Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Warner Bros. kondigt mobiele Harry Potter-game aan in China

Warner Bros. werkt aan een mobiele Harry Potter-game. Harry Potter: Magic Awakened wordt een kaartspel met rpg-elemenenten en komt naar verwachting eerst uit in China. Of de game ook in andere landen uitkomt, is nog onbekend.

Harry Potter: Magic Awakened speelt zich een paar jaar na de Tweede Tovenaarsoorlog af, wanneer de speler een acceptance-letter voor Hogwarts ontvangt. In de game zullen spelers de tovenaarsschool verkennen, spreuken leren en 'de magie meester worden', schrijft gameanalist Daniel Ahmad op Twitter. Tijdens het spelen van de game zullen spelers gaandeweg nieuwe metgezellen ontmoeten en nieuwe strategieën ontwikkelen voor het timen en gebruiken van spreuken.

De game lijkt volgens afbeeldingen die Ahmad op Twitter deelt, materiaal van zowel de originele Harry Potter-reeks als de Fantastic Beasts-spin-offs te bevatten. Op basis van de afbeeldingen lijkt de game team-based-elementen te bevatten en lijkt het verboden bos verkenbaar te zijn. De game heeft een soort getekende artstyle met 3d-graphics. Het kaartspel uit zich in duels waarin spelers het tegen andere tovenaars opnemen.

Chinese spelers kunnen zich vanaf deze week alvast registreren voor het spel via de gamewebsite. De website bevat geanimeerd artwork van de Wegisweg en speelt op de achtergrond het klassieke Potter-themalied. De game komt uit op iOS en Android, maar wanneer Chinese spelers precies met de game aan de slag kunnen, is nog onbekend. Het is nog onduidelijk of de game buiten China uitkomt. Wel worden mobiele games vaker eerst in China uitgebracht, omdat mobile gaming in dat land erg populair is. Zo kwam de mobiele versie van Player Unknown's Battegrounds in februari 2018 uit in China. Een maand later kwam de game uit op de westerse markt.

Magic Awakened wordt niet de eerste mobiele Harry Potter-game. Eerder dit jaar kwam ontwikkelaar Niantic met Wizards Unite, een Pokémon Go-achtige game die zich afspeelt in het toveruniversum van Harry Potter. Er gaan daarnaast al lange tijd geruchten rond over een Harry Potter-rpg genaamd Magic Awakened, maar daarbij werd gedacht aan een volwaardig rollenspel voor pc en consoles. De game zou gemaakt worden door Avalanche, de ontwikkelaars achter de Just Cause-serie en de Mad Max-game uit 2015. Volgens Daniel Ahmad staat dit project overigens los van de mobiele game. Misschien is zo'n spel van Avalanche nog steeds in ontwikkeling, maar dan onder een andere naam.

Door Daan van Monsjou

Stagiair nieuwsredactie

30-10-2019 • 16:22

15 Linkedin Google+

Reacties (15)

Wijzig sortering
Wat ik me dan afvraag, waarom het dan als eerste in China uitgebracht wordt.
Waarom dan niet Amerika..
Grotere markt in Azië dat helemaal gericht is op mobile gaming. Dat is 1+1 voor grote bedrijven die geld willen verdienen.
Dat kan wel zo zijn, maar is Harry Potter daar populair genoeg? Dat ze hem kennen is één ding, maar HP is vooral in het westen erg populair. Anders is het nogal een drogreden; dan kan ik ook wel zeggen "breng een spel omtrent De Luizenmoeder eerst maar uit in China, ook al kennen ze de serie daar niet eens".

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 30 oktober 2019 17:36]

En niet vergeten groot markt zegt niks als over groot deel uit niet betalend bestaat.
Niet te vergeten, whales zijn de markt, china zit vol whales.
De Chinese mobiele markt is veul groter dan de Amerikaanse. Wat eveneens de reden is waarom zoveel (tech)giganten bukken voor de CCP. Daarnaast heeft de westerse markt de Wizards Unite game al, die meen ik niet in China beschikbaar is.
De Chinese mobiele markt is veul groter dan de Amerikaanse. Wat eveneens de reden is waarom zoveel (tech)giganten bukken voor de CCP. Daarnaast heeft de westerse markt de Wizards Unite game al, die meen ik niet in China beschikbaar is.
Precies, en niet alleen de mobiele markt, ook de Console/PC markt is daar VEEL groter, en ja voor geld doen die game bedrijven bijna alles voor CCP, en dat is ook volop censuur doen in westerse landen om CCP blij te maken, daarom is dit geen goed iets wat nu allemaal gaande is, maar geld is belangrijker voor de grote game bedrijven.
Omdat in China ze de microtransactions niet erg vinden, als je de game dan in Amerika / Europa uitbrengt ben je de kosten voor localisatie kwijt EN wordt je game naar hel en terug geflamed voor de hoeveelheid microtransactions
Woon zelf in China en de gaming markt in China is echt niet te vergelijken met het westen.. Meeste mensen hebben geen PC thuis en gamen dus alleen op hun mobiel ( inclusief groot gedeelte van vrouwen die bijv ook LOL speelt en PUBG dus niet alleen candy crush)

TIjdens pauze op kantoor / in de metro naar huis ( vaak reistijd van een uur of meer) en in de stad zelf is 4g zeer goed daarnaast is betaling met mobiel dmv Wechat Pay / Alipay eigenlijk zo normaal als betalen met geld ( ik neem me portemonnee al niet meer mee als ik ergens heen ga omdat ik altijd met me mobiel QR code kan betalen).

Deze combinatie van : Veel gamers / Microtransacties geaccepteert / Geaccepteerd als betaalbare gamingoptie maakt China voor de mobiele markt extreem interessant als testmarkt ;) ( je zult verbaasd zijn hoevaak ik collegas pubg zie spelen op hun mobiel als ze sigarettje roken.
Het concept ziet er vet uit. De reden is dan inderdaad dat de game in China uitkomt omdat de markt daar groter is en ze daar veel geld uitgeven aan games, waaronder mobile games.

Ik heb in het verleden redelijk wat mobile games gedaan, maar een kleine gros games waarbij je kan betalen (namelijk totaal niet mijn voorkeur). Op dit moment ben ik met een game begonnen waarbij je een stad moet uitbouwen door gebouwen te upgraden en je kan ook troepen maken en met je guild events doen of andere spelers aanvallen. Het valt mij echt op hoeveel geld mensen steken in deze games. In veel games kan je bijv. kristallen of andere currency kopen om sneller bepaalde acties uit te voeren (bijv. als iets 1 uur doet om te bouwen kan je het gelijk laten bouwen voor 200 kristallen). Waar je na 1-2 weken 300.000 punten hebt hebben veel andere spelers (voornamelijk spelers met Aziatische tekens) al 3.000.000+ punten. Ik heb 300.000 gekregen waar ik €5,- heb uitgeven, maar om zo snel zoveel punten te krijgen moet je minstens duizende euro's uitgeven aan een game. Nu ik een maand verder ben heb ik nog steeds geen 1.000.000 punten, echt bizar.

Daarom vind ik het niet gek dat bedrijven daar op in spelen, maar ik merk wel dat het de industrie kapot maakt en dat je deze praktijken (niet in grote schaal, maar toch) ook naar de PC ziet komen. In deze games gaat het erom wie het meeste geld uitgeeft wint. Dan is het voor mij ook gelijk duideljk waarom ik weinig tot geen multiplayer mobile games speel. Een ander concept is natuurlijk dat je per dag een x aantal potjes mag spelen en dan moet je of een uur wachten, of je kan betalen om meer potjes te spelen.
Daarom speel ik uberhaupt geen games waar een uur wachten onderdeel van de 'gameplay' is. Dat is een goed teken dat de ontwikkelaar in ieder geval niet het plezier van de spelers bovenaan het prioriteitenlijstje heeft staan.
Liberate Hong Kong. Revolution of our age!

光復香港,時代革命!
Kijk uit met wat je zegt joh! Straks wordt Tweakers.net geblokkeerd in China.
:D

[Reactie gewijzigd door ThorDUde op 31 oktober 2019 14:41]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True