Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Asus brengt 43"-hdr-monitor met 4k-resolutie en 120Hz-paneel uit voor 1199 euro

Asus brengt zijn begin dit jaar aangekondigde Republic of Gamers Strix XG438Q-monitor uit voor een adviesprijs van 1199 euro. Het 43"-scherm heeft een va-paneel met een 4k-resolutie en een maximale helderheid van 600cd/m2. De monitor komt deze maand uit.

Verschillende webwinkels hebben de XG438Q-monitor in hun assortiment opgenomen en bieden hem voor prijzen rond de 1200 euro aan. De levertijd bedraagt volgens de shops een tot twee weken. Asus kondigde de gamemonitor begin dit jaar aan op de CES-beurs. Het is de eerste 43"-4k-monitor met een verversingssnelheid van 120Hz van een bekende fabrikant. Vorig jaar bracht een Zuid-Koreaans merk al een scherm met die eigenschappen uit, maar dat is een monitor met een ips-paneel met een lagere helderheid.

Asus gebruikt voor zijn 43"-gamemonitor een va-paneel met FreeSync 2-ondersteuning. Het scherm kan hdr weergeven en heeft daarvoor een piekhelderheid van 600cd/m², terwijl de maximale helderheid voor het hele scherm 450cd/m² is volgens de specifciaties. De RoG Strix XG438Q heeft een DisplayHDR 600-certificering en kan volgens de fabrikant 90 procent van de dci p3-kleurruimte weergeven.

Andere fabrikanten hebben al 4k-hdr-monitoren in het 43"-formaat uitgebracht. Zo kwam MMD vorig jaar met de Philips Momentum 436M6VBPAB met DisplayHDR 1000-certificering. Dat scherm kost 549 euro en heeft een verversingssnelheid van 60Hz.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

15-08-2019 • 16:31

88 Linkedin Google+

Reacties (88)

Wijzig sortering
Dus gewoon een TV zonder afstandbediening?
Ik denk dat die grens steeds kleiner wordt, aangezien de techniek van beide langzaam dichterbij komt (LCD voor zowel monitoren als TV's, OLED tegenwoordig voor high-end TV's en telefoons, en langzaamaan ook voor de schermgroottes daartussen.) Enige verschil is vaak dat een TV nog speakers en een TV-decoder heeft. Heb ik zelf niet nodig ivm HTPC en AV-receiver.

Ik ben zelf in de markt voor een 65" OLED scherm, en ik wil die eigenlijk zo dom mogelijk. Ik heb geen televisie-abo en kijk uitsluitend via mijn HTPC. Sommige tv-fabrikanten (Samsung) stoppen advertenties in hun tv's, dat probleem ga je met een monitor niet krijgen. Als ze een 65" OLED monitor zouden maken zou ik die zeker overwegen.
Je kan natuurlijk ook de smartfunctionaliteit niet gebruiken ;) aangezien het tegenwoordig onmogelijk is om een high end tv te kopen zonder deze functies
Er zitten ook nadelen aan een smart tv als je de functies niet gebruikt. Software is veelal trager en menu's zijn onnodig complex en uitgebreid. Voordeel van een smart tv is dan wel weer dat deze veelal goedkoper op de markt gebracht kunnen worden doordat de leverancier veelal verdient op toevoegen van bepaalde applicaties als Netflix.
De gebruiks ervaring van een nieuwe tv is veelal goed dus ik raad dan ook aan om de tv nooit aan het internet te hangen zodat je geen updates kan krijgen die die ervaring vertragen.

Het is ergens wel jammer dat tv fabrikanten het smart gedeelte van de tv zo verneuken door ondermaatse hardware en rond uit slechte ondersteuning.

Maar gelukkig hebben we dingen als appletv en shield boxen
mijn ervaring is dat het systeemmenu en het smartTV menugedeelte grootendeels gescheiden is, het systeem menu loop je in het begin een paar keer doorheen om alles goed in te stellen en daarna kijk je er feitelijk niet meer naar.
het smartTV menugedeelte doe je dan al helemaal niets mee.
Ze gooien er een embedded computer in die trager is dan een Raspberry Pi, misschien een Pi Zero, gooien er Firefox OS op en tadaa, smart TV. Gebruik gewoon de "smart" functionaliteiten niet. Het voegt vrijwel geen extra kosten meer toe tegenwoordig dus iedere manufacturer doet het bij z'n TV, maar je hoeft het helemaal niet te gebruiken. Een HDMI kabel en je haalt zo het signaal binnen van een externe Smart TV box of wat je ook wil en je TV hoeft helemaal niet aan het internet.
Er zitten ook nadelen aan een smart tv als je de functies niet gebruikt. Software is veelal trager en menu's zijn onnodig complex en uitgebreid.
Maar die dilemma's kun je toch heel makkelijk omzeilen met 'dom' gebruik.

In mijn geval hoef ik eigenlijk alleen de aan/uit knop op de Sony afstandsbediening te gebruiken.
En soms zelfs niet eens.

Bij de PS4 gebruik ik 2 knoppen. De home button op de controller (PS4 en TV gaan aan), Marantz voor versterker.

Voor Ziggo is het met 1 afstandsbediening 2 knoppen. TV aan en Ziggo box aan. Versterker gaat daar weer automatisch aan.

En voor laptop (op 10 meter HDMI, naast de bank) helaas 3 knoppen in totaal. TV, versterker, laptop.

Maar hier komt geen enkel Sony menu aan te pas. Op het moment dat ik iets met de instellingen wil doen, sure. Maar dat doe ik bijna nooit.
Er gaat 1 HDMI kabel van TV naar versterker. Daar zitten de overige 8 in ofzo :P hahah. Maar ook HDMI kanaal wisselen is dus nooit nodig.

Netflix, Youtube, gewoon via smartphone of Ziggo box.

Liefst zou ik als volgende stap een domme OLED van ergens tussen 70/80 inch halen, maar bij OLED wordt dat formaat zo belachelijk prijzig :'(

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 16 augustus 2019 11:46]

Inderdaad, gewoon de wifi code niet invoeren.

Van tragere software zoals @plankhorst zegt heb ik zelf nog niets gemerkt.
Ik heb het ook liever "dom". We zijn prima in staat het zelf te regelen, beter en duurzamer. Daarnaast wordt er (al enige tijd) vaak afgegeven op trage soc's op dure modellen.
Gelukkig hoef je, afgezien van een eventuele meerprijs, geen last te hebben van het smart-gedeelte. Gewoon niet verbinden en dan heb je er ook geen last van.
Voor deze prijs zou ik bijna voor een OLED t.v. gaan. Helaas zijn ze alleen onpraktisch groot voor als monitor, maar dat kun je nog enigszins oplossen door verder van het scherm te zitten.
Smart tv's maken een toestel over het algemeen goedkoper in plaats van duurder. Ze versturen allerlei data en hebben apps voorgeprogrammeerd.
Alsof we (iig ik niet) daar blij van worden...
Dat zeg ik toch niet, het is alleen maar een feit. Bij mij zit alles achter pihole, het maakt me niet veel uit.
65inch tv is geen probleem,maar zoek maar eens een goede 40inch tv... ::'(
Samsung LED 6510 of pricewatch: Sony Bravia KDL-40WE660 Zwart

[Reactie gewijzigd door wvkreg op 16 augustus 2019 09:13]

Nee dat is geen goeie, je kan zo goed als geen 100hz tv's vinden op die resoluties
Okay, inmiddels is dus wel weer een 100hz te vinden, vinden op deze resolutie, die kon ik een ongeveer 1 1/2 jaar geleden dus niet vinden, dus ik werd verplicht om 50hz te halen. Maar het punt blijft staan, oled en QLED zul je niet vinden op deze resoluties.
Nee, een TV heeft allerhande beeldverwerking die o.a. geoptimaliseerd is voor bewegende beelden maar juist niet zo handig als je snelle reactietijden in games e.d. wilt hebben.

Hoewel monitorfabrikanten tegenwoordig soms doen alsof ze TV's kunnen maken (hallo TPV), blijkt in de praktijk dat echte TV's mooiere bewegende beelden geven.

Ook op andere punten verschillen de optimalisaties in de signaalverwerking.
En is dit ook op te lossen met een software-matige schakelaar met TV- en gamemodus?
Een TV heeft inderdaad vaak een gamemodus, de een beter dan de ander. Een monitor bevat echter niet de noodzakelijke hardware voor TV-modus. Je kunt er eventueel je computer voor gebruiken, maar dat kost best wel veel processorkracht in verhouding.
en geen tuner en zonder "smart" functies.
en geen tuner en zonder "smart" functies.
De perfecte TV dus? ;)

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 15 augustus 2019 17:17]

Niet echt gezien de prijs en het formaat, voor dat geld kan je wat veel beters krijgen dom/slim (waar je dat niet gebruikt en hij dan ook dom is)...
Ik doelde eigenlijk alleen op de eigenschappen geen tuner en geen smarts.

Deze Asus monitor is als TV qua prijs inderdaad totaal oninteressant.
Ondersteunt HDCP aldus de specs
HDCP support : Yes
Zonder hdcp geen Netflix etc.
het is maar 43", veel te klein voor een tv...
Hoe kom je daar bij ? somige mensen zoals mij hebben een TV in hun voeten end van het bed.
tja, dat kan best, maar mijn mening is dat 43" veel te klein is.... Kijk zelf op een 118" scherm, en moet eerlijk zeggen dat ik echt niet echt veel meer kleiner wil (100" is echt het minimale).. Maargoed filmkijken is dan ook een hobby van mij, kijk geen normale tv (anders dan af en toe bij mijn ouders op hun 55", maar dan erger ik me groen en geel aan die k*t programma's en reclames). Heb zelf expres geen tv op de slaapkamer, maar als ik dat nog eens doe, dan komt ook daar gewoon een groot scherm (maar ben bang dat ik dan helemaal niet meer uit bed ga komen, haha).
TV streamen is toch het 'nieuwe' TV kijken?
De input lag en dergelijke zullen veel beter zijn dan wat je op een TV kan verwachten.
Tv die je in gamemodus kan zetten zijn al aardig laag hoor. Maar dan werkt je tv het zelfde als een monitor. En verandert hij niets aan je beeld.
4 Ms t.o.v. 15 MS op LG oled panels e.d. Maar de pixel respons tijd is weer superieur op de oled panels. Het is een merkbaar verschil maar misschien is 15 Ms niet wat je verwacht had van moderne tv's aangezien dit tot niet zo lang geleden ver boven de 50 zat.
Daar heb je dan echter weer last van Black Crush / brightness issues en dergelijke blijkbaar, dus het is niet raar dat ze met dit product op de markt komen om wat meer keuze te bieden. :)
Zelf game ik niet op mijn OLED TV, dus kan daar zelf geen mening over geven.
Dat was ook het eerste wat in mij opkwam.
Echter heb je bij tv's altijd een hogere input lag toch? Wat je bij een tn paneel juist niet hebt.
Ze gebruiken hier een VA panel met 4 Ms respons time en er zijn aardig wat (oled Tv's) met zo'n 15ms. Maar die hebben weer suprieure pixel respons tijden.
Ik heb wat filmpjes gekeken op youtube van CES en er zit wel degelijk een afstandsbediening bij.
https://www.youtube.com/watch?v=ImQVbMOH90E&t=47s
Yip. Ik gebruik mijn HP van 42 inch op precies dezelfde manier. (en dan gebruik ik de afstandsbediening van de televisieontvanger, en die van de versterker.)
43" is wel een kleine keuken tv. Tenzij je in een huisje van een paar vierkante meters woont.
Puur op basis van de grootte? Dat slaat toch nergens op? Er zijn ook hele kleine TV's, noem je die dan ook monitoren? 8)7

Een TV distantieert zich primair van een monitor door het hebben van een tuner, imho. Geen tuner, geen TV.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 15 augustus 2019 19:54]

Een TV (die ook enkel en alleen als TV wordt gebruikt) heeft niets aan 120 Hz. Een real-time gamer heeft daar wel degelijk wat aan.
Toch wel, veel wat duurdere TV's hebben tegenwoordig 120Hz of zelfs 240Hz panelen. Het wordt o.a. gebruikt voor bewegingsinterpolatie.
Daar dacht ik dus ook al aan je hebt tegenwoordig tv's die bijna dezelfde specs hebben.
Maar die tv's zijn nog groter of althans kan je groter kopen en zijn misschien nog goedekoper om dat ding.Laats nog een Panasonic tv langs de revu gepasseerd volgens verschillende leden op deze website
was die tv ook snel genoeg om 4 k games te weeregeven, ongeveer dezelfde beeld kwaliteit maar dan nog groter beeld.Ik zal zelf nooit zoo een scherm kopen aleen al de prijs is veel te hoog in mijn ogen.
Ik ben er van overtuigd dat ze er veel techniek in gestopt hebben.Volgens mij bedoelt voor de profesionele gamers onder ons, en niet voor huis tuin en keuken zaken te gebruiken.
Met 43" heb je het al snel over een scherm van 97 cm breed en 63 cm hoog. Snap niet echt wat daar nu praktisch aan is bij een computerscherm, dat is toch veel te groot om comfortabel op te gamen gezien de meeste mensen <70 cm van het scherm vandaan zitten.
Oh oh oh hoe ik me daarin vergist heb. Ja 43 is reusachtig, maar op 43 inch gamen is absoluut genieten!! Nee ga daar niet op browser, maar zoveel scherm ruimte bij de witcher 3 is toch geweldig? De monsters zijn heerlijk groot en door de uhd resolutie zie je veel details.. Alleen met shoots heb je een veelste groot richtvizjer, eens..
Ik heb de LG43ud79. Ik game er ook graag op. Vooral vet voor civ6 of cities:skylines.

Je kunt er ook lekker films en series op streamen en vanaf de bank lekker kijken.

Ik vind het voor browsen ook ideaal (wel de letters iets omhoog schalen soms) je kunt het scherm mooi opdelen voor multitasken.

Van mij mag ie zelfs nog wel 1/3 breder. Dan kan je de hoofdactiviteit in het midden van het scherm doen en secundaire activiteiten link en rechts ervan.
Heerlijke scherm.
ik heb er 2 naast elkaar staan en ik kan niet meer zonder.
Zelfs op mn oude werk hen overtuigd om een 43"monitor te halen -> ze kozen wel voor DELL :X

Die Asus is wel bruut met 120Hz en HDR600.

Stel dat LG nu met een 43UD80-B komt met 120Hz en HDR1000 voor de prijs van 600 a 700 euro. :9~

Btw browsen is met FireFox en inzoomen geen enkel probleem. Tweakers op 130% staan en Windows op 150%

[Reactie gewijzigd door crzyhiphopazn op 15 augustus 2019 21:45]

Bij mij is het juist anders. Ik speel competitief en was op 27” overgestapt wat voor mij al redelijk groot was maar ben nu weer terug naar 24”. Dat is wat mij betreft de perfecte maat voor een monitor waarbij je alles precies in je blikveld hebt en ook nog hoge refreshrate kan halen omdat je slechts 1080p nodig hebt. Een groot scherm is voor mij een nachtmerrie voor gamen.
Klopt ik ben van 19 inch naar 24 inch gegaan.In het midden heb ik de bladzijde voor te lezen en rechts en links van het scherm heb ik reclame lopen ook op deze website.
ik heb nu een iiama beldscherm lcd en ben er dik tevreden mee respons tijd is snel en de groote van scherm is goed.Blikveld dus ook.

[Reactie gewijzigd door rjmno1 op 16 augustus 2019 14:12]

Precies. Lenovo biedt sinds kort de Legion Y44W (44", 32:9, 144Hz, Freesync2, 3840*1200, HDR450). Als alternatief is er ook in de Think lijn de P44W. Exact hetzelfde panel, maar dan is het panel gekalibreerd. Laatst genoemde heb ik op m'n bureau staan hier.

43" is vooral door de hoogte gewoon onpraktisch voor een standaard bureau lijkt me. Mijn scherm heeft een normale hoogte, maar wel de extra breedte voor extra werkruimte, of leuke picture-in/by-picture opties. Wanneer ik bv browse gebruik in een gecentreerd scherm, zonder te maximaliseren. Gaat perfect met de bijgeleverde software. In andere software, bv After Effects, is die extra breedte juist wel fijn. Ook voor die paar games die ik zo nu en dan speel (vooral race spelletjes) is die 50% extra zowel links als rechts best grappig!

En omdat ik stiekem best blij met m'n schermpje ben een fotootje :) :
https://i.imgur.com/4wGJmub.jpg

[Reactie gewijzigd door mati1983 op 15 augustus 2019 17:07]

Nice!
Welke speakers heb je?
Thanks :)
Deze: KEF X300A (ook blij mee :) )

[Reactie gewijzigd door mati1983 op 15 augustus 2019 17:39]

Ik gebruilk mijn monitor voor verschillende devices (MacBook, Lenovo laptop, Workstation, etc) en het leek me het meest handig om de 3.5mm uitgang van de monitor te gebruiken. Geluid komt dan binnen op de monitor via HDMI or Displayport. Is zo'n KEF X300A dan verspilde kwaliteit?

Is de LSX de opvolger van de X300A?
Ik heb geen idee of dat de opvolger is :). Ik heb dit setje ooit voor een leuke prijs kunnen overnemen, wat alsnog genoeg geld was voor een setje computerboxjes.. Hoop dus vooral nog even met deze vooruit te kunnen :-) Klinken voor mij meer dan prima; zeker gezien het feit dat hier op m'n pckamertje toch altijd van alles staat te zoemen op de achtergrond (servertje, NUCje, nasje, eigen pc, etc).

Wat betreft de X300A, deze kun je het beste aansluiten via USB, zodat je de mooie DAC's gebruikt die in de speakers aanwezig zijn. De 3.5mm is een analoge aansluiting en is afhankelijk van de bron. Wanneer je je monitor dit laat doen (hdmi digitaal in, 3.5mm analoog uit), zal dit waarschijnlijk niet zo heel denderend zijn. Beter is het om dan een monitor te zoeken (zoals mijn Thinkvision P44W, of de Legion Y44w dus) met een USB switchje ingebouwd. Hiermee kun je makkelijk tussen je inputs schakelen qua beeld en tegelijk (of los) je USB devices (bv mijn X300a's) schakelen tussen je devices.
Dus voor elk computer zowel video als USB inpluggen, iets meer werk maar uiteindelijk wel zo handig en mooi geluid. Nooit aan gedacht, dank voor de tip.
Yes, dat vind ik dus het fijne aan mijn monitor ook.. Meerdere inputs op je scherm waar tussen je kunt schakelen is leuk, maar niet wanneer dat ook zou inhouden dat je ook drie/vier setjes keyboard en muis hebt liggen :)
Mooi! Wat is dat apparaatje met die knopjes achter je toetsenbord, en waarvoor gebruik je zoiets?
Speakers lijken niet zo groot naast dat scherm maar als ik ze vergelijk met je muis zijn het wel duidelijk grote kasten! :D Niet meer nieuw te kopen zie ik helaas... Ben wel in de markt voor kwalitatieve en esthetisch verantwoorde pc speakers...
Dank je wel!

Dat kastje is de Elgato Streamdeck. Officieel voor het makkelijk switchen tussen scenes tijdens het streamen, maar aangezien ik me niet kan voorstellen dat er zoveel mensen zullen zijn die op mijn hoofd en/of onzin zitten te wachten doe ik dat niet. ;) Ik gebruik het meer als macrodoosje voor zaken als het starten van applicaties, volume, en het nog luier kunnen bedienen van mijn domotica, zie voorbeeld hier. Ik vind het een ideaal ding.

De speakers zijn inderdaad niet klein. Voor een vergelijking kun je inderdaad beter naar mijn fullsize keyboard/muis kijken, dan naar het scherm. Wanneer je een mooi setje vindt, zijn ze prima via bv MP te krijgen. Bijvoorbeeld hier. :D Ben zelf heel blij met m'n speakers en kan ze zeker aanbevelen!
Heb zelf een 35 en die hangt op 50cm van mij af zodra ik een sim buiten VR speel. En van mj mag dat nog wel groter, maar deze is niet curved dus met een VA scherm zal je echt verschil zien tussen de zijkanten en het midden ben ik bang.
Is prima als televisie te gebruiken :)
Ik heb een paar jaar geleden een tijdje op een Philips BDM4350UC zitten gamen, moet zeggen dat dat toch best wel leuk was. (los daarvan was dat scherm verder best wel waardeloos, 5x omgewisseld via RMA).

Dus ik zit er wel naar uit te kijken om zo'n monitor te hebben.

Daarnaast kan je dit ook zien als 4x een 21 inch fullHD monitor, qua DPI is dat imho de sweetspot.

[Reactie gewijzigd door Gelunox op 15 augustus 2019 17:36]

Mee eens, ik heb pas mijn 30" (16:9) IIyama weer verkocht. Ik wil graag wel alles in 1x kunnen zien zonder mijn hoofd te moeten draaien. Als het curved was, dan was het waarschijnlijk nog wel okee geweest.
Het is superpraktisch. Nee, je moet niets maximaliseren (behalve een game), maar voor desktopwerk gebruikt men doorgaans toch ook al gewoon meerdere monitoren? Kun je net zo goed een enkele hele grote hebben. Ik heb al eent tijd een 4k 43" scherm voor zowel gaming als devwerk en ik vind het ideaal. Inmiddels op mijn werk ook een 40" curved scherm. Curved is wel beter trouwens, bij meerdere monitoren stel je ze ook niet op in een enkele lijn. Het kijken naar content aan de rand van een plat scherm is wel wat onwennig.
Gamed heerlijk kan ik je vertellen :) Gebruik al jaren een 43" 4k monitor. Het werkt ook heerlijk, alsof je vier volledige hd schermen hebt zonder randen.
Hm; misschien een waardige opvolger voor mijn LG 43UD79. Tweedehands dan wel; want die prijs :o
Kost net zoveel als de GPU die je nodig hebt om em aan te sturen ;) En... is nog courant als die GPU al lang in de motteballen ligt.
Voor gewoon desktop werk valt dat reuze mee.
Zeer interessant scherm(pje) :P Ben zeker benieuwd naar de reviews van deze monitor! Moet zelf nog een nieuwe monitor aanschaffen en dit is wel een mooi stukje techniek. 4k, 120hz, HDR 600 _/-\o_ Behoorlijk future proof dus ik ben benieuwd!
Over een maand of 6 misschien als de prijs drastisch omlaag is?

[Reactie gewijzigd door swhnld op 15 augustus 2019 16:52]

De vanaf prijs is 1200 euro, ik vind het nog meevallen voor de specs :X
Hoezo zou de prijs drastisch omlaag zijn in een maand of 6? Deze schermen blijven vaak een tijd lang duur, 1-2 jaar en gaan dan prijs zakken. Dit is namelijk een niche markt, de hoeveelheid mensen die met 4k kunnen/willen gamen is klein.
Vind dit een zeer mooi scherm , goede specs echt een must voor games, en andere applicaties waarbij frames erg belangrijk zijn. Ik vind tevens wel de prijs er hoog, en het formaat van 43" is eigenlijk meer een TV i.p.v een monitor (dat is mijn idee dan he ;) ). Persoonlijk vind ik 32" wel de max :)
VA... gaan we zeker niet aan beginnen.
Zwartwaarden interesseren mij geen ruk meer als de kleurenechtheid e.d. ver achteruit gaan.Zal wel persoonlijke smaak zijn.

AW3418DW. Geweldig IPS scherm en meer dan acceptabele zwartwaardes.

[Reactie gewijzigd door Marctraider op 15 augustus 2019 17:31]

Ik ga liever voor de Acer Nitro XV273K
Hoop dat asus die local dimming dan een beetje opgelost heeft, anders zit je zo met die halo/blooming wat erg lelijk is.
Dit scherm heeft geen local dimming.
Dit gaat mijn ps5 scherm worden waarschijnlijk.
27" 4k gaming-schermen zijn te klein voor me; 43" 4k gaming-schermen te groot.
Wat is er mis met 32" 4k gaming-schermen? Deze zijn er zo weinig in verhouding.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.