Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Teaser toont eerste beelden van Monster Hunter-film die in december uitkomt

Er is een eerste teasertrailer vrijgegeven van de Monster Hunter-film die al jaren in de maak is. De video van 16 seconden toont acteur Milla Jovovich in haar rol als luitenant Artemis en een naderend gevecht met een enorm Black Diablos-monster in de woestijn.

Volgens de omschrijving van de teasertrailer komt luitenant Artemis met haar eenheid via een onverwachte zandstorm terecht in een nieuwe wereld, die bevolkt wordt door gigantische monsters. Tijdens hun strijd om te overleven ontmoeten ze de mysterieuze Hunter en met zijn hulp weten de strijders de monsters voor te blijven.

In de korte video is alleen luitenant Artemis en haar eenheid te zien, vlak voor een gevecht met Black Diablos. Dat gigantische monster is een bekende verschijning in de Monster Hunter-games van Capcom. Het team van Artemis bestaat uit soldaten zoals Link, die gespeeld wordt door de Amerikaanse rapper T.I.

De teaser sluit af met de melding dat de film vanaf december in de bioscoop verschijnt. Eerder werd de film uitgesteld naar april 2021, maar dat is dus teruggedraaid. Het is nog niet bekend wanneer de film in Nederland en België te zien is.

Paul W.S. Anderson is de regisseur van de Monster Hunter-film. Hij heeft ook de regie voor de Resident Evil- en Mortal Kombat-films op zijn naam staan. Jovovich speelde ook in diverse Resident Evil-films. De film is gebaseerd op de Monster Hunter-games van Capcom. Monster Hunter World uit 2018 is 16,1 miljoen keer verkocht en daarmee de meest succesvolle game van de Japanse uitgever tot nu toe.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

05-10-2020 • 09:33

56 Linkedin

Reacties (56)

Wijzig sortering
Ik snap het niet, deze teaser toont precies wat de fans niet van deze film willen zien. Als de andere promo images er niet waren waarin ze wel armor en wapens hebben uit het spel, had ik deze film helemaal al afgeschreven.

Dus laten we hopen op een slechte opening waarna ze snel naar het spel over gaan qua setting en gear.
Dit is precies marketing voor juist het publiek dat de game niet kent. Als die een fantasy setting zien haken ze af. Het gros van het publiek voelt waarschijnlijk meer voor dit soort beelden, en dat combineren ze dan met een leip fantasy beest om een beetje aan te geven; dit is een actie film, maar met huge ass beesten.
Is gewoon het binnen hengelen van zo'n groot mogelijk publiek.

Kun je je nog herinneren hoe de eerste Deadpool film als een rom-com werd vermarkt in sommige uitingen? Dat was natuurlijk gruwelijk tongue-in-cheek en met zelfspot, maar dit is datzelfde principe.
Maar als je een fantasy film maakt en je probeert mensen die niet van fantasy houden naar de bios te lokken ben je toch verkeerd bezig lijkt me .
Je maakt een film voor een doelgroep, fantasy liefhebbers, en maak je een trailer voor een andere doelgroep. 8)7 8)7
In principe helemaal mee eens, maar zo werkt de commerciele markt met aandeelhouders nou eenmaal. Hoe obscuur een onderwerp ook is, als er gemikt wordt op een wereldwijde bioscoop-release zal dat net altijd zo breed mogelijk geworpen worden.

Kijk bijvoorbeeld naar de flop die de World of Warcraft film was, dat soort berichten zijn uitgevers heel gevoelig voor.
Ja maar dan is je probleem dat je een film maakt waar gewoon weg niet genoeg publiek voor is. Wat is je doelgroep als je een Monster Hunter film maakt, maar je market hem voor niet Monster Hunter fans?

Waarom maak je dan die film überhaupt, want mensen die van Monster Hunter houden komen niet want de film is niet wat ze willen zien en mensen die wel komen zijn waarschijnlijk ook niet blij want de film was niet wat de teaser liet zien.

Dan kun je toch net zo goed een andere film maken, waar je geen Monster Hunter licentie voor moet afnemen?
Ik kan de keuzes van de regisseur en de studios niet gaan verdedigen, ik snap ze net zo min; ik ben het helemaal met jullie eens. Ik heb wat zicht op en kennis van marketing en doelgroep-onderzoeken, niet over de interne processen in de filmmakers wereld ;)
Als je denkt dat het publiek voor een WoW film al klein was, de groep voor een Monster Hunter film is dan nog veel kleiner.. Wel ben ik het met je eens dat je dan net zo goed een film kunt maken die er op lijkt maar geen licentie voor nodig is, maar we zullen toch eerst moeten wachten of er toch niet meer gelijkenissen zijn.. Moet eerlijk zeggen dat het mij sowieso niet uitmaakt of het het spel wel/niet volgt, heb het spel zelf toch nooit gespeeld, en om eerlijk te zijn, zulke grote zwaarden in een live-action film zal sowieso al niet echt fatsoenlijk overkomen, vind dat oversized zwaard op de foto al niet echt passen in live-action.
probleem (imho) is dat 'de goeie schrijvers' allemaal weggekaapt worden en aan series werken; het 'kwaliteit bioscoopfilm' is de afgelopen 2-3jr om te janken. het aantal interresante films van afgelopen jaren is op 2 handen te tellen (ben ik nog positief).

vanwege dit magere aanbod, is het kwaliteit matig, dat aangevuld met cororna moet ik nog zien of er in 'iedere stad/dorp' nog wel een bioscoop blijft. Gaan straks naar 1-2 bioscopen per provincie toe :(
Ja maar dan is je probleem dat je een film maakt waar gewoon weg niet genoeg publiek voor is. Wat is je doelgroep als je een Monster Hunter film maakt, maar je market hem voor niet Monster Hunter fans?

De doelstelling voor ieder marketing team is enkel om zo veel mogelijk mensen geïnteresseerd te krijgen. Of ze de specifieke doelgroep missen zal ze een worst zijn. Het gaat hier gewoon om geld niet om de mening van iemand.. Daarom zijn trailers altijd een slechte representatie van de film.

Dan kun je toch net zo goed een andere film maken, waar je geen Monster Hunter licentie voor moet afnemen?
En dan zelf een verhaal moeten verzinnen? Vermoeiend worden ze ervan.. Beter om iets veiligs te pakken en gezien er geen enorme fanbase is kunnen ze er alles mee doen wat ze willen.

[Reactie gewijzigd door dycell op 5 oktober 2020 16:50]

Welke doelgroep? Vergis je niet hoor, Paul WS Anderson is zelf ook een vervente gamer, en iedereen heeft zo zijn eigen kijk op wat die wel/niet wil zien. Of jij en ik het eens zijn met zijn visie is een ander verhaal. Maar denk dat de groep die echt Monster Hunter als in de game leuk zou vinden veel te klein is. Vergeet niet dat het verhaal van menig game ook echt bagger is als je puur naar het verhaal kijkt, maar het is de interactie van de speler die het spel zo interessant maakt.
Ik ben het niet per sé oneens met die visie, ik ben geen regisseur.
Ik vind het alleen raar dat je een doelgroep probeert aan te spreken met een trailer die niet helemaal correct laat zien wat de film is.
Klinkt een beetje als false advertising: kom onze niet fantasy-film zien? (Stiekem toch fantasy)
Dit is dan ook geen trailer maar een teaser...
Alsof de gemiddelde generieke slechte actiefilms het zo goed doen? Gooi er een beetje fantasy erin en je kan de film nog een beetje leuk maken. IPV maken ze nu een film dat zwaar afwijkt van de source material dus a) ze verliezen de huidige fanbase (beschouw mezelf niet als onderdeel van) en b) ze trekken feitelijk geen nieuwe fans aan want er bestaat geen hype hiervoor.

Plus vergelijking met Deadpool gaat nergens over.
Die marketing van Deadpool vind ik zelf niet datzelfde principe, die was óók gericht aan de fanbase, die snappen dat gezien de achtergrond van Deadpool hopelijk wel. Dat ze daar dan ook nietsvermoedende sufferds mee te pakken krijgen, dat is een ander verhaal. :+
Het is dezelfde marketingtechniek, maar dan over-done en bewust met zelfspot ingezet. Maar ik snap wat je bedoeld ;)
Fair enough. De ene is echter wel (meer) opzettelijk misleidend dan de andere, was mijn punt :)
Fantasy heeft juist een heel grote doelgroep:

Harry Potter, Lord of the rings, Game of Thrones, allemaal stuk voor stuk super succesvol. Monster Hunter wordt gewoon een bagger b film. Het spel zelf draait gewoon om Great swords, sword and shield, lance, axe, en tal van andere wapens en je uitrusting te upgraden maar niet om guns lol
Volgens mij zit er niet veel verhaal lijn in deze film.
Soms is dat ook niet nodig ;)
Voor mij is een film zonder verhaal zoals schlagermuziek. Moeilijk te begrijpen dat mensen dit goed vinden, maar blijkbaar is er voor beide toch een groot doelpubliek. Over smaak valt niet te twisten zeker...
Ik snap het niet, deze teaser toont precies wat de fans niet van deze film willen zien.
Milla Jovovich -> ow lord, nee toch... pass
The military!! -> is Michael Bay stiekem de regisseur?? -> pass

Eigenlijk is Monster Hunter wel een geschikt recept voor een film, maar pak dan in ieder geval acteurs die dit naar een hoger niveau tillen en niet degene die het in de weg zitten.

Oke, Tony Jaa kan misschien voor de Martial Arts wel leuk zijn :)
Maar veel hoop haal ik niet uit deze teaser.
Als de andere promo images er niet waren waarin ze wel armor en wapens hebben uit het spel, had ik deze film helemaal al afgeschreven.
Ik snap uit de teaser de link met de Capcom game ook niet helemaal, maar we kennen de rest van de film nog niet. Die armor en wapens komen vast nog wel. Ik kan me nl. voorstellen dat ze een draai aan het verhaal hebben gegeven met onze normale wereld zoals we dat kennen. Dat moet meer publiek trekken dan pure fantasy liefhebbers - lijkt me een financieel verantwoorde insteek :P
Net zoals het nieuwe verhaal dat ze bedacht hebben in de gameverfilming van Assassin's Creed.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 5 oktober 2020 12:25]

Hoe toevallig, Milla. Het is een film van W.s. Anderson.
- Top actrice
- Maar toevallig ook de vrouw van Anderson.
Nou, topactrice.. of was dat sarcasme?
Nee geen sarcasme! Kijk maar naar 5th element
Fourth kind
En kuffs
Dat zat ik ook te denken.

Mooi man, als je zo aan je centen kan komen. Beetje films maken, je vrouw een hoofdrol en iedereen tevreden.
In het bedrijfsleven hier in NL is het niet anders ;)
Nepotisme is van alle tijden. :)
Voor de Resident Evil films is dat een winnend team gebleken, dus als dat in je smaak valt dan zit je gebakken met deze film :Y)
Hangt maar net af van je definitie van 'winnend team'. Meeste van die films waren geen hoogstandjes (zoals de gemiddelde Paul W.S. Anderson film betaamt), naar mijn mening. Wel wat centjes binnengebracht, dus wat dat betreft is het team waarschijnlijk wel succesvol ja. :+

Ik vind Mila geen hoogvlieger qua acteerwerk, maar dit soort rollen passen haar wel. :)
Achja, de resident evil films zijn allemaal wel zeer vermakelijk, en dat ook nog op een redelijk budget, in tegenstelling tot de prut die Disney tegenwoordig met hun Marvel films uitbrengt, gigantische budgetten en maar zeer mediocre films..
Tja we zullen zien want de Resident Evil films waren niet zo goed.
Verhaal was totaal anders, Monster Hunter gaan ze ook verpesten let maar op.
tja, ik vond de Resident Evil films dus wel goed (als in leuke popcorn films), en of ze nu wel of niet gelijk aan de games waren interesseert me werkelijk geen bal, het zijn immers 2 compleet verschillende media, en als je werkelijk gaat kijken naar het verhaal van de games, dan kom je ook zeer bedrogen uit, want wat de games zo interessant maakte was niet het flinterdunne verhaal, maar de interactie die de speler heeft..
Wellicht is het de manier hoe W.S. Anderson zijn films regisseert... maart ik krijg meteen een Resident Evil vibe.... en dat vind ik niet positief.
Dat vrouwlief ook weer meespeelt helpt ook niet mee aan dat stigma.
Dat vrouwlief ook weer meespeelt helpt ook niet mee aan dat stigma.
Klopt, waarbij ik ook nog denk dat zij veel en veel beter uit de verf kan komen dan bij films die door W.S. Anderson zijn geregisseerd.
Nouja, ik wel dus, want ik vond de Resident Evil films dus perfecte popcorn films. Maar of ik deze film leuk ga vinden is weer een ander verhaal, maar ik zal em zeker gaan kijken.
En het lijkt nu al in niks op het spel.
Dat is de meest gehoorde klacht over de film. Dat het totaal niks van doen heeft met de spellen
En de enige die je daarvoor de schuld kan geven is degene die de licentie voor het maken van deze film heeft gegeven. De film studio heeft de vrijheden genomen die de licenser heeft gegeven.
Waarom zit het Amerikaanse leger in een monster hunter film, is het een isekai? Dit had gewoon een fantasy setting moeten zijn
Het is inderdaad isekai. Op zich geen slechte manier om een publiek aan te spreken dat niet bekend is met de spellen, maar ik hoop dat het zich beperkt tot het begin.
Andere titel had kunnen zijn: "Monster Hunter: Starting Life in a different world with the american army"
Verstand op nul en nachos, bier en vrienden.
Kom maar op. :+
Weet iemand waarom Tony Jaa als hoofdrol mee speeld,

Hij is een muay tai fighter, die heeft toch niks te zoeken en deze film of gaat hij de monsters te lijf met zijn knieen en ellebogen.

En trailer showed in cinema december,

De screen shot september

maar de release date is april 2021 ?????

dus nadat je hem eerst uitsteld om redenen trek je dat ook weer terug, nee dat beloofd veel goeds en geloofeaardigheid.

[Reactie gewijzigd door Scriptkid op 5 oktober 2020 10:16]

Ik denk dat de redenen vrij duidelijk zijn, en niets met de film zelf te maken hebben. No Time To Die is ook weer uitgesteld tot april.

Tweakers heeft de poster gepakt met de originele datum, hij was uitgesteld tot april maar blijkbaar hebben ze er vertrouwen in dat december gaat lukken. Ik denk dat het uitstellen van No Time To DIe er misschien aan heeft bijgedragen om deze naar voor te halen.
Gaan er nog mensen naar de bioscoop dan??
Het bioscoopbezoek is in 2019 gestegen met 6,5% naar 38 miljoen bezoeken (35,7 miljoen in 2018), zo maakten Filmdistributeurs Nederland en de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters bekend. Het totaal aantal uitgebrachte films steeg van 480 naar 492.
Bron: https://www.filmfonds.nl/...%20van%20480%20naar%20492.

Genoeg, dit jaar wat minder natuurlijk.
Ja heerlijk nu, zitten er tenminste een paar rijen en stoelen tussen iedereen :)
Als je zonder gezeur nu naar de bios kon, zeker, want ik ken maar weinig mensen die thuis ook maar een beetje fatsoenlijke home theatre hebben om te kunnen genieten van zulke popcorn films.
Dit rijmt totaal niet met de setting van Monter Hunter, waar ouderwetse houten lucht zeilschepen gebruikt worden. Het verhaal in Monster Hunter is goed, dat hoeven ze niet te verzieken met dit soort bullshit.
Nou de eerste 5 seconden al. militie enheden met conventionele wapens...

[x] PASS


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True