Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Fortnite Battle Royale bereikt 200 miljoen spelers

De battle royale-modus van Fortnite heeft 200 miljoen geregistreerde spelers. In juni van dit jaar zat dat aantal nog op 125 miljoen. Dit betekent dat het aantal spelers tussen juni en november 2018 met zestig procent is toegenomen.

Bloomberg maakte als eerste melding van het bereiken van de 200 miljoen geregistreerde spelers. Door het succes van Fortnite heeft Epic Games in oktober 1,1 miljard aan investeringen binnengehaald. De geschatte waarde van het bedrijf staat op nu op 13,1 miljard euro.

Techwebsite Engadget speculeert dat ontwikkelaar Epic Games de groei te danken heeft aan de komst van de iOS-versie van Fortnite in april, de Switch-versie in juni en de open bta voor Android in oktober. Uit de recentste kwartaalcijfers van Nintendo blijkt dat het gratis te spelen spel op bijna de helft van de Nintendo Switch-consoles staat.

Door Los Franx

Stagiair nieuwsredactie

27-11-2018 • 16:34

47 Linkedin Google+

Reacties (47)

Wijzig sortering
Fortnite Battle Royale bereikt 200 miljoen registraties lijkt me een betere kop. :Y) Spelers is altijd een beetje misleidend vind ik

Wel knap trouwens. In 2016 had WoW over 100 miljoen. Dat heeft dus 12 jaar geduurd. Ik weet het, ander soort game, maar Epic games heeft gewoon goed op de wensen van de spelers ingespeeld en doet dat nog steeds.

[Reactie gewijzigd door 8GUS op 27 november 2018 16:40]

Ik weet het, ander soort game,
Belangrijkste factor is het cross-platform mogelijkheden.
Nooit WoW gespeeld, maar was alleen voor PC toch?

Fortnite is beschikbaar op PC, Switch, PS4, Xbox IOS, Android, en dat gratis :)

Die registraties zeggen dus ook niet zoveel, kunnen er ook 50 miljoen zijn die 1 potje hebben gespeeld.

[Reactie gewijzigd door chriistiix op 27 november 2018 17:03]

vergeet de iOS en android niet, zal ook zeker een flinke impact maken
En de Free to Play en de lage systeem vereisten dat zelfs Intel HD het speelbaar kan draaien.
Gelukkig spreken de omzet cijfers boekdelen. Al lang afgehaakt bij fortnite maar ik gun Epic elke cent _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Een mooie 101 aan de industrie hoe je bakken met geld kan binnen harken en dankzij het PWYW principe zonder je userbase een loer te draaien.(kuch, EA/Activision/WG/CIG en vele anderen) Ik vind het nog steeds ongekend en neem mijn petje er graag voor af.

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 27 november 2018 17:58]

WoW:
PC only
Kosten voor het verkrijgen van de software (prijs varieert over de jaren)
Maandelijkse kosten om te blijven spelen
Hoge tijdsinvestering nodig om iets te bereiken in het spel

Fortnite:
Cross-platform
Gratis
Goede streaming game (weinig downtime)

Ik heb jaren WoW gespeeld en maar een paar potjes Fortnite. Het helpt natuurlijk ook dat Fortnite lanceerde terwijl Twitch en Youtube erg populair zijn. Toen WoW begon bestonden Youtube en Twitch nog niet.

[Reactie gewijzigd door Parrotmaster op 30 november 2018 09:47]

In 2016 had WoW over 100 miljoen. Dat heeft dus 12 jaar geduurd.
WoW heeft nooit meer dan 12 miljoen subscribers gehad

[Reactie gewijzigd door Bizzarro op 28 november 2018 08:50]

Het ging mij om het totaal aantal mensen dat (ooit) een subscription heeft gehad. Hoe dan ook, met een piek van "maar" 12 miljoen versterkt het alleen mijn punt dat het des te knapper is wat Fortnite flikt.
Niet vergeten dat er tussen WoW en Fortnite het grote verschil zit van maandelijkse betaling + pc only vs F2P cross-platform.

Wat dat aangaat vind ik dat van WoW ook een hele knappe.

Disclaimer: beiden geprobeerd, beiden niks voor mij. Overige Blizzard games wel en Pubg ipv Fortnite.
Het ging mij om het totaal aantal mensen dat (ooit) een subscription heeft gehad. Hoe dan ook, met een piek van "maar" 12 miljoen versterkt het alleen mijn punt dat het des te knapper is wat Fortnite flikt.
Kunt WoW en Fortnite in dat opzicht niet zo makkelijk met elkaar vergelijken vanwege installbase en prijs.

WoW kun je op 1 platform spelen en moet/kun je verschillende edities/releases kopen, die al full priced zijn. Bovendien een maandelijks fee.
Fortnite = praktisch op alles speelbaar en gratis.

Wat WoW destijds voor elkaar heeft gekregen is echt ongekend.
Wat Fortnite nu doet nog steeds frkn impressive.

Maar vergeet niet dat WoW tot op heden ook al zo'n 10 miljard bij elkaar gesprokkeld. Deze game is al wel langer actief, maar komt ook uit een totaal ander tijdperk. Een miljard per jaar aan ingame purchases was toen nog niet zo gangbaar.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 28 november 2018 15:54]

Fortnite Battle Royale bereikt 200 miljoen registraties lijkt me een betere kop.
Ja. Echter is elke speler ook een registratie... dus fout is het niet.

Ongeacht de woordkeuze is dit getal natuurlijk sowieso niet representatief, immers zijn er nooit 200.000.000 tegelijk aan het spelen.
Tenzij 1 speler meerdere registraties heeft ivm een ban of omdat zij op PS hebben gespeeld en PC in de tijd dat je PS profiel niet naar andere platforms mocht. ik ben meer benieuwd naar concurrent players of active accounts, met games gespeeld in de afgelopen 30 dagen. dan zullen de cijfers een stuk lager uitvallen.

Ik en 10 van mijn maten hebben het kort gespeeld, vonden het ruk en hebben het nooit meer aangeraakt. zo zullen er veel meer spelers zijn die het 1 keer gespeeld hebben en het niets vonden en gelijk weer uninstalled hebben.
Dat is ook niet echt een eerlijke vergelijking. Dat heeft niet zoveel te maken met het type game. Wow heeft een monthly fee. Als fortnite dat ook zou hebben zouden de registraties een stuk minder zijn. En andersom zou Wow het 10 voudige hebben.

Gratis games ga je nu eenmaal eerder spelen dan games waar je voor moet betalen. Helemaal als het niet je soort game is. Als het gratis is kun je altijd een gokje wagen.
Ze zijn op de juiste moment ingesprongen en hebben in dat opzicht het soepelste BR game lopen op het moment die op meerdere platformen te verkrijgen is.(En eerste BR game op PS4, Switch? verbeter mij indien fout)
Persoonlijk vind ik het spel achter uit gaan met alle aanpassingen en toevoegingen die zijn gedaan (Breng mij maar terug naar midden 2017), maar dat is puur een mening. Toen was alles nog best basic. Nu hebben ze een heel ander doel groep in gedachte, denk voornamelijk ook wat meer op de jeugd, er daar zijn er gewoon meer van!
Een leuk feitje is dat Fortnite eigenlijk al een jaren oud idee is en wat geen BR zou bevatten, totdat deze gamemode weer het leven in werd geblazen door PUBG.

Wel zegt die 200 miljoen spelers eigenlijk helemaal niks. Sterker nog de woordkeuze voor 'Spelers' is misleidend. Wellicht zijn er 50 miljoen registraties die maar 1 potje hebben gespeeld, hun vallen dan niet onder 'spelers'. Want dan ben ik ook een Ferrari rijder omdat ik dat is een keer heb gedaan.


Ben benieuwd wat voor BR games er nog meer gaan komen die een steentje bij dragen in de BR games.
En daarmee bedoel ik games die af zijn, dus geen games zoals H1Z1.

En dan kunnen we gaan roepen:
"er zijn al genoeg games met BR, waarom moet iedereen nou ineens BR doen."
BR is een game mode, gaan we dan ook klagen dat bijna elke shooter ook een team deadmatch heeft?

[Reactie gewijzigd door chriistiix op 27 november 2018 16:46]

Fortnite was een aardige flop, totdat ze met een battle royale modus kwamen...
Hoezo is Fortnite een aardige flop? De hele game, save the world is niet eens af, laten we maar is wachten tot de officile release.
WAS. Het werd nauwelijks gespeeld. Ook nu is het toch echt de gratis BR die populair is.
Ik heb mij veel meer geamuseerd met de PvE dan de PvP, ook al won ik meestal 30% van mijn matchen, nog vond ik het saai maar vooral, irriteerde ik mij aan gastjes die zich verstoppen in gebouwen en er maar rond blijven bouwen omdat ze gewoon in een 1v1 aimfight slecht zijn, dan later nog die stomme rockets, grenades, automissiles en andere RNG wapens en elementen die de PvP volledig getransformeerd hebben naar een instap game voor kinderen. Precies het verschil tussen CS 1.6 en dan later CS:GO, van skill based naar RNG based.
Dat iedereen de BR speelt en de "echte game" nog niet eens af is, toont wel aan dat het single-player aspect hard geflopt is. Ze weten dat de BR mode geld oplevert, daarom is de single-player niet af.
Mijn zoontje van 7 kwam thuis met allerlei verhalen over Fortnite en kende elk dansje. Ik heb me daar zo mee vermaakt en over verbaast dat ik ben gaan uitzoeken hoe dat ging. De belangrijkste reden blijkt te zijn dat al die jochies Fortnite filmpjes op Youtube kijken. Ik ben toen Fortnite gaan installeren om samen met hem te kijken wat het nou precies was en hoe het werkte. Wat me het meest opviel is, dat mijn zoon geen enkele interesse heeft voor de Battles. Die zijn nog veel te moeilijk voor hem. Wat hij fantastisch vind is de sandbox. Alles uitzoeken, overal naar toe. Dagenlang heeft hij gedacht dat hij de enige was die wist dat er onder een huis een geheim laboratorium met aliens zat.

Mijn eigen ervaringen met Fortnite battles zijn vooral negatief... op de PS4 ben ik echt niet in staat om meer dan 1 of 2 spelers aan te pakken. Meestal verlies ik de battles door die springende, rennende tegenstanders. Ik speel PUBG op de mobiel en dat is door het hogere realisme ietsje beter door mij vol te houden. (opa wordt oud)
Haha ik sluit me bij je aan. Springen en rennen is een ding maar als ze vervolgens een heel paleis in 0.3 seconden bouwen zodra je een kogel die kant op schiet geef ik op. |:( |:( |:(
Ja, dat is ook mijn ervaring :-) Ha...ik heb je!.....wtf...waar komt die toren ineens vandaan?
Precies zoals bij mijn zoon van 7. :)
Fortnite heeft ook een campaign variant, aangezien hij battles nog moeilijk vind is dit ook een optie om een x uit te proberen :) Volgens mij heet het Save the world
Wordt Save the World nog doorontwikkeld dan?
Ja, vandaag toevallig nog nieuwe updates. Ook voor save the world.
Da's nog best netjes van Epic. Ik dacht dat dat echt op z'n gat lag vanwege de BR-modus.
Is Minecraft niet wat voor hem dan?
tuurlijk en Roblox enzo, maar Fortnite is nu het coolste dat er is voor een 7-jarige
Mijn nichtje van 4 kwam er ook mee aanzetten. Ze zag het mij spelen en had het ook ergens al gedaan. Ze vind het cool om mij te zien spelen, omdat het bouwen en schieten voor haar natuurlijk supersnel en moeilijk gaat. Heb haar ook wel eens in de Playgrounds modus gezet om gewoon zonder tegenkomt van andere spelers lekker te laten aankloten. Lekker huisjes bouwen en dingetjes doen.
Draait soepel, duurt niet te lang, kindvriendelijk, ... schot in de roos van Epic!
Die extra gebruikers zullen voor een groot deel uit Azie komen gok ik.
Geregistreerde gebruikers is natuurlijk niet gelijk aan actieve gebruikers.
Ik weet niet wat de exacte cijfers zijn, maar ik merk duidelijk dat Fortnite populariteit aan het verliezen is. Natuurlijk komen er altijd nieuwe spelers bij, het is namelijk een gratis spel. Probleem is dat dit vooral 'casuals' zijn die ook snel zullen afhaken. Ik merk dat de hardcore spelers, die al lang Fortnite spelen, steeds meer afhaken. Dat zijn juist de spelers die je moet behouden.

Natuurlijke geen correcte indicatie, maar Google Trends toont dat Fortnite op zijn laagste punt zit sinds maart. Er is alleszins geen sprake meer van een echte groei.
Fortnite is al even over zijn hoogtepunt, nu is het aan hen om nog zolang mogelijk te blijven 'aanmodderen'
Feit dat er een aantal stevige games zijn uitgekomen in het najaar speelt natuurlijk ook een rol.
Alhoewel het een enorm getal is ben ik eerder benieuwd naar het aantal actieve spelers. Aangezien dat het gratis is zijn er veel mensen als mij die het eens installeren om het uit te testen, maar vervolgens nooit meer opstarten na het een paar keer geprobeerd te hebben.
Toch een hoop registraties. 2,6% van de wereld bevolking.
Indien je op elke account een hoofd kan plakken, zit je rond de 2.5% van de wereldpopulatie. Ongelooflijk toch..
Het is nu in veel opzichten niet echt een eerlijke competieve game als je het aan mij vraagt.

Mobiele spelers hebben last van spelers, die een muis en toetsenbord gebruiken op hun mobiel. Of een android emulator gebruiken op hun pc.

Switch spelers (naar mijn mening loopt de perstaties vanaf seisoen 5 onder de maat.) En de gebruikers moeten nu (in ieder geval duo en squad) tegen PS4 spelers en Xbox spelers spelen.

PS4 en XBox spelers krijgen te maken met spelers, die een muis en toetsenbord op hun console gebruiken. Naar mijn mening is een controller aim asistniet overpowerd over muis en toetsenbord. Helemaal niet met snipen close op gunfight.

En dan pc, ik heb toch het idee dat er de laatste weken steeds meer macro building gebruikt worden. En wat slechter afgestelde aim botters.
Zat altijd al vol met aimbotters, omdat het zo cartoonly lijkt valt t niet veel mensen op..
Gelukkig is er ook nog zoiets als matchmaking ;)
voor zover ik weet nog niet?
Ik weet dat het er iig op Xbox gaat zijn icm muis en keyboard.
Beetje misleidend, bij mij zullen ze 3 spelers meetellen, heb hem geinstalleerd op pc,ps4 en xone.
ik speel de game al zeker 6 maanden niet meer dus spelers aantal zal eerder 199.999.997 zijn ;)
Offtopic, je bent een 9 vergeten 199.999.997 ;)


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True