Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Sonos en IKEA onthullen op 8 april een nieuwe speaker in de Symfonisk-reeks

Audiofabrikant Sonos en interieurketen IKEA onthullen op 8 april samen een tweede speaker in hun Symfonisk-collectie. De presentatie vindt plaats aan de vooravond van het Salone del Mobile in Milaan, een expo die loopt van 9 tot 14 april.

Details over de nieuwe speaker hebben Sonos en IKEA nog niet vrijgegeven. Wel zinspelen de fabrikanten in een gezamenlijk persbericht op 'een combinatie van licht en geluid'. "In Milaan willen we de bezoekers het onmiskenbare verschil laten ondervinden dat licht en geluid in je leven maken", aldus Björn Block, business leader voor IKEA Home Smart in Zweden. Het is echter niet duidelijk of dat op de speaker zelf slaat of op een samenspel van de Sonos-speaker met de slimme Trådfri-verlichting die de Zweedse interieurgigant sinds 2016 in het assortiment heeft.

Sonos en IKEA toonden vorig jaar al een prototype van hun eerste gezamenlijke Symfonisk-wifispeaker. Tijdens het Salone del Mobile zullen bezoekers deze speaker voor op de boekenplank voor het eerst aan het werk kunnen horen. Over de nieuwe speaker zijn zoals gezegd nog geen details bekend; in een teaserfilmpje is het product zelfs geheel vervaagd.

Een woordvoerder van IKEA liet eerder aan Tweakers weten dat de Symfonisk-producten vanaf augustus in elk geval in België verkrijgbaar zijn. Nederland volgt wellicht op een later moment.

Door Michel van der Ven

Nieuwsredacteur

15-03-2019 • 09:53

78 Linkedin Google+

Reacties (78)

Wijzig sortering
Je kunt over Ikea zeggen wat je wilt naar zo blijven wel bij de tijd. Ondanks de reputatie vind ik een hoop spullen toch wel degelijk. Je moet het alleen niet willen verhuizen in het goedkopere segment wat ze hebben. De duurdere producten zijn een stuk steviger. De eerste speaker was ook zeker niet slecht voor de prijs en best een leuk ding.
Er was bij mij ook inderdaad een kast gesneuveld tijdens het verhuizen, omdat we per ongelijk ergens tegen aan stootte. Schroeven dwars door het hout gegaan ... die was total los! Gelukkig is een Billy niet zo duur ;)

Ik zie in de loop der jaren ook veel verbetering bij Ikea, dus dat doen ze goed. Behalve de helpdesk!
Zelfs de helpdesk vind ik steeds beter worden. Er is zelfs een dienst, Quality Support, die je resterende onderdelen thuis komt bezorgen of matrassen om komt ruilen als er onverhoopt toch iets mis gaat.
Ik heb ooit een tweedehands kast gekocht bij Ikea. Kwam er op locatie pas achter dat de kast al een verhuizing had doorstaan. Tip: koop nooit een kast van de Ikea die al een keer verhuisd is. Wat een loeder was dat zeg!
Dat heeft toch niks te maken met Ikea? Al koop je de beste Audi die er is via marktplaats, dan is er nog steeds een kans dat hij is afgeragd door één van de eigenaren voor jou. Dan geef je Audi toch ook niet de schuld?

[Reactie gewijzigd door snippiestgem op 15 maart 2019 13:01]

Maar als er een dit geval bijvoorbeeld een Mercedes gekocht was en deze kwalitatief beter was dan de Audi vanuit de fabriek is dat in mijn ogen toch de fout van de fabrikant. Natuurlijk is het niet mogelijk om alles te produceren met een goede prijs kwaliteit verhouding. Maar je verwacht wel dat een kast tegen een stoot kan
Dan ligt het niet aan IKEA, maar aan je verwachtingen. Kasten zijn om spullen in te leggen. Wat jij zocht was een boxzak of een spijker, die kunnen tegen een stoot.
Hmmm tja ik zie de relevantie - voor wie z'n nieuwe Symfonisk in een tweedederdehands kast wil zetten...
Ik heb ooit een tweedehands kast gekocht bij Ikea.
Ikea verkoopt toch geen tweedehands, of mis ik iets... 8)7

Maar afgezien daarvan - mijn Ikea garderobekast is inmiddels 22 jaar oud, heeft een verhuizing doorstaan en is in ons huidige huis ook al twee keer uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Doet 't nog steeds prima. Het was natuurlijk niet de goedkoopste kast die ze hadden, en je moet wel een beetje zorgvuldig te werk gaan maar dat geldt voor iedere kast, van welke fabrikant dan ook.

[Reactie gewijzigd door B64 op 15 maart 2019 13:41]

Wat wil je nu zeggen, koop geen 2e hands als je het als nieuw verwacht?

Wat viel er nu van tegen dan?
Ook de slimme verlichting van Ikea genaamd TRÅDFRI is erg goed. Goed en goedkoop alternatief voor de Philips Hue lampen, zeker als je ze door heel je huis wil gebruiken.

[Reactie gewijzigd door stijnvankampen op 15 maart 2019 10:38]

Heb ondertussen 19 devices aan Tradfri. De benedenverdieping is praktisch voorzien. Nu de rest nog... :)
Ik moet continue mijn telefoon opnieuw koppelen met de bridge - zeer vervelend.

Ook heb ik soms dat ik met de afstandsbediening N lampen wil uitzetten, en dat dan 1 niet uit gaat. Vervolgens druk je opnieuw aan/uit, en dan gaat die ene uit, en de rest weer aan. aaargh! :D
Hmm, nooit last van.. Siri laat me af en toe nog eens in de steek maar ik heb de app vrijwel nooit nodig. Google Home doet het op m'n iPhone trouwens ook prima daarmee, maar ja.. Siri is default.. :)

Pro-tip trouwens: de kastdeurtjes met verlichting kun je ook los kopen en zijn ook makkelijk op te hangen aan de muur. Dan heb je een alternatief voor de grote LED-panelen die een stuk duurder zijn maar feitelijk hetzelfde doen.

Trouwens voor dat laatste: met de afstandsbediening even op 'feller' drukken (dan gaat alles aan wat voorheen uit was), dan op Uit drukken, dan gaat alles tegelijk uit ;)

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 15 maart 2019 12:06]

Ik ben bekend inmiddels met de "hacks" om alsnog de lampen uit te krijgen, precies zoals jij het omschrijft. :)

Die kastdeur verlichting is leuk, ik heb de "oude" LED drivers nog; wellicht dat ik ze een keer vervang inderdaad; schijnt dat je gewoon die LED driver kan vervangen en dat ze dan opeens "slim" zijn.
LED-drivers hebben ze ook binnen de Tradfri-serie inderdaad. Ook gewoon losse. 10- en 30-watt geloof ik.
Ik vind het nadeel dat de schakelaar aan moet blijven staan, het liefste zie ik dat ik de schakelaar met app/google home kan schakelen en ook fysiek de mogelijkheid blijft om dit te doen.

Nu komen opa/oma oppassen en de kleine en die schakelen de schakelaar en weg is je app mogelijkheid.
Of heeft iemand hier iets op gevonden?

ik weet beetje off-topic maar kon het niet laten.
Ik heb een Sonoff wifi switch. Ik gebruik 'm om mijn Sonos speakers van de stroom te krijgen. Stekkerdoors van Action: € 2,-. Wifi switch Sonos op Aliexpress: € 5,-. App op je telefoon en je hebt een aan/uit knop die opa en oma ook kunnen gebruiken. Ik weet niet of je dit bedoelt, maar zo blijft iedereen van een fysieke schakelaar af. Sonoff werkt ook via Google home.
Weet ik ook nog niet precies. Ik heb de fysieke schakelaars met plakband 'vastgeMacgyverd' en er een post-itje op geplakt met koeienletters "NIET GEBRUIKEN".

Eigenlijk zou ik van die afdekplaatjes willen, maar dan moeten de draadjes van de schakelaars wél doorverbonden zijn. En ik weet niet of ik dat een goed (veilig) idee vindt.
Lampen dienen nu eenmaal op stroom te blijven. Je kunt zien of je wat kan vinden om het doorschakelen makkelijker kunt onderbreken mocht je ooit de lamp moeten vervangen oid. Maar verder is het prima om het op het stroom te laten. Dat is nu iets wat je ook hebt gedaan maar aangeprutst hebt. Genoemde alternatief lijkt mij dus wel veiliger.
Mja maar nu heb ik eventueel nog een makkelijk toegankelijke 'noodknop'. Ik kan zonder schroeven en gehannes alsnog die lichtschakelaar wel bedienen. Het is 1x gebeurd (installatie heb ik nu anderhalf jaar) dat ik een 'harde' reset op een lamp moest doen omdat deze niet reageerde door de stroom eraf te halen. Tuurlijk, een zekering kan ik ook uitzetten ;) maar dan is dit tóch handiger.
Draadjes doorverbinden is standaard in iedere huis zo. Je hebt voor de lichten er alleen een schakelaar tussen. Wat zou het probleem moeten zijn?
Kweet niet. Het feit dat je dan geen 'backup' meer hebt. Heb al eens een keer een lamp moeten 'resetten' door 'm echt uit- en weer aan te doen. Ja, dan kun je het peertje eruit halen maar een fysieke 'failover' vind ik ook wel prettig.
Ah oke "veilig" in een andere context dan doorverbinden van elektradraden. Overigens kun je natuurlijk prima de schakelaar losschroeven en het dan oplossen, maar ik begrijp je punt.
Ook dat; maar ook dat, mocht er ooit iemand langskomen om ergens iets te onderhouden of te fiksen, dan is de schakelaar uitzetten voldoende om de stroom eraf te krijgen. Niet dat je er dan bij na moet gaan denken of en waar de schakelaar ooit zat en de draadjes doorverbonden zitten..
Als je onderhoud doet, haal je de spanning van de groep af, en doe je dat dus NIET via de schakelaar. Jij staat bovenop een trappetje aan je lampje te prutsen en er komt iemand binnen die het licht aan doet.... prikkelende ervaringen levert dat op.
Het niet gebruiken van een schakelaar is een prima methode. Zeker als je de schakelaar vervangt voor een blind-plaatje ziet het er ook weer netjes uit. Wordt tegenwoordig steeds meer gebruikt icm PIR-sensoren om automatisch het licht aan en uit te laten gaan in bijvoorbeeld kantoorpanden, toilet-ruimtes etc.
Sterker nog, we hebben hier Ikea TRÅDFRI lampen die vrolijk meedraaien aan onze Philips Hue setup!
Dat is het beste van beiden samen!
Ik ben opzich wel tevreden over Tradfri. Ik heb nu iets meer dan 40 apparaten gekoppeld. Er zijn echter twee dingen die ik wel vervelend vind. De eerste is dat als de batterij van een controller leeg is, dat het dan onderin de lijst komt te staan als "unknown controller". Leuk met zoeken welke het is, zeker als je er best een aantal hebt. Daarnaast verliest het regelmatig contact met mijn Google Home. Dan moet ik de controller opnieuw opstarten. Ik heb nu een sonoff achter de Tradfri hangen, om via Google Home de controller uit en aan te zetten. Die start nu elke nacht mijn controller opnieuw op. Niet ideaal, maar het werkt. Het is zelfs al twee keer gebeurd dat het volledig is verdwenen uit Google, maar dat kan een probleem met Google zijn. Dan kan ik alles opnieuw toevoegen, uitzoeken welke controller welke is, welke lamp waar is. Daar ben ik zo een uurtje zoet mee.
Alle waar naar z’n geld. De prijs kwaliteit verhouding is m.i. goed in balans.

Daarnaast gaat Ikea ook altijd wel mooi met de tijd mee, zoals draadloos laden en slimme verlichting. De samenwerking met Sonos past mooi in dit straatje.
De speaker. Ik heb hier lang op gewacht. Ik had gehoopt deze te kunnen koppelen aan mijn Google Home om als speaker te dienen. Helaas schakelt de speaker zichzelf uit na een tijd geen input gehad te hebben. Ik heb de speaker de dag na aankoop terug gebracht. Erg jammer, want hij klonk, voor het geld, behoorlijk goed. Zeker de grote variant een goede speaker zijn om buiten te gebruiken bij een barbecue.
Aan de andere kant vind je, als er wat stuk is, de meest van hun producten jaren later nog steeds terug. In tegenstelling tot meubels in de andere winkels die sneller van reeks veranderen.

Daarenboven heb je amper last van leveringstijden. Vanavond al een nieuwe salon? Dat kan enkel bij Ikea.

[Reactie gewijzigd door Tits op 15 maart 2019 10:50]

Er is ook wel behoorlijk wat veranderd, ze willen ook van het imago goedkope meubels af. Hoewel ze die nog steeds aanbieden hebben ook echt kwaliteitsspul en innoveren ze echt
De meeste spullen zijn en blijven heel goed zolang ze maar 1 keer in elkaar gezet worden.

De grotere meubels zijn van samengeperst houtpulp met hars er in of zo. Ik heb weleens helpen verhuizen en dan merk je gewoon dat als je de schroeven eruit haalt dat je die pulp meetrekt en bij het opnieuw installeren het toch weer iets losser gaat zitten.

Maar goed, laten we eerlijk zijn je kan voor die prijs ook moeilijk zeuren. Ik heb een gastenkamer ingericht met Ikea spullen voor ongeveer €425. Tweepersoonsbed, met matrassen, kussens, dekbed, klein tafeltje, kast en boekenkast. Bij de Villa arena of Alexandrium heb je voor dat bedrag misschien een nachtkastje.
Grappig dat de speaker als eerste in Belgie beschikbaar zal zijn terwijl de vlagschipstore in Delft staat.
Dat doet IKEA wel vaker: de UPPLEVA-televisie is bijvoorbeeld niet in Nederland te koop geweest, maar wel in België.

Ik denk dat dit een keuze is van IKEA om de markt te testen: in België hebben ze 8 vestigingen, waarmee ze niet alleen de Belgische markt bedienen maar ook een (klein) deel van de Nederlandse, de Franse en de Luxemburgse markt. Met de ervaringen die ze hiermee opdoen kunnen ze vervolgens besluiten of het de moeite waard is om een product ook in Nederland (13 vestigingen) en Frankrijk (33 vestigingen) te gaan verkopen.
Ja dat dacht ik dus ook!!😂
Wel Nederland is Belgie niet en ze kiezen ervoor om het eerst in Belgie uit te brengen, dus deze comment snap ik niet zo goed als relevant. 2 Verschillende landen, 2 verschillende entiteiten, verschillende wetgevingen ook. Dan is het eerder, grappig dat jij dit zegt, want Ikea heeft in Belgie, zijn eigen distributiecentrum. Ik zie ook de term flagshipstore nergens terugkomen maar als Delft ''de vlagschip winkel'' is van Nederland, staat het nog los van dat het eerst uitkomt in Belgie en niet in NL. Want dan is de flagshipstore in Belgie die van Antwerpen EN Zaventem.

Gewoon wat ik er over denk...

[Reactie gewijzigd door JounesDS op 15 maart 2019 12:01]

Het is zeker relevant omdat de winkel in Delft dé IKEA winkel is ter wereld. Alle nieuwe dingen worden daar als eerste uitgeprobeerd en getest. Daarom is het des te "vreemder" dat Belgie de speaker als eerste krijgt.
Toen ik met Tradfri begon, was deze nog niet in Nederland te koop, wel in Antwerpen. Toen de schakelaren in de verkoop gingen, waren ze nog niet in Nederland te koop, wel in Antwerpen. Toen ze de led strip controller uit brachten, was deze nog niet in Nederland te koop, wel in Antwerpen. Toen ze met de speakers uitkwamen, waren ze nog niet in Nederland te koop, wel in Antwerpen en daarvoor in Engeland. Het verbaasd mij dus niet dat het in Belgie als eerste uit komt. Antwerpen krijgt in ieder geval aan gadgets alles als eerste.
Ik ben ook benieuwd hoe IKEA er in staat wat betreft privacy. Sonos staat bekend om zijn goede spullen, maar neemt het wat de privacy betreft niet zo nauw. Een gigant als IKEA zal daar wellicht wat beter mee omgaan.
Wat doet sonos precies met uw privacy waar u het niet mee eens bent?

[edit] voor zover ik terug vind op het internet zegt sonos dit:
When it comes to using your information, our principles are simple. We will be transparent about what data we’re collecting and why. We will protect your data as though it is sacred. And we will not sell your data. We’ve never sold it before, and we won’t sell it in the future.

[Reactie gewijzigd door telskamp op 15 maart 2019 11:22]

Wat doet sonos precies met uw privacy waar u het niet mee eens bent?
Je hebt een account nodig om te kunnen beginnen, wat al onlogisch en overbodig is. Om bepaalde settings te kunnen veranderen (bijv equalizer of toevoegen van een nieuw apparaat) moet je ingelogd zijn. Dan moet je ook nog je locatie aan hebben om in te loggen. Kortom, elke keer als je je equalizer instelling wijzigt, ontvangt Sonos je locatie (en wellicht nog veel meer).

Er wordt bij mij 2 keer per minuut een connectie gemaakt naar msmetrics.ws.sonos.com (die ik blokkeer). Waarom kan ik dit niet uitzetten?

Dat Sonos belooft mijn data te beschermen is heel leuk, maar ik wil uberhaubt niet dat mijn data verzameld wordt bij een product waar ik voor betaald heb.

Daarbij (maar dit heeft niets met privacy te maken) vind ik het als sonos-gebruiker niet leuk om te zien dat sonos wel veel tijd besteedt aan telemetrie-achtige zaken, maar iets simpels als SMBv2 niet wil implementeren.
Het verbaasd mij ook hoeveel pogingen mijn PiHole moet blokkeren van de Sonos speakers om data door te sturen..
Dat zit niet zo zeer in de speakers van Sonos; die kan je aan alle kanten helemaal configureren zonder ook maar de app nodig te hebben via soco in Python. Het is de software / app die je die beperkingen meegeven. Het is dus een bewuste keuze van Sonos zo lijkt het om deze gegevens te verzamelen. Wat ze ermee doen is een heel andere vraag natuurlijk. Op basis van hun documentatie en Nederlandse wetgeving zal het waarschijnlijk alleen intern bij hen worden gebruikt,maar dan nog....Chique is het niet te noemen...
Je hebt een account nodig voor services zoals Spotify en Deezer.

Daarnaast is het nodig om eenmaal met een nieuwe telefoon of tablet in te loggen om instellingen aan te passen. Dit is omdat anders gasten in je huis zomaar de instellingen van je Sonos kunnen aanpassen. Zou je denk ik niet willen.

Je hoeft ook geen locatie aan te hebben om in te loggen, dat klopt feitelijk gewoon niet.

Je kunt het delen van je data uitschakelen in de app. Zoek er even naar zou ik zeggen.

En je bent akkoord gegaan met de voorwaarden toen je het product uit de verpakking haalde, dat je ervoor hebt betaald betekend niet dat je die voorwaarden kunt verwerpen.

Telemetrie is voor bedrijven nodig om het gebruik van hun producten te snappen en daarmee te verbeteren.

Het zal vast heel simpel zijn om SMBv2 te implementeren, en jij hebt vast genoeg kennis om te snappen hoe simpel het is.

tldr: alles wat je zegt zit vol met fouten of klopt totaal niet.

Vertel graag nog even waarom het onlogisch en onnodig is dat je geen account nodig hebt. Ben ZEER benieuwd naar je redenering.

[Reactie gewijzigd door WordFjord op 15 maart 2019 13:40]

Fijn dat je zo subtiel en vriendelijk reageert #doeslief

Om inhoudelijk te reageren op je reactie:
* de locatie was in eerdere versies verplicht; in de laatste versie is dit klaarblijkelijk aangepast, want nu heb je de optie om dit te skippen. Mooi!
* Delen van de data staat uit in de app. Desalniettemin worden er calls gedaan.
* Ik ben inderdaad akkoord met de voorwaarden ten tijde van aankoop. Op dat moment had je geen account nodig, en werd er geen data verstuurd naar Sonos. Dat Sonos de voorwaarden verandert, en ik praktisch gezien geen keus heb om de nieuwe voorwaarden niet te accepteren is niet fraai van Sonos.
* We hebben 25 jaar geleefd zonder telemetrie, dus "nodig" vind ik een groot woord. Dat het voor bedrijven handig is, geloof ik graag.
* En is het onlogisch dat ik geen account nodig voor mijn Sonos? Omdat ik een speaker system gekocht heb. Mijn wasmachine, droger, magnetron, cd-speler, auto en autoradio doen het prima zonder account, dus waarom een speaker set niet. Dat ik voor Deezer/Spotify een account moet opgeven is nogal logisch, maar heeft hier niets mee te maken.
* En onnodig? Je geeft zelf aan dat je niet wilt dat gasten in je huis toegang hebben tot de instellingen. Klinkt aannemelijk. Maar mijn gasten hebben hun eigen netwerk. En als je op het eigen netwerk van mijn huis zitten, mogen ze van mij de sonos ook best instellen. Ze mogen nu toch al de sonos aanzetten, bedienen en verprutsen, dus zo erg is het niet als ze ook de bastonen aanpassen.
Google belooft ook niet je privacy te beschermen.

En een telefoon is iets veel ingewikkelders dan een speaker.
Google belooft ook niet je privacy te beschermen.
En dan maakt het niet uit?
En een telefoon is iets veel ingewikkelders dan een speaker.
Een speaker is een electromagneet met een stuk plastic er aan.
Een sonos speaker(s) is ook veel meer dan een speaker, iedere sonos speaker is een mediaspeler met versterker en speaker die zijn eigen mesh-netwerk opzet, communiceert met andere speakers in dit mesh netwerk, communiceert met controllers, telefoons, streaming diensten, update servers, time servers etc.
De nieuwe lichting sonso speakers kan ook google assistant en amazon alexa ondersteunen.
Afgezien van het gebrek aan een beeldscherm, 2 cameras en een aantal motion sensors is de hardware in de nieuwe sonos speakers eigenlijk bestwel vergelijkbaar met een smartphone....

[Reactie gewijzigd door telskamp op 15 maart 2019 13:24]

Waarom kan mijn Onkyo versterker dat dan allemaal zonder dat ik een account bij hen nodig heb? (op het mesh netwerk gedeeltr na misschien dan)
Gewoon, Europese wetgeving. Het is nota bene een Nederlands bedrijf..
But will it support DTS? :9

edit: ik snap dat het voornamelijk om muziek gaat, maar de echte Sonos series ondersteunen het niet en die zijn wel gemaakt voor home cinema.

[Reactie gewijzigd door ulTimaS op 15 maart 2019 10:10]

Ach ja, Zou je het verschil horen in de gemiddelde huiskamer? Ik heb een playbar, sub en 2x play:1 in surround opstelling en ik ben reuze tevreden met het geluid.
Mijn neef heeft een Sonos opstelling en DD klinkt prachtig, maar als je een DTS film opzet wordt het omgezet naar stereo en klinkt het een beetje plat. De meeste Bluray films hebben een DTS audiotrack, dus dat is dan toch wel een gemis. Streaming media zoals Netflix gebruiken Dolby, dus dat wordt wel mooi weergegeven. Muziek klinkt overigens ook gewoon super op een Sonos.
Ah, op die manier. Nu steun ik elke vooruitgang, maar volgens mij is DTS support niet via firmware te regelen. Weet ik niet zeker btw.
Volgens mij is het wel mogelijk, maar Sonos heeft ooit gezegd dat ze geen DTS zullen ondersteunen. Nu is de vraag wat de reden hiervoor is, misschien zijn de licenties te duur (betwijfel ik) of het is misschien een principe kwestie, geen idee.
Sonos heeft ooit aangegeven zich te richten op streaming diensten (Netflix, Amazon etc.) en die maken simpelweg geen gebruik van DTS, dat is de reden.
Ik kan er overheen gelezen hebben, maar staat er ergens beschreven of de Symfonisk reeks ook met huidige Sonos systemen gekoppeld kan worden?
Daar ben ik ook benieuwd naar!
Dit zal inderdaad mogelijk zijn, naar wat ik begrepen heb. Het is als het ware gewoon een speaker in het Sonos huishouden bij je thuis:)
Als het veel scheelt is het een mooie uitbreiding voor kamers waar je minder bent :)
Als ze geïntegreerd kunnen worden in een bestaand SONOS-ecosysteem, dan denk ik dat de bedraadde speakers in de keuken er uitgaan en vervangen worden voor een speaker uit dit segment.

Hopelijk ook dezelfde IP-waarde heeft als de huidige SONOS-speakers, waardoor deze ook in een vochtige omgeving gebruikt kunnen worden. Ik heb veel mensen mijn SONOS aangeraden, maar omdat het "maar" voor de badkamer is, is het voor velen te duur om een speaker van ~€160 te kopen.

En integratie met Trådfri natuurlijk, ook niet verkeerd als het ding in m'n Home-app terecht komt!
Is de toekomst niet dat geluidsboxen in meubels worden verwerkt? Zou Ikea daar aan het voorsorteren zijn met deze samenwerking?
Een aankondiging van een aankondiging zonder gelekte product details....
Ja het is mogelijk! Zo hoort het toch ook?
Zou wel leuk zijn als er ook artikelen waren elke keer als er producten uit productie gaan. Zodat je nog even snel die Razer muis die je zo lekker vind spelen kan bestellen voordat zenergens meer op voorraad zijn.
Maar dat zal commercieel wel niet lonend zijn.

Verder wel eens met @Thorgrem
Wilde zelf een zeik post plaatsen maar ik +0 ik Thorgremmie wel. :P
(ow 48 uur oud,, geen +0 )

[Reactie gewijzigd door MrMonkE op 17 maart 2019 13:27]

Wanneer komt die nieuwe play 3 nu eens eindelijk......?


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.