ASRock en MSI tonen Radeon RX 5700-videokaarten met customkoelers

ASRock en MSI hebben AMD Radeon RX 5700- en 5700XT-videokaarten getoond met eigen koelers. ASRock biedt beide kaarten aan in een Challenger-uitvoering met twee ventilatoren en een backplate. MSI toont zijn Mech-versies, maar komt later met meer modellen.

ASRock kondigt de Challenger-versie van de RX 5700 en 5700XT aan en heeft productpagina's online gezet. De kaarten hebben een koeler met twee axiale 100mm-ventilatoren en de heatsink is uitgerust met koperen heatpipes die een dikte van maximaal 8mm hebben. Het RX 5700XT-model krijgt ook een aluminium backplate, bij de RX 5700 ontbreekt die.

De baseclock van het Challenger RX 5700XT-model is 1650MHz en dat is 45MHz hoger dan bij het referentiemodel van AMD. De maximale boostclock is met 1905MHz ongewijzigd, maar de gameclock is met 1795MHz wel wat hoger. Bij het referentiemodel is dat 1755MHz. De gameclock is de snelheid die de kaart in de praktijk zou moeten vasthouden tijdens lange gamesessies.

Ook de RX 5700 van ASRock is wat hoger geklokt. Dit model heeft een gameclock van 1675MHz, een verhoging van 50MHz ten opzichte van het referentieontwerp. Wanneer de ASRock Challenger-varianten van de RX 5700-videokaarten uitkomen en wat ze gaan kosten, is nog niet bekendgemaakt.

ASRock RX 5700 ChallengerASRock RX 5700 ChallengerASRock RX 5700 Challenger

MSI heeft in een livestream meer bekendgemaakt over zijn RX 5700-kaarten met eigen ontwerp. Eerder verschenen er al slides uit een presentatie online en daarover geeft het bedrijf nu meer details. De getoonde Mech-kaart met rode accenten blijkt een placeholder te zijn. Dat is een RX 500-videokaart en geen nieuw Navi-model. MSI laat nu wel een afbeelding zien die toont hoe de Mech-versie van de RX 5700 en RX 5700XT eruit gaat zien.

MSI RX 5700 Mech
MSI Radeon RX 5700 Mech OC-videokaart

Verder verduidelijkt MSI dat er van zowel de RX 5700 als van de RX 5700XT vier uitvoeringen komen. Er komen kaarten onder de noemer Gaming X, Evoke, Mech en Air Boost. MSI zegt nu dat de customkaarten waarschijnlijk pas eind augustus uitkomen en dat het meest uitgebreide model, de Gaming X, waarschijnlijk tot september op zich laat wachten. De Air Boost-versie met blowerkoeler komt pas later uit. Over de Evoke-modellen zegt MSI nog niets, maar de fabrikant bevestigt dat het gaat om een nieuwe serie.

AMD zei eerder deze maand dat RX 5700-videokaarten met een aangepast ontwerp halverwege augustus uitkomen. Nu is duidelijk dat de varianten van MSI pas eind augustus komen. Hoe dat zit bij andere fabrikanten, is niet bekend.

MSI geeft in stream meer details over zijn custom-RX 5700-kaarten. Video start bij het desbetreffende segment.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

18-07-2019 • 14:41

75

Reacties (75)

75
74
22
1
0
40
Wijzig sortering
Dit maakt het nog lastiger om te wachten op deze GPU's i.p.v een 2070 Super te bestellen. Ik ben alleen nog aan het twijfelen welke variant ik pak. Ze zijn nog niet lekker beschikbaar.
Als je dat sharpen filter van AMD gebruikt winnen ze ruim van NVidia's DLSS oplossing. Het is sneller en mooier dan DLSS.
De sharpen filter is what anders dan DLSS, DLSS is meer reconstruction.

Je kan ook door middel van Nvidias drivers allerlei kleur,filter en sharpen algoritmes aanzetten.

Dat DLSS niet zo denderend is klopt, in de ene game werkt het beter dan de andere.
Die reconstruction van nvidia uit zich anders wel in lagere beeldkwaliteit dan AMD's sharpen filter. Texture detail ontbreekt bij Nvidia. Alsof je het texture niveau op Low hebt gezet. Daar komt nog het waterverfschilderij effect bij.

Nvidia heeft trouwens geen sharpen filter in de drivers.
Nooit gehoord van nvidoa freestyle? Dat zijn een set reshade achtige filters en functies. Daar valt ook sharpening onder...

Nogmaals de kwaliteit van dlss hangt van de game af. Het is een deep learning algoritme en werkt niet altijd even goed.
Ben het met je eens hoor. En ik zit net als @waseland in dubio. ben geen fanboy van een bepaald merk in deze. Ik heb met slechte ervaringen met een merk wel snel zoiets van: Dit gaan we niet meer doen.

Die sharpen filter ziet er in games als battlefield best wel goed uit. Maar games als borderlands weer niet. Ik kan het eigenlijk niet zo goed verwoorden maar ik zou daar die filter niet aan willen. pluspunt is dat die filter geen performance hit oplevert. dus je kan em aan of uitzetten naar gelieven.

Waar ik nu nog een beetje moeite mee heb is dat als ik kijk naar de benchmarks en het verschil in prijs dat die 5700XT best wel veel waarde voor je geld biedt. Je kan denk ik op 2 manieren naar de zaak kijken. Of je zegt 2070S want die is bijna net zo goed als een 2080 maar voor een stuk minder geld. Of je kijkt naar een 5700XT en die komt aardig in de buurt van die 2070S maar opnieuw voor een stuk minder.
Of je wacht tot de 2070 eventueel in prijs zal zakken. Ik wacht nog even in ieder geval. Eerst eens die aftermarket koelers op die AMD kaarten en dan kijken we verder.
AMD's sharpen filter is inderdaad goed met weinig prestatie verlies, maar dat betekent waarschijnlijk dat je het zelfde kan behalen op een (toekomstige) intel of nVidia kaart met reshade.
(of Freeshadestyle gestolen door nvidia -reshade gebruikt standaard alt-f4, freestyle gebruikt alt-f3, thats one big fuck you)
En ik heb niet heel veel reviews gelezen maar in sommige gevallen is sharpen mooier (~80-70% van 4k plus sharpening geeft een mooi 4k effect, 1440p plus sharpening is DLSS beter -bron) en ik verwacht dat toekomstige titels veel beter met DLSS zullen omgaan. (zoals in het geval van monsterhunter)

Ik zie liever nog een reshade vs AMD's sharpen filter.

[Reactie gewijzigd door D0gtag op 22 juli 2024 14:41]

Heb je reshade wel eens gebruikt? Das niet ff zo gepiept als een driver feature, kan je er niet echt bijhalen..
Ik gebruik Reshade, constant (starcitizen 4k custom profile). 'Das niet ff zo gepiept'... ? :)
Stap 1 dl Reshade
Stap 2 Installeer waar je hem wilt hebben (word letterlijk gevraagd in de installer)
Stap 3 Start de betreffende game op, druk home en update reshade shaders.
Stap 4 In het zelfde home menu: vink aan wat je wilt reshaden: scherper, andere FX etc.
Dat was het, het veranderd ook realtime, zonder echt prestatie verlies (althans ik zie geen effect maar mijn systeem is misschien niet representatief)

De software feature van AMD (werkt op driver niveau) maar blijft software, dat is ook wel duidelijk aan het feit dat het inmiddels (AMD's CAS) geïmplementeerd is in reshade.

AMD heeft dan ondersteuning op driver niveau maar het verschil in prestatie is zo klein dat alleen bij een zeer marginaal systeem je daar duidelijk profijt van hebt.
Reshade kan niet upscalen dus je krijgt geen 1800p naar 2160p als je dat zou willen dus dat blijft een voordeel van AMD, maar reshade is open en ik zou het niet gek vinden als up-scaling binnenkort ook komt.
Ik raad je echt aan om een keer reshade te proberen, ze komen ook (nu nog in beta alfa) met een raytracing (pathtracing) shader (wat daadwerkelijk raytracing techniek is niet een fancy shader)

[Reactie gewijzigd door D0gtag op 22 juli 2024 14:41]

Dude ik weet hoe het werkt, ik deed het gebruiken voor pubg toen het nog mocht, maar een leek kan zich zo verliezen in alle opties en er een grote puinhoop van maken ;)
3th party software en mods zijn geen argument in deze context.
AMD doet dit schijnbaar beter, dat er andere (ondermaatse) oplossingen zijn doet daar geen afbreuk aan.
Ondermaats.. grappig dat je dat zegt over een techniek die 4k simuleert omdat het ondermaats 4k weergeeft ;)
Imo is dat echt alleen relevant als je een 4k monitor hebt waar je niet native draait, en je primair DX12 draait, en je het voor alle spellen wil gebruiken (gezien vooralsnog het alleen een globale switch is).

Maar als je gewoon native draait, danwel als je DX11 voornamelijk gebruikt en het uberhaupt niet werkt, dan zie ik weinig reden om een sharpening filter eroverheen te willen gooien.
Neen, Ook bij mensen die op 1080 & 1440P spelen en net even die extra scherpte willen omdat de AA implementaties ook niet echt de boel verbeteren. FXAA etc. Het is overigens ook niet dat het performance kost (<2%) Dus alleen maar mooi meegenomen in die "Muddy" games van tegenwoordig. Hardware unboxed heeft hier een zeer mooie review van, zeer ondergewaardige feature.
De custom 5700 kaarten zijn ook nog niet uit. Daar zou ik als je kan op wachten.
Dat bedoel ik, maar als deze pas eind Augustus op de markt komen moet ik nog even wachten ben ik bang.
Loop je wel het risico dat de 5800 dan ineens (ook) de kop opsteekt, .......... weer wachten? :D ;)

Wel benieuwd naar een paar fatsoenlijke benchmarks :)
Al dat wachten hé. Ik zou ook graag per direct een 2070 Super willen halen maar op een of andere manier kom ik er niet uit welke te halen... (en waar).
Ga ff op vakantie. Wanneer je terugkomt, zijn ze er. :)
In September pas, maar wellicht is dat ook een goede oplossing haha
Potverdorie! Ben je weg net wanneer die kaarten komen.
Komt ie terug, zijn ze uitverkocht 8)7
Dit maakt het nog lastiger om te wachten op deze GPU's i.p.v een 2070 Super te bestellen. Ik ben alleen nog aan het twijfelen welke variant ik pak. Ze zijn nog niet lekker beschikbaar.
5700XT komt ongeveer overeen met RTX2070S. als je een XT wilt halen zou ik wachten op Sapphire (Nitro)
Ik vind het altijd jammer dat de Sapphire kaarten "maar" 2 jaar garantie hebben, terwijl MSI bijvoorbeeld 3 jaar garantie geeft.
Want Sapphire heeft vaak gewoon de beste kaarten qua koeling.
Ik vind het altijd jammer dat de Sapphire kaarten "maar" 2 jaar garantie hebben, terwijl MSI bijvoorbeeld 3 jaar garantie geeft.
Want Sapphire heeft vaak gewoon de beste kaarten qua koeling.
Je hebt gewoon de zgn wettelijke garantie. Fabrieksgarantie of niet.

https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

@Visgek82
@Dragonheart-03

@j1b2c3

https://www.techpowerup.c...radeon-rx-5700-xt/28.html

@Dragonheart-03 Je claim is gewoon volgens consumentenrecht, bij de shop van aankoop !
Ga verder geen discussie aan over rechten van consument of problemen. shop van aankoop kan langer bij fabrikant aankloppen als er langer fabrieksgarantie geldt. (dat is hun voordeel). Neemt verder totaal niets weg dat Sapphire zelf erg goede klantenservice heeft (mocht je via die weg na de fabrieksgarantie een defect hebben) fabrieksgarantie staat buiten 'wettelijke garantie' wat inhoudt dat je recht hebt op een deugdelijk conform product, ook wel conformiteitsvereiste genoemd.
In Nederland geldt geen 2j garantie dat is de zgn verkopersgarantie(wat ook buiten het recht staat)
zowel fabrieks als verkopersgarantie kunnen zgn beperkingen hebben tov.
Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europees/NL'se wettelijke garantie bestaat van twee jaar. Dit is echt een misverstand.

[Reactie gewijzigd door Hackus op 22 juli 2024 14:41]

Een shop helpt je twee jaar (hoe dan ook ivm eu recht), de fabrikant drie jaar (bij bepaalde merken). Asus repareert je moederbord ook als je het rechtstreeks naar ze opstuurt (in Duitsland) (tussen maand 24 en 36).
HDD kun jij van seagate en hgst rechtstreeks naar de fabrikant sturen (in Ierland, krijg je een recenter exemplaar of een grotere disk voor retour).

En verder wens ik je heel veel succes met het claimen van je fabrieksgarantie. Als je videokaart het na 25 maanden begeeft, trekt de shop zich terug. De fabrikant ook met zijn fabrieksgarantie (tenzij 36 maanden). En als je een videokaart van 500 euro koopt, is de maximale waarde over 2 jaar circa 250 euro. Als je der een reperateur op gaat zetten om iets te laten fixen, dan begint dat alleen voor het bekijken van je apparaat a 80 euro. En die mag jij dan betalen. Die webshop gaat dat niet voor je betalen.
En ik hoor graag PRAKTIJK voorbeelden wie het wel is gelukt om er een kostenloze fix voor terug te krijgen. De enige webshop die dat bij je gaat doen, is degene die significant hogere prijzen hanteert dan de rest. In mijn ervaring houden die shops het niet uit cq gaan failliet. Dus, ik hoor zeer graag die praktijk voorbeelden want ik ken ze niet en ik loop toch al jaren mee.

[Reactie gewijzigd door Dragonheart-03 op 22 juli 2024 14:41]

Bij veel webshops heb je bijvoorbeeld op Asrock en Sapphire kaarten 2 jaar garantie (Dat is volgens mij ook de maximale fabrieksgarantie bij die merken) en in het geval van Gigabyte en MSI 3 jaar garantie.
Thanks, zat te azen op een Sapphire AMD maar dan gaat het toch maar weer een MSI worden.
Buiten het feit dat ik eraan twijfel of dit echt bestaat, liggen recht op hebben en daadwerkelijk krijgen vaak werelden uit elkaar. Ik zou het er niet op gokken en dan liever voor een merk kiezen wat langere garantie geeft.
De letter van de wet vs de spirit van de wet. In 99% van de gevallen sta je na 2 jaar met je mond vol tanden en krijg je geen garantie. hoeveel wetten je ook hebt.
Ipv kopjes kijken met 1 staaf diagram met artificiële benchmarks kijk eens videos online die wel weten waar over ze het hebben. eposvox online gamer streamer En iemand die dagelijks werkt met DaVinci resolve en Adobe premiere. Doet div renders met div populaire codexes als red raw true ress 264 hev ect ect projecten met een 5700 non xt zijn net zo snel klaar als een 2080
https://youtu.be/lT5q2h9R7QU
Vorige week heeft hij samen met lvl one techs een review gedaan van ryzen 3000 en 5700xt en non xt .. In productie werk amd wint bijna elk project die ze er tegen aan gooien ook projecten die niet lopen opnvidia kaarten omdat die geheugen limits hebben en amd niet. (amd kaarten kunnen systeem geheugen gebruiken als ze zonder ruimte komen te zitten bij Nvidia chrasht je video driver.. En daar door je werk.
Game streaming het is ongelooflijk hoe veel streams deze kaarten aan kunnen ook iets wat je niet terug zien in normale benchmarks En games blijven speelbaar voor de speler. Ook iets wat je niet terug ziet in benchmarks.
Waseland praat nergens over ander gebruik 'Advies over het upgraden van mijn gpu, ik merk dat ik in de nieuwste games niet de 60+ fps kan raken op 2K 144Hz.'
" in Nederland spreken we niet van wettelijke garantie. In plaats daarvan staat in de wet dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. "

[Reactie gewijzigd door XRayXI op 22 juli 2024 14:41]

Ahum: " in Nederland spreken we niet van wettelijke garantie. In plaats daarvan staat in de wet dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. "
zoals ik zeg deugdelijk conform... even lezen voor je zomaar iets roept
Ok. Proef op de som. Een gpu van 80 euro en een gpu van 700 euro. en gaan na 25 maanden stuk. Er is geen garantie vanuit de fabrikant. Probleem is dat een chip op het bord lekt of dat een kaart strepen geeft.
Vertel me dan eens wat die wet dan Egt ?

Waar is de gemiddelde leeftijd van een gpu? En wat is de economische waarde van die gpu na 2 jaar ? En wat mag ik ervan verwachten ?

En wat is de plicht van de verkoper na 24 maanden en welke kosten mag hij mij voor de reparatie na 25 maanden aanrekenen?

[Reactie gewijzigd door Dragonheart-03 op 22 juli 2024 14:41]

Vorige week een Gigabyte 2070 super OC gehaald. Goede koeler. Geheugen kan ruim overclocked worden en GPU @ 2100 Mhz.

Garantie vervalt dan natuurlijk maar.....als je dat niet doet krijg je 4!!! jaar garantie bij Gigabyte. En de kaart is ook nog eens een van de goedkoopste 2070 supers.
In gaming wel, in Adobe premie en andere dergelijke compute workloads, en is het meer een 2080.
Volgens mij zat hier een 10% verschil in vergeleken met de super? Dus nagenoeg gelijk, lijkt mij niet. Misschien met de custom kaarten van de amd serie dat ze nagenoeg gelijk zullen zijn

[Reactie gewijzigd door Ferio op 22 juli 2024 14:41]

Volgens mij zat hier een 10% verschil in vergeleken met de super? Dus nagenoeg gelijk, lijkt mij niet. Misschien met de custom kaarten van de amd serie dat ze nagenoeg gelijk zullen zijn
Wat ie in gamen te kort komt maakt ie in ander gebruik zeker goed.
Bedoel je de reference variant? Die is toch al prima leverbaar?
pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6
Ik ben helaas niet van de reference modellen ;)
Met een auto undervolt zijn de huidige referentiemodellen prima te doen voor zo ver ik heb vernomen.
Ze blijven gewoon heel veel luidruchtiger dan een vergelijkbaar AIB model. Dat kan voor sommige acceptabel zijn, als je bijvoorbeeld toch altijd een koptelefoon hebt, maar voor mij zou dat niet acceptabel zijn.

Zelf ben ik ook in de markt voor de laatste GPU upgrade die mijn PC nog gaat krijgen, en zo wordt het wel een dingetje: Hoe lang ga je erop wachten? Want straks zijn deze er eind augustus, op papier. Maar zijn ze dan ook echt leverbaar, of zijn ze dan alsnog nergens direct verkrijgbaar?
Voor 4 tientjes zet je er een twinturbo op, is 'ie opeens superstil. De XT zou ik een arctic extreme geven of hoe dat ding heet.
Dan ben je wel zo'n €50,00 armer voor de duurste koeler en je garantie kwijt mits je door een "void warranty" sticker op een schroefje heen gaat met je kruiskop schroevendraaier.
Of wanneer het duidelijk is dat je aan de schroefjes gezeten hebt (met slecht passend gereedschap).
Dat wil niet iedereen.

Dit zijn overigens alle Arctic koelers die erop kunnen (Als de info op de website klopt):

https://www.pcgamer.com/s...mds-radeon-rx-5700-cards/

[Reactie gewijzigd door HugoBoss1985 op 22 juli 2024 14:41]

Die stickers zijn er alleen om consumenten af te schrikken en niet rechtsgeldig.

Uiteraard als je het zelf wel beschadigd door het niet correct plaatsen van de koeler dan verlies je wel de garantie, en kan je inderdaad beter wachten op de partner kaarten en gewoon gelijk 50€+ betalen voor een betere koeler.

Ik kon echter niet wachten en heb maar een 5700XT gehaald, tijdens dota/csgo is die vrijwel stil, maar tijdens metro exodus of Witcher blaast die toch wel hard, wel minder irritant dan die amd stealth cooler, wat een kut herrie maakt dat ding onder load (gelijk vervangen).

Heb inmiddels wel die accelero extreme iv besteld omdat die resultaten erg goed waren volgens onze Duitse buren.

[Reactie gewijzigd door Rzarect0r op 22 juli 2024 14:41]

Ten eerste, ik zeg niet dat je ongelijk hebt.

Maar ik lees verschillende verhalen over die "void warranty" stickers en/of dit nou rechtsgeldig is, of niet.
Ze zitten bijvoorbeeld ook nog wel eens op psu's. (in dat geval is het niet alleen een garantie verhaal maar hier komt ook een stukje "gevaar" bij kijken wanneer je aan een PSU gaat kloten)
Ik heb geen ervaring met RMA's van hardware waar de sticker van beschadigd is (door losschroeven o.i.d.).

Volgens mij heeft mijn Gigabyte videokaart géén sticker.
Maar ik ben ook weer een verhaal tegen gekomen van iemand die zijn Gigabyte kaart RMA stuurde en daarbij was er sprake van zichtbare beschadiging aan de schroeven. (slecht passende schroevendraaier gebruikt en/of onkunde.)
Oftwel; er was ondanks het ontbreken van de sticker bewijs dat die persoon aan de schroefjes gezeten had en de RMA werd geweigerd.

Ik zou wel eens van een webshop en/of een fabrikant willen weten hoe het nou zit :P

[Reactie gewijzigd door HugoBoss1985 op 22 juli 2024 14:41]

Volgens mij ben je alleen in de US je garantie kwijt. Net als een custom rom flashen op je telefoon.

In NL is het volgens mij geen probleem.
Zelf nooit tegen deze problemen aangelopen.
In de US schijnt daar sinds kort een stokje voor gestoken te zijn! (w.b.t. de void warranty stickers)

[Reactie gewijzigd door HugoBoss1985 op 22 juli 2024 14:41]

en je garantie kwijt mits je door een "void warranty" sticker op een schroefje heen gaat met je kruiskop schroevendraaier.
voorzichtig sticker verwijderen en later weer plakken of net ergens anders hangen.
vergt wat kunde maar wel leuk.
/offtopic

Je gebruik van mits klopt niet helemaal. Mits gebruik je precies omgekeerd.

Voorbeeld:
Je garantie vervalt niet, mits je het stickertje heel laat.

Mits kun je vervangen door " op voorwaarde dat".

[Reactie gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 22 juli 2024 14:41]

Wat is er precies zo lastig aan om te wachten? Het prestatie niveau zelf is er al sinds oktober 2018 in de vorm van de RTX 2070 (of zelfs maart 2017 in de vorm van de 1080 Ti maar die was 800 euro). Heb je het nu persé nodig dan is daar ook nog de RTX 2060 Super, welke marginaal trager is dan een RTX 2070 maar deze week nog wel leverbaar zou moeten zijn voor een flink lagere prijs.

De 5700XT zal vermoedelijk wat betere value for money gaan leveren. Is die ene maand extra dan echt zo lastig terwijl je blijkbaar de afgelopen 8 maanden wel geduldig hebt gewacht :+ ?

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 22 juli 2024 14:41]

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik kan eigenlijk ook prima wachten. Maar ik zou het fijn vinden als bij een "launch" de kaarten ook daadwerkelijk verkrijgbaar zijn :P
Zat zelf nog de prijzen van een 2080 Super af te wachten voor ik een 2070 Super koop, maar zoals het er nu uit ziet hoef ik die ook niet onder de €800 te verwachten dus dan wordt het toch de 2070 Super range en dan is deze kaart ineens weer interessant. Vind het alleen een beetje zonde van mijn ultrawide die g-sync heeft, maar de prijs is wel beter.

Ik heb gewoon geen zin om die RTX prijzen te betalen en dat is meer een principe kwestie dan een geld kwestie.
Als het een principe kwestie is dan is de rt5700XT een prima keuze om zo een duidelijk signaal naar Nvidia te geven.
Er schijnen 5700 xt kaarten gemod te zijn met betere koeling die 2300mhz aantikken, hurken tegen de 2080 aan, ik zou iig nog ff wachten als je wilt upgraden ;)
Leuke kaarten alleen denk ik dat de MSI veel beter past bij systemen vanwege de neutrale kleuren.

Maar ben echt benieuwd wat Sapphire zal laten zien!
Nou ben benieuwd wat de andere fabrikanten in augustus uitbrengen, wil niet tot september wachten. Ben ook benieuwd naar de prijzen, zou mooi zijn als het onder de €500 blijft.
Ik denk dat je kan rekenen op tussen de 450 en 500+ € voor XT modellen en 380 tot 430€ voor de reguliere 5700. :)
Enigzines offtopic. AMD's FidelityFX is geport naar ReShade, want open source. Werkt nu ook op Nvidia kaarten: https://www.reddit.com/r/...to_reshade_so_anyone_can/

[Reactie gewijzigd door lordawesome op 22 juli 2024 14:41]

Mag ik eens vragen ik zie alleen codes https://gist.github.com/m...bffa6e2bd2eb59ff8bb09d135 zoals in de link, moet ik deze ergens in Win10 in copieeren? Of is het de bedoeling dat dit weer een aanvulling is op de reshade software, https://reshade.me/
Ik hoop dat er ook een met een aio watercooler op de markt komt.
Leuk, maar die zijn vaak zo duur dat de prijs/kwaliteit verhouding compleet zoek is.. Kom je al snel in RTX 2080 prijsgebied terecht vrees ik.. Maar ieder zijn ding..
De maximale snelheden van deze custom kaarten vallen me toch tegen aangezien er al mensen zijn die de AMD kaarten met custom cooling van 1.9Ghz naar de 2.2-2.3Ghz krijgen: een overclock van ca 20%.

Met die overclock wordt een 5700XT namelijk nog aantrekkelijker tov de nVidia kaarten.
Mijn vorige videokaart een MSI Gaming 6G GTX 980Ti had pas een lekkere overklok.. Die draaide vrolijk ruim 1450Mhz in duurtest terwijl 1075Mhz standaard was voor een 980Ti FE destijds.. Dus was dus even 40% sneller.. :P

Tegenwoordig kom je gewoon zo ver niet meer omdat ze standaard al vrij ver overklokken met de boost functie.. Mijn huidige MSI Ventus RTX 2080 doet stabiel ongeveer 2000Mhz in de duurtest, waar 1815Mhz met boost standaard is, dat is dus maar zo'n 10% meer..
Ja, moet je wel geluk hebben, met als de 9xxx serie die op 5.2ghz draaien.
Weer allemaal andere modelnamen, dat maakt het er niet overzichtelijker op vind ik.. Kunnen ze bij b.v. MSI niet gewoon dezelfde modelnamen gebruiken zoals ze al doen bij de Nvidia kaarten? Dus Gaming, Ventus, Armor etc.. Maar dan uiteraard als AMD 5700 of als Nvidia 2070 etc.. Nu zie je helemaal door de bomen het bos niet meer..
als deze geen last hebben van de "reset bug' (iets wat Vega wel heeft) zie ik een goeie vervanger voor de Vega64, en als EKWB een beschikbare koelblok heeft al helemaal :)
Valt dus tegen dit, ze spreken nergens van een semi passieve koeling, had gehoopt dat de custom-kaarten het wel zouden hebben. Ga echt geen kaart meer kopen waar de fans draaien als ik alleen aan het browsen ben.
Bij de meeste kaarten gaan de fans gewoon uit als er (vrijwel) geen load is.
Ik weet van de modellen van MSI dat ze dit als feature hebben (staat zelfs op de doos bij de oudere Gaming X kaarten, dus zie niet in waarom de nieuwe het ineens niet meer zou hebben/), volgensmij heeft ASUS het ook, maar daar ben ik niet 100% zeker van.
ik ben echt benieuwd naar de benchmarks van de aftermarket koelers. Er zullen er komende dagen wel meer volgen. Van wat ik heb kunnen zien, ben ik best onder de indruk van de prestaties, maar de blowerstyle koelers... Meh! 8)7 8)7, ik ga er stiekem op hopen dat MSI toch wel weer de beste koelprestaties heeft. Uitbrengen die handel! :z

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.