Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Total War: Three Kingdoms krijgt gratis update met 'hordemodus' Dynasty Mode

Creative Assembly geeft Total War: Three Kingdoms volgende week een nieuwe modus waarbij spelers zo lang mogelijk moeten overleven terwijl hordes vijanden hen proberen te verslaan. De nieuwe modus komt op 8 augustus uit, net als de Eight Princes Chapter Pack-dlc.

Bij Dynasty Mode kunnen spelers drie heroes kiezen waarmee ze zolang mogelijk moeten zien te overleven. Deze personages zijn sterker dan in de andere spelmodi, terwijl de vijanden in de Dynasty Mode zwakker zijn. Daardoor zijn de vijanden met één aanval te verslaan. De heroes krijgen ook nieuwe abilities om andere heroes te kunnen genezen of meer dan één vijand in een keer te kunnen verslaan. Tijdens de modus kunnen heroes ook via upgrades worden verbeterd.

De vijanden komen in de modus in golven; bij iedere golf zijn er meer en sterkere. In iedere derde golf zitten bovendien vijandige heroes, waarmee spelers extra upgrades kunnen scoren. Spelers kunnen punten verdienen door vijanden te verwonden of te verslaan en door rondes sneller te voltooien.

Creative Assembly heeft de modus in samenwerking met Intel gemaakt, zodat hij beter overweg kan met processoren met meer kernen. Zo moet de Dynasty Mode beter kunnen werken op processoren met zes en acht kernen. Tweakers schreef eind mei een review over Total War: Three Kingdoms; toen werden de systeemeisen voor de maximale instellingen als te zwaar beoordeeld.

Het is niet bekend of deze samenwerking er ook toe leidt dat de rest van het spel soepeler speelt. Wel kunnen spelers in de Dynasty Mode de omvang van de vijandige troepen tot zes keer vergroten om de uitdaging van de modus groter te maken. Volgens Creative Assembly is een krachtige computer nodig om het spel met zulke grote vijandige troepen te spelen. De Dynasty Mode is alleen of online met twee vrienden te spelen.

De Dynasty Mode komt op 8 augustus gratis beschikbaar, tegelijk met de betaalde dlc Eight Princes. Deze Chapter Pack geeft onder meer nieuwe startposities en verhaallijnen voor het spel. Bij deze dlc kunnen spelers met acht nieuwe prinsen uit de Sima-familie spelen.

Door Hayte Hugo

Nieuwsposter

02-08-2019 • 12:44

19 Linkedin Google+

Submitter: BartvanOranje

Reacties (19)

Wijzig sortering
leuk natuurlijk dat het gratis is alleen ik snap het punt er van niet echt, je hebt 3 units die je dus een attack command geeft aan het begin en 1x in de minuut druk je op een ability?
Ik ga er van uit dat je ook gewoon op de campagne map moet spelen, legers moet bouwen etc, puur ter verdediging tegen de hordes. Vergelijk het met de Turks spelen in Medieval 2, wanneer de Mongols/Timurids binnen vallen
nee volgens mij is dit puur in de battle map waar je vooraf kiest welke 3 helden je hebt en dan maar zo lang mogelijk moet volhouden. Wat dus niet zo spannend is in een total war serie gezien het zeer weinig acties vereist van de speler.
Volgens mij is die modus vergelijkbaar met de speciale "Last Stand" modus van Dawn of War II. Bij dat spel vond ik de modus erg interessant en heb menig uurtje die modus gespeeld. Ben alleen benieuwd of het ook zo goed gaat werken in deze setting.
Ai, dat is dan wel minder aansprekend. Dank voor de uitleg
Cycle charges, healen, abilities goed timen... Kan best leuk worden.
Is gewoon mee liften op de zombie modusses en de Battle Royale games.

Alhoewel het wel een leuke toevoeging is, net zoals The Labs in Warhammer 2.
Re horde modus - ik snap het nut ervan niet echt... Heb in ieder geval nog nooit serieuze vragen om een horde modus in Total War gehoord...

Re Optimalisatie - inkomende nuke voor AMD-coreprestaties.....
Re horde modus - ik snap het nut ervan niet echt... Heb in ieder geval nog nooit serieuze vragen om een horde modus in Total War gehoord...
Veel gamers zijn wel toe aan nieuwe dingen, zo'n horde modus kan nieuwe spelers trekken.
Een horde modus is ook toegevoegd aan War Thunder ongeveer een jaar ofzo geleden, alleen heet het daar Assault-mode. Is echt wel leuk af en toe wat anders.
Re Optimalisatie - inkomende nuke voor AMD-coreprestaties.....
Zeg je dat alleen omdat er in dat filmpje staat "In partnership with Intel"? Mik je op de waarschijnlijkheid dat ze hyperthreading niet gaan optimaliseren (omdat ze dat schip verlaten hebben)? Of gewoon in het algemeen dat Intel een voorsprong krijgt omdat ze mogen optimaliseren voor hunzelf?
Het ding is. Dat veel games wel voor Intel een zooitje optimalisaties meekrijgen. Maar niet voor AMD.

Je ziet dit ook bij games van Blizzard bv, die met de Intel compiler gebouwd zijn. Je kan starcraft bv tricken door het te overtuigen dat je AMD een Intel CPU is (moet je wel in je OS gaan zitten kloten)... en de performance wordt alleen daardoor al beter. bron
Dit is niet alleen bij Blizzard games het geval, maar bij velen anderen. Er wordt echt veel via de Intel compiler gebouwd. Blijkt achteraf dat die Bulldozers wel prima mee konden doen in het high end gamen.

Intel kan het niet eerlijk winnen dus dan maar op deze manier... alweer. EU kijken we even mee?

[Reactie gewijzigd door batjes op 2 augustus 2019 15:02]

Dat klopt natuurlijk niet helemaal, zowel Intel als AMD (en Nvidia) optimaliseren games. En niet alleen games, software optimalisatie is vrijwel overal zeer belangrijk. Intel heeft niet voor niets iets van 12.000 software engineers in dienst. Bij AMD zal dit een stuk lager liggen, maar ook zij zullen hier zeker mee bezig zijn, al verwacht ik dat de focus daar meer richting het datacenter zal zullen voor hun push met Epyc. Maar ook AMD zie ik hier de komende jaren erg in groeien.

Het is ook een beetje vreemd om te zeggen dat het optimaliseren van software niet eerlijk zou zijn. En dat de Intel compiler geoptimaliseerd is voor Intel cpu's is ook vrij logisch. de AMD compiler ( https://developer.amd.com/amd-aocc/ ) is dan weer volledig geoptimaliseerd voor AMD. Ook vrij logisch. Bij de grote Intel schikking in de US tussen Intel en de FTC is dit trouwens ook ter sprake gekomen. Waarbij geoordeeld is dat dit gewoon is toegestaan zolang er maar aangegeven wordt dat de Intel compiler geoptimaliseerd is voor Intel cpu's, iets wat Intel in ieder geval nu gewoon doet ( voorbeeld: https://software.intel.co.../opt-notice-en_080411.gif ), voor die schikking werd dit inderdaad minder goed aangegeven. Voor de EU is voor zover ik weet hetzelfde van toepassing.

M.b.t. dat Starcraft verhaal, 1 bron is natuurlijk niet direct een bron. Daarnaast is cpuid faken in een VM nu ook niet echt een betrouwbare test, het is niet supported en je kan een boel rare dingen krijgen als je dat gaat doen, heb er zelf ook wel eens mee gespeeld. Verder is het maar de vraag of SC2 wel met de Intel compiler gecompileerd is. Je kon in ieder geval in het verleden de Intel compliter patcher ( https://www.majorgeeks.co...tel_compiler_patcher.html ) gebruiken om executables gemaakt met de Intel compiler te detecteren en te patchen en de SC2 binaries detecteert het tooltje niet als zijne gecompileerd met de Intel compiler. Nu hoeft bovenstaande niet alles te zeggen, we zijn immers een aantal jaar verder.

Verder verwacht ik eigenlijk niet dat AMD hier "in zou kunnen duiken" in juridische zin, dat is jaren geleden al gebeurt. Ik denk dat ze voornamelijk zelf ook veel meer in moeten gaan zetten op software optimalisatie daar zal voor AMD in veel gevallen nog veel te halen zijn.
Het verschil zit het em er in dat Intel een industriestandaard neerzet en het sterk de indruk wekt dat ze andere processors express minder laten presteren. Het kan niet normaal zijn dat enkel door je OS te overtuigen dat je een Intel hebt i.p.v. die fysieke AMD die er eigenlijk in zit, je er tientallen FPS op vooruit gaat. Dat soort praktijken is mijn probleem en iets waar Intel (en Nvidia) erg goed in is.

AMD heeft tegen Intel in het verleden al successvol de rechtbank ingesleept. Leesvoer. Of de Reddit thread
If the vendor string says "GenuineIntel" then it uses the optimal code path. If the CPU is not from Intel then, in most cases, it will run the slowest possible version of the code, even if the CPU is fully compatible with a better version.
Intel misbruikt duidelijk hun positie. Gaat gezien dit topic, vrolijk door. De EU zou hier prima kunnen ingrijpen of minstens weer een onderzoek starten. Want de vorige uit 2009 ging om het afpersen van OEMs.

En als in een VM de FPS met tientallen omhoog gaat.... zegt ook al weer genoeg, niet. Hoe kan een VM nu beter draaien dan native?

[Reactie gewijzigd door batjes op 2 augustus 2019 21:49]

En als in een VM de FPS met tientallen omhoog gaat.... zegt ook al weer genoeg, niet. Hoe kan een VM nu beter draaien dan native?
Dat is dus maar de vraag, zonder verificatie van die test door bijv. een gerenommeerde reviewer of onderzoeker zegt dat echt helemaal niets. Genoeg applicaties die in VM's FPS laten zien die bijv. totaal niet klopt en / of zeer makkelijk te manipuleren is. Vandaar ook dat ik zeg 1 bron is geen bron en al helemaal niet wanneer de test gebruik maakt van non-supported hacks die ook nog eens het resultaat kunnen vertroebelen en ook nog eens delen van de test methode niet gepubliceerd worden.

Verder heb je zeker gelijk dat de Intel compiler een industriestandaard is.
AMD heeft tegen Intel in het verleden al successvol de rechtbank ingesleept. Leesvoer. Of de Reddit thread
If the vendor string says "GenuineIntel" then it uses the optimal code path. If the CPU is not from Intel then, in most cases, it will run the slowest possible version of the code, even if the CPU is fully compatible with a better version.
Intel misbruikt duidelijk hun positie. Gaat gezien dit topic, vrolijk door. De EU zou hier prima kunnen ingrijpen of minstens weer een onderzoek starten. Want de vorige uit 2009 ging om het afpersen van OEMs
Die zaak en site ben ik mee bekend inderdaad. De zaken uit de periode 2009-2011 gingen niet alleen over het omkopen van OEM's, maar o.a. ook over de compiler. Daaruit komt o.a. dit: (uit de zaak met de FTC)
The first requirement is that Intel needs to disclose when their compiler is favoring their CPUs over AMD or Via’s CPUs. Notably this doesn’t require that they treat other CPUs equally (such as by picking code paths based on CPU feature flags), only that if they discriminate based on the CPU that they disclose this discrimination.
i.e. ze moeten een disclaimer toevoegen (die ik al linkte in mijn vorige post).

Verder hebben ze klanten die een refund wilden voor de compiler moeten compenseren.

Hoe je er bij komt dat Intel op basis van de informatie in dit nieuw bericht op dit moment niet netjes handelt zie ik eigenlijk niet. Ik zie nergens een suggestie dat deze optimalisaties niet door de beugel zouden kunnen. Het lijkt een beetje alsof je wil suggeren dat software optimalisaties per definitie niet ok zijn, iets wat zeker niet klopt. Je wil juist het liefst zoveel mogelijk optimalisaties zien.
Dat is hetzelfde wat Nvidia al vaker heeft uitgevreten, ook zij betalen vaak aan devs om Nvidia specifiek geoptimaliseerde technieken toe te passen met GameWorks /driver optimalisaties b.v, bij AMD moet dit vaak achteraf gebeuren via driver updates.

Dit creëert ook onbetrouwbare benchmarks vaak de eerste weken van een game
AMD zou hier eens in moeten duiken. Die Bulldozer generatie was achteraf zo slecht nog niet. Ik heb nog nooit tijdens de levensduur van 1 van mijn systemen zo'n enorme performance increase gezien. Ik heb er zeker 25-50% meer performance bij gekregen dankzij optimalisaties en dergelijke. Maar toen was de strijd al gestreden en was Intel heer en meester... kuch.

Naar mijn gevoel hebben Nvidia en Intel erg hard hun zo goed als monopolie misbruikt en naar mijn mening zou de EU hier wel eens een onderzoek voor mogen starten.
Bah, verbaast me niks dat Intel zo laag zinkt.
Interessant stukje, ik hoop ook dat de EU dit nog even napluist en een miljardenboete naar hun kop slingert :|


-edit: ohw, ze zijn er al voor aangeklaagd en hebben een schikking getroffen...:/

[Reactie gewijzigd door Yezpahr op 2 augustus 2019 15:54]

Thnx Paul Huig van Mastermovies die nu Developer is bij Tweakers! Hier heb ik echt heel veel aan!
Het spel nu twee modes (Romance en Records). Het is dus wel een dingetje dat er nu een hele nieuwe spelmodus wordt toegevoegd. Dit gaat aanzienlijk verder dan alleen wat losse dingetjes erbij.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True