Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Bethesda toont Rage 2-gameplay en geeft enkele details

Bethesda heeft een gameplaytrailer van Rage 2 uitgebracht en enkele details over de game bekendgemaakt. Het wordt een 'openwereld-fps' en het spel komt in 2019 uit. Avalanche Studios, bekend van de Just Cause-series, werkt mee aan de game.

In de gameplaytrailer is veel actie te zien en er blijkt uit dat Rage 2 ook weer voertuigen bevat, net als het eerste deel. Bethesda heeft een blog online gezet met wat meer informatie over het spel. Het hoofdpersonage van Rage 2 is Walker. In zijn huid moet de speler de chaos in de post-apocalyptische wereld zien te overleven.

Verder maakt Bethesda bekend dat de game ontwikkeld wordt door id Software en Avalanche Studios. Die Zweedse studio maakte de Just Cause-games, eveneens openwereldgames met veel actie. Volgens uitgever Bethesda zal de expertise met shooters van id Software en de ervaring met sandboxgames van Avalanche Studios tot uiting komen in Rage 2.

Spelers krijgen onder andere abilities en speciale krachten, die met wapens gecombineerd kunnen worden. Bij het uitvoeren van acties wordt een Overdrive-meter gevuld. Als die vol is, richten de wapens van Walker meer schade aan en regenereert de gezondheid van de speler sneller.

Het spel zal ergens in 2019 uitkomen voor de pc, de PlayStation 4 en de Xbox One. Bethesda maakt tijdens de E3-persconferentie in juni meer bekend over de game.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

15-05-2018 • 17:55

41 Linkedin Google+

Reacties (41)

Wijzig sortering
Rage 1 was een redelijke flop, met name omdat, ondanks de prima (Id-stijl) gunplay en fantastische engine, de rest van de gameplay gewoon erg "Meh" was. Wat te doen?

Kijk goed naar drie van de meest succesvolle open world games, Borderlands, Fallout en GTA, en voeg daar je eigen stijl+techniek van shooters aan toe (Doom, etc.).

De duivel gaat natuurlijk zitten in de balans tussen de spelelementen. Krijgt de vehicle combat de overtoon? Zijn de scripted encounters awesome, maar alle overige open world content statisch en oninteressant? Zit er meer in dan alleen maar schieten, tieten en helicopters (neerhalen)?

Ben benieuwd :)
Rage 1 was een redelijke flop, met name omdat, ondanks de prima (Id-stijl) gunplay en fantastische engine, de rest van de gameplay gewoon erg "Meh" was

Ik dacht dat het flopte omdat je heel duidelijk texture-loading zag terwijl je speelde... en dat men dat enorm storend vond, zeker als je niet een top-notch pc had. (voor die tijd dan)

my2cts
Sinds Quake 2 was ik IDsoftgames zat. Maar met Rage gingen ze een andere weg in. Wat mijn interesse aanwakkerde. Goed in gelezen met release problemen. Mijn game Rig toen had veel system mem en Gkaart met veel geheugen. Dus liep als zonnetje. Helemaal uitgespeeld en genoten. Core gameplay FPS is top. Het open wereld concept is wat minder , maar geen deal breker. Toch genoten.
Deze sequel trek mij dus ook aan.
Geflopt, heb je naar de steam reviews en metacritic gekeken? Misschien niet een financieel succes maar wel als een goede game bevonden door de critics. Vond het zelf ook een sterke shooter.
Nee, ik was toen nog geen Steam-lid. Ik heb dit ooit gelezen in zo'n kompjoeterblaadje van vroegah PCFormat (die met die gratis cd-rommetjes), je weet wel.
de texture bug was binnen een paar dagen opgelost door het config filetje aan te passen.
Installeer Rage maar eens opnieuw. De texture bug bestaat vandaag nog altijd.
Niet als je even het ini bestandje aanpast.


1.Create a Rage shortcut with the following launch parameters:
+cvaradd g_fov 12 +com_allowconsole 1 +com_skipIntroVideo 1 +image_anisotropy 16 +image_usecompression 0 +g_showplayershadow 1 +m_smooth 0

Create a normal shortcut, right click on it and select properties. Add that line in the target space after x:\rage\rage.exe. Don't forget to leave a space between rage.exe/rage.exe" and those commands.

2.Create a file called rageconfig.cfg in Rage/base/ and put the following commands in there:
seta image_usecompression "0"
seta image_anisotropy "16"
seta vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 "8192"
seta vt_pageimagesizeuniquediffuseonly "8192"
seta vt_pageimagesizeunique "8192"
seta vt_pageimagesizevmtr "8192"
seta vt_maxppf "24"
seta vt_maxlockedpages "256"
seta vt_minlod "-2"
seta vt_lodBias "-2"
seta vt_maxaniso "2"
seta vt_qualityhdplossless "1"
seta vt_qualityhdppower "0"
seta vt_qualityhdpspecular "0"
seta vt_qualityhdpnormal "0"
seta vt_qualityhdpdiffuse "0"
seta vt_qualitydctpower "100"
seta vt_qualitydctspecular "100"
seta vt_qualitydctnormal "100"
seta vt_qualitydctchroma "100"
seta vt_qualitydctluma "100"
seta vt_restart

3. Go to C:\Users\UserName\AppData\Local\ and create a folder called "id software" (without "). Then create a folder called "rage" (without ") inside that folder.
Als dat de reden was dan waren de Wolfenstein games ook geflopt.
Er was toen veel geblaat over die texture loading ( waar ik nooit veel last van gehad heb) maar rage was absoluut het spelen waard. Er zaten enkele zeer memorabele missies in. Eigenlijk, als rage 2 je aanspreekt, tik dan rage op de kop v
oor een prikje en begin daar mee ;) ;)
moet zeggen dat dat er wel vermakelijk uitziet!
racen schieten, dat zat ook wel in het origineel maar het kwam net niet lekker uit de verf.
maar met avalanche als hulp, (just cause en mad max) denk ik dat de operawereld over de top actie wel eens erg vermakelijk kan worden.

het ziet er in elk geval technisch solide uit :)
Zelfde gevoel hier. Vond deel 1 erg goed, echter ook erg kort. Had net daarvoor Borderlands 2 uitgespeeld, en had bij Rage dat toen ik het ( naar mijn gevoel ) eerste level had gehaald, in mijn verbazing de game al uit had gespeeld. Hoop dat ze dat nu wel beter doen..
THIS LOOKS AWESOME!

Een open wereld is echt fantastisch, en ja had precies het zelfde met Rage 1, dacht toen de end credits kwam, wat nu al uit (had hem met 19 uurtjes uit gespeeld toen, en deed er toen lang over), maar dat had ik ook met Bulletstorm, heb zelfs Bulletstorm Full Clip Edition gekocht, zo dat ik Duke Nukem kon spellen, echt heerlijk, een erg goed spel, ERG jammer dat hij zo kort is (in 9 uurtjes uitgespeeld), en dat er geen deel 2 kwam.

Hoop dat Rage 2 een STUK langer is, hoop zo iets als Fallout 4, waar ik meer dan 200 uur mee bezig ben geweest.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 15 mei 2018 23:41]

Heb deel 1 niet gespeeld maar schiet dit een beetje a la DOOM?
Ben niet zo'n singleplayer fan maar de laatste DOOM kon ik redelijk happen ipv de mp ervan.
Redelijk ala-DooM. Snel en met gevoel van power. Deel 1 was wel met reloaden en een beetje craften van ammo en equipment.

Maar het mooiste aan rage1 (en alle id titels) waren de vlekkeloze animaties van de vijanden. Ongekend strak hoe die bewegen.

[Reactie gewijzigd door So!eX op 15 mei 2018 21:11]

De animatie van Rage was echt baanbrekend en is nogsteeds zeer goed, de vijanden bewogen inderdaad vlekkeloos en ernstig relatisch/vloeiend.
Ik vind het wel iets weghebben van Fallout (4)
Fallout meets Mad Max meets Borderlands 2. In theorie een goede combo ;)
En dit keer is het Party Til You Puke van Andrew W.K.. Benieuwd of ze nog meer nummers gaan gebruiken.
Walker Texas Vineland Ranger? Whut?

Ziet er wel cool uit, maar het is altijd maar weer afwachten natuurlijk. Kan briljant worden, kan net zo'n hap slik weg tussendoortje worden als Rage 1 was. We zullen het wel zien.
Prima plezier gehad aan Rage op de PS3. Na het zien van deze gameplay en graphics best geďnteresseerd geraakt in deeltje twee!
Ziet er veelbelovend uit en zeker omdat het in samenwerking met goede bedrijven word gemaakt. Erg benieuwd naar het eindresultaat!
Rage 1 nooit gespeeld, blijkbaar was dit spel geen heel groot succes? als ik deze trailer zo zie ziet het er best goed uit. hoop vooral dat er nog wel een beetje een sterk verhaal zit achter de verschillende facties, of tenminste een aantal in-game teksten ála DOOM 2016. Just Cause is hier ooit nooit sterk in geweest (was echter ook duidelijk niet het doel van de developers) en daardoor werd het voor mij net iets te snel saai.

een openworld-shooter met de snelle en strakke combat van DOOM klinkt mij als muziek in de oren. ik vertrouw er dan ook zeker op dat dit wat betreft core gameplay-loop een goed spel wordt. bij de rest heb ik nog wel mijn twijfels.
Ik vond deel 1 juist een groot succes, met veel plezier gespeeld!
Deel 1 had meer kunnen zijn maar de game was imo echt niet slecht, best goed zelfs. Het is lang geleden dat ik dit gevoel had maar ik ben wel redelijk hyped voor deel 2. Ben benieuwd of dit een reboot is of dat het verhaal van deel 1 verder gaat maar hoe dan ook wordt dit vet.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True