Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Monster Hunter: World komt op 9 augustus uit voor pc

Capcom heeft bekendgemaakt dat de pc-port van de game Monster Hunter: World op 9 augustus uitkomt. Daarmee komt de pc-versie van de al op de consoles uitgebrachte game eerder uit dan verwacht; eerder werd de herfst van dit jaar als releaseperiode genoemd.

De pc-versie van Monster Hunter: World komt op 9 augustus uit via Steam. Het is de eerste keer dat een Monster Hunter-game voor de pc wordt uitgebracht. Op de Steam-pagina zijn onder meer de systeemeisen bekendgemaakt. Men dient minimaal over een systeem met 8GB ram te beschikken en Capcom raadt spelers aan een Nvidia Geforce GTX 1060 of AMD Radeon RX 570 te gebruiken in combinatie met een Intel Core i7 3770, Intel Core i3 8350 of een AMD Ryzen 5 1500X.

Monster Hunter World is een rpg waarin spelers op monsters jagen en daarmee hun vaardigheden steeds verbeteren. Spelers kunnen zelf wapens en uitrusting maken en upgraden en bij het vechten met monsters kan de omgeving op verschillende manieren gebruikt worden.

De game kwam eerder dit jaar uit op de PlayStation 4 en Xbox One. Games uit de Monster Hunter-serie waren voorheen vooral succesvol in Japan. Monster Hunter: World legde het Japanse Capcom, dat ook verantwoordelijk is voor bijvoorbeeld de Streetfighter-games, geen windeieren: in mei bleek het de bestverkochte game van Capcom te zijn.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

09-07-2018 • 18:34

46 Linkedin Google+

Submitter: kamen

Reacties (46)

Wijzig sortering
"Monster Hunter: World is de eerste titel die ook internationaal werd uitgebracht"

Monster Hunter, Monster Hunter Freedom, Monster Hunter Freedom 2, Monster Hunter Freedom Unite, Monster Hunter Tri, Monster Hunter 3 Ultimate, Monster Hunter 4 Ultimate, Monster Hunter Generations etc. tellen natuurlijk niet.

[Reactie gewijzigd door ffha op 9 juli 2018 19:00]

Ik denk dat ze "Monster Hunter: World is de eerste PC titel die ook internationaal werd uitgebracht" bedoelen.
Dat zijn relatief pittige systeemvereisten vind ik, en ik neem aan dat ze dit bedoelen voor 1080p schermen. Tis niet dat je de meest high end gfx ziet in deze game. Vrezen voor een matige port of is dat voorbarig? ...
Steam zegt het volgende over de aanbevolen specs:
- Aanvullende opmerkingen: 1080p/30fps when graphics settings are set to "High"
In screenshots van de settings zijn selecteerbare 3440x2160 en 60fps beschikbaar opties: link.
ik vind een 1060/570 nou niet echt pittig als je het mij vraagt, dat zijn mid range kaarten

[Reactie gewijzigd door dakka op 9 juli 2018 20:58]

Doorgaans houdt je er wel rekening mee dat niet iedereen zojuist een nieuwe graphics card heeft gekocht en dat er ook nog behoorlijk wat gebruikers zijn die 1 of 2 generaties videokaarten achterlopen. Nu is de 1060 natuurlijk ook alweer een paar jaar oud, maar ongetwijfeld zijn er ook nog redelijk wat systemen met een kaart uit de 7xx of 9xx serie in gebruik.
Zeker met de huidige prijzen van videokaarten. Ik heb nog steeds Twee R9 290X kaarten in mijn PC. Ik verbaasde mij erg over de hoge minimum specs. Als dit het minimale is wat je nodig hebt, begin ik al een beetje te zweten.
Zit nog even te kijken maar de specs die in het artikel hier genoemd worden zijn de recommended specs. Minimum specs zijn een stuk lager: i5-4460 or AMD FX6300, NVIDIA GeForce GTX 760 or AMD Radeon R7 260x (VRAM 2GB). Die 8 GB RAM geheugen is wel het minimum.
Dan wordt het tijd om te upgraden als je monster Hunter world fatsoenlijk wil spelen.
Kan jij vinden, maar als publisher wil je toch graag zoveel mogelijk van je games verkopen. Nu zijn er wel een paar grote namen geweest waarvoor gamers massaal naar de winkel renden om een nieuwe videokaart te halen, maar die tijden liggen toch wel enigszins achter ons en zo'n grote titel is Monster Hunter World nu ook weer niet.

Overigens zijn de minimum specs een stuk lager dan de recommended specs (zie Steam pagina) en zal niemand met een GTX780 or een R290X de verwachting hebben dat je Monster Hunter World een beetje deftig kan spelen. 60 fps op ultra is niet voor iedereen een must.
Daarom, het zal prima werken op wat oudere hardware.
Sorry maar vind een 570 voor een casual gamer geen mid range kaart.

Vind het persoonlijk nogal pittige specs inderdaad voor deze game, houd mijn hart vast voor een matige port.
Heb de Monster Hunter Tri (als ik me niet vergis) ooit een uurtje of wat bij Nintendo gespeeld, maar het hele concept kwam ik niet echt in. Mogelijk omdat ik vrij kort de tijd had.

Kan iemand mij goed uitleggen wat het inhoudt? Ik begrijp dat je monsters moet verslaan, en zo nu en dan een gigantisch monster (soort eindbaas). De eindbaas kom je random tegen en is loeisterk. Heb denk ik vijf minuten gevochten, waarna het beest weg rende (als dat kan, is alweer wat jaartjes terug), en ik het gevecht weer met 100% HP in een ander gebied opnieuw moest doen. Lijkt me uiterst frustrerend als dat iedere keren gebeurd.

[Reactie gewijzigd door D3F op 10 juli 2018 08:27]

In de spellen neemt de speler de rol aan van een jager die met diverse wapens grote monsters te lijf gaat. Hiervoor dient er eerst genoeg objecten te worden verzameld om voorbereid te zijn voor de strijd. Als de speler het monster heeft verslagen, kan de speler objecten uit het monster halen zoals schubben, hoorns en andere lichaamsdelen. Hiervoor kan dan nieuwe wapens en kleding gemaakt worden om te strijden tegen andere monsters.

In een notendop:

1) Je start in een Thuisbasis
2) Selecteert een missie (Dinohunt) Die jij aan kunt met je beschikbare Gear
3) Verslaat de dino, krijgt loot, en onderweg kan je materialen verzamelen
4) Je komt terug in je thuisbasis en je kan met je materialen gear maken
5) Je selecteert weer een nieuwe missie en je kan misschien nu wel sterkere Monsters killen door je loot en gemaakte gear van de vorige keer...

Zo moet je Monster Hunter een beetje zien ;)

En je kan zowel solo als met een groepje (online) spelen
Ben benieuwd, gezien Destiny2 een beetje te wensen overlaat qua DLC, gaat dit een welkome afwisseling worden in mijn gametijd.
Forsaken dlc ,Destiny 2 zoals het bedoelt was word ook rond die periode gereleased
Dat hoop je dan maar. Eerst maar even afwachten wat we ook daadwerkelijk gaan krijgen voordat we weer op de kapotte hypetrain stappen!
Opzich groot gelijk maar ik denk persoonlijk dat ze niet weer dezelfde fout gaan maken, dus geef ze voor nu de voordeel van de twijfel.
Dat ze dan maar eerst eens bewijzen dat ze mijn geld nog waard zijn. :?
Ik heb de laatste twee dlc`s onlangs gekocht osiris en warmind en die bevallen tot zover prima.
Ook de "nieuwe" opties zijn prima uitgewerkt, verder loopt de game wel uitermate soepel.
Het is een subjectieve kwestie denk ik. Voor mij was warmind een dlc van zeer uitbuitend karakter. Korter kon de verhaallijn en kleiner kon de planeet ook niet zijn. De speelbare uren (waar ik herhaling van handelingen uitsluit) zijn werkelijk erbarmelijk. Dat ze nu weer een volle bak geld voor hun DLC vragen gaat er bij mij echt niet in. Daarom liever eerst even Monster Hunter en wachten of Destiny2 Dlc wel waardevol is.

[Reactie gewijzigd door junkchaser op 12 juli 2018 13:37]

Inmiddels een maandje of 2 aan het spelen op de ps4. Mijn eerste MH game. Maar ik ben om! Fantastische game. Leuk dat zoveel mogelijk mensen hiervan kunnen genieten.
Dan is het binnenkort toch eindelijk tijd! Geweldig, ik hoop ook dat ze een limited edition uit brengen!
ik niet... weer een excuus om de basisgame uit te kleden, zodat je vervolgens een duurdere editie of dlc moet kopen.
Op de console zijn er geen dlc op dit moment..
Voor de console is wel degelijk DLC. En diezelfde DLC wordt zometeen ook aangeboden voor de PC.

Betreft de "Deluxe Kit" die inbegrepen is in de "Deluxe Edition", maar je ook los kunt aanschaffen voor de base game (waardoor je defacto uiteindelijk dezelfde goodies hebt als de mensen die in 1x de Deluxe Edition aanschaffen). Het betreft hierbij echter wel items die je geen direct voordeel geven boven je medespelers (wat extra emotes, stickers, hairstyles etc.)

Echter heeft Capcom ook een preorder DLC aanbod voor de PC die het begin van het spel wel makkelijker maken t.o.v. de medespelers die deze DLC niet hebben. Het betreft hier een "Origin Set" (armor) en "Fair Wind" charm (attack power en damage reduction buffs)
Gelukkig is er nog geen betaalde gameplay DLC geweest en aangezien ik groot fan ben van deze serie wil ik graag een standbeeldje op mn bureau hebben hiervan :)
Op mijn verjaardag *O*.
Dat is best wel gewaagd zo vlak voor de release van World of Warcraft Battle for Azeroth
WoW is al zo hard uitgemolken, speel het zo nu en dan, maar deze game ziet er wel heel tof uit, en kwa gameplay wat ik gezien heb, zit het ook best wel goed. Ik ben alleen altijd bang met de tickrate, die bij veel games waar snelle handelingen nodig zijn, best hard falen.
Veel mensen hebben hem al gepreorderd, dus dat valt waarschijnlijk rmee. Dat geld is immers al lang geleden uitgegeven en de meeste mensen hebben maandelijkse inkomsten.

Daarnaast is het een heel ander genre en heeft Monster Hunter genoeg leuks te bieden.

[Reactie gewijzigd door Relatief op 9 juli 2018 21:21]

Met alle respect een beetje te laat, is een prachtige game (grafisch en wat betreft opzet)... maar een beetje aan de late kant , zeker gezien de andere releases.
Ik vond het ook zeer merkwaardig dat ze niet direct to PC release hebben gemaakt.
Maar ik ga hem wel zeker spelen :)
Ik heb er denk ik 70 uur in zitten op de ps4, als hij bij release uitgebracht zou zijn op de pc had ik hem gelijk voor de pc gekocht en er wellicht ook meer uren in gestoken.
Mee eens, zover ik heb gelezen overal, was het niet duidelijk nog de reden waarom een PC release zo lang op zich laat wachten. Weet jij toevallig de reden hierachter ?
Capcom heeft destijds gezegt dat, omdat het hun eerste PC-port is, ze al hun aandacht op de port wouden richten waardoor dus eerst de console versie af moest zijn. Niet die letterlijke woorden, maar daar komt het op neer.

Edit: ik keek niet verder dan mijn neus. Je had al antwoord gekregen...

[Reactie gewijzigd door killerfreak op 11 juli 2018 00:56]

Even een simpele copy paste als antwoord, maar dan is het wel direct duidelijk:
"This is the first time we’ve taken a mainline Monster Hunter game to PC," producer Ryozo Tsujimoto tells us in a written Q&A, "so we wanted to take the time to get it right and do the proper research and preparation."
Persoonlijk kan ik deze aanpak waarderen, er zijn heden ten dage al genoeg gerushte games die met patches en bugfixes maanden later pas op het niveau zijn waarop ze eigenlijk hadden moeten zijn bij release, dan wacht ik liever wat langer :)

[Reactie gewijzigd door wreedheid op 9 juli 2018 19:58]

Dat is opzich wel een heel goed punt, thanks voor de uitleg :)
Ahh, dat is goed nieuws. Wilde het wel proberen, maar dan het liefst op PC. Ben benieuwd of hij met de steam winter sale al wat goedkoper zal zijn :+


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3