Battlefield V krijgt in juni laatste uitbreiding

Battlefield V krijgt nog een enkele contentupdate met nieuwe wapens en aanpassingen deze zomer en DICE streeft er naar deze in juni vrij te geven. Na deze update verschijnen er geen uitbreidingen meer.

DICE meldt 'dat het deze zomer nog een standalone update uitbrengt'. De studio geeft geen details over de uitbreiding die na Battlefield V Into the Jungle, verschijnt, alleen dat deze nieuwe wapens, content en gametweaks naar het spel brengt. Het bedrijf noemt nieuwe maps niet in dat rijtje.

Op Twitter bevestigt de studio dat zijn bewoordingen zo uitgelegd dienen te worden dat het bedrijf na deze zomer geen nieuwe content van het spel meer toevoegt. Wel komen er na de update wekelijkse rewards waarmee spelers de kans krijgen nog items te unlocken.

Ook belooft het bedrijf te blijven werken aan de Community Games Updates en aan het in stand houden van de prestaties van het spel. De strijd tegen cheaten in Battlefield V blijft ook doorgaan. Het spel verscheen 20 november 2018 voor Windows, PS4 en Xbox One en kreeg zes uitbreidingen in de vorm van chapters als onderdeel van zijn Tides of War-systeem, waarvan Into the Jungle de laatste was.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

23-04-2020 • 18:27

109 Linkedin

Submitter: TheRicolaa10

Reacties (109)

109
108
53
3
0
31
Wijzig sortering
Ik kan niet zeggen dat ik verbaasd ben, dit spel is een en al mismanagement, gebroken beloftes en gewoon een development team dat totaal geen idee heeft wat Battlefield nou zo goed maakte en wat spelers willen. Niet zo gek dat er ook massaal mensen vertrekken bij DICE. Ongeveer 80 tussen 2018 en 2019, Aldus deze zweedse bron.

Een kleine greep uit beloftes.

De roadmap voor Firestorm, eigenlijk na launch onmiddelijk aan het lot over gelaten. EA had immers Apex al als haar BR geld koe.

"Letter from the front" wat een reguliere update zou moeten worden, ik heb er maar 1 gezien. Had elke maand geschreven moeten worden.

Om nog niet te spreken over alle huidige problemen die het spel heeft, zoals de Dev's die constant lopen te kloten met de meta. Zoals het feit dat het spel geen team balancer heeft! (Ja dat lees je goed). En het steeds erger wordende probleem met hackers waar maar weinig aan gedaan word.

Verder verschillende beloftes en plannen die stilletjes de nek om worden gedraait. Zoals de competitive mode beschreven in de link boven .Zoals de verschillende class arche types waar over gepraat was pre-launch. Zoals de mogelijkheid om vriendelijke soldaten te slepen voor je ze reanimeerd.

Echt ongekend hoeveel beloftes dit team heeft gemaakt en hoe gemakkelijk dit weer verbroken wordt. Het zeggen dat je elke maand een update geeft en het doodleuk helemaal niet meer doen zonder uitleg verwacht ik van een groepje tweedejaars studenten, niet van een miljoenen-euro development studio.

Ik heb ook nog nooit een spel reeks van een hoogte punt als Battlefield 1, zowel in game als in marketing (iedereen massaal de Call of Duty trailer disliken) naar een diepte punt als deze game zien gaan.
Nu eigenlijk maar hopen dat mensen dit niet vergeten als Battlefield 6 wordt aangekondigd met een leuk Live-service model. Maar ik vrees dat we gewoon weer hetzelfde krijgen. Zonde want Battlefield was altijd een erg goede franchise.

[Reactie gewijzigd door Burning op 24 april 2020 00:13]

There’s a full development plan for Firestorm’s long term support - same as with all other aspects of BFV.
}:O 8)7 :Y) :D
Het meest storende aan battlefield 5 vond ik de (nog meer) verplichte teamplay en hoelang het duurt voordat je in de actie zit op een gemiddelde TDM-map...

Ik wil gewoon even een lekker potje solo knallen zonder voertuigen op een map met veel actie. En aangezien BF er doorgaans veel beter uit ziet dan COD, kies ik vaak toch voor BF... In vorige delen van Battlefield was dit nog aardig te doen (met BC2 als hoogtepunt), maar in deel 5 echt totaal niet. Je gaat letterlijk dood van verveling, gezien hoeveel tijd er gemiddeld tussen twee confrontaties zit. De ene map is een open moeras zonder enige dekking en op de andere zitten zoveel muren en grote afstanden dat je vrijwel nooit iemand binnen afzienbare tijd in je vizier krijgt. Kan me niet een map herinneren in BF5 waaraan ik lol heb beleefd aan TDM. Slechtste level design van alle delen. (En wel de volle pond betaald met de launch meteen.)

[Reactie gewijzigd door Roy81NL op 24 april 2020 12:49]

En wat leer je daar nou van? Precies, niet zomaar je centen spenderen.
Oh maak je niet druk, ik heb 30 euro aan BF5 uitgegeven en wel waarde voor mij geld gehad. Ik loop al een tijd mee met deze franchise en heb al jaren geleden geleert dat je Battlefield gewoon niet moet kopen op launch day. Al was het maar omdat hij vaak binnen een maand in de aanbieding is en pas na 3 maanden vrij is van de grootste game breaking bugs haha.

Dat gezegd is de development van BF5 toch echt wel van een ander niveau fuck-up dan eerder. Dit heb ik nog niet eerder gezien.

[Reactie gewijzigd door Burning op 23 april 2020 23:23]

Pre Deluxe gekocht en gooide er nog wel es wat geld in ...voor die outfits...jaja..dom
Als jij er plezier aan hebt beleefd boeit dat toch niks?
Frustraties tussen momenten plezier...
Boeit zoverre dat je de developer zit te belonen voor ondermaats werk
Je krijgt er ook iets voor terug wat hij kennelijk op dat moment waardevol vond.
Helemaal mee eens, vooral de hackers worden/zijn een groot probleem. En er word niks aan gedaan!! Jammer, daardoor mijn gameplezier weg van Battlefield
Hopelijk gaan ze balancing een keer fiksen, maar vrees het ergste
Hier stoor ik mij inderdaad nog het meest aan. Zelfs na 1,5 jaar krijgen ze het niet voor elkaar om een simpele pre-round teambalancer in te bouwen, waardoor rondes niet al direct beslist zijn doordat het ene team bijvoorbeeld met 8 spelers meer begint. Ik vind het sowieso de slechtst gebalanceerde online shooter die ik ooit heb gespeeld. Hooguit 1 op de 5 potjes is een beetje spannend, terwijl een goede balans de basis moet zijn voor zo'n game als deze. Het komt mij nogal amateuristisch over van Dice.
dit en niet eens de mogelijkheid hebben om van het grote team naar het kleinere team te kunnen switchen is naar mijn idee ook niet van deze tijd. Het gebeurt regelmatig dat ik met m'n vrienden aan het gamen ben en het saai vind als we elk potje alle vlaggen hebben en een beetje wachten tot de tickets op zijn, op zo'n moment willen we switchen maar kan niet dus dan zoeken we maar weer een wat meer gebalanceerde server.
hopelijk brengen ze die feature gewoon weer terug in de de volgende BF.
Ik lees een hoop (deels terechte) kritiek hier. Maar ik vind het best een toffe game. Zeker sinds de laatste pacific update in combinatie met rush. Grafisch top voor elkaar, grote mappen. En vergeet niet dat de updates gratis zijn (bf 4 grijs gespeeld, maar je betaalde wel voor expensions).
Alleen balancing is echt een dingetje, waarbij ik niet begrijp dat dit niet wordt opgelost.
Bij de volgende editie wacht ik weer even met kopen, want dat scheelde bij deze editie een paar tientjes na een maand :+
Ja is ook wel zo, maar veel leuke gamemodes (waaronder Rush) zijn maar eens in de zoveel weken (en dan bedoel ik niet om de week, maar echt met tussenpozen van 1-2 maanden) een weekje te spelen. Meestal dan met de wekelijkse objectives (die je toch wil spelen om wapens enzo wat eerder vrij te krijgen) eraan vastgebonden. Mis je die week (want ja mensen hebben nu eenmaal een leven) dan kan je of:
  • 2 maanden wachten
  • Community servers
Deze laatste zitten er echter pas sinds een paar maanden in (bij een gameserie die dit voorheen standaard had en 1,5 jaar na release) en dan ook nog behoorlijk beperkt door een aantal factoren waardoor ze weinig gebruikt worden. Toen er door de playerbase werd gevraagd of die gamemodes niet gewoon permanent beschikbaar konden worden gemaakt werd er of niet gereageerd of werd als antwoord gegeven dat het technisch niet kan, omdat het technisch niet in de UI van het spel past. Nu is die UI in BFV toch al k@$-met peren op een paar plekken (sloom, omslachtig etc.), maar dit is toch een te zot antwoord? Als je als producent zegt: sorry jongens maar ons eigen product kunnen we niet even zo aanpassen dat er >5 gamemodes tegelijk in een rijtje onder elkaar kunnen staan.

En dat is gewoon een beetje het hele probleem met dit spel. Heeft veel potentieel leuke elementen en gamemodes, maar ondersteuning en met name de communicatie over de ondersteuning is gewoon driewerf ruk. Er wordt veel beloofd en uiteindelijk (relatief) weinig geleverd en wat er geleverd wordt zitten gewoon zo vaak slecht doordachte elementen tot gewoon gamebreaking bugs in. Zomaar een greep:
  • Gamemodes zijn niet of maar kort beschikbaar (zie hierboven) of worden achtergelaten (hallo Firestorm en Operations). Met name deze laatste was denk ik toch de vernieuwing in BF1 die wel positief uitpakte, waren toen erg vermakelijk en entertaining en elke paar maanden een nieuwe met meerdere maps.
  • Content beloftes in het algemeen werden even makkelijk gemaakt als gebroken en ergens na ongeveer 3/4 jaar net na Firestorm introductie zijn ze gewoon maar gestopt om roadmaps enzo uit te brengen want ze kwamen het toch elke keer niet na. Beloofde aantallen nieuwe wapens, maps, functies enzovoort werden gewoon structureel niet behaald
  • Geen functionele between match balancing
  • Meermaals echt fouten met updates, meest recent nog dat ze na >1 jaar besluiten ongeveer alle wapens op de schop te nemen (met name te verzwakken) om vervolgens een soort laserscherp supersnel schietend geweer er in te proppen dat alles omverblaast. Daar deden ze gelukkig maar 2-3 maanden over om dat te fixen! Dit was een vrij algemeen thema, elke keer als er een fout was na een update, dan was het soms 1-2 maanden wachten tot de volgende update voor er dingen gefixt werden
The list goes on... maar daar kan je beter ff Reddit oid voor bekijken. T is echt een toffe game en heb er ook uren in zitten ondanks al het gehannes, maar de mate van miscommunicatie, fouten/rare beslissingen en gebroken beloftes kan echt als case study gebruikt worden voor hoe vooral niet met je product om te gaan volgens mij.

Edit: en dan te bedenken dat het een shooter is in WW2 van een AAA studio is. De periode waarin deze spelreeks ooit begon (en nu waarschijnlijk >5 jaar niet terugkeert, want het management zal de hele tijdsperiode voorlopig als flop zien en voor de marketing is t dan vast niet handig daar gelijk weer je handen aan te branden).

[Reactie gewijzigd door SebasC88 op 23 april 2020 23:26]

Allemaal leuk en aardig van EA/Dice, maar wanneer gaan ze nu eens luisteren naar de kritieken en wensen van het spelend publiek ?

Ook al speel ik (nog steeds) BF4 (pc only) HC Rush nog zo'n drie á vier avondjes per week, BF2 blijft voor mij de enige echte geweldenaar. Ik ben ooit begonnen met BF1942, gevolgd door
Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII, Battlefield 1942: The Road to Rome en Battlefield Vietnam, maar aan BF2 heb ik de leukste en beste herinneringen. Om maar één voorbeeld te noemen, waar de oude garde waar ik onder val, nog steeds van hoopt die bij het directe vervolg van BF4 te mogen verwelkomen:
- Een commander die daadwerkelijk ook meespeelt in het spel in plaats van enkel van bovenaf.
Is die commander nou echt een game mechanic die zoveel verschil maakt? Ik denk het niet.
De hele mentaliteit van het spelen is ook veranderd. In mijn dagen in 2142 gebruikte mensen vaak hun mic en kon ik met willekeurige spelers gewoon als team samen spelen.

Ik heb in de nieuwere Battlefield games(1, 5) nog nooit iemand in een public match iets horen zeggen. Het nostalgische gevoel waarmee ik naar Battlefield 2 en 2142 is kijk is niet het spel, of de mechanics die het zo tof maakten, maar de ervaring met anderen. Iet's wat je tegenwoordig nog vind in een spel zoals Squad of dergelijke.
Battlefield had een commander, en of die nou fysiek aanwezig was of niet maakt niks uit, bijna niemand luisterde naar deze commander, iedereen gaat toch zijn eigen gang. Het was een mechanic die niet meer past in het moderne Battlefield 'sandbox' landschap en waar ook maar weinig gebruik van werdt gemaakt. Dat is ongetwijfelt ook de reden dat DICE hem geschrapt heeft. Had namelijk best mooi gepast in Battlefield 1 naar mijn mening een commander/officer op het slagveld zelf.

Tegenwoordig Battlefield is veel te groot en spreek een te breed publiek aan om nog een team gebaseerd verhaal te wachten. Het gros van de spelers behandelt elke mode als team deathmatch.

Als je iets zoekt zoals Battlefield 2 was kun je beter een Squad or Rising Storm 2 gaan spelen. Iets wat wellicht kwa gameplay wat anders is, maar de cultuur is daar vergelijkbaar. Dat is althans naar mijn mening waarom vroegere Battlefield en moderne Battlefield niet zo vergelijkbaar zijn.
Ik wist niet eens dat de nieuwe Battlefield games voice comms hadden totdat ik eens per ongeluk een knop indrukte waardoor ik zag dat mijn icoontje oplichtte.

Dat gevoel van teamplay bestaat al lang niet meer in Battlefield games, eerlijk gezegd heb ik het altijd al wat meer een iedereen-voor-zichzelf game gevonden. Maar dat is de laatste games alleen maar harder achteruit gegaan. Afgezien van teamplay voelt het ook allemaal veel te casual aan tegenwoordig, alles is gericht op het aantrekken van nieuwe spelers, en met name mensen die liever dom knallen en naar mooie explosies kijken zonder er bij na te denken.

Ben inmiddels overgestapt op Squad en Post Scriptum (deze laatste is een standalone betaalde mod van Squad dus de games lijken erg op elkaar qua features en core mechanics) en heb er al honderden uren inzitten in afgelopen jaren. Dit zijn grote schaal oorlogsgames met mensen die wel in teamverband werken en met elkaar praten, het voelt een beetje als een mix tussen Battlefield en Arma games. Er zit ook een commander rol in die vaak wel serieus genomen wordt door de squads in het team en ook daadwerkelijk een belangrijke rol speelt bij het inroepen van airstrikes, artillery en intel. Post Scriptum heeft toevallig dit weekend een gratis weekend op Steam (volgens mij nu net ingegaan) en ik raad het zeker aan om eens te proberen als je op zoek ben naar een game waar je samen met anderen met plezier kan spelen, en het is ook bij lange na geen vereiste om in een clan te spelen om leuk mee te kunnen doen.

[Reactie gewijzigd door Chefd op 23 april 2020 19:52]

Tjah, als ik BF4 speel, spelen we altijd in teamverband. De server waarop ik speel is nog altijd erg actief en wordt ook bezocht door veel eSporters. Ik speel echt competitief (af en toe troll ik ook behoorlijk hoor) en we maken bijna altijd gebruik van Discord of Teamspeak.
Ik speel echt competitief (af en toe troll ik ook behoorlijk hoor) en we maken bijna altijd gebruik van Discord of Teamspeak.
Dat is niet waar @Burning op doelde (volgens mij). In jouw geval ben je van tevoren al bekend met teamgenoten waarmee je een echt PTFO squad maakt voordat je het spel überhaupt bent begonnen.
Wat @Burning volgens mij bedoelt: met willekeurige mensen in een squad worden gegooid, maar dan wel comms gebruiken om te PTFOen. Ik speel inmiddels al 1,5 jaar Battlefield meer, maar daarvoor gebeurde dat ook zelden tot nooit. Enkele uitzonderingen waren andere max rang spelers die ook in clan/competatief verband speelde waar je dan per toeval bij in de squad kwam.
Ik denk dat jouw (en anderen hun) ervaringen anders zijn dan die van mijn, aangaande BF4.
De servers waar ik op speel, heb je nauwelijks nieuwelingen en vrijwel iedereen zit random in een squad.

De server waar ik het meeste in zit, is zeer actief in het benaderen van hun 'gasten' en sporen ook absoluut teamplay aan.
Waar zie jij een vermelding van BF5 als esport staan bij mijn post ? Lezen is moeilijk in deze tijd :')
heb je codename eagle gemist :+
Ah die was vet, goede herinneringen aan, gespeeld tot er nog maar een handje vol spelers over was.
ja idd erg vet en veel gelachen trouwens ook met bf42

[Reactie gewijzigd door KiD_KRiool op 24 april 2020 12:10]

Ja precies, zijspan races. Of met je tank op de zeppelin. Kills maken door vanuit je eigen kamp op de juiste pixels te richten. Met je hele team op de vleugels van een vliegtuig snipen. Nieuwe games en gamers zijn wat te serieus geworden.

[Reactie gewijzigd door Finger op 23 april 2020 19:25]

Denk het, komt me niet bekend voor. Maar dan heb ik er eentje voor jou.
Heb jij Mortyr gemist ?
ben bang voor wel zat toen aan counter strike, na game party ging iedereen het origineel van half live kopen om op internet te kunnen spelen.
Precies dit.

Ik heb het opgegeven na de idioterie van vorig najaar. Uiteindelijk bij Hell Let Loose uitgekomen. Mindere grapics, maar veel betere community en ontwerpers (en dan is het spel officieel nog in Bèta).
Hier ook 1942, vietnam, en bf2.

Mijn leukste herinneringen heb ik ook aan 1942 en bf2, trouwens ook de 1942 desert combat mod heette het geloof ik erg veel gespeeld.

Ik moet er wel bij zeggen, op console heb ik bad company 2 heel erg veel gespeeld, dat vind ik misschien wel DE bf game die het beste bij mij paste. Bf 3 ook nog wel redelijk redelijk wat gespeeld en bf 4 eigenlijk behoorlijk weinig. Bf1 hooguit 3 keer aangezet en bf5 heb ik maar overgeslagen.

Het komt ook wel denk ik dat we ouder worden. Ik heb geen tijd meer om beter te worden en te groeien in een game, dus sluit ik het al snel af als ik toch niet keer mee kan komen. Als puber maakte ik vroeger ook gehakt van de casual spelers in quake arena en ut 1999, die tijd is wel voorbij haha.
Heh, Desert Combat. Tjah, daar heb ik zelfs nog een paar grote stenen aan bijgedragen.
Da's eigenlijk de voorloper van BF2.
Zucht goede oude tijd ;(
Yah. Ik speel het nog af en toe. Online ofcourse
Battlefield: Bad Company 2 was voor mij de game die helemaal klikte. Kleinere mappen, meer compacte gevechten en destructie van de omgeving. Hierdoor had de combat voor mijn gevoel veel meer tactiek, en had je als speler ook meer consequente invloed. Het is de Battlefield die nog het meeste in buurt komt van Wolfenstein: Enemy Territory of Counter Strike wat dat betreft.
Mijn ervaring laatste jaren ...met EA, Rockstar en UBI onder andere
Zetten een top concept neer, maar eind resultaat laat nog wel eens wat te wensen over
Ik heb heel veel BFv gespeeld. Speelde niet lekker. Dan stap ik over naar Days Gone. Prachtig speel. Alleen daar mankeert ook wel het een en ander aan (in het begin dan) Okay....ik koop Red Dead omdat het Wilde Weste mij enorm aanspreekt. Ook hier...overdondert door de prachtige omgeving, Story is overigens goed te doen, maar online..Tjeee...wat mankeert daar het een en ander aan. Ik speel Red nog steeds door alle bugs heen. Het frustreert wel enorm dat soms echt niets werkt.

(Ben ook een ezel..want ik gooi er wel eens keihade euro's in...en niet om stoer te doen, maar we praten niet over 50 euro ofzo)
Daarom voelt dit zo extra zuur

Na drie van deze ervaringen in 1 jaar, zakt mijn vertrouwen.
En dan dit bericht. Had meer van BFV verwacht.
Ja ik zal het niet ontkennen....zal het nog effe blijven spelen...maar met mixed feelings
Het voelt dan alsof er een wortel voor je neus is voor gehangen....
Project Reality 2 is geniaal
yes. ... V1 was al helemaal te gek.
Heb veel tijd doorgebracht in het laadscherm :P Als ik pech had duurde het laden wat langer en zat ik zo naar het hele liedje te luisteren maar dat is niet erg want die is natuurlijk vet (en nog steeds). Chinese laadscherm muziek had ook wel wat.

Een coole feature was ook dat je wapens kon verdienen, toen ik met special forces class de G36 unlockte was ik natuurlijk de koning te rijk. En de G3 was ook baas, ook al miste ik bij assault class de C4. Heb ooit eens met een tank een helicopter uit de lucht geknald nadat die eerst een rondje om de hangar vloog waar ik naast stond, in Gulf of Oman, veel gespeeld die map, eerst in de demo en daarna retail.

Gek genoeg heb ik nooit de uitbreidingen gespeeld, het trok me gewoon niet.. Vond de main game al perfect. Dat was ook zo jammer in BF1942, toen de patch kwam die met de Raid on Agheila map had elke server waar ik kwam alleen nog maar die map in de rotation, beetje jammer. Dat was aan het einde van 1942's lifespan en daar hield het voor mij ook wel op.
Ik heb hetzelfde traject doorlopen geweldige tijden waren dat.
Het mooie in BF1942 was de samen werking met je teammate, de 1 sniper de ander achter de artillery.
Met die samenwerking kon je veel doen :).
Enige manier is om het spel niet te kopen. Erg jammer want het was een prachtige franchise die ze helemaal verkloot hebben.
Battlefield 1942 desert combat! Dat is mijn favoriet...
Er zijn nog steeds een stuk of 40 servers online, waarvan er toch wel zo'n 26 a 27 gebruikt worden.
BFV... wordt dat nog gespeeld dan? :P

DICE heeft mij zwaar teleurgesteld en ben zelfs noodgedwongen Warzone gaan spelen en dat bevalt mij prima nu.

Ik mis BF totaal niet en eigenlijk doet dat best een beetje pijn als BF veteraan zijnde.

Ik hoop echt dat ze met de nieuwe BF alles uit de kast halen want man man wat hebben ze dit verkloot zeg.
Nou van warzone word ik minder vrolijk dan van battlefield.

Daar is al helemaal geen klap aan. Er word alleen maar gecampt en als dan dood gaat kun je weer helemaal opnieuw beginnen.

Battle royale moet echt uitsterven. Hopelijk kopen er weer goeie FPS games zonder 200% leven.
Vind Warzone Anders fantastisch spelen. De eerste CoD sinds jaren die ik weer MP speel. Tot nu toe was dat BF1 4 en V.
Warzone is goed over nagedacht.
Dat mag jij vinden. Ik vind battle royale bij voorbaat al ruk. Als ik dood ben moet ik gewoon weer gelijk in de actie.

Ik wil alleen maar rambo zijn en actie hebben.
Da's ook prima! Ik vind de afwisseling fijn. Enerzijds voorzichtig zijn, anderzijds supersnelle gameplay. Allebei super.
Dan kan je toch plunder nu blood money spelen? Je kunt als rambo spelen en zoveel dood gaan als je wilt. Ik vind het best aangenaam spelen, veel actie als je die contracten doet en gaat voor de chashdrops of helipads. + Het is gratis
Squad van 4 is toch best wel heel leuk en helemaal als je wint. Had bij mij ook even tijd nodig voordat ik er aan gewend was.
Ja fantastisch, moet je altijd 3 man online hebben. Kun je met 4 man op een dak gaan snipen. 8)7 Ieder zn ding natuurlijk.
Nou nou, dat is wel heel stellig. Jammer dat je het zo beleefd.

Ikzelf ga nog steeds als een Rambo voorop in de strijd. Vaak trek je dan wel een duo mee. Als ze gaan zitten campen ook prima maar dan weet ik dat ik snel in de gulag kom bij Warzone. Vermaak me er prima mee.

OT: Ik denk dat veel BF spelers van de historische shooters zijn maar ik heb mijzelf zo ontzettend vermaakt met BF4. Speelde heerlijk weg en lekkere wapens. Dus na 2x de historische shooters hoop ik dat we de komende weer gewoon een hedendaagse zien (dus geen historische en geen futuristische).
Vietnam kan dan ook nog wel als compromis ;).
Hell Let Loose al geprobeerd?
Ik ben een console passant sinds 2013 |:(
Vond ik eerst ook, maar de Plunder mode is nog wel vermakelijk! Ben je tenminste in elk geval niet meteen af
Dus Battle Royale moet uitsterven omdat jij het niet leuk vindt?

Volgens mij geldt hier: dan speel je het toch lekker niet?
Er zouden eens normale goeie shooter gemaakt moeten worden. Die missen de laatste jaren door de focus op BR.
Inderdaad... Ik speelde bijna alle BF games vanaf het begin... Maar het voelt ondertussen allemaal zo snel aan. Echte skill is er precies ook niet meer nodig.
Om die reden koop ik een volgend deel waarschijnlijk niet. BF3 heb ik grijsgespeeld. BF4 kocht ik inclusief premium en uiteindelijk is het de zoon van een vriend die alles heeft vrijgespeeld aangezien ik het al niet vaak speelde.

BF5 heb ik gekocht met alle toeters en bellen en als ik 20 uur heb gespeeld dan is dat veel. HEt zag er leuk uit maar het verveelde zo snel. Grafisch gezien allemaal mooi maar de gameplay vindt ik niet 'des BF's'. Te snel en het voelt COD-achtig aan. Als ik het COD-gevoel wil dan speel ik dat spel wel maar BF draaide altijd meer om tactiek en teamplay. Dat mis ik in 5 wel.

Nu zegt dit niet zoveel, ik ben ook maar een ouwe l*l van 41 die steeds trager wordt maar toch, BF5 was niet wat ik ervan verwachtte. Voor de aanschaf werd ik trouwens overgehaald door een vriend. Probeer het, het is leuker dan BF4. Zelfs nog een tijdje met Tweakers gespeeld maar het mocht niet baten. De verveling sloeg snel toe en ik heb het nooit meer aangeraakt.

De hele francise heeft inmiddels heel veel gekost terwijl ik er niets mee doe. BF3 vind ik tot op heden nog de beste ooit. :)
Helemaal mee eens! Ook over BF3... BF5 ziet er inderdaad heel mooi uit maar dat gevoel is weg...
BF 3 was ook zeer zeker mijn favoriet!
Wat is jou Battlelog @bazs2000 :+

https://battlelog.battlef...nieNL/stats/370461872/pc/
Het aantal uur dat ik heb gespeeld ligt wat lager net als het aantal kills. Ik vond het echter heerlijk om als engineer of support rond te rennen. :)

https://battlelog.battlef...urman/stats/363499514/pc/
Ik mocht altijd graag op zoek naar de snipers aan de randen van het veld...
dat was altijd leuk om die lui te trollen :)

Ik ga hem weer eens installeren denk ik hahaha
Ik ben ook een tijd langs de randen te vinden geweest. Ik speelde vaak in een party met IRL-vrienden en via Teamspeak was dat wel leuk. Zo hebben wij dagenlang geprobeerd om een headshot te maken op de grootste afstand. Ik ben nooit verder gekomen dan 653,68m maar één maat haalde net iets meer dan 1300 meter. Dat was in de map met die olieleidingen (weet niet meer hoe de map heet).

Het was puur geluk want de tegenstanders was niets meer dan 4 pixels op het scherm maar hij heeft het wel gedaan. Leuke stats om mee te pronken. :)
Ik ben het compleet met je eens. De eerste mappen kwamen gewoon veelte laat en de server issues hielpen ook niet echt.
Ja en dan één stap in de goede richting, The Pacific en daarna weer 5 stappen terug (TTK change). Ik ben level 140 maar ik ben echt uitgespeeld nu.
Speel het nog 2 avonden in de week met vrienden, maar de mappen ben ik wel echt zat. We zijn gewoon blijven spelen doordat we geen andere spel konden bedenken dat we wilde gaan spelen O-)
Hopelijk geven ze de volgende bf heel wat meer mappen dan deze nu heeft.
Ik ben zelf dan ook maar het revive project van BFH gaan spelen, echt fijn dat door enthusiasts is overgenomen
Sinds de pacific update vind ik bf5 echt geweldig. Jammer dat het einde alweer in zicht is.. veelste laat op gang gekomen deze game. Gelukkig wel nog een flinke playerbase.

Hopen dat de laatste dlc het Russische front gaat worden!
Pacific is idd erg leuk. Ik speel met mijn broertje wekelijks op de Xbox en we doen vaak Breakthrough in pacific. Heel erg leuk. En sinds de laatste balance update is t ook een beetje te spelen voor mij, kan eindelijk ook wat kills maken. (Ja ik ben niet zo goed ;) )
Ssstt nooit zeggen dat je slecht bent! De rest zijn gewoon cheaters ;)
Ik maak me een beetje zorgen, want ze hebben laten weten dat de eerstvolgende Battlefield pas in 2021 gaat komen. Dat betekent dat Battlefield V nog maar 1 update gaat krijgen, die overduidelijk veel dingen niet zal oplossen (misschien zelfs erger zal maken..) en dat spelers vervolgens maar even een jaar moeten wachten?

De andere optie is dat ze de nieuwe Battlefield game vervroegd op de markt gaan brengen, wat natuurlijk nooit een goed idee zal zijn met hun geschiedenis.
Als je naar de verkopen kijkt wat er in 2019 verkocht is ( 7.3 miljoen kopieën ) dan is het niks wat er in 2020 nog BF5 speelt. Als je kijkt naar de servers is het op sterven na dood.
Zelfs legio Twitch Spelers hebben BF5 de rug gekeerd en spelen Warzone , dat zegt ook wel wat.
Anoniem: 310408
@wow723 april 2020 20:27
En daarom is het ook de LAATSTE uitbreiding.....
Als de nieuwe Battlefield eerder gaan uitbrengen dan zitten we zo weer meer een Battlefield V 2.0, rushed development and shallow content :| .
Er komt wel een map, code Libya.

https://www.reddit.com/r/...according_to_battlefield/
Libya is our internal codename for a map that features in this summer’s update. We’ll have more details about it closer to that time.
Er bestaat een kans dat 5v5 mode, ook tot leven komt.


Op twitter/reddit reageert iedereen verontwaardigd, voor het snelle einde van battlefield v.

[Reactie gewijzigd door thecrazygun11 op 23 april 2020 19:26]

Op twitter reageert iedereen verontwaardigd, voor het snelle einde van battlefield v.
Als ze deze game een waardig einde hadden willen geven moeten ze wat mij betreft de laatste WW2 gevechten er in stoppen aan Russische zijde. Dat heel stuk ontbreekt nu in de game, terwijl andere WW2 locaties er veel in zitten.
Anoniem: 1378118
23 april 2020 18:44
Nu nog alle problemen fixen.
Ach, bij BF4 (obv nummering zou je verwachten dat dat de vorige titel zou zijn) waren ze ook 3 jaar bezig voordat het product echt af was. 3 jaar na release hè. Dus geef ze nu nog een jaartje.

Helaas ben ik na nr 4 ook afgestapt..

Beta van 1 en 5 gespeeld, maar beide maar een matig gevoel bij
Dit is wel echt een game waar ik al vrij snel spijt had dat ik 'm gekocht heb. Dat de game twee weken na release al met korting in de online stores stond beloofde ook niet veel goeds. Vervolgens kon je hem gratis krijgen bij een videokaart, net als Anthem en Wolfenstein Youngblood... Drie keer raden waarom ze juist die games weggeven.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee