Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Life is Strange krijgt opvolger

Door , 57 reacties, submitter: ocelot47

Dontnod heeft bekendgemaakt dat de episodische game Life is Strange een opvolger krijgt. Volgens de ontwikkelaars is het eerste deel inmiddels drie miljoen keer verkocht en wordt er sinds begin 2016 gewerkt aan de nieuwe game.

Inhoudelijke informatie over de nieuwe Life is Strange-game geeft Dontnod nog niet. Ook zegt de ontwikkelaar dat het spel niet op de E3 getoond zal worden, de gamebeurs die in juni plaatsvindt. Ze laten in hun aankondiging enkel los dat er sinds de release van de fysieke versie van het spel gewerkt is aan het nieuwe deel.

De eerste episode van het interactieve avonturenspel Life is Strange verscheen begin 2015. De game bestaat uit vijf episodes, die begin 2016 gebundeld werden tot een fysieke release op de pc, PlayStation 4 en Xbox One. Volgens Dontnod werken de ontwikkelaars sindsdien aan het nieuwe spel.

Life is Strange vertelt het verhaal van de jonge studente Maxine Caulfield uit het fictieve stadje Arcadia Bay in Oregon. Maxine beleeft een rampzalig visioen, in de vorm van een soort dagdroom waarin een gigantische tornado Arcadia Bay dreigt te verwoesten. De game leunt namelijk op het zogenaamde 'Butterfly effect'. Dat is het principe waarbij een miniem verschil van variabelen bij beginvoorwaarden, sterk van invloed en onvoorspelbaar van invloed zijn op bepaalde einduitkomsten.

Screenshots uit Life is Strange

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

19-05-2017 • 08:16

57 Linkedin Google+

Submitter: ocelot47

Reacties (57)

Wijzig sortering
Ik vond LiS heerlijk om te spelen. Een beetje nostalgie opdoen en terug denken aan mijn highschool dagen.
Deze link is een lees waard : http://mugflub.blogspot.n...range-screwed-you-up.html
Hahaha echt raar om te lezen dat ik het zelfde had na het uitspelen van LiS. Luisteren naar de soundtrack werd ik al gelijk emotioneel.
Foals - Spanish Sarah
Raakt mij elke keer, ook de song van de "episode 1 for free" trailer.
William Henries & Micheal Holborn - Sunbird
Jup Foals - Spanish Sarah is te emotioneel. Wie de soundtracks heeft gekozen weet wat hij doet.
Syd Matters - Obstacles brengt mij altijd weer helemaal terug in die game. Dat moment dat Chloe in bed ligt en je een keuze moet maken (ik zal het verder niet spoilen)... damn.
Ja die ene keuze. Een vriend van mij wilde bijna niet meer verder spelen omdat die keuze te erg was voor hem.
Ik denk dat het wel heel persoonlijk moet zijn als deze game je terug doet denken aan jouw eigen middelbare school tijd. Want voor mij slaat het nergens op.
Heel benieuwd waar ze voor gaan - hopelijk wel weer een game met sterke focus op het verhaal. De gameplay was simpelweg matig met soms zelfs frustrerende controls op de PC, maar de rest maakte dat ruimschoots goed.
Het verbaast me echt dat mensen deze game goed vonden. Vaak echt tenenkrommende en geforceerde dialogen en een waardeloos einde.

Maar goed, dat zal dan wel smaak zijn.

Edit: Ik vind het altijd zo leuk dat enige vorm van kritiek meteen een off-topic/irrelevant beoordeling oplevert. :?

[Reactie gewijzigd door 8GUS op 19 mei 2017 09:21]

Ik vond het wel een coole game (het is eigenlijk meer een interactieve film). Denk dat het heel erg afhangt van "wat verwacht je en hoe zit je erin" Heb wel met een Xbox One controller gespeeld, denk dat dit stuk fijner speelt.
Dat mag ;)

Ik heb laatst nog What Remains of Edith Finch gespeeld. Dat is een Indie game en naar mijn mening VELE malen beter dan Life is Strange. Een (over het algemeen) matig verhaal dat filmisch verteld is met af en toe een Instagram filter eroverheen maakt nog geen goede game vind ik.

Juist dit soort spellen moet het van het verhaal hebben. Vond het een gemiste kans. Maar wellicht is de volgende dan beter.
Grafisch gezien was het een van de mindere games die ik gespeeld heb de laatste tijd.
Maar het verhaal was imho goed uitgewerkt, voice acting was heel goed gedaan. niet zo opgedreund als je vaker mee maakt dan je lief zal zijn.

En het einde.. tsjah.. je kon daar ook kiezen :) Beide waren imho wel bevredigend.

Je zit natuurlijk wel een beetje in het stereotyperende "Teen Angst" genre wat misschien wat overtrokken was. Maar het heeft mij eigenlijk nooit gestoord.. maar dan is het ook al bijna 25 jaar geleden dat ik nog een échte "Teen" was :P
Het leuke aan deze game was dat jij eigenlijk op veel punten kon zien.. wat gebeurd er als ik optie x neem.. maar let wel.. dit kon niet altijd worden terug gedraaid.
Ik ken het einde (nog) niet, want ik moet hem nog steeds uitspelen, maar ik ben het met je eens. Wellicht dat ik het iets minder storend vind dan jij.
Voor ieder wat wils toch? Sommige dialogen voelde inderdaad wat geforceerd aan, maar er zat toch ook wel hele sterke emotie in de game, en in de laatste 2 episodes zat ik er goed in - heb het spel ook in lange halen snel uitgespeeld. Het verhaal ging van "benieuwd waar dit heen gaat" naar "what the fucking fuck".
Het einde was inderdaad zeer teleurstellend, maar t/m het vierde deel zat ik echt op het puntje van mijn stoel. Samen met de muziek en de likeable characters vond ik het daarom een dijk van een indie-game.
Je krijgt een 0 omdat jou reactie niets toevoegt en alleen een persoonlijke mening is.
Alle reacties ala 'Ik snap echt niet wat men aan X vindt. X is stom.' krijgen van mij een 0.
Net als alle reacties ala 'Ja X is cool.' trouwens.
Dit dus. Snap ook niet wat er zo hype aan dit spel was.
Enige wat ik er wel goed aan vond in alle eerlijkheid, zaten paar ongelooflook mooie scenes en sfeerbeelden in. En de soundtrack was ook best wel aardig voor zover ik me kan herinneren.
Dat moet ik wel zeggen.

Mss moet je een meisje zijn om dit spel goed te vinden :D
Ik heb dit spel gespeeld omdat ik het werd aangeraden. Het duurde ongeveer tot episode 3 voordat ik het goed vond. In het begin vond ik het inderdaad een soft en meisjesachtig gedoe, met een hoofdpersonage dat eerder 12 lijkt dan 18.
Blij dat ik volgehouden heb en effectief uitgespeeld. Spel is één van mn all time favos.
Te zien aan al de reacties hier heb ik echt de boot gemist. Ik ben 3x opnieuw begonnen, telkens met het idee om dit keer echt tot het einde te spelen maar ik haak altijd af; "wat een angsty-teen bullshit en cliche's". Ik vind de game niet boeiend, te traag en de manier waarop het plot zich ontwikkeld prikkelt me niet om er verder in te duiken. Jammer, want ik hou juist heel erg van story driven games en 'langzame' verhalen in films e.d.

Maar ik ben dus niet de enige, misschien moet ik het een vierde keer proberen :/
Probeer het anders eens met product: The Wolf Among Us

[Reactie gewijzigd door trogdor op 19 mei 2017 09:40]

Meningen verschillen. Ik speel dit spel met een groep vrienden voor de grap, omdat we het zo bar slecht vinden. We vonden het ook niet bepaald beter worden en we moeten alleen episode 5 nog.

Dat betekend natuurlijk niet dat het slecht is, ik vind het idee van een dergelijk spel wel interessant (denk ook aan telltale games zoals andere ook al opmerken), maar Life of Strange: niks voor mij.
Dat de hoofdpersonages zich zo "jong" gedroegen, klopt dan wel weer met de realiteit. Ooit over-emotionele tienermeisjes meegemaakt die om elke 5 minuten een werelddrama ervaren (volgens hun dan)? Die gedragen zich op die manier. Hormonen en pubertijd, noemen ze dat ook wel.
Slaat nergens op he?
Ik ben zelf een man en heb genoten van Life is Strange.
Really? Gebrek aan inlevingsvermogen misschien?
Het gaat me niet om de emoties, die heb ik ook, ik heb ook bijna zitten huilen in Tales of the Borderlands. (Wat wel fantastisch spel was)

Life Is strange was genoeg niet interessant qua verhaal / personages (voor mij dan) + het hoofdpersonage gedraagt zich als een meid van 10 jaar.
Controls op de PC waren wat mij betreft niet heel goed, maar ook niet verstorend ofzo. Moet zeggen dat een controller dan wel weer stukken beter was.

Ik hoop in ieder geval dat het ze niet tegen houdt om een pc port te maken
De telltale games en de varianten erop zoals deze, werken beter met een controller imho.
Met keyboard/muis voelde nogal "niet-vlot" aan, met controller op de bank ging het stukken vlotter.
Maar dan nu wel meer dan 2 einden? "Your actions have " immers "consequenses".

Vond het wel een grappig concept, en best wel een wtf toen in het een Stieg Larsson achtig verhaal ontpopte.
Ik liep de hele dag er na (na dat moment in het spel) op mijn werk rond 'wtf wtf wtf !' mompelend.
Net zo'n moment als het einde van halflife 2 episode 2.

[Reactie gewijzigd door trogdor op 19 mei 2017 09:47]

Kom maar op met een nieuwe game. Deze was geniaal.
Blijft een gave game, echt van genoten :)

Volgens de geruchten gaat het dit keer niet om het zelfde verhaal.
Geweldig spel. Het verhaal zuigt je in de ervaring wat compleet gemaakt wordt met de sublieme en perfect passende muziek (Spanish Sahara/Foals). Kijk er naar uit :)

Hopelijk weer een fysieke disc release met soundtrack CD.

[Reactie gewijzigd door Exorcist op 19 mei 2017 08:46]

Echt geweldige game! Ben benieuwd waarmee ze gaan komen.
Kom maar op met die game, LiS was de eerste game in jaren die mij genoeg aansprak om 'm helemaal uit te spelen (ik ben zeer picky mbt games)
Een van de weinige games die zowel mijn vrouw als ik konden waarderen. :)
De game is niet perfect, en het verhaal bij tijden cheesy. Toch heb ik er veel plezier aan beleefd. Eigenlijk heeft deze game mij er van overtuigd dat beste manier om een verhaal te vertellen, na lezen, een dergelijke game is.
Nu nog in VR!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*