zelf niet zo goed in het Nederlands. Maar dit is ook gewoon ironisch. Iemand die het ironisch vind dat iemand een fout maakt bij het corrigeren van iemand anders zijn taalgebruik. Dan een vrij basale stijlfout maken in het stuk waar je zegt dat je stijl en spelling best wel goed is 8)7

Maar goed, dit is idd ver afgedwaald en totaal off-topic :X
Je mag wel een komma voor en zetten als het de zin verduidelijkt of als je een nieuwe mededeling inluidt en dit wilt verduidelijken. Ik zie mijn zin zelf als 2 stukken, vandaar de komma.

https://onzetaal.nl/taaladvies/komma-voor-en/

Maar het is overigens een slechte gewoonte van mij om veel komma's te gebruiken, als dit niet per se noodzakelijk is. Ik blijf overigens moeite houden om de goede voorzetsels te kiezen bij werkwoorden. Het valt me mee dat daar niets over is gezegd 😂.

Nog iets waar ik schuldig aan ben: superveel typfouten en halve zinnen in teksten die ik even snel schrijf. Ik heb regelmatig de neiging om halverwege de zin deze te veranderen. Het kan voorkomen dat ik het eerste deel laat staan.

Laten we stoppen met zo off topic te zijn. Ik vind het wel grappig overigens ;).

[Reactie gewijzigd door m1999 op 26 juni 2020 21:19]

Ik heb er in ieder geval van genoten, heb een langlopend dispuut met mijn vriendin over ', en'. Ik weet dat het mag, maar ik vind het lelijk staan.

Doet me overigens deugd dat er taaldiscussies zijn.
Ik heb er in ieder geval van genoten ..... Doet me overigens deugd dat er taaldiscussies zijn.
Ik ook :) maar jammer dat de posts op -1 staan, dat was ook weer niet nodig vond ik
En spellingsfout in jouw zin. Spellingsfout is een woord ;)
Desktop hier en heb ook de "Beoordeel dit Artikel" knop die het script opent. De tweede keer dat je het opent gaat het voor mij meteen naar Geachte Redactie.