Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

AOC brengt 32"-monitor met ips-paneel en FreeSync tot 75Hz uit voor 250 euro

AOC heeft de Q3279VWFD8 geÔntroduceerd, een monitor met een beelddiagonaal van 31,5" en een ips-paneel met een maximale resolutie van 2560x1440 pixels. Het scherm ondersteunt AMD's FreeSync en gaat 250 euro kosten.

De AOC Q3279VWFD8 heeft een verversingssnelheid van maximaal 75Hz, al is niet duidelijk binnen welk frequentiebereik FreeSync wordt ondersteund om de verversingssnelheid van de monitor aan te passen aan de output van de gpu. De monitor heeft een grijs-naar-grijsresponstijd†van 5ms, een statische contrastverhouding van 1200:1 en een maximale helderheid van 250cd/m≤. Mede door deze waarde van de maximale helderheid ontbreekt ondersteuning voor†hdr.

In tegenstelling tot de eerder uitgebrachte†Q3279VWF heeft de†Q3279VWFD8 geen mva-paneel maar een ips-paneel. Het†betreft een 8bits-paneel met frame rate control, wat zou moeten leiden tot een ervaring met betere kleuren, als ware het een 10bits-paneel. Het scherm komt echter niet verder dan een weergave van 88 procent van de ntsc-kleurruimte.

Wat de aansluitingen betreft zijn er enkelvoudige ingangen†voor vga, hdmi, dvi en displayport aanwezig, evenals een 3,5mm-aansluiting. De monitor moet in juli breed beschikbaar komen voor een prijs van 250 euro.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

17-07-2018 • 10:50

84 Linkedin Google+

Reacties (84)

Wijzig sortering
Volgens AOC beschikt de monitor over een interne voeding en ...
Als ik de foto's mag geloven lijkt het er eerder op dat er een externe voeding bij zit gezien de DC aansluiting naast de 3.5mm jack...
Ik weet niet waar de redacteur de foto's vandaan heeft, maar op de foto op de pagina die in het artikel genoemd wordt heeft de monitor wel een ingebouwde voeding :)

https://au.aoc.com/upload.../20180201-110016-2338.jpg

edit:
De foto's zijn van deze pagina: https://eu.aoc.com/nl/products/q3279vwf
Maar dat is een MVA panel ipv IPS.

Het lijkt er dus op dat de EU versie foto's zijn gebruikt, maar de Australische specs. Deze verschillen wel iets en de EU versie is ook al te koop voor 200 euro.

[Reactie gewijzigd door mrdemc op 17 juli 2018 11:45]

Ik heb de foto's gebruikt die door de fabrikant ter beschikking zijn gesteld. Ze refereren ook zelf aan die andere monitor met mva-paneel, dus wellicht is het design hetzelfde, of ze hebben de verkeerde foto's gebruikt. Ik vond ze inderdaad ook al erg op elkaar lijken. De nieuwe monitor kon ik zo snel niet vinden op de Europese site, dus vandaar dat ik even een link naar de Australische site heb ingevoegd. Wordt vervolgd...

[Reactie gewijzigd door Koekiemonsterr op 17 juli 2018 14:29]

Ben benieuwd! Ik vermoedde inderdaad al zoiets. Misschien dat ze meerdere submodellen hebben per regio?
al moet ik eerlijk wel zeggen, een 1440p 32" ips paneel op 75hz ... voor maar 250§; daar gaat volgens mij toch menig gamer-op-budget z'n hartje wat sneller van bonken... zelfs ik vind dit al best wel spectakel voor die prijs; en ik speel momenteel nog op gewone 1080p60 schermen die overclocked zijn naar 70hz (ik haal 71hz, maar merk in 60fps video veel meer microstutter als hij 60fps op 71 hz moet weergeven in vgl met 60fps op 70hz)

ow en ps: JA je kan een display overclocken, met nvidia gfx kaarten gaat dat zelfs heel simpel. zoek het eerst op voordat je mij evt zou bekritiseren
Overklokken kan soms wel, soms niet. Maar ook grote kans dat hij wel overklokt maar gewoon frames skipt.
Heb het scherm (oud model, de Q3279VWF) hier voor m'n neus en daar zit toch echt een ingebouwde voeding in.
Dat is vreemd gezien de specs op de site van dat model. Als je scrollt naar de ‘Vermogens’ sectie zie je dit staan:
Power Supply External.

Misschien weet AOC het zelf niet zo goed meer :)
Zou het even melden hier -> Geachte Redactie

Je hebt namelijk zeer zeker gelijk.
Done, thanks voor de tip!
daarnaast lijkt het dat deze geen standaard vesa aansluiting krijgt
En weer besparen op een VESA bevestiging. Zo zonde is dat, geef gewoon mensen een keuze. Hier heb je niks aan als je een monitor (of twee) aan een armbeugel of op de muur wilt bevestigen.
Helemaal mee eens. Wat kost een plaatje met 4/8 gaten er nou in.
een plaatje met 4/8 gaten kost niets, maar de structurele aanpassing die nodig is om een 32" monitor fatsoenlijk stabiel te kunnen houden aan dat plaatje met die 4/8 gaten kost wel heel wat meer..
Wellicht dat het ontbreken van een VESA bevestiging wel te verwachten is bij deze aanschafprijs.

[Reactie gewijzigd door Marchel op 17 juli 2018 11:00]

Dan kun je je misschien afvragen of dat een juiste besparing is. Ik had initieel interesse, maar zonder VESA bevestiging helaas niet. En blijkbaar ben ik niet de enige. Wat zou het extra kosten? Een euro of 25?
Wil je een VESA-mount, dan ben je over het algemeen een gebruiker die bereid is extra geld uit te geven voor een monitor. Je gaat, of hebt immers al een relatief kostbare beugel gekocht waarop je jouw nieuwe monitor wil plaatsen.

Het lijkt erop dat AOC met deze monitor de onderkant van de markt wil aanspreken. Dit zijn vooral prijsbewuste kopers, en willen voor zo weinig mogelijk geld een oplossing hebben die de lading zo ver mogelijk dekt.

De kans dat een potentiŽle klant, met deze wensen extra gaat uitgeven voor een VESA-beugel is nihil.
Daarom kiezen fabrikanten er vaak voor om VESA-mounts veelal aan te brengen op duurdere productlijnen, daar de klanten in dit segment veelal bereid zijn iets extra's te betalen voor de gewenste oplossing.
Sorry, maar er is geen serieuze kostenpost verbonden aan het toevoegen van VESA. Case in point - de drie goedkoopste monitoren op de tweakers pricewatch ondersteunen het allemaal.

Dat de fabrikant beslist om VESA weg te laten is waarschijnlijk inderdaad een manier om de duurdere modellen te upsellen, kosten zijn hiervoor niet de reden geweest.
Jammer dat we dit niet weten, of productiekosten verschillen. Dit lijkt me wel aannemelijk, omdat een VESA monitor een verstevigde metalen constructie heeft. Je vergelijkt overigens wel oude modellen met iets nieuws, en de geselecteerde monitors komen uit een totaal ander segment. Zoek even naar de lanceerprijs van een 32" monitor die in 2016 werd uitgebracht ;-)
Als het de meest budget van budget fabrikanten het lukt om VESA toe te voegen, dan is er geen excuus voor AOC om dit niet te doen. Ook monitoren die dit jaar nog gelanceerd zijn in het budget segment zoals deze, deze en deze hebben gewoon ondersteuning voor de standaard. Dan zou AOC dit zeker moeten kunnen toevoegen voor een slordige 170 euro bovenop de aanschafprijs van het laagste segment.

Verder staat het netjes vermeld dat dit niet ondersteund wordt, dus niet echt een probleem, maar vanwege de voorbeelden in de huidige markt is kosten geen argument naar mijn mening.
Kleine monitoren van nog geen drie kilo vergen ook niet zo veel om een vesa mount te implementeren. Een 32" monitor van 7 kilo wil je niet aan een lullig stukje plastic laten hangen...
Ik tel zo snel tien 32 inch monitoren onder de 250 euro met VESA mount in de pricewatch. Ik snap wel dat het in deze prijsklasse niet als essentieel moet worden beschouwd, maar onmogelijk is het voor dat bedrag zeker niet.
Ik kan geen ťťn monitor vinden die beschikt over een 31,5" t/m 32" diagonaal met VESA ondersteuning, 2560x1440 en Freesync.

categorie: Monitoren

Voor onder de 250 euro.

[Reactie gewijzigd door Marchel op 17 juli 2018 13:50]

Met 10bit kleurweergave ?
een vesa mount is een pak meer dan een paar gaatjes aan de achterkant...

eens een scherm aan een vesa mount hangt komt alle krachten op die mount en haar bevestigingen te staan. Het paneel mag geen schade krijgen, de electronica ook niet, er mag geen kortsluiting komen, de behuizing moet intact blijven, etc etc... dit vergt allemal ook r&d kosten..

zoals eerder al aangehaald; dit scherm is eentje dat voor de budget is bedoeld, deze kijkt niet naar een vesa mount maar naar zo goedkoop mogelijk een 1440p scherm en liefst zo hoog mogelijke refresh rate (wauw, toch al 75 hz ipv 1440@60); met wat geluk halen sommige schermen zelfs 85 of zelfs 90 fps. Wil je echt een vesa mount? dan zal je toch naar een iets duurdere oplossing moeten kijken...

maar als het een troost mag zijn... zefs voor een 3500§ dure apple imac pro is er standaard op het toestel geen vesa voorzien... die moet je als aftermaret kit bijkopen (met de welgekende afbrekende tinnen schroefjes)
Ik heb er toch moeite mee om mee te gaan in je mening. We weten immers niet of er meerkosten zijn wanneer een monitor is uitgevoerd met een VESA. Een 32" monitor daarnaast een stuk zwaarder, wellicht dat een constructie voor VESA compatibiliteit verhoudingsgewijs bij een 32" monitor veel kostbaarder is, dan bij een kleinere monitor. Klinkt op zich wel logisch, er is toch meer gewicht dat gedragen moet worden.

[Reactie gewijzigd door Marchel op 17 juli 2018 12:07]

Dat zijn monitoren die vrij goedkoop zijn in productie vanwege het gebruik van kleine schermen die er in overvloed zijn.
Als je echt wilt vergelijken dan zal je de specs toch echt naast elkaar moeten leggen om dan een conclusie te trekken. Immers heb je dan een vergelijkbaar beeld qua kosten.
Dus ik heb even gezocht op vesa mounts, 32 inch en een introductie dit jaar.
Dan kom ik op deze of deze. De een heeft dezelfde resolutie als die van AOC maar geen freesync of G-sync. De ander heeft wel Freesync maar een lagere resolutie.
Lijkt mij veilig om te stellen dat er dus wel meer kosten mee gemoeid zijn om een vesa mount in te bouwen.
Het gaat ook niet om het verschil in kostprijs, maar in marktsegment.

Zie bijvoorbeeld auto's, waar vaak hardware voor niet-gekochte opties al gemonteerd zit, omdat dit het productieproces versimpelt en dus goedkoper maakt. Dat de optie vervolgens alleen een software switch is, heeft weinig meer met kostprijs te maken.
Grapjas, een kleine lichte 19" monitor gaan vergelijken met een grote 32" monitor.. Bij een 32" monitor komt natuurlijk wel even wat meer structurele versterking bij kijken dan bij een kleine 19"
Je kan toch ook prijsbewust zijn met een goedgevulde portemonnee met een en/en mentaliteit?
Goedkope monitor (bang for bucks) met een beugel erbij?

Het komt nu over dat als je 50-100 euro uit wilt geven aan een monitor arm of muurbeugel je dan ook maar een monitor van §500+ moet kopen.

Ik zou maar wat graag 2x zulke schermen hebben in de categorie dubbeltje op de eerste rij en deze toch aan de muur kunnen bevestigen.

Hoe dan ook zijn er wel VESA adapters voor blijkbaar, in ieder geval wel voor het scherm die 200 euro kost.

https://www.amazon.com/Ad...&sr=8-1&keywords=q3279vwf

Maar gezien het een stalen plaat is met wat schroefgaten kun je dat vast ook wel een stuk goedkoper zelf (laten) maken.

[Reactie gewijzigd door BLACKfm op 17 juli 2018 11:33]

Dat kan ook prima, en is ook niets mis mee. Ik bekijk het alleen meer vanuit het perspectief van de fabrikant, en wat dan mogelijk een reden zou kunnen zijn waarom ze voor deze feature set hebben gekozen.

Ik denk namelijk dat fabrikanten over het algemeen meer zwart/wit zijn in het bepalen van het product bij de doelgroep. Of visa versa.

[Reactie gewijzigd door Marchel op 17 juli 2018 11:36]

Ik kan mij niet voorstellen dat je als fabrikant denkt "Als je een VESA bevestiging wilt, dan moet je maar bij een andere fabrikant kijken, of een stukje dieper in de buidel tasten.". Want voor zover ik kan zien is het goedkoopste alternatief met een VESA mount de AOC Q3277PQU. Maar die ontbeert dan weer andere zaken zoals freesync.

Dan zou ik, ondanks de beschikbaarheid van een adapterplaatje voor VESA, een dergelijke optie gewoon inbouwen in de monitor. Dan maar 25 euro duurder, maar ben je alsnog de goedkoopste.
Nee, dat zal een fabrikant zeker niet denken. Is ook niet wat ik heb geschreven.
Ze zullen natuurlijk een antwoord willen bieden vanuit het eigen assortiment, daarom hebben ze vaak verschillende productlijnen die inspelen op diverse behoeftes van potentiŽle klanten.

Het assortiment van fabrikant A is wat uitgebreider dan die van B, en dekt breeder de lading. En C richt zich op niches, en maakt alleen maar VESA monitors met bijv. 20 USB poorten, omdat er een specifieke doelgroep is die hierom vraagt. Ik noem maar iets. En 25 euro duurder/goedkoper kan wel het succes bepalen of iets gemakkelijk verkoopt of niet, dus wat dat betreft is dat nog niet zo simpel denk ik.
En ga er maar van uit dat deze monitor een VESA mount zou hebben, die wel meer dan 25 euro meer zou hebben gekost. Denk eerder dat ze gewoon hebben gekeken naar het aantal klanten van hun dat daadwerkelijk ook een VESA aansluiting gebruikt. tweakers denken altijd de enige te zijn en dat zij de doorsnee gebruiker zijn. Heb zelf hier bv ook nog nooit de VESA mount van mijn monitoren gebruikt.. Maargoed, ik ga er ook niet van uit dat ik een doorsnee gebruiker ben.
Ik acht het een feature die in de productie nooit zoveel extra kan kosten. Zoals ik heb aangegeven is er ook een adapter voor, maar die moet je los kopen.
Die plaatjes worden ergens gestencild, belanden in een bak om gepolijst te worden en worden an masse voorzien van een coating. Als je het zelf moet maken kost het je nog geen 5 euro, en dat zal in massaproductie nog wel iets minder kosten.

Als het dan niet in de behuizing van de monitor zelf wordt ingebouwd (want een metalen H-profieltje is wellicht wat duurder om te verwerken in het ontwerp) had je die adapter er ook wel los bij kunnen doen.

Maar je moet het geld ergens op verdienen, er zijn genoeg bedrijven die een 'basis' product op de markt zetten en op de accessoires het geld moeten verdienen.

Het is mijn persoonlijke mening dat hiermee ook genoeg mensen zullen zijn die zonder VESA mount de monitor links laten liggen, ondanks de goedkope prijs.

offtopic:
Maar ik ben al om in ieder geval :). Dacht dat die schermen klauwen met geld kosten, maar voor 200 euro heb je er al 1 (het wat oudere modelletje van die in dit artikel genoemd). Waar ik nu een 32" TV voor gebruik, dus dan is elke monitor beter. Scheelt ook dat die niet hangt :).
Ik ben zo'n persoon. Deze monitoren lijken mij op de meeste gebieden heel aantrekkelijk, alleen wil ik mijn scherm verticaal kunnen draaien (pivot). Die mogelijkheid zit niet in de voet. Dan maar op een VESA-arm zetten die verticaal kan draaien, O, nee, dat heeft hij ook niet. Jammer, dan maar overslaan, deze monitor.
Ik ben zo'n klant. Als deze monitoren pivot zouden hebben, zouden het goede candidaten voor mij zijn, en ik ben op zoek naar een nieuw scherm. Als ze geen pivot hebben, kun je dat opvangen door ze op een VESA-arm te zetten. Maar dan kan ook niet, dus laat ik deze schermen aan mij voorbijgaan. Ik vind het echt jammer.
Hoezo? Monitors van nog geen §100,- euro hebben het ook.
32" monitors voor nog geen §100.- ?
We hebben het over de bevestiging en niet over de grote van een monitor.
Ja en over de prijs en die is absurd laag voor een monitor met deze specs. En laat die 32 inch nou 1 van de specs zijn die de prijs indrukwekkend maakt niet het wel of niet hebben van een weinig gebruikte VESA mount.

Maar dan geef jij toch lekker 100 ipv 250 euro uit als je niet begrijpt dat er verder geen verschillen zijn er perse VESA eist?

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 17 juli 2018 13:41]

Volgens mij heb jij het echt totaal niet begrepen en begrijp je het zelf niet eens. Eerst lezen voordat je wat post. Het gaat niet zozeer om de prijsstelling, dit formaat had prima een vesa-bevestiging kunnen hebben zonder dat het ineens een stuk duurder wordt. Weet je eigenlijk wel wat een vesa-bevestiging inhoudt en wat de kosten hiervan zijn. Blijkbaar niet.
Tuurlijk wel, alleen jij lijkt aan de prijsstelling compleet voorbij te gaan.

De kosten doen er ook helemaal niet toe, dat zegt ook helemaal niemand, wat er toe doet dat dit een soort van instapmodel is, natuurlijk is die niet compleet, want jij zal als je VESA wilt gewoon meer uit moeten gaan geven, en dat is precies wat ze willen, meer aan jou verdienen :)

Daarnaast zoals de discussie hieronder ook al aangeeft, zijn de kosten onbekend, een 100 euro kosten model is nog niet de helft van wat deze monitor weegt, is kleiner dus de hefboom die krachten vergroot als je er tegen aan stoot is enorm veel lager, oftewel de krachten op deze monitor kunnen wel 10x groter zijn dan een 100 euro model. En dan zal je toch een flink stevigere VESA mount moeten inbouwen. Maar dat terzijde van het ontbreken van z'n generieke feature is gewoon om je naar een duurder segment te sturen.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 17 juli 2018 14:18]

Als je nou een reactie had gepost zoals @Marchel dan die van jou niet zo bot over gekomen.
Verhoudingsgewijs bedoel je. Ik denk dat dit dan nog steeds erg bijzonder is qua prijs.
32" inch is best flink, en zoals andere ook aangeven het moet uit de lengte of de breedte komen.
Die hebben toch 'iets' mindere specs. Moet de eerste 30' monitor van § 100 nog tegenkomen.

Het moet uit de lengte of uit de breedte komen. § 250 voor een 31' is echt al heel scherp.
Zo zonde is dat, geef gewoon mensen een keuze.
Er is keuze zat, koop dan gewoon een andere monitor met VESA mount.
Dat is echt zo'n kul argument. Het gaat in dit artikel namelijk over een nieuwe AOC monitor en niet wat anders.
Het gaat inderdaad om deze monitor, maar moet elke monitor dan alle opties hebben? Of bestaat de keuze-vrijheid juist uit de beschikbaarheid van verschillende modellen met verschillende feature-sets?
Dat is echt zo'n kul argument. Het gaat in dit artikel namelijk over een nieuwe AOC monitor en niet wat anders.
Nee, dat is het niet. Als je een monitor met een VESA mount wil kopen dan is dit gewoon niet de monitor voor jou. Of ga je ook klagen dat deze monitor 32" is en niet 27" omdat je liever een iets kleinere monitor had gehad? Nee, dan ga je kijken naar 27" modellen.
Zoals je zelf al zegt:
We hebben het over de bevestiging en niet over de grote van een monitor.
Niet echt een kul argument.. en het GAAT dus om deze nieuwe AOC monitor welke dus standaard geen VESA mount heeft (maar blijkbaar via amazon kun je er wel 1tje kopen voor +/- 25 euro).
Wie investeerd er in een dure Vesa beugel om er vervolgens een cheap monitor aan te hangen?
Wie zegt dat een vesa beugel duur moet zijn? En als deze monitor verder voldoet aan de specs die je wilt dan maakt het toch niet uit of die cheap is.. ok, in dit geval voldoet die dan niet omdat die niet standaard een vesamount heeft, maargoed blijkbaar kun je voor +/- 25 euro op amazon een kitje kopen..
En hoeveel mensen, buiten tweakers om, vinden dat belangrijk?
Genoeg, of denk je nu echt dat enkel Tweakers geÔnteresseerd zijn in een zo'n ergonomisch en zoveel mogelijk ruimte hebbende setups. Een armbeugel of een monitor aan een muur zorgt voor meer werkoppervlakte.
Ik zeg ook niet dat alleen Tweakers daarin geÔnteresseerd zijn, maar ik ken in mijn niet-tweakers omgeving niemand die de monitor aan een armbeugel of aan de muur heeft hangen. Bovendien is de voet van een monitor niet zo groot dat je daarmee veel werkoppervlakte wint. Nog los van het feit dat je vaak op de voet ook nog wel dingen kwijt kan.
Denk juist eerder dat het best mee zal vallen voor hoeveel 'doorsnee' gebruikers werkelijk de vesa mount gebruiken, in mijn omgeving ken ik er eigenlijk ook geen, behalve dan op ons kantoor, maar daar kopen we dan ook wel de monitoren op en zullen dus deze dan niet kopen.
Aangezien je voor het verwijderen van de gemiddelde monitor voet een PhD moet hebben tegenwoordig vermoed ik dat dat antwoord wel eens ja zou kunnen zijn.

Het gros van de mensen tweaked een of twee dingen als hobby de rest moet zo klant en klaar mogelijk aangeleverd worden.
Genoeg. Het levert kostbare bureau ruimte op en het ziet er veel netter uit. Als je een computer netjes wilt wegwerken in een thuis situatie, zijn vesa mounts ideaal. Monteer de computer ergens dat het uit het zicht is en alleen je monitor hangt netjes in de lucht. Strak, opgeruimd, makkelijker schoon te maken.
En die beugel zit nergens aan vast? Volgens mij is het schoonmaken van een voet niet zoveel werk en wat ik in reactie op @Captain General ook zeg is de werkoppervlakte winst marginaal (vind ik).
De beugel zit meestal aan de rand vast, waardoor het een kleiner oppervlakte is. Daardoor is het veel makkelijker schoon te maken. Vooral rond de randen van de voet en op de voet is er veel stof. Het is sneller als de voet er niet staat. De werkoppervlakte word echt veel groter (vind ik). Toen ik nog geen vesa steun had, zat ik altijd met mijn muis en toetsenbord klem met de monitoren, terwijl ik thuis wel een groot bureau heb. Het neemt gewoon echt teveel ruimte in. Daarnaast ziet het er ook veel opgeruimder en netter uit als je een vesa mount gebruikt. Alleen voor de ruimte vind ik het al de moeite waard.
ik weet niet hoor, maar of het stof nou op de voet ligt of op het bureau, het oppervlak dat je schoon moet maken blijft gelijk hoor. En wat jij hebt met je muis en toetsenbord vind ik maar raar. maargoed, ieder zijn ding..

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 17 juli 2018 15:55]

Sorry hoor maar ik vind vaak juist een beugel er helemaal niet uit zien, en zoveel ruimte scheelt het ook weer niet. Die beugel moet OF aan de muur (wat dus betekent dat je je bureau nooit zomaar kunt verplaatsen) OF vast aan het bureau (wat dus weer betekent dat het dus toch weer wat van je bureau in neemt (om maar met jouw woorden van 'kostbare bureauruimte' te praten).. De meeste voeten kun je gewoon 'troep' op kwijt hoor. soms heeft het zelfs het voordeel dat het USB aansluitingen heeft.
Beugels schelen echt heel veel ruimte. Uiteraard komt een beugel aan je bureau vast. Er zit bij mij een mini ding aan de rand van het bureau (gok 4x4) en de rest van het vast maak systeem zit er onder, zoals bij (zover ik weet) elk vesa ophangsysteem welke aan het bureau vastgemaakt word. Natuurlijk kun je troep kwijt op de voet, maar daar zijn lades voor bedacht. Als je daar troep op gaat leggen, ziet het er weer rommelig uit. Hetzelfde met USB aansluitingen. Bij mijn volgende bureau ga ik inbouw USB aansluitingen maken, zodat ik daar ook geen last meer van heb.

Ik denk dat als ik zo een schatting maak, dat ik meer dan een vierkante meter bruikbare ruimte extra heb, door het gebruik van een vesa mount, voor 3 monitoren.
Een "Marginaal" die "de grootste monitor wil op om te gamen", zal dit ding zeker aanspreken, en hooguit naar de resolutie kijken, en niet naar de verdere specificaties en direct vallen voor het zachte prijsje.

In de meeste kantoren waar je met 2 monitoren aan "een arm" werkt, is VESA een vereiste. Net zoals de optie om hem in hoogte te verstellen(je kan niet echt meer met pakken papier aankomen in deze tijd), of te kunnen kantelen. Schermen van HP, IIyama en Dell zijn doorgaans lang leverbaar en van prima kwaliteit, en overleven hun afschrijvingstijd doorgaans.

Als ik voor mezelf monitoren koop, voor waar ik thuis hele avonden en weekenden uren achtereen aan zit te werken of gamen wil ik er een met een goed contrast, die kalm is voor mijn ogen, zal ik wel degelijk minstens een VESA aansluiting willen, en kijken hoe die in de markt ligt qua beschikbaarheid(ik wil nog wel eens mijn monitorsetup willen uitbreiden, en dan wel met dezelfde schermen, en geen zin om alles overnieuw te kopen)
Ik snap dat ook niet. Het is bij mij het verschil tussen kopen en niet kopen.
Met de voet van het scherm zelf op je bureau heb je veel minder ruimte, je bureau ziet er ook te vol uit en met een VESA heb je deze problemen allemaal niet. Je hebt ook meer verstel opties met een VESA. Ook heb je voordelen als je eenmaal een VESA hebt. Daarna kun je namelijk ook schermen kopen waarvan de voet bijvoorbeeld niet verstelbaar is of lelijk. Dit zal jouw namelijk een zorg zijn aangezien je een VESA daar voor hebt. Het paneel zelf is dan het enige wat belangrijk is.

Ik zou wel voorstander zijn om schermen te kunnen kopen ZONDER een voet en dan met korting uiteraard, want sommige voetjes kunnen nogal duur zijn (ik kijk naar jouw Asus) :P
Mooi design, maar aan kabelmanagement is helaas niet gedacht zo te zien. Zou voor mij al een reden zijn om hem niet te kopen.

[Reactie gewijzigd door bones op 17 juli 2018 11:02]

Mooi ding. En ik dacht dat ik een halfjaar geleden een goeie deal had, dat was enkel FHD voor 210 oid.
Het betreft een 8bits-paneel met frame rate control, wat zou moeten leiden tot een ervaring met betere kleuren, als ware het een 10bits-paneel. Het scherm komt echter niet verder dan een weergave van 88 procent van de ntsc-kleurruimte.
NTSC is juist een wijdere color space dan sRGB.

De gemiddelde 'gewone' (sRGB) monitor doet 70 tot 75% van NTSC, sRGB komt overeen met ongeveer 72% weergave van NTSC.

Qua color space hangt deze dus een beetje tussen een sRGB en een ('echte' wide gamut/100%) aRGB paneel in.

[Reactie gewijzigd door Chiron op 17 juli 2018 11:16]

Leuk scherm met nette specs. Heb nu nog een LG monitor staan van 27 inch, maar wil toch wel naar dit soort grotes toe. Dit lijkt mij dan een waardige vervanger
Dat is een goede strategie zet om voor §250,- deze 32 inch met een hoge resolutie op de markt te brengen. LG heeft met de 27UD58B al een 4K UHD monitor voor ongeveer het zelfde bedrag.

4K is erg prachtig haar scherp! Maar een grote monitor is erg leuk
Even wachten op de reviews. Voor mij is 75 hz Freesync voldoende. Voorkeur gaat uit naar de Samsung C32HG70 (144hz curved), maar 250 vs 600 euro is een heel groot verschil.Echt een hele goede prijs, ben benieuwd naar de gaming performance.
Ik heb net de lenovo 23.8 inch op deze resolutie gekocht en ik ben er erg tevreden mee vergeleken met de 1080p met deze diagonaal die ik eerst had . Haarscherp beeld.
Ik hoef echt geen groter scherm, het lijkt me dat je dan weer pixels zit te tellen? de prijs is natuurlijk wel prima als de kwaliteit goed is.
Ik wil echte 10-bits - geen gezever met pseudo-toestanden en HDR-gezever. Laat mij zelf de controle - het moet dienen voor deftig naar beelden te kunnen kijken. Al dat gefrutsel en gepruts is zever naast de kwestie mijns inziens. Dat kan allemaal in software via de GPU - dat moet vooral NIET in het scherm gebeuren! Regel uw kleuren via calibratie - en zorg dat dit in elk OS stevig en goed ondersteund wordt - met open standaarden! Ik ben dus radicaal tegen de dolby's en gesloten HDR-rommel.