Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Life is Strange verschijnt voor iOS

Square Enix heeft Life is Strange uitgebracht voor iOS. De eerste drie delen van de episodische game zijn nu beschikbaar voor iPhones en iPads. Begin volgend jaar verschijnen de laatste twee episodes en komt er ook een Android-versie.

De iOS-versie van Life is Strange werkt op Apple-apparaten met iOS 10.0 of nieuwer en is compatibel met de iPhone 5s en de iPad Air of nieuwere modellen. De eerste episode is te koop voor 3,49 euro. Vanuit de app zijn de overige episodes aan te schaffen.

Life is Strange kwam eerder al uit voor de pc, de PlayStation 4 en de Xbox One. De game vertelt het verhaal van de jonge studente Maxine Caulfield uit het fictieve stadje Arcadia Bay in Oregon. Maxine beleeft een rampzalig visioen, in de vorm van een soort dagdroom waarin een gigantische tornado Arcadia Bay dreigt te verwoesten. De game leunt namelijk op het zogenaamde Butterfly effect.

Dontnod, de ontwikkelaar van de game, werkt aan een opvolger voor de game. Bij de aankondiging daarvan in mei zei de studio dat er drie miljoen exemplaren van Life is Strange zijn verkocht. Dit jaar kwam Life is Strange: Before the Storm uit. Dat is een prequel die bestaat uit drie episodes is gemaakt door een andere studio.

Door

Nieuwsredacteur

51 Linkedin Google+

Reacties (51)

Wijzig sortering
"Dontnod, de ontwikkelaar van de game, werkt aan een opvolger voor de game"

Word er hier dan gesproken over de Before The Storm Prequel? Want deze is niet door Dontnod uitgegeven.
Er komt dus nóg een Life is Strange game kan ik hieruit begrijpen?
Klopt, er komt een 2de versie als het ware van LiS.. de prequel is echter door een andere studio gemaakt.
En ook een andere engine! Nog het meest indrukwekkend in mijn inziens. Origineel was Unreal Engine, Before the Storm Unity.
Nieuwe game inderdaad, ik zal even toevoegen dat er ook een prequel is :)
Er is overigens ook een prequel van een andere studio die draait rondom het leven van Chloe.
Net de eerste met plezier uitgespeeld. Is dit een waardige 'opvolger' van de eerste?
De prequel mist de defining feature van LiS, het terugspoelen v/d tijd.
Logisch he? Chloe heeft die krachten nooit gehad.
Dat zal best, maar maak dan geen spel rond Chloe. Het was DE feature die het spel uniek maakte, zonder die feature is het een 13-in-een-dozijn spel.
Ik ben benieuwd welk spel rondom een tiener draait die allemaal keuzes moet maken die grotendeels verkeerd uitpakken. Daarbij komt nog het cartoonachtige uiterlijk dat weer verschilt van de meeste andere spellen.
Ik ben benieuwd welk spel rondom een tiener draait die allemaal keuzes moet maken die grotendeels verkeerd uitpakken
Ongeveer 50% van alle point-and-click adventures ? Deponia om er maar eentje te noemen.
Ook Oxenfree kan op die manier worden omschreven. Een aanrader wat mij betreft overigens. :P
Al die spellen die gebaseerd zijn op films of series? Walking dead?
Onzin, nu maak je immers mee hoe zij bevriend raakte met Rachel.
ben ik het niet mee eens, de prequel speelt erg vermakelijk en heeft weer zo zijn eigen mechanics. Het is niet erg duur, als je LiS leuk vond, haal dan vooral de prequel ook.
Nu heb ik echt zo'n facepalm moment. Dat ik dat niet eerder door gehad heb
Goed om te weten. Voor mij niet een defining feature, alhoewel ik moet toegeven dat het later meer dan slechts een gimmick werd.
Voor mij wel, het leuke aan de game was dat je de directe gevolgen van alle keuzes kon bekijken en daarna een keuze maken welke kant je op wilde.
Ik heb de prequel (nog) niet gespeeld, en dat is ook precies een van de redenen waarom ik 'm nog even laat liggen. De combinatie van cause en effect, en het ontdekken van de krachten vond ik juist zo leuk in het spel.

Ik denk ook dat je de prequel meer als een spin-off moet zien is dan een 'nieuw' deel, wat de achtergrond van Life is Strange uitdiept.
Nee het is een prequel ;)
Ja precies. De opvolger komt vorig jaar uit :)
Vandaar de quotes om het woord "opvolger" :+

[edit: Opvolger en Prequel sluiten elkaar overigens niet uit. Opvolger is chronologie van release (in mijn begrip althans) en prequel is chronologie van de content (het verhaal). Een opvolger kan dus prima een Prequel zijn. Maar goed niet belangrijk... semantics :Y) ]

[Reactie gewijzigd door Nivve op 14 december 2017 10:30]

Smaken verschillen, maar ik vond het heerlijk om weer in de wereld van Aracadia Bay rond the lopen. Oh ja, 'The Tempest'.

[Reactie gewijzigd door jazzboy46 op 14 december 2017 14:35]

Ik wacht nog even tot de derde episode verschijnt, als je eenmaal aan het spelen bent heb ik geen zin om iedere keer een maand te moeten wachten.
Eerste 2 episodes van deel 2 zijn al beschikbaar.
Vond deel 1 zeer vermakelijk.

[Reactie gewijzigd door Jay47 op 14 december 2017 09:29]

Dat is Life Is Strange:Before the storm, een prequel die draait random het leven van Chloe. Deze word ontwikkeld door een andere studio. Life Is Strange 2 een nieuwe setting hebben met nieuwe personages, en daarvan moet de eerste episode nog uitkomen.
Klopt als een bus en moet zeggen.. oom de prequel is hartstikke goed.
Ja ik weet waarover het gaat, het draait ook om de vermissing van Rachel.
Zoals ik al zei episodes 1 en 2 zijn al beschikbaar!

Episode 1: Awake - 31 August 2017
Episode 2: Brave New World - 19 October 2017
Episode 3: Hell Is Empty - 20 December 2017
Nee, het gaat niet om de vermissing van Rachel. Before the Storm speelt zich af 3 jaar voor de gebeurtenissen van Life is Strange.
https://www.youtube.com/watch?v=RqgwAPZGqUw
Een bijzonder spel. Ik had het dit jaar eindelijk op de PC gespeeld. Misschien niet de mooiste graphics, en het spel voelt soms een beetje akward, maar het verhaal en vooral het hoofdpersonage maken het spel interessant.

Ik weet niet hoe het spel op IOS werkt, maar dit zou erg geschikt zijn voor een touchscreen.

De soundtrack is overigens ook geweldig. Ik luister er nog regelmatig naar.
Ik vond het er nog best fraai uit zien, grafisch. Je moet ook beetje onderscheid kunnen maken tussen fotorealisme waar andere games voor gaan (o.a Battlefield) en een specifieke art style als deze. Beiden kunnen er goed uit zien. Vond dat de soundtrack gecombineerd met de art style toch wel voor een unieke ervaring zorgde.
Ik bedoelde ook absoluut niet dat het spel niet mooi is! :)

Sommige elementen/animaties voelen een beetje verouderd voor een 'recent' spel. De graphics zijn wel erg sfeervol, en passen erg goed bij het spel. Helemaal mee eens met je opmerking over de art style en de soundtrack. De stijl maken de graphics wel enigzins tijdloos.
Ah zo! :) Ja ik snap wel wat je bedoelt, animaties waren af en toe een beetje robotisch. Ben ik mee eens. Maar bleef wel echt een goed spel, heb sindsdien niet veel ervaren wat mij op dezelfde emoties bracht.
Volgens mij waren de graphics een artistieke keuze. Net zoals de "Cellshading" van Borderlands.
Ik heb hem nog niet gespeeld op de PS4. Maar hij stond wel op t verlanglijstje. Nu maar eens proberen op m'n iPhone. Ben erg benieuwd!
Ik heb beide spellen (en speel de laatste nog) gespeeld op de pc. Wat me vaak opvalt is dat je op (in dit geval IOS) vaak veel meer geld kwijt ben ;( .
Ik kan niet wachten!
Yup, een must play voor iedereen!
Behalve Episode 5.
Misschien, het einde is inderdaad niet perfect, hadden ze beter kunnen doen. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik ben er van overtuigd dat deze studio leert van zijn fouten, ik zelf kan niet wachten tot LiS 2.

Beyond the storm is ook geweldig, en woensdag 20 december komt de derde en laatste aflevering. Ook komt begin 2018 de bonus episode farewell. En dan in 2018 LiS op de unreal engine 4, wat als ze dezelfde technologien gebruiken die ze hebben gebruikt in Hellblade Senua's revenge. Dan nog een stukje VR support met de geweldige writing en geluid en dan is wordt het met gemak Game of the Year :*)


Voor alle android mensen onder ons, (waaronder ik) De android versie voor LiS komt begin 2018 uit.

[Reactie gewijzigd door rigbuilder op 14 december 2017 10:41]

FYI; het einde kwam door een budgettekort en deadline die ze niet gingen halen, er werd veel gepushed vanuit Square Enix die verder geen budget wilde vrijmaken of de deadline wilde verschuiven, dit heeft Michel Koch van Dontnod zelf erkend.
Bae before bay!!
Ik wacht nog wel even op de Apple TV versie! :+
Nice!! Eerste episode gekocht. Eerst maar eens Oxenfree uitspelen voordat ik hieraan begin. Ik heb de laatste tijd een beetje te veel games gekocht.

Wel goed om te zien dat steeds meer developers premium games uitbrengen in plaats van F2P troep. Neon Chrome, Talos Principle, Implosion, Transistor, Oxenfree, Space Marshals, This War of Mine, Time Recoil en nu Life is Strange.

Beste handheld die ik ooit gehad heb :)
Achtergrond verhaal en namen lijken een beetje geïnspireerd op een van de adventure games die ik vroeger leuk vond "The Longest Journey" van Didrik Tollefsen & Ragnar Tørnquist.

Is er een verband tussen die twee of is het puur toeval?
Het is alleen zo jammer dat de fanbase ontzettend giftig is over de eindes, in wezen wat jij nu ook doet. Ik vond het zo erg zelfs dat ik als moderator ben gestopt op de subreddit. Er zijn nu zo onmogelijk veel kleine splinter-community's door al deze conflicten met elkaar, helemaal betreft de militante houding van velen.

Jammer. Ik genoot enorm van het eerste LIS spel, maar de lol is er nu voor mij wel een beetje af.
Dan will je /vg/ op 4chan niet lezen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*