Gerucht: Apple brengt in eerste kwartaal 2019 nieuwe versie Airpods uit

In het eerste kwartaal van 2019 verschijnt naar verluidt een nieuwe versie van de Airpods. Apple-analist Ming-Chi Kuo claimt dat de in-ear koptelefoon draadloos opgeladen kan worden en bluetooth 5.0 gaat ondersteunen.

In een notitie van Kuo, ingezien door AppleInsider, noemt de analist een aantal specificaties die de nieuwe generatie Airpods zou krijgen. Naast bluetooth 5.0 en de optie om de oordopjes volledig draadloos op te laden, gaan deze waarschijnlijk ook beschikken over een nieuwe W-serie-chip. Het is niet zeker of dit de spatwaterdichte Airpods zijn waar de geruchten uit februari van dit jaar over gaan.

Kuo bestempelt de upgrade als 'relatief klein' en noemt in de notitie daarnaast de komst van een totaal nieuwe versie van de Airpods, die volgens hem in 2020 uitkomen. Deze Airpods krijgen naar verluidt 'een compleet nieuw ontwerp' en moeten de eerste generatie vervangen. Kuo heeft niet laten weten in welke opzichten deze opvolgers verbetering bieden tegenover de huidige Airpods.

Apple AirPods

Door Loïs Franx

Redacteur

03-12-2018 • 14:08

157

Reacties (157)

157
130
53
4
0
53
Wijzig sortering
Hoe is dit met trainen bijvoorbeeld.

En kan je het buiten Apple ecosystem ook in een Android ecosystem gebruiken.

Zelf ben ik op zoek naar een setje om goed mee te trainen(krachttraining / loopband). Maar niet echt kabels wil hebben.

Momenteel heb ik de Bluedio TN (Turbine) Active Noise Cancelling Earbuds €18,- maar qua batterijduur en vallen met regelmaat uit me oor en is dus niet echt ideaal.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 22 juli 2024 23:17]

Jammer dat er geen fotootje bij staat hoe ze dan in je oren zouden moeten vallen. Bij mij blijven die Apple oordopjes nauwelijks zitten en bij m'n vrouw, die weer heel anders gevormde oren heeft, ook niet.

Onbegrijpelijk dat Apple niet gewoon een paar maten rubbertjes erbij doet, zoals veel andere fabrikanten. Daarmee blijven ze bij mij wel goed zitten. Nu is de Airpod bij veel potentiële klanten niet eens een optie, sturen ze ze terug, etc.
Jammer dat er geen fotootje bij staat hoe ze dan in je oren zouden moeten vallen.
https://youtu.be/o6oMTV47C90?t=70
Bij mij zitten oordopjes altijd wat lastig en vallen snel uit.
Deze earhooks gebruik ik icm de airpods voor hardlopen en werkt echt perfect, nog nooit uitgevallen en zit erg comfortabel. De airpods zijn zo licht dat je niet door hebt dat ze inzitten.
Ik heb zelf nooit last gehad van een oortje dat eruit valt. Ze passen perfect in mijn oren en ben er zeer over te spreken!

Daarnaast werken ze probleemloos icm een Android toestel.

[Reactie gewijzigd door UncleEddy op 23 juli 2024 15:24]

Ik heb hetzelfde probleem met de airpods, maar dopjes van UE of Shure zitten dan wel weer uitstekend.
Bij mij zitten oordopjes altijd wat lastig en vallen snel uit. (...)
Hier idem. Heeft met de anatomie van je oor te maken. Ik heb niet zo'n "gleufje" onderin mijn oorschelp waar de oortjes tussen zitten. Bij mij is dat gewoon glad. On- / over ear is de enige oplossing.
Ze werken zondermeer met Android. Bluetooth is Bluetooth, Waar de schoen em wringt is in de ondersteuning voor diverse protocolen als Aptx, Aptx LL, Aptx HD en LDAC. Verder dan AAC zal Apple niet gaan. Dus wanneer je op Android naar lossless luistert, zijn er betere en goedkopere keuzes.
Blue Tooth is blue tooth.... Omdat het 'upwards' of 'downwards' compatible is: het schakelt terug naar de bt-versie die ze beide ondersteunen. Voor dit soort kleine dingen is het handig om een 'zo hoog mogelijk' BlueTooth versie te gebruiken. Hogere versies zijn beter ge-optimaliseerd. Zowel in energie verbruik (batterij misbruik) als in audio fasciliteiten.

Enneh... tussen apple en android komt zo af en toe nog wel eens de audio-encodering om de hoek kijken. Ook hier geldt dat mogelijk wel wordt terug geschakeld naar de variant die beide ondersteunen maar mono geluid in telefoon-kwaliteit verwacht je waarschijnlijk niet.
Airpods supporten de AAC encodering binnen Bluetooth. Android ook. En zelfs A2DP doet stereo. Dus mono geluid gaat het nooit worden. Maar inderdaad, (zoals ik al aangeef) profiteren van bijvoorbeeld hi-res protocolen als LDAC en Aptx HD zit er niet in. Wat dat betreft zijn de Airpods geoptimaliseerd voor iTunes.

En met Bluetooth = Bluetooth wilde ik aangeven dat het niet OS afhankelijk is. Airpods werken bijvoorbeeld ook perfect onder Linux, MacOS en Windows.
Ik gebruik ze met hardlopen. Gaat prima en vallen er niet uit. Als je iets gaat doen waarbij dingen tegen je hoofd aan kunnen komen (bijvoorbeeld Obstacle course running oid) dan lijkt me dat minder handig. Ze blijven van zichzelf goed zitten, maar een tikje ertegen zorgt er wel voor dat ze eruit vallen (bij mij dan).

Er is online genoeg te vinden over of ze werken met Android. Zelf geen ervaring mee, maar het schijnt te kunnen.
Bij mij zitten de AirPods perfect in het oor bij het trainen/sporten.
Of ik nou aan het hardlopen ben of aan het bankdrukken, ze zijn mij er nog geen enkele keer uitgevallen.

Denk dat als de EarPods jouw goed in het oor blijven zitten, de AirPods er ook niet uit zullen vallen (althans, in mijn geval dan).

Anders zijn zulke Earhooks inderdaad wel een goed alternatief. Enige nadeel aan die dingen zijn dat als je de AirPods weer wilt opladen, de hooks er af moet halen. Ik heb van horen zeggen dat van sommige merken de rubbertjes naar verloop van tijd dan erg los gaan zitten.

@ÜberWicked werkt de double tap functie nog wel als je de Earhooks gebruikt?
Zitten goed vast bij sporten hier, maar ligt wel aan de vorm van je oor maar hoor eigenlijk van alle mensen die ik ken dat ze echt goed blijven zitten. Werkt ook met Android, heb je alleen niet het makkelijke pairen zoals op iOS.
Ik heb al heel wat bluetooth setjes geprobeerd en de Airpods zijn de eerste die niet tijdens het hardlopen uit mijn oren vallen.. Ik ben er echt erg tevreden over en inmiddels hebben we al 3 setjes in huis voor het gezin.
Volgens de legende is het net als de bekabelde Earpods maar dan zonder het gewicht van het draadje. Ik heb nu (nog?) een Skullcandy Uproar op (on-ear) bij het hardlopen maar zit toch wel eens verlekkerd naar die Airpods te kijken. Maar ja. Dan kun je aan de gang blijven...
Ik heb AfterShokz die niet je oren ingaan maar werken via bot geleiding, ik zou echt geen andere meer willen.
Ik heb op dit moment de Jabra Elite Active 65t. Die dingen zijn briljant.
Super audio, ideaal met fitness, pairing werkt goed (ook multi-device), en ze zien er mooi uit.

https://www.jabra.nl/blue...ts/jabra-elite-active-65t
+1, ze waren wat prijzig maar zeer zeker de moeite waard.
Door het "lock" systeem zitten ze super en stevig in je oor, ik zweet behoorlijk tijdens het hardlopen en zelfs dan blijven ze stevig zitten.
Ik gebruik ze ook tijdens het sporten en hardlopen. Past perfect en vallen niet uit. Als je de normale Earbuds van Apple past (en ze vallen dan niet makkelijk uit) dan kun je de Airpods ook wel aan. Als je overigens zo'n kabeltje aan de Airpods hangt dan vallen ze juist sneller uit.

Je kunt ze uiteraard gebruiken met Android maar dan kun je niet gebruikmaken van het snelle verbinden tussen al je Apple producten (dat was Google vorige week ook heeft geintroduceerd). Wellicht, als je dat fijn vind, kun je de Pixel Buds bekijken?
Ik weet overigens niet of auto-pauze werkt als je ze met een Android hebt verbonden. Dat is dus als je één uit je oor haalt dat de muziek pauseert.
Het beste en meest onderscheidende product wat apple in jaren heeft gemaakt die airpods. Eigenlijk is er geen concurrent die echt echt een product als de airpods heeft ontwikkeld, al is xiaomi nu een geduchte (en goedkope) uitdager.

Ik denk zelf dat als die totaal geflopte / niet uitvoerbare wireless charging mat al op de markt was geweest, de wireless charging airpods er ook al waren geweest.
Eigenlijk is er geen concurrent die echt echt een product als de airpods heeft ontwikkeld, al is xiaomi nu een geduchte (en goedkope) uitdager.
Dat is wel wat overdreven en bovendien sterk afhankelijk van wat iemand zoekt in een earbud.

Als je bijvoorbeeld naar geluidskwaliteit kijkt, is Apple vrij middelmatig. Iets wat ik persoonlijk erg belangrijk vind. Ook als je ondersteuning van lossless op Android wil ben je eigenlijk meteen klaar.

Er zijn zeker voordelen in de Airpods te vinden, maar Sony, Bose en Jaybird hebben erg mooie alterantieven. Zeker voor de sportieve gebruiker. Sony's SP700N en de Jaybird Run reviewen best goed. Ik ben vooral benieuwd wat Sony's volgende generatie gaat brengen, gezien ze erg lekker bezig zijn met het doorontwikkelen van hun Wireless Headphones. De 3e generatie staat hoog op het verlanglijstje. In die categorie zijn Sony en Bose heer en meester.

Anyway wensen en behoeften verschillen. Er is (bijna) nooit 1 antwoord op alles.
MKBHD heeft hier een goede vergelijking in gemaakt:
AirPods for Android?!
Wat een onzin weer, er zijn juist tal van goede concurrenten die draadloze oordopjes ontwikkelen. Zelf loop ik al twee jaar rond met de Dash pro van Bragi, deze zijn ze sinds februari 2014 al aan het ontwikkelen.

Aantal voordelen tov de airpods:
- Ze steken niet lomp ver uit je oren.
- Interne opslag zodat je geen telefoon hoeft mee te nemen tijdens hardlopen/zwemmen.
- Bediening door je hoofd te schudden of door te swipen/tikken op het touch gedeelte
- Audio transparantie zodat je je omgeving nog kunt horen als je oordopjes in hebt

Dankzij kickstarter had ik ze tegen dezelfde prijs als de airpods nu, maar het bljikt dat ze nu wel wat duurder zijn. Nadeel is de prijs dus.
Wat misschien nog van belang is om te benoemen is het gebruiksgemak van AirPods. Ik heb meerdere setjes gehad (Skullcandy en JBL) en geen ervan komen in de buurt van Apple's alternatief. Ik hoef niks aan te zetten of te pairen; ik haal m'n dopjes uit het doosje, ik stop ze in m'n oren en druk op play.

Dat is m'n ervaring met een iPhone althans (en op m'n MacBook net zo, al is het wisselen tussen telefoon en laptop wel een extra klik).
Alle (goede) draadloze oordopjes hoef je maar één keer te pairen met je telefoon, niet heel veel moeite lijkt me. Daarna is het elke dag gewoon de dopjes uit de doos en ze maken automatisch verbinding met je telefoon.
Bediening door je hoofd te schudden? Loop je dan als een soort Parkinson patiënt door de stad ofzo?
Nee normale bediening gaat via de touch gedeeltes, je kunt bijvoorbeeld wel de telefoon opnemen door ja te knikken of ophangen door nee te schudden (handig als je je handen vol hebt). Er zijn nog een aantal andere functies maar die gebruik je minder snel.
De Dash Pro's zijn echter 2x zo duur als de AirPods (die al niet goedkoop worden geacht). Voor dat geld zou ik minimaal Noise Cancelling verwachten.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 23 juli 2024 15:24]

De Airpods zijn juist wel goedkoop.

Mensen gebruiken meteen de term "duur" als ze zien dat het een Apple product is terwijl andere merken jarenlang veel duurdere oortjes verkochten die niet eens iets noemenswaardigs extra boden.
Ik heb toevallig net een paar Pioneer C8's gescoord en die doen het best redelijk.
Dat koppelt allemaal niet zo soepel als die air-pods op een iphone, maar dat doen die air pods ook niet op mijn Android phone.
Intussen waren die wel een euro of 40 80 goedkoper.

Ze waren absoluut de eerste, en het is mooie techniek, maar intussen is de concurrentie er ook wel.
Ik vind ze overigens lelijk, met die steeltjes, maar dat is allicht smaak.

Edit: Vergiste me in de prijs van de air pods.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 23 juli 2024 15:24]

Ze ware helemaal niet de eerste. Samsung had al draadloze earbuds op basis van blue-tooth en bediedning op de earbuds lang voordat Apple er mee kwam. Apple stond ook hier weer in de copy/paste modus.
Totdat Apple er mee kwam was een kabeltje tussen de oortjes gewoon de norm hoor. Misschien heb ik een obscuur type gemist dan maar die is dan ook niet populair geweest?
Dat jij de alternatieven niet kent die voor de airpods op de markt waren, maakt appel (bij lange na) niet de eerste.
Bragi was eerder met de dash in april 2015, met ingebouwde storage, controls op de oordopjes en zelfs een assistant en soortgelijke oplossing met een oplaaddoosje. Op kickstarter kwam onder meerfreewavz met oordopjes met ingebouwde hartslag meter.

Apple was zeker niet de eerste, maar, zoals wel vaker, heeft de fanbase het wel populairder en bekender gemaakt, waardoor meer fabrikanten op de techniek springen.
Kickstarterprojecten vind ik niet echt meedingen in die race. Dat zijn immers projecten die zich nog moeten bewijzen als iets wat daadwerkelijk gemaakt kan en gaat worden, er wordt op dat platform wel vaker lucht verkocht.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 23 juli 2024 15:24]

Samsung gear iconX waren ook al een half jaar voor de airpods verkrijgbaar.
Ik heb ze, en ga ze direct vervangen met de nieuwe airpods als die beschikbaar zijn.

Het zal heel persoonlijk zijn, maar wat een gedrocht zijn die dingen.
Gok dat dit door drie punten te verklaren is:

1) Apple is zeer sterk in marketing.
2) Alles wat Apple doet staat groot op de frontpage van elke (nieuws)site ongeacht de daadwerkelijke nieuwswaarde.
3) Vaak is nieuwe technologie beschikbaar rond dezelfde tijd voor diverse fabrikanten. Waardoor fabrikanten elkaar ineens lijken te na te apen.
Totdat Apple er mee kwam was een kabeltje tussen de oortjes gewoon de norm hoor. Misschien heb ik een obscuur type gemist dan maar die is dan ook niet populair geweest?
Ach welnee man. Ik had de Samsung Gear Icon X al bijna ene jaar voordat Apple die kopieerde en met hun earbuds uitkwamen.

Icon X is beter, goedkoper, blijft veel beter zitten en heeft touch bediening op de earbuds zelf.
Wat is jouw definitie van beter?

Beter is zo een groot begrip dat je dat toch echt moet uitleggen.

Apple heeft sowieso niet earbuds uitgevonden of iets maar wat ze wel hebben gedaan is zoiets als auto pairing en het doosje waar je de earbuds direct in kunt opladen en het auto start/stop systeem.

Het ligt er dus maar net aan waar je voorkeur naar uitgaat want de IconX heeft die punten dan weer niet.
En Samsung was alweer tegen de €220 aan, dus niet goedkoper zoals jij hier zegt
pricewatch: Samsung Gear IconX (Zwart)
Nu misschien wel, ja. Bij introductie is het een tijdlang €220 geweest. Kijk er de prijswatch maar op na
Lang? Volgens mij bracht Samsung hun oortjes in 2016 uit...wanneer is de Airpod uitgekomen, ook 2016. En dan ook nog vertraagd omdat ze wat problemen met sync hadden. Copieeren en dan ook nog beter en goedkoper maken doe je niet in een paar maanden.
Ongetwijfeld niet de eerste...maar de uitvoering is wel goed, en dat is toch wel erg relevant.
Apple stond niet in de copy/paste modus, maar in de FTFY modus ;) AirPods zijn echt het allereerste product in zijn soort dat goed werkte met een goede accuduur en ongekend makkelijke pairing.
Laat Flippie Merel lekker flippen op haar samesung dopjes.

Vaak reageren andere fabrikanten op geruchten over waar Apple mee bezig is om maar als eerste op de markt te komen. Kijk naar de watches indertijd. Samsung wist niet hoe gauw ze hun ‘gear’ moesten uitbrengen om maar de eerste te zijn. Wat een ondoordacht gedrocht was dat. Je kreeg t gratis bij een foontje, anders bleven ze met hun voorraden zitten.
De Gear??? Die geflopte watch?
Je zou bij een fabrikant moeten gaan werken, want het is best wel knap dat jij in 1,5 jaar een complete watch met software etc op de markt kan brengen.

Als je het nieuws een beetje gevolgd had, dan wist je toen ook al dat Apple al enige tijd bezig was met een watch. verschil is echter dat 1 fabrikant zijn watch uitbrengt om eerste te zijn en de andere zijn watch uitbrengt wanneer deze werkelijk klaar is.
Jij mag raden wie, wie was.
Anoniem: 1128097 @Ruw ER3 december 2018 14:23
Dat valt toch wel mee? Jaren voordat deze dingen uitkwamen had ik al een draadloos oortje waarmee ik kon bellen en muziek luisteren. Kan je überhaupt wel bellen met die draadloze in ears van apple?

edit: Apple police is sterk hier, ik stel hier alleen een vraag lol. Bedankt dat jullie gelijk hebben bewezen dat vragen stellen over hoe inventief Apple is niet mogelijk is bij de Apple horde.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1128097 op 23 juli 2024 15:24]

Hadden die draadloze oortjes die jij jaren geleden al had ook geen draad tussen het linker en rechter oortje?
https://www.maketecheasie...ess-vs-wire-free-earbuds/

"But, of course, while the company may have streamlined the design and operation of what are also called “true wireless” headphones, the technology had already been around for about two years prior in the form of the Bragi Dash and the Earin M-1 headphones."

Twee jaar voor de Airpods al.

De wire free earbuds van toen werden wel degelijk geplaagd met allemaal infant stage bugs van een product; connectivity issues en battery life voornamelijk. Apple heeft zeker geen slecht product uitgebracht maar ze hebben gewoon bestaande technologie ge refined. Niks nieuws uitgebracht.

Wat ik wel interessant vind van de Airpods is dat ik denk dat geen enkel ander bedrijf met zo'n design weggekomen zou zijn. Het ziet er eigenlijk gigantisch raar uit met het hele batterij aanhangsel, maar omdat iedereen weet dat het van Apple is, is het opeens stijlvol en modern.
Dat het raar uit zou zien is toch gewoon een mening?

Het is echt geen feit of zo, jij kan het raar vinden en een ander normaal.
Anoniem: 1128097 @OkselFris4 december 2018 14:04
Ik gebruik helemaal geen koptelefoons of in ears whatever. Vind het allemaal niet fijn, het ging nu om het uiterlijk, en om eerlijk te zijn, ziet het er wel heel gek uit als je mensen met die apple inears ziet.
Niet jaren, maar Samsung was toevallig wel een paar maanden eerder dan Apple met het uitbrengen van volledig draadloze oordopjes.

Geen idee of een andere fabrikant nog eerder was.

[Reactie gewijzigd door Caayn op 23 juli 2024 15:24]

Ik moet eerlijk toegeven dat dat maar in 1 oor was. Maar dat neemt niet weg dat het vast wel mogelijk was om een stereo variant te krijgen(?)
Natuurlijk is dat mogelijk. Onder andere Apple heeft dat gedaan. Maar omdat links en rechts perfect gelijk moeten lopen, ze mogen niet een paar honderdsten van een seconde out of sync zijn, is het niet zo simpel als een standaard BT koptelefoon waar links en rechts met een draadje zijn verbonden.
Heh, ik moest lachen om jouw naam.

Maar als je gewoon time synced tussen de ear pods en dan geluid data stuurt met timestamps, zou je lag kunnen hebben onder de 1 ms.

Maar ik doelde met mijn exacte bewooding:"Maar dat neemt niet weg dat het vast wel mogelijk was om een stereo variant te krijgen(?)"

Ik had het over voior de apple in ears.
Op het hardware vlak betekent dat nog steeds dat ze perfect gelijk moeten lopen, die verschillen zijn nooit aan de apparaten geweest, die worden toch echt tijdens het mixen gemaakt.
Ik zie dat de apple horde je alweer geminned heeft. Thanks voor je input
Uiteraard kun je ermee bellen.... Siri bedienen, muziek luisteren met oordetectie (oortje uit = muziek op pause), pairen door alleen maar het doosje open te doen, draadloos opladen in het doosje, prima geluidskwaliteit (subjectief, maar m.i. goed zat).
De manier waarop je het brengt is natuurlijk wat suggestief.

Zeggen dat het allang bestaat, zonder een type of merk te geven helpt natuurlijk ook niet. Ja er waren al draadloze oortjes, maar dat waren vaak enkele doppen (van Jabra bijvoorbeeld). De moeilijkheid van twee draadloze doppen zit hem erin dat ze in sync blijven en elkaars signaal niet storen.

Verder kan je bellen met de Airpods (mits verbonden met je telefoon natuurlijk).
Al twee jaar voor de airtpods waren er al vergelijkbare versies (bragi, earin).
Apple is al lang geen innovatief bedrijf meer ze nemen oude ideeën verbeteren ze plakken hun logo en een hoge prijs er op en het verkoopt. Ik had een bluetooth oortje bij mijn sony ericsson klaptelefoon in 2012. Steve jobs was tegen stylusen en nu maken ze er een voor de ipad...
nee apple is zeker geen innovatief bedrijf meer.
alles wat apple brengt is er al . het enige wat apple doet is verbeterd het iets en verkoopt het voor 2 3 keer zoveel geld. en ja beter goed gejat dan slecht verzonnen , maar dat heeft zeker niet met innovatie te maken , want dat is apple al jaren geleden verloren dat ligt bij steve jobs in zijn graf, apple leeft doordat ze een hele berg geld hebben en goed zijn in marketing . verder doen ze iets wat anderen ook gewoon kunnen hoor , nix bijzonders
Anoniem: 1128097 @Dark_man4 december 2018 14:09
Vertel eens van de innovaties op PC gebied de afgelopen 10 jaar dan?
Wel grappig dat je dat net beweert over Apple terwijl notabene Apple juist constant met innovaties komt.
En naast Apple heb je nog 30 Android fabrikanten en 20 computer merken die samen niet eens dezelfde hoeveelheid innovatie brengen.
Als Apple niet innoveert wie innoveert dan wel?
Apple innoveert alleen met hun processors omdat Android smartphones vasthangen aan qualcomm. Voor de rest kan je alle features van de Iphone X of XS halen uit Android phones, de notch uit de essential phone, face unlock van galaxy s6, qi charging van de s5, quickcharge van oneplus, ... Hoef ik door te gaan? Iphones zijn goede producten ja maar voor de prijs niet meer en van innovatie valt niet te spreken.
En zelfs al zou Apple niet innoveren so what? Alsof een product perse innovatief moet zijn om bruikbaar te zijn.
Alsof innovatie iets te maken heeft met hoe goed een product is, en notabene Apple voegt juist veel moeite in om het product juist in gebruik bruikbaar te maken en niet vol te stoppen met specs.
Ik snap dat je als Apple fanboy iedereen moet haten die er tegen in gaat maar Apple steekt net al zijn producten vol specs/features die je niet nodig hebt. Android is moeilijker te beheren omdat het op alle soorten hardware moet draaien van highend tot budget. Innovatie is de reden om een nieuw product te kopen, velen kopen een nieuwe iPhone gewoon omdat hij "nieuw" is maar de technologie is nooit nieuw.
Je noemt nu juist dingen op die helemaal niet innovatief zijn.

Het gaat hier specifiek om het woord "innovatie"

Face unlock is op geen enkele smartphone deftig uitgevoerd behalve de iPhone. Na meer dan een jaar is er nog steeds geen enkele telefoon die faceID kan evenaren. Dat is nu juist iets wat je innovatie kunt noemen en niet een face unlock functie die je kan foppen met een foto.

Je noemt qi charging, dat is geen innovatie want het bestaat al tientallen jaren. En het is zeker niet iets wat van Samsung komt. En is iets waar je een lader voor moet kopen en word helemaal niet grootschalig gebruikt.

Quickcharge heeft ook niks te maken met innovatie, het is een snellere manier van laden. Wat is daar innovatief aan? Ik zeg niet dat het nutteloos is maar het gaat om het woord "innovatie"

Kijk naar de smartphone markt die massaal de vingerafdrukscanner heeft gekopieerd nadat Apple het als eerste heeft toegevoegd (nee die belabberde ouderwetse vingerafdrukscanners tellen niet mee).

Omkeerbare stekker, auto pairing, allemaal dingen die het gebruik van apparaten net weer een tikkeltje makkelijker maken.

En weet je wat grappig is? Dat je de zaken die andere merken toevoegen aan hun spec list moet bij elkaar optellen om die tegenover Apple alleen te wegen.

Je telt Essential Phone, Samsung, OnePlus bij elkaar op en noemt Apple niet innovatief.

Waarom tel je 3 merken bij elkaar op om tegen 1 merk te vergelijken?

Waarom vergelijk je dan niet Apple, Samsung, en Essential phone tegenover One Plus?

Beetje krom vind je niet?

Maar dat laat gewoon zien hoe belabberd het gesteld is met het niveau van "innovatie" bij Android merken.

Je moet meer dan 3 fabrikanten bij elkaar optellen om te kunnen tippen aan de innovaties waar Apple mee gekomen is.

En wat de Android merken doen is geen innovatie maar simpelweg toevoegen van "functionaliteit" wat vaak maar halfbakken werkt.

En leuk dat je mij een Apple fanboy noemt maar ik zit inmiddels al aan mijn 4e Android toestel op rij en mijn volgende toestel word waarschijnlijk ook een Android toestel.

Ik kan er alleen niet tegen als mensen exact het tegenovergestelde roepen van de feiten. Als Android gebruiker vind ik het juist jammer dat Android fabrikanten zo weinig innoveren ondanks dat er veel meer Android fabrikanten zijn.

Nooit komen ze met iets wat het gebruik van een smartphone makkelijker maakt.

En dan heb ik het niet eens over de laptop markt waar Apple ook innoveert en de overige merken samen niet eens met iets kunnen komen wat het gebruik van computers makkelijker en leuker maakt.

De nieuwste Intel Quad core die je bij Intel inkoopt kan iedereen, componenten toevoegen is geen innovatie.
Innovatie betekent letterlijk vernieuwing, niet verbetering. De eerste face unlock was innovatief, de verbeterde faceID (die trager is dan hun touch ID) is geen innovatie. Quickcharge was innovatief toen ze het uitvonden en een innovatief bedrijf zoals Apple stopt geen quickchare brick meer in de doos dus dat is het tegenovergestelde van innovatie. Die belabberde ouderwetse vingerafdrukscanners waar je het over had waren innovatief Apple heeft het gewoon gekopieerd en verbeterd.

Je gaat me niet horen zeggen dat het een slecht bedrijf is want ik ben fan van Swift en de manier waarop ze alles designen ik kan het gewoon niet opbrengen als ze iets innovatief durven noemen aan Apple. Zoals hun retina display wat gewoon een ips was of dat ze blaasjes wijs maken over de hardness van hun scherm ze noemen het sapphire maar het het is gewoon zo hard als normaal gorrilaglas. Ze hebben goede marketing en goede maar overprijsde producten. De reden dat Apple gemakkelijker iets nieuw kan pushen is omdat ze zelf de hardware onder controle hebben, Android runt op highend, low end zelfs in autos dus meot alles komen van de producenten van smartphones die elk op hun eigen vlak dingen toepassen als je innoverende smartphones wilt moet je naar oppo kijken die maken notches, front facing camera's die er uit komen, under screen fingerprint, ... Deze discusie leidt nergens naar het is net playstation vs PC discussie waar mensen zagen dat ps4 games beter geoptimaliseerd zijn, dat is omdat je het specifiek voor hardware kan maken als developer is dat een immens voordeel.

De smartphone industrie zou er goed aan hebben dat er een concurrent komt voor iOS en Android, een beetje gezonde concurrentie kan ze mss sneller laten innoveren want sinds de eerste iphone is er niet zo veel gewijzigd aan smartphones alles wordt marginaal beter maar er zijn geen grote sprongen meer.
Exynos is maar het vierde grootste smartphone CPU bedrijf dat enkel voor samsung CPU's (8%) maakt en bijna ingehaald is door Huawei's HiSilicon (6%) maar 40% van de markt is nog steeds qualcomm dus is het ook maar logisch om een vergelijking te maken met de grootste 2: Apple en Qualcom.
Bron Right back at you, Je bent lekker op de hoogte vriend. Jouw comment heeft dan ook niets te zien met de discussie die we hier voeren.
Anoniem: 1128097 @OkselFris3 december 2018 14:45
Ik heb iets van Jabra of hoe dat merk ook heet(niet echt duidelijk meer te lezen).

Het is dan maar op 1 oor, maar volledig draadloos. En werkt nog steeds na jaren.
Ja maar dat is niet vergelijkbaar met de Airpods. Die Jabra’s zijn voor het bellen. Niet voor muziek luisteren zoals de Airpods welke beide draadloos samenwerken. Dat is nogal een verschil, volledig andere techniek. Je jabra heeft ook geen oordetectie en dergelijke sensoren.

[Reactie gewijzigd door OkselFris op 23 juli 2024 15:24]

Anoniem: 1128097 @OkselFris4 december 2018 14:08
Ik snap het verschil ertussen, maar dat betekent dat het niet nieuw of innoverend was.
Dus een auto was ook niet innoverend omdat de fiets al bestond. Want ja een fiets had ook al wielen en kwam vooruit. Dat is en beetje je vergelijking tussen een Jabra en je Airpods.
Dopjes zoals de Airpods zijn toch wel innoverend. Innovatie is niet zomaar een nieuwe techniek op de markt dumpen, innovatie is techniek zeer bruikbaar maken voor de eindgebruikers in de meest gebruiksvriendelijke manier. Dat is met de AirPod aardig gelukt. Kijk alleen al naar het pairen van die dingen..zoals het moet zijn. De W1 chip die hier mede voor verantwoordelijk is, is nou niet dom pruts werk. Dus ja er zit ook innovatie in.

[Reactie gewijzigd door OkselFris op 23 juli 2024 15:24]

Anoniem: 1128097 @OkselFris4 december 2018 16:25
Appelen en peren.

Je vergelijkt nu fiets, 2 wielen geen motor, geen accu etc, met iets met 4 wielen, verbrandingsmotor etc.

En daarna vergelijk je dit met draadloze oordopjes, die onderling een klein beetje verschillend zijn.

Had je nu gezegd:"Vind je led niet innoverend omdat de gloeilamp al bestond?" Dan had je nog een punt gehad. Beide zelfde functie, maar qua werking totaal verschillend.

Maar hoezo is het zo erg dat ik iets niet zo innoverend vindt van een bedrijf waar jij toevallig een badge van hebt?
Jij hoeft het niet zo innoverend te vinden, maar misschien zit er toch wel veel innovatie in. Grappige is dat je met een enkele oordopje komt waarvan jezelf de naam niet weet, daarnaast probeer te oordelen over AirPods die je helemaal niet kent, gezien je al afvraagt of je er mee kunt bellen. maar toch heb je de mening dat het totaal niet innoverend is. Toch is de touch bediening, de W1 chipset, de lader, makkelijke pairing en schakelen tussen apparaten, oordetectie etc toch redelijk innoverend als totaal in dergelijke dopjes
We kunnen rustig zeggen dat het niet even knip en plak werk van anderen. is.

Een Jabra die jij er bij haalt is een totaal verschillend product met heel andere functionaliteit.

En die badge erbij halen is een beetje klein.
Anoniem: 1128097 @OkselFris5 december 2018 14:22
Lol, mijn badge opmerking werkt blijkbaar wel. Want je komt met precies hetzelfde verhaal weer ;)
Eigenlijk is er geen concurrent die echt echt een product als de airpods heeft ontwikkeld, al is xiaomi nu een geduchte (en goedkope) uitdager.
Er zijn anders genoeg (echt) draadloze oordopjes te verkrijgen buiten Apple om. Waarom denk je dit?
Nou, ik heb sinds kort de Ticpods Free en er zijn toch wel wat reviews te vinden waarin gezegd wordt dat dit een goede concurrent is voor Airpods, zeker als je een Android telefoon gebruikt.

Ik heb zelf geen Airpods gehad dus kan ze niet echt vergelijken. Maar ik vind het geluid zeker meer dan genoeg voor wat in zulke kleine apparaatjes zit.
Ik heb zelf ook de Ticpods Free en moet toch wel zeggen dat ze qua design een heel stuk minder zijn dan de airpods. Veel groter en dikker, ziet er vrij vreemd uit als je ze draagt.
Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Om deze reden denk ik dan ook dat deze 'upgrade' niks zal voorstellen. Wireless charging is een gimmick en wat brengt bluetooth 5.0 ondersteuning nou aan voordelen met zich mee dat de gebruikservaring nog verder zal verbeteren?

Ik ben wel benieuwd naar de redesign in 2020!
Audio apparaten kunnen BLE(Bluetooth Low Energy) gebruiken met BT5.
Dus je batterij gaat langer mee.

Dual Audio. Dus met je iPhone kan je jouw airpods maar ook die van je vriend aansturen. Denk aan die oude "splitter" kabels voor je 3.5mm jack. Samsung heeft deze functionaliteit ook maar het zit nu dus in de BT5 specificatie.

En betere range/bandwidth. Waardoor de kwaliteit beter wordt.
Van dat duaal audio heb ik nooit gehoord, werkt dat op iPhone (met bluetooth5 koptelefoons)?
Als je iPhone BT5 heeft wel.

Edit:
Iets meer info
https://www.reddit.com/r/...ios_iphone_8_or_iphone_x/

[Reactie gewijzigd door Loggedinasroot op 23 juli 2024 15:24]

Volgens die comments daar werkt het toch juist niet?
Met de Bose connect app werkt het wel volgens een comment.
Het lijkt me sterk dat Apple een jaar later zelf nog geen implementatie heeft gezien ze wireless audio zo hard pushen.
Anoniem: 1136665 @Menesis4 december 2018 18:20
Dual audio heeft de iphone niet. Alleen de Galaxy's hebben dat. Je kunt twee blue-tooth headphones, boxen of combinaties via BT aansluiten.
Snap niet waarom je een min krijgt, want volgens mij heb je wel gelijk..
Ik vind wireless charging juist wel een goede toevoeging. Ik heb nu al overal wireless chargers liggen.
Dan is het makkelijk als de airpoddoosje gewoon op 1 van die charges gelegd te worden. Scheelt weer kabeltje insteken.

Extra mogelijkheden voor controls zullen voor mij ook wel heel prettig zijn. Dat kan best softwarematig. Dubbelklik op een ander oor bv.
Dit wilde ik ook zeggen hierop. Wireless charging is absoluut geen gimmick.
Ik vind de Mac Pro (ja, die vuilnisbak) eigenlijk innovatiever dan de earpods. Die laatste lijkt op de standaard earphones maar dan zonder draadjes (ja, het binnenwerk is 1 en al innovatie, maar dat was de MP ook).
Persoonlijk vind ik de Bose Soundsport Free Wireless anders erg goed. De Apple AirPods heb ik nog nooit in mijn oren gehad, maar de Bose oortjes zijn er niet uit te krijgen. Ook 4 / 5 uur luisteren en 2 / 3 keer volledig opladen met de case.

Toegegeven, de case van de AirPods is kleiner en de oortjes zelf ook, maar volgens mij blijven de Bose wel beter zitten, en is de geluidskwaliteit ook iets beter.

Voor mij in ieder geval een goede concurrent, zeker gezien het feit dat je de AirPods niet i.c.m. Android kunt gebruiken ;)
Zeker, volledig mee eens!

Echt top, pairen gaat moeiteloos, opladen gaat moeiteloos (in de case), bellen gaat PERFECT (super geluidskwaliteit) en bediening via tikken werkt perfect, in-oor detectie met auto pauze, super bereik.

Ja echt geweldige oordopjes, niet de beste geluidskwaliteit maar gebruiksgemak is ongeëvenaard!

Tuurlijk, geluidskwaliteit van mn Bose QC35 is beter, veel beter, maar qua gemak en gebruiksmomenten kunnen die niet tippen aan de AirPods. Bellen is sowieso waardeloos met de Bose QC35.
Macrumors heeft nog een aardige andere observatie weten te vinden in Kuos rapport. Met een verwachte verkoop van 50 tot 55 miljoen exemplaren in 2019 en 100 tot 110 miljoen stuks in 2021 is het verreweg Apples meest populaire accessoire *. Als je er dan van uit gaat dat maar 5% van de 1 miljard iPhone bezitters AirPod heeft is er ook nog een redelijke groei te verwachten.

Kuo: AirPods With Wireless Charging Case Expected in Early 2019, All-New Model in Early 2020

* Als je het mij vraagt betekent dat ook dat, met meer verkopen dan de iPhone, AirPods straks Apples meest populaire product is.
Is dat per oortje, of per paar ;)
''Apple-analist Ming-Chi Kuo claimt dat de in-ear koptelefoon draadloos opgeladen kan worden'' Dat konden ze toch al?
De case zelf bedoelt ie. Die laat vooralsnog op zich wachten.
Als deze airpods draadloos kunnen worden opgeladen? Betekent dat, dat ze misschien binnenkort ook de airpower eindelijk gaan releasen?!
Kleine kans, op daringfireball stond niet al te lang geleden ook:
We have managed to obtain several pieces of exclusive information that shed some light on what challenges Apple is currently facing with the project. According to our sources, the broad feeling of many working the project at Apple is that the device may be doomed to failure, and may not be viable at all unless significant advancements can be made.
Schijnt te veel hitte te produceren.
Haha lol @ die text "significant advancements"
Apple gebruikt precies die woorden in vrijwel elke keynote ;)
Ik heb de Airpods inmiddels ruim een jaar in gebruik en ben daar ultra tevreden mee. Tijdje gebruikt met fietsen (MTB, Racefiets) maar met het weer de laatste tijd toch wat voorzichtiger met water. Als extra nu (en mooi ook voor het vergelijk) de Jabra Elite Sports besteld. Deze leken niet goed te zitten in mijn oor (en uit te vallen) maar het frappante is dat wanneer je ze probeert uit te doen ze gewoon stabiel in m'n oor zaten en bleven zitten. Nu twee keer mee gemountainbiked en ben er zeer tevreden over, waarbij de geluidskwaliteit van de Jabra's (vind ik) wel beter is.

Het draadloos opladen is wel erg prettig dus laat maar komen die dingen :).
Ik snap echt niet dat je gaat mountainbiken met van die doppen in je oren. Je bent dan toch helemaal afgesloten van de wereld om je heen, je hoort dan toch niks en niemand?
Wat maakt het nou uit of het Airpods zijn of een koptelefoon of een ander type oortje?

Als je gaat mountainbiken zullen ze allemaal je afsluiten van de buitenwereld.
Ik heb nu oordopjes van Sennheiser, dat zijn geen in-ears maar earbuds, die sluiten je niet helemaal af.
Ik verwacht van de airpods dat ze ook nog wel wat omgevingsgeluid doorlaten.
Ik heb alleen een telefoon met Android en ik zie mijzelf niet zo snel spullen van Apple kopen.
Welke rol speelt mountainbiken in jouw verhaal? Dat is non informatie. Als je in de auto gaat zitten sluiten ze je niet af dan?
Nee ze sluiten niks volledig af. Fietsen, geluid, stemmen kun je horen. Staat ook maar heel zachtjes muziek aan verder maar het volledig afgesloten zijn gebeurt niet.
Ik was niet helemaal duidelijk, ik bedoelde de Jabra's en niet de airpods. Ik zou verwachten dat de Jabra's je helemaal afsluiten. Als dat niet zo is dan vind ik dat wel een pluspunt.
Ik ben nog op zoek naar een setje bluetooth dopjes maar ik wil nog wel.het verkeer om me heen kunnen horen.
Ah zo, zelfs dan zijn de Jabra's aan te bevelen. Die zitten wel 'stevig' in je oor maar zijn absoluut niet volledig afsluitend zoals vele andere dopjes wel. Ik hoor in elk geval alles inclusief belgeluiden van andere fietsers maar het meerendeel fiets ik offroad (ook in de aansluitende stukken) zodat ik zeer weinig verkeer tegenkom.
Anoniem: 1136665 @Typhone5 december 2018 12:35
Dat is ook 1 van de unieke eigenschappen van de Samsung Gear Icon X. Je kunt het omgevingsgeluid uitschakelen of juist toestaan zodat je niet van alles en ieder bent afgesloten als je jogged of bv in de sportschool bezig bent.
Ik ben zeer tevreden over mijn AirPods, ondanks dat ik audio liefhebber ben.

Ze zijn makkelijk mee te nemen, je kan er één of beide in doen, ze hebben helemaal geen draadje en ze gaan heel lang mee doordat het doosje ze op kan laden.

Ik heb wel problemen met verbinden met mijn telefoon, wat is blijven steken met een andere telefoon en een ander setje AirPods. Ze lijken soms niet te willen verbinden. Als de verbinding er eenmaal is, zijn er echter geen problemen meer.

Ik zou graag Hey Siri support willen zijn, en een makkelijke manier om volume te veranderen. Een touch-sensor op de 'stem' zou misschien fijn zijn als dat batterijtechnisch te doen is.

Draadloos opladen, zoals vorig jaar beloofd, zou ook fijn zijn.
Ik heb ze ook na heel lang twijfelen gekocht een jaar terug en het zijn zeker uitstekende oordopjes. Zijn geld meer dan waard. Maar als ik zo zie wat de upgrade is dan hou ik het nog wel ff bij de v1. Draadloos is voor mij niet zo interessant want het opladen met kabel is zo klaar en bt5 is ook niet echt schokkend behalve dat je een wat grotere afstand van je telefoon kan behalen.

Op naar 2020 dan maar 👍
Er zijn wat alternatieven voor Android die wel touch sensoren hebben op de zijkant van de oortjes. Ook komen deze aardig in de buurt van de batterijduur van de Airpods, dus het is zeker mogelijk :)
Persoonlijk vindt ik die iets te lange witte dingen er niet uit zien.
Het lijkt me ook stressend te weten dat ze uit je oor kunnen vallen, en nergens aan blijven bungelen.

Ook Memphis ziet er met deze doppen niet cool uit! ;)
Ik heb net getest op mijn AirPods. ‘Hey Siri’ werkt zoals verwacht tijdens afspelen muziek. Heb je dat al geprobeerd? Bovendien kan je ‘dubbele tik’ instellen. Ga naar Bluetooth instellingen en klik informatie icoon AirPods. Je komt nu in instellingen en kan die aanpassen. Bij mij is links volgende nummer en rechts Siri.

Voor de connectie zou ik eens proberen profiel volledig te wissen in Bluetooth en terug Discovery en pairing.
Ik heb wel problemen met verbinden met mijn telefoon, wat is blijven steken met een andere telefoon en een ander setje AirPods. Ze lijken soms niet te willen verbinden. Als de verbinding er eenmaal is, zijn er echter geen problemen meer.
Had ik ook, even de settings clearen uit de dopjes, de bluetooth settings verwijderen uit je telefoon en opnieuw verbinden.
Mijn grootste wens is dat het de rubberen in-ears worden, maar dat zal wel (nog) niet gebeuren. Deels sloopt het ook het gebruiksgemak maar het afsluiten van je omgeving is heerlijk.

We blijven hopen :)
Dat zal ook ws nooit gebeuren:
To sound great and not fall out, most earphones need to literally plug up your ear. That’s why most earphones come with different earbud attachments, so you can find the one that fits snug in your ear. When your earphones fit tightly in your ear this has the effect of forming a seal with the ear canal.


For most earphones, that seal creates a vacuum that impends the speaker diaphragms from making outward progress when they move back and forth. Apple poked holes in the EarPods so that the vacuum is no longer there, giving the speaker diaphragms more mobility and better acoustic performance.

Along with better acoustics, the EarPods are supposed to make the experience of using them a lot better physically. You know how when you’re wearing your earphones and hear a loud thumping sound every time the earphone cord thwaps against your chest? Removing the vacuum eliminates that problem as well.

The three holes will also allow you to make phone calls more naturally. Normally inline-mic earphones make the user’s voice sound weird because of that airtight seal with the ear canals. By allowing more motion in the ear canal, you’ll now be able to hear your voice naturally as some sound is allowed to resonate back to your ear drums.
https://www.cultofmac.com...holes-in-the-new-earpods/
Mijn grootste wens is dat het de rubberen in-ears worden, maar dat zal wel (nog) niet gebeuren. Deels sloopt het ook het gebruiksgemak maar het afsluiten van je omgeving is heerlijk.

We blijven hopen :)
Het probleem van rubberen in-ears is dat ze na verloop van tijd harder worden...
Apple heeft het zeker al in verschillende temperatuur omgevingen getest.
De Airpods bevallen mij juist zo goed omdat ze dat niet hebben.
Ik gebruik ze op de fiets en wil dan niet afgesloten zijn van het overige verkeer.
Ik kreeg ik irritatie van schuim/rubber in de gehoorgang.
Als ze zo’n versie uitbrengen koop ik ze niet meer.
Mijn grootste wens is dat het de rubberen in-ears worden, maar dat zal wel (nog) niet gebeuren. Deels sloopt het ook het gebruiksgemak maar het afsluiten van je omgeving is heerlijk.

We blijven hopen :)
Ik heb er van die schuimrubber kussentjes omheen gedaan, 20 stuks voor 1 dollar bij Ali Express.
Dus je moet de overprices apple earbuds comfortabel maken met kussentjes van Ali Express?
Lachen!
Nee, je moet niets en dit staat los van de Apple earbuds, dit deed ik vroeger ook al bij mijn Sony dopjes.
Geprijsd als de Xiaomi airdots? >:)
Ook BT 5.0.
Ik heb ze besteld.
Helaas wel 40 dollar, en niet de beloofde 30.
En dan mag je hopen dat ze niet bij de douane eruit geplukt worden, dan wordt het nog iets meer van.. (tenminste, dat is even een aanname dat dat kan gebeuren.... toch??)
Krijg je ook de oplader doos er bij of moet je dat apart kopen voor €89? Nog even en je moet apart betalen voor de oortjes bij Apple 8)7

[Reactie gewijzigd door Cihan1988 op 23 juli 2024 15:24]

Krijg je ook de oplader doos er bij of moet je dat apart kopen voor €89? Nog even en je moet apart betalen voor de oortjes bij Apple 8)7
dat moet ook, als je er 1 kwijt bent.
Wat wordt er bedoeld? De airpods zelf of de case draadloos opladen.Op youtube circuleren al handleidingen om de bestaande case draadloos te maken door een dunne spoel in te bouwen De airpods zelf zou super zijn, ik gebruik earhoox die zorgen dat zelfs met slapen de airpods perfect inblijven maar die ik nu er iedere keer af moet halen omdat ze anders niet in de case passen. Als ik ze zo los op het oplaadapparaat kan leggen hoeft dat niet meer.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.