Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Monster Hunter-film gaat in september in productie

De Monster Hunter-franchise van Capcom komt naar de bioscoop. Het Duitse filmproductiebedrijf Constantin werkt met een budget van zo'n vijftig miljoen euro aan de film, de productie start in september.

Volgens Variety wordt de film opgenomen in Zuid-Afrika rondom Kaapstad en werkt productiebedrijf Constantin samen met 'een groot bedrijf' uit Japan en een ander bedrijf uit China. Beide bedrijven nemen een aandeel in het project en de onderhandelingen bevinden zich in de laatste fase.

Het filmscript wordt geschreven voor regisseur Paul W.S. Anderson. Hij was ook verantwoordelijk voor het script van de Resident Evil-film, die vorig jaar uitkwam. Ook actrice Milla Jovovich, die in die horrorfilm speelde, zou meewerken aan de Monster Hunter-film.

Martin Moszkowicz, voorzitter van de raad van bestuur van Constantin, ziet Monster Hunter als een 'serie van films'. Het filmproductiebedrijf heeft dus wellicht plannen voor meer films met de Japanse game als thema.

Capcom maakte onlangs bekend dat Monster Hunter World de bestverkochte game ooit is van de Japanse ontwikkelaar. Er zijn sinds de release begin dit jaar zo'n acht miljoen exemplaren van de game geleverd. Monster Hunter World is de eerste game in de serie die direct wereldwijd beschikbaar is. Eerdere games waren met name in Japan populair.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

14-05-2018 • 13:36

22 Linkedin Google+

Reacties (22)

Wijzig sortering
Als de game nu ook eens voor de PC uit gaat komen, kan ik hem ook spelen.
Ik ga geen PS4 aanschaffen enkel voor een paar games...
Vaag dat ze niet gewoon ook een PC release klaar hebben staan, zou niet zo heel moeilijk moeten zijn, zat bedrijven die ports redelijk snel af hadden.

Als deze game uit is, is ie waarschijnlijk alweer veroudered....

[Reactie gewijzigd door Power2All op 14 mei 2018 13:42]

Tsujimoto and Tokuda said the delay on the Windows version release is "to make sure it's optimized and fine-tuned for the PC as much as possible", with all work being done internally within Capcom to avoid treating the game as an outsourced port.[31] They also seek to have Monster Hunter: World support a wide variety of personal computer configurations, and need the additional time to achieve this broad range.[23] Additionally, the Windows platform lacks the built-in matchmaking that is in Xbox Live or PlayStation Network, requiring them to build their own version for this.[32] Tsujimoto announced in January 2018 that they are aiming for a Windows release in the second half of 2018,[33] looking to get the console versions released so that they can spend their full attention towards the Windows port.[32] https://en.wikipedia.org/wiki/Monster_Hunter:_World
the Windows platform lacks the built-in matchmaking
Steam api? 0_0... anyone?
Steam api heeft geen matchmaking api..
Ze hebben wel matchmacking, lobbies, hosting alles... :/ correct me als ik fout zit... hun online api is zo enorm en uitgebouwd is te gek voor woorden. Er zijn zakelijke redenen waarom zoveel games kiezen voor de steam api, een enorm hoeveelheid resposibility word over gedragen naar steam.

Skyrim online mod bijv. moet nu heel zijn spel ombouwen omdat ze alsnog geweigerd zijn en niet meer matchmaking mogen doen via de steamapi en zelf dus maar met een oplossing moeten komen. :( RIP
tja, dan is het omdat ze misschien niet vast willen zitten aan Steam.
Volgens de berichten komt Monster Hunter World in augustus naar pc. Dus verouderd valt wel wat mee.
Werd gelijk al gezegd dat die bij de release zo'n half jaar vertraagd was voor PC.
Komt gewoon uit dus :) even geduld
Op één of andere manier gaat er met een port (die te snel af is) vaak wel mis. Misschien is dat een reden?
Ik zit ook erg op de game te wachten maar ben juist blij dat ze eens een keer wel de tijd nemen voor de PC versie in plaats van een halfgare port de wereld in te slingeren. De tijd zal leren of het ook echt een verbetering is of niet, maar het idee om iets meer tijd te nemen staat me erg aan.

Kijk bijvoorbeeld eens goed naar de games die op alle platformen tegelijk uitkomen. Uitzondering daargelaten waarbij er een framework is gebruikt wat platform-onafhankelijk is, zijn er bijna altijd problemen met één van de versies. Tegenwoordig is dit steeds vaker de PC versie omdat relatief eenvoudig is om een game te optimaliseren en grote issues weg te werken wanneer alle machines (nagenoeg) dezelfde configuratie en hardware zullen hebben.

Het alternatief is om de console-versie uit te stellen tot de PC versie ook klaar is, maar niemand wordt er beter van als een game kant-en-klaar op de plank blijft liggen, dat zijn allemaal inkomsten die je pas later krijgt. Plus, met een beetje geluk zijn er mensen die initieel de console-versie kopen en later toch besluiten om hem ook maar op de PC te halen, toch weer een extra exemplaar verkocht.

Een andere optie is om verschillende teams aan de verschillende versies te laten werken, maar dat brengt weer zijn eigen problemen met zich mee (meer developers nodig en dubbel werk bijvoorbeeld, om eens wat te noemen).

Ik snap dat het vervelend is als je de game al wil spelen en mensen in je omgeving er al over hoort, helaas is het niet anders.
Zijn de games zo populair voor mainstream film publiek dat de film een plot uit de game franchise moet halen?

Volgens mij zou je hier elke andere naam aan kunnen geven en het succes (of gebrek aan) zou het zelfde zijn.
In Japan is de game echt 1 van de grotere franschises. Over daarbuiten hadden ze het inderdaad compleet anders kunnen noemen en het resultaat zou het zelfde zijn.
Als je Anderson zijn plannen hoort dan weet je bij voorbaat al dat dit gaat floppen. Blijkbaar vinden sommige zelfingenomen regisseurs het lastig om zich aan bronmateriaal te houden en vinden ze het nodig om daar een geheel eigen draai aan te geven. Anderson zijn plannen zijn namelijk om het Monster Hunter universum samen te laten komen met onze eigen....

“Then eventually the parallel world ends up coming to our world. So you have the creatures from the Monster Hunter world invading our world,” said Anderson at the time.

Het feit dat hij bekend staat van alle Resident Evil films en dat Mila Jovovic, zijn eigen vrouw, de hoofdrol wederom krijgt toegeschoven helpt ook niet echt.

[Reactie gewijzigd door Enyalios2011 op 14 mei 2018 13:48]

Ik vond op de laatste na de RE films geweldig! Dus geeft mij hoop :D
Klinkt als the Avengers.. daarbij is 50mln erg weinig.
klinkt misschien weinig, maar kan ook zijn dat ze gewoon optimaal werken in tegenstelling tot de dure hollywood manier waar voornamelijk gewoon geld tegen het probleem aan gegooid wordt ipv nadenken of het op een alternatieve/goedkope manier kan.
Laten we eerlijk zijn, het verhaal in de Monster Hunter games is er ook alleen om de actie aan elkaar te plakken.

En dat is ook niet erg, de gameplay is goed genoeg dat het verhaal er niet toe doet.

Maar het idee voor een universe crossover is dan wel weer wat vaag en in mijn ogen compleet onnodig.
Sorry hoor, maar de RE films vind ik zeer vermakend. En de eerste vind ik redelijk de sfeer hebben van de originele game, maargoed die had ook helemaal niet zo'n denderend verhaal (was wel een vette game).
Het filmscript wordt geschreven voor regisseur Paul W.S. Anderson. Hij was ook verantwoordelijk voor het script van de Resident Evil-film, die vorig jaar uitkwam. Ook actrice Milla Jovovich, die in die horrorfilm speelde, zou meewerken aan de Monster Hunter-film.
Ah, dit gaat dus ook gewoon een kutfilm zijn. Was even blij dat het niet in de handen van Uwe Bol was gekomen maar dit is eigenlijk net zo erg.
Zoveel haat op de RE films? Ik vond ze geweldig (de laatste dan weer niet), en Milla kan echt een badass spelen wat zeldzaam is. Sinds Sigourney Weaver in de Alien films niet meer zo'n type gezien.

[Reactie gewijzigd door Mutatie op 14 mei 2018 14:51]

De RE films die ik gezien hebben waren best leuke gedachtenloze actiefilms... Maar geen Resident Evil films. Het feit dat ze focussen op een personage dat niet in de spellen zat maakt dat alleen maar erger. Het is meer een beetje "Generic zombie film featuring some characters you might remember from Resident Evil" dan dat het echt Resident Evil films zijn.

Net zoals de Doom film met Dwayne Johnson en Karl Urban. Prima domme actie/horror film (ik vermaak mer er in ieder geval altijd prima mee), geen goede Doom film.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True