Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Apple maakt verhogen Apple ID-saldo via iDeal mogelijk

Apple heeft iDeal toegevoegd als betaalmogelijkheid voor het verhogen van het saldo van Apple ID-accounts. Nederlandse gebruikers zijn daarmee niet meer aangewezen op een creditcard, PayPal of iTunes-kaarten voor aankopen.

De optie voor iDeal staat onder Betaalinformatie bij de instellingen voor het Apple ID-account. Zoals gebruikelijk voor iDeal wordt de gebruiker na het doorlopen van de stappen naar de iDeal-omgeving van zijn of haar bank geleid, waarna het saldo met het gekozen bedrag is verhoogd. Met dit saldo kunnen gebruikers vervolgens aankopen doen in iTunes en de App Store.

Direct aankopen doen via iDeal is niet mogelijk en telkens bij het verhogen van het saldo moet de gebruiker bankgegevens invoeren. Een lezer van iCulture ontdekte de toevoeging van iDeal donderdag. Google maakte december vorig jaar het betalen van apps, films en boeken via de iDeal in de Google Play Store mogelijk voor alle gebruikers, na die optie maandenlang met een beperkte groep gebruikers getest te hebben.

Afbeelding afkomstig van iCulture

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

28-06-2018 • 18:30

83 Linkedin Google+

Submitter: palmpaul

Reacties (83)

Wijzig sortering
Tot nu toe was het voor mij onmogelijk om over te schakelen naar de NL store op mijn iPad omdat ik weigerde Apple mijn cc gegevens te geven*.

Sinds deze aanpassing kun je bij betaalgegevens kiezen voor iDeal, en een willekeurige bank kiezen. Daarna stelt Apple voor meteen een tegoed te storten. Deze stap kun je cancelen, maar vervolgens kun je wel overschakelen naar de Nederlandse store.

*Ik ben veelvuldig gebruiker van een creditcard, maar vind het complete onzin dat Apple mijn cc gegevens moest hebben om het door mij gewenste land te kiezen, terwijl ik niet van plan ben geld in de Store te bestemd. Het was een principe-dingetje dus.
Raar. Je kunt namelijk de appstore gewoon gebruiken zonder CC. Maar hmm... wellicht dat je hiertoe even iTunes had moeten gebruiken op Windows of Mac. Daar kon je altijd meer betaalmogelijkheden (dus ook geen) selecteren dan binnen iOS.

Overigens is het wel in lijn met de filosofie dat ze een betaalmethode wensen; zonder wrijving moet je op het moment dat je een app wilt kopen dit kunnen doen; ergo prior setup. Dat is de kracht van de appstore en maakt de app economy mogelihk.
En wees eerlijk een developer verdient het om betaald te worden voor zijn werk, anders zou het snel gedaan zijn met het app aanbod. In mijn ervaring zijn er wel een reeks betaalde apps die betere functionaliteit bieden dan de gratis alternatieven.
Om over reclames nog te zwijgen; die wil ik pertinent niet zien in een app.
Echt gratis zie ik echtwr maar zelden; of je even een in-app purchase wilt doen om de eigenlijke functionaliteit te unlockeb of een abo af wilt sluiten. Ik mijdt “gratis” dus als de pest.
Voor wat betreft games is het betaald aanbod in vrijwel alle gevallen beter dan het “free” aanbod.

En geen geld uitgeven aan apps... Wel een apparaat kopen van ¤400 of meer, maar geen ¤0,90 - ¤2,99 over hebben voor de apps die het apparaat in z’n kracht zetten. Nooit begrepen hoe mensen dat aan zichzelf kunnen uitleggen.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 29 juni 2018 11:52]

Bij apps heb je geen garanties of rechten. Je geeft geld en je hoopt maar dat de app uberhaupt start. Zo niet, dan maar hopen op coulance van de app-store of winkel...

In heel europa zitten we vol consumenten rechten, maar zodra het software betreft heb je opeens 0 rechten of garantie. Raar hoor... maar dat maakt me wel huiverig voor betaalde software.

Waar ga je heen als je Apple ID geblokkeerd wordt? Dan ben je al je apps kwijt. Al het geld dat erin zit... poef weg. En enige wat je kan doen is smeken bij Apple, je hebt 0 rechten.

Zelfde voor PSN steam origin etc

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 29 juni 2018 18:51]

Apple ID wordt niet geblokkeerd en als een app je niet aanstaat vraag je je geld terug bij Apple - report a problem. Ik lees geen argument.
Apple ID wordt niet geblokkeerd
Yeah, right 8)7

Net zoals dat een heel land nooit geblokkeerd zal worden van Origin en je geen enkele game meer kan spelen, of dat je nooit geband zal worden van playstation network en niet meer bij je games kan. Oh wacht, beide dingen zijn al gebeurd, en PSN blok heb ik zelf meegemaakt.

Heel leuk hoor, PS4 opstarten en dan kruisje door al je aankopen zien.

Daarbij, Ik ben geband van pokemon go, waardoor ik enkele 10tal euros kwijt ben aan in-game currency. Geen rede van opgave, geen refund.

Never again doe ik een digitale aankoop met een vorm van DRM erop. Ik wil fysieke media die niet van me afgenomen kan worden (dus niet verbonden met serial of apparaat-id) of een digitale kopie zonder DRM.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 30 juni 2018 08:42]

Je noemt hier allemaal gaming platforms waarbij bij PS en Pokemon het risico inderdaad bestaat dat je geband wordt door een overenthousiast anti-cheat alghoritme. Apple ID is veel breder getrokken en wordt niet rechtsteeks aan games gekoppeld. Daarnaast sowieso wereldwijd beschikbaar.

Qua digital commerce en payments is Apple toch echt een paar klasjes verder dan Sony of Niantic.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 30 juni 2018 09:20]

Maar het feit blijft dat je 0 rechten hebt :)
Hypothetisch gezien heb je een punt hoor, maar er is mijn inziens geen enkele reden voor Apple om een Apple ID te blokkeren. Ik zie dus geen risico.
Oke, als we toch over Apple praten: Wat als je een app gekocht hebt, en daarna besluit Apple dat de app niet meer voldoet aan hun guidelines? Je kan de app dan niet opnieuw downloaden...

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 30 juni 2018 13:04]

Geen idee. Nooit meegemaakt, maar vaak genoeg heb ik mn geld teruggevraagd en gekregen via reportaproblem.apple.com.
Ook telefonisch heb ik wel eens een aankoop ongedaan gemaakt.
En geen geld uitgeven aan apps... Wel een apparaat kopen van ¤400 of meer, maar geen ¤0,90 - ¤2,99 over hebben voor de apps die het apparaat in z’n kracht zetten. Nooit begrepen hoe mensen dat aan zichzelf kunnen uitleggen.
Is niet heel moeilijk uit te leggen: ik gebruik het ding als webbrowser en als afstandsbediening.
Alle rest is voor mij bijzaak.
Ok. Had ook gekund met een Android tablet van ¤ 80,- ;)
Mooi, maar wat ik vreemd vind in Nederland is dat betalingspassen niet automatisch een debitcard zijn? In noorwegen is elke bankpas een debitcard (meestal Visa), en dus te gebruiken bij credit card forms bij online betalingen. Bij betalingsterminals werkt het zoals men in Nederland pint, met 4-cijferige code, maar met als voordeel dat dat op veel meer plekken in het buitenland werkt dan met Nederlandse passen (want: visa/credit card infrastructuur ipv maestro).

Waarom heeft Nederland eigenlijk dat "pinnen" en "ideal"? Is toch helemaal niet zo handig?

[Reactie gewijzigd door Menesis op 28 juni 2018 18:55]

Ik vraag me dat al jaren af! In de VS idem dito. Ze vragen t niet eens, je krijgt gewoon een VISA debit en klaar. Geen gelazer met MEASTRO/VPAY, gewoon een volwaardige kaart. Uiteraard zonder aankoopverzekering, maar dat heb je op je pinpas ook niet.

Banken als N26 en Bunq bieden je wel een mastercard en maestro aan. Alleen is Bunq nogal duur en naar mijn mening ondermaats. De andere banken bieden het gewoon niet. Vervelend want dat is de enige reden dat ik überhaupt een credit card heb.

Kan niet wachten tot we er hier ook op overgaan, maar gezien ze liever iDeal gebruik stimuleren ben ik bang dat we het hier nooit als de standaard krijgen en dus moeten uitwijken naar banken als N26.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 28 juni 2018 19:42]

Ik denk dat de kosten van MasterCard en VISA een stuk hoger zijn dan die van Maestro (grappig genoeg wel eigendom van MasterCard :+).
Net als vpay van visa is. En tegenwoordig door ING steeds meer gebruikt.
Vanwege de kosten, het beheer wat direct door banken is geregeld, met gebruik van eigen portals (veiligheid en toegankelijkheid kunnen ook een USP worden). Daarnaast is het een stuk veiliger. In Nederland is het betaalklimaat ook veel minder onderhevig aan de grillen van bijvoorbeeld Google en Apple, terwijl dat in de VS juist floreert omdat het een veiliger alternatief is. Die platformen kunnen hier nooit van de grond komen omdat alles binnen de afspraken tussen banken werkt.

Overigens kan je via de Rabobank ook gewoon een Mastercard aanvragen. Kost wel extra, want die dingen zijn duur.
Mwah. Veiliger voornamelijk voor ondernemers, maar vanuit het perspectief van de consument is de veiligheid niet perse hoger en soms zelfs een stukje lager. Sure, in de basis is het veiliger in de zin van extra benodigde codes of apps om een transactie te maken - maar als je bij iDeal bent opgelicht ben je de lul, als je wordt opgelicht met een credit card betaling dan laat je die gewoon doodleuk terugboeken en klaar. Vanuit dat perspectief is het maar de vraag wat nou écht veiliger is. Credit/debit cards hebben ook beveiligingen zoals SecureCode. Ik heb veel liever een mastercard/visa dan iDeal. :) Mede ook omdat CC gewoon veel makkelijker is en tenminste internationaal werkt, hetgeen je van iDeal niet kan zeggen. :P Apple Pay e.d. is ook een gemis dat we dat nog altijd niet hebben hier. Eigenlijk vind ik de meeste oplossingen een stuk beter werken dan iDeal, en qua veiligheid lever je niet bijzonder veel in: ze hebben allebei zo hun nadelen.

Je kan bij elke bank een MasterCard aanvragen, maar bij geen enkele van de grote banken in de vorm van een debit card? Ik zie de Rabobank die optie ook niet bieden?

En in de VS en zoals genoemd Noorwegen kan het ook. In Duitsland kan het ook, nogmaals: zie de banken die ik noemde. Krijg je gewoon gratis een mastercard/visa debit card bij, totaal geen probleem. Zelfs x geldopnames gratis per maand. (Dat is werkelijk het enige voordeel van maestro: oneindig cash geld opnemen bij geldautomaten zonder extra te hoeven dokken.)
Maar hier zou het te duur zijn...? :P Nee ik denk dat ze het hier gewoon niet willen omdat dan minder mensen een kaart met krediet afsluiten; waar ze goud aan verdienen. ;)

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 29 juni 2018 12:58]

Die beveiliging is niet zozeer een gevolg van iDeal, maar vanwege de bank. iDeal is eigenlijk een versimpelde overschrijving, via een creditcard koop je er in de regel in verzekering bij inbegrepen. Het zou inderdaad wel netjes zijn als Nederlandse banken dat aanboden.

Verder houdt volgens mij de beveiliging van een creditcard op bij de code die open en bloot op de pas staat, met mogelijk wat extra beveiligingen die niet iedereen gebruikt. Je bent dus volledig aangewezen op de aanbieder, in tegenstelling tot iDeal.
Nee bij credit cards zijn extra beveiligingsmaatregelen aanwezig die verplicht zijn. Bij MasterCard bijvoorbeeld is dat SecureCode, dat werkt op zowel de debit als credit variant. Die voert allerlei detecties uit en als je bijvoorbeeld op een nieuwe apparaat of andere locatie je creditcardgegevens inramt, dan gebeurt het niet zelden dat ie toch vraagt om even 2FA te gebruiken om te bevestigen wie je bent. Daarna wordt dat device trusted, tenzij je natuurlijk een klacht indient dat het unauthorised was (eg: na phising) en dan krijg je gewoon netjes je geld teruggestort.
N26 is fijn, maar bij de buurt-appie kan ik niet pinnen.
Als je hun Maestro kaart hebt wel
Is dat een keuze? Ga ik even uitzoeken want dat is wel praktischer hier in NL.

...
nieuw zeker, zie hem gelijk in de app. Bedankt :)

[Reactie gewijzigd door mr.paaJ op 29 juni 2018 10:37]

Ik ben blij dat Europa eindelijk afstapt van al het betalingsverkeer via een Amerikaanse partij te laten gaan. Nooit begrepen waarom er geen Europese creditcards bestaan maar het schijnt iets met Bretton Woods te maken te hebben.

Besides een derde partij is toch helemaal niet nodig? Geld van mijn rekening naar de bank van Apple. Klaar.
Even hier op inhakend is iDeal veel minder fraude gevoelig dan credit of debit card. Ik snap het betaalgemak. Maar iDeal werkt altijd via je eigen bank dat maakt het veiliger dan de code invullen bij een 3e en maar hopen dat die daar eerlijk en veilig mee om gaat.
En mochten ze toch misbruik maken, kan je altijd chargebacks laten uitvoeren met de juiste reason code. Heb je zo je geld terug :). Creditcards hebben genoeg voordelen, waaronder de aankoop- en reisverzekering maar ik heb het gevoel dat de doorsnee hollander dit niet helemaal door heeft.
En voor die voordelen betaal je dan ook goed voor. Creditcards vragen altijd een percentage over het bedrag (de verzekering is dus niet gratis) en als je teveel hebt gebruikt, is de rente aanzienlijk (10-15%). Ook als je alleen bij betrouwbare winkels koopt, betaal je de verzekering.

Nu bedrijven als het Nederlandse Adyen steeds meer klanten krijgt (elke betaalmethode mogelijk op elke website wereldwijd), is de keuze straks meer aan de consument dan aan de webshop. Een fijne ontwikkeling.
Het is minder fraudegevoelig in de zin van het is moeilijker om er een ongeautoriseerde transactie mee te maken. (Niet dat dat bij een credit card perse makkelijk is hoor. Laatst per ongeluk m'n proxy aan laten staan, SecureCode ging meteen helemaal over de zeik en m'n kaart werd on hold gezet tot ik SecureCode kon doorstaan. (En daar is 2FA voor nodig, of in 't ergste geval een belletje naar de 24/7 hotline.))

Maar aan de andere kant is het juist fraudegevoeliger, omdat een iDeal betaling nooit terug te draaien is en je gaat ermee akkoord dat je dat niet van de bank kan vragen noch hen ergens aansprakelijk voor te stellen. Bij een credit/debit card ben je daar juist wél tegen beschermd en kan je ook transacties terugboeken. Dat is juist weer iets vervelender voor de ondernemers natuurlijk omdat die dan iets sneller genaaid kunnen worden, maar voor de consument is dat oneindig veel beter.

iDeal mist enige vorm van arbitrage en verzekering, en daar zijn cards gewoon veel beter in.
Wat dat betreft ontlopen ze elkaar helemaal niet veel qua veiligheid, ze hebben louter allebei hun voor- en nadelen op verschillende punten. :)
Bij creditcards/debitcards de ondernemers.
Bij iDeal en pin lopen de banken het risico van een ongeautoriseerde betaling. Daarom is het bij iDeal ook moeilijker om een ongeautoriseerde betaling te doen. Deze verantwoordelijkheid is van oudsher ontstaan omdat de banken zelf voor gekozen hebben om niet meer de fysieke handtekening te controleren, maar over te gaan op een vier-cijferige pincode. Overigens proberen de banken wel de schuld bij de klant te leggen. (Door te vragen of ze de pincode misschien in de portemonnee zat).
Kaarten hier zijn ook gewoon debit kaarten. Je hebt debit en credit. Bij het ene betaal je met het saldo op de gekoppelde rekening, bij de andere koop je op krediet.

Wat je hier minder ziet zijn debit kaarten van Visa en Mastercard hoewel ze wel bestaan onder de (idiote) benaming van prepaid credit kaart. Dat jij in Noorwegen zo kunt betalen is omdat je debit kaart van bijv. Visa komt en zo gebruik kan maken van dezelfde betaalinfrastructuur. Maar wel met beperkingen.
Wij hebben in Nederland een laag over betaalkaarten (je rekeningnr) gelegd. Daaronder zitten Maestro en Visa met 16 cijferig pasnummer. Door die vertaling is het (nog?) niet mogelijk om de pas als volwaardige debitcard te gebruiken.
De term die je zoekt is echt niet debit hoor. Debit is de manier waarop de betaling gefinancierd wordt. Het betekend zoveel als dat de betaling enkel kan doorgaan als er voldoende tegoed op de rekening staat. Op mijn belgische bancontact kaart staat dan ook gewoon Debit ondanks dat deze kaart niet gebruikt kan worden in het VISA of Mastercard systeem.

Met een debit kaart heb je altijd een achterliggend rekeningnummer nodig, en zelfs een credit card zal een gekoppelde rekening hebben vanwaar deze wordt aangezuiverd. Ik kan gewoon geld naar het rekeningnummer achter mijn VISA kaart doorsturen om die kaart aan te zuiveren.

De enige reden dat Menisis zijn debit kaart werkt met de meeste creditkaartinfrastructuur is omdat de kaart is uitgegeven door 1 van de betrokken maatschapijen, door hen ondersteund wordt en dus ook gebruikt kan worden (tenzij op plaatsen waar men een reservering op de kaart wenst te plaatsen).
Omdat je dan geen creditcard koopt voor een euro meer bij je bank.
Mooi, maar wat ik vreemd vind in Nederland is dat betalingspassen niet automatisch een debitcard zijn? In noorwegen is elke bankpas een debitcard (meestal Visa), en dus te gebruiken bij credit card forms bij online betalingen.
Haal je debit en credit niet door elkaar?
In Nederland zijn alle bankpassen standaard debit kaarten, meestal van Meastro.
Debit: Je moet eerst geld op je rekening hebben voordat je het uitgeeft.
Credit: De bank betaald voor je, daarna betaal je de bank terug.
Waarom heeft Nederland eigenlijk dat "pinnen" en "ideal"? Is toch helemaal niet zo handig?
Omdat wij graag eerst geld op onze rekening hebben staan voordat we het uitgeven.
Met pinnen kan je een vast bedrag pinnen en dat uitgeven aan bijvoorbeeld de boodschappen.
Zo deden mijn ouders vroeger boodschappen.

Voordeel is dat je veel bewuster met geld bezig bent en nooit over het bedrag dat je gereserveerd hebt voor iets heen gaat. De huidige jongeren doen dit ook bijna niet meer. Alleen vaak nog met stappen zodat je niet blut bent na het weekend.

Daarom hebben Nederlanders van >40 over het algemeen minder schulden dan in andere landen.
Wij hebben alleen weer een hyptheek schuld, omdat wij als Nederlanders het voordeel van een eigen huis inzien om geld voor te lenen.
"In Nederland zijn alle bankpassen standaard debit kaarten, meestal van Meastro."
Ja dat is gelijk het probleem; die maestro kaarten kun je niet als debitcard gebruiken bij online betalingen oid.
Ja dat is gelijk het probleem; die maestro kaarten kun je niet als debitcard gebruiken bij online betalingen oid.
Ik weet niet of dat een probleem is. Het zorgt er wel voor dat je kinderen of andere onbevoegden de kaart niet makkelijk kunnen gebruiken voor online transacties. Een twee staps verificatie via Ideal is in mijn ogen altijd te verkiezen boven eenvoudig te misbruiken credit cards of alternatieven.

Je hebt tegenwoordig overal twee staps verificatie, zoals bij je email.
Maar bij iets zoals rekeningen / credit cards niet standaard? Beetje raar vind je niet?
Ik weet niet hoe het in andere landen zit, maar in Noorwegen heb je BankID:
- Ten eerste is dat een mooi 2 traps auth systeem, waar je 1 account voor hoeft te hebben en wat werkt bij al je banken, en alle overheidsdiensten (enn soort digid dus). Werkt ofwel met zo'n code generator, of een app op de simkaart van je telefoon.
- Als ik met mijn debit card online betaal moet ik meestal ook met bankid signeren, het kan dus wel. Volgens mij hebben andere creditcards ook al lang extra vormen van authenticatie ("3D secure" oid?), al weet ik niet precies hoe dat zit.

[Reactie gewijzigd door Menesis op 30 juni 2018 09:24]

Ik weet niet hoe het in andere landen zit, maar in Noorwegen heb je BankID:
- Ten eerste is dat een mooi 2 traps auth systeem, waar je 1 account voor hoeft te hebben en wat werkt bij al je banken, en alle overheidsdiensten (enn soort digid dus). Werkt ofwel met zo'n code generator, of een app op de simkaart van je telefoon.
- Als ik met mijn debit card online betaal moet ik meestal ook met bankid signeren, het kan dus wel.
Klinkt als een goed systeem.
Klinkt ook redelijk hetzelfde als Ideal.
Volgens mij hebben andere creditcards ook al lang extra vormen van authenticatie ("3D secure" oid?), al weet ik niet precies hoe dat zit.
Met mijn visa kan ik op veel sites nog steeds met alleen de kaart en security code (achterkant kaart) betalen. Sommige sites gebruiken de 2 staps verificatie, maar dat is lang niet overal.
Dit is goed nieuws maar kan ik nu ook mijn saldo verhogen per ideal en daarna met het opgehoogde saldo een app of game cadeau doen? Daar deden ze in het verleden knap moeilijk over.
Nee cadeau's kunnen nog steeds niet van tegoed op het account worden betaald. Alleen met creditcard, PayPal of KPN mobiele betaling.
Edit: over het woordje cadeau gelezen, excuus.

[Reactie gewijzigd door chriistiix op 29 juni 2018 00:35]

“Nederlandse gebruikers zijn daarmee niet meer aangewezen op een creditcard, PayPal of iTunes-kaarten voor aankopen.”

Behalve als je gezinsdeling aan hebt staan zo te zien. Dan moet je alsnog een credit card hebben om te activeren en die moet in je account blijven staan zolang delen actief is. Ik kan de kaart dan ook niet verwijderen :P Afijn, geeft niet - maar is toch zonde voor de mensen die daardoor geen delen kunnen activeren.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 28 juni 2018 18:36]

vzviw staat hier gezinsdelen op paypal en de telefoonrekening ingesteld
( account van de wederhelft, die heeft langer een IOSapparaat )
Er heeft ooit wel een CC aangehangen, maar dat was een prepaid van 3V
Dat kan enkel met KPN helaas, daar kwam ik vorige week achter. Zonder CC of KPN mobiel dus geen family account.

Heel irritant, want ik gebruik die store sharing helemaal niet, ik wil de family account voor device beheer.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 28 juni 2018 22:52]

Voor device beheer heb je helemaal geen family sharing nodig toch? Dat kan gewoon via Apple configurator.
Dat is een corporate tool die niet bedoeld is voor de typische familie setup.

Je mist oa gecentraliseerde app goedkeuring, management van Macs (alleen iOS devices), geen Find My Phone voor de hele famile, etc.

In iOS 12 krijgen we nu ook veel meer beheer mogelijkheden qua screentime etc via Family Sharing.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 28 juni 2018 23:54]

Dan is het ook geen device beheer. Valt met family sharing niets te beheren namelijk. Enige voordeel wat je hebt is shared FMI, maar dat kan ook door in te loggen ergens op een pc.
management van Macs (alleen iOS devices),
Zit gewoon bij Configurator in hoor ;). ook appleTV enzo.

nee voor de dingen die jij noemt is family sharing ook helemaal niet nodig. De parental controls zijn dan bijvoorbeeld al goed genoeg.
Eh, Parental Controls gaan via Family Sharing.
Dat heb ik ook heel lang gehad. Tot ik hem een keertje vergat op te waarderen, toen werd de kaart er meteen uitgelazerd en kon ook nooit meer toegevoegd worden. :+
Volgens mij waardeerde ik soms mijn tegoed op met een kaart, ondanks dat gezinsdeling aanstaat, en mijn persoonlijke aankopen werden toen eerst van dat krediet afgehaald. Is dit veranderd of werkt het met iDeal dan toch anders?
Nee, dat kan nog wel! :) Individuele accounts kunnen hun tegoed gewoon ophogen, alleen het hoofd van het gezin moet verplicht een credit card toevoegen en kan geen iDeal gebruiken. (Althans, ik krijg de optie niet - opwaarderen gaat ook via CC :P Wat nogal nutteloos is.)
Dat is het dus waarom ik het niet zie, helaas.
Waarschijnlijk om te bewijzen dat je meerderjarig bent. Dat zou Apple natuurlijk kunnen afvangen met iDin, of later eID.
Zou mooi zijn als ze hier incasso bij toevoegen, zodat je via iDeal een mandaat instelt. Scheelt weer opwaarderen, alles voor de luie eindgebruiker :)
Lijkt mij juist beter van niet: voordat je het weet heb je ouders, waarvan hun kind perongeluk even iets in de App store kocht. Nu is dat tenminste niet mogelijk, als je geen creditcard toevoegt.
Daar heb je gelijk in, heb mijn reactie aangepast. Lijkt mij verstandig dat ze de klant de keuze laten maken. iDeal opwaarderen, of iDeal incasso.
Appleheeft een mooi gezinssysteem waar je aankopen van je kinderen moet goedkeuren als ouder. Hiermee kan je overigens ook je abonnementen delen met heel het gezin
ja maar dan moet je helaas wel een creditcard koppelen. Dat werkt helaas niet met andere opties zoals iDeal.
Overigens top dat ze (eindelijk) iDeal toe hebben gevoegd.
Ik zou kinderen op hun eigen device in laten loggen. Met Family Sharing krijgen ze dan ook geen materiaal te zien, wat niet voor ze bedoeld is.
Incasso zijn ze juist mee gestopt. Heb dat jaren gehad, kocht een app en paar dagen later was het van de rekening af. Ideaal, helaas is dat niet meer :/
Dit kan, mits je een KPN abbo hebt. Mijn aankopen worden via de telefoonrekening afgeschreven. Werkt top.
Leuk hoor, iDeal. Het werd eens tijd.

Maar iTunes-kaarten zijn heel vaak in de aanbieding. Het is dat ik niet zo veel meer koop, maar in de tijd dat ik veel uitgaf kocht ik in principe alles met minstens 15% korting omdat er ergens iTunes gift cards in de aanbieding waren. Soms tot wel 50% korting.
Soms tot wel 50% korting.
Witwassen van creditcardfraude. Tenzij een reputabele verkoper natuurlijk, dan is het mooi meegenomen.
Zie niet helemaal hoe de Kruidvat weg zou komen met witwassen van creditcardfraude. Dit ging nagenoeg altijd om akties van reguliere winkels, niet van individuen.

Op dit moment bij bvb. Trekpleister en Albert Heijn met 15% extra tegoed. (https://lekkerweglekkerth...tore-itunes-card-25/9115/)

En zoals gezegd, er zijn/waren vaker veel aantrekkelijkere deals dan dit.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 29 juni 2018 07:15]

Dat maakt iTunes kaartjes kopen nu helemaal overbodig. Buiten de acties die soms lopen met iTunes opwaardeerkaarten is dit iDeaal
:)
I see what you did there.. ;)

Maar idd, dit geeft nog meer keuzemogelijkheid als het gaat om ‘luie’ (ideale ;) ) transacties of het gebruik van de ouderwetse prepaid kaartjes bij de winkel.

Sommige mensen kopen nou eenmaal ook nog steeds liever een opwaardeerbon voor hun mobiele telefoon in de winkel dan online met bankkastje.

Iedereen tevreden nu 👌🏻
iDEAL staat nog niet als optie bij mij in de Apple store, helaas.
Uit en inloggen met je Apple id doet de truuk :)

[Reactie gewijzigd door Mr Brightside op 28 juni 2018 22:22]

Duurt 10 jaar.. maar dan heb je ook wat. Dit is wel een hele fijne uitkomst, nu Apple Pay graag.
Zou dit de weg vrijmaken voor algehele Apple Pay ondersteuning (zonder Bunq trucje)? Heeft er in theorie niks mee te maken, maar ze geven NL in ieder geval aandacht i.c.m. ons betaalsysteem.

Werkt in ieder geval perfect, heb eigenlijk alleen mijn telefoon (en evt watch) nodig. Jammer dat m'n rijbewijs/id nog analoog is...


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3