Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Orange Belgium biedt abonnementen aan voor vast en mobiel internet zonder tv

Orange Belgium introduceert abonnementen voor mobiele telefonie in combinatie met vast internet, zonder diensten als tv en vaste telefonie. Bij Love Duo kunnen klanten zelf een smartphoneabonnement combineren met een vaste 100MBit/s-verbinding.

Bij alle Love Duo-combinaties bestaat de lijn voor vast internet uit een verbinding met een downloadsnelheid van 100MBit/s zonder datalimiet. De uploadsnelheid is 5Mbit/s. Voor die vaste internetverbinding rekent Orange in de meeste gevallen 34 euro per maand en dat moet worden aangevuld met een telefoonabonnement van 8, 15 of 20 euro per maand. De goedkoopste Love Duo-combinatie kost daarmee 42 euro en daarvoor krijgen abonnees 200MB mobiele data en 90 belminuten naast de vaste internetverbinding.

De duurdere combinaties bieden meer mobiele data en belminuten. Zo krijgen klanten voor 49 euro per maand 3GB data en 150 belminuten. Bij het pakket van 54 euro zijn dat 8GB mobiele data en onbeperkt bellen. Orange Belgium biedt voor 64 euro een combinatie aan met 'onbeperkte' mobiele data. Daarbij kunnen klanten 20GB verbruiken tegen volle snelheid en daarna onbeperkt verder internetten met een snelheid van maximaal 512KBit/s. De vaste lijn kost in dit geval 24 euro per maand, het mobiele abonnement 40 euro.

Het is mogelijk om meer dan één mobiel abonnement toe te voegen aan een Love Duo-abonnement. De mobiele abonnementen krijgen bij het combinatieabonnement een verdubbeling van de databundel in vergelijking met dezelfde mobiele abonnementen los. Orange geeft klanten ook een optie om de snelheid van de vaste lijn op te hogen naar 200Mbit/s. Afhankelijk van de gemeente waar de klant woont, kost dat 15 of 10 euro per maand. Een vaste telefoonlijn kost 10 euro per maand extra.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

18-07-2019 • 10:24

115 Linkedin Google+

Submitter: bandidoloco

Reacties (115)

Wijzig sortering
En nu nog een abonnement "Internet+TV" zonder mobiele telefonie
Dat bestaat officieus al, het is enkel niet commercieel interessant. Dit stond in de voorwaarden van onze abonnementsaanvraag:

De prijs van de Internet et TV-diensten hangt af van uw mobiel tariefplan. Bijgevolg kan elke wijziging van uw tariefplan een invloed hebben op de prijs van de Internet et TV-diensten. De prijs van de Internet et TV-diensten zal worden aangepast zodra de wijziging van uw mobiel tariefplan actief is. Indien er geen residentieel mobiel abonnement meer met de Internet et TV-diensten verbonden is, zal de prijs van de Internet et TV-diensten automatisch aangepast worden naar 65 euro.

Dus het is perfect mogelijk om een abonnement af te sluiten met mobiel abo en dat mobiele abo na 1 maand op te zeggen en love te gebruiken zonder mobiel abo. Echter is de love combo met colibri 8€ goedkoper (57€).
Ik hoorde dat er binnenkort wel nieuwe internet only abonnementen kwamen, maar pas einde van de zomer gaven ze aan.
Dat zijn deze abonnementen denk ik. Met internet only bedoelde Orange dus geen tv en geen vaste telefonie maar wel mobiele telefonie.

Op zich vind ik het heel interessant, ik heb nu Basic Internet (50 mbit snelheid en een datalimiet van 150 GB per maand) met Orange Giga. Voor 5 euro meer heb ik dan 100 mbit 'onbeperkt' met Dolfijn.
Ja, maar in mijn geval wil ik daar geen telefonie abonnement bij hebben, gewoon internet only.
Dat snap ik, maar ik denk dat dit het aanbod is wat Orange bedoelde en dat er niet nog abonnementen zonder GSM komen aan het eind van de zomer.

Misschien dat ze met nieuwe abonnementen komen op het moment dat ze minder moeten gaan betalen aan Telenet of dat ze dan de GSM abonnementen kunnen laten vallen. Ze zullen nu te weinig winst maken op alleen het kabelinternet.
En een modem-only abonnement, en eSIM. Dat eerste gaat voorlopig enkel (?) bij Telenet, die veel te duur zijn. Dat tweede gaat nog nergens in België en Orange gebruikt de ontwikkeling van nieuwe tariefplannen als excuus om dit niet te doen.
Wat bedoel je met een "modem-only" abonnement? Een modem kan je vragen aan de installateur anders krijg je een all-in-one modem-router. Kost niks extra.
Modem-only ofwel EMTA heeft een aantal voordelen ten opzichte van de HGW (met ingebouwde routerfunctie, 4 netwerkpoorten en brakke wifi).

Voordeel je bent je eigen baas over Wifi, DMZ, port-forwarding, VPN, etc.

Nadeel van modem-only is dan wel dat je zelf een router moet configuren, dus niet voor iedereen geschikt. Geen idee welke modem configuratie Orange gebruikt en ik kan het ook niet meteen vinden op hun website. Telenet is schrikbarend duur maar er is nauwelijks een alternatief.
En een modem only werkt ook niet met de Telenet Tv Box(nieuwe Telenet setup box)

Dus eigenlijk zet Telenet de modem only keuze buitenspel als je de nieuwe setup box wil. Ik zou die willen omwille van bv gebruik van RF zodat deze in de kast kan.

https://www2.telenet.be/n...x-of-digicorder-omruilen/

[Reactie gewijzigd door Witte8 op 18 juli 2019 23:55]

Zoals KeiFront zegt, met de toevoeging dat de modem-router van Orange belabberd is. Je kan die ook niet in bridge mode zetten oid dus je zit al snel met dubbele NAT als je richting prosumer materiaal wil gaan. Orange heeft ook geen keuze, iedereen krijgt dat toestel.

[Reactie gewijzigd door Vnze op 18 juli 2019 19:54]

Ik kwam er laatst achter dat er in België geen onbeperkte vaste internetverbindingen zijn. Hoe bizar...
Jawel hoor (wel niet bij de 2 grootste)
https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html (echt onbeperkt zonder sterretje)
Jawel hoor (wel niet bij de 2 grootste)
https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html (echt onbeperkt zonder sterretje)
7.11. Alle ongelimiteerde aanbiedingen zijn onderhevig aan een Fair Use Policy. Dit houdt in dat alle verbruik “fair” is zolang geen enkele andere klant problemen ondervindt die te wijten zijn aan het zware verbruik van een enkele klant. Edpnet behoudt zich het recht voor de klant/abonnee te informeren van wie het verbruik regelmatig en aanzienlijk het gemiddelde verbruik van klanten/abonnees met hetzelfde internetabonnement overschrijdt. De klant/abonnee zal door edpnet schriftelijk en op naspeurbare wijze worden verzocht zijn verbruik te verminderen. Indien na drie (3) opeenvolgende schriftelijke verzoeken de klant/abonnee hieraan geen of onvoldoende gevolg blijkt te geven, behoudt edpnet zich het recht voor – om de stabiliteit van het netwerk en de kwaliteit van de dienstverleningen aan andere klanten/abonnees niet in het gedrang te brengen – om het profiel van de klant/abonnee neerwaarts aan te passen.

Dat is in mijn ogen toch echt nog steeds een sterretje, die duidelijk in de Algemene Voorwaarden wordt vermeld onder 7.11.

Nadeel van een Fair Use is, dat niet wordt gecommuniceerd wat het gemiddelde verbruik is van andere klanten waardoor er voor jou als consument dus niet te controleren is of jij onder of boven die FUP zit.
Dit houdt in dat alle verbruik “fair” is zolang geen enkele andere klant problemen ondervindt die te wijten zijn aan het zware verbruik van een enkele klant.
Dat klinkt bij mij inderdaad eerlijk. En dat zal zowat elke ISP toepassen, ook zij die claimen echt onbeperkt zonder FUP te werken. Van zodra jij overlast veroorzaakt bij andere klanten zal men je aanspreken.

Ik zou zeggen: zoek mij eens EDPnet klanten die al een schriftelijk verzoek heeft gekregen om minder te downloaden. Je gaat ze niet snel vinden.
Geldt dit niet gewoon voor de meeste internetabonnementen? In wezen is het puur een clausule zodat ze een extreem verbruikende/belastende klant kunnen inperken.
Dit. Als zich excessen voordoen in die zin dat de provider jan en alleman gaat lastigvallen, dan krijgen ze die deksel keihard op de neus. Een FUP is prima wat dat betreft, als stok achter de deur.
+ zoals hier werd gezegd bovenaan bij edpnet kijken ze echt er niet naar als ge een paar TB's erdoor jaagt. Je krijgt ook geen telefoontje.
Ik doe iedere maand meerdere terabytes bij edpnet en ben hier nog nooit door gelimiteerd geweest.
Fair use met "Zwaar (of extreem) verbruik kan gedefinieerd worden als verbruik dat wezelijk hoger is dan dat van de gemiddelde edpnet klant."

Hoger dan de gemiddelde klant, dat lijkt me een sterk sterretje

https://www.edpnet.be/nl/...miteerde-trafiek-aan.html
Er zijn mensen die meerdere TB per maand over een EDPnet verbinding downloaden zonder ooit klachten te krijgen. Heb zelf ook 2x de TB grens aangetikt (foutje in een configuratie ergers waardoor data telkens opnieuw werd gedownload) en ga zeer vaak boven de 500GB. Nog nooit een opmerking gekregen.

Denk dat je al bijna continue de max. bandbreedte moet gaan gebruiken voordat men echt komt klagen.
Een beetje een normale maand tik ik de 1tb wel aan. Ik maak dan natuurlijk ook flink gebruik van de lijn om dit te bereiken, en mijn grootste dataverbruiker is wel een cloud-gaming-pc (met Shadow). Daarnaast natuurlijk heel veel Netflix, Youtube, Twitch (streamen & kijken), en ik ben niet de enige in huis maar ik gok wel by-far de grootste dataverbruiker.

En dan heb ik bij Shadow de mbit/s nog vrij laag staan, eigenlijk wil ik wel hoger en dan weet ik ook zeker dat ik elke maand wel boven de TB uit kom. Datalimiet anno 2019 is gewoon ouderwets.
Ik heb nog nooit problemen gehad bij Orange internet en ik let totaal niet op mijn verbruik. Je hebt wel gelijk hoor onbeperkt zou echt onbeperkt moeten zijn zonder snelheidsverlies. Zelfde bij mobiele data mobkle Vikings onbeperkt tot je kleine lettertjes leest is het maar 20gb.
Tot voor kort was Dommel de enige die echt onbeperkt internet aanbood. Helaas is het daarmee sind maart ook gedaan.
Ik heb Proximus Maxi Internet, de dataverbruik is onbeperkt. Na 750gb vertraagt het wel, maar je kan onbeperkt aantal keren gratis 150gb "bijkopen".
Ik ken in de praktijk niemand die hier ooit al problemen heeft mee gehad zoals bij andere Belgische providers soms wel het geval is.

Dus niet roepen dat iets troep is terwijl je niet eens in België woont.
Iets met geen ervaring hebben en maar roepen dat het troep is. Neem het aan van de klanten van EDPnet, je hebt onbeperkt. Maakt niet uit of je nu 100GB of 2TB verbruikt op een maand.
Noem eens 1 consumenten ISP die ECHT onbeperkt aanbied zonder dat er in de voorwaarden ook maar iets is opgenomen dat ze je mogen aanspreken als jouw hoge gebruik nadelig is voor andere klanten. Ik zie ook niet in waarom FUP troep zou moeten zijn zonder dat jer er zelf ook maar enige ervaring mee hebt. Elke ISP heeft kleine lettertjes.

EDPnet adverteerd daarnaast op hun website met echt onbeperkt internet. Je moet het dus al heel bont maken wil je dat ze je gaan aanschrijven. In alle andere gevallen maakt de rechtbank zo gehakt van die bepaling aangezien ze dan adverteren voor iets dat ze niet aanbieden.

Hoeveel sommaties heb jij al gehad van EDPnet? Juist, geen enkele want je woont in Nederland en kunt dus geen klant zijn bij EDPnet.be. Neem het aan van mensen die er wel klant zijn. Je krijgt geen sommatie van teveel verbruik.

[Reactie gewijzigd door Blokker_1999 op 18 juli 2019 17:14]

Proximus biedt onbeperkt aan. Bij de standaardabos (niet de allergoedkoopste) lijkt dit op 750GB beperkt te zijn, maar je kan kosteloos pakketten van 150GB er bijnemen. Het kost je gewoon enkele kliks. Ik heb al meermaals >2TB kunnen opsouperen zonder problemen.

EDIT: Als en slechts als we het over de vaste abos hebben :) Bij mobiel ga je nog niet snel echt onbeperkt zien, vrees ik.

[Reactie gewijzigd door Neglacio op 18 juli 2019 21:46]

Dommel was een van die providers die ongelimiteerd als in "geen FUP" aanbood, gewoon ongelimiteerd.
Echter werden die een tijdje terug nogal vakkundig met de grond gelijk gemaakt spijtig genoeg.

In the web archive zul je die info waarschijnlijk nog terug vinden, maar zij hadden zelfs een popup windowtje met extra uitleg als je op "echt ongelimiteerd" klikte waarin stond dat ze echt ongelimiteerd boden, geen FUP e.d..

Er zijn maar bizar weinig providers die zoiets durven aanbieden echter, net om hun vel te kunnen redden inderdaad als er een paar klanten zijn die het echt te bont zouden maken voor de hele buurt potentieel. Al moet je daarvoor toch echt wel je best doen tegenwoordig.
Bij EDPNet zeiden ze vorig jaar al bij de jaarlijkse prijsverhogingen "want meer data verbruik en kost veel etc" dat "bandbreedte nog nooit zo goedkoop geweest tegenover de vorige jaren".

Het is al langer geweten dat als je gewoon wil surfen zonder je zorgen te maken over een artificiele limiet (terwijl ze wel allemaal grandioos reclame maken in grote letters met ongelimiteerd, zelfs voor hun mobiele abbo's) niet bij de grotere moet zitten maar naar alternatieve kleintjes moet gaan.

Dat providers overal, in reclame op TV/radio, op billboards etc overal ongelimiteerd mogen plasteren zonder te vermelden dat het eigenlijk gewoon een limiet bevat is exact wat ik altijd zei tegen mensen dat ging gebeuren. "Je kan toch blijven surfen nadat je over die limiet zit, welliswaar (veel) trager maar je verbinding wordt niet stopgezet dus het is toch ongelimiteerd?".
Als we die redenering zouden volgen konden we de jaren dat providers als Telenet en Belgacom 10GB/maand gaven ook gewoon "ongelimiteerd" noemen...

Nu zien we dus exact dat fenomeen hier in Belgie spijtig genoeg. Providers die het wel goed bedoelen met veel uitleg moeten tonen dat ze wel ongelimiteerd of een grote FUP hebben tov wat de grotere zeggen.

EDIT: Ter referentie ik zat de voorbije maanden volgens edpnet hun eigen teller op 1.5 a 3TiB used per maand. Ben overgeschakeld van Dommel toen ze geforceerd moesten stoppen en sync op 100/35. (Zou 40 net aankunnen maargoed)

[Reactie gewijzigd door GuntherDW op 19 juli 2019 16:31]

Fup. Bij de kabel is dat 750 gb in de piekuren. (12-0u.) Daluren zijn echt onbeperkt.
Ik merk er eerlijk gezegd niets van...
Ach...
Sommigen zullen er wel last van hebben, maar wij komen toe met de limiet van 200Gb ondanks dat we met 4 zijn en toch redelijk wat streaming kijken. We komen zelden boven de 80Gb.
Roepen dat 750 te weinig is lijkt me echt wel slechts valabel voor een minderheid.
Vele malen goedkoper dan Telenet met AL zijn pakketten, en nu met deze combo NÓG interessanter. Je zou echt niet zeggen dat het een frans bedrijf is, zo hard de Belgische markt disrupten. Telenet heeft nog altijd niet gereageerd, of ja, heeft gereageerd met prijsverhogingen onder het mom van investeringen :').

[Reactie gewijzigd door matthewk op 18 juli 2019 10:42]

Het prijsverschil valt eigenlijk nog wel mee. Bij Telenet heb je 100/10 mbit voor 40 euro, bij Orange 100/5 voor 35 en je moet er bij Orange nog een gsm abonnement bij nemen.

Alleen bij Telenet is het een grote catch dat je een datalimiet van 200 GB op dat abonnement hebt. Bij Orange is dat dus niet.
Upload bij Orange (in Vlaanderen) is wel degelijk 10mbit, net als bij Telenet. In Wallonië (VOO gebied) is het maar 5mbit. Vandaar ze op hun site wss adverteren met 5mbit. Zie: https://www.speedtest.net/result/8426785142
Klopt, ik heb bij Orange ook gewoon 10Mbit uploadsnelheid ondanks op de website 5Mbit stond toen ik het abo nam. Net hetzelfde als bij Telenet dus, maar een pak goedkoper in mijn geval.
Ik zit bij Telenet nu voor dit:
- internet ("onbeperkt")
- tv (digicorder)
- vaste lijn
= 82Eur en een beetje
+ mobiel abo 20/per maand bij andere operator (onbeperkt bellen+sms+5Gb)
= 102Eur (alles bij telenet = 103Eur en 9Gb download voor gsm, want maar 1)

Bij Orange kan ik gaan van love Trio:
- internet ("onbeperkt) 100Mbs (eventueel speedboost=200Mbs=10Eur meer)
- tv (digicorder)
- geen vaste lijn (niet nodig) anders 10Eur meer
- mobiel abo 20eur bij orange (5Gb, onbeperkt bellen en smsen)
= 69Eur
+ speedboost indien nodig (+10Eur): 79Eur

Dus tussen 103eur (mocht je vaste lijn er af rekenen = 93Eur) en 79Eur vind ik het wel nog een mooi verschil per maand moet ik zeggen...
Maar geen toegang meer tot Yelo of de WiFree hotspots.
Heb je nog wifree nodig met 8GB data? En ipv Yelo heb je Orange TV.

Ik ben enkele maanden geleden overgestapt en het enige dat ik mis is triiing om gratis naar het buitenland te bellen. Ik had op fora gelezen dat de Orange decoder slechter zou zijn dan die van Telenet maar mijn ervaring daarmee is dat hij juist sneller lijkt te reageren. Nog geen enkel probleem gehad tot dusver.
Je kan Frynga (of een andere kloon van Dellmont) installeren en dan met voip naar het buitenland bellen. Het kan over 4G, over wifi, met callback en via een speciaal telefoonnummer dat het doorstuurd. Ik gebruik dat ook op mijn GSM om naar het buitenland te bellen, als het even kan gewoon over 4G maar anders een van die andere opties.
En die combo's zijn bij orange bijna 50 euro goedkoper per combo (mobiel erbij, weet niet meer hoe ze heten).
Nu nog een modem in plaats van een gateway zonder enige mogelijkheid om een publiek IP toe te kennen aan je eigen router...
Bij telenet is dit normaal enkel mogelijk bij business abonement. Al kun je dit ook fixen met particulieer abonoment.
Zelf ben ik wel blij dat ik een publiek IP heb, is toch een pak eenvoudiger dan 2 routers na elkaar telkens te moeten forwarden en alle poorten staan open. :)
Mss dat dit ook mogelijk is bij orange.
hoe kan je dat fixen met een particulier abonomnoment?
Als je L2TP verbinding wilt opzetten kom je in de problemen bij telenet. Via een modem met public IP lukt dit wel.

Normaal is de truc bellen naar de helpdesk en dit probleem uitleggen en dan komen ze dit vervangen.
aha, eens proberen, thanx _/-\o_
Wat bedoel je hier precies mee?
Is het niet mogelijk om extern te connecten naar een intern apparaat (via nat)?
IPv6 zou ook wel mooi zijn, dat bieden ze ook nog niet.
Kan je wel bij orange. Je kan een bepaalde lan poort een publieke op geven. Weet even niet uit het hoofd waar dit precies staat of hoe het exact noemt. Maar bij orange kan het 100% zeker.
Hey heren, weten jullie ivm vaste verbinding of ze ook, zoals bij Telenet , piek en dal tijden hebben?
Wordt de traffic niet geteld tijdens daluren?
Bij Telenet mag je nu, met onbeperkt abbo, 750GB verkeer hebben tijden piek en ongeacht hoeveel tijdens daluren, is het zelfde?
Is hetzelfde idd. De limiet wordt ook door Telenet bepaald.
De limiet wordt door Telenet bepaald maar in feite zijn ze wel soepeler dan bij Telenet ik heb toch gemerkt als je in piek erover gaat dat je niet direct geknepen zal worden.
Toch niet, want ze hebben er zelf geen controle over.
Het is telenet die bepaald wie op smallband gaat, ook voor orange klanten.
Telenet houdt de teller bij en controleert wie moet gekortwiekt worden.
Waarom vertellen ze me dan aan de telefoon(Orange zelf) dat het echt onbeperkt is?

Ik heb het letterlijk gehoord en ofwel liegen ze bij de klantendienst ofwel liegt hun site.

Ik heb letterlijk aan 850 GB gezeten in piek en niet op smallband gezeten want had er speciaal voor gebeld.
Liegen zou ik het niet noemen. Eerder onwetendheid. We hebben het over level 1 helpdesk ;)
Maar die 750gb in piek uren is wel degelijk een hard cap die beheerd wordt door telenet.
Maar misschien heeft het ook invloed hoe je die data verbruikt hebt? (torrent, vpn, browsen, yelo,...)

Ik weet wel: die teller die je kan volgen op de site van Orange is niet dezelfde teller die gebruikt wordt voor de data cap.
Dat kan je checken adhv uw facturen.
Op uw facturen staat de data die geteld wordt door Telenet, op de site wordt die geteld door Orange.
Ik heb zelfs de indruk dat beide op een verschillende dag op 0 gezet worden.

Klikt allemaal heel bizar. Maar dit is me toevallig vandaag nog bevestigd geweest van een level 3 bij Orange.
Dat zou de reden dus zijn dat ik niet op small cap werd gezet. En ik kijk vooral veel streams.
Enorm veel verbruik maar niet illegaal achtig.
Ben ooit opgebeld geweest diir Scarlet toen ik er nog klant was. Men was bezig met de uitrol van VDSL en wilde weten of ik interessa had om mijn lijn te upgraden. Ze konden mij een snelheid van 50 megabyte per seconde aanleveren. Spijtig dat ik dat gesprek niet opgenomen had, anders had ik zo toegezegd voor die prijs.

Al vraag ik me wel af: hoe wordt die cap toegepast? Gaat TN je minder frequentieblokken geven of is het verder upstream dat het geknepen wordt? Want in dat laatste geval zou het wel degelijk kunnen dat Orange zelf kan bepalen of er geknepen wordt.
Toch niet, want ze hebben er zelf geen controle over.
Het is telenet die bepaald wie op smallband gaat, ook voor orange klanten.
Telenet houdt de teller bij en controleert wie moet gekortwiekt worden.
Hebt u daar een bron van?
Orange zelf.
Als een level 3 support me dat vertelt durf ik wel te geloven dat dit klopt ja.
Natuurlijk gaan ze dit niet communiceren op hun site.

Maar het feit is: Orange is in principe maar een doorverkoper. Voor al hun services op vlak van kabel zijn ze afhankelijk van Telenet.
Duo is 750 Gb per maand en upload is 5mbit .... . Te weinig voor mij. Ik blijf nog bij Telenet ....
Upload is in de praktijk 10mbit.
Bij telenet heb je ook maar 750 gb tijdens de piekuren.
https://www2.telenet.be/n.../wat-is-onbeperkt-surfen/
Ik heb business 200 nu met 3TB download. 10 mbit is wel heel laag . . En geen modem only of bridge mogelijkheid. Klote
Met de boost heb je 20mbit upload en ben je nog altijd goedkoper af. Ik vraag me ook af waarom je meer nodig zou hebben voor huis tuin en keuken gebruik?
Daarbij als je tijdens dal uren plant, zal je nooit last hebben van FUP. Ik zat regelmatig aan 1-1,5 TB en heb nooit iets gehoord of gemerkt.
Orange verplicht je trouwens niet om een kut interface te gebruiken die enkel via web te bereiken is. Je kan gewoon naar je 192.168.0.1 gaan en je instellingen doen (of whatever subnet je hebt ingesteld --> je kan er lokaal aan).
De vorige generatie (Compal) kan je instellen met MAC-passthrough waardoor het een modem-only wordt. Helaas leveren ze nu blijkbaar Siligence ipv Compal en op die Siligence is dat niet meer mogelijk... Miss de moeite waard om na te vragen of ze Compal nog kunnen leveren...

Tot slot: ik heb Orange en heb een mooie stabiele en goedkopere internet verbinding dan met Telenet.
De datalimiet IS die van Telenet, je gaat over dezelfde lijn. Ze adverteren met 5mbit up maar het is in Vlaanderen 10mbit die je kan upgraden naar 20mbit.

Datalimiet is dus 750Gb tussen 12u en 24u en onbeperkt daarbuiten…
Geprobeerd met Love, werkt best goed maar heeft een fair use van 750GB in de piekuren (12PM-12PM). Voor mij persoonlijk is dat erg weinig. Snelheid is goed, gaat soms wat hard op en neer maar latency altijd boven de 12 tot 20ms over WiFi 5Ghz.

Nu bij EDPnet en ik verbruik zonder drama bijna 2TB per maand voor 34,95 p/m. 100Mbps down en 40Mbps up. Latency op speedtest 6-8 over WiFi 5Ghz en bijzonder stabiel.

Beiden geïnstalleerd en getest in een nieuwbouwpand op “t Zuid”, centrum Antwerpen, geen glasvezel.

Bij EDPnet zul je initieel echter wel de modem en aansluitkosten moeten betalen, voor de prijs hoef je het niet echt te doen dus. Wel voor de belofte van ongelimiteerd internet en erg stabiel internet met hoge upload.
Maar dat haal je helaas ook alleen maar in steden.
Hier moet ik via DSL blij zijn met 40mbit down...
Nope, platteland hier. 100/40 zonder problemen.
prijs u gelukkig. ik haal hier maar 40Mbps maximaal.
Mits beetje planning kan je de dat makkelijk verdubbelen (of iets minder pr0n kijken ;) )
Neuh, ik ga niet plannen. Waarom zou ik? Ik betaal voor een onbeperkte verbinding die mij moet dienen, niet andersom natuurlijk, beetje domme opmerking.
"onbeperkte verbinding " bestaat niet in BE (FUP)
gewoon grote dloads na middernacht en klaar is kaas .
Ja ja, dat zal ongetwijfeld. Neemt niet weg dat dit een hele nadrukkelijke soft-limiet is op een “onbeperkte” verbinding. En dat ik mijn leven en wensen daar niet op wil indelen of aanpassen. Jij wel, dat moet je lekker zelf weten.
Geen probleem, maar dan moet je betalen ...
Uiteraard, ik ben geen wanbetaler. Ik betaal 34,95 bij EDPnet en heb ongeveer 150 euro aan instapkosten inclusief Fritzbox 7530 modem en aansluiting betaald. Niet echt duur voor hetgeen je krijgt.
Uiteraard, ik ben geen wanbetaler.
Met "dan moet je betalen" bedoel ik uiteraard , dat dat een prijskaartje heeft (begrijpend lezen)

[Reactie gewijzigd door OxWax op 20 juli 2019 09:23]

Ik geloof dat onbeperkt, snel en neutraal internet innovatie en kansen creëert.

Het is een van de hoofdredenen dat vrijwel elk buurland van België ver vooruit loopt op digitaal vlak. Of dat nu eCommerce is of dienstverlening zoals hosting, streamingplatforms enz.

Een kind dat opgroeit in een Telenet huishouden met tv en internet voor 60 of 70 euro per maand met respectievelijk 150 of 200GB harde limiet, zal niet zo snel de nieuwe TransIP of Booking.com opstarten vanuit zijn of haar kamer of de garage.

Of ze nu een game willen streamen, een hostingbedrijf willen starten, fanatiek gigantische CAD tekeningen maken van de Deathstar en uploaden, de mogelijkheden zijn eindeloos. Nja eindeloos tot je ISP er een eind aan maakt dus.

Jij mag het er mee oneens zijn. En deze beperkingen tot het bittere eind verdedigen. Dat is je goed recht. Ik ben gewoon een andere mening toegedaan.

Internet is een basisrecht meen ik. En als iemand je waterverbruik of elektriciteitsverbruik beperkt, dan ga je niet maar douchen of de oven aanzetten na middernacht.

Nee, dan zou het huis ineens te klein zijn. Waarom zou dat met internet ineens wél prima zijn?
Jij mag het er mee oneens zijn. En deze beperkingen tot het bittere eind verdedigen. Dat is je goed recht. Ik ben gewoon een andere mening toegedaan.
Waarom denk je dat ik het oneens met je ben (als Belg?) Ik citeer gewoon de feiten.

Ik stuurde onlangs nog een Tele2 link naar MV toen ze reclame maakte met hun "onbeperkt" data abo van 20GB }>

[Reactie gewijzigd door OxWax op 21 juli 2019 11:34]

Lol zeker onbeantwoord gebleven? Maar dan zijn we het eens. Ik dacht dat je het beleid verdedigde omdat je suggereerde dat het senvoudig te verdubbelen is door je internetgewoonten aan te passen.
Als je Tslet basic hebt(zoals ik) is dat een manier ;)

Nee hoor, de reactie was "in BE is dit het beste aanbod" ja hoor .... :X
Zeer teleurgesteld. Ik had echt gehoopt dat Orange internet ging aanbieden als los staand product (eventueel met tv maar dan zonder mobiel abo). Maar helaas zit dit er niet in.
Ik zit met een GSM van het werk en ga niet voor de fun nog een abonnement nemen.

Dit toont wel goed aan dat de deal dat ze hebben met Telenet voor het gebruik van de kabel, helemaal niet positief is voor hen en dat Orange het in een pack moet verkopen om er überhaupt iets aan te kunnen verdienen.
Ik heb een tijd een TV + internet + mobiel abonnement van Orange gehad voor een SIM die gewoon in de schuif lag met hun goedkoopste mobiel abonnement (€8/maand). Die combinatie was nog steeds goedkoper dan Telenet internet only en buiten dat het een beetje dwaas is een SIM in de schuif te moeten houden vond ik het prima. Geen optie voor jou?
Ik had gehoopt dat ze een waardig alternatief zouden bieden voor Scarlet trio (internet en tv voor EUR 40). EUR 57 voor internet, tv en een nutteloos GSM abonnement is er wel dik over.
Ook is hun huidige prijszetting nog vrij weinig concurrentieel tegenover EDPNet (EUR 35 zonder GSM) tov Orange (EUR 42 met GSM).

Als je een GSM abo moet hebben is het interessant, zonder blijft het verschil vrij groot.
Voor mij persoonlijk zal het dan Scarlet Loco worden of EDPNet XS.
Scarlet is interessant als ik toch later wil uitbreiden voor tv en is de snelheid toch aangenamer. EDPNet is weliswaar goedkoop maar toch al investeren in modem, wat akelig lage snelheid en geen tv aanbod (als ik het toch op termijn wil). De XL is minder boeiend want echt onbeperkt moet ik niet hebben.
Je hebt een goed punt. Ik heb voor het gemak even vergeten dat ik eigenlijk vast hang aan de kabel als ik deftige snelheid wil, dan is het natuurlijk een grote vooruitgang ten opzichte van telenet, maar tegenover Scarlet en EDPnet is er nog verbetering mogelijk.
Nu was ik al heel lang aan het wachten op hun "Internet only" abonnement om mijn peperdure telenet business abonnement te vervangen en nu steken ze er toch nog mobiel bij.
Ik heb mobiel al van het werk. Waarom moet ik daar nu weer extra voor betalen.
Mijn vermoeden is dat Telenet zeer hoge prijzen heeft voor het gebruik van hun net. Voor Orange zullen ze waarschijnlijk weinig tot niets aan verdienen (of misschien zelfs verlies maken) als ze het niet mee bundelen.

Daarnaast is de kans groot dat Orange hun mobiel marktaandeel zag slinken door het bundels die de concurrentie wel kon aanbieden en zij niet.
Daarnaast concurrentie doen op prijs (lijkt misschien heel vreemd dat ik het zeg) vrij moeilijk op de Belgische markt. EDPNet heeft al vrij lage prijzen (vergeleken met de concurrentie) en Scarlet hun Internet / tv aanbod is goedkoop (opnieuw: vergeleken met concurrentie).
Orange daarentegen staat niet bekend om een prijsbreker te zijn. Nu worden ze wel hierin geduwd omdat ze (vermoed ik) veel klanten verloren zijn geraakt door die bundel aanbieden van concurrenten.
Onbeperkt surfen met Arend wil zeggen 20GB, daarna lage snelheid

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True