Battlefield V krijgt systeem om vijanden te markeren en langere 'time to kill'

Battlefield V krijgt in december een update met een aantal relatief grote wijzigingen. De opvallendste zijn de toevoeging van een variant op het 'spotsysteem' dat in eerdere Battefield-games zat, en de langere 'time to kill' van veel wapens.

Ontwikkelaar Dice laat in een uitgebreid bericht op Reddit weten dat update 5.2 een systeem introduceert waardoor er een rood icoontje boven een vijandige speler verschijnt, zodra een speler naar hem kijkt en deze vijand zich binnen een afstand van 28 meter bevindt. Als die afstand tussen de speler en een vijandige speler binnen de 15 meter komt, komt er alleen een rood icoontje als de vijand zich in het blikveld van de speler bevindt.

Dit systeem lijkt enigszins op de systemen uit eerdere Battlefield-titels, waarbij spelers actief, via een druk op de knop, een vijandige speler konden markeren met een icoontje. Teamgenoten konden zo'n markering dan ook zien en het werd ook zichtbaar op de minimap. Bij het systeem in Battlefield V blijft het alleen zichtbaar voor de speler en niet voor zijn teamgenoten. Daarnaast is er geen actieve handeling voor nodig. Dice zegt dat het met de introductie van dit nieuwe systeem wil bijdragen aan het verkorten van de tijd die spelers nodig hebben om onderscheid te maken tussen vriend en vijand.

Daarnaast komt er een wijziging in de time to kill, ofwel de tijd die nodig is voordat een tegenstander geveld wordt. De wijziging betreft het aantal kogels dat met name op langere afstanden nodig is om een vijand uit te schakelen. Dat aantal benodigde kogels gaat voor een aantal soorten wapens zoals machinepistolen of -geweren omhoog. Per wapen kan het verschil ten opzichte de oude ttk verschillen. Het beruchte Duitse MG42-machinegeweer lijkt een uitschieter, waarbij het aantal benodigde kogels op een afstand van honderd meter omhoog gaat van zes naar dertien. De ttk blijft ongewijzigd voor scherpschuttersgeweren en grendelgeweren; voor die klasse van wapens is eerder al een ttk-wijziging doorgevoerd.

De toevoeging van Wake Island volgt nog niet direct met de introductie van de 5.2-update. Dice meldt dat dat speelveld, dat ook al in het originele Battlefield 1942 zat, enkele weken na de release van de update beschikbaar komt. Wake Island is onderdeel van War in the Pacific, een gratis update die sinds 31 oktober uit is en waarmee de strijd in de Stille Oceaan is toegevoegd aan Battlefield V.

Door Joris Jansen

Redacteur

18-11-2019 • 19:51

113 Linkedin

Reacties (113)

113
112
48
6
1
59
Wijzig sortering
Mijn $0,02:

Dice is veel te veel zoekende. Ze proberen steeds nieuwe elementen toe te voegen en oude elementen te veranderen om te zien of dit aanslaat. Heel soms is het positief, maar meestal is het dat niet. Vaak worden slechte aanpassingen dan ook weer na de nodige onrust in de community ongedaan gemaakt. De onderwerpen die actueel zijn: en mijn mening hierover:

TTK: Ik hoor hier al heel lang geen klachten meer over na de laatste aanpassingen. Een verandering hierin zal bij een hoop spelers geen begrip krijgen. Wanneer je 12 kogels nodig hebt om iemand neer te leggen, dan is er toch echt iets mis.

Spotting: De aanpassing in het spottingsysteem is niet nodig. Veel spelers willen nou eenmaal in de bosjes liggen wachten. De meeste mensen vinden het irritant, maar de spotflare maakt een hoop goed. Ik heb al talloze kills gemaakt, doordat een spotflare bosjescampers laat zien.

Team Balance: Dit is en blijft een verschrikkelijk iets. Het is zeer zeldzaam dat je een game treft waar de balans goed is. Of je loopt er zo overheen, of je krijgt een pak slaag van hier tot Tokio. Servers lopen snel leeg bij een inbalans.

Maps: Er is een positieve kant opgeslagen. De eiland mappen worden positief ontvangen. Niet alleen zijn ze mooi om te zien, maar er is duidelijk veel tijd gestopt in de tactische aspecten van de map. Zo’n map als Aerodrome of Hamada zijn gewoon lego-blokken mappen, waar ze wat capture punten hebben verspreid. De nieuwe maps zijn een frisse wind en ik hoop dat ze door blijven gaan met deze kwaliteit.

Game modes: Dit is ook duidelijk een punt waar Dice niet weet wat ze willen. De verschillende game modes zorgen voor een versplintering van de spelerbase. Wanneer je een grote discord groep met mensen hebt moet je eerst gaan overleggen wat je nou eigenlijk wil gaan doen. Ook worden er vaak nieuwe modes maar kort behouden. Heb je net iets wat je leuk vond, dan heb je een maand later weer pech. Spelers iets geven en daarna weer afnemen is nooit goed voor de sfeer. Dat bij de introductie van nieuwe maps er kort een mode is waarin je enkel deze mappen kunt spelen is echter wel begrijpelijk.

Leveling systeem: Dit is weer iets waar ik niets van begrijp. Doe dit in kleine stapjes en niet voor de komende 3 jaar. Ook geeft het levellen (dus veel spelen) niet genoeg voldoening.

Bugs: Het blijft elke patchronde weer billenknijpen of er weer nieuwe bugs bijkomen, of dat oude bugs weer terugkomen. Rechtopstaande lijken, onzichtbare vijanden, respawn bug, tanks die al kunnen rijden voordat de mannetjes kunnen lopen, crashes en performance problemen. Het zijn er simpelweg te veel.

Cheaters: Dit is voor mij een belangrijke. Het worden er steeds meer en er lijkt wel niets aan te gebeuren. Als Dice cheaters niet serieus neemt, dan nemen ze hun spelers niet serieus. Er is niets zo vervelend als iemand met een machinegeweer 82 headshots zien schieten. Spelers gaan schelden. Servers lopen leeg. De sfeer wordt slecht. Als er geen stappen worden gezet met anti-cheat software, zorg dan voor traditionele server admins die spelers kunnen kicken en/of (tijdelijk) kunnen bannen. Er zijn zat mensen die zo’n rol kunnen vervullen. Neem het in ieder geval serieus. Meldt er wat over als game ontwikkelaar. Er zijn zat games die al zijn verziekt door cheaters, zoals PUBG.

Eigen (huur) servers: Dit duurt veels te lang voor het komt. Veel spelers zijn al weg, doordat er elementen zijn die ze niet aanspreken. Laat mensen een eigen server draaien met de server regels die ze aanspreekt. Geef platoons de mogelijkheid een eigen homebase te hebben. Deze feature is al meer dan een jaar te laat!

Nerfs/boosts : Op dit moment zou ik niets meer aanpassen. De Fliegerfaust mag misschien ietsjes minder, maar dat wordt al getackeld. De TTK aanpassingen zorgt straks al voor de nodige frustratie onder de spelers.

High pingers: Doe iedereen een lol en zorg voor een maximale ping van 125 of iets dicht bij deze waarde. Meer dan dat en alle aiming wordt verkloot. Meer dan 3 minuten een ping van 125+ en je zou een autokick moeten krijgen.
High pingers: Doe iedereen een lol en zorg voor een maximale ping van 125 of iets dicht bij deze waarde. Meer dan dat en alle aiming wordt verkloot. Meer dan 3 minuten een ping van 125+ en je zou een autokick moeten krijgen.
En hoe moet ik dan spelen met gamers die bijv. in Zuid-Afrika wonen? Deze worden dan gekickt, en waarom? Het anti-lag systeem is voor de mensen met een high ping een groter probleem dan de mensen met een lage ping, die merken er niks van. Het probleem zit hem eerder in een onstabiele/schommelende ping.
Hoe vervelend dat ook is, geografisch is Zuid Afrika te ver weg om een ping te behalen die in de regel als acceptabel wordt gezien. (rond 150ms)Het is niet voor niets dat elk continent zijn eigen servers heeft.
Team Balance: Dit is en blijft een verschrikkelijk iets. Het is zeer zeldzaam dat je een game treft waar de balans goed is. Of je loopt er zo overheen, of je krijgt een pak slaag van hier tot Tokio. Servers lopen snel leeg bij een inbalans.
Je kunt er wel wat aan doen; meestal spelen spelers een paar potjes op een server. Het volgende potje verdeel je de goede spelers en de slechte spelers wat eerlijker. Je probeert de spelers wel zoveel mogelijk aan dezelfde kant te laten spelen als het vorige potje en verschuift er maar 1 tot 3 spelers. Anders wordt de kans op overcorrectie erg groot. De rest (middenkader en nieuwe spelers) laat je kiezen tot een bepaalde drempel van onbalans (-2 tot +2 spelers).
TTK ben ik volledig met je eens, echter vind ik wel dat alle wapens wat beter gebalanceerd mogen worden. Headshot is een headshot imho, of je dat nu met een pistool, sniper of machine gun doet, zou evenveel damage moeten doen.
Daarnaast vind ik momenteel tanks echt veel te OP, je doet er als infantrie heel weinig tegen en dat terwijl er vaak maar 2 tanks per zijde beschikbaar zijn. Splash damage mag echt wel een stuk minder en 2-3 RPG raketten (afhankelijk van waar je het raakt op de tank) zou een tank gewoon op moeten blazen.
Ik vind een hogere TTK geen probleem. Daar wordt wel enorm dramatisch over gedaan.

Met een hogere TTK kan je iets vrijer rondlopen. Met lagere TTK heb je hogere kans dat iedereen blijft campen.
de game kan wel iets meer campen gebruiken run en gun met een sub machine geweer is te makelijk o het moment
En wat is de tickrate dan van multiplayer?
Voor mij persoonlijk - als battlefield diehard - hebben ze het helemaal naar z’n grootje geholpen. De TTK was al belabberd lang, en dat wordt nu alleen maar erger. 2 goedgeplaatste kogels moeten genoeg zijn. Jammer dat de serie de ditmaal écht de arcade-kant opgaat: Vliegtuigen id lucht zelf repareren, samurai-zwaarden, headshot geen insta kill. Als ik toch lekker aan het zeiken ben, waar zijn de Russen in deze WW2 shooter? :|

[Reactie gewijzigd door WillyJee op 18 november 2019 23:31]

Ik meen me te herinneren dat in de lucht repareren vrijwel altijd in de serie heeft gezeten. Ik herinner me dat ik dat al deed bij helicopters met de engineer load-out in Battlefield Vietnam. Misschien zelfs al in 1942, maar dat weet ik niet meer zeker.
1942 was reload vliegen over startbaan. Repareren was... Voor tanks een repair-depot waar je op moest staan. Vliegtuigen zelfde als de reload dacht ik.

De BF4 manier, landen en repareren als engineer vind ik ook wel wat hebben. Dat repareren in de lucht... Meh. Was Wellicht in BF3 ook zo, weet ik niet zeker meer. (Speelde die eigenlijk alleen bolt-only (knife allowed) HC TDM)
Vliegtuigen kan je in BF1942 alleen repareren door te landen en de hangar in te rijden, of daarbuiten door zelf met de wrench aan de slag te gaan.

Voor de mensen die een potje nostalgie willen ervaren, er is nog een BF1942 server in de lucht:
https://www.gametracker.com/server_info/ax.bf1942.sk:14567/

Deze kan je handmatig joinen via IP, als je de server browser wil gebruiken moet je een fix downloaden, want de Gamespy servers zijn al jaren offline. Ook is er een widescreen fix beschikbaar.
En je moest nog moeite doen om een tank te pakken nu spamt constant dezelfde N00b in een tank.
Ik kan me alleen BF2 BC herinneren met 5 man in de black hawk. 1 piloot, 2 gunners en 2 engineers die dat ding continu repareerde terwijl de gunners met de mini-guns alles kapot schoten.
Dat soort dingen dus. Ik meen me te herinneren dat we dat ook deden in Battlefield Vietnam.
dat dat er toen al niet uitgesloopt is. Zo vreemd en OP.

Bf1942 kon je met een beetje wingwalken de B17 wel repairen maar de fighters moest je echt landen. Je kon wel op snelheid een hangar binnenvliegen (zelfs op de kop :D) en daar werd je dan automatisch gerepareerd

[Reactie gewijzigd door Tusk op 19 november 2019 12:41]

In 1942 kon ik zo'n vliegtuigje bovenop een hangaar landen om te repareren. geweldige tijden waren dat. en naar mijn idee meer skill nodig destijds om een beetje ok te vliegen en landen. tegenwoordig is het allemaal erg arcade (: nog veel meer arcade, het is nooit echt realistisch geweest natuurlijk)
jup helemaal eens!
Klopt, maar in een andere vorm! Vroegâh moest je over een bepaald punt/ runway heen vliegen om een bepaald percentage gerepareerd te krijgen. Nu kan je je vliegtuig zelf rechtschroeven waar dan ook, en het laatste stukje via het supply&repair point. Ik snap absoluut waarom ze dit geïntroduceerd hebben, maar het gaat steeds meer richting arcade. Dat vind ik iig jammer *snik*
Er waren twee manieren om je vliegtuig te reperaren in Battlefield 1942, je kon spawnen als engineer en met de wrench je vliegtuig fixen. Of je kon met je vliegtuig een hangar in vliegen, dan werd deze weer gefixed :)
Of terug ons de keuze geven. Een hardcore server zou ik meteen aan zetten in mijn filter. Kan die vieze spot er inneens uit ook 🤙😁
Liever de allies beter herkenbaar maken denk ik, lig je daar goed verborgen verraad zo'n stip je..
En waar zijn de Nederlanders? In de Rotterdam map vecht je als de Britten terwijl er geen enkele Britse soldaat daar heeft gevochten.
Nederland gaf zich nogal snel gewonnen :|
Ik dacht eigenlijk dat we aan de winnende hand waren in Rotterdam, maar dat na we na het bombardement ons overgaven. Is het niet zo gek, want het was 7000 Nederlandse soldaten tegen 1000 Duitse.
Volgens mij hadden we ons eerst overgegeven, en daarna bombardeerde de duitsers alsnog.
Hier staat dat we ons overgaven na het bombardement in Rotterdam: https://nl.wikipedia.org/...i:_bombardement,_overgave
Voor dit soort dingen mis ik nou een mooie moderne docu. Er zijn qua geschiedenis maar weinig lessen geweest in mijn vroegere klassen die mij echt iets geleerd hebben.

Ook over dingen die toen nog (deels) speelden zoals de Joegoslavische oorlogen. Ben dit jaar naar Kroatië op vakantie geweest en als je daar dan de verlaten gebouwen ziet die gevuld zijn met kogelgaten en er achterkomt dat dit zich allemaal in de jaren '90 heeft afgespeeld (dus niet een oorlog "van voor onze tijd"), dan schrik ik hoe weinig ik daar eigenlijk over weet/wist.

Kinda offtopic, maar mocht iemand een goede tip hebben. Let me know!
Ze maken de game gewoon n00b friendly tegen kerstmis. Bah.
Mwah, het is gewoon redelijk storend als je als sniper verliest van een automatisch geweer omdat hij je 3x body hit van een lange afstand. Dat de dmg naar beneden gaat naarmate de afstand groter wordt is tot op zekere hoogte logisch.
Dan is dat toch niet echt een damage issue, maar een van accuracy? Op grote afstand moet het gewoon ontzettend moeilijk zijn om met een automatisch geweer iemand 3 body shots te geven. Zeker gezien recoil enzo.
Spel gebruikt toch echte physics voor de projectielen (itt hit-scan)? Dat kan toch makkelijk random afwijkingen krijgen na x meter, zeker wanneer uit de heup geschoten of bewegend etc.
Mee eens, ik weet niet zeker of dit het probleem is wat ze willen aanpakken hij DICE, maar als dat wel het geval is hebben ze het (hopelijk) zo opgelost.
Dan moet dat wel opgevoerd worden voor automatische wapens zo is er niks aan. Ik word als bold action gebruiker constant over lopen door auto run en gun types niet echt leuk

[Reactie gewijzigd door tim-1996 op 24 november 2019 19:32]

Dit dus, dezelfde reden dat ze vorige keer de TTK hebben verhoogd. Toen met zodanig protest teruggedraaid na de kerstperiode, doen ze het gewoon nog es maar erger.
Ze willen niet dat de nieuwe potentiële cosmetic kopers te snel afhaken natuurlijk.
Ik ben ook wel benieuwd hoe dit werkt met het attrition model in het spel, dus het starten met beperkt aantal resources en onderweg resources moeten verkrijgen van team-mates en structures. Of bestaat dat niet meer?
Ik vind de pacific update de positieve uitzondering. Veel van de andere maps waren eerder een verplicht nummertje (grindfest) maar met die 2 pacific maps vermaak ik me een stuk beter dan de rest. Ik vind het ook belachelijk dat de ttk omhoog gaat.... ze lijken er alles aan te willen doen om de n00bs te pleasen want hoe makkelijk er wel niet cheater word geroepen in BF:V is echt belachelijk en bovenal bloed irritant... ondertussen komt door alle valse beschuldigingen de aandacht minder op de echte cheaters te liggen.
Btw samurai zwaarden waren geen rariteit in het japanse leger in WW2, ze zijn zelfs voor het leger in massa productie gemaakt... Dus dat heeft juist minder met arcade te maken en meer met realisme. Voor de rest ben ik het wel met je eens, en ook bij deze BF is het spel een jaar na release pas eigenlijk hoe het hoorde te zijn... maar zoals altijd is het too little too late... ze moeten bij EA eens spellen af gaan maken voor release. Nu krijg je een halfbakken beta met maar een paar maps en word er content toegevoegd die er vanaf dag 1 al in had moeten zitten onder het mum: "free dlc"

[Reactie gewijzigd door Skyfox85 op 18 november 2019 22:27]

Als je ff mijn hele reactie zou hebben gelezen dan zou je ook dit hebben gelezen: "ondertussen komt door alle valse beschuldigingen de aandacht minder op de echte cheaters te liggen."
Met de echte cheaters bedoel ik onwerkelijke scores zoals in de screenshots die jij aandraagt. Er zijn nu tig n00bs die mensen met een 10-5 k/d reporten bij EA... dat is lekker werken voor de mensen die de echte cheaters een ban willen geven.... die moeten er dus enorme aantallen valse beschuldigingen uitfilteren en de echte cheaters eruit pikken... Ik ben namelijk zelf ook vaak genoeg vals beschuldigt omdat ik aan het snipen was of met een vliegtuig bezig was en daardoor een zee gunstige k/d voor elkaar kreeg. Of door als medic hoog te scoren met veel revives en heals + flag captures en self heals ipv heel veel kills. Er zijn te veel gasten die dan direct cheater schreeuwen of Skyfox report! zeggen... Daar doel ik op. Want daardoor komt door noobs die het spel niet begrijpen de aandacht niet op die echte cheaters te liggen.

[Reactie gewijzigd door Skyfox85 op 27 november 2019 13:49]

Klopt, maar kan niet zijn dat bv een sniper een snellere kogeldrop heeft dan de andere wapens. Ik speel graag als sniper maar in bfV is het te belachelijk, ik zie na het schot de kogelbaan naar beneden gaan bv na 80m of 100m afhankelijk van het wapen. Als dan een assault met een machinegeweer terug vuurt dan komen zijn kogels pijlrecht op zijn doel af.

[Reactie gewijzigd door Manderlay1 op 19 november 2019 21:35]

Eens. Als sniper rondlopen in bf5 is ronduit waardeloos. Met bolt-action rifles voldoet alleen een headshot om iemand in één keer om te leggen. Ik vind dat soort dingen gewoon zo jammer. Dit had in potentie een onwijs veel betere game kunnen zijn... ruwer, harder, en scherper. Alle USP’s van de battlefieldgame zijn hun glans (deels) verloren. Stiekem hoop ik dat ze wat meer gaan focussen op realisme, en ohja, nokken met al die patches die het spel overhoop gooien.

Zo. Dat is eruit.
Battlefield 3 - Close quarters Hardcore mode was voor mij geweldig.

Bolt action sniper, met red dot en gaan met die banaan.

Door de belabberde TTK ben ik gestopt met spelen vanaf week 1.
TTK langer maken in een spel wat op de PC vergeven is van de cheaters. Tja.

Voor de cheaters veranderd er vrij weinig, voor de legitieme speler wordt het exponentieel moeilijker omdat die nou eenmaal een deel van zijn schoten mist. BFV was al een behoorlijke aanfluiting, maar dit is simpelweg einde oefening.
Samurai zwaarden die waren er wel degelijk
Reviving na een headshot...das lachen...
Video van spot systeem
https://www.reddit.com/li...ldV&utm_content=t3_dwueiv
Primarily, our intent isa to reduce the amount of time that players spend differentiating between friendly and enemy soldiers, and in a bid to reduce instances where players are being surprised by Soldiers that are making the most of prone gameplay on busy maps
Wat dus totaal geen nut heeft, want het systeem werkt enkel met een LoS op de speler, dus die 'duik om het hoekje en schiet je teammaat' blijft gewoon nog voorkomen, omdat die spelers pas zichtbaar worden als je ze ziet.

Nog een feature, een melding boven de radar dat je 'spotted' bent.
https://www.reddit.com/li...ldV&utm_content=t3_dwueiv


grendelgeweren.. boltaction rifle? Geen idee.
Nooit gesnapt waarom ze het oude spot systeem uit BF2/3/4 niet gewoon overgenomen hebben, dat werkte toch perfect?
Dat systeem (3D spotting) wordt juist gehekeld door heel veel spelers omdat het te makkelijk te misbruiken is door gewoon Q (of de equivalente knop op console) te spammen, in de hoop een vijand te markeren om hem vervolgens zonder al te veel moeite neer te halen.
Simpel in te perken door het spotten op een cooldown te zetten ipv te kunnen spammen, ga je er heel anders mee om.
Dat was in Bad company 2, vziw, in ieder geval al zo. Alsnog kan je door smokes heen een lucky mark krijgen en iemand afschieten terwijl je die zonder dat systeem nooit zou hebben gezien. Ook op lange afstand was dit vaak oneerlijk. Dorito shooting noemde men het destijds.
Je zou denken dat ze het icoontje onderhevig kunnen maken aan bijv. smoke, maar dan heeft het weinig waarde meer. Misschien iets om vijanden subtiel beter zichtbaar te maken?
Als er een verschil is in client sided smokes/anderzijds gezichtsbelemmering en de spotting server sided (Of andersom, voor redenen.) zul je dit altijd gaan houden.
Je zou dan de methode van Apex kunnen nemen waarbij een spot/mark op basis van locatie is en niet op basis van een speler, en dus ook niet meebeweegt.
Dat is in principe zoals het nu is. Buiten tanks, vliegtuigen en een incidentele spot op een persoon worden slechts locaties gemarkeerd. Als de vijand zich daar bevindt is dat slechts een indicator voor je teammaten.

Voor mij hoeven ze niets aan te passen. Met de introductie van The Pacific mappen is het speelplezier voor mij in ieder geval terug v.w.b. BF5. Laten we dat zo houden.
Maar was 'te simpel', zelfs na BF4 met die dacht 5 sec cooldown had je veel mensen die gewoon bleven spammen met spots, net als BF1 met de flaregun (ding had een gigantische radius), je kon bijna gewoon knop auto-press laten gaan om die zooi maar te blijven spotten.
Ik speelde bf3/4 alleen op HC, die hele minimap mag mij gestolen worden
Vond ik ook het leukst. En het oppassen dat je geen teamkills maakt (en zelf oppast waar je loopt) vind ik ook een mooie extra aan de spelbeleving.
Ja FF was ook belangrijk aandachtspunt dan. Waardoor je ook met wapens welke grote imoactrange hebben veel voorzichtiger bent
BF2 had nog geen 3d spotting, en dat was fantastich. Er zijn wel meer zaken uit BF3, waarvan er veel van BFBC 2 kwamen, die me mateloos irriteerden. Zo ook supression, wat je ook minder accuraat maakte en een extreem blurry scherm gaf. verder nog de super scherpe verlichting van de zon en lampjes die je volledig verblindde. Ik was juist blij en vermaakte me goed met BF V omdat deze zaken er uit waren. Gewoon iemand zelf zien en hoppa. Er is wel een probleem met visibility, maar ik weet niet of dit nou de oplossing is.
Jammer dat het oude spotten niet terug komt. Of minstens in een wat betere vorm want het oude Q spammen van 3 en 4 was ook vrij idioot. Maar nu moet je die flares hebben, die alleen de recon class heeft, welke zich meestal niet op de frontline bevindt gezien de range. De spotting scope lijkt niemand te gebruiken alhoewel die op een paar maps echt ontzettend baas is. Als ik er zin in heb is het wel geinig om met 0 - 0 een topscore te halen.

Maar dit is wel een verbetering, door die achterlijke hoeveelheid pakjes raak ik vrij snel het overzicht kwijt wie er bij welk team hoort. Als je pech hebt staat er iemand van je team ergens achter die vijand op de map "oh blauw/groen vakje, geen threat". Dit was in voorgaande Battlefields veel minder een issue.

Een wat hogere TTK is niet zo heel erg, en op de nieuwe -vind ik dan- erg chaotische maps misschien wel een erg mooi plus punt.

Ik ben verder benieuwd, nu zo'n tijd na de launch is BFV toch wel een hele hoop verbeterd en geeft het mij nu wel een veel beter Battlefield gevoel dan dat het dat deed tijdens launch. Het speelt wel lekker weg en ik verlang ondertussen nauwelijks nog naar BF4. Al mis ik nog wel maps zoals Golmud met die hoeveelheid voertuigen. Daar zijn er naar mijn mening gewoon veel te weinig van in 5. En er mogen wel wat meer Grand Operations bij komen. Dat en Breakthrough zijn voor mij toch wel de leukere modes, erg mooie toevoeging op conquest.
Recons zitten vlak bij de caps, snipers liggen in bergen die hebben geen flares. Ik zie zat recons die mee vechten en geen sniper gebruiken
Ja wat doen die duitsers op iwo jima 😀
Ik zag hero skins rondlopen die ik liever ergens anders zie.
De pacific mappen spelen wel heel lekker.
Het battlefield gevoel kwam wel even terug hoe anders het ook is dan 1942
Lame. Meer kan ik er niet van maken. Time to kill is al veel te hoog in bijna elke game.
Als ik je in je knikker schiet ben je klaar zo simpel is dat.
Bij sommige wapens heb je gewoon een halve mag nodig en dat slaat echt helemaal nergens op en haalt alle aim skills uit games.
Daarom speel ik ook bijna alleen hardware.
De snelste wint zo is het en zo moet het zijn.
Er zit gewoon totaal geen realisme meer in games en het is allemaal voorgekauwd voor no offense noobs en de grote massa die niet snel genoeg zijn en zo minder skills nodig hebben om toch het gevoel te hebben goed te zijn en zo langer de interesse van gamers vast te houden en de kans op het kopen van meer onzin te vergroten.

Er mag van mij echt veel meer aandacht komen voor meer hardcore only servers.
Daar moet je het meer hebben van tactiek en snelheid ipv spray en pray dat de server jou kogeltjes regen als eerste registreert.
'Bij sommige wapens heb je gewoon een halve mag nodig en dat slaat echt helemaal nergens op en haalt alle aim skills uit games.'

Juist niet. Hoe meer kogels je moet raken, hoe meer aim er JUIST toe doet. Je moet dan namelijk over langere periode on-target blijven. Mensen met goede aim worden dan beloond. Mensen die niet zo goed zijn met mikken leggen het dan eerder af dan mensen die gewoon wel goed kunnen mikken. Zo simpel is het. Ze zullen verder ook vast wel goede headshot multipliers inbouwen waardoor ook headshots maken nog steeds het go-to ding zal zijn.

Ik kan het alleen maar aanmoedigen. Op dit moment voelen alle wapens heel generiek aan. Alles voelt werkelijk hetzelfde aan. Er zit geen skillbased recoil management in. De eerste paar kogels zijn altijd recht op het target maar daarna volgt er een random recoil patroon dat je helaas niet kunt leren. Ik heb mijn interesse al lang geleden verloren in de game. Af en toe slinger ik nog een potje aan maar het geeft mij niet meer het Battlefield gevoel. De shoot mechanics zijn wat mij betreft op een all time low en slechts een haar beter dan BF1 wat echt een draak was.

Laat ze maar wat nieuws proberen. Wie weet slaan ze de spijker op zijn kop en komt de fun weer terug in de game. Ik hoop het echt. Want ik mis een goede Battlefield shooter.
cc @computerjunky
Mensen die niet zo goed zijn met mikken leggen het dan eerder af dan mensen die gewoon wel goed kunnen mikken. Zo simpel is het.
Ook niet geheel waar, zowel de hc als de normal modus hebben beide hun aparte benodigde skillsets.

Voordeel HC. HC vereist meer map knowledge en wanneer deze te gebruiken (waar cover en geen cover is bv) en zeker ook aim, al dan meer vooral snel direct raak en on point kunnen schieten (twitch reactie). Voor mij persoonlijk veel meer belonend, met slimme 'plays' kan je makkelijk 10+ mensen uitschakelen.
Nadeel HC. Je kan snel door campers en geluksvogels worden uitgeschakeld.

Voordeel Normal. Idd je moet langer op een target tegelijk kunnen schieten wat ook een vorm van skill is. Daarnaast heb je als je niet goed snel kan aimen (de twitch reactie) heb je meer kans om te reageren. Je bent minder snel slachtoffer van een enkele camper.
Nadeel Normal. Je hebt vaak weinig kans om grote groepen om te brengen doordat je (te?) veel kogels en tijd nodig hebt. Daarnaast maakt het vaak niet erg veel uit hoe goed het individu is; maar als je een engagement hebt waar meerdere tegelijk op je schieten je nooit genoeg tijd hebt om adequaat te reageren en de slechtere persoon dus wint omdat hij niet alle damage zelf doet.

Daarom haat ik bijvoorbeeld apex ook met zijn erg lange TTK, voor mij ligt de ideale TTK ergens tussen HC en Normal mode.
Alle voordelen die je bij HC opnoemt zijn allemaal ook van toepassing op de normal modes. Hardcore vereist niet meer map kennis dan normal. Is gewoon in beide modes even belangrijk. In hardcore word je wel sneller afgestraft ja, maar dat is gewoon altijd het geval omdat de TTK vaak veel te laag is om uberhaupt te kunnen reageren. Dan kun je nog zo veel map kennis hebben, als je van waar dan ook als eerst beschoten wordt kun je eigenlijk niet meer reageren. Twitch aim is net zo belangrijk in normal. Hoe sneller jij max damage punten op iemand kunt doen hoe beter en vergroot alleen maar de kans dat jij als winnaar uit het vuurgevecht komt. Maar sowieso; map kennis en positionering is natuurlijk gewoon altijd belangrijk als je het écht goed wilt doen. Ongeacht de gamemode.

Sowieso boeien op dit moment al deze dingen niet echt in BFV. Qua game mechanics is er weinig tot niets te leren. En als je al iets probeert (bijv crouchen tijdens schieten om bullets te ontwijken) dan wordt je hier voor afgestraft met je aim. Daardoor is het dus bijna niet mogelijk om betere mechanical skills te ontwikkelen dan mensen die dit niet gebruiken/abusen.

Qua shooting mechanics is het ook niet interessant om eerder genoemde redenen. Recoil is nog steeds random en niet echt leerbaar. Ik vind het allemaal maar een jammere bedoeling. Lager kunnen ze niet zinken naar mijn idee, dus ik juich alle verandering van harte toe. Wat is het ergste wat er kan gebeuren? Veel slechter dan dit kan het niet worden. Enkel nog beter, hoop ik.

[Reactie gewijzigd door DAMAGE op 18 november 2019 22:50]

Zo moeilijk is dat niet met wapens zonder enige recoil(Thompson, souomi, mab ,stg, sturmgewehr en ga zo maar door.) Van mij mag de ttk omlaag en meer recoil met meer damage op de wapens. De wapens die ik op noem worden standaard gebruikt en zie je verreweg het meeste voor bij komen.

Dit is niet de eerste Battlefield waar dit gebeurd. Elke Battlefield heeft noob friendly wapens, waar de vaak betere spelers misbruik van maken.

Snipers met een (kleinere) sweetspot zoals bf1.

Minder spray wapens, belachelijk dat wapens van medics 50 kogels hebben zonder enige recoil. Zelfde geld voor assault, je heb nagenoeg geen kans tegen die 2 classes. Dit was in andere bf wel anders.

Iets meer ammo voor semi en bolt Action wapens.

Dit is voor mij het belangrijkste wat er mag veranderen.

[Reactie gewijzigd door djduijs op 19 november 2019 10:17]

Ja die medic wapens zijn vrij skill-loos wat jammer is voor de gene die het gebruikt en frustrerend voor de ontvanger. Er zit een hele nare random recoil op waarmee je op iets langere ranges gewoon kogels moet missen. Dit kun je met geen enkele skill op target krijgen. Erg vervelend. En van dichtbij hit je met hipfire alles en zonder enige moeite. Maakt het voor mij niet echt leuk en geen uitdaging om mee te spelen ook.

Ik hoop dat ze wat meer skill in de game brengen. Ik begrijp dat er noob friendly shit moet zijn om ook de noobs te cateren maar dit is wel heel erg.
Ieder z'n plezier, ik heb ook nooit begrepen dat je niet als 'lol server' die TTK jesus ver omhoog kon gooien. Uit de oude tijd van MAG op de PS3 waar een behooooorlijke TTK op zat (als 'tank' kon je zelfs aardig lang in leven blijven), gaf mij een veel tactischer element van elkaar 'uitroken' en daar had je gevechten op nodes die rustig 20-25 minuten duurder voordat 1 team pas echt helemaal neer was. je was zo traag als .. nouja.. traag, maar je kon daar zo tactisch mee spelen, dat is nog steeds mijn favo shooter.

Misschien kom ik uit andere 'fps genre' dat mij een hoge TTK trekt dan de 'instagib' van vele shooters, 20 minuten vechten om 1 plek ipv paar insta kills en weer naar de volgende plek.
Ik vind het prima als de meer skilled spelers een dedicated modus hebben en eigen servers, voor ieder wat wils.

Ik ben relatief casual, speel vooral conquest en kijk niet alleen naar K/D, en merk dat voor mensen als mij BFV frusterend moeilijk is, met heel erg veel onverklaarbare deaths.

Ik speel BF sinds BF3 en alleen in dit deel heb ik er zo veel last van. Het spel is technisch gewoon niet in orde. Gisteren besluipte ik een speler van achteren, die zag me niet, ik nader tot op 1m en schiet een compleet assault rifle op hem leeg.

Het doet 75% damage, de speler draait zich om, lijkt willekeurig te schieten en instakilled me. Dat is toch absurd? En echt geen uitzondering, schering en inslag.

Als iemand beter/sneller is dan me, is een death rechtvaardig. Dit is gewoon een loterij, erg frustrerend.
Bekenbaar verhaal,
In de eerste 5 minuten weetje vaak al of de loterij de luck of lag bij het tegenpartij of bij jouw neer legt,
Soms scheelt het om met een hogere ping (100) te gaan spelen
Ga jij dan hell let loose spelen, beschrijft alles wat je wilt :)
interessant ik heb hem even gepind.

Al lijkt machine gun nog altijd een beste reeks kogels nodig te hebben maar niet zo extreem als BF.
Lijkt verder ook nog een alpha en ga zeker niet betalen voor early access maar misschien volgend jaar ergens.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 18 november 2019 22:23]

Post Scriptum kun je ook nog overwegen. Binnen nu en een paar weken komt er een nieuwe update uit waarbij ze de engine updaten waardoor alles er beter uit gaat zien en waarbij de performance ook een dikke boost gaat krijgen. Je kunt op je vingers na tellen dat er dan ook een sale komt, dus dat spel kun je dan goedkoop op de kop tikken.
Escape from Tarkov al geprobeerd? Schijnt erg realistisch te zijn. Ik zelf heb alleen video's gezien. Lijkt mij wel wat voor jou.
Tarkov is een van de spannendste games die ik ken... super game!

Zie mn review:

productreview: Escape From Tarkov, macOS, Windows review door millman

OT: Ik speel dagelijks nog een potje bfv.. ik geniet elke keer weer. vanaf bf2 alles gespeeld en kon me met elke wel vermaken.
Nu wordt iedereen een kogelspons.
Inderdaad, had dan met een hardcore modus gekomen en deze TTK lekker in normalmode gehouden.
Het is ook nooit goed hè..

Wordt er eindelijk wat gedaan aan iets wat vanuit de spelers aangegeven wordt, is het wéér verkeerd.
TTK was al lang zat, nog langer maken snap ik niet. TTK van Battlefield is al hoog vergeleken met andere shooters.

Maar het ergste van deze update is het nieuwe spotsysteem. Ben zelf geen camper maar dat je slecht zichtbaar bent vind ik goede toevoeging. Er zijn mensen die er problemen mee hebben maar dit is niet de oplossing. Autospot op alles voor je.... belachelijk!
Hoezo? Het was in de beta juist goed, alleen bleef het netcode probleem dat data met te grote blokken verzonden werd, dus leek het alsof je soms in 1 keer dood ging uit het niets. Vervolgens hebben ze over tijd meerdere keren alles op de schop genomen terwijl dat nergens voor nodig was. Als een kip zonder kop gaat DICE aan het werk met deze Battlefield.
Battlefield 3 heeft het perfect. Alles aan dat spel is beter dan bf5. Recoil, spread, tkk. Bf3 is de benchmark en bf5 doet het niet goed.
Elke extra kogel op een 350RPM wapen is 16ms per kogel..
DICE/EA, staat compleet los van de werkelijkheid. Na het hele circus vorig jaar (ongeveer zelfde tijd) omtrent de TTK gaan ze nu wéér dezelfde fout maken. Na de Pacific update was naar mijn mening de stemming positief gezind. Maar die is straks (eigenlijk nu al door de aankondiging) 180 graden gedraaid. Ik sta er echt versteld van hoe ze zo verschrikkelijk wisselvallig kunnen zijn. De vraag is ook hoeveel krediet ze nog hebben bij hun aanhang, want dit is naar mijn mening niet meer serieus te nemen. Ik ben wel benieuwd hoeveel online spelers zij maandelijks nog hebben, kan het zo 123 niet vinden.
Ik sta er echt versteld van hoe ze zo verschrikkelijk wisselvallig kunnen zijn.
Het is redelijk simpel. De huidige gameplay trekt niet echt spelers en men hoopt dat met een update als dit het tij gaat keren en spelers terugkomen. Dat zal eerst in elk geval voor even zijn, omdat bestaande spelers willen kijken of de game nu wel lekker speelt. Maar vraag is hoe lang het zal gaan duren.
Allemaal achter de feiten aanlopen tactieken. Betreft de verandering van de TTK is er vorig jaar al genoeg over gezegd. We weten hoe dat is geëindigd... Ik snap gewoon niet waarom je je dan opnieuw in je polsen zou snijden. Het is gewoon een dikke vinger naar de spelende community, want daar verdienen ze vrijwel niks meer aan. Ja, natuurlijk moeten ze geld verdienen, maar dit is volgens mij niet de juiste manier.
Allemaal achter de feiten aanlopen tactieken.
Ik zie geen andere reden waarom men dit alsnog zou doen bij een game die op sterven na dood is qua spelers aantallen.
Ik snap gewoon niet waarom je je dan opnieuw in je polsen zou snijden.
Zie het als ultieme poging om de game erbovenop te krijgen.Het gaat erom wat de massa vind van de game, niet die ene fanatiekeling die liever een sim-achtige shooter heeft, want bij de massa ligt nu eenmaal het meeste geld.
Het is gewoon een dikke vinger naar de spelende community, want daar verdienen ze vrijwel niks meer aan. Ja, natuurlijk moeten ze geld verdienen, maar dit is volgens mij niet de juiste manier.
En men wil wel weer verdienen eraan en dus neemt men drastische maatregelen.
lijkt wel of ze niet meer weten of ze BF willen zijn of CoD
Zoals op reddit al aangegeven, de vakantie periode komt er aan, wat kans op meer spelers is! Daarom voeren ze deze aanpassingen in, zodat de beginnelingen niet gelijk van tafel geveegd worden!

Ik ben wel benieuwd of ze het werkelijk gaan invoeren. De vorige keer dat ze de TTK changes live maakte heeft het een paar dagen geduurd dat men het weer terug draaide omdat de gehele community over de zeik raakte! Dit is nu ook weer gaande, dus nogmaals ik ben benieuwd!
Wederom kansloze poging van Dice/EA om het spel toegankelijker te maken voor kerstzieltjes die het misfortuin hebben van dit uit-de-budgetbak-geviste spel te krijgen. Ik speel het spel sinds de beta en ondanks de ongelukkige trailer en bugs, zat de basis wel heel goed in elkaar. Maar na release en de eerste patchrondes met o.a. zeer bedenkelijke wijzigingen rond de TTK als luie fix voor de one-hit-death lag problemen is het spel gewoon verder bergaf gegaan. Als speler werd je op een hongerloon gezet wat betreft content updates. De content die dan nog uitkwam was ook gewoon matig. Net goed genoeg appeal om die paar nieuwe guns te unlocken en dat was het dan. De Pacific update is qua look terug meer richting Battlefield aan het gaan, maar ondanks dat is en blijft het gewoon een spel zonder ziel dat zich enkel staande kan houden door de luide en epische soundtrack. Zet de in-game muziek maar eens af en de game-ervaring zakt in elkaar als een fletse pudding. Zoals één van de vele Amerikaanse komedies met een lach-band. Verplichte lach-band weg en opeens is de humor zoek.
Ik hoop dat de Dice leegloop qua medewerkers ons nog de kans biedt op een nieuwe studio dat het Battlefield gevoel van 1942 en BF2 terug kan halen. Hoop doet leven.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee