Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Makers van Life is Strange 2 geven details over verhaal en tonen trailer

Ontwikkelaar Dontnod heeft details bekendgemaakt over Life is Strange 2 en een trailer uitgebracht. De episodische game gaat over de broertjes Sean en Daniel Diaz, die zestien en negen jaar oud zijn en op de vlucht slaan voor de politie.

Sean en Daniel hebben een normaal leven in de stad Seattle in Washington, maar door een tragische gebeurtenis verandert hun leven. De broertjes slaan op de vlucht en besluiten naar Mexico te gaan, waar hun familie vandaan komt. Wat er precies aan de hand is vertelt de ontwikkelaar niet; daar moeten spelers van Life is Strange 2 waarschijnlijk in het spel zelf achter komen.

Het spel volgt de reis van de jongens. Onderweg komen de broers allerlei uitdagingen en gevaren tegen. De speler moet in de rol van Sean belangrijke beslissingen nemen en voor het jongere broertje zorgen. Volgens de ontwikkelaars richt het spel zich op broederschap, opvoeden en volwassen worden. Verschillende morele dilemma's komen daarbij aan bod. Een gameplayvideo van twintig minuten is te bekijken op YouTube.

Life is Strange 2 bevat 'een nieuwe kracht', zeggen de makers. Wat dat precies is en hoe dat tot uiting komt in het spel, zegt de ontwikkelaar nog niet. Het eerste deel van Life is Strange ging over het meisje Maxine, dat de tijd terug kan draaien. De nieuwe game zal ook verwijzingen bevatten naar The Awesome Adventures of Captain Spirit, een gratis game die in juni werd uitgebracht en zich in hetzelfde universum als Life is Strange 2 afspeelt.

Dontnod maakte eerder al bekend dat de eerste episode van Life is Strange 2 op 27 september uitkomt. Er komen in totaal vijf episodes. Vooralsnog komt de game uit op de PlayStation 4, de Xbox One en op Steam.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

21-08-2018 • 15:06

30 Linkedin Google+

Submitter: kevinwalter

Reacties (30)

Wijzig sortering
Nice, erg genoten van deze games. Nog wel even wachten, want die losse episodes vind ik helemaal niks.
Ziet er goed uit! Heb echt van de eerste genoten. Ik verwacht dat de nieuwe kracht de reden is voor de tragische gebeurtenis. Ik hoop wel dat de keuzes iets meer invloed hebben op het verloop van het verhaal, bijvoorbeeld dat sommige opties niet mogelijk zijn als je het jongere broertje op een bepaalde manier opvoedt.
Deel 1 was erg goed. Al vind ik het wel jammer dat ze niet met die personages door gaan. Ja de keuze aan het einde is het probleem maar dat hadden ze kunnen oplossen door bijvoorbeeld dat je jezelf uit tegenkomt die je dan helpt zodat je dan niet de keuze hoef te maken en iedereen red.
Benieuwd wanneer we een echte deel 2 dus vervolg van deel 1 krijgen :|
Als je bedoeld de terugkeer van Max? Dan vrees ik dat we dat niet gaan zien. Je had op het einde een afgerond verhaal met 1 van 2 mogelijke eindes die op gebied van verhaalvertelling zeer ver uit elkaar liggen. Hoe wil je daar op verder bouwen?

Als deze game even vlot wegspeeld als het origineel dan ben ik zeer tevreden.
Deel 1 en de prequel vond ik erg goed! heerlijk verhalend en ontspannen onderuitgezakt op de bank te spelen. De sfeer, de muziek, alles klopte in de game.
Onlangs ook Captain Spirit even kort opgestart maar die komt toch wat trager opgang.
LiS 2 gaat dan ook zeker gekocht worden, maar dan wel in een bundel.. dat gewacht elke keer is niks voor mij!
Agreed vooral de prequel before the storm
Was fantastisch imho.
Ik wil gerust een preorder doen, had ik met BTS ook gedaan, maar dan wel wachten tot de laatste episode uit is zodat ik het spel ook lekker in 1 keer kan uitspelen.
Ik denk als ik hem al koop ik nu gewoon wacht tot de limited edition verkrijgbaar is op de website van Square Enix (Europe).
Dan heb je tenminste de grote mooie DVD verpakking, CD game soundtracks, waarschijnlijk met een artbook en de pre-order extra's erbij.

De vorige keer toen ik Life is Strange Before the Storm via Square Enix als Limited Edition bestelde kreeg je er zelfs 'gratis' promo figurines bij van Rachel Amber & Chloe.
Voorbeeldje:
https://4.bp.blogspot.com...600/lisbtsfarewell_01.JPG

Gezien het toch allemaal episodisch is opgezet en ik het persoonlijk pas speel als alle delen uit zijn gebracht om in een stuk door te kunnen spelen zonder te worden onderbroken het verhaal te kunnen volgen lijkt me dat de betere oplossing, al is het waarschijnlijk wat duurder. (verzendkosten zijn volgens mij iets meer dan een tientje volgens mij afhankelijk van het type verzending)

De afgelopen keren elke keer de volledige versie digitaal gekocht gehad, maar daarna gezien het toch zo goed in elkaar zat elke keer de Limited Edition erbij gekocht.

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 21 augustus 2018 21:04]

Sorry, ik dacht aan Rachel Amber maar typte enkel Amber. :9
+1 voor de avatar.
Het was meer dat ik je reactie las en dacht heh er klopt iets niet aan die naam. Ik kon zelf ook niet meer op haar naam komen 😆
Dat heeft iedereen wel eens.
Juist als je plotseling weer iets probeert te herinneren dat je het dan ineens kwijt bent ook al ligt het soms zo voor de hand, zo typisch.

Maar wel scherp opgemerkt, heb het inmiddels aangepast.
Eigenlijk schaamde ik me haha. Ik ben een groot LiS fan :D
Ja eigenlijk er zo uit moeten rollen in dat geval. :+
Zelfde hier, nog nooit eerder een spel of film gezien of gespeeld dat zoveel impact kon genereren dus dat is zeer netjes gedaan.

Moet ook wel zeggen dat ze ook de perfecte voice actors hadden gekozen die de personages goed pasten, die van Max/Chloe schijnen ook echt wat van hun eigen persoonlijkheid in de personages gestopt te hebben (en zichzelf erin herkennen) wat het dus nog allemaal wat overtuigender maakt.

Gezien de community die rond de LiS franchise is ontstaan en alle content die de fans uitbrengen zijn we zeker niet de enige.

Ben benieuwd of de nieuwe delen net zo'n impact kunnen teweeg brengen, blijft wel jammer dat het originele verhaal over is en dat zal ook wel bij veel fans blijven knagen.

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 22 augustus 2018 02:16]

Ja die impact was zeker groot. Ik heb echt dagen erna als een downer de ost lopen luisteren. Ook iedereen die ik ken die LiS had gespeeld had zowat een depressie erna. Als ik Spanish Sahara van Foals luister word ik gelijk emotioneel. De nummers zijn ook zo perfect gekozen.

[Reactie gewijzigd door MissBluefinger op 22 augustus 2018 02:50]

Ja inderdaad, als je die bepaalde soundtracks teruggeluisterd zonder überhaupt te spelen krijg je wel weer een klap in je gezicht en komen die gevoelens direct weer boven water die je kreeg tijdens het spelen.

Schijnt dus dat de originele componist en ook de schrijver en co-directors weer terug zijn voor het 2e deel.
Hier valt in ieder geval een interessant stuk te lezen over deel 2 en wat de opzet ervan is in wat meer detail:
https://www.eurogamer.net...8-08-21-life-is-strange-2
Best interessant om te lezen. Ach ja ik ga het gewoon preorderen. Ik heb vertrouwen in Dontnod.
Ik had zelf iets meer impact verwacht van de keuzes die je maakt (maar ook niet te veel anders zou het te ingewikkeld maken en zou ik het ook niet aankunnen in me hoofd). Maar het is wel een spel die me op bepaalde momenten liet denken van "wat zou ik echt gedaan hebben als ik in zo een situatie zou staan". En als alles goed zou zijn met de hoofdpersonages dan zou de krachten die ze heeft ook geen nut hebben.

Vind de -1 trouwens onnodig van de persoon die het gegeven heeft. Ja in getrapt is misschien niet de juiste bewoording geweest maar vind het niet -1 waardig.
Vind de -1 trouwens onnodig van de persoon die het gegeven heeft. Ja in getrapt is misschien niet de juiste bewoording geweest maar vind het niet -1 waardig.
[/quote]

Ik ook niet.

Wat ik weer wel -1waardig vind is de claim dat er een onsmakelijk SJW-sausje over de game heen zou zitten, zonder deze (aardig zware) claim ook maar enigzins te onderbouwen...

Heb zelf de game uitgespeeld, en de claim dat er een SJW-sausje overheen zou zitten, verwijs ik bij deze dan ook direct naar het land der fabelen.

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 21 augustus 2018 16:56]

Moet ook eerlijk zeggen dat ik de term SJW niet kende. Wou ik nog vragen wat het betekende maar door afleidingen was ik het ook vergeten. Ging er ook lichtjes van uit dat ermee bedoelt werd van overdreven emoties en reacties.
[Edit]
Had het trouwens geprobeerd wel snel te googlen maar kwam uit Social Justice Warrior. Ging er vanuit dat het een superheldennaam was ofzo. Had paar dagen ervoor de tekenfilm serie Justice League gezien. Denk dat de gedachte daarvanuit kwam.

[Reactie gewijzigd door Daoka op 22 augustus 2018 16:30]

SJW Staat inderdaad voor Social Justice Warrior en betekent geen superheld.

Het is meer een soort gedachtegoed/(extreem) linkse stroming, die heel erg politiek correct is, voor bijna elke etnische minderheidsgroep opkomt, zich afzet tegen het blanke ras, en erg pro LGBT* is.

Steeds vaker (Met name in de VS) wordt het SJW gedachtegoed aan de burger opgedrongen via Hollywood films en dus ook Via games.

Veel gamers zijn hier boos over, en vallen nu (IMO veel te snel) een game of film aan.

Chloë uit LiS is een vrouwelijk speelbaar personage in de game met ook nog eens gekleurd haar.

Er wordt dan al vaak snel een link gelegd met feminisme en/of SJW.

Onzin natuurlijk: Vrouwelijke, speelbare karakters zijn er altijd al geweest en ook met een afwijkende kleur haar.

Wanneer je iets zoekt wat er eigenlijk helemaal niet is, dan zul je het alleen aantreffen wanneer je er door geobsedeerd bent.

Jammer dat een leuke onschuldige game wordt weggezet als een propaganda-tool van het SJW-gedachtegoed.

*Lesbisch, Gay, Bi, Transseksueel.

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 23 augustus 2018 15:00]

Bedankt voor je goede uitleg. En sorry dit die zo laat geef. Was even een paar dagen weg waardoor ik niet hier online geweest ben.
Hoewel de keuzes op zich niet zoveel impact hadden op het einde van het verhaal zijn er doorheen het verhaal wel vele kleine verschillen te ontdekken. De keuzes hebben dus een zeer subtiele impact die, als je het spel speelt met de keuzes die je zelf in het echte leven zou maken, een verhaal opleveren dat zeer dicht aansluit bij je eigen persoonlijkheid.
Het klopt inderdaad dat er kleine aanpassingen zijn (heb het spel zelf meerdere keren uitgespeeld op verschillende manieren zoals iedereen blij proberen te houden en iedereen boos proberen te maken).
Je krijgt wel lichte verschillende antwoorden en hier en daar echt een kleine verschil. Maar het is wel altijd (op het ziekenhuis na mits je de goede antwoorden geeft, wil geen spoilers geven maar ik denk wel dat je weet wat ik ermee bedoel) dat je altijd van punt A naar punt B ga wat je ook gezegd heb. Het is altijd vanuit school ga je naar ..... en vanuit daar ga je naar .... en vanuit daar ga je naar ..... en zie je zo goed als altijd de zelfde mensen (kan op het moment maar 2 keer een uitzondering bedenken dat er een persoon wel/niet aanwezig was en waarvan er 1 ook geeneens belangrijke personage is). En zo is het ook voor de meeste gesprekken. Ook al zit er licht verschil in de gesprekken als iemand boos op je of niet onderwerp 1 van de gesprek is eigenlijk altijd hetzelfde, onderwerp 2 ook. Moet je iets van iemand weten dat zal die het altijd zeggen.

Als voorbeeld het ik het bijvoorbeeld leuk gevonden dat het einde van episode 1 een andere locatie was gebaseerd op de keuze die je maakt bij Chloe en haar stiefvader. Blijf je verstopt dan is Chloe zo boos dat ze moet chillen op het strand. Laat je je wel zien (of was je niet verstopt) dan dat ze bij de vuurtoren uit zouden komen. Neem je de schuld op je dat je dan in een kroeg een drankje krijg van Chloe. Zelfs al zou de gesprek verder zo goed als hetzelfde zijn je heb dan toch het gevoel van dat het iets meer impact heeft wat je doet.
Jammer dat je hem niet leuk vind. Spelletje is geniaal ! Heb ze beide.
Het moet je misschien ook liggen . Het is een telltale achtig spelletje .
Ik heb je geen min gegeven hoor!

[Reactie gewijzigd door cptbuttlick op 21 augustus 2018 15:33]

Tjah, niet elk spel is voor iedereen. Goede review scores betekenen zeker niet dat het voor jouw een goed spel is. Wat ik dan wel vreemd vind is dat uit de reviews je toch kan opmaken wat voor type spel je gaat krijgen. Wat waren je verwachtingen dan bij dit spel?
Hoezo ben je dan in de mooie praatjes getrapt? Je impliceert daarmee dat je bedrogen bent, zij het door de reviews of iets anders. Zoals al aangegeven had je kunnen weten waar je aan begon door de reviews en enige research...