Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Motorola One Action-smartphone met 'actiecamera' verschijnt voor 259 euro

Lenovo heeft de Motorola One Action aangekondigd. De eigenschap van de smartphone die de fabrikant benadrukt, is de aanwezigheid van een camera met groothoeklens en beeldstabilisatie om video's te maken.

Lenovo adverteert de Motorola One Action met de aanduiding 'actiecamera.' In feite gaat het om een module met drie camera's. Een daarvan heeft een f/2.2-groothoeklens van 117 graden en quad pixel-technologie. Daarbij worden vier pixels gecombineerd voor een pixelgrootte van 2µm. Volgens de fabrikant kunnen gebruikers zo bijvoorbeeld verticaal filmen en het resultaat in landschapsmodus op een groter scherm tonen. De hoofdcamera is een 12-megapixelmodel met f/1.8-lens. Ook is er een dieptesensor van 5 megapixel aan de achterkant. De frontcamera heeft een 12-megapixelsensor met f/2.0-lens en is in het scherm verwerkt.

De Motorola One Action heeft een 6,3"-scherm met ips-paneel en 21:9-verhouding. De resolutie bedraagt 2520x1080 pixels. De processor betreft de Samsung Exynos 9609-octacore met kloksnelheid van 2,2GHz en Mali G72-gpu. De hoeveelheid werkgeheugen is 4GB en er is 128GB opslag dat uit te breiden is met sd-kaarten.

De smartphone heeft een accu met capaciteit van 3500mAh en die hoeveelheid zou voldoende zijn voor bijvoorbeeld 11 uur achtereenvolgens videokijken terwijl de totale stand-by-tijd 6,5 dag bedraagt. Het bedrijf levert het toestel met een 10W-snellader met usb-c-aansluiting.

De One Action beschikt verder over een 3,5mm-audioaansluiting en fm-radio. De telefoon zit in het Android One-programma. De adviesprijs is 259 euro.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

16-08-2019 • 16:30

88 Linkedin Google+

Reacties (88)

Wijzig sortering
Dit zouden alle fabrikanten moeten doen. Film vertikaal, speel horizontaal af. m.a.w. hoe je je tel ook vasthoudt, het beeld is altijd horizontaal. Zijn we eindelijk van die irritante VVS af.
Wat jij wilt maar ik heb liever verticaal beeld. Veel handiger.
Filmpjes op TV met links en rechts een zwarte balk zap ik weg, want iets irritanter dan dat bestaat er niet op TV
Zou ik ook doen. Maar verticaal opgenomen filmpjes worden zelden op tv getoond met als mobiele filmpjes in het algemeen. Wel of niet verticaal filmen veranderd daar niet zoveel aan.

Behalve als het hele goede content is, dan kijk je het toch wel verticaal of niet.

Ps ik typ dit ook verticaal. Super handig.

[Reactie gewijzigd door feranderd op 16 augustus 2019 20:05]

Vericaal typen is logisch, verticaal filmen niet.
Waarom is verticaal filmen niet logisch? Bijna alles in ons leven is portrait. Zelfs de mensen.
Wat je verticaal kunt vastleggen kun je ook prima vastleggen horizontaal + links en rechts extra opname ruimte. Wat je horizontaal kunt vastleggen kun je niet verticaal vastleggen; daarvoor ontbreekt simpelweg de ruimte, je mist links en rechts van je middenpunt ruimte.
Les 1 in fotografie is bijvoorbeeld ook dat je voor een mooie compositie je eigenlijk nooit het aandachtspunt van je foto in het midden van je foto plaatst.
Heeft te maken met de guldensnede. Met verticaal filmen is je focuspunt automatisch in het midden; alles is namelijk in het midden.
Ook kun je verticaal slecht beweging vastleggen; een object wat van links naar rechts beweegt bijvoorbeeld.
I could go on.
Verticaal filmen is voor wie niet geeft om beeld kwaliteit en het gewoon als pulp ziet.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 17 augustus 2019 14:02]

Wat je verticaal kunt vastleggen kun je ook prima vastleggen horizontaal + links en rechts extra opname ruimte.
Dit klopt toch helemaal niet? Als ik voor een deur sta en ik krijg die verticaal net op mijn scherm, dan kan ik deze toch niet plots horizontaal óók volledig op beeld krijgen zonder 5m naar achter te stappen - wat vaak niet mogelijk is?
Wat je horizontaal kunt vastleggen kun je niet verticaal vastleggen; daarvoor ontbreekt simpelweg de ruimte, je mist links en rechts van je middenpunt ruimte.
Je bedoelt hopelijk: "Wat je horizontaal *moet vastleggen", want anders klopt dit ook niet.
Les 1 in fotografie is bijvoorbeeld ook dat je voor een mooie compositie je eigenlijk nooit het aandachtspunt van je foto in het midden van je foto plaatst.
Heeft te maken met de guldensnede. Met verticaal filmen is je focuspunt automatisch in het midden; alles is namelijk in het midden.
? Verticaal of horizontaal... er is bij beide exact evenveel "midden". Het beeld is gewoon geroteerd... Gulden snede werkt ook helemaal niet uitsluitend bij horizontale foto's, logisch. Rare gedachtegang.
Ook kun je verticaal slecht beweging vastleggen; een object wat van links naar rechts beweegt bijvoorbeeld.
I could go on.
Please go on. Bijvoorbeeld voor een verticale beweging misschien? Omhoog, omlaag? Of zijn alle bewegingen horizontaal?
Verticaal filmen is voor wie niet geeft om beeld kwaliteit en het gewoon als pulp ziet.
Als kers op de taart..

Ik lees vaak vreemde argumenten tegen verticaal filmen, maar dit is toch een enorm hoge concentratie aan vreemde en vooral heel selectieve argumenten...

[Reactie gewijzigd door Mlazurro op 17 augustus 2019 20:01]

Dit klopt toch helemaal niet? Als ik voor een deur sta en ik krijg die verticaal net op mijn scherm, dan kan ik deze toch niet plots horizontaal óók volledig op beeld krijgen zonder 5m naar achter te stappen - wat vaak niet mogelijk is?
Ik heb het even voor je getest; in het geval van mijn telefoon (Moto G5 plus, dus niks bijzonders) moest ik een halve meter naar achteren stappen om een deur, die net verticaal paste, horizontaal te laten passen. Valt reuze mee dus.

Verder zijn er natuurlijk wel gevallen waar verticaal filmen logischer is. De meeste mensen die verticaal filmen denken er echter gewoon niet over na en filmen alles verticaal, terwijl de meeste zaken er toch wel beter uitzien als ze horizontaal gefilmd zijn.
Verticaal filmen/fotograferen is voor wie het onderwerp helemaal in beeld wil en niet veel geeft om omgevingsonzin. De meeste foto's en video's op een telefoon worden gemaakt van mensen. De omgeving is daarbij zelden interessant. Komt bij dat je vaak best veel moeite moet doen om iemand op de foto /video te zetten in landscape zonder zijn kop of voeten ersf te snijden. Bovendien worden ze veel kleiner waardoor het lastiger is om iemand zijn expressie vast te leggen.

Verder. Meestal geef ik meer om het onderwerp dan de beeldkwaliteit. Liever een korrelige bewogen foto van een fantastisch moment dan een waanzinnige foto van een suf moment (een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk).
Hiermee ontkracht je toch werkelijk niets? Je licht alleen je eigen gebruik uit. Elke persoon met kennis van fotografie wisselt tussen portret en landscape afhankelijk van wat vastgelegd moet worden.
De kwaliteit van wat je vervolgens qua licht vastlegt wordt niet bepaalt door of je je telefoon horizontaal of verticaal houdt. Dat heeft er simpelweg niets mee te maken.
Ik geef gewoon aan hoe de meeste mensen hun telefoon gebruiken, niet hoe filmproducenten, cameramensen en fotografen fantastisch materiaal maken. En in 94% van de gevallen is dat vertikaal. Blijkbaar vinden de meeste mensen het prima om verticaal te filmen en fotograferen. Behalve luiheid zijn ze blijkbaar ook oprecht tevreden met de resultaten, kwalitatief of niet. Ik denk dat dat te maken heeft met wat je fotografeert. Het onderwerp bepaalt hoe we fotograferen.

[Reactie gewijzigd door feranderd op 17 augustus 2019 13:22]

Voor mij getuigt het vooral van desinteresse in fotografie, maar ondertussen wel steeds een nieuwe telefoon kopen met een betere camera. Ik snap dat niet.

Wat mijn inziens overigens wel nog een toegevoegde waarde zou zijn; “ronde opnames”. Dan kun je wat je in portrait hebt gefilmd toch in landscape bekijken en vice versa. Snap heeft dit al gedaan met hun brillen.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 17 augustus 2019 14:05]

Klopt idd maar hoeveel mensen zouden interesse hebben in fotografie? Ik gok minder dan 2%.
Waarom maken ze dan wel foto’s? Dan heb je toch interesse in het vastleggen van een moment? Waarom dit dan niet zo goed mogelijk vastleggen?
Omdat het vastleggen genoeg is en dan weer door in het moment. En daar zijn telefoons goed in, snel een ok foto maken.
Die foto is horizontaal echt net zo snel gemaakt. Snel door en in het moment zijn simpelweg geen argumenten.
Nee, klopt maar waarom zou ik het doen als gebruiker als het mij toch niet boeit?
Waarom is verticaal filmen niet logisch? Bijna alles in ons leven is portrait. Zelfs de mensen.
Vreemd argument. Door de stand van onze ogen beleven we letterlijk alles in landscape.
Dat is dus niet waar. Doordat we 2 ogen hebben zien we in de overlap fantastisch (scherp en in kleur) . Dat is verticaal of op z'n best vierkant (de onder en bovenkant zijn ook niet zo interessant, maar omdat die door beide ogen worden waargenomen zijn die ook scherp) . De rest is periferie. Komt bij dat we vooral met onze hersenen zien. Dat onze ogen naast elkaar zitten is dan maar een klein deel van wat we 'zien'. Kort gezegd, je beleefd de wereld helemaal niet in landscape.
Volgens mij “beleef” je de wereld juist wél horizontaal, doordat we het deel van het licht dat we in jouw “vierkant” zien onder en boven in het perifere deel valt en ons daar niet zo bewust van zijn.
Ja maar dat is aan de zijkant ook zo. Zie link hieronder. (https://www.researchgate....ield-FVF_fig2_228760821). Per saldo gaat het om 30/90 graden horizontaal en vertikaal. Dan blijft dus over dat we graag naar mensen kijken. Vertikaal filmen of fotograferen is dan dus prima, zeker als dat beeldvullend in beeld komt zonder je telefoon te hoeven draaien. Content beleven we toch al voornamelijk vertikaal door het formaat van de telefoon (op een desktop is de meeste content ook vertikaal, vandaar de grote witte balken aan de zijkant op websites)
Kantelsensor in je telefoon al ontdekt?
Ja, die heb ik uitgezet, heel irritant.
Daar ga je al... dat alleen maakt je al een niche gebruiker.
Zeker. Maar als online marketeer kijk ik verder dan mijn eigen gedrag. Ik zou nooit meer dan 300 euro uitgeven maar snap heus wel dat mensen een iPhone van 1200 euro kopen en dat ik niet gemiddeld ben.

Maar goed. Leg eens uit waarom ik als gemiddelde gebruiker perse videos horizontaal moet opnemen en afspelen terwijl dat meer moeite kost en ik er ook geen voordeel in zie en zelfs helemaal niet bij stil sta? Uit eerdere onderzoeken blijkt dat mensen hun telefoon in 94% gevallen in portrait houden en dat dat afneemt als het scherm groter wordt dan 8 inch of kleiner dan 4 inch.
Haha ik kan je dan handschudden als online marketeer :Y)
Hèhè er had een belletje moeten gaan rinkelen bij mij bij het woordje niche.
Het is supermakkelijk om je telefoon even horizontaal te houden. Maar je laptop of tv verticaal houden is absurd. Verticaal is gewoon heel dom als je serieus iets wil met video: een groot deel van je publiek stoort zich eraan. Mijns inziens wordt er ook niks van kwaliteit verticaal gefilmd, correct me if I'm wrong :)
Ik vind mijn kinderen echt wel kwaliteit hoor als ik die vertikaal film en zo denken opa en oma er ook over.

Ik hou mijn telefoon echt vrijwel nooit horizontaal, hoe wel het super makkelijk is. Voor de meeste dingen die ik op mijn werk doe zou vertikaal overigens ook makkelijker zijn (browsen, email, word, etc) is behalve excel. Helaas kan ik mijn eigen laptop scherm niet draaien.
Veel plezier met die beelden als je ze later eens terug wilt kijken op een groot scherm; lekker met zwarte balken aan de zijkant. Als je horizontaal filmt mis je niks en is het óók prettig kijken op een groot scherm.
Wees eerlijk. Als je een film kijkt op je tv en je hebt de keuze; een verticaal beeld met zwarte balken aan de zijkant of een schermvullende film, dan kies je toch nooit van je leven voor de verticale film met zwarte balken?

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 17 augustus 2019 14:12]

Nee, maar als een tv vierkant was zou me dat niks uitmaken en verticaal zouik het graag anders willen. Komt bij: filmpjes van telefoon bekijk Ik niet op een groot scherm en heel eerlijk kijk ik überhaupt zelden op een groot scherm. Net als de meeste Nederlanders is de mobiel mijn primaire scherm. Tweakers zijn uitzonderingen, get over it.
Ik denk dat je zelf vanuit een enorme niche redeneert anders werd er vrijwel geen TV’s meer verkocht. Ik zie ook niet in waarom die schermen zo gescheiden van elkaar beschouwt. Door de Cloud heb ik alle foto’s en films op al mijn apparaten, ook mijn TV en dat kijkt heel rlxd.
Tja dat zou kunnen, maar mediagebruik is toch echt primair mobiel, zeker bij de jongere doelgroepen (onder de 40). Alle jaarlijkse rapportages duiden hier ook duidelijk op. Daarbij, tweakers is een heel duidelijke niche. Vrij groot voor een niche, maar toch een duidelijke niche met ander gedrag en wensen.

Komt bij dat ik als (online) marketeer echt op zoek ga naar waar de doelgroep zit (en dat is gemiddeld Nederland). Dat is op tv (oudere doelgroep) en online (mobiel 50+%) en desktop(iedereen).

Maar punt blijft : mobiel opgenomen filmpjes worden vrijwel uitsluitend op mobiel geconsumeerd dus er is niets mis mee om deze verticaal te schieten.
Ik snap dat je vooral mobiel media consumeert, maar nog altijd leg je niet uit waarom het zo'n enorme opgave is om die mobiel 90 graden te draaien. Je redeneert naar mijn mening precies verkeerdom: je vindt een mobiel een apparaat dat je alleen in portretstand kunt gebruiken en de tv moet zich maar aanpassen.

Hoe jij je kinderen filmt moet je natuurlijk helemaal zelf weten en ik beweer ook niet dat verticaal filmen niet mag of nooit nodig is, het punt is alleen: die vierkante tv waar je het over hebt bestaat niet, een tv of laptop draaien kan feitelijk niet en een mobiel of tablet horizontaal houden is super eenvoudig. Als je dus multiplatform wil werken, is horizontaal the way to go. Zoals hierboven al aangegeven: je kunt je filmpjes nu alleen op een klein schermpje bekijken en nooit op je 4k 55" televisie (bijvoorbeeld), want dan blijft er van het schermoppervlak maar iets meer dan een kwart over ofzo.
Volgens mij zijn we er bijna. Je hebt grotendeels gelijk. Het is super makkelijk om je telefoon te draaien en dan zou het veel makkelijker zijn om het op een tv te bekijken. Maar als ik (of de gemiddelde consument) een video maakt, denkt hij of zij niet na over het afspelen op een tv en in praktijk gebeurt dat ook vrijwel nooit. Vraag iemand op straat hoe hij zijn filmpjes of foto's van zijn telefoon op zijn tv kan laten zien. Het gros zal geen idee hebben en vrijwel niemand doet dat. De gemiddelde consument werkt niet multiplatform met media. Dus waarom zouden ze hun telefoon dan nog draaien?Het is dus gedeeltelijk luiheid maar er is eigenlijk ook geen reden om het anders te doen voor de gemiddelde smartphone gebruiker.

Maar voor de gemiddelde tweaker zeker wel. Die geniet er juist van om films kwalitatief hoogwaardig te filmen met de beste instellingen en op het beste apparaat te tonen waar het het beste op uit komt, met speciaal aangeschafte apparatuur zoals een minihdmi kabel, een chromecast, Nas etc. De tweaker heeft precies uitgezocht hoe het werkt en geniet als dat dan werkt. En dat is prachtig toch?

Ps je moet er het toch met mij eens zijn dat het makkelijker is om iemand van top tot teen op de foto/video te krijgen als je verticaal doet dan horizontaal?

Ps2, beetje flauw, maar als ik een vertikaal filmpje op een 45inch 4k scherm toon, kun je het fantastisch goed bekijken, ondanks de zwarte balken aan de zijkant. Het is veel scherper en groter dan op de telefoon.
Ps ik typ dit ook verticaal. Super handig.
Dus hangt jouw flat tv ook verticaal aan de muur :)
Dat niet, maar die staat zelden aan. Mijn tv is inmiddels mijn 3e scherm. Mobiel 1 en 2 zijn veel belangrijker.

Overigens zou ik het wel overwegen als er meer content voor was.
Nog irritanter is dat sites zoals nu.nl vertikaal geschoten filmpjes horizontaal opvullen. Oliedom want het gros van de mensen kijkt dat wellicht juist op een telefoon en dus een vertikaal scherm. Ik heb ook een hekel aan vertikale filmpjes maar maak die online players in ieder geval wat slimmer en laat de beeldverhouding van de bron intact. Anders ben je als content platform gewoon dom bezig.
Inderdaad, maak er een feature van. Mogelijk dat de sensor iets moet worden aangepast bij opnemen in de hoogste resolutie.
Zo'n anti-VVS-camera zou standaard moeten zijn op alle telefoons ;)
Ben benieuwd naar echte filmbeelden.
Met de huidige trend naar (relatief) steeds smallere telefoonschermen denk ik niet dat we snel van VVS af zullen zijn.

Tegelijk hebben computermonitoren juist steeds minder hoogte... Waar oa de buren bij hardwareinfo dan nog eens meer dan de helft vanafhalen met hun nieuwe en lekker hippe horizontale balken die niet mee uit beeld scrollen 8)7 :|
Waarom denk je dat we snel van vvs af zijn? Punt is dat er maar een paar mensen zijn die last hebben van vvs en dat zijn mensen zoals tweakers die menen dat je video in landscape op moet nemen. Terwijl de rest van de mensheid gewoon hun telefoon verticaal houdt zoals zo'n ding gemaakt is en die filmpjes ook weer zo consumeert. Helemaal niets mis mee toch?

Niet goed gelezen, bedankt @Grrrrrene

[Reactie gewijzigd door feranderd op 16 augustus 2019 22:47]

Met de huidige trend naar (relatief) steeds smallere telefoonschermen denk ik niet dat we snel van VVS af zullen zijn.
Waarom denk je dat we snel van vvs af zijn?
:? Hij zegt toch letterlijk dat we er niet snel vanaf zullen zijn?
Punt is dat er maar een paar mensen zijn die last hebben van vvs en dat zijn mensen zoals tweakers die menen dat je video in landscape op moet nemen. Terwijl de rest van de mensheid gewoon hun telefoon verticaal houdt zoals zo'n ding gemaakt is en die filmpjes ook weer zo consumeert. Helemaal niets mis mee toch?
Je doet nu net alsof iedereen alleen maar filmpjes op een telefoon bekijkt. Het ligt helemaal aan het medium of verticaal geaccepteerd wordt. Op Youtube is het gewoon dom om te gebruiken, want het gros van de bezoekers gebruikt daarvoor hun laptop of telefoon, die gewoon vast zit in "horizontale modus". Een filmpje via Whatsapp: prima. De enkeling die het filmpje toevallig via Whatsapp web ontvangt op een computer/laptop heeft pech gehad en bovendien: de mobiel is vast niet ver weg en daar kwam het bericht ook binnen.
Ik denk idd dat de meeste filmpjes die op de telefoon gemaakt worden ook op een telefoon bekeken worden. Verder wordt er mega veel meer video op mobiel gekeken dan elk ander device online(https://mediaweb.nl/blog/mobiele-trends-2018/) . Daarbij komt dat de telefoon 94% vd tijd vertikaal gehouden wordt dus ook bij de meeste video (https://www.emerce.nl/ach...roorzaakt-door-smartphone)
Overigens zit youtube bij mij niet vast in verticale modus en bij de meeste filmpjes draai ik de telefoon ook niet, ook al zijn de video's dan niet beeld vullend. Ik zie om me heen (maar he n=1) dat steeds meer mensen hun telefoon oriëntatie vast zetten op portrait.

[Reactie gewijzigd door feranderd op 16 augustus 2019 23:15]

Ik denk idd dat de meeste filmpjes die op de telefoon gemaakt worden ook op een telefoon bekeken worden. Verder wordt er mega veel meer video op mobiel gekeken dan elk ander device online (https://mediaweb.nl/blog/mobiele-trends-2018/) .
Dat ontken ik ook niet.
Daarbij komt dat de telefoon 94% vd tijd vertikaal gehouden wordt dus ook bij de meeste video (https://www.emerce.nl/ach...roorzaakt-door-smartphone)
Dat staat er niet. Er staat dat 94% van de gebruikers de telefoon verticaal heeft op het moment dat de video gestart wordt. Dat doe ik ook, want de Youtube-app is zo ingericht dat als je de telefoon verticaal houdt, alle potentiële video's mooi onder elkaar passen en je dus meer keuze in 1 scherm hebt dan als je hem horizontaal zou houden. Er wordt inderdaad ook gezegd dat veel mensen de moeite niet nemen om te draaien, maar daar wordt absoluut niet het percentage 94% aan gehangen. Dat lijkt me ook uitermate sterk dat de overgrote meerderheid naar zo'n klein videootje zou kijken :)
Overigens zit youtube bij mij niet vast in verticale modus en bij de meeste filmpjes draai ik de telefoon ook niet, ook al zijn de video's dan niet beeld vullend. Ik zie om me heen (maar he n=1) dat steeds meer mensen hun telefoon oriëntatie vast zetten op portrait.
Waarom zou je niet de moeite nemen om je telefoon even te draaien? Echt, ik snap dat totaal niet. Zijn we met z'n allen echt zo lui geworden dat dat al teveel moeite is? :X
Goed punt van die 94% maar in jet onderzoek zelf staat dat niet. Daar gaat het ook niet specifiek over video. Punt blijft dat verreweg het grootste gebruik vertikaal si, dat zal ook voor veel video gelden. Dat heeft natuurlijk ook te maken met dat veel filmpjes kort zijn, in een nieuws stream staan en daarom nekt uitnodigen tot draaien. Mijn gok zou zijn dat vooral filmpjes van meer dan 2 minuten horizontaal gekeken worden.

Het onderzoek laat zien dat mensen hun telefoon wel draaien bij kleinere scherm maten. Blijkbaar is de breedte van de gemiddelde groot genoeg om oa video te consumeren, waarom zou je dan draaien. Is dat luiheid of gewoon niet nodig (let op, dit is niet onderzocht). Persoonlijk voelt het veel natuurlijker om met 1 hand de telefoon rechtop te houden dan te draaien en over te schakelen op 2 handen. Maar dat is vast ook gewoonte.
Er zijn maar een paar mensen bij wie de ogen niet boven maar naast elkaar zitten?
Nee. Hoezo? Dat ze naast elkaar zitten betekent niet dat je perse alles in breedbeeld wilt zien. De focus van mensen is verticaal, met name omdat we vooral naar andere mensen kijken. Iemand heeft ooit bedacht dat een tv breedbeeld moest worden zodat je nog meer kon verkopen en sindsdien denken sommige tweakers dat mensen die verticaal filmen een afwijking hebben. Verder zijn ogen naast elkaar makkelijker om diepte te zien dan boven elkaar omdat je dan alleen je hoofd maar een beetje heen en weer hoeft te doen. Dat je twee benen naast elkaar hebt betekent ook niet dat je dus alleen maar opzij wilt lopen.
Het is simpelweg onjuist wat je beweert; het menselijk gezichtsveld is wel degelijk veel breder dan hoog.
Ja, en dat is dus geen argument. Volgens jouw redenatie zou iedereen de tv en mobiel zo dichtbij hun gezicht houden dat er niets anders te zien is. Dat we een breed zichtveld hebben is geen argument dat je foto's en video's in breedbeeld moet maken. De zijkant van ons zichtveld (periferie) is handig voor de veiligheid, maar daar zien we niet eens scherp. 1 van de redenen waarom sommige vr brillen alleen scherp zijn in het stuk waar je naar kijkt.
Dus als je een film of serie kijkt op je telefoon kijk je die in portrait ondanks dat ze worden aangeboden in landscape? Er zit niet voor niets een kantelsensor in je telefoon.
Ligt aan de film. Korte filmpjes kijk ik altijd vertikaal. Langere soms vertikaal, soms horizontaal. Sensor staat uit, aangezien ik vertikaal prefereer, ook als ik lig. Series kijk ik meestal op tv, een van de weinige dingen waar ik die voor gebruik.
En die series zou je liever in portrait kijken op je TV scherm?
Als ze in portrait opgenomen waren wel.
Eens, behalve als een met een telefoon gemaakt filmpje wordt geconsumeerd op een moderne computer monitor zoals deze: pricewatch: Samsung C49HG90 Zwart
De horizontale balk bij Tweakers scrolled ook niet uit beeld.
Ondanks dat het volgende technisch correct is:
Het bedrijf levert het toestel met een 10W-snellader met usb-c-aansluiting
Zou ik dat in 2019 zeker geen snel laden meer durven noemen!
Inderdaad! Dat is een gewone 5v 2.1a lader :?
Ik vind het net zo gek als jij, maar 2 ampère laden via USB is technisch "snelladen" of "Quick Charge" (2013)
Ik gok dat er gewoon een turbo lader wordt meegeleverd net als bij de one vision. Dat is een 18w dus helemaal prima.
Opzich best een interessant dingetje, maar een "action cam"-phone met slechts een IPX2 rating?
IPX2: Can resist water that hits the product at a 15° angle or less.
Dat lijkt me niet zo heel erg "actionable" :)
Dat hele action cam gebeuren lijkt me niet meer dan een marketing gimmick. Een telefoon zowel qua kwetsbaarheid als vorm en bedieningsmogelijkheden imo helemaal geen handig alternatief voor een actioncam.
Voor 259 euro is dit echt een prima toestel. Mijn vriendin zoekt nog een toestel en zat te kijken naar de Samsung Galaxy A70, maar deze ziet er interessanter uit. Zeker met het Android One programma.
De Motorola one vision is ook erg goed, qua batterij, opslag, snelheid en vooral camera!

[Reactie gewijzigd door feranderd op 16 augustus 2019 18:55]

Mee eens. Heb zelf sinds een maand de one vision. Ben er erg tevreden over! Batterij gaat meerdere dagen mee, ook als ik het regelmatig gebruik en tot nu toe nog niks gevonden waar het echt problemen mee heeft (al meerdere grotere games geprobeerd). Vorig weekend ook op een festival geweest en ik moet zeggen: die camera is echt fantastisch. De foto's zijn allemaal gewoon goed scherp en ook de video's zijn van goede kwaliteit (zelfs het geluid, wat me wel enigszins verbaasde (positief dan wel), aangezien ik voorheen nooit goede geluid kreeg bij festivals en concerten (maar had dan ook hiervoor altijd goedkopere telefoons).
Ook is er een dieptesensor van 5 megapixel aan de achterkant.
Is het een diepte-sensor, of gewoon een zwart-wit/IR camera-module van 5 Megapixel (2560x1960) die in combinatie met de andere cameras en met wat software-voodoo een pseudo-diepte-beeld extrapoleerd?

Iets zegt me namelijk dat het het laatste betreft, een sensor die werkelijk de diepte kan meten, zoals bijvoorbeeld de time-of-flight camera module van Samsung heeft maar een resolutie van 240x160.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 16 augustus 2019 18:21]

Ben benieuwd of dit ook netflix full hd support heeft?
Fm-radio!

Eindelijk een telefoon die hier reclame mee durft te maken.
Ja DAB+ was nog beter geweest.

Natuurlijk kan je internet radio streamen maar dat verbruikt meer accu en data.

En een 3,5mm! Ik zeg ik heb een nieuwe top 5 kandidaat om mijn Redmi 4x te vervangen
Erg leuk voor weinig eigenlijk. Zit ik dan met een iPhone X zonder fullscreen en action camera. Ja waarom hebben telefoons geen DAB+?
Alleen jammer dat de camera uitsteekt, en dan niet in het midden zit. Als je hem dan plat legt wiebelt hij dus. Als ze de camera's horizontaal hadden geplaatst, dan had je daar geen last van gehad. En het beschadigd sneller, dus eigenlijk ontkom je er niet aan om hem te voorzien van een hoesje.