Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt overlevingsprogressiesysteem

PUBG Corp. heeft patch 4.3 voor de pc-versie van PlayerUnknown's Battlegrounds uitgebracht. Onderdeel van deze patch is een progressiesysteem dat ervaringspunten toekent voor zaken buiten het schieten, die ook van belang zijn om in leven te blijven.

Dit nieuwe onderdeel, Survival Mastery, is min of meer de tegenhanger van al het bestaande Weapon Mastery. Bij het laatstgenoemde systeem gaat het om de prestaties die met het gebruik van de verschillende wapens behaald worden, terwijl het nieuwe overlevingsprogressiesysteem draait het om andere patronen en handelingen die belangrijk zijn voor het in leven blijven. Het gaat dan om het vergaren van buit, het gebruik van items, gevechten en het weer tot leven wekken van een teamgenoot. Ongeacht het seizoen blijft het systeem voor dit soort handelingen ervaringspunten toekennen, waarbij er een maximaal level van 500 is te bereiken. Voor het bereiken van een aantal levels liggen er beloningen in het verschiet.

Om inzicht te krijgen in het systeem wordt er aan het Mastery-onderdeel in het hoofdscherm een samenvattingstijdlijn voor elke ronde toegevoegd, waarbij alle overlevingshandelingen die tijdens het potje zijn uitgevoerd te zien zijn. Die tijdlijn toont allerlei elementen die ervaringspunten opleveren, zoals het landingspunt op het speelveld, de locatie waar spelers acties uitvoeren, de schade die is toegebracht en opgelopen, de afstand die een speler aflegt met voertuigen en het overleven van de verschillende fases waarbij het speelveld steeds kleiner wordt.

Aan de hand van de data wordt er ook een analyse gemaakt van de speelstijl van de speler, waarbij rekening wordt gehouden met onder meer de lengte van vuurgevechten, de afstand tot vijanden tijdens gevechten, de totale afgelegde afstand en de hoeveelheid schade die je oploopt per ronde.

Patch 4.3 vergt 6GB aan opslagruimte. Naast de toevoeging van het nieuwe progressiesysteem komt er een nieuw dubbelloops geweer, wordt de afstand waarop het geluid van voetstappen zijn te horen aangepast en zijn er optimalisaties doorgevoerd waarmee de framerate in gebieden met meerdere spelers verbeterd moet worden.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

25-09-2019 • 14:19

28 Linkedin Google+

Reacties (28)

Wijzig sortering
Ik speel sinds een jaar ongeveer zeer regelmatig PUBG. Ik heb er wat Nederlanders gevonden die ik inmiddels tot mijn vriendengroep reken. Dat deze update er nu is is mooi. Maar wel een beetje voor de aantrekkingskracht naar het grote publiek. De progressie die je nu krijgt is voor voornamelijk in leven blijven. Rondlopen en spullen oppakken. Ook leuk natuurlijk maar de challenges die moeilijk zijn bieden veel meer voldoening vind ik.

Off topic: Maar ik blijf het een prachtig en uniek spel vinden dat elke keer weer een ander avontuur aan je voorschoteld omdat je toch elke keer weer anders moet omgaan met de factoren om je heen. En zeker als je met onbekenden in een team komt en dan blijkt dat team 3 libanese vrienden te zijn waarbij jij ineens de +1 bent en dan heb je zowaar ineens een supergezellige avond met mensen die je nooit eerder ontmoet hebt. Ja man, lekker mensen doodschieten verbroederd!
Mooi dat ze PUBG zo actief blijven ontwikkelen. Het is nog steeds de enige semi(realistische) BR-shooter en daarmee ook de enige reden dat ik het nog steeds speel. Er is simpelweg niks vergelijkbaars. Veel issues zijn inmiddels opgelost (naar mijn idee) maar het enige waar ik me nog altijd aan stoor is hoe houterig het schieten aanvoelt. Het voelt bijvoorbeeld niet zo soepeltjes als in Battlefield. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het lopen/springen/klimmen. Dat fixen betekent het opnieuw maken van het animatiesysteem dus dat zie ik niet snel gebeuren helaas. Wel blij dat ze eindelijk wat updates doorvoeren met betrekking tot de audio. In PUBG is het volume echt belachelijk laag. In veel gevallen is je headset op 100% zetten maar nét (of nog niet eens) voldoende. Zeker met het kunnen horen van andere spelers is dat nogal eens een probleem. Ik heb al meermaals gehad dat een team ons huisje of gebied binnen was gedrongen, maar we niks hadden gehoord. Andere keren hoor je spelers al van ver aan komen.

Zeker als je Battlefield gewend bent is de audio in PUBG écht ondermaats, zowel qua volume als locatiebepaling en balans.
Dat schieten is JUIST goed in pubg. In Battlefield heb je amper vertical recoil en nog minder horizontal recoil. Bij pubg maakt dat het juist een skill om iemand te killen. Qua lopen... ja misschien, maar ook dat heeft voor mij weer zn charmes. Als alles super smooth aanvoelt en je overal overheen vliegt alsof elke speler een wereldklasse parkour beoefenaar is, voelt voor mij ook niet realistisch.

Met het geluid ben ik het met je eens dat daar veel verbetering in moet, maar ik vind het niet te zacht. Eerder te hard. Voertuigen/redzone/schieten is echt oorverdovend vergeleken met de rest.
Loudness equalisation aanzetten werkt!
Het is nog steeds de enige semi(realistische) BR-shooter...
Semi br shooter of (semi) realistisch? ;) :+
Moest even gniffelen.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 25 september 2019 15:36]

Hmm houterig schieten/lopen/springen/klimmen. Wat vind je dan nog precies realistisch?
Simulatie van eens strijd tussen houterige mensen? Kan ook realistisch zijn als ik zo op kantoor om me heen (en naar mezelf) kijk ;)

[Reactie gewijzigd door Vizzie op 25 september 2019 15:48]

Dan doe je iets niet goed, zet de equalizer maar eens aan in win10, dan wordt je doof in pubg...

Als je de eq goed afstelt hoor je ook beter waar de geluiden vandaan komen.
"Footstep sounds volume and attenuation have been re-balanced
Footstep sounds will be more drastically reduced when players move to the outer limit of footstep audible range"

Eindelijk, kan ik mn volume van mn headset eindelijk halveren! Alleen daarvoor was t een must om geluid te hard dan gezond is te zetten
Snap niet helemaal waarom je nu je headset op de helft kan zetten, als ik het zo lees zal je het juist nog harder moeten zetten om voetstappen op afstand te horen. (er staat in ieder geval nergens dat iets luider word)
Ik lees het, dat ze dan juist niet meer hoorbaar zijn, zoals ze dat nu wel zijn? PUBG is het enige spel waar ik volume op 100 heb, waar sommige schoten soms pijn aan mn oren doen (ook de redzone, waarvan de volume nu gelukkig ook omlaag gaat).
Ik zou het geluid niet dusdanig hard zetten dat het pijn doet aan je oren, dat klinkt niet gezond :+

Leuke update!
Ja, het volume van PUBG is echt belachelijk laag. Laatst toevallig een keer vergeleken met Battlefield 1. Daar is het geluid echt oorverdovend (op een positieve manier) en je bent echt afgesloten van de buitenwereld. In PUBG is het zelfs op maximaal volume nog veel te zacht en totaal niet goed gebalanceerd. Ben dan ook benieuwd in hoeverre de patch dat probleem oplost (ik gok dat het weinig uit gaat maken).
Persoonlijk vind ik het volume gewoon prima te doen, nog nooit last van gehad (speel uiteraard niet competitief). Balans vind ik dan weer wel een issue, je teammates horen zodra je in een boot of musclecar springt is echt onmogeljk. Gelukkig bied de F7 knop dan wel weer vaak soelaas.
waar sommige schoten soms pijn aan mn oren doen
Dat klinkt niet gezond!
Overweeg audiocompressie toe te passen. Daarmee worden zachte geluiden harder gemaakt.
Zo kan je toch de zachtere geluiden horen zonder doof te worden.
Bijvoorbeeld met voicemeeter: https://www.vb-audio.com/Voicemeeter/
Beter gewoon EqualizerAPO:

https://sourceforge.net/projects/equalizerapo/

Ondersteunt ook van alles en nog wat. Werkt gewoon met Audio Processing Object's van Windows dus geen nodeloze overhead e.d.
Dus hiermee kan ik m'n eigen geweer geluid zachter zetten? _/-\o_
En als je dan moest schieten was het rip oren.
Haha, dat heb ik ook, en na een gevecht een piep in de oren (Misschien moeten ze je eigen wapen geluid kunnen verlagen)
Aan wat voor beloningen moet je dan denken? Cosmetics die je anders uit een crate zou halen? Of perks in het spel?
Vermoedelijk skins en emotes. Alle beloningen in de game zijn puur cosmetisch, perks in het spel zijn er gelukkig niet.

[Reactie gewijzigd door Flimovic op 25 september 2019 14:55]

Vind de movement in de game een beetje twijfelachtig. Verder wel vet om te spelen.
De voortgang is gebouwd op hoe vaak je speelt en niet op hoe goed je speelt.
Aldus wackyjacky.
https://m.youtube.com/watch?v=mMpybCU5nT4

Ik zou het wel een goede toevoeging vinden als je attachments of wapens beschadigd kunnen raken. Mooi schot of granaatschade op je scope en je kan een nieuwe zoeken.
Komt van pas bij mij, positie zit goed, 1 op 1 kills wat minder .
Oke ik heb hem gespeeld, maar de 'footstep sound rebalance' vind ik tot dusver super verwarrend als je in een dorp/stad bent. Kan totaal de afstand tot voetstappen niet meer plaatsen. Zitten ook veel nieuwe bugs in. Al met al meer negatieve dingen dan positieve dingen in deze patch als je het mij vraagt!
dan doe je toch iets fout
Als je toestemming moet vragen om een game te spelen en ook nog eens liever een game speelt dan dat je bij je SO bent, moet je misschien afvragen of je wel in de juiste relatie zit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True