Renders tonen vermoedelijk ontwerp van Google Pixel 3 en Pixel 3 XL

Er zijn renders online verschenen die wellicht het ontwerp van de Pixel 3 en Pixel 3 XL laten zien. Het grote toestel heeft een forse inkeping in het scherm en het kleine model heeft volgens de renders een scherm met afgeronde hoeken.

De Pixel 3 XL heeft een notch die smaller is dan die van bijvoorbeeld de iPhone X, maar hij lijkt wel dieper te zijn. Het grote model zou een 6,2"-scherm hebben met een 19:9-verhouding. De kleine variant van de Pixel 3 heeft geen inkeping en zou een 18:9-scherm hebben van 5,4". Opvallend is dat de renders afgeronde hoeken laten zien, maar het toestel heeft niet de kleine randen aan de bovenkant van andere toestellen met zulke schermen; dat is dankzij de techniek die afgeronde hoeken mogelijk maakt niet langer nodig. Of de Pixel 3 echt afgeronde hoeken krijgt, of dat het een interpretatie van de maker van de renders is, zal moeten blijken.

De Pixel 3-renders zijn online gezet door MySmartPrice in samenwerking met OnLeaks en zijn gebaseerd op cadbestanden. OnLeaks heeft zich gespecialiseerd in het tonen van ontwerpen van nog niet uitgebrachte smartphones met cadbestanden uit fabrieken.

Begin deze maand kwamen er al foto's naar buiten die vermoedelijk de Pixel 3 XL tonen. De renders komen overeen met het toestel op die beelden. Ook verschenen er al screenprotectors voor de nieuwe Pixel-toestellen, die eveneens aantoonden dat de smartphones waarschijnlijk twee camera's aan de voorkant hebben. Het is ook mogelijk dat het niet om twee frontcamera's gaat, maar dat het een combinatie is van een camera en een andere sensor.

Beide toestellen hebben volgens het ontwerp stereospeakers aan de voorkant, net als hun voorgangers. Google lijkt vast te houden aan één camera aan de achterkant, ook het XL-model krijgt geen extra camera.

Volgens de maker van de renders is de Pixel 3 145,6mm lang en 68,2mm breed. Het XL-model is 158mm lang en 76,6mm breed. Ze zijn 8,6mm dik op het dikste punt, omdat de camera iets uitsteekt. De behuizing is verder 7,9mm dik. Beide toestellen hebben een vingerafdrukscanner aan de achterkant. Het ontwerp van de achterkant lijkt gelijk te zijn aan de Pixel 2-toestellen, met een deel van glas en de rest van metaal.

Vermoedelijk krijgen de Pixel 3 en Pixel 3 XL een Snapdragon 845-soc. Hoeveel ram en opslag er in de smartphones zit, is nog niet duidelijk. Google introduceerde de Pixel 2-modellen begin oktober vorig jaar. De presentatie van de nieuwe modellen zal vermoedelijk dit najaar plaatsvinden.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

27-06-2018 • 16:25

72 Linkedin

Reacties (72)

72
71
48
0
0
15
Wijzig sortering
Vind het eerlijk gezegd niet zo'n mooi toestel, al helemaal vergeleken met de looks van de meeste 2018 smartphones.
Ik vind dit eigenlijk bij zowat alle Google telefoons. De software werkt zoals bij geen andere Android, de specs zijn altijd top notch, maar wat betreft design heeft Google echt nog wel wat werk te doen. In mijn ogen zou het ontwerp van een Galaxy telefoon in combinatie van de specs van een Pixel toch echt de perfecte telefoon zijn. Waarschijnlijk hangt daar dan ook een hoog prijskaartje aan, helaas.
Er hangt ook zonder het design een hoog prijskaartje aan helaas ;)
En als toetje betaal je ook nog 'ns met je privacy aan Google.
Waarom denken mensen dat alleen Google dat doet?
Apple beweert dat ze het niet doen maar intussen weet ook niemand zeker dat het zo is. Zolang er niet onomstoten is vastgesteld dat Apple niets met je data doet moet je ervanuit gaan dat ze precies zijn als alle andere bedrijven. Het publiceren op een website is niet empirisch bewijs.
En als apple het niet doet dan doet facebook, instagram, twitter, whatsapp of welke andere app die je draait het wel.
Alleen bij Google wordt het altijd als een negative gebracht terwijl iedereen dat spelletje speelt.
"Waarom denken mensen dat alleen Google dat doet?"

Omdat Google, samen met Facebook, de slechtste reputatie heeft op dit gebied. Maar liefst 80% van de omzet komt uit ads gedreven door informatie die links en rechts van je verzameld is. Verder is er een lange geschiedenis van kleine en grote overtredingen of twijfelachtige gevallen waardoor Google deze reputatie heeft verdiend.

"Apple beweert dat ze het niet doen maar intussen weet ook niemand zeker dat het zo is"

Nee, maar dat is de bewijslast omdraaien. Op deze manier heb je altijd gelijk. Kijk je wat pragmatischer dan is overduidelijk dat Apple veel minder data verzameld en ze hebben zich volledig teruggetrokken uit de ad markt. De data die ze verzamelen staan dus in het teken van produktverbetering of het bieden van een geintegreerde omgeving. Apple verzameld zelfs zo weinig persoonlijke data dat analisten het een groot probleem vinden, het is immers een concurrentie nadeel in een bepaald opzicht.

Dus nee, het is absoluut niet fair om Google en Apple op dit gebied op gelijke hoogte te zetten, het is eerder een verschil van dag en nacht.

"En als apple het niet doet dan doet facebook, instagram, twitter, whatsapp of welke andere app die je draait het wel."

Niet per se onwaar, maar dit is fatalistisch denken. Privacy is belangrijk genoeg om voor te vechten. Als 10 andere apps het doen, praat nog niets goed.
Apple was de enige van de grote partijen die de NSA toegang gaf tot het bedrijf en systemen. Zie info van Sowden en wikileaks. Pas toen dat uitlekte werd Apple opeens een voorvechter van onze privacy. Hoe hypocriet.
Ik ga er vanuit dat ieder bedrijf hypocriet is, meestal blijkt dat ook zo te zijn. Dus daarover geen discussie.
Bedrijven hebben niet het beste met je voor, en als ze iets "goeds" lijken te doen, moet je er vanuit gaan dat daar puur een financiele reden voor is.

Dat gezegd hebbende, als je slechts naar de uitkomst kijkt van de vergelijking, of deze nu om goede of slechte motieven tot stand is gekomen, dan lijkt me duidelijk dat voor Google de privacy tarten de core business van het bedrijf is, en dat Apple een fundamenteel ander bedrijf is.

Dus deze waarheid blijft overeind: je bent 1000% beter af bij Apple dan bij Google als het op privacy aankomt.
Hoe definieer je privacy? Ik vind dat Google aardig transparant maakt wat ze met je data doen en je goede tools bieden om dat vrij nauwkeuring naar je eigen wensen in te richten: https://privacy.google.com/
Jouw data is het verdienmodel van Google, ja eens, maar is daarmee ook gelijk je hele privacy overboord?

En als toetje betaal je ook nog 'ns met je privacy aan Google. vind ik dan ook wel zo'n dooddoener. Appel lijkt hierin telkens weer heilig te worden verklaard, terwijl het akkefietje met de NSA dan maar voor het gemak even wordt vergeten.
Het lijkt me niet onlogisch dat Google meer geïnteresseerd is in je data dan Apple. Google heeft tenslotte een zeer groot advertising netwerk (Google Adsense).

Bij Apple ligt de focus niet op advertising, maar op de hardware en services. Apple is gevoelsmatig erg actief op het vlak van privacy bescherming. Om een paar dingen te noemen: differential privacy, wifi tracking tegengaan m.b.v. MAC address randomizing en met het komende iOS 12 het blokkeren van de data-poort als het device bepaalde tijd gelocked is.

Desondanks gebruik ik Google Apps / Gmail en weegt het gemak hier voor mij ruimschoots tegenop.

Wat ik bijvoorbeeld belachelijk van Apple vind is die rare zuinigheid als het aankomt op iCloud storage. Of je nou 1 of 5 devices hebt, je krijgt maar 5GB.
Maar Apple wil de kant op van Google wat betreft advertising. Dat bleek onlangs uit informatie voor beleggers.
Pertinent onzin. Apple gaat geen advertising netwerk opzetten, zeker niet op basis van gebruikersdata. Dat staat haaks op elke vezel in het bedrijf. Een hun kernproposities is dat ze digitale privacy enorm belangrijk vinden en niet geïnteresseerd zijn in je data.
De advertentie inspanningen die Apple in het verleden heeft ontplooit zijn juist een stille dood gestorven; herinner je iAds;)
Wat ik me wel kan voorstellen is dat ze scherpere richtlijnen opstellen, waardoor advertenties minder hinderlijk worden en zodoende zich mengen in de advertising business.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 28 juni 2018 08:02]

En dat gaan ze dus wel doen. Lees de info aub na die 2 weken geleden is afgegeven door Apple zelf.
Wat zij van plan zijn is iets heel anders dan “dezelfde kant op als Google”, zoals je hierboven noemt. Het gaat om het promoten van Apps in andere Apps. Dus geen algemeen advertentie netwerk, niet op basis van profiling en niet buiten apps om.
nee het gaat niet om promoten van apps in apps, het gaat om verkopen van persoonlijke data voor op de persoon gerichte advertenties in apps.
Het gaat om het promoten van apps in apps op basis van search queries in andere apps.
Dus geen persoonlijke data, maar een add geserveerd bij een zoekopdracht die je op dat moment hebt ingevoerd; niet op basis van een vooraf opgesteld profiel.

https://www.businessinsid.../?international=true&r=US

Graag een bron als je weer een weerwoord hebt.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 29 juni 2018 11:07]

Klopt, het gaat om promotie van apps in apps. Echter, nerchandising kan ook in de vorm van apps worden aangeboden. Het is een illusie om te denken dat hierbij apps als whatsapp en instagram worden gepromoot. We zullen er een hele nieuwe scala aan apps bijkrijgen.
Kijk naar het business model/waar het bedrijf geld mee verdient. Dan weet je wel waar de belangen van een bedrijf liggen. Véél overtuigender dan “het ontbreken van empirisch bewijs” en andere anecdotes...
Waarom denken mensen dat alleen Google dat doet?
Dat denken mensen niet, dat is wat jij insinueert.

Jerie in 'nieuws: Renders tonen vermoedelijk ontwerp van Google Pixel 3 en Pi...

Heb ik het over slimme speakers. Denk je nou werkelijk dat slimme speakers alleen op Google slaat?
Apple beweert dat ze het niet doen maar intussen weet ook niemand zeker dat het zo is.
Bedrijven moeten inmiddels aangeven wat ze precies verzamelen om welke reden (GDPR). Dus als Apple "het wel doet, maar dat niet verteld" zoals jouw conspiracy theorie dan overtreden ze nu de GDPR. Ik zou er van uit gaan dat Apple zich aan GDPR houdt. Apple's incentive is immers dure toestellen verkopen. Daar verdienen ze al genoeg aan.
Alleen bij Google wordt het altijd als een negative gebracht terwijl iedereen dat spelletje speelt.
Bullshit, ik klaag er bij de andere van "de big 5" (zoals Facebook) net zo hard over.

EDIT: Moet zeggen dat de reactie van anderen op jouw post ook zeer goed zijn. Het is inderdaad Google's bedrijfsmodel; dat van Apple niet. Dat wilde ik ook hierboven stellen.

[Reactie gewijzigd door Jerie op 27 juni 2018 22:01]

Waarom zou dat bij een Pixel/Nexus anders zijn dan bij andere Android telefoons?
Dat is bij een Pixel/Nexus niet anders dan het gros v/d andere Android telefoons, maar dat is wel anders bij bijvoorbeeld Google Chrome of de slimme speakers die relatief goedkoop zijn (je betaald dan ook met je privacy/data) of iOS devices (waar je premium prijs betaald, maar meer privacy hebt / minder met je privacy betaald). Bovendien kun je altijd nog iets anders erop doen zoals LOS + microG.

EDIT: Het punt dat ik maakte, is dat Google 2x aan jou verdient. 1x aan je data, 1x aan de hardware.

[Reactie gewijzigd door Jerie op 27 juni 2018 16:45]

Of je zet gewoon alle data vergaren uit in je Google account. Of je neemt een Google for business account waar ze geen data vergaren voor reclamedoeleinden. Want al 'verdienen' ze 2x aan je, je krijgt er ook 2 dingen voor terug: hardware en de Google diensten, die zijn namelijk erg goed.
Je kunt ook gewoon Chromium installeren, privacy probleem opgelost.

Gezeur altjjd over privacy, je hebt gewoon de keuze maak die dan. Als het verdienmodel van Google je niet zint koop een Apple of iets anders.

En vergeet trouwens niet dat je ook veel terugkrijgt voor het delen van je data, file informatie, vluchttijden, weerbericht etc etc.

Google maps heeft mij inmiddels al wekenlang filerijden bespaart.
Je kunt ook gewoon Chromium installeren, privacy probleem opgelost.
Je kunt ook Firefox installeren. Het privacy probleem is daarmee niet opgelost, want browsen is slechts 1 aspect, en Android's embedded browser wordt nog steeds gebruikt in apps.
Gezeur altjjd over privacy
Yup, het blijft ook een probleem.
je hebt gewoon de keuze maak die dan. Als het verdienmodel van Google je niet zint koop een Apple of iets anders.
Android is open source, en prima te gebruiken icm bijv microG. Je zult dan inderdaad alternatieven moeten kiezen voor de andere Google services. Hoewel sommigen al wel in microG zelf zitten. Echter zijn er zat problemen zoals bijv betaalde apps die dan niet werken (zo heb ik problemen met Automate).

Apple is de andere keuze.

Dat zijn de 2 grote. Wil je compatibility, dan is de keus praktisch tussen deze 2.

postmarketOS, SailfishOS, enz hebben verminderde of geen compatibility.
en dat doe je niet bij Apple natuurlijk
Tenminste alleen aan Google. Bij Samsung gaat je privacy óók naar Samsung. Waar is al die bloatware-troep anders voor.
Hier ben ik het volledig mee eens. Niets meer aan toe te voegen!
Ik vind die geronde zijkanten bij de Galaxy S's wel een slechte keuze hoor.

Ik ben opzich niet tegen afgeronde randen, maar ze maken de schermen al zo smal tegenwoorden, dat je icm met die afrondingen nog maar een heel dun latje overhoudt. 16:9 ftw!
inderdaad, ik vind 'm er meer uitzien als een Huawei telefoon van 200 euro.
Pak de P20 Lite er eens naast, die is stukken mooier.
Wat een uit de kluiten gewassen notch, dat oogt toch heel lomp naast andere telefoons met een notch.
En dat niet alleen, hij heeft ook nog eens een dikke kin.
Idd. Waarom een notch introduceren als de onderkant ook niet eens doorloopt tot aan de rand. Curieus.
Idd, veel liever die extra schermruimte, die je gratis en voor niets erbij krijgt, opgeven voor loze niksheid!

En dan zit er ook nog een speaker onder het scherm, omg wie in vredesnaam verzint het, front facing stereo speakers, wat moet je ermee!
Geniet er nog dagelijks van.

Dat jij het niet nodig vindt betekent gelukkig niets ;)
Darkcarlaza staat aan jouw kant :)
Blijft lastig...sarcasme :o
Omdat Apple die ook heeft natuurlijk. Google lijkt hiermee wel op een copycat van de Chinese copycats😀

Ik vind het niet passen bij de statuur van Google. Ik had wat originelers verwacht.
Omdat het scherm ook nog aangestuurd moet worden. Aangezien de display is opgebouwd uit verticale strepen moet dat van bovenaf of van onderaf gebeuren. Aangezien bovenin ook al diverse sensoren, speaker en camera opgeborgen zitten, en de elektronica voor de aansturing over de hele breedte van het scherm moet zitten is de onderkant de meest voor de hand liggende keuze.
Is de eerste telefoon met notch waarvan ik durf zeggen dat ik hem niet wens vanwege de looks van de notch. Deze lijkt inderdaad veel te ver omlaag te komen. Dan was het misschien beter geweest om de bezel bovenaan wat groter te maken. De notch zou niet dieper mogen zijn dan de statusbalk bovenaan het toestel. Anders komt deze in de apps terecht waar je hem niet wenst.
Google maakt daarom de statusbalk hoger... Kijk maar in de developeert previews van Android phone als je de Notch-simulatie aanzet. Hetzelfde bij de Essential phone
Vreemd, maar vergeleken met de Vivo Nex zien beide er nu al gedateerd uit.

Wel vreemd dat bijna niemand nog een markt ziet voor kleinere high-end smartphones, behalve Sony

[Reactie gewijzigd door ArtGod op 27 juni 2018 17:03]

Idd. Ik zou als ik nu voor een goede Android telefoon zou moeten gaan, kiezen voor de Nex.
Ik zou niet zeggen gedateerd, meer tijdloos en herkenbaar. :P Ik heb nog steeds de Pixel (eerste versie dus) en dat tijdloze ontwerp is prima zeker in combinatie met de grootte.

Ik denk dat de 'kleine' smartphones nog wel een markt hebben, maar je kijkt mogelijk alleen naar NL/EU/VS?

Hier in Japan hebben de meeste collega's van mij een iphone, velen specifiek gekozen voor de 7 met een 4.7 inch scherm omdat het compacter is t.o.v. de duurdere/grotere andere iphone modellen en het dus meer handzamer is voor mensen met kleinere handen in vergelijking die van bijv. Europeanen.

[Reactie gewijzigd door litebyte op 28 juni 2018 02:11]

Heb je notch en een gigantisch kin, doe dan gelijk geen notch en hou bovenkant en de onderkant gelijk.

Nu lijkt het net niet af.
Of vouw net als Apple het xLED scherm om zodat er geen kin zichtbaar is, moet toch wel lukken voor die prijs...
Dat is dus niet waar. Het scherm is niet gebogen, het stukje wat de scherm en de flexkabel verbindt is gebogen.

Desalniettemin zou dat geen verkeerde oplossing zijn, daar niet van.

[Reactie gewijzigd door chengbondkwok op 27 juni 2018 18:56]

Een notch kan ik nog mee leven maar als designer vind ik het design zo ongebalanceerd als er een notch is boven met verder dunne bezels en een kin onder. Zo onafgemaakt gewoon. Doe het dan zoals de Galaxy S9, behoudt de strakheid, maak gebruik van de extra bezel ruimte met betere speakers etc. Maar ga niet halfbakken een design volgens uit angst niet erbij te horen.
Anoniem: 474132
@Sn0wblind27 juni 2018 18:15
“Wel een notch maar ook een kin dat is de grootste onzin!”(Modern gezegde).
Vind de kleinere versie persoonlijk mooier. Wel goede keuze om bij de Pixel 3 XL onder bij de kin dan een speaker te doen, in plaats van alleen in kin met het logo erop.
De P20 (pro) heeft in de (smalle) kin nog een zeer goede vingerafdrukscanner zitten die je ook kunt gebruiken als navigatiebutton zodat je geen on screen buttons meer heb. Dat vind ik toch wel zeer mooi gebruik van de ruimte. Op deze Pixel zit inderdaad een aanzienelijke kin die niet echt een functie heeft (oke, de speaker die ook aan de onderkant had kunnen zitten) en zit de vingerafdrukscanner alsnog op de achterkant en heb je boven die kin ook nog eens een navigatiebalk. En dat in combinatie met die afgrijnselijke notch en dat rare vlak op de achterkant vind ik dit absoluut geen mooi toestel. (Maar dat heb ik nooit van Google gevonden) En die enorme randen met veel te zichtbare cameras bij de gewone Pixel zijn toch ook een lachertje anno 2018.
Anoniem: 767375
27 juni 2018 17:13
Waarom nou WEER een telefoon met een notch? Prima dat ze hem gebruiken hoor, maar de onderkant is nogsteeds super groot vergeleken met andere notched-telefoons. Als je de onderkant niet kleiner kan maken, trek de bovenkant dan op zijn minst gelijk, want dit ziet er naar mijn mening echt niet uit.
Wanneer je een fullscreen video's gaat kijken, krijg je de notch niet te zien en zijn beide kanten even dik. (Dit is een aanname of hopelijk een setting) Dit samen met 2 front facing speakers wordt dit wel een aantrekkelijke aankoop mocht mijn huidige telefoon kapot gaan.
'Opvallend is dat de renders afgeronde hoeken laten zien, maar het toestel heeft niet de kleine randen aan de bovenkant van andere toestellen met zulke schermen; dat is dankzij de techniek die afgeronde hoeken mogelijk maakt'

Wat wordt hier nou mee bedoeld? En gaat het over de kleine of grote pixel?
Het is nogal cryptisch geformuleerd, maar wat er bedoeld wordt is dat bij schermen met afgeronde hoeken, het ook mogelijk is om extra dunne bezels te hebben. Schermen met afgeronde hoeken worden namelijk op een andere manier aangesloten/aangestuurd, waardoor er ruimte over blijft. Dit toestel heeft echter niet zulke extra dunne bezels. (Als we de renders en het verhaal mogen geloven.)

Zie hier voor achtergrond info: reviews: Inkeping in smartphoneschermen - De techniek achter dit notchakelijk...
Heb nu een pixel 1, die pixel 3 ziet er gewoon weer iets perfecte uit dan die ik nu heb, dat inkeping toestel is toch al te groot, en een domme hype die over 2 jaar weer is overgewaaid, ik ga in maart voor de normale pixel 3 😁
Ik sluit me daar bij aan. Bezit ook nog steeds de Pixel, prima toestel, vooral ook prima formaat! Als het goed is wordt deze dus ook weer 5 inch
Voor meer dan 1000 euro. De xl versie dan
Plus je privacy waarmee je ook betaald bij Google.
Dan neem je een iphone

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee