Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Samsung brengt 240Hz-Odyssey-gamingmonitoren van 49 inch uit

Samsung brengt tijdens de CES-beurs zijn eerste monitoren in de Odyssey-reeks uit. Het gaat onder andere om een 'curved' qled-monitor van 49 inch met een verversingssnelheid van 240Hz. Ook komen er twee kleinere displays uit van 27 en 32 inch groot met lagere resoluties.

Het zijn Samsungs eerste monitoren onder de merknaam Odyssey. De meest opvallende monitor is de G9. Die is 49 inch groot en is gebogen. Het apparaat heeft een dqhd-resolutie van 5120x1440 pixels en een verhouding van 32:9. De verversingssnelheid is 240Hz, en de responstijd 1ms. De maximale schermhelderheid is 1000cd/m². De monitor is gebogen in een kromming van 1000R. Samsung brengt daarnaast ook een goedkopere monitor uit met een iets minder goed display. De Odyssey G7 heeft dezelfde kromming en dezelfde verversingssnelheid van 240Hz, maar komt in uitvoeringen van 27 en 32 inch uit. De resolutie van die beeldschermen is met 2560x1440 en een verhouding van 16:9 een stuk lager. Ook de helderheid ligt lager op 600cd/m².

Alle nieuwe monitoren ondersteunen zowel AMD's FreeSync 2 als Nvidia's G-Sync. Prijzen van de monitoren zijn nog niet bekend. Wel zegt Samsung dat de apparaten in het tweede kwartaal van dit jaar uitkomen.

Door Tijs Hofmans

Redacteur privacy & security

03-01-2020 • 18:34

69 Linkedin Google+

Reacties (69)

Wijzig sortering
Dat is wel echt een hele overdreven curve zeg, het nut van de 49 ontgaat me een beetje, om de resolutie aan te sturen tot 240fps heb je toch wel een vlink bakbeest nodig, denk niet dat je dat red met een titan RTX, en esport games ondersteunen meestal ook niet de verhouding.
Het nut van de overdreven curve zie ik wel in als je bijvoorbeeld een opstelling hebt met een racestoel. Nu zie je veelal 3 beeldschermen.
Ik lees vooral dat het beeld dan zo vervormd wordt dat je beter af bent met 3 aparte schermen
Dat lijkt mij niet, @Waarez kan jij dit bevestigen/ontkennen?
Curve is even aanpassen, nadien voelt het aan zoals een dual / triple-monitor setup. De curve is een gewaarwording dat je onbewust volledig aan kant zet na een tijdje. We zijn nu al 3 maanden overgestapt op curved, en geen van de collega's heeft het klagen ernaar.
Same here, wel iets minder curve maar je kijkt er best snel langs, tijdens het gamen is het ook veel minder zichtbaar dan in applicaties .

Mijn volgende monitor wordt nog groter en meer curve (stiekem hoop ik dat ik deze Samsung kan betalen/verantwoorden).
Ik ben in de markt voor 2 grote monitoren en zit nu te denken aan een formaat van 32".

Van alle curved schermen die ik tot op heden in het echt heb gezien kan ik niet zeggen dat het voordelen biedt. In spellen misschien maar ik ben er zo een die applicaties verdeelt over de schermen. Nu heb ik op het werk en thuis 2 redelijk grote schermen (27") en het verdelen van vensters over deze schermen geeft rust.

De keren dat ik heb kunnen spelen met de curved schermen gaf niet datzelfde gevoel. Office-applicaties bijvoorbeeld zaten al snel niet meer in hun 'eigen' ruimte maar overlapte elkaar wat minder rustig oogt. Nu heb ik korte ervaringen en dit is iets waar je aan kunt wennen?

Het is net even te duur om uit te proberen. Voor het werk zou ik er nog iets bij kunnen voorstellen maar thuis? Ik maak ook muziek en heb de applicaties en VST's strikt verdeeld over de verschillende schermen om overzicht te bewaren. Met een curved schermen zie ik daar een uitdaging.

Voor het goede zou ik eens een maand lang met een setup met een curved scherm(en) moeten spelen om er definitief een goed idee bij te krijgen. Misschien is het wel de nieuwigheid hoor want ik heb al dual en triple monitor-setups sinds het CRT-tijdperk en vandaag de dag kun je jezelf geen setup met 2(!) 22" CRT-monitoren meer voorstellen maar destijds was het de bom (en je had geen plek meer op het bureau). :D

Of gewoon de stap maken? Het is al vaker gebeurd dat iets vreemds heel goed bleek te bevallen maar toch, dit worden geen prijzen om een avontuurtje mee te beginnen. ;)

Edit:

Nog een nadeel dat ik vergeet. Op een breed curved scherm een presentatie maken leidt tot afwijkingen in het eindresultaat. Terwijl je een presentatie in elkaar tijgert op een breed scherm kom je erachter dat diezelfde presentatie er op een beamer er heel anders uitziet omdat je met een afwijkend schermformaat bezig was. Hoe is jouw ervaring daarmee? :)

[Reactie gewijzigd door bazs2000 op 3 januari 2020 22:59]

als je niet vooral gamed op zo'n scherm, moet je gewoon een rechte kopen man.
Daar ben ik het niet mee eens. Juist bij de (super)ultrawides is een curve veel fijner werken. Ik heb zelf een 3440x1440 scherm met een kleine 3800R curve. Dat is eigenlijk te weinig curve om in één oogopslag alles op je scherm te kunnen volgen. Een 1900R curve vind ik veel fijner werken.
Ook mee eens, ik heb hier een Acer Predator x34p staan. Ik heb hem eigenlijk gekocht om mee te gamen, maar ik heb daar te weinig tijd voor.

Ik gebruik de ruimte graag om meerdere applicaties naast elkaar te draaien, of meerdere word-documenten tegelijk te kunnen gebruiken. Grote excel-sheets.

Helaas vaak een filmpje ernaast. Werkt heerlijk! Ik had het niet zo fijn verwacht.

Ik moet overigens wel echt heen en weer kijken, maar de Predator x34p heeft geen grote curve (1900R). Het is dat deze schermen zo duur zijn, anders zou ik wel gauw eens een grotere met grotere curve willen proberen.

1900R werkt voor mij prima om lekker op te werken in ieder geval!

[Reactie gewijzigd door Siaon op 4 januari 2020 16:01]

De keren dat ik heb kunnen spelen met de curved schermen gaf niet datzelfde gevoel. Office-applicaties bijvoorbeeld zaten al snel niet meer in hun 'eigen' ruimte maar overlapte elkaar wat minder rustig oogt.
En dat heeft helemaal niks met de curve te maken, maar met het feit dat je met één ipv meerdere schermen werkt.
Op een breed curved scherm een presentatie maken leidt tot afwijkingen in het eindresultaat.
Weerderom geen relatie met de curve.... en de meeste moderne presentatie-tools zorgen er gewoon voor dat de presentatie in de gewenste verhouding gemaakt wordt, Dat was namelijk ook een "issue" bij de overgang van 4:3 naar 16:10 en 16:9
Hoe is jouw ervaring daarmee?
Het is geen enkel probleem op een 21:9 scherm, ik geef gewoon aan dat ik een 4:3 (voor oudere beamers) of 16:9 presentatie wil maken
Om op de benoemde problemen in te gaan. Voor wat betreft office applicaties kun je overlap hebben ja, maar je kunt softwarematig ook je scherm in 2 verdelen. Dan kun je beide office applicaties gewoon maximaliseren zodat het naast elkaar staat, alsof je twee schermen hebt, zonder bezel in het midden.

Overigens voor wat betreft office applicaties, voor grote excel sheets met vele kolommen bijvoorbeeld is super ultra wide echt uitermate relaxed. Zoveel kolommen in zicht. Niet alleen met excel datasets, maar allerlei soorten data werkt dit uitermate prettig. Of dit nu excel is, een postgresql database, SPSS datasets of wat dan ook.

Het nadeel voor wat betreft het voorbereiden van presentaties ervaar ik niet. Powerpoint is volledig instelbaar in je target schermen, en zal overigens zeker niet uit zichzelf ineens omschakelen naar een 32:10 formaat of wat dan ook. Dus eigenlijk zonder ook maar iets te doen verloopt dit al probleemloos.

Ik gebruik nu ongeveer 1.5 jaar super ultrawide en zou echt nooit meer zonder willen. Niet alleen voor wat betreft gaming, maar ook voor mijn overige PC gebruik blijf ik het een verademing vinden.
Ik dacht eerst hetzelfde, zit al een paar jaar op een 34 inch scherm, en ben nu ook in de markt voor een 49 inch scherm.
Echter toen ik mijn 34 inch scherm had gemonteerd aan de vesa mount op mijn bureau kreeg ik pijn in mijn nek van het telkens mijn hoofd moeten draaien om links en rechts goed te kunnen zien.
Platte monitor weer omgeruild voor een curved en voila, probleem opgelost.
Na even erdoor (eerder dagen dan weken) kijken heb ik niet meer het gevoel dat het ding curved is. Ik zou niet zonder meer willen!
Echt ga voor curved, helemaal als je lange componeer sessies hebt. het verdelen over 1 scherm van de VST's als je beeld maar groot genoeg is geeft net zoveel overzicht, en anders laat je het scherm als 2 functioneren met 2 inputs (en dus 2 outputs van je computer) zoals psychodude beschrijft

En ja je hebt gelijk, uitproberen is slim, heeft mij over de streep getrokken.
Wel vraag ik me af of de curve van deze niet net iets te overdreven is, maar er zijn meer alternatieven, 100hz is voor mij als coder b.v. meer dan genoeg.

[Reactie gewijzigd door Artimunor op 4 januari 2020 11:53]

Speel sinds dik jaar op curved monitor van Samsung en was na half uur al gewend aan scherm
Dat lijkt me ook. Een game blijft gebruik maken van orthogonale projectie, ook al curve je het scherm nog zo enorm. Zou zeggen dat je dan een bolle projectie nodig hebt a la fisheye.
Het is helemaal geen probleem, we hebben deccenia lang gebruik gemaakt van schermen met een curve (alleen de andere kant op). Je ogen passen zich gewoon aan en zijn er na korte tijd aan gewent.
Heb je mijn reactie gelezen? Het gaat in dit subdraadje (of op zijn minst in mijn reactie) helemaal niet over of je kunt wennen aan de curve, het gaat erover of de vervorming op 32:9 nog een beetje in de hand te houden is, of dat je toch beter af bent met 3 schermen in dat geval. En of curved die vervorming al dan niet erger maakt.

Ik denk dat een aantal mensen over het hoofd ziet wat een extreme wide-angle toestanden je kunt krijgen als je een racegame speelt op 32 op 9:
https://content.hwigroup....hlight/980x588/009379.jpg
Let vooral op de hoeken onderin, de auto is enorm uitgerekt. De vraag is wat er gebeurt met die vervorming als je dit bekijkt op een curved monitor.

Dat probleem bestond vroeger ook voor 3 schermen, maar tegenwoordig heb je dingen als nVidia's SMP waarbij je zonder al te veel extra rekenkracht, elk scherm zijn eigen projectie kunt geven:
https://youtu.be/mOtJzOTC5OA?t=217
Hierdoor wordt het perspectief hersteld.

Dit is helaas niet mogelijk met een enkel curved scherm, omdat het een enkele projectie betreft. En dan komen we weer terug op mijn originele punt; het blijft vervormen zolang we een (enkele) orthogonale projectie hanteren voor een heel breed scherm. Of je het uberhaupt fatsoenlijk op kunt lossen met behulp van een enkele projectie weet ik niet.

[Reactie gewijzigd door A Lurker op 4 januari 2020 17:45]

Als ik zo'n racestoel had, zou ik direct gaan voor VR i.p.v. een groot beeldscherm. Heb je ook gelijk je helm gesimuleerd d.m.v. de VR bril :+
Ben ik het niet mee eens en de rede is erg simpel.
Met een racestoel en een beeldscherm.....hoe groot maakt niet uit.....kan je lekker heel de avond lekker racen zonder dat je ogen een opdonder krijgen en je dus minder snel moe word. Met een racestoel en een VR bril ga je echt niet de gehele avond racen aangezien dat veel te zwaar voor je ogen is. Ik denk met een VR bril dat je na 2 uurtjes of zo wel genoeg hebt gehad (en dat is ruim genomen).

Dus nee dank je tegen VR en geef mij maar gewoon een beeldscherm zodat mijn ogen niet zo zwaar belast worden.

Al kan ik je mening wel begrijpen, want Racen in VR is wel supermooi.
De techniek heeft alleen nog teveel nadelen.
VR belast je ogen niet meer of minder, het is ook gewoon een (twee...) scherm. Beetje een fabeltje dat. Sterker nog, als je in de verte kijkt ontspannen je ogen volledig in VR, in tegenstelling tot een scherm waar je altijd dichterbij op het scherm moet focussen.

Nadeel is voornamelijk dat je wat meer van je omgeving bent afgesloten. Voor flight sims heb ik ook een groot scherm en head tracker, maar VR is zo veel beter, echt een andere league, dat ik het scherm niet echt meer gebruik nu.

[Reactie gewijzigd door Zoijar op 4 januari 2020 10:32]

Nah - ik kan met gemak 3-4 uurtjes wegduiken in Elite Dangerous met een HMD op m'n neus en dan is het enkel omdat ik mijn drang naar nicotine niet langer kan uitstellen.
Curved kan ik de hele avond door, VR ben ik na 10 minuten een emmertje nodig omdat ik hondsberoerd word.
Er is meer in de wereld als jou n=1 redenatie. Daarom is er ook voor mensen als ik een oplossing.
Er is meer in de wereld als jou n=1 redenatie.
exact mijn punt dus... ? Well done you.
Ik denk met een VR bril dat je na 2 uurtjes of zo wel genoeg hebt gehad (en dat is ruim genomen).
Ik speel ook elite dangerous op HTC Vive. Resolutie is eigenlijk veel te laag voor de beeldschermteksten. maar ik kan ondanks uren lang met dat ding op spelen. Maar je hebt opzich ook niet geheel ongelijk, tis iets moeilijker dan andere games.
2 uurtjes is wat mij betreft ook een prima tijd om te spenderen in game alhoewel ik waarschijnlijk avonden zoet ben met VR Asetto Corsa, Project Cars 2 en zelfs Forza 7 als ze die uberhoubt een beetje normaal laten lopen op de PC (wat een drama is dat zeg). Ik moet wel zeggen dat ik totaal geen ervaring heb met VR dus ik kan het alleen van een idealistisch oogpunt bekijken.
Er zijn wel een paar youtubers die dat regelmatig doen en ik denk dat die mensen best lang achter elkaar zo spelen dus het is wel degelijk uit te houden. Als de resolutie en aanverwanten verbeterd worden en dingen als imputlag en de lokalisatie van objecten in de kamer verbeterd worden zullen de meeste mensen deze producten steeds langer comfortabel kunnen gebruiken.
Vooropgesteld dat alles persoonlijk is, verschilt van persoon tot persoon, maar als we een raceavond hebben, dan begin je met bijv. 30 min practice, dan 30 min kwalificatie en dan doen we soms een race van 90 minuten, dus je zit 2,5 uur in VR waarvan 90 minuten non stop en je bent moe van het racen maar niet van de VR. Soms de avonden ervoor terwijl ik mijn setup probeer te perfectioneren om zover mogelijk vooraan te komen duurt dikwijls net zo lang of langer, ik heb er geen moeite mee. Zeker niet qua ogen, eerder vanwege het gewicht en de druk op je voorhoofd en wangen, dan is het fijn hem even af te kunnen zetten, maar qua ogen of misselijkheid echt 0,0 problemo O+

Zo'n scherm is zeker ideaal voor gamen, al lijkt 240Hz mij behoorlijk overkill, de curve en de breedte zijn ideaal als je echt niet tegen VR kunt. Financieel maakt het niet uit, beiden zijn prijzig en beiden vereisen een stevige pc en graka.

Maar qua beleving, opgaan in je game, gaat er niks boven VR.. je kunt immers 360 graden rondkijken, ook omhoog en omlaag, je bent IN game. Letterlijk. Niets wat daar aan kan tippen. Techniek wordt echt steeds beter. En je bent lekker afgesloten van de wereld om je heen, heerlijk O+
Moet men dan dichtbij zitten met hogere curving?
Dat is wel echt een hele overdreven curve zeg,
Valt nogal mee. Een kromming van 1000R betekent dat als je er 1 meter vanaf zit, je recht op ieder deel van het monitoroppervlak kijkt. De meeste mensen zitten wel een stuk dichter op de monitor, en dan lopen de zijkanten van de monitor verder van je weg.
Dus meer voor desktop afstand, niet voor race stoel afstand, denk ik dan? Playseat, NextLevelRacing, Obutto, RSeat, etc.
Ook in een racestoel zul je er toch niet meer dan 1 meter vanaf zitten? Voor gaming lijkt het middelpunt (van de curve dan wel van de actie) me eigenlijk de optimale kijkpositie.
het nut van de 49 ontgaat me een beetje, om de resolutie aan te sturen tot 240fps heb je toch wel een vlink bakbeest nodig,
120Hz werkt ook gewoon.. had Samsung het maximum kunstmatig moeten verlagen voor @Skadrow ?
Hoe groter de monitor, meer belangrijker het is dat hij gekromd is. Tenzij je er flink ver vandaan zit, zoals bij een TV, maar zo gebruikt bijna niemand zijn monitor.

Als ik mijn eigen situatie opmeet, dan zit ik inderdaad vrijwel precies met m'n ogen op een meter van het scherm (40' 4K). Ik zou zó willen ruilen voor dit 49' scherm :)

Het scherm wat ik nu heb, heeft maar een lichte curve van 3000R en dat vind ik jammer want dat betekent dat het zich richt op een afstand van 3 meter. Niemand zit zo ver van zijn scherm vandaan. Sowieso heeft voor iemand op 3 meter afstand de curve niet zo veel nut meer.
Dat het kan betekent niet dat het moet. Ik heb zelf een 35” 4K 100hz curved scherm, en m’n 1080 Ti komt ook “maar” tot 80-90 op hoge settings in moderne games, 100-300 in minder zware games (LoL/OW)

Het is nog steeds een stuk beter dan ergens tussen 30-60.
Op zich valt dat nog best mee, een UHD scherm heeft nog altijd meer pixels. Je zal nog steeds een flinke GPU moeten hebben wil je alles uit dit scherm halen, maar er zijn genoeg games die helemaal niet zo veeleisend zijn of juist prima te spelen op lagere settings. De kromming is juist een must bij zo’n groot scherm, anders valt het beeld buiten je zichtveld.

De high refresh rate is tegenwoordig echt niet meer ‘exclusief’ voor de esport gamer, ook de casual gamer wil tegenwoordig de optie hebben om bij bepaalde games een ’super smooth’ ervaring te hebben.
Alienware design lijkt het wel een beetje op.
Ik vind het super vet uit zien aan de achterkant maar 32:9 is veelste breed voor mij persoonlijk.
ben benieuwd wanneer er eindelijk een keer een 21:9 HDR1000 144hz+ monitor uitkomt onder de 1000 euro.
We hebben op het werk allemaal 49 inch schermen van Philips (1440p) die eveneens fungeren als docking station over usb-c. Het is een waar genot, zeker in combinatie met DisplayFusion. (Helaas staan de drivers van DisplayFusion wel nog niet helemaal op punt)

[Reactie gewijzigd door Waarez op 3 januari 2020 20:04]

Ben laatst ook overgestapt naar een Philips 499P9H 49" op 5210x1440.. maar ben er niet echt tevreden mee..

Mn Macbook Pro uit 2017 kan het niet aansturen en mn Windows laptop trekt het ook niet.

Je hebt er dus echt wel een stevige setup voor nodig, dan werkt het geweldig.
Helaas heb ik die dus niet en gaat ie dus binnenkort op Vraag & Aanbod..
Ooh werkt dat niet op een MBP2017, de verhouding dan ofz? Want 5k wordt vanaf de MBP 2016 ondersteund (en heeft een hogere resolutie).
Nee, heb een MBP 15" met een Radeon Pro 560 4GB, maar blijkbaar ondersteunen de drivers deze resolutie niet.

Helaas zijn dat dingen waar je altijd pas achter komt, als je het zelf niet aangesloten/werkend krijgt.
Egpu gebruiken om dit scherm aan te sturen
Weer een flinke extra investering, een extra behuizing én gpu..

Dan heb ik liever native 3x 27" via displayport. Had niet verwacht dat het een probleem zou zijn voor een macbook van 2 jaar oud..
Aah dat is shit ja, want hoger met een andere verhouding (5120 x 2880) is geen probleem voor dat model.
Kan je niet gewoon een 'custom' resolutie aanmaken en forceren op een MBP?
Nee, dat past hij alleen toe als scaling helaas..
Hebben jullie ook draadloze toetsenborden en muis er op aangesloten?
Ben wel benieuwd naar jullie setup, hier op werk kijken we ook naar deze oplossing, 43inch curved op de werkplekken met geïntegreerde usb-C dock. Mag ook via pb, thnx!
Bedrade toetsenborden en muis hangen aan het scherm! Enige nadeel in een flex desk working zone, is dat je bij iedere koppelingen van een 'nog niet' gekend scherm, DisplayFusion opnieuw dient te configureren. (Nadat je laptop ieder scherm kent, is het natuurlijk wel opgelost)

[Reactie gewijzigd door Waarez op 3 januari 2020 20:04]

Wij zaten te denken aan de feature van Windows PowerToys, Fancy zones.
Ik zal me eens verdiepen in Display Fusion!
We hebben op het werk allemaal 49 inch schermen van Philips (1440p)
Waar werk je? :p
Jammer van 't VA-paneel. Had liever IPS gezien, maar goed, dat is wat duurder en leent zich minder goed voor deze kromming.
Een IPS paneel op 240Hz is ook nog iets van de toekomst. ;) De "IPS" panelen die zeggen 144Hz / 165Hz te zijn, zijn veelal AHVA panelen, komen wel in de buurt van, maar net niet, zeg maar. Hebben vaak ook veel backlight bleeding etc.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 3 januari 2020 19:08]

edit: Flinke kromming. Flink groot. Alleen zou ik liever 2160 hoog zien zoals bij 4K. Dit is maar 67% van de 4K hoogte en dat is toch wat mager. Dit scherm heeft 7.372.800 pixels tegen 8.294.400 bij 4K.

[Reactie gewijzigd door breakers op 3 januari 2020 19:58]

Vindt de hoogte ook wat tegen vallen, maar zo komt er waarschijnlijk meer door de keuring en blijft het betaalbaarder.

Zit zelf met 3440x1440 en die verhouding is top.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 3 januari 2020 20:28]

Zit daar nou een infinity mirror in?
Pfoe.. dan moet je naast spiegels aan het plafond ook al spiegels aan de muur om een beetje van de effecten te genieten.
Ik heb de huidige versie met 120hz. Met 2080ti, is 120hz al heel moeilijk met 5k, 240hz low settings zou kunnen. Maar g-sync spreekt mij wel aan voor een upgrade. Kleuren vallen tegen, maar het beeldscherm is beter dan een IPS panel. Dit komt door de helderheid en freshrate. Ook zie ik liever 49 inch, maar dan hoger, 1600 ipv 1200. Tijdens films kijken mis ik wel de hoogte.
Je hebt dus de Samsung C49RG90? G-Sync zou dan moeten werken :)
Nee, gsync werkt niet, maar freesync. Bij G-synch, krijg je tijdens opstarten, netjes een berichtje, dat het actief is. Bij freesynch, is het ook dat je settings zelf moet regelen. best irri.
Dat is vreemd, G-Sync werkt hier prima.
Volgens mij is het FreeSynch2 die op een Nvidia kaart werkt. Maw, het is dus FreeSynch technologie. Ik zie in de menu geen g-sync maar alleen freesync
Er staat in het pers bericht dat het om "Gsync-compatible" gaat, dus de nVidia versie van Freesync. Misschien dat het iets beter zal werken, omdat het nieuwere hardware is?
Dan ben ik bang, dat het zelfde blijft. Maar de curving, 1000R kan me, nog steeds,niet voorstellen.
240hz is een gimmick, jaren op een 144 hz gegamed en toen '' geupgrade'' naar 240hz, maar van 144hz naar 240hz merkte ik geen verschil, en ja ik haal meer dan 240 fps in de games die ik speel.
Er zal vast wel vlotjes geïnterpoleerd worden en met overboost gewerkt worden om aan 240Hz te komen. LCD's met goede kleuren en dergelijke hardwarematige verversing moeten ze denk ik nog uitvinden en gaat nog een paar jaar duren...
Zoiets heb ik eerder gehoord ja, weet je toevallig of 144 hz wel echt 144hz is, of is dat ook met interpolatie/overboost? Tijde terug zijn er IPS 144 hz 1080p panels uitgekomen van AOC voor 190 euro, vraag me af of dat dan wel echte 144 hz is voor die prijs.
Ik zou veel liever een 48:9 monitor met een hoge refresh rate gemaakt zien worden.
Mooie ontwikkeling, wil graag naar 49" toe, maar is mij nog net even iets te prijzig. Ontwikkel dus maar fijn door, ik kijk er naar uit dat de prijzen zakken. :)


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.